abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13842167
Oftewel ... Mooie plaatjes van mooie motorblokken (of delen ervan)


W18!!





[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16]

Calm down, please!
pi_13842181
pi_13842193
Subaru Impraza WRX Sti - 2.0 liter viercilinder turbo boxer

De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid.

Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo


Check de immense intercooler!

Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com;
deze motor levert meer dan 1 Megawatt!!! (>1350pk)!!!

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 13 oktober 2003 @ 04:45:14 #4
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_13842205
Beautifull

Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_13842272
Ik heb ze al een keer in een ander topic geplaatst.. maar daar gaan we nog een keer

Hier staat de rest

Free people own guns! Slaves do not!
pi_13842277
Jep, ik had ze al eerder gezien, maar die dikke hotrod V8's blijven cool.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_13842312
ik heb nog het genoegen gehad om in 1 van die bakken te zitten
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 13 oktober 2003 @ 06:48:47 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13842326

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry

pi_13842331
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:48 schreef Slarioux het volgende:
[afbeelding]

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry


Whehe, is dat een Trabantje?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_13842417
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:52 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Whehe, is dat een Trabantje?


ff naar de link van de image kijken he smartass
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
pi_13842433
Porsche 959 2.8l Bi-turbo boxer moter ..

* 4 kleppen per cylinder
* Dry sump smering
* Water/lucht gekoeld
* Titanium drijfstangen

  maandag 13 oktober 2003 @ 10:51:57 #12
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_13844306
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus 160 bhp @ 7,000 rpm.


KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:25:26 #13
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_13844915
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Feed your head
pi_13844998
Euro's
You laugh at me because I'm different. I laugh at you because you're all the same.
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:32:24 #15
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13845046
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is!

Ik ga straks ook wel even zoeken...

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_13845410
  maandag 13 oktober 2003 @ 12:16:42 #17
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_13846209
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:25 schreef phuck het volgende:
[..]
gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen.
Blok met alles er op en er aan (opboren naar 1380cc met zuigers etc, dubbele webers, 16v kop, spruitstukken, dyno afstel sessie en de hele handel)
£6,813 incl vat(btw) = kleine 10.000 euro voor stage 1 met 120 pk
£10,000 incl vat = zo'n 14.000 euro voor stage 4 met 180 pk
verder nog wat stages met prijzen er tussen in.

Dan heb je zoiets onder je kap:

Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
pi_13847762
3L inlijn 6 cylinder

Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven

Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:36:42 #19
20141 pleymo
People = shit
pi_13848216
pi_13853928
McLaren F1 open


en McLaren F1 charged

Calm down, please!
  maandag 13 oktober 2003 @ 18:02:07 #21
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13855677
Titel aangepast, het is beautiful ipv beutiful
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 18:19:12 #22
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13856008
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine
TODA HONDA B18C Engine
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_13856253
Nissan 200sx 1.8 Liter Turbo DOHC 170pk motor. (met blow-off valve)

en een beetje vuil

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13856297
Maybach W24


En verder nog een leuk gegeven waar ik een mooi plaatje van probeer te zoeken (wie helpt):
Pierce-Arrow 6-66 Raceabout (1916) had de grootste motor.
Type S-6
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore × stroke 127.00mm × 177.80mm
5 in × 7 in
Bore/Stroke ratio 0.71
Displacement 13516 cc
(824.797 cu in)

Unitary capacity 2252.67 cc/cylinder
Catalytic Converter N
Max. output 60.8 PS (60.0 bhp) (44.7 kW)

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27]

Calm down, please!
pi_13856299
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12

pi_13856366
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W

W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders
V12 = 2 rijtjes van 6 cylinders

Calm down, please!
pi_13856812
Goed topic idee trouwens!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:51:34 #28
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13859501
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine [afbeelding]
TODA HONDA B18C Engine [afbeelding]
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec [afbeelding]
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine [afbeelding]
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine [afbeelding]
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine [afbeelding]


Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:02:43 #29
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13859826
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef Svensson het volgende:

[..]

Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!


Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:14:21 #30
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13860126
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:02 schreef jacco het volgende:

[..]

Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit


Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:19:30 #31
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13860250
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef Svensson het volgende:

[..]

Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...


Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit.

Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste.

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:22:34 #32
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13860333
Hier nog een WP van een Integra DC-5 motor met een volledige custom uitlaatspruitstuk.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:26:45 #33
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13860452
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef jacco het volgende:

[..]

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

[afbeelding]


Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem.

Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs:

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 22:09:19 #34
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13861672

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_13862999
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas.

Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn.

Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt.

Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas.

pi_13863531
pi_13863718
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG)

[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36]

pi_13863980
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Calm down, please!
pi_13864018
Honda´s VTEC-E camshaft actuation (ok, geen foto van de hele motor, maar wel van een interessant onderdeel )

BMW´s VANOS

pi_13864052
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:30 schreef Googolplexian het volgende:
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-)
pi_13875087

Ferrari V12

Calm down, please!
pi_13875397

Een Type Honda V-TEC Nokkenas

Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:42:38 #43
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_13875691
ik blijf de Hennessey Viper motoren mooi vinden

Venom Twin Turbo polished inlet tubes with optional HKS blow-off valves and NOS system.

Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor

Een gewone Viper srt-10 motor


Nog een gewone


Van de Viper Competition Coupé

pi_13875933
Ultima:



500+ HP 6300cc dry sumped Chevy engine


American engine ... ready to fit


New Ultima GTR Engine bay

bron: http://www.ultimasports.co.uk

Calm down, please!
pi_13877632

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA

pi_13878511
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef sebaz het volgende:
[afbeelding]

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA


Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
Calm down, please!
pi_13881268
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.


Zou ie passen denk je?
pi_13881400
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:50 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Zou ie passen denk je?


Dat MAKEN we passend
Civic van 5 meter... lol
Calm down, please!
pi_13881559
Wen er maar alvast aan:

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!

Calm down, please!
pi_13889752
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:07 schreef Googolplexian het volgende:
Wen er maar alvast aan:

[afbeelding]

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!


Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè
pi_13890373
Tsja ... dadelijk hebben we het niet meer over een V8 - 5 liter maar over een 36 Volt - 40 Ampère (ik noem maar wat)

Klinkt (nu nog) toch minder stoer...

Calm down, please!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 02:04:04 #52
3780 -SpaceMaker-
Think Progressive
pi_13890594

GM XV16 Specifications

Configuration:
13.6L V-16

Installation:
longitudinal RWD

Displacement:
13,600cc

Valvetrain:
OHV 2 valves-per-cylinder

Bore x Stroke:
105 mm x 98 mm

Horsepower:
1000 (746 kW) @ 6000 rpm

Torque:
1000 lbs.-ft. (1356 Nm) @ 4300 rpm

Compression ratio:
10.6:1

Firing order:
1-12-8-11-7-14-5-16-4-15-3-10-6-9-2-13

Fuel system:
sequential multipoint fuel injection

Recommended fuel:
unleaded regular

"When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car"
pi_13890695
WOW
Calm down, please!
pi_13890716

4000 pk.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_13897262
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 02:40 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

4000 pk.


Die krijgen we zeker niet in ons Civicje passend
pi_13898518
En deze ook niet.. een kenner herkent 'm (ik dacht... als we vliegtuig motoren gaan doen dan hoort deze er zeker tussen):

Rolls-Royce Pegasus F-402-RR-404 vectored thrust turbofan engine uit de Harrier:

Calm down, please!
pi_13898613
LOL.

Maar dat andere was nog een zuigermotor

En wacht maar totdat iemand hier die mammoettanker dieselmotoren heeft ontdekt van 25.000 Pk ofzo. Goh, kheb nu een zuigermotor gevonden van 80 meter lang.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_13898751
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.


Effe iets anders...


zoooo...... Hebben we dat gehad.

Calm down, please!
pi_13898791
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 15:10 schreef Googolplexian het volgende:
Da's dan toch juist een mooi stuk techniek... Lekker op de zuiger staan tijdens onderhoud. Je lekker in de cylinder laten zakken en de oliegaten controleren. Kewl, man.


Effe iets anders...
[afbeelding]


zoooo...... Hebben we dat gehad.


Daar heb ik ook onder gestaan, en hij is echt huge .
Nog groter dan je zou denken als je zo die foto ziet.
pi_13911530
Calm down, please!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:54:11 #61
44978 Torretje
BMW Alpina B6 2.8 E21
pi_13969666

Alpina B10 Bi-Turbo 360pk@6000rpm, 520Nm@4000rpm
pi_13970841
4 toppunten :

Rolls Royce Merlin V12 - 1700pk:

BRM V16 -1.5 liter supercharged- 450pk@11000rpm :

sound (oppassen voor je buren!) http://gpladdicts.speedgeezers.com/mpreplays/brm.zip

Chevy V8:


En de klapper aller tijden:

800 ton stuwkracht per stuk....jezus....

Volvo S60R : Prestanda på begäran
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:15:34 #63
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_13971455
Ubergeil blokkie

Biturbo (dat geluid.........)

De motor die 3x le mans overleeft & wint

De v.a.g. 5 cilinder

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft

word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
pi_13971959
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

[afbeelding]

Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]

De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]

De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


BMW?
pi_13980176
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...
pi_13980195
1.6 16v 120pk motor uit de Saxo 16v 2003
jaja ben er trots op
Wat zeg ie?
pi_13980383
Powerboatjes hebben ook vaak mooi spul:



pi_13980395
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:36 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Wel raar dat ze bij bmw uit een 3 liter 6 cilinder in de bmw M3 net zoveel pk's uit een audi 8 cilinder 4,2 liter...


sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...
  zondag 19 oktober 2003 @ 11:51:34 #69
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13980418
"Beautiful Engine" klinkt een beetje als een titel van een Manga film
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 19 oktober 2003 @ 11:53:07 #70
71422 beeblebrox
the answer to everything
pi_13980437
damn die zou ik wel op me hovercraft willen hebben
Marvin go away!
pi_14002164
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:49 schreef TriumphGT6 het volgende:

[..]

sommige mensen snappen ut ook helemaal niet....:N niet erg...dat niet... maar geef dan geen commentaar, of vraag gewoon waarom het zo is...


Waarom is dat zo?
pi_14004211
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:42 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

BMW?


Ik denk toch meer aan de Audi/VW groep alias VAG-concern.
pi_14023777
Iemand geinteresseerd in een diesel?

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb

pi_14024374
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?

[afbeelding]

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb


leuke uitdaging voor die gasten die die motor hebben gemaakt met dat viper blokje???
pi_14025584

pi_14027024
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef Starfish het volgende:
Iemand geinteresseerd in een diesel?

[afbeelding]

De afbeelding toont de 10 cylinder foto...hierbij wat feiten over de 14 cylinder versie:

Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Nou dat is nog eens een koppel (torque).

5.608.312 lb/ft = 633.231 N/m als ik het goed heb


Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:42:48 #77
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_14027065
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_14036023
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:41 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag, hoe start je zo'n ding? Gewoon met een startmotortje?


Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden
pi_14036318
Unbanned :)
pi_14036356
Ik heb zo'n motor als deze in mijn speedboot zitten, v6 uit een renult alpine
Unbanned :)
pi_14036598
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:42 schreef rollator_GSI het volgende:
[afbeelding]


is mijn beestje

Member off "The lords of the Ring" says : Wie later remt, rijd langer snel !
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:40:01 #82
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_14036691
pi_14041154
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:50 schreef Starfish het volgende:

[..]

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er 2 opgevoerde V8 blokken als startmotor gebruikt werden.. kan het alleen nergens meer vinden


Aanzwemmen.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:23:58 #84
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14041250
Ik heb ooit eens schadefoto's moeten maken van zo'n soort blok aan de binnenkant.
In het dock ~ Rotterdam.Schip stond daar opgehoogd afwachtend op de verzekering. (en mijn opnamen)

Jammer heb ik er zelf niets meer van .. negatieven afgestaan toen.

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:00:11 #85
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_14042101
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:34 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]


[afbeelding]

is mijn beestje


Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.

Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?

Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.

Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...

Meer info is dus zeer welkom!

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_14086423
Uit een ander topic, maar hoort hier zeker ook thuis:
Calm down, please!
pi_14086989

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

KTR built 1397cc, lightened and balanced bottom end, ceramically coated internals, wire ringed liners, triple doweled block, KTR Level 3 gasflowed head with modified valves and seats, gas flowed inlet manifold, KTR tubular stainless steel exhaust manifold, KTR uprated head gasket, KTR uprated head bolts, KTR camshaft, modified crank, KTR in car boost control kit, KTR maximum boost adjuster, KTR Group A carb, KTR big bore turbo elbow, KTR 2 ½" bore s/s turbo pipe, KTR 2 ½" bore s/s side exit exhaust system, KTR350 rollerbearing turbo, KTR Alloy T3 actuator kit, KTR front mount intercooler with stainless steel boost pipes, KTR induction kit, KTR alloy tanks, oil cap, carb top, Alloy breather tank, KTR/Samco silicone hoses, KTR uprated fuel pump, Mocal oil cooler with braided pipes, lightweight high output starter motor, Monster blow off valve, copper radiator, uprated engine mounts, polished alternator, chromed sump, engine mounts and all brackets.

Signature?
pi_14094054
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:
[afbeelding]

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

- knip -


Beautiful!
Calm down, please!
  donderdag 23 oktober 2003 @ 23:43:35 #89
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14094216
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:40 schreef DaMadKow het volgende:

Renault C1J (R5 GT Turbo) by K-Tec Racing

...blablabla..., Monster blow off valve, ...blablabla...


Monster Blow-Off valve, ik ben benieuwd hoe dat klinkt
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_14103035
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:00 schreef Svensson het volgende:

[..]

Hey cool man, dat ziet er goed uit! Dubbele Webers zie ik.

Kun je me misschien meer vertellen over het motorblok? Dan bedoel ik vooral: cilinderinhoud en typenummer. En uit welke auto komt het blok origineel vandaan?

Ben namelijk van plan om ooit eens een Kadett C Coupe te restaureren en deze uit te rusten met een gereviseerd en getuned motorblok.

Alleen heb ik niet zo veel verstand van wat in een C Coupe past en wat niet. Zat zelf te denken aan een 2 liter 16 klepper, natuurlijk ook met 2 dubbele Webers...

Meer info is dus zeer welkom!


Zeer veel info over mijn Ascona staat op http://www.bremo.nl check maar ff, want anders kan ik hier zo'n verhaal schrijven.

De motor is een 2.0 16V c20xe uit een calibra.

alle specs op mij site zoals gezegd.

Member off "The lords of the Ring" says : Wie later remt, rijd langer snel !
pi_14156100
Ferrari F1

en de 2003 versie:

Calm down, please!
pi_14496459

nice V16...

Calm down, please!
pi_14737629

Blink,Blink...
M'n Renault 5 GT Turbo Phase 1...Nieuwe Ph 1 C1JS7881 motor er in gelepeld.

  dinsdag 18 november 2003 @ 21:35:18 #94
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_14741113
Wie wil er nog een turbo?

Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.

Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:14:08 #95
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14742146

200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm )

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:23:42 #96
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_14742443
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ubergeil blokkie
[afbeelding]

[afbeelding]

Biturbo (dat geluid.........)
[afbeelding]

De motor die 3x le mans overleeft & wint
[afbeelding]

De v.a.g. 5 cilinder
[afbeelding]

Jullie raden vast wel welk merk bij mij een warm plekje heeft


Kijk dat is het betere werk
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_15340074
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_15340174
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:14 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]

200pk per liter... 15500tpm ( en een treurige 67,1 Nm )


Een R6 blok?
Maar jij zegt 200pk per liter.. het is toch geen 1000CC (liter)
En R6 heeft 120pk.. of bedoel je dat als hij 1000cc was geweest dat ie 200pk zou kunnen produceren?
pi_15340338
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:35 schreef jacco het volgende:
Wie wil er nog een turbo?

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Bij 9,500 RPM heeft hij 2,105 PK en 1,164 N aan trekkracht. En dat bij 25 Psi.

Moet ik het nog een keer herhalen? Dit blok heeft dus 2105 PK


holy fuck

is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...

"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  donderdag 11 december 2003 @ 22:11:11 #100
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15342235
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:05 schreef Pharell het volgende:

[..]

holy fuck

is die streetlegal? lijkt me echt onmogelijk...
dan trek je echt letterlijk de straattegels uit de grond...


Dragracer
Alleen die open wagentjes hebben 4.000 Pk zelfs.
Maar dat lijkt eigenlijk niet meer op een auto qua model.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')