Atreidez | zondag 12 oktober 2003 @ 21:13 |
![]() Vorige delen: quote:Maak het anders eens aantrekkelijker in sommige gebieden door plaza's of parken. Wil bij mij ook wel vaak helpen (en ook gelijk resultaat, dus na plaatsen zie je eromheen verbeteringen plaatsvinden). [Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 12-10-2003 21:20] | |
Dezz | zondag 12 oktober 2003 @ 22:22 |
quote:Oke, thx ga ik morgen meteen proberen ![]() | |
Bob.Ross | zondag 12 oktober 2003 @ 22:28 |
Deel 7 in deze magnifieke reeks!!!!! ![]() | |
Atreidez | zondag 12 oktober 2003 @ 23:22 |
quote: ![]() | |
jogy | maandag 13 oktober 2003 @ 11:11 |
quote:Het is ff wennen inderdaad, maar ik denk dat ik het gewoon zo hou, tot alles volgebouwd is, en daarna kan ik altijd nog extra invulling geven met woningen en/of commercial, het werkt wel lekker eigenlijk ![]() quote:Tot nu toe werkt het lekker, alleen maar groen met traffic, maarja ik heb amper 20000 inwoners dus ik laat het jullie wel weten zodra ik bij de 100000 zit ![]() quote:hmz, ik bouw wel een golfbaan en gooi er meteen een politiebureau naast ofzo, kijken wat er dan gebeurt, alleen ik kan mijn private schools nergens meer vinden bij de bouw-opties, terwijl ik die wel gekregen heb ![]() Ow well, komt helemaal goed. | |
Atreidez | maandag 13 oktober 2003 @ 11:38 |
Die private schools kan je trouwens dubbel bouwen he, althans dat kon eerst. Zodra je de melding kreeg melding laten staan en in t menu de school selecteren en plaatsen. Daarna de melding openen en daar weer klikken accepteren en dan kan je m weer bouwen ![]() Op SimcityCentral vond ik een nieuwe traffic uitleg met wat leuke idee mogelijkheden uit Rush Hour - Hier klikken Ik las ook nog het volgende stukje, misschien handig om te weten (al hoop ik dat binnenkort een patch komt). quote:Ik zag ook dat er een hoop nieuwe lots waren bijgekomen op Simtropolis ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 13-10-2003 12:00] | |
Bob.Ross | maandag 13 oktober 2003 @ 11:59 |
holy shit wat mooi!! | |
Dezz | maandag 13 oktober 2003 @ 23:01 |
quote:Ja idd, maar voor zo'n grote knooppunten heb ik nooit de ruimte ![]() | |
jogy | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:00 |
IK heb nou een stad van 56.000 inwoners ![]() Alleen ik ging dus in 1 keer mijn stad verdubbelen in grootte, dus mjin gemiddelde IQ viel meteen naar de 120 staat nu weer op 160 en ik heb nu ook een vliegveld die al 3 keer gegroeid is en ik bouw hele kleine gebieden van industry, waar ik elke keer alle manufacturing buildings wegros als ik ze zie, en dan laat ik alleen high tech toe. Gaat wel lekker nu, vanavond weer pics [Dit bericht is gewijzigd door jogy op 14-10-2003 12:02] | |
#ANONIEM | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:01 |
Ik ga vannavond eindelijk de boel weer eens installeren.. ben erg benieuwd naar rush hour.. ziet er allemaal erg mooit uit ![]() | |
zapsel | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:03 |
ik wil simcity 4 kopen , maar ik twijfel want ik heb een pentium3 700 laptop met 256mb intern en een 8mb ati rage kaart erin gaat dit lopen?????? p.s simcity 3 loopt prima...... | |
#ANONIEM | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:15 |
quote:Ik heb al gemerkt dat SC4 een STUK zwaarder dan SC3000... Ik heb het zelf gedraaid op een 1800+ met 256 mb en een GF Ti4200 en dat vond ik NIET lekker lopen... heb geupgrade naar een 2000+ met 512mb mem en dat gaat stukken beter. Ik denk dat je dus beter naar de 512mb geheugen kan gaan voordat je sc4 probeert... het is namelijk een stuk prettiger spelen als je niet elke x 10 sec moet wachten voor het beeld weer is opgebouwd ![]() | |
KarenDamen | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:15 |
Groeien die vliegvelden vanzelf? Ik heb een small int'l airport, maar ik kan niet kiezen uit large oid. | |
ROG | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:25 |
Hmja, ik gooi SC4 er ook maar weer op, heb er wel zin gekregen door dit topic. Toch geen zak te doen. ![]() | |
DJKoster | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:58 |
Hoeveel ruimte nemen de grootste flats eigenlijk in.. ![]() | |
KarenDamen | dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:59 |
quote:4x4 dacht ik | |
Jan-jaap | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:01 |
quote:krijg jij die wel ooit dan ![]()
| |
zapsel | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:07 |
ik heb simcity 4 net gekocht , hopen dat ie werkt ![]() hij was al duur genoeg 50 eurie | |
Jan-jaap | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:40 |
zo binnen 1,5 uur een stad van 50,000 inwoners uit de grond gestampt.
| |
DJKoster | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:56 |
quote: ![]() 2.000.., ik heb geen flauw idee hoe je dat allemaal zo snel doet.. ![]() | |
Atreidez | dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:09 |
quote:Je hebt dan wel meteen de DeLuxe versie (inclusief Rush Hour)? Anders is t een beetje duur ![]() Het is gaaf om te zien dat er weer zoveel mensen SC4 gaan spelen | |
#ANONIEM | dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:18 |
heeft er al iemand nederland nagebouwd?![]() | |
Jan-jaap | dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:35 |
quote:he 2.000 ![]() ![]() | |
PLAE@ | dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:55 |
P III 1 Ghz 256 Ram Geforce 2 mx 400 Zou dat enigzins redelijk gaan werken Ik ga me er niet aan wagen om t zomaar te kopen. Straks doet ie t niet | |
KarenDamen | dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:02 |
quote:Hij doet het heus wel, maar ik zou wel het geheugen verdubbelen voor wat vlottere gameplay. Ik had eerst ook een P3 1GHz met 512 MB en een GeForce2 MX. | |
jogy | dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:42 |
quote:Als je stad het nodig vindt, dan vragen ze het aan je, heb ik al 3 keer gehad met een klein vliegveld, kost wat meer, maar je stad groeit meteen als kool. | |
Atreidez | woensdag 15 oktober 2003 @ 01:54 |
quote:Ja ik had t vandaag ook in me grote stad met een middel vliegveld, maar kost t nou geld ![]() Ik ben op de goeie weg | |
PlaagGeest | woensdag 15 oktober 2003 @ 02:04 |
Zomaar wat plaatjes uit me eigen stadje.. ![]() | |
Atreidez | woensdag 15 oktober 2003 @ 12:00 |
Ziet er goed uit plaaggeest ![]() ![]() | |
Atreidez | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:16 |
![]() Deze kwam ik tegen op Simtropolis, zelf nog nooit waargenomen. Als je goed kijkt zie je iemand op de rand staan die wil springen, en een andere sim die m probeert om te praten Er zitten een hoop van dit soort dingen in SC4 die je alleen maar tegenkomt als je op de ingezoomde modus speelt, een aanrader dus Dit is ook zoiets wat ik al eens eerder heb gepost, dronken brandweermannen ofzo En het taartgooien ziet er ook wel errug grappig uit als je via je misdaad kaart daarop inzoomed | |
jogy | woensdag 15 oktober 2003 @ 16:53 |
Ik heb gister in 2 uur, de grootte va de stad naar 86000 laten groeien. En dan hoofdzakelijk door op verschillende plekken wolkenkrabbers toe te laten nu heb ik een major league, minor league en nog een ander toeristen ding waarvan ik de naam niet weet, en nog een zooi standbeelden over, Wat kan ik hier het beste mee doen, ik wil een groot plein maken en heel veel commercial eromheen plempen, opgevuld door plaza's enzo... Of is dit gewoon zonde? trouwens, het is nu wel traditioneel ingedeeld, in het midden wordt commercial gebouwd, en daar omheen de woningen, met wat plekjes ertussen voor high tech industry, gaat goed samen, omdat allebij de gebouwen een teringhekel hebben aan vervuiling | |
Jan-jaap | woensdag 15 oktober 2003 @ 18:19 |
hoe krijg je van die grote wolkenkrabbers, het lukt me wel om kleintjes te krijgen maar daar houdt het ook mee op ?? of moet je gewoon een tijd wachten ?? | |
jogy | woensdag 15 oktober 2003 @ 20:20 |
quote:Je stad moet een bepaalde grootte hebben volgens mij, en je moet de duurste commercial of residential patches bouwen die je hebt, je kan ze ook over je bestaande huizen heen gooien daar gaan ze niet kapot van en ze kunnen dan groter worden, en je moet wel patches bouwen van 4*4 of groter. | |
Jan-jaap | woensdag 15 oktober 2003 @ 20:24 |
quote:dat heb ik allemaal gedaan ![]() ![]() | |
jogy | woensdag 15 oktober 2003 @ 21:10 |
Eindelijk de grote gebouwen in mijn stad ![]() ![]() en High tech only 990000 inwoners | |
jogy | woensdag 15 oktober 2003 @ 23:09 |
![]() Yeah! High tech is de enige die ze willen ik heb een kleine stad volgeplempt met industria, en daar alle high tech weggetrapt tot er alleen maar dirty en manufacturing zat. | |
PlaagGeest | donderdag 16 oktober 2003 @ 00:21 |
quote:Sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat als nooit... ![]() Nee heb nooit problemen met industrie naast huizen, omdat ik nooit dirty industrie heb.. ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | donderdag 16 oktober 2003 @ 10:06 |
quote:Nog steeds zo mooi uit elkaar ![]() Ik heb trouwens sinds RH een commute time van 120 in sommige periodes, ben erg geneigd de pathfindig fix te installeren van Simtropolis, mede omdat de sims niet linksaf kunnen slaan op sommige kruisingen (bug RH). quote:Maarre ![]() ![]() | |
jogy | donderdag 16 oktober 2003 @ 10:35 |
quote:Ik heb nu 100.000 inwoners en een commute-time van 80 en een education van ongeveer 170. Ik bouw ook pas industrial als het IQ hoog genoeg is, anders gaat het niet goed ![]() en de belasting staat nog op de standaardhoogte | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2003 @ 11:04 |
Heb RH eindelijk aan de gang... gisteren nog ff kort gespeeld en het lijkt wel makkelijker als SC4 zonder RH. Ik heb nu zo'n 10k inwoners en al 3 scholen ![]() ![]() Heb ook ff dat "U-drive-it" geprobeert... ik kreeg een opdracht om naar een plek te gaan waar mensen aan het demonstreren waren. Ik moest niet veel geld naar zo gooien ofzo heb de missie 2x geprobeert... maar ik kan niet met m'n limo binnen het rode vlak komen | |
jogy | donderdag 16 oktober 2003 @ 11:07 |
quote:Die werkt niet lekker inderdaad, heb ik ook de hele tijd bji diemissie, maar de andere missies die je kan krijgen werken wel gewoon goed, als je bijvoorbeeld een ziekenhuis bouwt, moet je met de helicopter zieke mensen ophalen, en met bushaltes moetje op tijd bij de haltes komen, en catch the carthief missie werkt ook goed, dan kan je zelfs je sirenes aan zetten ![]() | |
Atreidez | donderdag 16 oktober 2003 @ 11:27 |
Die missie heb ik ook gedaan, en dan rij je in de limo van de burgemeester. Je hoeft niet in het rode vlak te staan, maar ervoor ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2003 @ 11:41 |
quote:dank je! ga het vannavond ff proberen... Heb nog lang niet alles gezien.. maar m'n eerst indruk is dat RH vooral makkelijker is dan SC4 en dat er ERG veel aandacht word besteed aan infrastructuur. Persoonlijk vind ik het eigenlijk irritant dat je verschillende regio's hebt.. buursteden enzo. Ik heb nooit zin om terug naar m'n regio te gaan om ff naar een andere stad te kijken. Volgens mij staan de andere steden ook op "pauze" ofzo als je er niet mee bezig bent | |
jogy | donderdag 16 oktober 2003 @ 11:53 |
quote:Oe, okay, thnx! | |
Dezz | donderdag 16 oktober 2003 @ 12:05 |
quote:Was er ook niet een bepaalde code dat je geen buursteden meer had maar dat je gewoon heel de region als 1 grote kaart had?? | |
KarenDamen | donderdag 16 oktober 2003 @ 12:18 |
quote:Ik vind RH ook makkelijker, maar ik begin nu wel nieuwe steden met de hoogste moeilijkheidsgraad. Dat is volgens mij het niveau zonder RH. De infrastructuur overherst inderdaad wel een beetje. Hopelijk gaat het niet te snel vervelen. k Zal in het weekend ook weer eens een paar potjes spelen (hoop ik). | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2003 @ 12:35 |
quote:je bedoelt dit: --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Go into SimCity 4 and make a new region, make all the land water (this probably doesnt matter) and dont start any new cities. 2nd Exit out of the game; go to "My Documents\SimCity 4\Regions\San Francisco". Open the file named "config" with Microsoft Paint, its a .BMP file. 3rd You will see many multicolored patches. Go to "Image" on the top file menu and go to "attributes". Change the size of the picture to 16x16 or any multiples of 4 you want. Im not sure what the limit is, 60x60 seems to be my limit. You will need to zoom to 800%. Take out the "Pick Color" tool and sample one of the blue squares. Then, using the "pencil" tool Layout a checkerboard pattern overwriting the other colors. Then, sample the other blue square that is a different shade and fill in the rest of the pattern. When its done it should like this: X=Light blue pixel XXXXBBBBXXXXBBBB Of course, this will be much larger if you are going with a picture size that exceeds 16x16 pixels. You just need to fill in the blank white areas with the alternating checkerboard pattern. A picture that is 16x16 pixels makes 4x4 large maps. A picture that is 60x60 pixels makes 15x15 large maps. That is huge! 4th Save the new config file in your "My Documents\SimCity 4\Regions\New Region X" directory. X is the highest numbered region in the directory, the last one you made. Dont worry, if it doesnt ask you to overwrite an old config file, there wont be an old config to overwrite. 5th Load SimCity 4 and you should be looking at the new region you made. You might have load the region I didnt have to, it defaulted to the last new region I made.
Ik heb het zelf nog niet geprobeert... zijn er mensen hier die dit wel eens geprobeert hebben?... het lijkt me wel beter trouwens.. dan kan je pas echt een lompe poekel stad maken | |
Dezz | donderdag 16 oktober 2003 @ 12:43 |
quote:Dit bedoel ik ja ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2003 @ 12:47 |
quote:'k ga het vannavond ff proberen denk ik ![]() | |
KarenDamen | donderdag 16 oktober 2003 @ 13:45 |
quote:Eerder dat je veel geheugen nodig hebt en evt een snelle harde schijf als je moet swappen. Ik ga het vanavond ook maar eens proberen (ik wist wel dat het kon, maar was de beschrijving kwijt). | |
sjakie007 | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:17 |
Ik heb gisteren simcity 4, en simcity rush hour gekocht, maar nu krijg ik bij het installeren het volgende probleem:'Er is een probleem opgetreden tijdens het oversturen van het bestand 'G:\Apps\SimCity 4.exe'vanaf de speler. Wil je het bestand opnieuw proberen te kopiëren, de fout negeren of de installatie afbreken?' Ik druk dan op negeren, maar als de installatie klaar is, dan geeft de exe file niet het gewenste icoontje weer, maar alleen zo'n wit icoontje. Als ik het wil opstarten komt er het volgende te staan: 'kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.' Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat moet ik ermee doen. Ik zelf zit er aan te denken om hem naar EA ofzow te sturen, aangezien het nog binnen de garantie valt. | |
KarenDamen | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:33 |
quote:Welke Windowsversie gebruik je? Heb je alle toegangsrechten op die machine (ben je administrator)? Is de CD-speler (te) oud? Is je CD schoon, ms kan je hem inwisselen en zat er in deze een productiefout? Post eens wat machine-specificaties ![]() | |
sjakie007 | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:53 |
ik heb alle windowsrechten, ik ben dus ook admin. Hier de specs. Amd Athlon 2600+ XP | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:57 |
probeer anders een simcity.exe van www.gamecopyworld.com te halen... Ik kreeg namelijk ook foutmeldingen bij de officiele exe file | |
PLAE@ | donderdag 16 oktober 2003 @ 16:07 |
Als je het bestand nou ff overnieuw kopieert ipv negeert? | |
sjakie007 | donderdag 16 oktober 2003 @ 16:19 |
het probleem is dus, dat er een of andere beveiliging ofzo opzit, als ik hem bijv. wil verwijderen, de corrupte exe, dan staat er dat de schijf beveiligd is enz. overnieuw kopieren heb ik trouwens ook al geprobeerd, maar dat lukte ook niet. | |
Atreidez | donderdag 16 oktober 2003 @ 17:01 |
Bij installeren origineel SC4 kreeg ik de foutmelding ook, genegeert en gelijk Rush Hour er op geknikkerd. Daarna nooit last gehad van fouten meer.. Ik heb eigenlijk niet SC4 opgestart, dus misschien moet je ook gewoon gelijk RH erop gooien ? ![]() | |
sjakie007 | donderdag 16 oktober 2003 @ 17:09 |
dat heb ik ook geprobeerd, en ook dan heeft ie problemen, dan doet ie het ook niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:51 |
Heb gisteren ff een beginnetje kunnen maken ![]() heb nu een winstgevenden stad met 28.000 inwoners.. bijna geen geen industrie en veel scholing ![]() | |
K3 | vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:17 |
eigenlijk is dit een terugvindpost, maar ja Mijn SimCity start sinds gisteravond ineens heel langzaam op. Specs: Dual P3@1GHz, 1,25 GB SDRAM en een GeForce 2MX kaartje. | |
Atreidez | vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:20 |
quote:Ze raden erg af een virusscanner aan te hebben staan tijdens starten en spelen van SC4 met RH. Bij SC4 alleen ook al, maar t schijnt nu nog meer uit te maken. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft ? Leuk om je weer terug te zien hier | |
JeeWeeJ | vrijdag 17 oktober 2003 @ 17:08 |
argh,ben net begonnen met nieuw stadje.. heb nu 87.000 inwoners (enige stad in de regio) overal high shool en hospital grades maar m'n mayor rating blijft maar steken rond de 30 ![]() nou weet ik dat er bij m'n industrie terrein veel luchtvervuiling is,maar die staat een end van m'n bewoonde gedeelte af dus die heeft daar geen last van. verder valt het verkeer ook wel mee. heeft iemand een tip voor mij? | |
Atreidez | vrijdag 17 oktober 2003 @ 17:54 |
quote:Waterverontreiniging, teveel tolpoortjes, Nuclear waste factory, te hoge belasting ... Misschien vinden ze je wel gewoon niet aardig ![]() ![]() | |
Atreidez | vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:03 |
Na een drukke week vanavond weer ff paar uurtjes achter elkaar kunnen spelen. Ben verder gegaan met 2e grootste stad en de eerste stad in de region waarmee ik was begonnen. Nu is t nog 55% R, 35% C en maar 10 % Industry (Ht)ofzo.. Begon met 169k residents Weer hoop mooie nieuwe gebouewen gezien Nu is ie 211k residents | |
Quintony | zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:49 |
op dit momen 320k inwoners, maar heb net de oppervlakte van de zone's verdubbeld en die zijn nog niet helemaal volgebouwd. Mijn hele stad is bereikbaar met de metro. en de sims gebruiken het zelfs:
edit : oh ja mijn commute time is net onder de 45 minuten. [Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 18-10-2003 12:05] | |
Atreidez | zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:00 |
quote:Commute time is netjes dat ![]() ![]() Oh, en make historical is dat er geen ander gebouw daar wordt gebouwd. Het gebouw kan volgens mij wel degraderen of worden verlaten, maar t wordt niet gesloopt dan | |
Quintony | zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:05 |
quote:Ja belastingen staan op 9.5%, ben even flink geld aan het sparen voor ik weer veel ga bijbouwen (onder andere snelwegnetwerk in de open stroken). Bij mij crasht SC4+RH trouwens vaker (AMD 2.6, 512MB, en 128 MB video) edit : voeg me trouwens even toe aan je msn als je wilt: roykeboy(ad)hot.mail.com (zonder de punt tussen hot en mail). | |
Bob.Ross | zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:08 |
toch heb jij, Quintony, echt helemaal dezelfde bouwstijl als mij ![]() ![]() voor mij werkt dat erg prettig | |
Quintony | zondag 19 oktober 2003 @ 02:34 |
zo, heb nu 460k mensjes. enige probleem is dat de gebouwen zo snel vervallen. en zwart worden. ben nu bezig met mijn hi-teh industry op te bouwen. heb net de $ en $$ industrie gesloopt. | |
Atreidez | zondag 19 oktober 2003 @ 16:10 |
Is het je enige stad in de region Quin? Dat zwart worden kan komen door te weinig banen of te lange reistijd.. en door een hoop andere dingen ![]() Ben zelf een nieuwe stad begonnen in me region in het noorden die nu alweer 100k is. Totaal zit ik nu met meer dan 20 steden op 883k inwoners, 296k commercial banen en 139k industrie banen. Die miljoen ga ik dit weekend niet meer halen, heb vierkante oogjes | |
Quintony | zondag 19 oktober 2003 @ 16:19 |
quote:Nee is niet de enige stad. Er is een dorpje dat Dumptown heet en eentje dat watertown heet ![]() | |
_kim_ | zondag 19 oktober 2003 @ 18:40 |
kan iemand mij vertellen hoeveel TAX ik kan vragen zonder dat ze gaan zeuren? wat aan te raden is zeg maaR? | |
Quintony | zondag 19 oktober 2003 @ 19:08 |
quote:ligt aan hoeveel je ze biedt. Ik kon mijn industrie tot 15% vragen voor ze er echt genoeg van kregen. Daar stond dan wel tegenover dat ze tegen de grens lagen en een eindeloze bron van werknemers hadden. edit: er komt dan wel geen nieuwe industrie meer bij. dus pas omhoog gooien als je zones vol zijn. | |
_kim_ | zondag 19 oktober 2003 @ 19:41 |
en het is niet verkeerd er stukken open ruimte tussen de blokken te laten in verband met luchtverontreiniging? veel bomen plaatsen werkt ook dacht ik? | |
Atreidez | zondag 19 oktober 2003 @ 21:47 |
quote:Ja, t schijnt wel te helpen. En parken enzo.. Maja, je kan ze ook gewoon laten zeuren. Ik krijg regelmatig waarschuwingen over ademen en luchtvervuiling, maar om nou te zeggen dat ik er extra veel tegen doe ![]() ![]() Dat Baseball stadium is trouwens erg gaaf bij nacht, of bij schemer natuurlijk | |
Bob.Ross | zondag 19 oktober 2003 @ 22:20 |
quote:Schitterend ![]() | |
Quintony | zondag 19 oktober 2003 @ 23:56 |
quote:Ziet er inderdaad wel okay uit ja. | |
PLAE@ | maandag 20 oktober 2003 @ 11:55 |
Ik heb het nu net. Net even gekeken (ik heb zowel rush hour als gewoon sc4) en het ziet er heeeeeeeerlijk uit ![]()
| |
Atreidez | maandag 20 oktober 2003 @ 13:33 |
quote:Ooit? Bouwen en foto's maken ![]() Ik zit zelf op 991k mensen nu, maar heb net Max Payne binnen gekregen, dus misschien dat ik daar eerst even mee verder ga | |
#ANONIEM | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:55 |
quote:ja daar ben ik ook net mee begonnen... maar ik vind het best moelijk eigenlijk.. dus waarschijnlijk ga ik gewoon verder met SC ![]() | |
SuperSiem | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:07 |
Zo, tentamen gehad, Rush Hour gekocht en nu de rest van de week Simcity'en. ![]() Welk moeilijkheidsniveau gebruikt iedereen? Ik meen me te herinneren dat Moeilijk het standaardniveau was van SimCity4? Dan moet ik dat ook wel aankunnen met Rush Hour lijkt me. | |
DJKoster | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:28 |
quote:Zo is er geen f*ck meer aan.. ![]() Zeker als je het speelt met 500.000 op het begin... | |
Dezz | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:30 |
quote:Dat vind ik nou ook, echt een lelijke stad eigenlijk! | |
Bob.Ross | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:47 |
quote:ja beetje onnatuurlijk ofzo ![]() | |
jogy | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:35 |
quote:Klopt, mooi is anders, ik doe het ook grotendeels zo, alleen da wel met pleintjes ertussenm die anders zijn, om toch een beetje variatie aan te brengen, maar het is wel de meest efficiente manier om te bouwen, je kan er altijd later nog een undeground tussen gooien, of een zooi bushaltes, of als het moet een rails zonder al te veel te hoeven slopen of zo'n grote weg. Het ziet er niet uit maar is wel retehandig en efficient dus | |
Bob.Ross | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:18 |
quote:Ik zou 't al gelijk een stúk mooier vinden als ie íéts minder ruimte tussen die blokken doet, iets van 2 of 3 vakjes ofzo, dit is echt lomp ![]() tuurlijk is 't efficiënt | |
JeeWeeJ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:23 |
Jeej,eindelijk heb ik rush hour uit de winkel kunnen "ontvoeren" ![]() Kom nu eigenlijk telkens 1 probleem tegen....mijn steden zijn te compact om al die nieuwe gadgets (dubbelbaans wegen etc.) toe te passen zonder een paar wolkenkrabbers te slopen.... ![]() Nouja,dan maar weer vanaf 0 beginnen en bouwen maar | |
Quintony | dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:05 |
quote:het zijn maar 4 vakjes hoor ![]() enne er komen snelwegen door te lopen op het moment dat de gewonene wegn het evrkeer niet meer aankunnen. | |
Atreidez | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:31 |
quote:Ik denk dat ze vooral bedoelen dat het er onnatuurlijk uitziet ![]() Ik heb trouwens me mijlpaal bereikt Gelijk maar een feestje gegeven | |
Quintony | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:59 |
quote:ik streef nu naar perfectie, mooie steden komen nog wel, ps mooie kruisje | |
Atreidez | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:21 |
quote:Xs4all doet soms moeilijk, ze doen t zo wel weer. En perfectie, ehmm... dan moet je toch echt zorgen dat je geen zwarte gebouwen meer krijgt ![]() | |
jogy | woensdag 22 oktober 2003 @ 10:44 |
Is het eigenlijk slim om een subway te connecten met een naburige stad? En hoe kan je het beste een rijkemans stadje bouwen? Ik heb nu 1 stad met 112000 inwoners en 1 met 25000 nu wil ik dus een stadje in elkaar gooien voor de rijkere mensen in de regio | |
R_B | woensdag 22 oktober 2003 @ 10:47 |
Echt superscreens....dit spel ziet er echt heel mooi uit. Wat zijn nou eigenlijk de minimale systeemeisen van dit spel.... | |
Atreidez | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:03 |
quote:Dat zal niet meteen vanaf t begin gaan lukken denk ik. Wat nog t meeste kans van slagen heeft is gewoon een stad bouwen en zorgen dat educatie en gezondheid extreem goed zijn. Dan zet je alle belastingen voor R op 20 behalve die voor $$$ R en begin je een nieuw stuk stad te maken (je oude residents gaan klagen, maar ze gaan nog niet gelijk weg) waar de nieuwe mensen door lage tax $$$ R worden. Daarna kan je systematisch de oude resident gebieden verwijderen.. Ik gebruik deze tactiek voor HT industry only in me steden, en dat werkt goed. Weet niet hoe t uitpakt in jou situatie quote:Het staat op de simcity.com site maar geloof dat je redelijk kan spelen met 1gighz + 256 mb intern + 3d kaart 32mb | |
DJKoster | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:10 |
quote:900 Mhz wil ook nog wel aardig., maar het in- en uitzoomen gaat wel traag.. | |
K3 | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:14 |
Heeft iemand anders het ook dat SimCity (met RH) soms spontaan ermee ophoudt en dan terugkeert naar de desktop? Ik heb van het weekend mijn PC opnieuw geinstalleerd, maar dis probleem blijft. Specs: Ik save nu elke 5 minuten omdat het zomaar kan zijn opgehouden. | |
Dezz | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:32 |
quote:Heb ik ook, ik weet ook niet waar het aan ligt. Soms gebeurt het uren achter elkaar niet en dan opeens om de haverklap! | |
Quintony | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:08 |
quote:als die continue crasht en je start een nieuwe stad is het bij mij 'opsgelost' | |
Quintony | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:09 |
quote:stad is ook nog niet klaar. die perfectie komt wel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:24 |
Hallo beste mayor's ![]() Ik heb nu 3 steden... de grootste heeft nu rond de 100.000 inwoners... maar ik krijg het maar niet voor mekaar om een beetje redelijk winst te maken. In deze stad zijn dingen zoals health, police en education goed geregeld.. maar ik hou helemaal nix over per maand Ik ben nu niet thuis.. maar zal binnenkort ff een screenie plaatsen | |
Atreidez | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:31 |
quote:Als je dirty industry is dichtgebouwd kan je die rustig ophogen naar 12 of 13 hoor.. Bij mij staan ze in sommige steden zelfs op 20 omdat ik ze weg wil hebben en ze blijven gewoon lekker zitten.. Wel vette winst dus ![]() Wel altijd saven voordat je dit soort projecten uithaalt. Kan bij jou net iets anders uitpakken natuurlijk | |
#ANONIEM | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:45 |
quote:Dat ga ik vannavond zekers ff proberen... Zal ik andere "groepen" minder belasting laten betalen?.. hopelijk kan ik dan nog m'n koppie boven-water houden (wat financien betreft) Wat ik ook heb gezien is dat m'n milieu helemaal in het rood staat.... maar da's wel een beetje vreemd omdat ik heeel weinig dirty-industrie in deze stad heb en heel veel bomen over alle plekken waar de vervuiling toeslaat... | |
Atreidez | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:33 |
quote:Dat met milieu is een issue die ik ook nog niet onder de knie heb. Totaal rood en de rest is allemaal redelijk groen bij de overzichten.. Komt volgens mij voornl. door verkeersvervuiling. Je hebt ook wel de budgetten van je scholen aangepast he? Dus als er maar 400 students zijn de capaciteit op 600 zetten enz. Anders betaal je je ook blauw | |
#ANONIEM | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:39 |
quote:ja duidelijk.... de meeste tijd ben ik kwijt aan het her-financieren van scholen, ziekenhuizen en politie-stations ![]() zo uit m'n hoofd heb ik nu 18.101 inkomsten, en 17.989 uitgaven ![]() ![]() | |
Manweth | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:40 |
quote:met een 8 Mb video kaart neem ik aan dat hij niet werkt ![]() | |
zapsel | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:00 |
togwel ![]() en heb al 2 steden gemaakt zelfs.... | |
PLAE@ | donderdag 23 oktober 2003 @ 20:08 |
hier doet ie het ook wel redelijk vlot. Valt me reuze mee P III 1 ghz | |
Quintony | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:56 |
was even wat terug aan het lezen. enne dit zag er toch wl erg leuk uit: | |
Dezz | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:58 |
quote:Een kruis? ![]() | |
JeeWeeJ | vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:19 |
Laat ik jullie maar eens vervelen met wat pics van mijn stadje ![]()
| |
Manweth | vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:52 |
quote:tof! nooit gedacht dat hij het zou doen met een 8mb video kaart ![]() | |
Atreidez | vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:33 |
Leuk stadje JW ![]() | |
JeeWeeJ | vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:48 |
ja,ruimte zat! alleen vindt ik wel dat Sim City door dat rush hour veels te makkelijk word. Geld en populariteit zijn gewoon totaal geen probleem meer,en ook hoef je amper moeite te doen om speciale gebouwen te krijgen. Maarja,het blijft oh-zo verslavend he... | |
Atreidez | vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:30 |
quote:Na SimCity 4 zonder RH is dat echt een verademing. Hoe moeilijk t wel niet was om een beetje winst te maken. Toch heb ik t nog steeds moeilijk om bij grote steden de commute time laag te houden.. Jij zit nu op 122k maar na de 200/250k wordt t echt een stuk lastiger om je stad mooi te houden ![]() | |
DJKoster | vrijdag 24 oktober 2003 @ 23:30 |
Allemaal van die mooie grote gebouwen... Ik al trots zijn op mijn "feelgood project".. ![]() | |
Atreidez | zaterdag 25 oktober 2003 @ 10:52 |
Nog ff een pic van me grootste stad, daarna ga ik er niet meer mee verder. Hij is uit proporties gegroeit ofzo, maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Education overzicht lijkt wel een kleurplaat van een 5 jarige die voor t eerst een passer heeft ontdekt ![]() ![]() | |
PLAE@ | zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:03 |
Ik ga nu opzich wel lekker met m'n regio New York ![]() Ook lopen die adviseurs te klagen dat de sims nergens kunnen wonen in dat industriegebied. Maar dat is toch juist een mogelijkheid in t spel En dan nog 2 vraagjes | |
Quintony | zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:12 |
quote:in je industriestad moet je even 2 vakjes als RES zonen, dan zul je zien dat ze daar wel gaan bouwen. (en natuurlijk verbdingen met de andere stad maken). Commute Time staat bij je graphs. ps: mijn mass transit system levert nu zelfs geld op | |
Atreidez | zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:36 |
quote:Wat jij bedoelt is heel goed mogelijk. Ik heb een stad Connectika tussen mijn 2 grootste steden met 30k Industry banen en 62k kantoorbanen. Je kan er erg goed mee verdienen. Probleem is alleen dat je zoveel verdient en je er niks meer mee kan doen. Ik heb een optimaal infra net in die stad en de banen gaan fantastisch, maar tis zonde het geld van belastingen voor die banen mis te lopen in die steden, terwijl je t in deze stad helemaal niet nodig hebt. Voor kantoorbanen ben ik er dus weer vanaf gestapt en Dirty Industry Only is dus een beter plan quote:Als die dat blijft melden dan heb je gewoon te weinig residents. Of je tax staat te hoog natuurlijk. Ik heb gemerkt dat je 50% van je bevolkingsaantal aan banen moet hebben in je region.. Althans, als ik het goed had, niet iedereen werkt natuurlijk ![]() ![]() quote:Idd bij de graphs.. Reistijd wonen-werk heet dat in de Nl versie. Commute time in de engelse. Ook erg handig om je capaciteit voor water, electra en afval in de gaten te houden ![]() quote:Dat heb ik toch wel in bijna al me steden. Maar ik ga kapot in Metropolika op de gezondheidszorg en de scholen, moet ik gaan bezuinigen. Lijkt Nederland wel ![]() | |
Bob.Ross | zaterdag 25 oktober 2003 @ 14:15 |
kan iemand nog ff zeggen waar de beste regions te halen zijn? ik wil weer hélemaal overnieuw beginnen ![]() | |
Bob.Ross | zaterdag 25 oktober 2003 @ 14:18 |
trouwens iemand op simcitycentral heeft een tgv gemaakt ![]() edit: ff picserver geupload [Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 25-10-2003 14:24] | |
Blokhut | zondag 26 oktober 2003 @ 12:43 |
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kerncentrales mag bouwen. Ik had een stad van 150000+ inwoners met erg veel high tech industrie maar ik kon nog steeds geen high tech dingen bouwen ![]() | |
JeeWeeJ | zondag 26 oktober 2003 @ 12:52 |
hangt er vanaf: met rush hour kan ze hem winnen door de evil opdrachten te doen met die schoolbus (krijg je ook nog eens geld voor!) in SC4 moet je 25.000 megawatt stroomverbruik hebben en iets van 185.000 inwoners ofzo. Die kerncentrales kosten wel 3.000 knaken per maand,maarja,daar krijg je dan wel mooi 16.000 megawatt + de kans op een meltdown voor terug! (mooie deal lijkt mij zo!) | |
V2i | zondag 26 oktober 2003 @ 19:27 |
![]() | |
Quintony | zondag 26 oktober 2003 @ 20:18 |
quote:ziet er mooi uit. ik ben alleen de systematich voor datsoort steden (zie mijn blokken structuur). Ik vraag me dan ook af, hoe je begint bij een stad als deze. | |
K3 | zondag 26 oktober 2003 @ 21:41 |
quote:Het opwerpen van 'natuurlijke' barriëres doet al een hoop. Rivieren en bergen bepalen bij mijn steden meestal wel voor een groot deel hoe de layout wordt. Vaak kom ik niet toe aan systematische wijken, tenzij ik een groot Vinex-achtig stuk in één keer bebouw. Maar goed, ik speel al een paar dagen geen SC meer | |
zapsel | zondag 26 oktober 2003 @ 22:48 |
quote:tis nog een laptop ook ![]() | |
Bob.Ross | zondag 26 oktober 2003 @ 23:55 |
quote:afkickverschijnselen? ![]() | |
DJKoster | zondag 26 oktober 2003 @ 23:58 |
Crosspost van ander forum: Ruim 30.000 inwoners in mijn stad.., het geld is nu een beetje op.. ![]() Dus de militaire basis, gevangenis en raketafschietgeval maar geaccepteerd om wat winst te maken ![]() Raketten afschieten met de Apache helicopter is ook wel leuk, maar de missie ging wat minder: Morgen komt er wel een totaal plaatje van mijn stad.. (nog veel te klein, ik smijt veel te veel geld over de balk | |
Atreidez | maandag 27 oktober 2003 @ 00:15 |
Ziet er goed uit V2i ![]() Na Max Payne te hebben uitgespeeld vanavond ook weer ff gebouwd. Kwam weer leuk nieuw iets tegen, althans, voor mij nieuw; de Bioscoop Is trouwens wel grappig te zien dat sommige die U drive it dingen ook doen. Ik heb t een paar keer geprobeert maar heb r denk ik t talent niet voor. Maar zo te zien DJ Koster wel.. | |
K3 | maandag 27 oktober 2003 @ 12:26 |
Bioscoop is tof!quote:Zwangerschap en geboorte deel 13 ![]() | |
Atreidez | maandag 27 oktober 2003 @ 13:49 |
quote:Gefeliciteerd man ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2003 @ 14:03 |
quote:duidelijk gefeli ![]() | |
V2i | maandag 27 oktober 2003 @ 14:37 |
quote:Thx ![]() Ik begon ook schematisch... begon... dan bouw je daar een stukje aan, en daar. Vernietig je hier en daar iets voor een bredere weg. Rails erbij.. enz. enz. | |
Dezz | maandag 27 oktober 2003 @ 14:44 |
Ik kan me nog herinneren dat ik een site heb gezien waarop iemand New York City precies had nagebouwd, alleen kan ik me niet meer herinneren welke site dat was! weet hier iemand dat toevallig??? | |
Quintony | dinsdag 28 oktober 2003 @ 07:49 |
quote:is wel alleen voor de vs http://simcity.ea.com/coolstuff/terrain/terrain_01.php | |
Dezz | dinsdag 28 oktober 2003 @ 12:53 |
quote:Nee die ken ik wel, maar ik bedoelde dat iemand echt heel de stad zelf had nagebouwd, echt net echt ![]() Ik heb de pagina gevonden, hier kun je zijn proces volgen http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=32996&sessionID=523CDD7DB35242F68DA16B565C81F8F7 | |
Bob.Ross | dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:39 |
damn ik baal zo onwijs van die branden constant, ben ik net aan 't bouwen ergens, springt ie ineens weer naar de andere kant vd stad, het is allemaal zo fokking nutteloos ![]() ![]() ![]() is er een manier waardoor je nooit dat hoeft te doen? | |
DJKoster | dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:41 |
quote:Auto goto is toch af te zetten? Nog niet geprobeerd, maar dat zat er al in bij SC2000.. Rijden met de schoolbus is ook wel leuk als je tegen een andere auto botst | |
Atreidez | dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:57 |
quote:Als ik 1 keer per 2 jaar een brand heb is t veel ![]() ![]() | |
zapsel | dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:13 |
iemand enig idee hoe je t beste belasting kunt heffen ivm. high-tech industry en hoge gebouwen. en dan bedoel ik $$$ $$ of $ | |
DJKoster | dinsdag 28 oktober 2003 @ 22:55 |
De helikopter missie is wel handig ja..., ff een stukje vliegen en weer $20.000 erbij ![]() | |
Dezz | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:02 |
Oke het gaat dan toch gebeuren, ik ben van plan om de regio Eindhoven waarheidsgetrouw na te bouwen, hier ga ik even zoet mee zijn ![]() | |
Atreidez | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:38 |
quote:Ja zoiets wil ik ook nog eens met denhaag gaan doen, maar dan ga ik wel een cheat gebruiken. Anders is t geen doen ![]() | |
Dezz | woensdag 29 oktober 2003 @ 16:59 |
quote:Dat doe ik dan ook ![]() | |
Ceriel | vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:42 |
quote:Ja, dat had ik ook wel vaak, vooral als ie op 'snel' stond. Op een gegeven moment had ik de feature uitgezet dat ie automatisch naar de plek van de 'ramp' toegaat, dat scheelt weer iets. Maar ook voldoende brandweerkazernes & idd. nog die rookmelder verordening aanzetten. Dan gebeurd het nagenoeg niet meer. Heb trouwens gisteren Rush Hour gekocht. Ik ben nu nog bij een vriend, kan het nog niet spelen dus, maar morgen ga ik direct aan de slag. Ik hoorde van weer iemand anders dat de gameplay weer enorm omhoog is gegaan: alles draait wat meer smoothy, en heel veel nieuwe features. Ben superbenieuwd! | |
Jan-jaap | vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:48 |
quote:dat had ik dus ook een keer toen ik een gebouw had aangeklikt om te laten ontploffen schuift het beeld opeens naar de andere kant van de stad. laat ik het knopje van de muis los ,boem halve stad weg ![]() | |
Bob.Ross | vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:30 |
quote:Ja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
liz | zaterdag 1 november 2003 @ 12:26 |
Test test | |
liz | zaterdag 1 november 2003 @ 12:28 |
Ja hoor, hij doet 't gewoon nog. Geweldig. Ik heb een vraag. | |
Quintony | zaterdag 1 november 2003 @ 12:32 |
quote:achterkant van het boekje. | |
liz | zaterdag 1 november 2003 @ 12:40 |
Haha. Dat is vast veel te makkelijk. Je zou zeggen, wat een rund maar mijn schoonzus belde me daarvoor op dus dan moet het vast heel moeilijk zijn. Ze heeft tenminste wel havo gedaan. Maarja, toch bedankt. | |
Bob.Ross | zondag 2 november 2003 @ 01:22 |
Voor de verandering eens een keer wat screens van mij. Dit is voor 't eerst dat ik een écht goedlopende grote stad heb, op dit moment heb ik 6k winst p/maand, gaat lekker en ben nog steeds aan 't bouwen en er komen steeds meer grote gebouwen bij ![]() Wat ik trouwens dit keer anders heb gedaan, wat -voor mij- echt heel erg helpt, is zodra ze om ziekenhuis en school gaan zeuren, bouw ik van beide gelijk een grote, dus een groot ziekenhuis en een gróte basisschool naast elkaar en ik zet 't budget erg laag, oftewel net genoeg zolang de patientencapaciteit goed blijft maar Dus, screens: | |
Quintony | zondag 2 november 2003 @ 01:48 |
quote:Ziet er mooi uit bob ross ![]() Ik heb nu van de www.simcity.com extra grote ziekenhuizen gedownload. is wel handig voon in de erg grote steden | |
Atreidez | zondag 2 november 2003 @ 14:14 |
Ziet er goed uit Bob.Ross ![]() Die kleine clinics gebruikte ik trouwens nooit. Had een keer gelezen dat ze erg ineffectief zijn, en als je een clinic hebt en een hospital schijnen ze de clinic te verkiezen boven het hospital Heb nog wel tip voor je elevatedtrain spoor, op die ene screenie zie ik daar een knooppunt van. Mocht je er ruimte problemen hebben dan kan je ook 2 van die elevated train naar metro maken en kan je onder de grond de verbindingen maken waardoor je een stuk minder ruimte inneemt | |
Bob.Ross | zondag 2 november 2003 @ 18:48 |
quote:klopt, daar ben ik sinds kort ook mee begonnen, zoals je op de eerste screenie een béétje kan zien ![]() Oh en ik heb in deze stad nu een winst van 9k per maand, en dat terwijl ik bepaalde belastinggroepen omlaag heb gehaald, zoals high density residents enzo ![]() | |
Atreidez | zondag 2 november 2003 @ 23:43 |
Ben aan de overkant van t water nu bezig. Heb met godmode en trucken een tunnel kunnen maken tussen me 2 stukken land onder water door. Soort scheldetunnel lama zeggen ![]() De nieuwe stad ben ik nu begonnen en heb ik de bouwstyl op alleen modern europees gezet. Ziet er erg gaaf uit Me volgende stad ga ik met de bouwstyle uit Chicago maken, lijkt me wel gaaf om van elke style 1 stad te hebben | |
Bob.Ross | maandag 3 november 2003 @ 16:55 |
quote:Ziet er goed uit! Hey weet jij of iemand anders of 't mogelijk is om een tunnel van bijvoorbeeld een laagvloerse snelweg te maken die niet door een berg heen gaat maar gewoon onder een vlak stuk grond, dus dat ie ergens onder de vloer gaat en ergens anders weer naar boven komt | |
Atreidez | maandag 3 november 2003 @ 17:55 |
quote:Ik ben er een beetje mee aan t stunten, maar tis erg veel werk. Je moet namelijk een berg creeeren op de plek waar je de tunnel wil. Dan maak je de tunnel, en daarna haal je de berg weer weg. Erg tijdrovend, gaat ook vaak mis en t kost veel geld, maar t resultaat mag er weten ![]() Ik heb t bij een onder water verbinding gedaan met de godtools, maar dat werkt niet zo precies. Je kan godtools gewoon gebruiken trouwens, ook als je al bezig bent met je stad dmv CTRL-ALT-SHIFT en dan t zonnetje aanklikken voor de godtools, dan staan ze er weer bij | |
Bob.Ross | maandag 3 november 2003 @ 18:50 |
quote:Ja ok, nou zoiets heb ik dus ook al geprobeerd, maar dat is gewoon klote, ik vroeg me af of er een optie is hoe 't "gewoon " kan zeg maar ![]() hier nog wat screenies; | |
DJKoster | maandag 3 november 2003 @ 19:44 |
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie ![]() | |
Atreidez | maandag 3 november 2003 @ 21:02 |
quote:Hoog onderwijs, geen (water en lucht)vervuiling, aantrekkelijk gebied, weinig criminaliteit en natuurlijk, de demand naar HighTech ![]() Bob Ross, hoeveel inwoners heb je nu? | |
K3 | maandag 3 november 2003 @ 23:16 |
quote:In ieder geval meerdere steden, onderwijs en de belastingen voor de andere industriën belachelijk hoog zetten. Heb zelf die belasting op 15% staan, is hoog genoeg. | |
Bob.Ross | dinsdag 4 november 2003 @ 18:49 |
quote:Iets van 117k | |
#ANONIEM | woensdag 5 november 2003 @ 09:41 |
quote:of in de nfo file van de ripper natuurlijk ![]() | |
SuperSiem | woensdag 5 november 2003 @ 16:38 |
Ligt het aan mij of is er echt haast geen enkele locatie geschikt om zo'n veerbootterminal te bouwen? Ik ben de hele kustlijn afgegaan, maar overal was het te steil, terwijl ik toch echt vrij vlakke strandjes zag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En in een map met heel veel water en maar een klein stukje bebouwbaar land probeer ik nu een soort Spaanse Costa op te zetten, met veel hoge flats langs de kustlijn. Gaat me dit lukken? Want ik had gelezen dat steden eerst in de breedte moeten groeien, voor ze in de hoogte gaan groeien. Maar ik heb dus niet echt veel ruimte, wel alle voorzieningen, zoals parken, onderwijs en gezondheidszorg. | |
Atreidez | woensdag 5 november 2003 @ 16:46 |
quote:Zelfde ervaring, maar makkelijk op te lossen ![]() ![]() quote:Dit gaat idd niet lukken aangezien het met percentages werkt. Je kan wel sneller hoogbouw krijgen door een aangrenzende buurstad al flink uit te bouwen (100k+ inwoners), maar er zal altijd maar een percentage van je totale gebouwen de hoogte in gaan.. (gelezen op simtropolis). Wel leuk idee trouwens ![]() | |
SuperSiem | woensdag 5 november 2003 @ 17:15 |
quote:Ik denk dat ik het wel snap en ik had deze oplossing ook al overwogen, maar het leek me dat het makkelijker moest kunnen. Nee dus. ![]() quote:Hmm, ik heb inderdaad wel twee grote buursteden, maar die hebben nog gaan lang geen 100.000 inwoners. Ik zal die eerst maar eens gaan uitbouwen dan. En in kustplaatsjes zie je ook altijd alleen flats langs de kust, en wat verder landinwaarts alleen maar van die mooie stadsvilla's. Dat moet nog wel te realiseren zijn lijkt me. ![]() | |
Atreidez | donderdag 6 november 2003 @ 23:55 |
Vanavond weer even gespeelt een uurtje. Had wel wat raars, zat door me statistieken te bladeren, zie ik dit.
Ook nog even verder gegaan met me allereerste stad uit me region. Moeilijk voor te stellen dat hier ooit ook vuile industrie en open vlaktes waren | |
sjakie007 | vrijdag 7 november 2003 @ 17:17 |
ok, ik heb mijn cd dus binnen, en al gespeeld. Hier komen wat screens. Heb nu zo'n 30.000 inwoners, alleen moest er in de begroting flink gesnoeid worden, aangezien de kosten te hoog werden. Nu maak ik weer iets winst, en probeer ik weer uit te breiden in de stad. Maar dit gaat moeilijk, aangezien er weinig goede voorzieningen op het moment zijn, en de belastingen hoog zijn, dit om in de toekomst ervoor te zorgen dat alles beter loopt. Gelukkig loopt het niet leeg hier in de stad. | |
K3 | vrijdag 7 november 2003 @ 17:32 |
quote:LOL, iedereen en alles knalt op elkaar en je krijgt toch een standbeeld ![]() | |
Refragmental | vrijdag 7 november 2003 @ 17:45 |
quote:Extra grote ziekenhuizen? ![]() Waar kan ik die op die site vinden? | |
Quintony | vrijdag 7 november 2003 @ 20:10 |
quote:In dat gedeelte met die lot-editor | |
sjakie007 | vrijdag 7 november 2003 @ 23:12 |
even een vraagje, weet iemand nog een site of iets dergelijks waar je hoogtekaarten en atlaskaarten kan vinden, ik wil namelijk mijn woonplaats nabouwen in simcity. | |
Atreidez | vrijdag 7 november 2003 @ 23:28 |
quote:Op Simtropolis staat er een tutorial voor. http://www.simtropolis.com/omnibusContent.cfm?id=32 Weet alleen niet of je geregd moet zijn om m te kunnen zien. In die tutorial gebruiken ze MICRODEM. Misschien dat t je zonder tutorial ook lukt, progje kan je hier halen http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm Er is nergens te lezen of het alleen voor US is trouwens, das het enige waar ik plaatjes van zie | |
K3 | vrijdag 7 november 2003 @ 23:37 |
quote:Ik had geloof ik in deeltje 1 of 2 verteld hoe ik mijn Amsterdam-region had gemaakt. Wellicht dat je even terug kan kijken in de topics... (ikzelf ben er te lui voor, ik verwijt je niets als jij dat ook bent ![]() | |
sjakie007 | vrijdag 7 november 2003 @ 23:47 |
nederland komt er niet in voor, maar zo kan je wel realistische custom region's maken. | |
Bob.Ross | zaterdag 8 november 2003 @ 19:44 |
al mensen ervaring met het verbinden van (wereld)steden met monorail? ik wil daar dus nu mee beginnen maar ik loop gelijk tegen het feit aan dat m'n monorail niet óver highways heen kan, dus moet ik dat allemaal omlaag gaan halen om vervolgens een monorail overheen te kunnen laten gaan, best wel wat werk, vind ik niet erg hoor, maar iemand ervaringen hiermee? of pics? (monorail dan he) en nog wat, heeeeeeele irritante bug in rush hour, dat als je een overgang tussen hoog spoor en subway dan laat ie soms geen mooie tunnel | |
Atreidez | zaterdag 8 november 2003 @ 21:03 |
quote:Ik gebruik monorail wel tussen steden, vooral woon industrie verbindingen. Alles zit verbonden behalve de gebieden die met water gescheiden zijn, daar liggen treinverbindingen omdat dat realistischer overkwam in mijn opinie ![]() quote:Ik had wel een fake tunnel door een berg ![]() | |
Atreidez | zaterdag 8 november 2003 @ 21:31 |
Dit is bij een stad van 130k inwoners, de verbinding gaat naar een vuile industriestad. Dit is van 1 station, met een bezetting van 160%, 3000 reizigers.. Gebruik zelf eigenlijk amper metro en verhoogde rail, die metroview duurt elke keer lang met laden dus doe nu alleen nog maar bus en monorail | |
SuperSiem | zaterdag 8 november 2003 @ 22:57 |
Wat is nu eigenlijk het voordeel van een verhoogde rail boven een metrotunnel? Want als ik het zo bekijk, zie ik alleen maar voordelen voor de metro. Metro is wat duurder in de aanleg, maar veel goedkoper in het onderhoud. Bovendien is metro geheel ondergronds en zijn alleen de stations (die slechts een blokje groot zijn) bovengronds. Zie ik wat over het hoofd of is metro echt te verkiezen boven een bovengrondse, verhoogde rail? ![]() | |
sjakie007 | zondag 9 november 2003 @ 10:34 |
is het trouwens ook mogelijk om over te gaan van verhoogde rails naar normale rails? heb het wel geprobeerd, maar et lukteme niet. | |
KarenDamen | maandag 10 november 2003 @ 13:22 |
quote:Nee, dat kan niet ![]() In SC2000 kon je nog wel van metro overgaan aar trein, maar nu kan dat ook niet meer (kon al niet meer in SC3000). Je moet de trein zien zoals bij ons een trein, en de verhoogde rails en metro etc als stedelijk vervoer/urban lightrail of welke naam je er ook maar aan wil geven. | |
Atreidez | woensdag 12 november 2003 @ 00:46 |
Nog maar ff een screenshotje ![]() Heb trouwens de laatste transit fix online gezet bij mij, kan m iedereen aanraden. De lijst met bugjes is erg groot en heb nog steeds niets van een officieele patch vernomen Version History: When driving over a ground level highway on an avenue overpass with onramps in the left lane, a U-Drive-it mission would fail. This is fixed. Half of the time sims went underneath a diagonal elevated highway on a road with onramps, they could not turn left on the onramp. This has been fixed in Rush Hour. Added the ability to end diagonal Oneways in a T-intersection with a perpendicular diagonal avenue. Added the ability to end diagonal roads in a T-intersection with a perpendicular diagonal avenue. Thorough testing has been conducted with no bugs found, but it should be considered in beta. Fixed avenue/oneway transitions so that U-Drive-it works in both lanes. It will be necissary to redraw any transitions constructed with v0.1.4 in order for U-Drive-it to work. This version introduced the third file, which allows transitioning avenues to one way roads without an intersection. This should however be considered in beta until the quirks get worked out. Previously, cars could not make some left turns onto a diagonal road when approaching from a straight one way road. This is now fixed. In three way monorail junctions, you could not change the switch's direction. Driving the monorail over the switch would end your U-Drive-It mission instantly. This has been fixed. 3 Bugs fixed which prohibited cars from turning in varoius directions when a diagonal road crossed a straight avenue. The first four Transit BugFix modds are all included, plus four additional modds which fix all the known fixable bugs at this time. They fixed the following bugs: Diagonal Avenues with grid aligned (non-diagonal) ground train tracks crossing the avenue would not allow any cars to pass. | |
Atreidez | zaterdag 15 november 2003 @ 00:25 |
Tis beetje dood hier ![]() Ik bouw rustig verder | |
Dezz | zaterdag 15 november 2003 @ 00:31 |
quote:Ik ook heb alleen geen webspace meer over voor plaatjes ![]() | |
Bob.Ross | zondag 16 november 2003 @ 14:21 |
heeft iemand een url waar in 't nederlands wordt uitgelegd hoe 't nou PRECIES met $ $$ $$$ etc zit en dan precies 't verschil met commercial $$ en $$$ dus echt tot in de puntjes uitgewerkt, want eigenlijk doe ik nou maar wat, 't lukt wel hoor daar niet van, maar ik wil 't gewoon graag een keer nalezen wat alles nou precies betekend ![]() | |
Atreidez | zondag 16 november 2003 @ 14:27 |
quote:Bob, je bent er nog ![]() Ik snap alleen je vraag niet.. De $ eenheden zijn juist de enige die je niet zelf kan regelen. Je kan t met belastingen een beetje richten, maar eigenlijk zone je alleen maar. De aantrakkelijkheid en RCI zorgen ervoor of er $, $$ of $$$ komt te staan.. Wat bedoel je psies? | |
Bob.Ross | zondag 16 november 2003 @ 15:33 |
quote:Tuurlijk ben ik er nog, alleen druk met bouwen! ![]() Maar ik bedoel meer bijv, als je commercial bouwt, dan kan je uit 5 verschillende soorten kiezen; light commercial dan bedoel ik dus 't verschil tussen die verschillende medium en high commercial soorten Hoest met jouw regio? | |
inkie1010 | zondag 16 november 2003 @ 15:38 |
damn hoe krijgen jullie al die mooie grote gebouwen... Hoe lang moet je daarvoor bezig zijn? Ik krijg ze niet ![]() | |
Dezz | zondag 16 november 2003 @ 15:39 |
quote:Plaats eens een pic van je stad ![]() | |
SuperSiem | zondag 16 november 2003 @ 15:43 |
quote:Atreidez, prachtige regio! Zou je misschien ook een keer het vervoersoverzicht van je regio kunnen posten? Ik ben sinds een week ook serieus bezig met een regio, daarvoor was ik alleen maar aan het knoeien en experimenteren.
In Industria heb ik toen een groot gebied volgeplempt met industrie, er enkele kolencentrales aangelegd, gezorgd voor een snelweg naar buiten zodat ik Metropolum kon stichten. Even een overzichtsfoto van Metropolum, er wonen nu net 100.000 inwoners. Het is de bedoeling om in het midden van de kaart alleen maar zakenwijken en enkele high-techblokken te bouwen en daarom heen allemaal woonwijken aan te leggen. Totnogtoe lukt dat redelijk, ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over het aantal $$- en $$$-gebouwen, maar ik neem aan dat het aantal daarvan later nog wel zal stijgen. Ik zorg in ieder geval nu al voor voldoende parken, scholen en ziekenhuizen. Hierboven een foto van het 'centrum' van mijn stad. Centrum is niet echt de goede benaming, want het ligt redelijk aan de rand, maar het is wel de enige wijk met enkele wolkenkrabbers, dus vandaar. In het noorden van mijn stad spaar ik kosten noch moeite om $$$-sims te lokken. Parken, golfbanen, monorailverbindingen naar de buren (moet ik alleen nog even verder doortrekken Tot slot nog een screenshot van een van mijn zakenwijken. Ook hier lukt het nog niet om $$$-kantoren te krijgen, ze blijven grotendeels hangen op $$. Linksboven zijn enkele high-techindustriën te bewonderen. Helaas is Metropolum toch nog gebouwd in een schaakbordpatroon, ik vind dat er niet echt realistisch uitzien, maar voor het uit de grond stampen van een stad met veel inwoners is het toch wel lekker makkelijk. Misschien dat ik toch nog een keer ga proberen een grote stad in realistische stijl te bouwen, want ik vind dat Atreidez laat zien dat dat toch mogelijk is. | |
inkie1010 | zondag 16 november 2003 @ 15:47 |
quote:Zal ik doen zodra ik thuis ben! | |
Bob.Ross | zondag 16 november 2003 @ 16:17 |
quote:goeie screens!! succes met je regio ![]() Nog wat anders mensen, ik vraag me af of ik wat fout doe met het verbinden van m'n buursteden. | |
ShowMaster | zondag 16 november 2003 @ 18:41 |
Gaaf! Een SimCity topic! Ik ben ongeveer twee weken dag en nacht bezig met mijn New York Regio. Ik ben van plan om van de regio één grote stad te maken, waarbij elk 'hokje' een stadswijk is Ik heb nu zes stadswijken, waarvan ik nog moet beginnen met de bouw van een paar. Mijn stad heet Vanbel (spreek uit Venbel; als in Vancouver [ook een Nederlander ![]() Jammer dat ik wat laat dit topic ondekte, anders had ik met jullie collega-burgemeesters kunnen babbelen over het reilen en zeilen in onze stad. Enfin, hieronder wat pics: Dit is de regio. Ik ben begonnen met de wijk Peace (die heb ik zo genoemd na het jaar 1945, voorheen heette dit gedeelte Vanbel, maar ik besloot later om van de hele map een grote stad te maken met de stadswijken). Boven heb je de industriewijk Industry en Vaningen is de zakenwijk. Dearhunt is een wijk waar voornamelijk lowwealth woont en waar ik veel herten heb geplant met Godmode. Inmiddels is Vanbel flink gegroeid. In de woonwijk Peace, wonen 130.000 inwoners en Vaningen is uitgegroeid tot een redelijk grote zakenwijk. Ik besloot om de industrie in Industry te verplaatsen naar Outside, vanwege uitbreinding van de stad met een woonwijk. Inmiddels is het een higtechgedeelte. Maar omdat door die actie een groot gedeelte van mijn inwoners werkloos werd, besloot ik Woods te stichten om daar dirty industry te realiseren. Inmiddel hebben die plebs weer werk. Zoals jullie zijn de wijken verbonden met de snelweg. Ik wacht nog even op Rush Hour om de verbinden te optimaliseren. DE WIJK PEACE Hieronder een totaaloverzicht van Peace enkele jaren terug. Nog erg veel groen. Ik probeer zoveel mogelijk parken en lanen te maken. Inwoneraantal maakt me niets uit, want het is toch maar een wijk. Peace bij nacht Het Raadhuisplein met stadion. Gedeelte van de wijk. Enkele jaren later, daaronder wil ik een beachgedeelte van maken. Via Simtropolis kun je strand lots donwloaden zoals beachvolleyball enz. De pier heb ik ook van die site. Evenals het zeemuseum. Je kunt vanaf die site veel nieuwe gebouwen downloaden, onder andere nieuwe scholen, musea e.d.. Close up van het strand met pier. De rij huizen heb ik ook van Simtropolis. Het is New York Market, een straat met een rij marktjes. Erg druk altijd daar. ZAKENWIJK VANINGEN Hieronder het Centrale Plein Nacht. Nog niet echt veel hoogbouw, maar ik wacht er op. Van horen zeggen komt de hoogbouw pas bij 45.000 banen. Ik heb er nu 42.000. Dit is de Ruyter Avenue en daarnaast mijn congresgebouw. Zo dat was het. Ik heb nog veel te bouwen en hier en daar wat slopen omdat ik af wil van het blokjesmotief in mijn stad. Wil onder andere experimenteren met grote pleinen en 1x1 woongedeeltes zodat je rijtjeshuizen kunt bouwen. Nog een vraag: is Rush Hour een aanrader? Ik wil heel graag goede verbindingen, maar ik ben zo bang dat het gauw gaat vervelen. Bouw ze! En ik laat nog zien hoe ik verder vorder met het bouwen van Vanbel! ps: Sorry voor het knipwerk in de pics. Maar picserver accepteert alleen files onder de 200kb. [Dit bericht is gewijzigd door ShowMaster op 16-11-2003 18:59] | |
Atreidez | zondag 16 november 2003 @ 19:29 |
Er zit weer leven in ![]() quote:Wel beter uitgelegd ja, maar kan je t antwoord niet geven. Ik modder ook maar wat aan en zorg gewoon dat de voorzieningen goed zijn en overal gedekt. Hoe beter je dat doet hoe hoger de wealth classes. De density's is eigenlijk t enige wat je er mee kan sturen, maar welke wealth er op die density komt kan van alles zijn. Een low density high wealth kantoortje, of high density low income appartement van 5000. Mijn regio gaat wel lekker, op weg naar 2 miljoen quote:Thnx! Dit is vervoersoverzicht, tis best wel goed te zien sinds wanneer ik Rush Hour heb geloof ik ![]() quote:Ik heb dat bij sommige stukken ook wel hoor nog.. Vooral eigenlijk de oudere stukken, en bebouwt ziet het er nog niet eens slecht uit. Toch gaan die stukken eraan als ik eenmaal de MT van Rush Hour erin ga zetten. Heb nog veel stukken die niet aangesloten zijn op snelweg of monorail (daar ben ik echt aan verslaafd ![]() Ziet er bij jou iig al erg goed hoor quote:Ik heb die hele text zelfs nog nooit gezien ![]() Ook gave screen van jou Showmaster. En ook al heb je dit topic laat ontdekt, je bent voorlopig nog niet uitgespeeld Ben zelf nu bezig met een stad beter te maken door vuile industrie te verwijderen. Het hele gedeelte high tech aan de rechterkant was eerst vuile industry, binnen 1 jaar gaan ze al op de plekken die opnieuw zijn gezoned high tech bouwen Op de vraag of je Rush Hour zou moeten kopen, ja! De nieuwe vervoersopties zijn onmisbaar! En door de nieuwe engine die vooral op buursteden is gemaakt draait t als een trein. Heb nu al in dezelfde tijd 4 keer zoveel inwoners gekregen na Rush Hour Ik ga weer ff bouwen nu uurtje | |
K3 | zondag 16 november 2003 @ 20:39 |
Zo, ik heb ff in twee dagen weer een nieuwe stad uit de grond gestampt. 107-duizend inwonertjes ![]() Hier wat plaatjes:
SimCity is vlak na het maken van de foto's er weer uitgeknald; dit weekend is het weer lekker raak. Om de haverklap vliegt-ie eruit. Ik ga zo eerst ff rebooten en dan weer verder spelen. | |
ShowMaster | zondag 16 november 2003 @ 22:35 |
Prachtige steden allemaal. Gelukkig niet van die schaakborden die je overal ziet. Prachtig! Even een vraag over Rush Hour voordat ik naar de shop ga: gaan je oude steden niet flippen na de installatie? Anders hoeft het voor mij niet, ga niet opnieuw beginnen, namelijk. Andere vraag: mijn wegbudget staat goed afhgesteld, evenals mijn vuilophaaldienst. Toch heb ik in een bepaalde wijk (eigenlijk stad, maar zie eerdere post) bepaalde olievlekken op de weg. Hoe 'ken' dat? | |
K3 | zondag 16 november 2003 @ 22:38 |
quote:De steden blijven intact. Als je een stad opnieuw opgeslagen hebt in RH, komt de transportation-view ook beschikbaar. Olievlekken: Als ze zwart zijn, heb je je budget toch te laag staan. Als ze groen zijn, heb je een toxic waste-dump. Die heeft dat ja. | |
ShowMaster | maandag 17 november 2003 @ 01:37 |
Hmmm... gek... Ik heb mijn budget op het hoogste niveau gezet en nog hou ik die vlekken... Bug? Overigens, enkelen van jullie hebben meer dan tien blokken vol gebouwd: waar halen jullie de inspiratie vandaan? Ik merk na zes steden dat ik steeds hetzelfde aan het doen ben. Hier en daar terug naar oude steden en dingen veranderen, voornamelijk infrastructuur. Maar eigenlijk is dat het wel. Toch maar Rush Hour kopen, denk ik. | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 09:53 |
quote:Denk echt dat t gaten in de weg zijn. Je kan de weg verwijderen en m opnieuw aanleggen. Als je subsidie nu goed staat moeten er dan geen gaten in komen. quote:Met Rush Hour krijgen je steden een nieuwe impuls. Ik had t al over de vervoersopties, maar natuurlijk ook de grotere scholen zijn een uitkomst. Bij mij ging de overgang ook vlekkeloos, gewoon alles keertje saven in RH. Zit ook in me steden nog lang niet aan me tax. Ik merk nu pas dat ik langzaamaan alles aan t reorganiseren ben. Ook alles bij elkaar plaatsen, dus gebieden C en gebieden R zodat snelweggebruik ook optimaal wordt. Zit zelf nu op ongeveer 16 steden | |
ShowMaster | maandag 17 november 2003 @ 14:28 |
Altreidez, je bent voor mij een God (en ook wel een burgemeester)! Man, wat een tijd moet je in je netwerk én je steden hebben gestopt; petje af! Ik weet niet of je het al eens eerder hebt gedaan, maar zou je een pic van je zonering willen posten? Eentje van een goedlopende stad. Ik krijg al mijn steden wel op rolletjes; tis gewoon een kwestie van tijd en geduld, maar ik kom maar niet af van het schaakbordmotief. Hier en daar sloop ik de boel en probeer ik een wat geloofwaardigere deel neer te plompen. Overigens heb ik deze sites gevonden. Het is van een jongen die helemaal op gaat in zijn steden, hij maakt er zelfs webistes voor. Ik verbaas me om zijn talent voor aanleg: http://www.485group.com/sc4/crescent/screenshot.php?section=front http://www.485group.com/sc4/vicivitas/screenshot.php http://www.485group.com/sc4/index.php Vooral Vicivititas vind ik mooi: Hij heeft een prachtige stratenpatroon en vooral in zijn suburbs heeft hij veel 1x1 residentials neergezet, zodat je rijtjeshuis effect krijgt. Het ziet er prachig uit. [Dit bericht is gewijzigd door ShowMaster op 17-11-2003 14:29] | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 14:42 |
quote: ![]() ![]() quote:Ik zal vanavond plaatje posten van zoning van een middelstad die ik er erg realistisch uit vind zien. quote:Wow ![]() ![]() ![]() | |
Bob.Ross | maandag 17 november 2003 @ 16:02 |
zo damn ik heb me ff een stad uit de grond gestampt in één maandag middagje ![]() 120k inwoners | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 16:35 |
quote:Hoe meer steden je hebt hoe sneller je de nieuwe steden erbij maakt heb ik t idee ![]() | |
Dezz | maandag 17 november 2003 @ 16:52 |
Sommige steden op www.simtropolis.com zien er ook erg realistisch uit, enkele users maken er zelfs een heel geschiedenisverhaal van ![]() | |
Bob.Ross | maandag 17 november 2003 @ 18:05 |
quote:na 't eten ga ik weer ff, maak ik wel ff wat screens, ook van m'n regio ![]() | |
K3 | maandag 17 november 2003 @ 19:22 |
quote:Ik zal vanavond ff mijn region neerzetten, er wonen nu zo'n 650k mensen in. De laatste stad die ik had gemaakt, was in twee dagen van 0 naar 107k geschoten, en ik heb nog ruimte zat om huizen te bouwen. Ik vond die stad van die 'ene gast' met dat dagboek ook wel cool, vooral die '1-hoks huisjes' ![]() | |
Bob.Ross | maandag 17 november 2003 @ 20:25 |
hmmm screens zijn mislukt, echt vaag. 'k maakte een screen van m'n regio en in photoshop was 't alleen een heel klein vakje toen ik 'm opende ![]() | |
SuperSiem | maandag 17 november 2003 @ 20:31 |
Ben weer aan het spelen en nu beginnen mijn sims te zeuren om een vliegveld. Aangezien zo'n ding best veel ruimte inneemt, wil ik even weten wat jullie ervaringen zijn met vliegvelden. Leveren ze inderdaad een stimulans voor de commercie? Of zijn het gewoon leuk-uitziende dingetjes die enorm veel ruimte innemen? ![]() | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 20:38 |
quote:Nooit gehad, maar ik doe zelf alles met photoeditor van M$. Die png's omzetten naar jpg dan, soms doe ik gewoon Prt Scrn en dan paste in Paint, das wat makkelijker voor 1 plaatje ![]() quote:Ben benieuwd ![]() Met dat snelle groeien heb ik me wel vergist. Had alles high Dens gezoned al was t een stuk van max 40 hokjes in een vierkant na 7 jaar woonde er 90k mensen Heb jij ook alle 49 foto's gezien? | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 20:48 |
quote:Al mijn vliegvelden, meestal kleintjes, zijn al 3 keer geupdate.. Wordt veel gebruikt dus, en ook voor goederenvervoer. Heb eigenlijk nooit gekeken of t veel oplevert, maar t levert een mooi plaatje op iig ![]() | |
SuperSiem | maandag 17 november 2003 @ 21:06 |
quote:Hmm, je kan dus gewoon met zo'n kleintje beginnen en dan later op hetzelfde grondgebied een vliegveld hebben met dezelfde voordelen als zo'n gigantische? Dat is wel handig natuurlijk. ![]() | |
Bob.Ross | maandag 17 november 2003 @ 21:12 |
LOL d'r is echt maar één topic op fok wat ik volg de laatste máánden! ![]() | |
Atreidez | maandag 17 november 2003 @ 22:12 |
quote:Ik hoop dat dit is wat je bedoelt ![]() Zo bouw ik nu veel steden, gewoon netjes geordend en t komt ook het beste uit met openbaar vervoer. Scheelt ook weer dekking van scholen in gebieden waar je geen residents hebt Zo ziet het er gewoon uit | |
SuperSiem | maandag 17 november 2003 @ 23:29 |
quote:Ik zal mezelf maar ff quoten, ik heb het geprobeerd en met succes. ![]() Meteen na het bouwen werd al gevraagd of ik wilde upgraden en schoten er op enkele plekken (bescheiden) wolkenkrabber(tje)s uit de grond in mijn commerciële wijken. Ik zal even nog wat screenshots posten.
| |
Atreidez | dinsdag 18 november 2003 @ 00:18 |
Wow, die laatste foto ![]() Heb zelf een costa'tje gebouwt. Merkte tijdens bouwen ook rare ontwikkeling in deze stad. Me inwoner aantal ging van 186k naar 170k maar er werden geen gebouwen zwart. Ik gok dat gebouwen naar een hogere wealth gingen waardoor er minder inwoners in zitten maar t gebouw even groot is Costa is iig goed gelukt, kwam al gelijk grote appartementen bij te staan. De hele stad is tijdens die daling in inwoners wel flink gestegen met Commercial banen. Ze gingen vooral de hoogte in, en omdat ik ruimtegebrek heb zone ik op nogal rare plekken, toen stond ineens dat enorme kantoor in de punt Siem, hoe ziet jou regio waar deze stad in staat eruit? | |
K3 | dinsdag 18 november 2003 @ 00:36 |
Zoals beloofd, hier mijn regio:
| |
SuperSiem | dinsdag 18 november 2003 @ 10:47 |
quote:Mijn regio stond op de vorige pagina.:) ![]() Met Resortia wilde ik hetzelfde doen als jij, ook zo'n mooie Costa bouwen, maar helaas was mijn regio nog niet ontwikkeld genoeg. Ik probeer het binnenkort nog wel een keer, want het ziet er wel supermooi uit! Wat me opvalt is de grote hoeveelheid hoofdstraten en snelwegen. Was dat noodzakelijk of heb je dat gedaan omdat het er wel mooi uitziet? | |
appelsientje | dinsdag 18 november 2003 @ 11:18 |
hmmm als ik dit zo zie, voel ik me echt een beginneling ![]() ik was zo trots dat ik dit weekend, een stad voor het eerste 100k heeft bereikt... maar goed leuk is het wel ![]() ff een vraag, een tijd geleden heb ik ergens een lijst gezien, daarbij stond wat voor een effect een gebouw had (bv een stadion in de buurt van residentals was niet goed) enz enz trouwens, wat doen jullie met je afval???bouwen jullie zo'n waste geval (die alles verbrand) of gewoon een groot vlak met land fill. [Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 18-11-2003 11:46] | |
Atreidez | dinsdag 18 november 2003 @ 11:55 |
quote:En verslavend ![]() quote:Das de NIMBY/YIMBY lijst (Not in my back yard/Yes in my back yard). Ik zit m hier wel ff neer, vind iedereen wel handig denk ik ![]() Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius. If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles. Advanced Research Center 50/22/-50/22 quote:Tegenwoordig altijd dirty industry aansluiting op grote stad met daarin 1 of 2 verbrandingsovens. Afval exporteren en stroom importeren (totdat je zonnecentrales kan kopen iig). Je kan met je graphs erg goed zien of je met afval en de capaciteit goed zit (de lichte lijn moet onder de donkere zitten) ![]() | |
appelsientje | dinsdag 18 november 2003 @ 13:05 |
quote:EN mijn dank is groot ![]() ik zal toch eens screens gaan posten ![]() | |
Bob.Ross | dinsdag 18 november 2003 @ 18:40 |
Trouwens, ik hoor jullie de hele tijd over 't feit dat jullie 't lelijk vinden als er zo "geblokt" (als in manhattan) gebouwd wordt. Maar ik moet juist zeggen dat ik dat alleen maar mooi vind, en dan vooral door 't feit dat al je een weg schuin bouwt, er dan bij elk vakje zo'n half 4kantje uitzet. snapt iemand wat ik bedoel? dus de weg wordt niet mooi, maar hij wordt gekarteld ![]() kijk, zodra dát gaat veranderen, ga ik ook wegen diagonaal aanleggen ![]() | |
SuperSiem | dinsdag 18 november 2003 @ 19:40 |
quote:Ik vind het niet echt lelijk, maar wel saai en onrealistisch. En zelfs in Manhattan loopt een straat schuin. ![]() Trouwens, wat voor muziek heeft iedereen opstaan tijdens het spelen? Gewoon de standaard gamemuziek of zijn er ook nog mensen die gebruik maken van de optie om je eigen muziek toe te voegen. Ik kwam een tijdje geleden een album tegen met de muziek van de Teletubbies en vreemd genoeg past dat zeer goed bij SimCity. | |
appelsientje | dinsdag 18 november 2003 @ 22:52 |
quote:Heb gewoon Winamp aanstaan op de achter grond dus niks geen sim sound | |
Atreidez | woensdag 19 november 2003 @ 01:15 |
Heb wel geluid aan staan maar niet de muziek meer. Zet nu zelf wat op of kijk tegelijk tv ![]() | |
appelsientje | woensdag 19 november 2003 @ 09:58 |
quote:hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd..... ![]() Lange nachten dus, en iedere ochtend weer tegen mezelf zegen, vanavond ga ik niet spellen en er "vroeg" in. Maar tja...... ![]() | |
K3 | zaterdag 22 november 2003 @ 00:19 |
quote:Ik heb al heel lang geen horloge meer, omdat ik overal wel ergens de tijd bij de hand heb. Behlave dus als ik SimCity speel. Dan moet ik eerst een oude wekker opwinden om de tijd in de gaten te houden. Ik laat de muziek wel aanstaan, ik vind het wel gezellige deuntjes | |
DJKoster | zaterdag 22 november 2003 @ 05:27 |
Muziek is niets mis mee... De laatste paar dagen een beetje HT-industrie laten ontwikkelen, een snelweg aangelegd en wat commerciele blokken geruild met woonblokken zodat het allemaal bij elkaar zit (115000 inwoners -> 95000 -> 125000 ![]() ![]() | |
inkie1010 | zondag 23 november 2003 @ 12:56 |
Ik heb heel veel problemen dat ze zeuren dat busstations niet gebruikt worden en metrostations... iemand tips? | |
Quintony | zondag 23 november 2003 @ 18:13 |
quote:zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan. | |
Henk_Westbroek | zondag 23 november 2003 @ 19:08 |
Na maanden van kwijlen op dit topic, heb ik een nieuwe PC en heb simcity4 voor 16 euro bij play.com bestled ![]() Ik heb er al zin in | |
flappiewappie | zondag 23 november 2003 @ 19:38 |
quote:Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding. ![]() | |
Atreidez | maandag 24 november 2003 @ 14:03 |
quote:Mee eens, maar die zal nog niet in de budgetbak zitten. Ben al benieuwd naar de screenies trouwens ![]() | |
flappiewappie | maandag 24 november 2003 @ 19:24 |
quote:dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel ![]() | |
SuperSiem | maandag 24 november 2003 @ 22:48 |
quote:Klotecookies ook. ![]() | |
sjakie007 | maandag 24 november 2003 @ 23:01 |
quote:ik heb in rush hour nooit meegemaakt dat ze erom gingen zeuren dat het niet gebruikt werd, terwijl er wel stations tussen zitten die nooit gebruikt worden, hoe zit dat dan? | |
DJKoster | dinsdag 25 november 2003 @ 18:49 |
Vandaag wat woongebieden geruild met commerciële gebieden en de scholen/ziekenhuizen herplaatst, wat stukjes snelweg aangelegd voor de sims uit naburige steden en voor mijn eigen stad.. Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken... | |
Atreidez | dinsdag 25 november 2003 @ 19:10 |
quote:Klinkt goed ![]() ![]() Nou, komop met die plaatjes | |
Bob.Ross | dinsdag 25 november 2003 @ 21:28 |
yup, toch wel weer zo'n 4 uur kunnen spelen vandaag ik maar klagen dat ik 't zo druk heb ![]() anyway laatste dagen een flinke stad uit de grond gestampt, nu 130k inwoners, veel waardering voor de burgermeester ![]() ![]() En ik heb ontdekt dat op 't moment dat je stad niet meer zo wil groeien en je gaat parkjes en plaza's aanleggen de wolkenkrabbers als paddenstoelen de lucht inschieten ![]() ![]() ben niet verslaafd neuuuuuuuuuuuuuuuuuu | |
DJKoster | dinsdag 25 november 2003 @ 23:21 |
quote:SimCity 2000 had daar zo'n handig knopje voor dat je je gebouwen kon laten verdwijen en alle openbare troep kon zien.. quote: ![]() Morgen heb ik vast wel tijd.. ![]() | |
K3 | woensdag 26 november 2003 @ 15:44 |
Op www.simcity.com is een update gelanceerd voor Rush-Hour ![]() 17 MB groot. quote: | |
DJKoster | donderdag 27 november 2003 @ 15:30 |
Alweer >300.000 inwoners in mijn regio ![]() ![]() Momenteel ben ik aldoor bezig met de grootste stad: Dikcity die meer dan de helft van de inwoners herbergt van de regio (170.000) De laatste week heb ik de woongebieden en kantoorgebieden gescheiden van elkaar (eerst lag alles maar door elkaar), ze wonen nu dus bijna allemaal hier: Een paar mensen wonen nog in een vervallen buurtje wat ik maar gewoon laat staan, ooit komt daar misschien nog een woongedeelte (Rechtsboven op het overzicht) Sommige sims hebben het beter getroffen en wonen aan de kust: Ze werken voor het merendeel in het kantorengebied Niet zoveel sims werken in de industrie, daar werken vooral veel sims uit de buurtsteden.. Stroom wordt grotendeels geleverd door een kerncentrale die ver van de stad afligt: Verder gaat alles lekker in mijn stad, weinig tot geen verkeersopstoppingen en het merendeel gaat met het metrostelsel (op een bepaald punt komen er 25.000 sims langs..) En tot slot nog een plaatje van mijn (te grote) vliegveld | |
SuperSiem | donderdag 27 november 2003 @ 15:51 |
quote:Mooie stad, DJKoster! Zo te zien redelijk veel $$$-gebouwen. Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren. | |
zapsel | donderdag 27 november 2003 @ 17:00 |
Hoe zit t nou met die stadsgrenzen? Ik krijg snelwegen enzo niet aan elkaar ,heb nu een stukkie grond met 46.000 mensen erop en als tie achteraf vraagt te egaliseren(waarop mijn trage laptopje vastloopt) moet ik 6 rij-en om me hele stad heen verwijderen. Ik heb er een stuk grond naast met ook aardig wat volk , maar ik wil ze d.m.v snelwegen/spoor en waterleidingen aan elkaar linken... | |
DJKoster | donderdag 27 november 2003 @ 17:49 |
quote:Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | donderdag 27 november 2003 @ 18:11 |
quote:Ziet er echt goed uit DJ, mooie region ook ![]() Met die kerncentrale op die hoek moet je trouwens wel uitkijken! Als je ooit op de kaarten die er aan grenzen gaat bouwen en je legt een weg op die plek heb je bij t laden van je stad met die centrale meteen een probleem, omdat die weg je centrale vernietigd (misschien wel meltdown | |
Atreidez | donderdag 27 november 2003 @ 18:14 |
quote:Die had mijn aandacht ook flink gestolen afgelopen weekend. Zit bij race 78 ofzo nu, maar heb t wel gezien. Wordt ook te moeilijk nu, een grens die ik bij SC4 nog nooit heb bereikt ![]() | |
Troel | donderdag 27 november 2003 @ 18:22 |
Hoe komen jullie zo ver??? Ik heb altijd zulke verliezen dat het niet leuk meer is, en snelwegen bouw ik al helemaal niet... Hoe kan ik nou eigenlijk het beste met een stad begin? Hebben jullie misschien een paar tips? | |
zapsel | donderdag 27 november 2003 @ 18:38 |
quote:Weet iemand een antwoord op mijn vorige vraag? ![]() | |
DJKoster | donderdag 27 november 2003 @ 19:34 |
quote:Liggen beide steden dan niet op gelijke hoogte? Je zou kunnen proberen om aan beide kanten een stuk grond even hoog te maken en dan de snelweg aanleggen..., ik weet verder geen andere mogelijkheid.. | |
Atreidez | donderdag 27 november 2003 @ 19:40 |
quote:Ik heb in elke stad wel de melding dat ik moet egaliseren, maar t sloopt alles dus ik doe t gewoon niet ![]() | |
DJKoster | donderdag 27 november 2003 @ 19:41 |
quote:Heb je Rush Hour? , dan moet het toch wel lukken met 500.000... Voorzieningen bouwen op het moment dat erom gevraagd wordt (en soms pas later, je moet er 'gevoel' voor krijgen), goed op de financiëring van deze letten en vooral aan het begin niet al te traag bouwen, zorg voor wat mensen je stad die geld opleveren.. Voor de rest is het gewoon veel oefenen en uitproberen, waarschijnlijk is het niemand hier gelukt om de eerste keer dat hij/zij met een stad begon een zeer goedlopende stad te maken.. | |
DJKoster | donderdag 27 november 2003 @ 19:42 |
quote:Zelfde hier.., 1 van de steden is zelfs afhankelijk van deze verbindingen.. (Alle industrie staat in een buurstad...) | |
Troel | donderdag 27 november 2003 @ 20:48 |
quote:Ik heb geen rushhour... dus maar 100.000 | |
SuperSiem | vrijdag 28 november 2003 @ 21:02 |
quote:In dat geval pas gebouwen plaatsen als ze echt nodig zijn en dan zorgen dat ze precies geld genoeg krijgen. Op die manier heb je als het goed is altijd een redelijke winst. Nadeel is wel dat je constant de financiering in de gaten moet houden en hem steeds iets moet bijstellen, maar het loont wel. ![]() |