quote:Als je dirty industry is dichtgebouwd kan je die rustig ophogen naar 12 of 13 hoor.. Bij mij staan ze in sommige steden zelfs op 20 omdat ik ze weg wil hebben en ze blijven gewoon lekker zitten.. Wel vette winst dus
Op donderdag 23 oktober 2003 14:24 schreef Roellie80 het volgende:
Hallo beste mayor'sIk heb nu 3 steden... de grootste heeft nu rond de 100.000 inwoners... maar ik krijg het maar niet voor mekaar om een beetje redelijk winst te maken.
In deze stad zijn dingen zoals health, police en education goed geregeld.. maar ik hou helemaal nix over per maand
de stad heeft dezelfde structuur als het bovenstaande plaatje. Maar ik heb al wel avenue's tussen de vlakken gelegd. Bijna alle verschillende groepen moeten ongeveer 9% tax betalen..
Maar ik kom maar niet toe aan een beetje winst...
Iemand nog goede tips?Ik ben nu niet thuis.. maar zal binnenkort ff een screenie plaatsen
Wel altijd saven voordat je dit soort projecten uithaalt. Kan bij jou net iets anders uitpakken natuurlijk
quote:Dat ga ik vannavond zekers ff proberen... Zal ik andere "groepen" minder belasting laten betalen?.. hopelijk kan ik dan nog m'n koppie boven-water houden (wat financien betreft)
Op donderdag 23 oktober 2003 14:31 schreef Atreidez het volgende:[..]
Als je dirty industry is dichtgebouwd kan je die rustig ophogen naar 12 of 13 hoor.. Bij mij staan ze in sommige steden zelfs op 20 omdat ik ze weg wil hebben en ze blijven gewoon lekker zitten.. Wel vette winst dus
![]()
Wel altijd saven voordat je dit soort projecten uithaalt. Kan bij jou net iets anders uitpakken natuurlijk
Wat ik ook heb gezien is dat m'n milieu helemaal in het rood staat.... maar da's wel een beetje vreemd omdat ik heeel weinig dirty-industrie in deze stad heb en heel veel bomen over alle plekken waar de vervuiling toeslaat...
quote:Dat met milieu is een issue die ik ook nog niet onder de knie heb. Totaal rood en de rest is allemaal redelijk groen bij de overzichten.. Komt volgens mij voornl. door verkeersvervuiling.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:45 schreef Roellie80 het volgende:
Dat ga ik vannavond zekers ff proberen... Zal ik andere "groepen" minder belasting laten betalen?.. hopelijk kan ik dan nog m'n koppie boven-water houden (wat financien betreft)Wat ik ook heb gezien is dat m'n milieu helemaal in het rood staat.... maar da's wel een beetje vreemd omdat ik heeel weinig dirty-industrie in deze stad heb en heel veel bomen over alle plekken waar de vervuiling toeslaat...
Je hebt ook wel de budgetten van je scholen aangepast he? Dus als er maar 400 students zijn de capaciteit op 600 zetten enz. Anders betaal je je ook blauw
quote:ja duidelijk.... de meeste tijd ben ik kwijt aan het her-financieren van scholen, ziekenhuizen en politie-stations
Op donderdag 23 oktober 2003 15:33 schreef Atreidez het volgende:[..]
Dat met milieu is een issue die ik ook nog niet onder de knie heb. Totaal rood en de rest is allemaal redelijk groen bij de overzichten.. Komt volgens mij voornl. door verkeersvervuiling.
Je hebt ook wel de budgetten van je scholen aangepast he? Dus als er maar 400 students zijn de capaciteit op 600 zetten enz. Anders betaal je je ook blauw
quote:met een 8 Mb video kaart neem ik aan dat hij niet werkt
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:07 schreef zapsel het volgende:
ik heb simcity 4 net gekocht , hopen dat ie werkthij was al duur genoeg 50 eurie
en heb al 2 steden gemaakt zelfs....
alleen met inzoomen duurt t een tijdje
quote:Een kruis?
Op donderdag 23 oktober 2003 22:56 schreef Quintony het volgende:
was even wat terug aan het lezen.
enne dit zag er toch wl erg leuk uit:
Stukje van de "bewoonde" wereld
Het industriegebied,tevens met mijn powerplants (1x solar en 1x kern) waar ik mucho $$$ aan verdien dmv m'n buren
En als een overzicht van mijn stadje
Wat me wel opvalt is dat de rivier zo'nbeetje zwart is van de industrie die ernaast ligt,maar dat mijn waterpompen (die ook aan de rivier liggen) er totaal geen last van hebben..nouja,i dont care zolang die gekke sims maar niet zeuren.
quote:tof!
Op donderdag 23 oktober 2003 18:00 schreef zapsel het volgende:
togwelen heb al 2 steden gemaakt zelfs....
alleen met inzoomen duurt t een tijdje
Maarja,het blijft oh-zo verslavend he...
quote:Na SimCity 4 zonder RH is dat echt een verademing. Hoe moeilijk t wel niet was om een beetje winst te maken. Toch heb ik t nog steeds moeilijk om bij grote steden de commute time laag te houden.. Jij zit nu op 122k maar na de 200/250k wordt t echt een stuk lastiger om je stad mooi te houden
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:48 schreef JeeWeeJ het volgende:
ja,ruimte zat!
alleen vindt ik wel dat Sim City door dat rush hour veels te makkelijk word. Geld en populariteit zijn gewoon totaal geen probleem meer,en ook hoef je amper moeite te doen om speciale gebouwen te krijgen.Maarja,het blijft oh-zo verslavend he...
Ook lopen die adviseurs te klagen dat de sims nergens kunnen wonen in dat industriegebied. Maar dat is toch juist een mogelijkheid in t spel
En dan nog 2 vraagjes . Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
quote:in je industriestad moet je even 2 vakjes als RES zonen, dan zul je zien dat ze daar wel gaan bouwen. (en natuurlijk verbdingen met de andere stad maken).
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:03 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ga nu opzich wel lekker met m'n regio New Yorkmaar ik heb nog wel een vraagje. Ik dacht dat het mooie aan sc4 was dat je dus een regio had en daar verschillende steden/gebieden/wijken in kon maken. Nu heb ik gisteren een stad die puur en alleen uit industrie + een goeie infrastructuur bestaat. Maar die groeit gewoon helemaal niet........ ik dacht dat het juist een optie was dat er bijvoorbeeld daar alleen maar mensen werkten uit andere steden. Ik ben dan ook daarnaast begonnen met een stad met alleen maar R + C en dat loopt dan wel. Begin ik weer met t industriegebied dan groeit het voor geen meter.
Ook lopen die adviseurs te klagen dat de sims nergens kunnen wonen in dat industriegebied. Maar dat is toch juist een mogelijkheid in t spel
En dan nog 2 vraagjes
. Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
Commute Time staat bij je graphs.
ps: mijn mass transit system levert nu zelfs geld op
kost 8500$/maand, inkomtsten 10500$/maand
quote:Wat jij bedoelt is heel goed mogelijk. Ik heb een stad Connectika tussen mijn 2 grootste steden met 30k Industry banen en 62k kantoorbanen.
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:03 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ga nu opzich wel lekker met m'n regio New Yorkmaar ik heb nog wel een vraagje. Ik dacht dat het mooie aan sc4 was dat je dus een regio had en daar verschillende steden/gebieden/wijken in kon maken. Nu heb ik gisteren een stad die puur en alleen uit industrie + een goeie infrastructuur bestaat. Maar die groeit gewoon helemaal niet........ ik dacht dat het juist een optie was dat er bijvoorbeeld daar alleen maar mensen werkten uit andere steden. Ik ben dan ook daarnaast begonnen met een stad met alleen maar R + C en dat loopt dan wel. Begin ik weer met t industriegebied dan groeit het voor geen meter.
Je kan er erg goed mee verdienen. Probleem is alleen dat je zoveel verdient en je er niks meer mee kan doen. Ik heb een optimaal infra net in die stad en de banen gaan fantastisch, maar tis zonde het geld van belastingen voor die banen mis te lopen in die steden, terwijl je t in deze stad helemaal niet nodig hebt. Voor kantoorbanen ben ik er dus weer vanaf gestapt en Dirty Industry Only is dus een beter plan
quote:Als die dat blijft melden dan heb je gewoon te weinig residents. Of je tax staat te hoog natuurlijk. Ik heb gemerkt dat je 50% van je bevolkingsaantal aan banen moet hebben in je region.. Althans, als ik het goed had, niet iedereen werkt natuurlijk
quote:Idd bij de graphs.. Reistijd wonen-werk heet dat in de Nl versie. Commute time in de engelse. Ook erg handig om je capaciteit voor water, electra en afval in de gaten te houden
En dan nog 2 vraagjes. Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
quote:Dat heb ik toch wel in bijna al me steden. Maar ik ga kapot in Metropolika op de gezondheidszorg en de scholen, moet ik gaan bezuinigen. Lijkt Nederland wel
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:12 schreef Quintony het volgende:
ps: mijn mass transit system levert nu zelfs geld op
kost 8500$/maand, inkomtsten 10500$/maand
edit: ff picserver geupload
[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 25-10-2003 14:24]
Die kerncentrales kosten wel 3.000 knaken per maand,maarja,daar krijg je dan wel mooi 16.000 megawatt + de kans op een meltdown voor terug! (mooie deal lijkt mij zo!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |