Vorige delen:
Het grote [Simcity 4] topic
Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Het grote [SimCity 4] topic deeltje III
Het [SimCity 4] topic deeltje IV
Het [SimCity 4] topic deeltje V
Het [SimCity 4] topic deeltje VI
quote:Maak het anders eens aantrekkelijker in sommige gebieden door plaza's of parken. Wil bij mij ook wel vaak helpen (en ook gelijk resultaat, dus na plaatsen zie je eromheen verbeteringen plaatsvinden).
Op zondag 12 oktober 2003 20:18 schreef Dezz het volgende:[..]
Higher Density ben ik al mee bezig
Maar belasting omlaag lijkt me niet zo'n goed idee eigenlijk. Ik maak maar iets van 800 winst per maand namelijk....
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 12-10-2003 21:20]
quote:Oke, thx ga ik morgen meteen proberen
Op zondag 12 oktober 2003 21:13 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]Vorige delen:
Het grote [Simcity 4] topic
Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Het grote [SimCity 4] topic deeltje III
Het [SimCity 4] topic deeltje IV
Het [SimCity 4] topic deeltje V
Het [SimCity 4] topic deeltje VI
[..]Maak het anders eens aantrekkelijker in sommige gebieden door plaza's of parken. Wil bij mij ook wel vaak helpen (en ook gelijk resultaat, dus na plaatsen zie je eromheen verbeteringen plaatsvinden).
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:28 schreef Bob.Ross het volgende:
Deel 7 in deze magnifieke reeks!!!!!
quote:Het is ff wennen inderdaad, maar ik denk dat ik het gewoon zo hou, tot alles volgebouwd is, en daarna kan ik altijd nog extra invulling geven met woningen en/of commercial, het werkt wel lekker eigenlijk
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:57 schreef Atreidez het volgende:
Zo wijd als jij bouwt hou ik nooit lang vol![]()
quote:Tot nu toe werkt het lekker, alleen maar groen met traffic, maarja ik heb amper 20000 inwoners dus ik laat het jullie wel weten zodra ik bij de 100000 zit
Die eenrichtingswegen zijn wel gaaf, en als dat echt goed werkt zou t heel mooi zijn.
quote:hmz, ik bouw wel een golfbaan en gooi er meteen een politiebureau naast ofzo, kijken wat er dan gebeurt, alleen ik kan mijn private schools nergens meer vinden bij de bouw-opties, terwijl ik die wel gekregen heb
Die golfbaan heeft volgens mij goeie invloed op hele stad voor wat betreft $$$-residents. Hij is bij mij trouwens wel lichtelijk crimineel dus midden in een woonwijk is misschien geen goed idee
Ow well, komt helemaal goed.
Op SimcityCentral vond ik een nieuwe traffic uitleg met wat leuke idee mogelijkheden uit Rush Hour - Hier klikken
Ik las ook nog het volgende stukje, misschien handig om te weten (al hoop ik dat binnenkort een patch komt).
quote:Ik zag ook dat er een hoop nieuwe lots waren bijgekomen op Simtropolis
There are now five fixes available for various pathfinding problems in SimCity 4 Rush Hour/Deluxe. None of them are official fixes, but they do repair some rather serious bugs that will hopefully be repaired in future official patches. But for now, these will do quite nicely.Here are the pathfinding problems in Rush Hour that these fixes repair:
Diagonal intersections between two roads do not allow some kinds of traffic to make left turns. This problem also existed in SimCity 4 pre-Rush Hour, it just wasn't known at the time.
Many of the possible intersections between One Way Roads and Avenues do not work correctly. Problems caused by this glitch include some intersections not allowing traffic through at all, and some not allowing certain turns.
Northbound and southbound One Way Roads can not have an Avenue connected to them on the west side without an extra Avenue loop extending past the One Way Road. All the other directions allow this type of intersection without the Avenue loop.
Diagonal Ground Highways cannot be crossed by an Elevated Rail line. If such a crossing is made, it severs the path on the Ground Highway, meaning that no traffic can pass under the Elevated Rail. This renders entire stretches of diagonal Ground Highway useless if they are crossed by Elevated Rail.
Diagonal Roads going under diagonal Elevated Highways do not allow cars to make a left turn onto an onramp after driving under the highway. Cars have to continue to the next road, turn around and come back, and then make a right.
All of these issues have now been repaired, and more fixes of this type are expected in the near future. You can get these fixes at www.simtropolis.com in the Mods section.
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 13-10-2003 12:00]
quote:Ja idd, maar voor zo'n grote knooppunten heb ik nooit de ruimte
Op maandag 13 oktober 2003 11:59 schreef Bob.Ross het volgende:
holy shit wat mooi!!
[afbeelding]
Alleen ik ging dus in 1 keer mijn stad verdubbelen in grootte, dus mjin gemiddelde IQ viel meteen naar de 120 ..
staat nu weer op 160 en ik heb nu ook een vliegveld die al 3 keer gegroeid is .
en ik bouw hele kleine gebieden van industry, waar ik elke keer alle manufacturing buildings wegros als ik ze zie, en dan laat ik alleen high tech toe.
Gaat wel lekker nu, vanavond weer pics .
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 14-10-2003 12:02]
gaat dit lopen??????
p.s simcity 3 loopt prima......
quote:Ik heb al gemerkt dat SC4 een STUK zwaarder dan SC3000... Ik heb het zelf gedraaid op een 1800+ met 256 mb en een GF Ti4200 en dat vond ik NIET lekker lopen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:03 schreef zapsel het volgende:
ik wil simcity 4 kopen , maar ik twijfel want ik heb een pentium3 700 laptop met 256mb intern en een 8mb ati rage kaart eringaat dit lopen??????
p.s simcity 3 loopt prima......
quote:4x4 dacht ik
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:58 schreef DJKoster het volgende:
Hoeveel ruimte nemen de grootste flats eigenlijk in..
quote:krijg jij die wel ooit dan
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:58 schreef DJKoster het volgende:
Hoeveel ruimte nemen de grootste flats eigenlijk in..
hoeveel inwoners heb je nu al
hij was al duur genoeg 50 eurie
het is een leuk spel en nu eens proberen eens hoge wolkenkrabbers te krijgen
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:01 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
krijg jij die wel ooit dan
hoeveel inwoners heb je nu al
quote:Je hebt dan wel meteen de DeLuxe versie (inclusief Rush Hour)? Anders is t een beetje duur
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:07 schreef zapsel het volgende:
ik heb simcity 4 net gekocht , hopen dat ie werkthij was al duur genoeg 50 eurie
Het is gaaf om te zien dat er weer zoveel mensen SC4 gaan spelen
quote:he 2.000
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:56 schreef DJKoster het volgende:[..]
2.000.., ik heb geen flauw idee hoe je dat allemaal zo snel doet..
Zou dat enigzins redelijk gaan werken
Ik ga me er niet aan wagen om t zomaar te kopen. Straks doet ie t niet
quote:Hij doet het heus wel, maar ik zou wel het geheugen verdubbelen voor wat vlottere gameplay.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:55 schreef PLAE@ het volgende:
P III
1 Ghz
256 Ram
Geforce 2 mx 400Zou dat enigzins redelijk gaan werken
Ik ga me er niet aan wagen om t zomaar te kopen. Straks doet ie t niet
quote:Als je stad het nodig vindt, dan vragen ze het aan je, heb ik al 3 keer gehad met een klein vliegveld, kost wat meer, maar je stad groeit meteen als kool.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:15 schreef KarenDamen het volgende:
Groeien die vliegvelden vanzelf?
Ik heb een small int'l airport, maar ik kan niet kiezen uit large oid.
quote:Ja ik had t vandaag ook in me grote stad met een middel vliegveld, maar kost t nou geld
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:42 schreef jogy het volgende:[..]
Als je stad het nodig vindt, dan vragen ze het aan je, heb ik al 3 keer gehad met een klein vliegveld, kost wat meer, maar je stad groeit meteen als kool.
Ik ben op de goeie weg
Deze kwam ik tegen op Simtropolis, zelf nog nooit waargenomen. Als je goed kijkt zie je iemand op de rand staan die wil springen, en een andere sim die m probeert om te praten
Er zitten een hoop van dit soort dingen in SC4 die je alleen maar tegenkomt als je op de ingezoomde modus speelt, een aanrader dus
Dit is ook zoiets wat ik al eens eerder heb gepost, dronken brandweermannen ofzo
En het taartgooien ziet er ook wel errug grappig uit als je via je misdaad kaart daarop inzoomed
En dan hoofdzakelijk door op verschillende plekken wolkenkrabbers toe te laten .
nu heb ik een major league, minor league en nog een ander toeristen ding waarvan ik de naam niet weet, en nog een zooi standbeelden over,
Wat kan ik hier het beste mee doen, ik wil een groot plein maken en heel veel commercial eromheen plempen, opgevuld door plaza's enzo... Of is dit gewoon zonde? .
trouwens, het is nu wel traditioneel ingedeeld, in het midden wordt commercial gebouwd, en daar omheen de woningen, met wat plekjes ertussen voor high tech industry, gaat goed samen, omdat allebij de gebouwen een teringhekel hebben aan vervuiling .
of moet je gewoon een tijd wachten ??
quote:Je stad moet een bepaalde grootte hebben volgens mij, en je moet de duurste commercial of residential patches bouwen die je hebt, je kan ze ook over je bestaande huizen heen gooien daar gaan ze niet kapot van en ze kunnen dan groter worden, en je moet wel patches bouwen van 4*4 of groter.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:19 schreef Jan-jaap het volgende:
hoe krijg je van die grote wolkenkrabbers, het lukt me wel om kleintjes te krijgen maar daar houdt het ook mee op ??of moet je gewoon een tijd wachten ??
quote:dat heb ik allemaal gedaan
Op woensdag 15 oktober 2003 20:20 schreef jogy het volgende:[..]
Je stad moet een bepaalde grootte hebben volgens mij, en je moet de duurste commercial of residential patches bouwen die je hebt, je kan ze ook over je bestaande huizen heen gooien daar gaan ze niet kapot van en ze kunnen dan groter worden, en je moet wel patches bouwen van 4*4 of groter.
en High tech only .
990000 inwoners .
Yeah! High tech is de enige die ze willen .
ik heb een kleine stad volgeplempt met industria, en daar alle high tech weggetrapt tot er alleen maar dirty en manufacturing zat. .
quote:Sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat als nooit...
Op woensdag 15 oktober 2003 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Ziet er goed uit plaaggeestErrug gaaf die Avenue kruising daar op die heuvel. Ziet er ook naar uit dat je een erg hoge wealth hebt leven in je stadje. Heb je geen klachten van je bevolking over je industrie zo dicht bij de woonwijken
quote:Nog steeds zo mooi uit elkaar
Op woensdag 15 oktober 2003 23:09 schreef jogy het volgende:
Yeah! High tech is de enige die ze willen.
ik heb een kleine stad volgeplempt met industria, en daar alle high tech weggetrapt tot er alleen maar dirty en manufacturing zat.
.
Ik heb trouwens sinds RH een commute time van 120 in sommige periodes, ben erg geneigd de pathfindig fix te installeren van Simtropolis, mede omdat de sims niet linksaf kunnen slaan op sommige kruisingen (bug RH).
quote:Maarre
Op donderdag 16 oktober 2003 00:21 schreef PlaagGeest het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat als nooit...
Nee heb nooit problemen met industrie naast huizen, omdat ik nooit dirty industrie heb..Hoe kan dat? Nou simpel... als je een start begint gooi de prijzen voor dirty industrie heel hoog!
Dan laten ze het wel uit hun hoofd om dirty industrie te bouwen. En heb je alleen maar mooie industrie...
quote:Ik heb nu 100.000 inwoners en een commute-time van 80 en een education van ongeveer 170. Ik bouw ook pas industrial als het IQ hoog genoeg is, anders gaat het niet goed
Op donderdag 16 oktober 2003 10:06 schreef Atreidez het volgende:
Nog steeds zo mooi uit elkaarJe moet wel uitkijken met die belastingen, ik had t ook gedaan met een grote stad maar die werd voor een groot deel werkeloos doordat de leerlinggraad nog niet hoog genoeg was voor alleen HT en daardoor de commute time te lang werd.
Ik heb trouwens sinds RH een commute time van 120 in sommige periodes, ben erg geneigd de pathfindig fix te installeren van Simtropolis, mede omdat de sims niet linksaf kunnen slaan op sommige kruisingen (bug RH).
en de belasting staat nog op de standaardhoogte .
Heb ook ff dat "U-drive-it" geprobeert... ik kreeg een opdracht om naar een plek te gaan waar mensen aan het demonstreren waren. Ik moest niet veel geld naar zo gooien ofzo
Dus kom ik daat aan.. staat er een gebouw (met een dikke rode lijn erom heen) dus ik denk ... ok hier moet ik dus zijn.. maar ik kom met geen mogelijkheid binnen de rode kaders en na een aantals seconden... mission failed : major rating -30
heb de missie 2x geprobeert... maar ik kan niet met m'n limo binnen het rode vlak komen iemand enig iedee wat ik fout doe?
quote:Die werkt niet lekker inderdaad, heb ik ook de hele tijd bji diemissie, maar de andere missies die je kan krijgen werken wel gewoon goed, als je bijvoorbeeld een ziekenhuis bouwt, moet je met de helicopter zieke mensen ophalen, en met bushaltes moetje op tijd bij de haltes komen, en catch the carthief missie werkt ook goed, dan kan je zelfs je sirenes aan zetten
Op donderdag 16 oktober 2003 11:04 schreef Roellie80 het volgende:Heb ook ff dat "U-drive-it" geprobeert... ik kreeg een opdracht om naar een plek te gaan waar mensen aan het demonstreren waren. Ik moest niet veel geld naar zo gooien ofzo
![]()
Dus kom ik daat aan.. staat er een gebouw (met een dikke rode lijn erom heen) dus ik denk ... ok hier moet ik dus zijn.. maar ik kom met geen mogelijkheid binnen de rode kadersen na een aantals seconden... mission failed : major rating -30
heb de missie 2x geprobeert... maar ik kan niet met m'n limo binnen het rode vlak komen
iemand enig iedee wat ik fout doe?
quote:dank je!
Op donderdag 16 oktober 2003 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Die missie heb ik ook gedaan, en dan rij je in de limo van de burgemeester. Je hoeft niet in het rode vlak te staan, maar ervoorDan kan je met spatie (zie je in de legenda) geld strooien en als je genoeg hebt gestrooid heb je missie voltooid
Persoonlijk vind ik het eigenlijk irritant dat je verschillende regio's hebt.. buursteden enzo. Ik heb nooit zin om terug naar m'n regio te gaan om ff naar een andere stad te kijken. Volgens mij staan de andere steden ook op "pauze" ofzo als je er niet mee bezig bent je moet in het begin namelijk vaak switchen om meerdere steden te laten opbouwen.. dat vind ik erg irritant... maarja.. doe je nix aan. Er word immers ERG veel aandacht besteed aan buursteden. Je word continu gepushed om goede verbindingen met je buren te maken...
quote:Oe, okay, thnx!
Op donderdag 16 oktober 2003 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Die missie heb ik ook gedaan, en dan rij je in de limo van de burgemeester. Je hoeft niet in het rode vlak te staan, maar ervoorDan kan je met spatie (zie je in de legenda) geld strooien en als je genoeg hebt gestrooid heb je missie voltooid
quote:Was er ook niet een bepaalde code dat je geen buursteden meer had maar dat je gewoon heel de region als 1 grote kaart had??
Op donderdag 16 oktober 2003 11:41 schreef Roellie80 het volgende:[..]
dank je!
ga het vannavond ff proberen...
Heb nog lang niet alles gezien.. maar m'n eerst indruk is dat RH vooral makkelijker is dan SC4 en dat er ERG veel aandacht word besteed aan infrastructuur.Persoonlijk vind ik het eigenlijk irritant dat je verschillende regio's hebt.. buursteden enzo. Ik heb nooit zin om terug naar m'n regio te gaan om ff naar een andere stad te kijken. Volgens mij staan de andere steden ook op "pauze" ofzo als je er niet mee bezig bent
je moet in het begin namelijk vaak switchen om meerdere steden te laten opbouwen.. dat vind ik erg irritant... maarja.. doe je nix aan. Er word immers ERG veel aandacht besteed aan buursteden. Je word continu gepushed om goede verbindingen met je buren te maken...
quote:Ik vind RH ook makkelijker, maar ik begin nu wel nieuwe steden met de hoogste moeilijkheidsgraad. Dat is volgens mij het niveau zonder RH.
Op donderdag 16 oktober 2003 11:41 schreef Roellie80 het volgende:[..]
dank je!
ga het vannavond ff proberen...
Heb nog lang niet alles gezien.. maar m'n eerst indruk is dat RH vooral makkelijker is dan SC4 en dat er ERG veel aandacht word besteed aan infrastructuur.
quote:je bedoelt dit:
Op donderdag 16 oktober 2003 12:05 schreef Dezz het volgende:[..]
Was er ook niet een bepaalde code dat je geen buursteden meer had maar dat je gewoon heel de region als 1 grote kaart had??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
OK check this out. Some of you may already know how to do this, but I thought I would try and explain for some people who dont know. You can not only change the sizes of individual maps in a region, you can edit how large the region itself is. All you need is the windows paint program. I have WinXPPro, so your particular instructions may vary, but you can figure it out.
1st Step.
Go into SimCity 4 and make a new region, make all the land water (this probably doesnt matter) and dont start any new cities.
2nd
Exit out of the game; go to "My Documents\SimCity 4\Regions\San Francisco". Open the file named "config" with Microsoft Paint, its a .BMP file.
3rd
You will see many multicolored patches. Go to "Image" on the top file menu and go to "attributes". Change the size of the picture to 16x16 or any multiples of 4 you want. Im not sure what the limit is, 60x60 seems to be my limit. You will need to zoom to 800%. Take out the "Pick Color" tool and sample one of the blue squares. Then, using the "pencil" tool Layout a checkerboard pattern overwriting the other colors. Then, sample the other blue square that is a different shade and fill in the rest of the pattern. When its done it should like this:
X=Light blue pixel
B=Dark blue pixel
XXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXX
XXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXX
Of course, this will be much larger if you are going with a picture size that exceeds 16x16 pixels. You just need to fill in the blank white areas with the alternating checkerboard pattern. A picture that is 16x16 pixels makes 4x4 large maps. A picture that is 60x60 pixels makes 15x15 large maps. That is huge!
4th
Save the new config file in your "My Documents\SimCity 4\Regions\New Region X" directory. X is the highest numbered region in the directory, the last one you made. Dont worry, if it doesnt ask you to overwrite an old config file, there wont be an old config to overwrite.
5th
Load SimCity 4 and you should be looking at the new region you made. You might have load the region I didnt have to, it defaulted to the last new region I made.
So! This fixes my only major gripe with the game. Now you could make huge country-sized-regions. Post your questions here, ill be checking back today to help anyone who needs it. Let me know if this works for you! It worked for me! Happy gaming!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het zelf nog niet geprobeert... zijn er mensen hier die dit wel eens geprobeert hebben?... het lijkt me wel beter trouwens.. dan kan je pas echt een lompe poekel stad maken
quote:Dit bedoel ik ja
Op donderdag 16 oktober 2003 12:35 schreef Roellie80 het volgende:[..]
je bedoelt dit:
LAP TEKST
Ik heb het zelf nog niet geprobeert... zijn er mensen hier die dit wel eens geprobeert hebben?... het lijkt me wel beter trouwens.. dan kan je pas echt een lompe poekel stad maken
quote:'k ga het vannavond ff proberen denk ik
Op donderdag 16 oktober 2003 12:43 schreef Dezz het volgende:[..]
Dit bedoel ik ja
moet je denk ik wel een snelle pc voor hebben!
quote:Eerder dat je veel geheugen nodig hebt en evt een snelle harde schijf als je moet swappen.
Op donderdag 16 oktober 2003 12:43 schreef Dezz het volgende:[..]
Dit bedoel ik ja
moet je denk ik wel een snelle pc voor hebben!
Ik druk dan op negeren, maar als de installatie klaar is, dan geeft de exe file niet het gewenste icoontje weer, maar alleen zo'n wit icoontje. Als ik het wil opstarten komt er het volgende te staan: 'kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.'
Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat moet ik ermee doen. Ik zelf zit er aan te denken om hem naar EA ofzow te sturen, aangezien het nog binnen de garantie valt.
quote:Welke Windowsversie gebruik je?
Op donderdag 16 oktober 2003 15:17 schreef sjakie007 het volgende:
Hij doet het niet
Hier de specs.
Amd Athlon 2600+ XP
512 mb DDR pc3200
Ati Radeon 9600 pro
Plextor PX-116A dvdrom
2x maxtor 120 gb hd 7200 rpm
Windows xp versie 2002 SP1
Mijn SimCity start sinds gisteravond ineens heel langzaam op.
Na het dubbelkklikken op het icoon komt de brug van RH in zicht. Die verdwijnt dan weer, en dan duurt het meer dan 5 min. voordat-ie van resolutie wisselt. In die tijd kan ik allemaal andere dingen doen, want de PC voert verder niets uit.
Soms start ik dan eerst SimCity, ga mijn mail lezen en schakelt-ie ineens over op SimCity. Hoe ken dat? Ik heb bij mijn weten niets veranderd.
Specs: Dual P3@1GHz, 1,25 GB SDRAM en een GeForce 2MX kaartje.
quote:Ze raden erg af een virusscanner aan te hebben staan tijdens starten en spelen van SC4 met RH. Bij SC4 alleen ook al, maar t schijnt nu nog meer uit te maken. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft ?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:17 schreef K3 het volgende:
eigenlijk is dit een terugvindpost, maar jaMijn SimCity start sinds gisteravond ineens heel langzaam op.
Na het dubbelkklikken op het icoon komt de brug van RH in zicht. Die verdwijnt dan weer, en dan duurt het meer dan 5 min. voordat-ie van resolutie wisselt. In die tijd kan ik allemaal andere dingen doen, want de PC voert verder niets uit.
Soms start ik dan eerst SimCity, ga mijn mail lezen en schakelt-ie ineens over op SimCity. Hoe ken dat? Ik heb bij mijn weten niets veranderd.Specs: Dual P3@1GHz, 1,25 GB SDRAM en een GeForce 2MX kaartje.
Leuk om je weer terug te zien hier
nou weet ik dat er bij m'n industrie terrein veel luchtvervuiling is,maar die staat een end van m'n bewoonde gedeelte af dus die heeft daar geen last van. verder valt het verkeer ook wel mee.
heeft iemand een tip voor mij?
quote:Waterverontreiniging, teveel tolpoortjes, Nuclear waste factory, te hoge belasting ... Misschien vinden ze je wel gewoon niet aardig
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:08 schreef JeeWeeJ het volgende:
argh,ben net begonnen met nieuw stadje..
heb nu 87.000 inwoners (enige stad in de regio) overal high shool en hospital grades maar m'n mayor rating blijft maar steken rond de 30nou weet ik dat er bij m'n industrie terrein veel luchtvervuiling is,maar die staat een end van m'n bewoonde gedeelte af dus die heeft daar geen last van. verder valt het verkeer ook wel mee.
heeft iemand een tip voor mij?
Weer hoop mooie nieuwe gebouewen gezien
Nu is ie 211k residents Tis trouwens een medium map, dus uitbreiding in de breedte is wel redelijk onmogelijk geworden. Zelfs het implementeren van een Mass Transit systeem lijkt me onmogelijk geworden, ik wil die gebouwen niet slopen
op dit momen 320k inwoners, maar heb net de oppervlakte van de zone's verdubbeld en die zijn nog niet helemaal volgebouwd. Mijn hele stad is bereikbaar met de metro. en de sims gebruiken het zelfs:
Weet iemand trouwens wat de optie 'Make Historical' doet in het eigenschappenscherm van een gebouw.
edit : oh ja mijn commute time is net onder de 45 minuten.
[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 18-10-2003 12:05]
quote:Commute time is netjes dat
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:49 schreef Quintony het volgende:
Weet iemand trouwens wat de optie 'Make Historical' doet in het eigenschappenscherm van een gebouw.edit : oh ja mijn commute time is net onder de 45 minuten.
Oh, en make historical is dat er geen ander gebouw daar wordt gebouwd. Het gebouw kan volgens mij wel degraderen of worden verlaten, maar t wordt niet gesloopt dan
quote:Ja belastingen staan op 9.5%, ben even flink geld aan het sparen voor ik weer veel ga bijbouwen (onder andere snelwegnetwerk in de open stroken).
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:00 schreef Atreidez het volgende:[..]
Commute time is netjes dat
Die zit bij me grootste stad op 80/90.. Vind wel jammer dat alles zo kaarsrecht is, maja, het is voor betere commute times wel het beste.. Maarre, heb jij je belastingen zo hoog staan? Er is totaal geen demand mee
Oh, en make historical is dat er geen ander gebouw daar wordt gebouwd. Het gebouw kan volgens mij wel degraderen of worden verlaten, maar t wordt niet gesloopt dan
Bij mij crasht SC4+RH trouwens vaker (AMD 2.6, 512MB, en 128 MB video)
edit : voeg me trouwens even toe aan je msn als je wilt: roykeboy(ad)hot.mail.com (zonder de punt tussen hot en mail).
zo, heb nu 460k mensjes. enige probleem is dat de gebouwen zo snel vervallen. en zwart worden.
ben nu bezig met mijn hi-teh industry op te bouwen. heb net de $ en $$ industrie gesloopt.
Ben zelf een nieuwe stad begonnen in me region in het noorden die nu alweer 100k is. Totaal zit ik nu met meer dan 20 steden op 883k inwoners, 296k commercial banen en 139k industrie banen. Die miljoen ga ik dit weekend niet meer halen, heb vierkante oogjes
quote:Nee is niet de enige stad.
Op zondag 19 oktober 2003 16:10 schreef Atreidez het volgende:
Is het je enige stad in de region Quin? Dat zwart worden kan komen door te weinig banen of te lange reistijd.. en door een hoop andere dingenBen zelf een nieuwe stad begonnen in me region in het noorden die nu alweer 100k is. Totaal zit ik nu met meer dan 20 steden op 883k inwoners, 296k commercial banen en 139k industrie banen. Die miljoen ga ik dit weekend niet meer halen, heb vierkante oogjes
quote:ligt aan hoeveel je ze biedt. Ik kon mijn industrie tot 15% vragen voor ze er echt genoeg van kregen. Daar stond dan wel tegenover dat ze tegen de grens lagen en een eindeloze bron van werknemers hadden.
Op zondag 19 oktober 2003 18:40 schreef _kim_ het volgende:
kan iemand mij vertellen hoeveel TAX ik kan vragen zonder dat ze gaan zeuren? wat aan te raden is zeg maaR?
edit: er komt dan wel geen nieuwe industrie meer bij. dus pas omhoog gooien als je zones vol zijn.
quote:Ja, t schijnt wel te helpen. En parken enzo.. Maja, je kan ze ook gewoon laten zeuren. Ik krijg regelmatig waarschuwingen over ademen en luchtvervuiling, maar om nou te zeggen dat ik er extra veel tegen doe
Op zondag 19 oktober 2003 19:41 schreef _kim_ het volgende:
en het is niet verkeerd er stukken open ruimte tussen de blokken te laten in verband met luchtverontreiniging? veel bomen plaatsen werkt ook dacht ik?
Dat Baseball stadium is trouwens erg gaaf bij nacht, of bij schemer natuurlijk
quote:Schitterend
Op zondag 19 oktober 2003 21:47 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, t schijnt wel te helpen. En parken enzo.. Maja, je kan ze ook gewoon laten zeuren. Ik krijg regelmatig waarschuwingen over ademen en luchtvervuiling, maar om nou te zeggen dat ik er extra veel tegen doe
Toch zie ik geen nadelige gevolgen. Alleen als je echt tegen vuile industry aanbouwt, maar dat is wel een stukje weg
quote:Ziet er inderdaad wel okay uit ja.
Op zondag 19 oktober 2003 21:47 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, t schijnt wel te helpen. En parken enzo.. Maja, je kan ze ook gewoon laten zeuren. Ik krijg regelmatig waarschuwingen over ademen en luchtvervuiling, maar om nou te zeggen dat ik er extra veel tegen doe
Toch zie ik geen nadelige gevolgen. Alleen als je echt tegen vuile industry aanbouwt, maar dat is wel een stukje weg
tot ooit
quote:Ooit? Bouwen en foto's maken
Op maandag 20 oktober 2003 11:55 schreef PLAE@ het volgende:
tot ooit![]()
Ik zit zelf op 991k mensen nu, maar heb net Max Payne binnen gekregen, dus misschien dat ik daar eerst even mee verder ga
quote:ja daar ben ik ook net mee begonnen... maar ik vind het best moelijk eigenlijk.. dus waarschijnlijk ga ik gewoon verder met SC
Op maandag 20 oktober 2003 13:33 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ooit? Bouwen en foto's maken
Ik zit zelf op 991k mensen nu, maar heb net Max Payne binnen gekregen, dus misschien dat ik daar eerst even mee verder ga
Welk moeilijkheidsniveau gebruikt iedereen? Ik meen me te herinneren dat Moeilijk het standaardniveau was van SimCity4? Dan moet ik dat ook wel aankunnen met Rush Hour lijkt me.
quote:Zo is er geen f*ck meer aan..
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:49 schreef Quintony het volgende:
quote:Dat vind ik nou ook, echt een lelijke stad eigenlijk!
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:28 schreef DJKoster het volgende:[..]
Zo is er geen f*ck meer aan..
Zeker als je het speelt met 500.000 op het begin...
quote:ja beetje onnatuurlijk ofzo
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:30 schreef Dezz het volgende:[..]
Dat vind ik nou ook, echt een lelijke stad eigenlijk!
quote:Klopt, mooi is anders, ik doe het ook grotendeels zo, alleen da wel met pleintjes ertussenm die anders zijn, om toch een beetje variatie aan te brengen, maar het is wel de meest efficiente manier om te bouwen, je kan er altijd later nog een undeground tussen gooien, of een zooi bushaltes, of als het moet een rails zonder al te veel te hoeven slopen of zo'n grote weg.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:47 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
ja beetje onnatuurlijk ofzo
Het ziet er niet uit maar is wel retehandig en efficient dus .
quote:Ik zou 't al gelijk een stśk mooier vinden als ie ķéts minder ruimte tussen die blokken doet, iets van 2 of 3 vakjes ofzo, dit is echt lomp
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:35 schreef jogy het volgende:[..]
Klopt, mooi is anders, ik doe het ook grotendeels zo, alleen da wel met pleintjes ertussenm die anders zijn, om toch een beetje variatie aan te brengen, maar het is wel de meest efficiente manier om te bouwen, je kan er altijd later nog een undeground tussen gooien, of een zooi bushaltes, of als het moet een rails zonder al te veel te hoeven slopen of zo'n grote weg.
Het ziet er niet uit maar is wel retehandig en efficient dus
.
tuurlijk is 't efficiėnt
Nouja,dan maar weer vanaf 0 beginnen en bouwen maar
quote:het zijn maar 4 vakjes hoor
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Ik zou 't al gelijk een stśk mooier vinden als ie ķéts minder ruimte tussen die blokken doet, iets van 2 of 3 vakjes ofzo, dit is echt lomp
tuurlijk is 't efficiėnt
quote:Ik denk dat ze vooral bedoelen dat het er onnatuurlijk uitziet
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:05 schreef Quintony het volgende:
het zijn maar 4 vakjes hoor
enne er komen snelwegen door te lopen op het moment dat de gewonene wegn het evrkeer niet meer aankunnen.
Ik heb trouwens me mijlpaal bereikt
Gelijk maar een feestje gegeven
quote:ik streef nu naar perfectie, mooie steden komen nog wel,
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:31 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik denk dat ze vooral bedoelen dat het er onnatuurlijk uitziet
Althans, dat vind ik.
Ik heb trouwens me mijlpaal bereikt
Gelijk maar een feestje gegeven
ps mooie kruisje
quote:Xs4all doet soms moeilijk, ze doen t zo wel weer. En perfectie, ehmm... dan moet je toch echt zorgen dat je geen zwarte gebouwen meer krijgt
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:59 schreef Quintony het volgende:[..]
ik streef nu naar perfectie, mooie steden komen nog wel,
ps mooie kruisje
En hoe kan je het beste een rijkemans stadje bouwen? Ik heb nu 1 stad met 112000 inwoners en 1 met 25000 nu wil ik dus een stadje in elkaar gooien voor de rijkere mensen in de regio .
Wat zijn nou eigenlijk de minimale systeemeisen van dit spel....
quote:Dat zal niet meteen vanaf t begin gaan lukken denk ik. Wat nog t meeste kans van slagen heeft is gewoon een stad bouwen en zorgen dat educatie en gezondheid extreem goed zijn. Dan zet je alle belastingen voor R op 20 behalve die voor $$$ R en begin je een nieuw stuk stad te maken (je oude residents gaan klagen, maar ze gaan nog niet gelijk weg) waar de nieuwe mensen door lage tax $$$ R worden. Daarna kan je systematisch de oude resident gebieden verwijderen..
Op woensdag 22 oktober 2003 10:44 schreef jogy het volgende:
Is het eigenlijk slim om een subway te connecten met een naburige stad?En hoe kan je het beste een rijkemans stadje bouwen? Ik heb nu 1 stad met 112000 inwoners en 1 met 25000 nu wil ik dus een stadje in elkaar gooien voor de rijkere mensen in de regio
.
Ik gebruik deze tactiek voor HT industry only in me steden, en dat werkt goed. Weet niet hoe t uitpakt in jou situatie
quote:Het staat op de simcity.com site maar geloof dat je redelijk kan spelen met 1gighz + 256 mb intern + 3d kaart 32mb
Op woensdag 22 oktober 2003 10:47 schreef R_B het volgende:
Echt superscreens....dit spel ziet er echt heel mooi uit.Wat zijn nou eigenlijk de minimale systeemeisen van dit spel....
quote:900 Mhz wil ook nog wel aardig., maar het in- en uitzoomen gaat wel traag..
Op woensdag 22 oktober 2003 13:03 schreef Atreidez het volgende:[..]
Het staat op de simcity.com site maar geloof dat je redelijk kan spelen met 1gighz + 256 mb intern + 3d kaart 32mb
Specs:
GeForce2MX (32MB) met Detonators (WHQL), DirectX9.0b (oid, de nieuwste iig) en 2x pentium3@1GHz.
Ik save nu elke 5 minuten omdat het zomaar kan zijn opgehouden.
quote:Heb ik ook, ik weet ook niet waar het aan ligt. Soms gebeurt het uren achter elkaar niet en dan opeens om de haverklap!
Op woensdag 22 oktober 2003 13:14 schreef K3 het volgende:
Heeft iemand anders het ook dat SimCity (met RH) soms spontaan ermee ophoudt en dan terugkeert naar de desktop?
Ik heb van het weekend mijn PC opnieuw geinstalleerd, maar dis probleem blijft.Specs:
GeForce2MX (32MB) met Detonators (WHQL), DirectX9.0b (oid, de nieuwste iig) en 2x pentium3@1GHz.Ik save nu elke 5 minuten omdat het zomaar kan zijn opgehouden.
quote:als die continue crasht en je start een nieuwe stad is het bij mij 'opsgelost'
Op woensdag 22 oktober 2003 14:32 schreef Dezz het volgende:[..]
Heb ik ook, ik weet ook niet waar het aan ligt. Soms gebeurt het uren achter elkaar niet en dan opeens om de haverklap!
quote:stad is ook nog niet klaar. die perfectie komt wel
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:21 schreef Atreidez het volgende:[..]
Xs4all doet soms moeilijk, ze doen t zo wel weer. En perfectie, ehmm... dan moet je toch echt zorgen dat je geen zwarte gebouwen meer krijgt
Ik heb nu 3 steden... de grootste heeft nu rond de 100.000 inwoners... maar ik krijg het maar niet voor mekaar om een beetje redelijk winst te maken.
In deze stad zijn dingen zoals health, police en education goed geregeld.. maar ik hou helemaal nix over per maand de stad heeft dezelfde structuur als het bovenstaande plaatje. Maar ik heb al wel avenue's tussen de vlakken gelegd. Bijna alle verschillende groepen moeten ongeveer 9% tax betalen..
Maar ik kom maar niet toe aan een beetje winst...
Iemand nog goede tips?
Ik ben nu niet thuis.. maar zal binnenkort ff een screenie plaatsen
quote:Als je dirty industry is dichtgebouwd kan je die rustig ophogen naar 12 of 13 hoor.. Bij mij staan ze in sommige steden zelfs op 20 omdat ik ze weg wil hebben en ze blijven gewoon lekker zitten.. Wel vette winst dus
Op donderdag 23 oktober 2003 14:24 schreef Roellie80 het volgende:
Hallo beste mayor'sIk heb nu 3 steden... de grootste heeft nu rond de 100.000 inwoners... maar ik krijg het maar niet voor mekaar om een beetje redelijk winst te maken.
In deze stad zijn dingen zoals health, police en education goed geregeld.. maar ik hou helemaal nix over per maand
de stad heeft dezelfde structuur als het bovenstaande plaatje. Maar ik heb al wel avenue's tussen de vlakken gelegd. Bijna alle verschillende groepen moeten ongeveer 9% tax betalen..
Maar ik kom maar niet toe aan een beetje winst...
Iemand nog goede tips?Ik ben nu niet thuis.. maar zal binnenkort ff een screenie plaatsen
Wel altijd saven voordat je dit soort projecten uithaalt. Kan bij jou net iets anders uitpakken natuurlijk
quote:Dat ga ik vannavond zekers ff proberen... Zal ik andere "groepen" minder belasting laten betalen?.. hopelijk kan ik dan nog m'n koppie boven-water houden (wat financien betreft)
Op donderdag 23 oktober 2003 14:31 schreef Atreidez het volgende:[..]
Als je dirty industry is dichtgebouwd kan je die rustig ophogen naar 12 of 13 hoor.. Bij mij staan ze in sommige steden zelfs op 20 omdat ik ze weg wil hebben en ze blijven gewoon lekker zitten.. Wel vette winst dus
![]()
Wel altijd saven voordat je dit soort projecten uithaalt. Kan bij jou net iets anders uitpakken natuurlijk
Wat ik ook heb gezien is dat m'n milieu helemaal in het rood staat.... maar da's wel een beetje vreemd omdat ik heeel weinig dirty-industrie in deze stad heb en heel veel bomen over alle plekken waar de vervuiling toeslaat...
quote:Dat met milieu is een issue die ik ook nog niet onder de knie heb. Totaal rood en de rest is allemaal redelijk groen bij de overzichten.. Komt volgens mij voornl. door verkeersvervuiling.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:45 schreef Roellie80 het volgende:
Dat ga ik vannavond zekers ff proberen... Zal ik andere "groepen" minder belasting laten betalen?.. hopelijk kan ik dan nog m'n koppie boven-water houden (wat financien betreft)Wat ik ook heb gezien is dat m'n milieu helemaal in het rood staat.... maar da's wel een beetje vreemd omdat ik heeel weinig dirty-industrie in deze stad heb en heel veel bomen over alle plekken waar de vervuiling toeslaat...
Je hebt ook wel de budgetten van je scholen aangepast he? Dus als er maar 400 students zijn de capaciteit op 600 zetten enz. Anders betaal je je ook blauw
quote:ja duidelijk.... de meeste tijd ben ik kwijt aan het her-financieren van scholen, ziekenhuizen en politie-stations
Op donderdag 23 oktober 2003 15:33 schreef Atreidez het volgende:[..]
Dat met milieu is een issue die ik ook nog niet onder de knie heb. Totaal rood en de rest is allemaal redelijk groen bij de overzichten.. Komt volgens mij voornl. door verkeersvervuiling.
Je hebt ook wel de budgetten van je scholen aangepast he? Dus als er maar 400 students zijn de capaciteit op 600 zetten enz. Anders betaal je je ook blauw
quote:met een 8 Mb video kaart neem ik aan dat hij niet werkt
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:07 schreef zapsel het volgende:
ik heb simcity 4 net gekocht , hopen dat ie werkthij was al duur genoeg 50 eurie
en heb al 2 steden gemaakt zelfs....
alleen met inzoomen duurt t een tijdje
quote:Een kruis?
Op donderdag 23 oktober 2003 22:56 schreef Quintony het volgende:
was even wat terug aan het lezen.
enne dit zag er toch wl erg leuk uit:
Stukje van de "bewoonde" wereld
Het industriegebied,tevens met mijn powerplants (1x solar en 1x kern) waar ik mucho $$$ aan verdien dmv m'n buren
En als een overzicht van mijn stadje
Wat me wel opvalt is dat de rivier zo'nbeetje zwart is van de industrie die ernaast ligt,maar dat mijn waterpompen (die ook aan de rivier liggen) er totaal geen last van hebben..nouja,i dont care zolang die gekke sims maar niet zeuren.
quote:tof!
Op donderdag 23 oktober 2003 18:00 schreef zapsel het volgende:
togwelen heb al 2 steden gemaakt zelfs....
alleen met inzoomen duurt t een tijdje
Maarja,het blijft oh-zo verslavend he...
quote:Na SimCity 4 zonder RH is dat echt een verademing. Hoe moeilijk t wel niet was om een beetje winst te maken. Toch heb ik t nog steeds moeilijk om bij grote steden de commute time laag te houden.. Jij zit nu op 122k maar na de 200/250k wordt t echt een stuk lastiger om je stad mooi te houden
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:48 schreef JeeWeeJ het volgende:
ja,ruimte zat!
alleen vindt ik wel dat Sim City door dat rush hour veels te makkelijk word. Geld en populariteit zijn gewoon totaal geen probleem meer,en ook hoef je amper moeite te doen om speciale gebouwen te krijgen.Maarja,het blijft oh-zo verslavend he...
Ook lopen die adviseurs te klagen dat de sims nergens kunnen wonen in dat industriegebied. Maar dat is toch juist een mogelijkheid in t spel
En dan nog 2 vraagjes . Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
quote:in je industriestad moet je even 2 vakjes als RES zonen, dan zul je zien dat ze daar wel gaan bouwen. (en natuurlijk verbdingen met de andere stad maken).
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:03 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ga nu opzich wel lekker met m'n regio New Yorkmaar ik heb nog wel een vraagje. Ik dacht dat het mooie aan sc4 was dat je dus een regio had en daar verschillende steden/gebieden/wijken in kon maken. Nu heb ik gisteren een stad die puur en alleen uit industrie + een goeie infrastructuur bestaat. Maar die groeit gewoon helemaal niet........ ik dacht dat het juist een optie was dat er bijvoorbeeld daar alleen maar mensen werkten uit andere steden. Ik ben dan ook daarnaast begonnen met een stad met alleen maar R + C en dat loopt dan wel. Begin ik weer met t industriegebied dan groeit het voor geen meter.
Ook lopen die adviseurs te klagen dat de sims nergens kunnen wonen in dat industriegebied. Maar dat is toch juist een mogelijkheid in t spel
En dan nog 2 vraagjes
. Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
Commute Time staat bij je graphs.
ps: mijn mass transit system levert nu zelfs geld op
kost 8500$/maand, inkomtsten 10500$/maand
quote:Wat jij bedoelt is heel goed mogelijk. Ik heb een stad Connectika tussen mijn 2 grootste steden met 30k Industry banen en 62k kantoorbanen.
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:03 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ga nu opzich wel lekker met m'n regio New Yorkmaar ik heb nog wel een vraagje. Ik dacht dat het mooie aan sc4 was dat je dus een regio had en daar verschillende steden/gebieden/wijken in kon maken. Nu heb ik gisteren een stad die puur en alleen uit industrie + een goeie infrastructuur bestaat. Maar die groeit gewoon helemaal niet........ ik dacht dat het juist een optie was dat er bijvoorbeeld daar alleen maar mensen werkten uit andere steden. Ik ben dan ook daarnaast begonnen met een stad met alleen maar R + C en dat loopt dan wel. Begin ik weer met t industriegebied dan groeit het voor geen meter.
Je kan er erg goed mee verdienen. Probleem is alleen dat je zoveel verdient en je er niks meer mee kan doen. Ik heb een optimaal infra net in die stad en de banen gaan fantastisch, maar tis zonde het geld van belastingen voor die banen mis te lopen in die steden, terwijl je t in deze stad helemaal niet nodig hebt. Voor kantoorbanen ben ik er dus weer vanaf gestapt en Dirty Industry Only is dus een beter plan
quote:Als die dat blijft melden dan heb je gewoon te weinig residents. Of je tax staat te hoog natuurlijk. Ik heb gemerkt dat je 50% van je bevolkingsaantal aan banen moet hebben in je region.. Althans, als ik het goed had, niet iedereen werkt natuurlijk
quote:Idd bij de graphs.. Reistijd wonen-werk heet dat in de Nl versie. Commute time in de engelse. Ook erg handig om je capaciteit voor water, electra en afval in de gaten te houden
En dan nog 2 vraagjes. Ik las ergens dat je ook kon zien wat de gemiddelde reistijd is naar het werk van de sims (waar kan je dat zien?) en dat je ook kon zien welk percentage van de banen in je stad vervult word door sims die ook daadwerkelijk in die stad wonen. (waar kan je dat zien?)
quote:Dat heb ik toch wel in bijna al me steden. Maar ik ga kapot in Metropolika op de gezondheidszorg en de scholen, moet ik gaan bezuinigen. Lijkt Nederland wel
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:12 schreef Quintony het volgende:
ps: mijn mass transit system levert nu zelfs geld op
kost 8500$/maand, inkomtsten 10500$/maand
edit: ff picserver geupload
[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 25-10-2003 14:24]
Die kerncentrales kosten wel 3.000 knaken per maand,maarja,daar krijg je dan wel mooi 16.000 megawatt + de kans op een meltdown voor terug! (mooie deal lijkt mij zo!)
quote:ziet er mooi uit.
Op zondag 26 oktober 2003 19:27 schreef V2i het volgende:Mijn stad(je)
ik ben alleen de systematich voor datsoort steden (zie mijn blokken structuur). Ik vraag me dan ook af, hoe je begint bij een stad als deze.
quote:Het opwerpen van 'natuurlijke' barriėres doet al een hoop. Rivieren en bergen bepalen bij mijn steden meestal wel voor een groot deel hoe de layout wordt. Vaak kom ik niet toe aan systematische wijken, tenzij ik een groot Vinex-achtig stuk in één keer bebouw.
Op zondag 26 oktober 2003 20:18 schreef Quintony het volgende:[..]
ziet er mooi uit.
ik ben alleen de systematich voor datsoort steden (zie mijn blokken structuur). Ik vraag me dan ook af, hoe je begint bij een stad als deze.
Maar goed, ik speel al een paar dagen geen SC meer
quote:tis nog een laptop ook
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:52 schreef Manweth het volgende:[..]
tof!
nooit gedacht dat hij het zou doen met een 8mb video kaart
quote:afkickverschijnselen?
Op zondag 26 oktober 2003 21:41 schreef K3 het volgende:Maar goed, ik speel al een paar dagen geen SC meer
Raketten afschieten met de Apache helicopter is ook wel leuk, maar de missie ging wat minder:
Het rood omcirkelde gebouwtje moest dus puin worden
Morgen komt er wel een totaal plaatje van mijn stad.. (nog veel te klein, ik smijt veel te veel geld over de balk )
Na Max Payne te hebben uitgespeeld vanavond ook weer ff gebouwd. Kwam weer leuk nieuw iets tegen, althans, voor mij nieuw; de Bioscoop
Is trouwens wel grappig te zien dat sommige die U drive it dingen ook doen. Ik heb t een paar keer geprobeert maar heb r denk ik t talent niet voor. Maar zo te zien DJ Koster wel..
quote:Zwangerschap en geboorte deel 13
Op zondag 26 oktober 2003 23:55 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
afkickverschijnselen?
quote:Gefeliciteerd man
Op maandag 27 oktober 2003 12:26 schreef K3 het volgende:
Bioscoop is tof!
[..]Zwangerschap en geboorte deel 13
quote:duidelijk gefeli
Op maandag 27 oktober 2003 12:26 schreef K3 het volgende:
Bioscoop is tof!
[..]Zwangerschap en geboorte deel 13
quote:Thx
Op zondag 26 oktober 2003 20:18 schreef Quintony het volgende:[..]
ziet er mooi uit.
Ik begon ook schematisch... begon... dan bouw je daar een stukje aan, en daar. Vernietig je hier en daar iets voor een bredere weg. Rails erbij.. enz. enz.
quote:is wel alleen voor de vs
Op maandag 27 oktober 2003 14:44 schreef Dezz het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik een site heb gezien waarop iemand New York City precies had nagebouwd, alleen kan ik me niet meer herinneren welke site dat was! weet hier iemand dat toevallig???
quote:Nee die ken ik wel, maar ik bedoelde dat iemand echt heel de stad zelf had nagebouwd, echt net echt
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:49 schreef Quintony het volgende:[..]
is wel alleen voor de vs
http://simcity.ea.com/coolstuff/terrain/terrain_01.php
Ik heb de pagina gevonden, hier kun je zijn proces volgen
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=32996&sessionID=523CDD7DB35242F68DA16B565C81F8F7
is er een manier waardoor je nooit dat hoeft te doen?
quote:Auto goto is toch af te zetten?
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:39 schreef Bob.Ross het volgende:
damn ik baal zo onwijs van die branden constant, ben ik net aan 't bouwen ergens, springt ie ineens weer naar de andere kant vd stad, het is allemaal zo fokking nutteloos![]()
![]()
Rijden met de schoolbus is ook wel leuk als je tegen een andere auto botst
quote:Als ik 1 keer per 2 jaar een brand heb is t veel
damn ik baal zo onwijs van die branden constant, ben ik net aan 't bouwen ergens, springt ie ineens weer naar de andere kant vd stad, het is allemaal zo fokking nutteloos![]()
![]()
quote:Ja zoiets wil ik ook nog eens met denhaag gaan doen, maar dan ga ik wel een cheat gebruiken. Anders is t geen doen
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:02 schreef Dezz het volgende:
Oke het gaat dan toch gebeuren, ik ben van plan om de regio Eindhoven waarheidsgetrouw na te bouwen, hier ga ik even zoet mee zijn
quote:Dat doe ik dan ook
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:38 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja zoiets wil ik ook nog eens met denhaag gaan doen, maar dan ga ik wel een cheat gebruiken. Anders is t geen doen
quote:Ja, dat had ik ook wel vaak, vooral als ie op 'snel' stond. Op een gegeven moment had ik de feature uitgezet dat ie automatisch naar de plek van de 'ramp' toegaat, dat scheelt weer iets. Maar ook voldoende brandweerkazernes & idd. nog die rookmelder verordening aanzetten. Dan gebeurd het nagenoeg niet meer.
![]()
Heb trouwens gisteren Rush Hour gekocht. Ik ben nu nog bij een vriend, kan het nog niet spelen dus, maar morgen ga ik direct aan de slag. Ik hoorde van weer iemand anders dat de gameplay weer enorm omhoog is gegaan: alles draait wat meer smoothy, en heel veel nieuwe features. Ben superbenieuwd!
quote:dat had ik dus ook een keer toen ik een gebouw had aangeklikt om te laten ontploffen schuift het beeld opeens naar de andere kant van de stad. laat ik het knopje van de muis los ,boem halve stad weg
![]()
quote:Ja
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:48 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
dat had ik dus ook een keer toen ik een gebouw had aangeklikt om te laten ontploffen schuift het beeld opeens naar de andere kant van de stad. laat ik het knopje van de muis los ,boem halve stad weg
Ik heb een vraag.
Waar staat het serial number, het nummer dat je moet invoeren om simcity te kunnen gaan installeren?
Wie kan mij helpen aan het antwoord?
Alvast bedankt!
quote:achterkant van het boekje.
Op zaterdag 1 november 2003 12:28 schreef liz het volgende:
Ja hoor, hij doet 't gewoon nog.
Geweldig.Ik heb een vraag.
Waar staat het serial number, het nummer dat je moet invoeren om simcity te kunnen gaan installeren?
Alvast bedankt!
Wat ik trouwens dit keer anders heb gedaan, wat -voor mij- echt heel erg helpt, is zodra ze om ziekenhuis en school gaan zeuren, bouw ik van beide gelijk een grote, dus een groot ziekenhuis en een gróte basisschool naast elkaar en ik zet 't budget erg laag, oftewel net genoeg zolang de patientencapaciteit goed blijft maar nou op die manier blijft 't allemaal veel overzichtelijker dan overal kleine basisschooltjes en ziekenhuisjes.
This works fine for me
Mischien deden jullie dit allang hoor, maar ik nu voor 't eerst
Dus, screens:
quote:Ziet er mooi uit bob ross
Op zondag 2 november 2003 01:22 schreef Bob.Ross het volgende:
Voor de verandering eens een keer wat screens van mij.
Dit is voor 't eerst dat ik een écht goedlopende grote stad heb, op dit moment heb ik 6k winst p/maand, gaat lekker en ben nog steeds aan 't bouwen en er komen steeds meer grote gebouwen bijWat ik trouwens dit keer anders heb gedaan, wat -voor mij- echt heel erg helpt, is zodra ze om ziekenhuis en school gaan zeuren, bouw ik van beide gelijk een grote, dus een groot ziekenhuis en een gróte basisschool naast elkaar en ik zet 't budget erg laag, oftewel net genoeg zolang de patientencapaciteit goed blijft maar
nou op die manier blijft 't allemaal veel overzichtelijker dan overal kleine basisschooltjes en ziekenhuisjes.
This works fine for me![]()
Mischien deden jullie dit allang hoor, maar ik nu voor 't eerstDus, screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu van de www.simcity.com extra grote ziekenhuizen gedownload. is wel handig voon in de erg grote steden
Die kleine clinics gebruikte ik trouwens nooit. Had een keer gelezen dat ze erg ineffectief zijn, en als je een clinic hebt en een hospital schijnen ze de clinic te verkiezen boven het hospital
Heb nog wel tip voor je elevatedtrain spoor, op die ene screenie zie ik daar een knooppunt van. Mocht je er ruimte problemen hebben dan kan je ook 2 van die elevated train naar metro maken en kan je onder de grond de verbindingen maken waardoor je een stuk minder ruimte inneemt
quote:klopt, daar ben ik sinds kort ook mee begonnen, zoals je op de eerste screenie een béétje kan zien
Op zondag 2 november 2003 14:14 schreef Atreidez het volgende:
Heb nog wel tip voor je elevatedtrain spoor, op die ene screenie zie ik daar een knooppunt van. Mocht je er ruimte problemen hebben dan kan je ook 2 van die elevated train naar metro maken en kan je onder de grond de verbindingen maken waardoor je een stuk minder ruimte inneemt
De nieuwe stad ben ik nu begonnen en heb ik de bouwstyl op alleen modern europees gezet. Ziet er erg gaaf uit
Me volgende stad ga ik met de bouwstyle uit Chicago maken, lijkt me wel gaaf om van elke style 1 stad te hebben
quote:Ziet er goed uit!
Op zondag 2 november 2003 23:43 schreef Atreidez het volgende:
Ben aan de overkant van t water nu bezig. Heb met godmode en trucken een tunnel kunnen maken tussen me 2 stukken land onder water door. Soort scheldetunnel lama zeggen![]()
De nieuwe stad ben ik nu begonnen en heb ik de bouwstyl op alleen modern europees gezet. Ziet er erg gaaf uit
Me volgende stad ga ik met de bouwstyle uit Chicago maken, lijkt me wel gaaf om van elke style 1 stad te hebben
Hey weet jij of iemand anders of 't mogelijk is om een tunnel van bijvoorbeeld een laagvloerse snelweg te maken die niet door een berg heen gaat maar gewoon onder een vlak stuk grond, dus dat ie ergens onder de vloer gaat en ergens anders weer naar boven komt
Dat zou gaaaaaaaaaaaaf zijn
quote:Ik ben er een beetje mee aan t stunten, maar tis erg veel werk. Je moet namelijk een berg creeeren op de plek waar je de tunnel wil. Dan maak je de tunnel, en daarna haal je de berg weer weg. Erg tijdrovend, gaat ook vaak mis en t kost veel geld, maar t resultaat mag er weten
Op maandag 3 november 2003 16:55 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Ziet er goed uit!
Hey weet jij of iemand anders of 't mogelijk is om een tunnel van bijvoorbeeld een laagvloerse snelweg te maken die niet door een berg heen gaat maar gewoon onder een vlak stuk grond, dus dat ie ergens onder de vloer gaat en ergens anders weer naar boven komt
Dat zou gaaaaaaaaaaaaf zijn
Ik heb t bij een onder water verbinding gedaan met de godtools, maar dat werkt niet zo precies. Je kan godtools gewoon gebruiken trouwens, ook als je al bezig bent met je stad dmv CTRL-ALT-SHIFT en dan t zonnetje aanklikken voor de godtools, dan staan ze er weer bij
quote:Ja ok, nou zoiets heb ik dus ook al geprobeerd, maar dat is gewoon klote, ik vroeg me af of er een optie is hoe 't "gewoon " kan zeg maar
Op maandag 3 november 2003 17:55 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik ben er een beetje mee aan t stunten, maar tis erg veel werk. Je moet namelijk een berg creeeren op de plek waar je de tunnel wil. Dan maak je de tunnel, en daarna haal je de berg weer weg. Erg tijdrovend, gaat ook vaak mis en t kost veel geld, maar t resultaat mag er weten
![]()
Ik heb t bij een onder water verbinding gedaan met de godtools, maar dat werkt niet zo precies. Je kan godtools gewoon gebruiken trouwens, ook als je al bezig bent met je stad dmv CTRL-ALT-SHIFT en dan t zonnetje aanklikken voor de godtools, dan staan ze er weer bij
hier nog wat screenies;
quote:Hoog onderwijs, geen (water en lucht)vervuiling, aantrekkelijk gebied, weinig criminaliteit en natuurlijk, de demand naar HighTech
Op maandag 3 november 2003 19:44 schreef DJKoster het volgende:
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie
Bob Ross, hoeveel inwoners heb je nu?
quote:In ieder geval meerdere steden, onderwijs en de belastingen voor de andere industriėn belachelijk hoog zetten.
Op maandag 3 november 2003 19:44 schreef DJKoster het volgende:
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie
quote:Iets van 117k
Op maandag 3 november 2003 21:02 schreef Atreidez het volgende:Bob Ross, hoeveel inwoners heb je nu?
quote:of in de nfo file van de ripper natuurlijk
Op zaterdag 1 november 2003 12:28 schreef liz het volgende:
Ja hoor, hij doet 't gewoon nog.
Geweldig.Ik heb een vraag.
Alvast bedankt!
En in een map met heel veel water en maar een klein stukje bebouwbaar land probeer ik nu een soort Spaanse Costa op te zetten, met veel hoge flats langs de kustlijn. Gaat me dit lukken? Want ik had gelezen dat steden eerst in de breedte moeten groeien, voor ze in de hoogte gaan groeien. Maar ik heb dus niet echt veel ruimte, wel alle voorzieningen, zoals parken, onderwijs en gezondheidszorg.
En als in de hoogte groeien me niet gaat lukken, maak ik er wel een soort resort voor de meer welgestelde Sims in mijn regio. Ik zag al een paar landgoederen, die zagen er ook heel mooi uit.
quote:Zelfde ervaring, maar makkelijk op te lossen
Op woensdag 5 november 2003 16:38 schreef SuperSiem het volgende:
Ligt het aan mij of is er echt haast geen enkele locatie geschikt om zo'n veerbootterminal te bouwen? Ik ben de hele kustlijn afgegaan, maar overal was het te steil, terwijl ik toch echt vrij vlakke strandjes zag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
quote:Dit gaat idd niet lukken aangezien het met percentages werkt. Je kan wel sneller hoogbouw krijgen door een aangrenzende buurstad al flink uit te bouwen (100k+ inwoners), maar er zal altijd maar een percentage van je totale gebouwen de hoogte in gaan.. (gelezen op simtropolis). Wel leuk idee trouwens
En in een map met heel veel water en maar een klein stukje bebouwbaar land probeer ik nu een soort Spaanse Costa op te zetten, met veel hoge flats langs de kustlijn. Gaat me dit lukken? Want ik had gelezen dat steden eerst in de breedte moeten groeien, voor ze in de hoogte gaan groeien. Maar ik heb dus niet echt veel ruimte, wel alle voorzieningen, zoals parken, onderwijs en gezondheidszorg.
En als in de hoogte groeien me niet gaat lukken, maak ik er wel een soort resort voor de meer welgestelde Sims in mijn regio.Ik zag al een paar landgoederen, die zagen er ook heel mooi uit.
quote:Ik denk dat ik het wel snap en ik had deze oplossing ook al overwogen, maar het leek me dat het makkelijker moest kunnen. Nee dus.
Op woensdag 5 november 2003 16:46 schreef Atreidez het volgende:[..]
Zelfde ervaring, maar makkelijk op te lossen
Eerst saven! Dan naar de bovenste optie van je rijtje met bouwopties. Daar kan je land omhoog halen, laten dalen, maar ook egalisaren. Die egaliseren kies je en met CTRL ingedrukt wordt t cirkeltje kleiner en kan je langs de kust een stukje egaliseren. Ik kies zelf altijd het eerste stukje groen vanaf t strand, dat schijnt wel goeie hoogte te zijn voor veerhavens. Egaliseren doe je dan door de knop ingedrukt te houden en je muis te bewegen over het terrein wat je egaliseert. Hou een weg aan om te kijken wat recht is (eerst een weg vlakbij trekken is ook een optie). Ik kan nu helaas geen plaatjes maken, dus ik hoop dat je het snapt
quote:Hmm, ik heb inderdaad wel twee grote buursteden, maar die hebben nog gaan lang geen 100.000 inwoners. Ik zal die eerst maar eens gaan uitbouwen dan. En in kustplaatsjes zie je ook altijd alleen flats langs de kust, en wat verder landinwaarts alleen maar van die mooie stadsvilla's. Dat moet nog wel te realiseren zijn lijkt me.
[..]Dit gaat idd niet lukken aangezien het met percentages werkt. Je kan wel sneller hoogbouw krijgen door een aangrenzende buurstad al flink uit te bouwen (100k+ inwoners), maar er zal altijd maar een percentage van je totale gebouwen de hoogte in gaan.. (gelezen op simtropolis). Wel leuk idee trouwens
Had het jaar toch niets raars gedaan..
Ook nog even verder gegaan met me allereerste stad uit me region.
Moeilijk voor te stellen dat hier ooit ook vuile industrie en open vlaktes waren
Heb nu zo'n 30.000 inwoners, alleen moest er in de begroting flink gesnoeid worden, aangezien de kosten te hoog werden. Nu maak ik weer iets winst, en probeer ik weer uit te breiden in de stad. Maar dit gaat moeilijk, aangezien er weinig goede voorzieningen op het moment zijn, en de belastingen hoog zijn, dit om in de toekomst ervoor te zorgen dat alles beter loopt. Gelukkig loopt het niet leeg hier in de stad.
quote:LOL, iedereen en alles knalt op elkaar en je krijgt toch een standbeeld
Op vrijdag 7 november 2003 17:17 schreef sjakie007 het volgende:
ok, ik heb mijn cd dus binnen, en al gespeeld. Hier komen wat screens.Heb nu zo'n 30.000 inwoners, alleen moest er in de begroting flink gesnoeid worden, aangezien de kosten te hoog werden. Nu maak ik weer iets winst, en probeer ik weer uit te breiden in de stad. Maar dit gaat moeilijk, aangezien er weinig goede voorzieningen op het moment zijn, en de belastingen hoog zijn, dit om in de toekomst ervoor te zorgen dat alles beter loopt. Gelukkig loopt het niet leeg hier in de stad.
quote:Extra grote ziekenhuizen?
Op zondag 2 november 2003 01:48 schreef Quintony het volgende:[..]
Ziet er mooi uit bob ross
Ik heb nu van de www.simcity.com extra grote ziekenhuizen gedownload. is wel handig voon in de erg grote steden
quote:In dat gedeelte met die lot-editor
Op vrijdag 7 november 2003 17:45 schreef Refragmental het volgende:[..]
Extra grote ziekenhuizen?
Waar kan ik die op die site vinden?
quote:Op Simtropolis staat er een tutorial voor. http://www.simtropolis.com/omnibusContent.cfm?id=32
Op vrijdag 7 november 2003 23:12 schreef sjakie007 het volgende:
even een vraagje, weet iemand nog een site of iets dergelijks waar je hoogtekaarten en atlaskaarten kan vinden, ik wil namelijk mijn woonplaats nabouwen in simcity.
Weet alleen niet of je geregd moet zijn om m te kunnen zien. In die tutorial gebruiken ze MICRODEM. Misschien dat t je zonder tutorial ook lukt, progje kan je hier halen http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm
Er is nergens te lezen of het alleen voor US is trouwens, das het enige waar ik plaatjes van zie
quote:Ik had geloof ik in deeltje 1 of 2 verteld hoe ik mijn Amsterdam-region had gemaakt. Wellicht dat je even terug kan kijken in de topics... (ikzelf ben er te lui voor, ik verwijt je niets als jij dat ook bent
Op vrijdag 7 november 2003 23:12 schreef sjakie007 het volgende:
even een vraagje, weet iemand nog een site of iets dergelijks waar je hoogtekaarten en atlaskaarten kan vinden, ik wil namelijk mijn woonplaats nabouwen in simcity.
en nog wat, heeeeeeele irritante bug in rush hour, dat als je een overgang tussen hoog spoor en subway dan laat ie soms geen mooie tunnel zien maar gewoon gras, errrrrrrg irritant!! nog meer mensen met dit probleem?
quote:Ik gebruik monorail wel tussen steden, vooral woon industrie verbindingen. Alles zit verbonden behalve de gebieden die met water gescheiden zijn, daar liggen treinverbindingen omdat dat realistischer overkwam in mijn opinie
Op zaterdag 8 november 2003 19:44 schreef Bob.Ross het volgende:
al mensen ervaring met het verbinden van (wereld)steden met monorail?
ik wil daar dus nu mee beginnen maar ik loop gelijk tegen het feit aan dat m'n monorail niet óver highways heen kan, dus moet ik dat allemaal omlaag gaan halen om vervolgens een monorail overheen te kunnen laten gaan, best wel wat werk, vind ik niet erg hoor, maar iemand ervaringen hiermee? of pics? (monorail dan he)
quote:Ik had wel een fake tunnel door een berg
en nog wat, heeeeeeele irritante bug in rush hour, dat als je een overgang tussen hoog spoor en subway dan laat ie soms geen mooie tunnelzien maar gewoon gras, errrrrrrg irritant!! nog meer mensen met dit probleem?
Dit is van 1 station, met een bezetting van 160%, 3000 reizigers..
Gebruik zelf eigenlijk amper metro en verhoogde rail, die metroview duurt elke keer lang met laden dus doe nu alleen nog maar bus en monorail Maarja, wat je ook doet, ze zitten t liefst in de auto..
quote:Nee, dat kan niet
Op zondag 9 november 2003 10:34 schreef sjakie007 het volgende:
is het trouwens ook mogelijk om over te gaan van verhoogde rails naar normale rails? heb het wel geprobeerd, maar et lukteme niet.
Je moet de trein zien zoals bij ons een trein, en de verhoogde rails en metro etc als stedelijk vervoer/urban lightrail of welke naam je er ook maar aan wil geven.
Heb trouwens de laatste transit fix online gezet bij mij, kan m iedereen aanraden. De lijst met bugjes is erg groot en heb nog steeds niets van een officieele patch vernomen
Version History:
0.1.9 10/31/2003
When driving over a ground level highway on an avenue overpass with onramps in the left lane, a U-Drive-it mission would fail. This is fixed.
U turns immediately bordering avenue onramps on an avenue crossing a ground level highway could not be used by people just leaving or about to enter the highway. This is fixed.
U turns immediately bordering avenue onramps on an avenue crossing an elevated highway could not be used by people just leaving or about to enter the highway. This is fixed.
0.1.8 10/30/2003
Half of the time sims went underneath a diagonal elevated highway on a road with onramps, they could not turn left on the onramp. This has been fixed in Rush Hour.
Half of the time sims exited a diagonal elevated highway onto a diagonal road with offramps, they could not turn left on the road. This has been fixed in Rush Hour.
The same two bugs described above should be fixed in SC4 without Rush Hour as well, but I have not been able to test and confirm it as of yet.
0.1.7 10/30/2003
Added the ability to end diagonal Oneways in a T-intersection with a perpendicular diagonal avenue.
When sims approached a diagonal avenue from a diagonal oneway, they could not turn left on the avenue. This is fixed.
When sims were driving on a diagonal avenue, they could not make a U-turn at half of the intersections with a perpendicular oneway road. This is fixed.
0.1.6 10/29/2003
Added the ability to end diagonal roads in a T-intersection with a perpendicular diagonal avenue. Thorough testing has been conducted with no bugs found, but it should be considered in beta.
Fixed another avenue/oneway transition bug. It should be out of beta now, and fully operational with no further issues. Unfortunately, It will again be necissary to redraw any transitions constructed with previous versions.
0.1.5 10/28/2003
Fixed avenue/oneway transitions so that U-Drive-it works in both lanes. It will be necissary to redraw any transitions constructed with v0.1.4 in order for U-Drive-it to work.
0.1.4 10/27/2003
This version introduced the third file, which allows transitioning avenues to one way roads without an intersection. This should however be considered in beta until the quirks get worked out.
0.1.3 10/21/2003
Previously, cars could not make some left turns onto a diagonal road when approaching from a straight one way road. This is now fixed.
0.1.2 10/20/2003
In three way monorail junctions, you could not change the switch's direction. Driving the monorail over the switch would end your U-Drive-It mission instantly. This has been fixed.
0.1.1 10/17/2003 - The following newly discovered bugs have been fixed:
3 Bugs fixed which prohibited cars from turning in varoius directions when a diagonal road crossed a straight avenue.
Avenues dead ending into streets were completely impassable by any form of transit.
Perpendicular road to one way intersections oriented on the diagonal did not allow left turns from the one way.
The rest of the perpendicular road to road intersections oriented on the diagonal were fixed. Sims could not turn left from one of the roads coming from either direction.
Updated some intersections between avenues and one way roads to show better automata.
0.1.0 10/15/2003 - The following Bugs are fixed in the original release:
The first four Transit BugFix modds are all included, plus four additional modds which fix all the known fixable bugs at this time. They fixed the following bugs:
Diagonal Avenues with grid aligned (non-diagonal) ground train tracks crossing the avenue would not allow any cars to pass.
A road to road diagonal T intersection was not allowing sims to turn left onto one of the roads.
Continuing an avenue with one way streets from an avenue/one way intersection did not allow any cars to pass through the avenue/one way intersection.
Sims could not turn left at some diagonal avenues when approaching from a diagonal road.
Elevated rail lines crossing ground highways prevented cars from traveling on the ground highway below.
North or Southbound one way roads could not create T intersections with Westward avenues.
Some intersections between avenues and one way roads did not allow correct turns.
Avenues Dead ending into one way roads did not allow any sims to pass through the intersection.
On half of the perpendicular road to road intersections oriented on the diagonal, sims could not turn left from one of the roads coming from either direction.
Ik bouw rustig verder Ben nog steeds addicted.
quote:Ik ook heb alleen geen webspace meer over voor plaatjes
Op zaterdag 15 november 2003 00:25 schreef Atreidez het volgende:
Tis beetje dood hierIk bouw rustig verder
Ben nog steeds addicted.
quote:Bob, je bent er nog
Op zondag 16 november 2003 14:21 schreef Bob.Ross het volgende:
heeft iemand een url waar in 't nederlands wordt uitgelegd hoe 't nou PRECIES met $ $$ $$$ etc zit en dan precies 't verschil met commercial $$ en $$$ dus echt tot in de puntjes uitgewerkt, want eigenlijk doe ik nou maar wat, 't lukt wel hoor daar niet van, maar ik wil 't gewoon graag een keer nalezen wat alles nou precies betekend
Ik snap alleen je vraag niet.. De $ eenheden zijn juist de enige die je niet zelf kan regelen. Je kan t met belastingen een beetje richten, maar eigenlijk zone je alleen maar. De aantrakkelijkheid en RCI zorgen ervoor of er $, $$ of $$$ komt te staan..
Wat bedoel je psies?
quote:Tuurlijk ben ik er nog, alleen druk met bouwen!
Op zondag 16 november 2003 14:27 schreef Atreidez het volgende:[..]
Bob, je bent er nog
![]()
Ik snap alleen je vraag niet.. De $ eenheden zijn juist de enige die je niet zelf kan regelen. Je kan t met belastingen een beetje richten, maar eigenlijk zone je alleen maar. De aantrakkelijkheid en RCI zorgen ervoor of er $, $$ of $$$ komt te staan..
Wat bedoel je psies?
Maar ik bedoel meer bijv, als je commercial bouwt, dan kan je uit 5 verschillende soorten kiezen;
light commercial
medium commercial
medium commercial
high commercial
high commercial
dan bedoel ik dus 't verschil tussen die verschillende medium en high commercial soorten
Iets beter uitgelegd?
Hoest met jouw regio?
quote:Plaats eens een pic van je stad
Op zondag 16 november 2003 15:38 schreef inkie1010 het volgende:
damn hoe krijgen jullie al die mooie grote gebouwen... Hoe lang moet je daarvoor bezig zijn? Ik krijg ze niet
quote:Atreidez, prachtige regio! Zou je misschien ook een keer het vervoersoverzicht van je regio kunnen posten?
Op zaterdag 15 november 2003 00:25 schreef Atreidez het volgende:
Tis beetje dood hierIk bouw rustig verder
Ben nog steeds addicted.
Ik ben sinds een week ook serieus bezig met een regio, daarvoor was ik alleen maar aan het knoeien en experimenteren. Ik gebruik de reeds meegeleverde New Yorkregio. Ook maak ik gebruik van de transport fix die hierboven is gepost (die overigens fantastisch werkt, enorme aanrader voor alle Fok!burgemeesters
).
Overzicht van mijn regio. Ik ben begonnen met SiemCity (), een stad met zowel woon-, -zaken en industriewijken en ook nog eens kolencentrales. Op een gegeven moment kon ik niet veel meer met de stad: de stad was vol, het geld was op en er werd structureel verlies gemaakt, dus vandaar dat ik de buursteden Resortia en Industria heb geopend; Resortia heeft woonwijken en wat kleine commerciėle gebieden. Aan de overkant van de rivier is nog ruimte voor uitbreiding, maar ik had geen geld meer voor een brug, dus dat moet later allemaal nog een keer komen.
In Industria heb ik toen een groot gebied volgeplempt met industrie, er enkele kolencentrales aangelegd, gezorgd voor een snelweg naar buiten zodat ik Metropolum kon stichten.
Even een overzichtsfoto van Metropolum, er wonen nu net 100.000 inwoners. Het is de bedoeling om in het midden van de kaart alleen maar zakenwijken en enkele high-techblokken te bouwen en daarom heen allemaal woonwijken aan te leggen. Totnogtoe lukt dat redelijk, ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over het aantal $$- en $$$-gebouwen, maar ik neem aan dat het aantal daarvan later nog wel zal stijgen. Ik zorg in ieder geval nu al voor voldoende parken, scholen en ziekenhuizen.
Hierboven een foto van het 'centrum' van mijn stad. Centrum is niet echt de goede benaming, want het ligt redelijk aan de rand, maar het is wel de enige wijk met enkele wolkenkrabbers, dus vandaar. Helaas zijn 2 van de wolkenkrabbers $$, maar door onvoldoende vraag worden ze bewoond door $-Sims.
In het noorden van mijn stad spaar ik kosten noch moeite om $$$-sims te lokken. Parken, golfbanen, monorailverbindingen naar de buren (moet ik alleen nog even verder doortrekken ): niets is te gek.
Tot slot nog een screenshot van een van mijn zakenwijken. Ook hier lukt het nog niet om $$$-kantoren te krijgen, ze blijven grotendeels hangen op $$. Linksboven zijn enkele high-techindustriėn te bewonderen.
Helaas is Metropolum toch nog gebouwd in een schaakbordpatroon, ik vind dat er niet echt realistisch uitzien, maar voor het uit de grond stampen van een stad met veel inwoners is het toch wel lekker makkelijk. Misschien dat ik toch nog een keer ga proberen een grote stad in realistische stijl te bouwen, want ik vind dat Atreidez laat zien dat dat toch mogelijk is.
quote:Zal ik doen zodra ik thuis ben!
Op zondag 16 november 2003 15:39 schreef Dezz het volgende:[..]
Plaats eens een pic van je stad
quote:goeie screens!! succes met je regio
Op zondag 16 november 2003 15:43 schreef SuperSiem het volgende:veel screens
Nog wat anders mensen, ik vraag me af of ik wat fout doe met het verbinden van m'n buursteden.
Ik heb een stad naast een andere stad gemaakt, vervolgens een snelweg tussen beide aangelegd. Eerst in de bestaande stad een connectie getrokken naar waar ik de nieuwe stad zou gaan bouwen. Vervolgens via de regio naar 't vak gegaan waar ik de nieuwe stad ben gaan bouwen. Daar aangekomen "zie" je ook echt dat er een stukje snelweg vanuit de oude stad komt zetten zeg maar maar als ik die snelweg dan doortrek en ik ga vervolgens een stad bouwen, blijft ie zeggen in dat msg schermpje: "Zie de voordelen van het verbinden van je buursteden" alsof ik dat nog niet gedaan heb
Is dat een bug ofzo?
Jammer dat ik wat laat dit topic ondekte, anders had ik met jullie collega-burgemeesters kunnen babbelen over het reilen en zeilen in onze stad. Enfin, hieronder wat pics:
Dit is de regio. Ik ben begonnen met de wijk Peace (die heb ik zo genoemd na het jaar 1945, voorheen heette dit gedeelte Vanbel, maar ik besloot later om van de hele map een grote stad te maken met de stadswijken). Boven heb je de industriewijk Industry en Vaningen is de zakenwijk. Dearhunt is een wijk waar voornamelijk lowwealth woont en waar ik veel herten heb geplant met Godmode.
Inmiddels is Vanbel flink gegroeid. In de woonwijk Peace, wonen 130.000 inwoners en Vaningen is uitgegroeid tot een redelijk grote zakenwijk. Ik besloot om de industrie in Industry te verplaatsen naar Outside, vanwege uitbreinding van de stad met een woonwijk. Inmiddels is het een higtechgedeelte. Maar omdat door die actie een groot gedeelte van mijn inwoners werkloos werd, besloot ik Woods te stichten om daar dirty industry te realiseren. Inmiddel hebben die plebs weer werk.
Industry wordt nu een nieuwe woonwijk en in Dearhunt, een vinexwijk, moet het zakenleven opbloeien. Ik vind het wel leuk dat de mensen in Industry, wat een luxe wijk moet worden met hoogbouw, zullen weten wat hier voorheen heeft gezeten.
Zoals jullie zijn de wijken verbonden met de snelweg. Ik wacht nog even op Rush Hour om de verbinden te optimaliseren.
DE WIJK PEACE
Hieronder een totaaloverzicht van Peace enkele jaren terug. Nog erg veel groen. Ik probeer zoveel mogelijk parken en lanen te maken. Inwoneraantal maakt me niets uit, want het is toch maar een wijk.
Peace bij nacht
Het Raadhuisplein met stadion.
Gedeelte van de wijk.
Enkele jaren later, daaronder wil ik een beachgedeelte van maken. Via Simtropolis kun je strand lots donwloaden zoals beachvolleyball enz. De pier heb ik ook van die site. Evenals het zeemuseum. Je kunt vanaf die site veel nieuwe gebouwen downloaden, onder andere nieuwe scholen, musea e.d..
Close up van het strand met pier. De rij huizen heb ik ook van Simtropolis. Het is New York Market, een straat met een rij marktjes. Erg druk altijd daar.
ZAKENWIJK VANINGEN
Hieronder het Centrale Plein
Nacht. Nog niet echt veel hoogbouw, maar ik wacht er op. Van horen zeggen komt de hoogbouw pas bij 45.000 banen. Ik heb er nu 42.000.
Dit is de Ruyter Avenue en daarnaast mijn congresgebouw.
Zo dat was het. Ik heb nog veel te bouwen en hier en daar wat slopen omdat ik af wil van het blokjesmotief in mijn stad. Wil onder andere experimenteren met grote pleinen en 1x1 woongedeeltes zodat je rijtjeshuizen kunt bouwen.
Nog een vraag: is Rush Hour een aanrader? Ik wil heel graag goede verbindingen, maar ik ben zo bang dat het gauw gaat vervelen.
Bouw ze! En ik laat nog zien hoe ik verder vorder met het bouwen van Vanbel!
ps: Sorry voor het knipwerk in de pics. Maar picserver accepteert alleen files onder de 200kb.
[Dit bericht is gewijzigd door ShowMaster op 16-11-2003 18:59]
quote:Wel beter uitgelegd ja, maar kan je t antwoord niet geven. Ik modder ook maar wat aan en zorg gewoon dat de voorzieningen goed zijn en overal gedekt. Hoe beter je dat doet hoe hoger de wealth classes. De density's is eigenlijk t enige wat je er mee kan sturen, maar welke wealth er op die density komt kan van alles zijn. Een low density high wealth kantoortje, of high density low income appartement van 5000.
Op zondag 16 november 2003 15:33 schreef Bob.Ross het volgende:
Iets beter uitgelegd?Hoest met jouw regio?
Mijn regio gaat wel lekker, op weg naar 2 miljoen
quote:Thnx! Dit is vervoersoverzicht, tis best wel goed te zien sinds wanneer ik Rush Hour heb geloof ik
Op zondag 16 november 2003 15:43 schreef SuperSiem het volgende:
Atreidez, prachtige regio! Zou je misschien ook een keer het vervoersoverzicht van je regio kunnen posten?
quote:Ik heb dat bij sommige stukken ook wel hoor nog.. Vooral eigenlijk de oudere stukken, en bebouwt ziet het er nog niet eens slecht uit. Toch gaan die stukken eraan als ik eenmaal de MT van Rush Hour erin ga zetten. Heb nog veel stukken die niet aangesloten zijn op snelweg of monorail (daar ben ik echt aan verslaafd
Helaas is Metropolum toch nog gebouwd in een schaakbordpatroon, ik vind dat er niet echt realistisch uitzien, maar voor het uit de grond stampen van een stad met veel inwoners is het toch wel lekker makkelijk. Misschien dat ik toch nog een keer ga proberen een grote stad in realistische stijl te bouwen, want ik vind dat Atreidez laat zien dat dat toch mogelijk is.
Ziet er bij jou iig al erg goed hoor
quote:Ik heb die hele text zelfs nog nooit gezien
Op zondag 16 november 2003 16:17 schreef Bob.Ross het volgende:
Nog wat anders mensen, ik vraag me af of ik wat fout doe met het verbinden van m'n buursteden.
Ik heb een stad naast een andere stad gemaakt, vervolgens een snelweg tussen beide aangelegd. Eerst in de bestaande stad een connectie getrokken naar waar ik de nieuwe stad zou gaan bouwen. Vervolgens via de regio naar 't vak gegaan waar ik de nieuwe stad ben gaan bouwen. Daar aangekomen "zie" je ook echt dat er een stukje snelweg vanuit de oude stad komt zetten zeg maarmaar als ik die snelweg dan doortrek en ik ga vervolgens een stad bouwen, blijft ie zeggen in dat msg schermpje: "Zie de voordelen van het verbinden van je buursteden" alsof ik dat nog niet gedaan heb
Is dat een bug ofzo?
Ook gave screen van jou Showmaster. En ook al heb je dit topic laat ontdekt, je bent voorlopig nog niet uitgespeeld
Ben zelf nu bezig met een stad beter te maken door vuile industrie te verwijderen. Het hele gedeelte high tech aan de rechterkant was eerst vuile industry, binnen 1 jaar gaan ze al op de plekken die opnieuw zijn gezoned high tech bouwen
Op de vraag of je Rush Hour zou moeten kopen, ja! De nieuwe vervoersopties zijn onmisbaar! En door de nieuwe engine die vooral op buursteden is gemaakt draait t als een trein. Heb nu al in dezelfde tijd 4 keer zoveel inwoners gekregen na Rush Hour
Ik ga weer ff bouwen nu uurtje
Hier wat plaatjes:
In dit blok wonen 95.000 mensen
Sillicon Valley, lekker veel high-tech industrie
Twee gevulde stadions in de avondschemering
SimCity is vlak na het maken van de foto's er weer uitgeknald; dit weekend is het weer lekker raak. Om de haverklap vliegt-ie eruit. Ik ga zo eerst ff rebooten en dan weer verder spelen. .
Even een vraag over Rush Hour voordat ik naar de shop ga: gaan je oude steden niet flippen na de installatie? Anders hoeft het voor mij niet, ga niet opnieuw beginnen, namelijk.
Andere vraag: mijn wegbudget staat goed afhgesteld, evenals mijn vuilophaaldienst. Toch heb ik in een bepaalde wijk (eigenlijk stad, maar zie eerdere post) bepaalde olievlekken op de weg. Hoe 'ken' dat?
quote:De steden blijven intact. Als je een stad opnieuw opgeslagen hebt in RH, komt de transportation-view ook beschikbaar.
Op zondag 16 november 2003 22:35 schreef ShowMaster het volgende:
Prachtige steden allemaal. Gelukkig niet van die schaakborden die je overal ziet. Prachtig!Even een vraag over Rush Hour voordat ik naar de shop ga: gaan je oude steden niet flippen na de installatie? Anders hoeft het voor mij niet, ga niet opnieuw beginnen, namelijk.
Andere vraag: mijn wegbudget staat goed afhgesteld, evenals mijn vuilophaaldienst. Toch heb ik in een bepaalde wijk (eigenlijk stad, maar zie eerdere post) bepaalde olievlekken op de weg. Hoe 'ken' dat?
Olievlekken: Als ze zwart zijn, heb je je budget toch te laag staan. Als ze groen zijn, heb je een toxic waste-dump. Die heeft dat ja.
Overigens, enkelen van jullie hebben meer dan tien blokken vol gebouwd: waar halen jullie de inspiratie vandaan? Ik merk na zes steden dat ik steeds hetzelfde aan het doen ben. Hier en daar terug naar oude steden en dingen veranderen, voornamelijk infrastructuur. Maar eigenlijk is dat het wel. Toch maar Rush Hour kopen, denk ik.
quote:Denk echt dat t gaten in de weg zijn. Je kan de weg verwijderen en m opnieuw aanleggen. Als je subsidie nu goed staat moeten er dan geen gaten in komen.
Op maandag 17 november 2003 01:37 schreef ShowMaster het volgende:
Hmmm... gek... Ik heb mijn budget op het hoogste niveau gezet en nog hou ik die vlekken... Bug?
quote:Met Rush Hour krijgen je steden een nieuwe impuls. Ik had t al over de vervoersopties, maar natuurlijk ook de grotere scholen zijn een uitkomst. Bij mij ging de overgang ook vlekkeloos, gewoon alles keertje saven in RH.
Overigens, enkelen van jullie hebben meer dan tien blokken vol gebouwd: waar halen jullie de inspiratie vandaan? Ik merk na zes steden dat ik steeds hetzelfde aan het doen ben. Hier en daar terug naar oude steden en dingen veranderen, voornamelijk infrastructuur. Maar eigenlijk is dat het wel. Toch maar Rush Hour kopen, denk ik.
Zit ook in me steden nog lang niet aan me tax. Ik merk nu pas dat ik langzaamaan alles aan t reorganiseren ben. Ook alles bij elkaar plaatsen, dus gebieden C en gebieden R zodat snelweggebruik ook optimaal wordt.
Zit zelf nu op ongeveer 16 steden
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt gedaan, maar zou je een pic van je zonering willen posten? Eentje van een goedlopende stad. Ik krijg al mijn steden wel op rolletjes; tis gewoon een kwestie van tijd en geduld, maar ik kom maar niet af van het schaakbordmotief. Hier en daar sloop ik de boel en probeer ik een wat geloofwaardigere deel neer te plompen.
Overigens heb ik deze sites gevonden. Het is van een jongen die helemaal op gaat in zijn steden, hij maakt er zelfs webistes voor. Ik verbaas me om zijn talent voor aanleg:
http://www.485group.com/sc4/crescent/screenshot.php?section=front
http://www.485group.com/sc4/vicivitas/screenshot.php
http://www.485group.com/sc4/index.php
Vooral Vicivititas vind ik mooi:
Hij heeft een prachtige stratenpatroon en vooral in zijn suburbs heeft hij veel 1x1 residentials neergezet, zodat je rijtjeshuis effect krijgt. Het ziet er prachig uit.
[Dit bericht is gewijzigd door ShowMaster op 17-11-2003 14:29]
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:28 schreef ShowMaster het volgende:
Altreidez, je bent voor mij een God (en ook wel een burgemeester)! Man, wat een tijd moet je in je netwerk én je steden hebben gestopt; petje af!
quote:Ik zal vanavond plaatje posten van zoning van een middelstad die ik er erg realistisch uit vind zien.
Ik weet niet of je het al eens eerder hebt gedaan, maar zou je een pic van je zonering willen posten? Eentje van een goedlopende stad. Ik krijg al mijn steden wel op rolletjes; tis gewoon een kwestie van tijd en geduld, maar ik kom maar niet af van het schaakbordmotief. Hier en daar sloop ik de boel en probeer ik een wat geloofwaardigere deel neer te plompen.
quote:Wow
Overigens heb ik deze sites gevonden. Het is van een jongen die helemaal op gaat in zijn steden, hij maakt er zelfs webistes voor. Ik verbaas me om zijn talent voor aanleg:Hij heeft een prachtige stratenpatroon en vooral in zijn suburbs heeft hij veel 1x1 residentials neergezet, zodat je rijtjeshuis effect krijgt. Het ziet er prachig uit.
120k inwoners
en ik moést nou stoppen anders had ik nog wel ff wat uurtjes door kunnen gaan, hij loopt als een spéér.
vanavond maar weer
quote:Hoe meer steden je hebt hoe sneller je de nieuwe steden erbij maakt heb ik t idee
Op maandag 17 november 2003 16:02 schreef Bob.Ross het volgende:
zo damn ik heb me ff een stad uit de grond gestampt in één maandag middagje120k inwoners
![]()
en ik moést nou stoppen anders had ik nog wel ff wat uurtjes door kunnen gaan, hij loopt als een spéér.
vanavond maar weer
quote:na 't eten ga ik weer ff, maak ik wel ff wat screens, ook van m'n regio
Op maandag 17 november 2003 16:35 schreef Atreidez het volgende:[..]
Hoe meer steden je hebt hoe sneller je de nieuwe steden erbij maakt heb ik t idee
Foto's foto's foto's!
quote:Ik zal vanavond ff mijn region neerzetten, er wonen nu zo'n 650k mensen in. De laatste stad die ik had gemaakt, was in twee dagen van 0 naar 107k geschoten, en ik heb nog ruimte zat om huizen te bouwen.
Op maandag 17 november 2003 16:35 schreef Atreidez het volgende:[..]
Hoe meer steden je hebt hoe sneller je de nieuwe steden erbij maakt heb ik t idee
Foto's foto's foto's!
quote:Nooit gehad, maar ik doe zelf alles met photoeditor van M$. Die png's omzetten naar jpg dan, soms doe ik gewoon Prt Scrn en dan paste in Paint, das wat makkelijker voor 1 plaatje
Op maandag 17 november 2003 20:25 schreef Bob.Ross het volgende:
hmmm screens zijn mislukt, echt vaag. 'k maakte een screen van m'n regio en in photoshop was 't alleen een heel klein vakje toen ik 'm opende
quote:Ben benieuwd
Op maandag 17 november 2003 19:22 schreef K3 het volgende:
Ik zal vanavond ff mijn region neerzetten, er wonen nu zo'n 650k mensen in. De laatste stad die ik had gemaakt, was in twee dagen van 0 naar 107k geschoten, en ik heb nog ruimte zat om huizen te bouwen.
Ik vond die stad van die 'ene gast' met dat dagboek ook wel cool, vooral die '1-hoks huisjes'.
Met dat snelle groeien heb ik me wel vergist. Had alles high Dens gezoned al was t een stuk van max 40 hokjes in een vierkant na 7 jaar woonde er 90k mensen Daarom heb ik nu dus een probleem met banen creeeren voordat ik er weer een R zone bij kan maken, maar die 1 hokshuisjes en low dens gebieden staan idd op de agenda
Heb jij ook alle 49 foto's gezien?
quote:Al mijn vliegvelden, meestal kleintjes, zijn al 3 keer geupdate.. Wordt veel gebruikt dus, en ook voor goederenvervoer. Heb eigenlijk nooit gekeken of t veel oplevert, maar t levert een mooi plaatje op iig
Op maandag 17 november 2003 20:31 schreef SuperSiem het volgende:
Ben weer aan het spelen en nu beginnen mijn sims te zeuren om een vliegveld. Aangezien zo'n ding best veel ruimte inneemt, wil ik even weten wat jullie ervaringen zijn met vliegvelden. Leveren ze inderdaad een stimulans voor de commercie? Of zijn het gewoon leuk-uitziende dingetjes die enorm veel ruimte innemen?
quote:Hmm, je kan dus gewoon met zo'n kleintje beginnen en dan later op hetzelfde grondgebied een vliegveld hebben met dezelfde voordelen als zo'n gigantische? Dat is wel handig natuurlijk.
Op maandag 17 november 2003 20:48 schreef Atreidez het volgende:[..]
Al mijn vliegvelden, meestal kleintjes, zijn al 3 keer geupdate.. Wordt veel gebruikt dus, en ook voor goederenvervoer. Heb eigenlijk nooit gekeken of t veel oplevert, maar t levert een mooi plaatje op iig
quote:Ik hoop dat dit is wat je bedoelt
Op maandag 17 november 2003 14:28 schreef ShowMaster het volgende:
Zo bouw ik nu veel steden, gewoon netjes geordend en t komt ook het beste uit met openbaar vervoer. Scheelt ook weer dekking van scholen in gebieden waar je geen residents hebt
Zo ziet het er gewoon uit
quote:Ik zal mezelf maar ff quoten, ik heb het geprobeerd en met succes.
Op maandag 17 november 2003 21:06 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Hmm, je kan dus gewoon met zo'n kleintje beginnen en dan later op hetzelfde grondgebied een vliegveld hebben met dezelfde voordelen als zo'n gigantische? Dat is wel handig natuurlijk.
Meteen na het bouwen werd al gevraagd of ik wilde upgraden en schoten er op enkele plekken (bescheiden) wolkenkrabber(tje)s uit de grond in mijn commerciėle wijken. Ik zal even nog wat screenshots posten.
Hier is mijn zakenwijk (met enkele wolkenkrabbers ).
Op dit screenshot is een van Metropolums woonwijken. En ik zie nu dat ik daar misschien nog even straten aan moet leggen (of wegen, ik kan ze nooit uit elkaar houden ).
Als laatste nog een overzichtsfoto. Het zuiden en en oosten van de stad staan er niet op, die komen wel een volgende keer. De kaart is helaas bijna vol, de beperkte lege ruimte die er nog is, wil ik eigenlijk leeghouden anders wordt het wel heel vol. Er is nog ruimte voor een kleine woon- of zakenwijk en ik spaar nog voor een universiteit, want in zo'n prachtige stad als deze hoort een universiteit.
Heb zelf een costa'tje gebouwt. Merkte tijdens bouwen ook rare ontwikkeling in deze stad. Me inwoner aantal ging van 186k naar 170k maar er werden geen gebouwen zwart. Ik gok dat gebouwen naar een hogere wealth gingen waardoor er minder inwoners in zitten maar t gebouw even groot is
Costa is iig goed gelukt, kwam al gelijk grote appartementen bij te staan.
De hele stad is tijdens die daling in inwoners wel flink gestegen met Commercial banen. Ze gingen vooral de hoogte in, en omdat ik ruimtegebrek heb zone ik op nogal rare plekken, toen stond ineens dat enorme kantoor in de punt
Siem, hoe ziet jou regio waar deze stad in staat eruit?
Ik richt steds weer een aantal vlakken in, vandaar dat-ie nog niet 'af' is. De stad in het rood is degene die in twee avondjes naar 107k was gestegen.
Transportation view
quote:Mijn regio stond op de vorige pagina.:)
Op dinsdag 18 november 2003 00:18 schreef Atreidez het volgende:
Wow, die laatste fotoZiet er mooi uit.
Heb zelf een costa'tje gebouwt. Merkte tijdens bouwen ook rare ontwikkeling in deze stad. Me inwoner aantal ging van 186k naar 170k maar er werden geen gebouwen zwart. Ik gok dat gebouwen naar een hogere wealth gingen waardoor er minder inwoners in zitten maar t gebouw even groot is
![]()
Costa is iig goed gelukt, kwam al gelijk grote appartementen bij te staan.
De hele stad is tijdens die daling in inwoners wel flink gestegen met Commercial banen. Ze gingen vooral de hoogte in, en omdat ik ruimtegebrek heb zone ik op nogal rare plekken, toen stond ineens dat enorme kantoor in de punt
Siem, hoe ziet jou regio waar deze stad in staat eruit?
Met Resortia wilde ik hetzelfde doen als jij, ook zo'n mooie Costa bouwen, maar helaas was mijn regio nog niet ontwikkeld genoeg. Ik probeer het binnenkort nog wel een keer, want het ziet er wel supermooi uit!
Wat me opvalt is de grote hoeveelheid hoofdstraten en snelwegen. Was dat noodzakelijk of heb je dat gedaan omdat het er wel mooi uitziet?
ff een vraag, een tijd geleden heb ik ergens een lijst gezien, daarbij stond wat voor een effect een gebouw had (bv een stadion in de buurt van residentals was niet goed) enz enz
Heeft iemand een idee waar die lijst staat??
trouwens, wat doen jullie met je afval???bouwen jullie zo'n waste geval (die alles verbrand) of gewoon een groot vlak met land fill.
[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 18-11-2003 11:46]
quote:En verslavend
Op dinsdag 18 november 2003 11:18 schreef appelsientje het volgende:
hmmm als ik dit zo zie, voel ik me echt een beginneling
ik was zo trots dat ik dit weekend, een stad voor het eerste 100k heeft bereikt...
maar goed leuk is het wel
quote:Das de NIMBY/YIMBY lijst (Not in my back yard/Yes in my back yard). Ik zit m hier wel ff neer, vind iedereen wel handig denk ik
ff een vraag, een tijd geleden heb ik ergens een lijst gezien, daarbij stond wat voor een effect een gebouw had (bv een stadion in de buurt van residentals was niet goed) enz enz
Heeft iemand een idee waar die lijst staat??
Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius.
If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles.
Advanced Research Center 50/22/-50/22
Alamo 40/20/0/0
Alcatraz 10/24/0/0
Amalienborg 30/18/0/0
Army Base 25/9/-90/30
Bank of America 80/28/0/0
Bank of China Tower 100/48/0/0
Basketball Court 0/0/30/30
Beach 50/10/80/10
Big Ben 40/20/0/0
Bureau of Bureaucracy 25/17/-50/22
California Plaza 30/18/0/0
Casino 50/22/-65/25
Cemeteries 0/0/40/20
Chrysler Building 100/48/0/0
City Hall 50/22/0/0
City Zoo 50/14/25/17
CN Tower 80/28/0/0
Coit Tower 30/18/0/0
Colossal Mayor's Statue 100/48/100/48
Community Garden 0/0/40/35
Convention Center 100/32/-50/22
Country Club 0/0/75/27
Courthouse 70/26/0/0
Disease Research Lab 40/20/0/0
Empire State Building 100/48/0/0
Faneuil Hall 20/16/0/0
Farmer's Market 50/22/75/27
Federal Prison -70/26/-90/30
Fernsehturn 50/22/0/0
Gateway Arch 50/22/0/0
Gazebo 20/10/40/40
Great Pyramid 70/26/0/0
Guggenheim Museum 70/26/0/0
Hagia Sofia 40/20/0/0
Hollywood Sign 20/16/0/0
House of Worship 0/0/80/28
Impressive Mayor's Statue 50/14/50/22
Independence Hall 30/18/0/0
Jefferson Memorial 50/22/0/0
John Hancock Center 90/30/0/0
Landfill -100/32/-100/32
Large Flower Garden 35/10/85/45
Large Park Green 30/15/75/45
Large Plaza 80/15/35/30
Lincoln Memorial 50/22/0/0
Living Mall 80/20/0/0
Magnificent Mayor's Statue 75/27/75/27
Main Library 50/22/50/22
Major Art Museum 70/26/50/22
Major League Stadium 75/27/-50/20
Mayor's House 100/48/100/48
Mayor's Statue 25/17/25/17
Medium Flower Garden 20/10/70/30
Medium Park Green 20/15/60/30
Medium Playground 0/0/75/25
Medium Plaza 60/15/25/25
Minor League Stadium 50/22/-20/16
Missle Range -50/22/-100/48
Movie Studio 50/14/0/0
Open Grass Area 20/10/30/15
Open Paved Area 30/10/10/10
Opera House 50/22/0/0
Palace of Fine Arts 30/18/0/0
Palacio Real 30/18/0/0
Playground 0/0/60/15
Private School 0/0/60/24
Radio Station 25/17/0/0
Ranger Station 0/0/20/80
Resort Hotel 25/17/0/0
Rotes Rathaus 30/18/0/0
Skateboard Park 0/0/30/60
Small Flower Garden 20/10/60/15
Small Park Green 30/15/50/15
Small Plaza 50/15/25/15
Smith Tower 40/20/0/0
Soccer Field 20/5/30/50
Softball Field 20/5/30/50
Sphinx 20/16/0/0
St. Basil's 60/24/0/0
State Fair 50/14/-25/17
Statue of Liberty 60/24/0/0
Stock Exchange 70/26/0/0
Taj Mahal 60/24/0/0
Television Studio 50/22/-25/17
Tennis Court 0/0/30/30
Tokyo Tower 80/28/0/0
Tourist Trap 50/36/-25/17
Tower of London 30/18/0/0
Toxic Waste Dump -60/24/-100/48
U.S. Capitol Building 80/28/0/0
University 50/22/50/22
Washington Monument 40/20/0/0
White House 40/20/0/0
quote:Tegenwoordig altijd dirty industry aansluiting op grote stad met daarin 1 of 2 verbrandingsovens. Afval exporteren en stroom importeren (totdat je zonnecentrales kan kopen iig). Je kan met je graphs erg goed zien of je met afval en de capaciteit goed zit (de lichte lijn moet onder de donkere zitten)
trouwens, wat doen jullie met je afval???bouwen jullie zo'n waste geval (die alles verbrand) of gewoon een groot vlak met land fill.
quote:EN mijn dank is groot
Op dinsdag 18 november 2003 11:55 schreef Atreidez het volgende:[..]
En verslavend
[..]Das de NIMBY/YIMBY lijst (Not in my back yard/Yes in my back yard). Ik zit m hier wel ff neer, vind iedereen wel handig denk ik
![]()
Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius.
If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles.
Advanced Research Center 50/22/-50/22
Alamo 40/20/0/0
Alcatraz 10/24/0/0
Amalienborg 30/18/0/0
Army Base 25/9/-90/30
Bank of America 80/28/0/0
Bank of China Tower 100/48/0/0
Basketball Court 0/0/30/30
Beach 50/10/80/10
Big Ben 40/20/0/0
Bureau of Bureaucracy 25/17/-50/22
California Plaza 30/18/0/0
Casino 50/22/-65/25
Cemeteries 0/0/40/20
Chrysler Building 100/48/0/0
City Hall 50/22/0/0
City Zoo 50/14/25/17
CN Tower 80/28/0/0
Coit Tower 30/18/0/0
Colossal Mayor's Statue 100/48/100/48
Community Garden 0/0/40/35
Convention Center 100/32/-50/22
Country Club 0/0/75/27
Courthouse 70/26/0/0
Disease Research Lab 40/20/0/0
Empire State Building 100/48/0/0
Faneuil Hall 20/16/0/0
Farmer's Market 50/22/75/27
Federal Prison -70/26/-90/30
Fernsehturn 50/22/0/0
Gateway Arch 50/22/0/0
Gazebo 20/10/40/40
Great Pyramid 70/26/0/0
Guggenheim Museum 70/26/0/0
Hagia Sofia 40/20/0/0
Hollywood Sign 20/16/0/0
House of Worship 0/0/80/28
Impressive Mayor's Statue 50/14/50/22
Independence Hall 30/18/0/0
Jefferson Memorial 50/22/0/0
John Hancock Center 90/30/0/0
Landfill -100/32/-100/32
Large Flower Garden 35/10/85/45
Large Park Green 30/15/75/45
Large Plaza 80/15/35/30
Lincoln Memorial 50/22/0/0
Living Mall 80/20/0/0
Magnificent Mayor's Statue 75/27/75/27
Main Library 50/22/50/22
Major Art Museum 70/26/50/22
Major League Stadium 75/27/-50/20
Mayor's House 100/48/100/48
Mayor's Statue 25/17/25/17
Medium Flower Garden 20/10/70/30
Medium Park Green 20/15/60/30
Medium Playground 0/0/75/25
Medium Plaza 60/15/25/25
Minor League Stadium 50/22/-20/16
Missle Range -50/22/-100/48
Movie Studio 50/14/0/0
Open Grass Area 20/10/30/15
Open Paved Area 30/10/10/10
Opera House 50/22/0/0
Palace of Fine Arts 30/18/0/0
Palacio Real 30/18/0/0
Playground 0/0/60/15
Private School 0/0/60/24
Radio Station 25/17/0/0
Ranger Station 0/0/20/80
Resort Hotel 25/17/0/0
Rotes Rathaus 30/18/0/0
Skateboard Park 0/0/30/60
Small Flower Garden 20/10/60/15
Small Park Green 30/15/50/15
Small Plaza 50/15/25/15
Smith Tower 40/20/0/0
Soccer Field 20/5/30/50
Softball Field 20/5/30/50
Sphinx 20/16/0/0
St. Basil's 60/24/0/0
State Fair 50/14/-25/17
Statue of Liberty 60/24/0/0
Stock Exchange 70/26/0/0
Taj Mahal 60/24/0/0
Television Studio 50/22/-25/17
Tennis Court 0/0/30/30
Tokyo Tower 80/28/0/0
Tourist Trap 50/36/-25/17
Tower of London 30/18/0/0
Toxic Waste Dump -60/24/-100/48
U.S. Capitol Building 80/28/0/0
University 50/22/50/22
Washington Monument 40/20/0/0
White House 40/20/0/0
[..]Tegenwoordig altijd dirty industry aansluiting op grote stad met daarin 1 of 2 verbrandingsovens. Afval exporteren en stroom importeren (totdat je zonnecentrales kan kopen iig). Je kan met je graphs erg goed zien of je met afval en de capaciteit goed zit (de lichte lijn moet onder de donkere zitten)
quote:Ik vind het niet echt lelijk, maar wel saai en onrealistisch. En zelfs in Manhattan loopt een straat schuin.
Op dinsdag 18 november 2003 18:40 schreef Bob.Ross het volgende:
Trouwens, ik hoor jullie de hele tijd over 't feit dat jullie 't lelijk vinden als er zo "geblokt" (als in manhattan) gebouwd wordt.
Maar ik moet juist zeggen dat ik dat alleen maar mooi vind, en dan vooral door 't feit dat al je een weg schuin bouwt, er dan bij elk vakje zo'n half 4kantje uitzet. snapt iemand wat ik bedoel?
dus de weg wordt niet mooi, maar hij wordt gekarteld
kijk, zodra dįt gaat veranderen, ga ik ook wegen diagonaal aanleggen
Trouwens, wat voor muziek heeft iedereen opstaan tijdens het spelen? Gewoon de standaard gamemuziek of zijn er ook nog mensen die gebruik maken van de optie om je eigen muziek toe te voegen. Ik kwam een tijdje geleden een album tegen met de muziek van de Teletubbies en vreemd genoeg past dat zeer goed bij SimCity.
Mochten er liefhebbers zijn die ook deze muziek willen proberen, klik even op dat mooie icq-bloemetje boven mijn post.
quote:Heb gewoon Winamp aanstaan op de achter grond
Op dinsdag 18 november 2003 19:40 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Ik vind het niet echt lelijk, maar wel saai en onrealistisch. En zelfs in Manhattan loopt een straat schuin.
Trouwens, wat voor muziek heeft iedereen opstaan tijdens het spelen? Gewoon de standaard gamemuziek of zijn er ook nog mensen die gebruik maken van de optie om je eigen muziek toe te voegen. Ik kwam een tijdje geleden een album tegen met de muziek van de Teletubbies en vreemd genoeg past dat zeer goed bij SimCity.
![]()
Mochten er liefhebbers zijn die ook deze muziek willen proberen, klik even op dat mooie icq-bloemetje boven mijn post.
quote:hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Op woensdag 19 november 2003 01:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb wel geluid aan staan maar niet de muziek meer. Zet nu zelf wat op of kijk tegelijk tv
quote:Ik heb al heel lang geen horloge meer, omdat ik overal wel ergens de tijd bij de hand heb. Behlave dus als ik SimCity speel. Dan moet ik eerst een oude wekker opwinden om de tijd in de gaten te houden.
Op woensdag 19 november 2003 09:58 schreef appelsientje het volgende:[..]
hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Lange nachten dus, en iedere ochtend weer tegen mezelf zegen, vanavond ga ik niet spellen en er "vroeg" in.
Maar tja......
Ik laat de muziek wel aanstaan, ik vind het wel gezellige deuntjes .
quote:zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.
Op zondag 23 november 2003 12:56 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb heel veel problemen dat ze zeuren dat busstations niet gebruikt worden en metrostations... iemand tips?
Ik heb er al zin in
quote:Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
Op zondag 23 november 2003 19:08 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Na maanden van kwijlen op dit topic, heb ik een nieuwe PC en heb simcity4 voor 16 euro bij play.com bestledIk heb er al zin in
quote:Mee eens, maar die zal nog niet in de budgetbak zitten. Ben al benieuwd naar de screenies trouwens
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:[..]
Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
quote:dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:[..]
Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
quote:Klotecookies ook.
Op maandag 24 november 2003 19:24 schreef flappiewappie het volgende:[..]
dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel
quote:ik heb in rush hour nooit meegemaakt dat ze erom gingen zeuren dat het niet gebruikt werd, terwijl er wel stations tussen zitten die nooit gebruikt worden, hoe zit dat dan?
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Quintony het volgende:[..]
zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.
Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..
Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...
quote:Klinkt goed
Op dinsdag 25 november 2003 18:49 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag wat woongebieden geruild met commerciėle gebieden en de scholen/ziekenhuizen herplaatst, wat stukjes snelweg aangelegd voor de sims uit naburige steden en voor mijn eigen stad..Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen
maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..
Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...
Nou, komop met die plaatjes
ben niet verslaafd neuuuuuuuuuuuuuuuuuu
quote:SimCity 2000 had daar zo'n handig knopje voor dat je je gebouwen kon laten verdwijen en alle openbare troep kon zien..
Op dinsdag 25 november 2003 19:10 schreef Atreidez het volgende:[..]
maar tis nogal moeilijk om alle busstations te lokaliseren met een volledige met hoogbouw volgeplante kaart
![]()
quote:
Nou, komop met die plaatjes
quote:
Performance ImprovementsCorrected X-ray shadows on camouflage tank for U-Drive it mode.
Adjusted foam spray effect for firefighters fighting toxic spills.
Addressed issues related to U-Drive it mode while volcano disaster is active.
Fix for random issues that may arise when dragging a diagonal power line across zones in specific manner that creates a connected orphan pole in a segment.
Renderer updates to avoid memory corruption when model instance has an invalid position.
Updates to paths to improve clipper that was transforming stop points into single-point paths.
Video card improvements for the following:
Intel i830/845/865: Fixed graphics rules to allow hardware and to disable color cursor.
Addressed issues related to burning tree stump.
Fix for airplane sometimes taxiing above the airfield.
Implemented safety code for query.
Fix for relatively obscure problems that occur when moving vans are created on a tile with a complex paths.
Implemented a general-purpose fix for any remaining yet-to-be-discovered cases of a bad orientation vector.
Fix for issue where networks loaded from a saved city would not properly re-initialize their connection bitmap.
Updated Localized strings.
Updates for My Sim messaging. The issues would arise when moving a My Sim out of a city at just the right time.
Fix for reported location of sky diving mission.
Fix for query incorrectly reporting trip length after abandonment.
Fix for incorrectly reported commute time during inter-city travel.
Path fixes for various networks and intersections.
Texture fixes for several one-way/avenue intersections.
Fix for several network intersection resolves.
Improved usage of parking lots and transit stations.
Improved synching of foundation vs. building height.
Improved variety of industry building development.
Fix for intercity commute where bus traffic was periodically being treated as car traffic.
Fix for being able to drop highway ramps over buildings.
Adjusted toll booth capacities for 2-tile wide toll booths.
Fix for prevention of pedestrians from using neighbor connections.
Fix for elevated train volume not being reported in the traffic volume graph.
Fix for commercial traffic and road noise map calculations to accommodate multi-tile morning and evening commutes.
Added left turn lanes to avenue/highway overpass onramps.
Fix for priorities of props and textures in lot templates used in city detail.
Fix for variety of path bugs related to roads, rails, highways, avenues and elevated rail.
Momenteel ben ik aldoor bezig met de grootste stad: Dikcity die meer dan de helft van de inwoners herbergt van de regio (170.000)
De laatste week heb ik de woongebieden en kantoorgebieden gescheiden van elkaar (eerst lag alles maar door elkaar), ze wonen nu dus bijna allemaal hier:
Tot aan de derde hoofdstraat van onderen
Een paar mensen wonen nog in een vervallen buurtje wat ik maar gewoon laat staan, ooit komt daar misschien nog een woongedeelte (Rechtsboven op het overzicht)
Sommige sims hebben het beter getroffen en wonen aan de kust:
Ze werken voor het merendeel in het kantorengebied
Niet zoveel sims werken in de industrie, daar werken vooral veel sims uit de buurtsteden..
Na een energiecrisisje was alle vervuilende belasting verlaten, dus toen die belasting maar op 15% gezet, nu ontwikkelen zich wat minder vervuilende gebouwtjes..
Stroom wordt grotendeels geleverd door een kerncentrale die ver van de stad afligt:
Verder gaat alles lekker in mijn stad, weinig tot geen verkeersopstoppingen en het merendeel gaat met het metrostelsel (op een bepaald punt komen er 25.000 sims langs..)
En tot slot nog een plaatje van mijn (te grote) vliegveld
quote:Mooie stad, DJKoster! Zo te zien redelijk veel $$$-gebouwen.
Op donderdag 27 november 2003 15:30 schreef DJKoster het volgende:
[knip]
Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.
quote:Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
bij SC worden dat al snel talloze uren.
quote:Ziet er echt goed uit DJ, mooie region ook
Op donderdag 27 november 2003 17:49 schreef DJKoster het volgende:[..]
Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen
, en een grote kerncentrale en en en en en... Verslavend!
![]()
Met die kerncentrale op die hoek moet je trouwens wel uitkijken! Als je ooit op de kaarten die er aan grenzen gaat bouwen en je legt een weg op die plek heb je bij t laden van je stad met die centrale meteen een probleem, omdat die weg je centrale vernietigd (misschien wel meltdown ).
quote:Die had mijn aandacht ook flink gestolen afgelopen weekend. Zit bij race 78 ofzo nu, maar heb t wel gezien. Wordt ook te moeilijk nu, een grens die ik bij SC4 nog nooit heb bereikt
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.
Ik heb altijd zulke verliezen dat het niet leuk meer is, en snelwegen bouw ik al helemaal niet...
Hoe kan ik nou eigenlijk het beste met een stad begin? Hebben jullie misschien een paar tips?
quote:Weet iemand een antwoord op mijn vorige vraag?
Op donderdag 27 november 2003 17:00 schreef zapsel het volgende:
Hoe zit t nou met die stadsgrenzen?
Ik krijg snelwegen enzo niet aan elkaar ,heb nu een stukkie grond met 46.000 mensen erop en als tie achteraf vraagt te egaliseren(waarop mijn trage laptopje vastloopt) moet ik 6 rij-en om me hele stad heen verwijderen.
Ik heb er een stuk grond naast met ook aardig wat volk , maar ik wil ze d.m.v snelwegen/spoor en waterleidingen aan elkaar linken...
quote:Liggen beide steden dan niet op gelijke hoogte?
Op donderdag 27 november 2003 18:38 schreef zapsel het volgende:[..]
Weet iemand een antwoord op mijn vorige vraag?
quote:Ik heb in elke stad wel de melding dat ik moet egaliseren, maar t sloopt alles dus ik doe t gewoon niet
Op donderdag 27 november 2003 19:34 schreef DJKoster het volgende:[..]
Liggen beide steden dan niet op gelijke hoogte?
Je zou kunnen proberen om aan beide kanten een stuk grond even hoog te maken en dan de snelweg aanleggen..., ik weet verder geen andere mogelijkheid..
quote:Heb je Rush Hour? , dan moet het toch wel lukken met 500.000...
Op donderdag 27 november 2003 18:22 schreef Troel het volgende:
Hoe komen jullie zo ver???Ik heb altijd zulke verliezen dat het niet leuk meer is, en snelwegen bouw ik al helemaal niet...
Hoe kan ik nou eigenlijk het beste met een stad begin? Hebben jullie misschien een paar tips?
quote:Zelfde hier.., 1 van de steden is zelfs afhankelijk van deze verbindingen.. (Alle industrie staat in een buurstad...)
Op donderdag 27 november 2003 19:40 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik heb in elke stad wel de melding dat ik moet egaliseren, maar t sloopt alles dus ik doe t gewoon niet
Het werkt er verder niet minder om hoor. Me buursteden kan ik gewoon connecten en die gebruiken ze dan nog ook.
quote:Ik heb geen rushhour...
Op donderdag 27 november 2003 19:41 schreef DJKoster het volgende:[..]
Heb je Rush Hour? , dan moet het toch wel lukken met 500.000...
Voorzieningen bouwen op het moment dat erom gevraagd wordt (en soms pas later, je moet er 'gevoel' voor krijgen), goed op de financiėring van deze letten en vooral aan het begin niet al te traag bouwen, zorg voor wat mensen je stad die geld opleveren..
Voor de rest is het gewoon veel oefenen en uitproberen, waarschijnlijk is het niemand hier gelukt om de eerste keer dat hij/zij met een stad begon een zeer goedlopende stad te maken..
dus maar 100.000
quote:In dat geval pas gebouwen plaatsen als ze echt nodig zijn en dan zorgen dat ze precies geld genoeg krijgen. Op die manier heb je als het goed is altijd een redelijke winst. Nadeel is wel dat je constant de financiering in de gaten moet houden en hem steeds iets moet bijstellen, maar het loont wel.
Op donderdag 27 november 2003 20:48 schreef Troel het volgende:[..]
Ik heb geen rushhour...
dus maar 100.000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |