W18!!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16]
De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid.
Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo
Check de immense intercooler!
Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com;
deze motor levert meer dan 1 Megawatt!!! (>1350pk)!!!
quote:Whehe, is dat een Trabantje?
Op maandag 13 oktober 2003 06:48 schreef Slarioux het volgende:
[afbeelding]Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*
Sorry
quote:ff naar de link van de image kijken he smartass
Op maandag 13 oktober 2003 06:52 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Whehe, is dat een Trabantje?
* 4 kleppen per cylinder
* Dry sump smering
* Water/lucht gekoeld
* Titanium drijfstangen
KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20]
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
quote:Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is!
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
Ik ga straks ook wel even zoeken...
quote:Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen.
Op maandag 13 oktober 2003 11:25 schreef phuck het volgende:
[..]gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Dan heb je zoiets onder je kap:
Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft.
Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven
Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor
TODA MUGEN Formula 3 Engine
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine
TODA HONDA B18C Engine
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine
en een beetje vuil
En verder nog een leuk gegeven waar ik een mooi plaatje van probeer te zoeken (wie helpt):
Pierce-Arrow 6-66 Raceabout (1916) had de grootste motor.
Type S-6
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore × stroke 127.00mm × 177.80mm
5 in × 7 in
Bore/Stroke ratio 0.71
Displacement 13516 cc
(824.797 cu in)
Unitary capacity 2252.67 cc/cylinder
Catalytic Converter N
Max. output 60.8 PS (60.0 bhp) (44.7 kW)
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27]
quote:Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders
V12 = 2 rijtjes van 6 cylinders
quote:Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine [afbeelding]
TODA HONDA B18C Engine [afbeelding]
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec [afbeelding]
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine [afbeelding]
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine [afbeelding]
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine [afbeelding]
quote:Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
Op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef Svensson het volgende:[..]
Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
quote:Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
Op maandag 13 oktober 2003 21:02 schreef jacco het volgende:[..]
Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
quote:Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit.
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef Svensson het volgende:[..]
Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste.
Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.
quote:Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem.
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef jacco het volgende:[..]
Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.
Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs:
quote:Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas.
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn.
Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt.
Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas.
quote:Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG)
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36]
BMW´s VANOS
quote:Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-)
Op maandag 13 oktober 2003 23:30 schreef Googolplexian het volgende:
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor
Een gewone Viper srt-10 motor
Nog een gewone
Van de Viper Competition Coupé
500+ HP 6300cc dry sumped Chevy engine
American engine ... ready to fit
New Ultima GTR Engine bay
Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer
Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA
quote:Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef sebaz het volgende:
[afbeelding]Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meerKrachtbron van de Ferrari F1 2003 GA
quote:Zou ie passen denk je?
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:29 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
quote:Dat MAKEN we passend
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:50 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Zou ie passen denk je?
quote:Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:07 schreef Googolplexian het volgende:
Wen er maar alvast aan:Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!
Klinkt (nu nog) toch minder stoer...
GM XV16 Specifications
Configuration:
13.6L V-16
Installation:
longitudinal RWD
Displacement:
13,600cc
Valvetrain:
OHV 2 valves-per-cylinder
Bore x Stroke:
105 mm x 98 mm
Horsepower:
1000 (746 kW) @ 6000 rpm
Torque:
1000 lbs.-ft. (1356 Nm) @ 4300 rpm
Compression ratio:
10.6:1
Firing order:
1-12-8-11-7-14-5-16-4-15-3-10-6-9-2-13
Fuel system:
sequential multipoint fuel injection
Recommended fuel:
unleaded regular
4000 pk.
quote:Die krijgen we zeker niet in ons Civicje passend
Op woensdag 15 oktober 2003 02:40 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]4000 pk.
Rolls-Royce Pegasus F-402-RR-404 vectored thrust turbofan engine uit de Harrier:
Maar dat andere was nog een zuigermotor
En wacht maar totdat iemand hier die mammoettanker dieselmotoren heeft ontdekt van 25.000 Pk ofzo. Goh, kheb nu een zuigermotor gevonden van 80 meter lang.
Effe iets anders...
zoooo...... Hebben we dat gehad.
quote:Daar heb ik ook onder gestaan, en hij is echt huge
Op woensdag 15 oktober 2003 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.
Effe iets anders...
[afbeelding]
zoooo......Hebben we dat gehad.
Rolls Royce Merlin V12 - 1700pk:
BRM V16 -1.5 liter supercharged- 450pk@11000rpm :
sound (oppassen voor je buren!) http://gpladdicts.speedgeezers.com/mpreplays/brm.zip
Chevy V8:
En de klapper aller tijden:
800 ton stuwkracht per stuk....jezus....
Biturbo (dat geluid.........)
De motor die 3x le mans overleeft & wint
De v.a.g. 5 cilinder
Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft
quote:BMW?
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft
quote:Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft
quote:sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...
Op zondag 19 oktober 2003 11:36 schreef FLipKick het volgende:[..]
Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...
quote:Waarom is dat zo?
Op zondag 19 oktober 2003 11:49 schreef TriumphGT6 het volgende:[..]
sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...
quote:Ik denk toch meer aan de Audi/VW groep alias VAG-concern.
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:42 schreef Scalle-- het volgende:[..]
BMW?
De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Nou dat is nog eens een koppel (torque).
5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb
quote:leuke uitdaging voor die gasten die die motor hebben gemaakt met dat viper blokje???
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpmNou dat is nog eens een koppel (torque).
5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb
![]()
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpmNou dat is nog eens een koppel (torque).
5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb
![]()
Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?
quote:Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:41 schreef mbvt het volgende:[..]
Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:42 schreef rollator_GSI het volgende:
[afbeelding]
is mijn beestje
quote:Aanzwemmen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:50 schreef Starfish het volgende:[..]
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden
Jammer heb ik er zelf niets meer van .. negatieven afgestaan toen.
quote:Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:34 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
![]()
is mijn beestje
Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?
Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.
Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...
Meer info is dus zeer welkom!
Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing
KTR built 1397cc, lightened and balanced bottom end, ceramically coated internals, wire ringed liners, triple doweled block, KTR Level 3 gasflowed head with modified valves and seats, gas flowed inlet manifold, KTR tubular stainless steel exhaust manifold, KTR uprated head gasket, KTR uprated head bolts, KTR camshaft, modified crank, KTR in car boost control kit, KTR maximum boost adjuster, KTR Group A carb, KTR big bore turbo elbow, KTR 2 ½" bore s/s turbo pipe, KTR 2 ½" bore s/s side exit exhaust system, KTR350 rollerbearing turbo, KTR Alloy T3 actuator kit, KTR front mount intercooler with stainless steel boost pipes, KTR induction kit, KTR alloy tanks, oil cap, carb top, Alloy breather tank, KTR/Samco silicone hoses, KTR uprated fuel pump, Mocal oil cooler with braided pipes, lightweight high output starter motor, Monster blow off valve, copper radiator, uprated engine mounts, polished alternator, chromed sump, engine mounts and all brackets.
quote:Beautiful!
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:
[afbeelding]Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing
- knip -
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing
...blablabla..., Monster blow off valve, ...blablabla...
quote:Zeer veel info over mijn Ascona staat op http://www.bremo.nl check maar ff, want anders kan ik hier zo'n verhaal schrijven.
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:00 schreef Svensson het volgende:[..]
Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.
Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?
Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.
Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...
Meer info is dus zeer welkom!
De motor is een 2.0 16V c20xe uit een calibra.
alle specs op mij site zoals gezegd.
Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.
Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft
quote:Een R6 blok?
Op dinsdag 18 november 2003 22:14 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm
)
quote:holy fuck
Op dinsdag 18 november 2003 21:35 schreef jacco het volgende:
Wie wil er nog een turbo?[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.
Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK
is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...
quote:Dragracer
Op donderdag 11 december 2003 21:05 schreef Pharell het volgende:[..]
holy fuck
is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |