abonnement Unibet Coolblue
pi_13827782
Vooruitlopend op de kerstperiode zit ik met hetvolgende:

Ik zou dit jaar graag weer een kerstboom willen, echter hebben we nu twee volwassen katten in huis die heel veel samen stoeien, spelen en elkaar achterna zitten. Ik vraag me af of een kerstboom dan wel zo'n slim idee is

Hoe gaat het bij andere kattenbezitters die een kerstboom opzetten? Is de kat in het begin alleen maar even nieuwsgierig naar de boom of wordt de boel afgebroken bij jullie thuis? Klimt jouw kat in de boom? Slaat jouw kat kerstballen uit de boom?
Wat kan ik verwachten?

Wat is verstandiger, een kunstboom of een echte boom of misschien helemaal geen boom?

#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:55:38 #2
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_13827802
Ik moet eerst nog afwachten wat poekie met de baard van sinterklaas gaat doen.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:56:21 #3
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13827817
Bij mij ging het prima, de kat wilde alleen een van de slingers pakken. Was ook niet zo slim dat we een van die slingers vlak bij de grond hadden gehangen, dus op kattenhoogte. Verder geen problemen.

We hadden trouwens een echte boom.

pi_13827864
Bij Fritz gaat het goed, alleen als we de ballen niet te laag hangen. De laaghangende ballen wil hij er wel eens uitslaan!

Op mijn kamer in Groningen heb ik nu ook een kat! Hij is 8 maanden en heet Tommie ik hoop dat hij de kerstboom niet zal aanvallen!

pi_13827868
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:55 schreef paniekzaaier het volgende:
Ik moet eerst nog afwachten wat poekie met de baard van sinterklaas gaat doen.
#geen
pi_13827874
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:56 schreef sleepflower het volgende:
Bij mij ging het prima, de kat wilde alleen een van de slingers pakken. Was ook niet zo slim dat we een van die slingers vlak bij de grond hadden gehangen, dus op kattenhoogte. Verder geen problemen.

We hadden trouwens een echte boom.


Stond de boom gewoon op de grond of op een verhoging?
#geen
pi_13827877
Vorig jaar had ik een kerstboom, dat is toen goed gegaan met 3 katten. Er is bij ons wel een keer een grote kerstboom omgevallen doordat er een kat in ging hangen maar da's bij 1 keer gebleven. Gewoon zorgen dat de boom in een grote pot staat in veel aarde (zwaar) en de versieringen niet al te laag hangen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:59:49 #8
57423 Wateenzeurpiet
Weer eens te serieus geweest
pi_13827881
Wat mij het verstandigste lijkt en wat mijn lieve moeder thuis altijd doet:

Stap 1: Een hele gorte boom kopen,

Stap 2: Helemaal versieren m.u.v. de ster bovenop,

Stap 3: De ster van de kat gebruiken.

Werkt heel erg goed, je hebt geen last van dat fijne maar iets te speelse beestje, plus je hebt een orignelere kerstboom dan wie dan ook.

P.S. dit werkt natuurlijk alleen met een echte boom, maar dat begrepen jullie al wel neem ik aan.

Alles wat met rode stoplichten te maken is naar, behalve als je moet oversteken!
pi_13827884
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:59 schreef inkie1010 het volgende:
Bij Fritz gaat het goed, alleen als we de ballen niet te laag hangen. De laaghangende ballen wil hij er wel eens uitslaan!

Op mijn kamer in Groningen heb ik nu ook een kat! Hij is 8 maanden en heet Tommie ik hoop dat hij de kerstboom niet zal aanvallen!


Leuk
#geen
pi_13827892
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:59 schreef Vava het volgende:
Vorig jaar had ik een kerstboom, dat is toen goed gegaan met 3 katten. Er is bij ons wel een keer een grote kerstboom omgevallen doordat er een kat in ging hangen maar da's bij 1 keer gebleven. Gewoon zorgen dat de boom in een grote pot staat in veel aarde (zwaar) en de versieringen niet al te laag hangen.
Oké
#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:00:35 #11
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13827900
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Stond de boom gewoon op de grond of op een verhoging?


Op een verhoging, volgens mij. Maar een van die slingers hing nogal laag, en de kat klom dan op de bank om vervolgens de slinger te grazen te nemen.
pi_13827908
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:59 schreef Wateenzeurpiet het volgende:

Stap 3: De ster van de kat gebruiken.


#geen
pi_13827915
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:00 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Op een verhoging, volgens mij. Maar een van die slingers hing nogal laag, en de kat klom dan op de bank om vervolgens de slinger te grazen te nemen.


Haha ja die slingers zijn vast errug interessant voor een poezebeest
#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:02:26 #14
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13827929
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:01 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Haha ja die slingers zijn vast errug interessant voor een poezebeest


Kwamen we 's ochtends naar beneden, lag overal van dat blauwe versiersel spul. Volgens mij is ze erop gaan knagen ofzo. We hebben dat ding gelijk weggehaald.
pi_13827990
Je kunt best een echte boom neer zetten maar je moet er gewoon voor zorgen dat de ballen e.d zo hoog hangen dat ze er niet makkelijk naar kunnen slaan met hun pootjes. Maargoed, als ze erin willen springen dan tja, heb ik ook geen oplossing
pi_13828166
Onze katten vallen sporadisch een bal aan. Niets ergs dus. Onze hond is erger: die gaat er lekker met die grote zwieper van 'm tegenaanslaan wat tot gevolg heeft dat we ballen kunnen gaan rapen.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13828484
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:12 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Onze katten vallen sporadisch een bal aan. Niets ergs dus. Onze hond is erger: die gaat er lekker met die grote zwieper van 'm tegenaanslaan wat tot gevolg heeft dat we ballen kunnen gaan rapen.

Dáár hadden wij vorig jaar dus ook last van

#geen
pi_13828568
Met katten heb ik niet zoveel ervaring maar mijn pony's draaien wel volledig door van kerstbomen. Mijn oplossing hiervoor is om de pony's voor elke kerst te laten slachten Misschien is dit ook een oplossing met de katten, naar mijn mening misstaan die ook niet op de steengril.
pi_13828588
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:33 schreef PonyLover het volgende:
Met katten heb ik niet zoveel ervaring maar mijn pony's draaien wel volledig door van kerstbomen. Mijn oplossing hiervoor is om de pony's voor elke kerst te laten slachten Misschien is dit ook een oplossing met de katten, naar mijn mening misstaan die ook niet op de steengril.
Ja maar..ik heb geen pony...
#geen
pi_13831986

en dat zijn dan m'n 2 oudste katten, ik heb ook nog een kitten rondhuppelen. Need I say more?

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_13832059
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:39 schreef TearSong het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en dat zijn dan m'n 2 oudste katten, ik heb ook nog een kitten rondhuppelen. Need I say more?


Is de boom nog omgevallen?

#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:43:56 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13832140
Vorig jaar hield ik ook m'n hart vast.. Een kat van 2 en eentje van 7 maanden..
Ze keurden die hele boom geen blik waardig!
Heb ik voor jan l*l onderin van die nepballen gehangen

Boom stond gewoon op de grond, op de plek waar normaal hun 'slaapstoel' staat.. Ze gingen gewoon op de bank liggen.

Niks aan 't handje dus

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:45:49 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13832199
Polle luistert erg goed. Ze heeft als vorige 'baasjes' ws mensen gehad die haar heel streng hebben opgevoed, dus als we haar een corrigerende tik op de kop geven, laat ze iets vervolgens wel uit haar hoofd. Ik denk dat ik echter wel een zacht kussentje bij de boom ga neerleggen zodat ze er in de buurt kan slapen. Dan zal ze hem ws vanzelf wel als vertrouwd gaan zien en zal ze er ook minder aandacht aan besteden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:47:11 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13832244
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:39 schreef TearSong het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en dat zijn dan m'n 2 oudste katten, ik heb ook nog een kitten rondhuppelen. Need I say more?


!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:48:21 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_13832268
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:39 schreef TearSong het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en dat zijn dan m'n 2 oudste katten, ik heb ook nog een kitten rondhuppelen. Need I say more?


Prachtig.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:48:23 #26
46794 Berkery
Fat bastard
pi_13832270
Wij hadden twee jaar geleden een (toen nog) jong katertje en een kunstboom, en hij vond het leuk om in de kerstboom te klimmen en af en toe met een kerstbal te spelen. Tot ver in de zomer kwamen we op de gekste plekken kerstballen tegen; achter de kast, in de tuin, achter de gordijnen.

De volgende kerst was hij voor het klimmen te dik, maar de kerstballen vond ie nog steeds prachtig.

Gebruik in ieder geval geen dure glazen kerstballen. En zorg voor een stevige voet.

Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_13832334
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:43 schreef E.T. het volgende:
Vorig jaar hield ik ook m'n hart vast.. Een kat van 2 en eentje van 7 maanden..
Ze keurden die hele boom geen blik waardig!
Heb ik voor jan l*l onderin van die nepballen gehangen
#geen
pi_13832353
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:48 schreef Berkery het volgende:
Wij hadden twee jaar geleden een (toen nog) jong katertje en een kunstboom, en hij vond het leuk om in de kerstboom te klimmen en af en toe met een kerstbal te spelen. Tot ver in de zomer kwamen we op de gekste plekken kerstballen tegen; achter de kast, in de tuin, achter de gordijnen.

De volgende kerst was hij voor het klimmen te dik, maar de kerstballen vond ie nog steeds prachtig.

Gebruik in ieder geval geen dure glazen kerstballen. En zorg voor een stevige voet.


Okee
#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:53:15 #29
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_13832423
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:39 schreef TearSong het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en dat zijn dan m'n 2 oudste katten, ik heb ook nog een kitten rondhuppelen. Need I say more?


Dat doet me denken aan een kat van m'n ex
Het was een kitten van destijds een maand of 4 a 5 en ineens waren we 'm kwijt. Na een tijdje zoeken zagen we 'm ineens bovenin de kerstboom liggen. We hadden nog 2 katten, de ene lag meestal onder de boom te slapen en de ander keek er totaal niet naar om.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_13832497
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:53 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een kat van m'n ex
Het was een kitten van destijds een maand of 4 a 5 en ineens waren we 'm kwijt. Na een tijdje zoeken zagen we 'm ineens bovenin de kerstboom liggen. We hadden nog 2 katten, de ene lag meestal onder de boom te slapen en de ander keek er totaal niet naar om.


slapend bovenin de kerstboom?
#geen
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:03:33 #31
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_13832737
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:56 schreef DuchessX het volgende:
slapend bovenin de kerstboom?
Yup, het was dat we geen fototoestel bij de hand hadden... We hebben 'm toch maar voorzichtig uit de boom getild om schade te voorkomen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_13832958
Zodra de kerstboom er staat staat ook de plantenspuit binnen bereik.

Meestal kan ik de schade beperken tot 2 a 3 ballen die eruit getikt worden.

Om ongelukken te verkomen heb ik onderin de kerstboom plastick ballen hangen en geen glazen ballen, dus zou er een bal uitgetikt worden als ik er niet ben hoef ik niet bang te zijn dat er overal glas op de grond ligt en dat voetzooltjes naar z'n grootje gaan.

Ze zijn nog nooit in de boom geklommen(even aftikken hoor ), dus dat valt weer reuze mee, alhoewel odie wel een keer op het fantastische idee is gekomen om zijn nagels aan de boom te scherpen, wat een aantal ballen koste en ongeveer de helft van de naalden van de boom

Ballen goed stevig vast zetten in de boom, onderin evt plastick ballen en je komt kerst wel door zonder ongelukken

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_13833083
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:03 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Yup, het was dat we geen fototoestel bij de hand hadden... We hebben 'm toch maar voorzichtig uit de boom getild om schade te voorkomen.


Hmm hij haakte zichzelf niet vast in de boom met die kleine dolkjes van 'm?
#geen
pi_13833108
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:11 schreef erodome het volgende:
Zodra de kerstboom er staat staat ook de plantenspuit binnen bereik.

Meestal kan ik de schade beperken tot 2 a 3 ballen die eruit getikt worden.

Om ongelukken te verkomen heb ik onderin de kerstboom plastick ballen hangen en geen glazen ballen, dus zou er een bal uitgetikt worden als ik er niet ben hoef ik niet bang te zijn dat er overal glas op de grond ligt en dat voetzooltjes naar z'n grootje gaan.

Ze zijn nog nooit in de boom geklommen(even aftikken hoor ), dus dat valt weer reuze mee, alhoewel odie wel een keer op het fantastische idee is gekomen om zijn nagels aan de boom te scherpen, wat een aantal ballen koste en ongeveer de helft van de naalden van de boom

Ballen goed stevig vast zetten in de boom, onderin evt plastick ballen en je komt kerst wel door zonder ongelukken


Heej dat had ik nog niet bedacht: nageltjes scherpen aan de boom

Maar in ieder geval worden het plastic ballen dit jaar

#geen
pi_13845756
Toen we uit voorzorg geen ballen onderin de boom hingen, namen die monsters een aanloopje om in de boom te springen met als resultaat dat ik dat jaar een erg lege boom had.
Het jaar daarop heb ik een belletje onderin gehangen (zo'n ding wat belt als je ertegenaan mept). Dit was grote lol. Ik heb het belletje wel 3 x moeten vervangen maar in de boom zijn ze niet meer gesprongen.
pi_13845987
van onze kat hebben we niks te vrezen, van de honden daarentegen wel.. die vinden het altijd heel interresant

tip: als je een boom zonder kluit hebt die in het water staat zorg dan dat je huisdieren er niet uit kunnen drinken want dat water is giftig..

  maandag 13 oktober 2003 @ 12:09:59 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13846019
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:00 schreef lisa het volgende:
Toen we uit voorzorg geen ballen onderin de boom hingen, namen die monsters een aanloopje om in de boom te springen met als resultaat dat ik dat jaar een erg lege boom had.
Het jaar daarop heb ik een belletje onderin gehangen (zo'n ding wat belt als je ertegenaan mept). Dit was grote lol. Ik heb het belletje wel 3 x moeten vervangen maar in de boom zijn ze niet meer gesprongen.
Wat een lieve boefjes heb je dan
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_13854101
Katten zijn zoooooo nieuwsgierig als er een kerstboom in de kamer staat beginnen ze er meteen omheen te dralen, van wat is dit nou??? En dan proberen ze met hun pootjes tegen de ballen enzo aan te tikken, dus mijn tip is hang alles niet te dicht bij de grond!
pi_13867406
Paar jaar geleden was Tony nog een ienie mini katje (is ie nog steeds maar ok ) en hadden we een hele grote kerstboom tot aan het plafond.

De boom lag dus mooi om

Llewellapoes at de sliertjes uit de kerstboom, en kerstballen meppen blijft natuurlijk het leukst.

Ik heb ook alleen papieren, houten kerstballen etc.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 08:34:50 #40
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13867475
Die van mij snuffelde er alleen ff aan en heeft een hekel aan die naalden nadat ze fanatiek er haar neusje tegen aan duwde

Dus no prob

maja ik weet niet hoe gek jullie katten zijn

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13869392
Ik zet sowieso geen kerstboom omdat ik er niet zoveel mee heb. Maar als ik een boom zou zetten zou waarschijnlijk de ene kat er met een grote boom omheen lopen en de andere zit waarschijnlijk binnen 10 seconden in de top...
pi_13935080
Vorig jaar hadden we onze kitten nog niet, alleen onze kater van 6. Het ging toen best goed, hij heeft nu door dat ie geen kopjes kan geven aan meebuigende en zwiepende takken. Ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen, die kleine klimt overal op en in....
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 20:27:48 #43
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_13952858
Weet niet meer welk jaar dit was, maar er werden ballen uit de boom gemept en dus zijn we terug gaan plagen

Lief engeltje, niet?

[Dit bericht is gewijzigd door briana_muirinn op 17-10-2003 20:29]

pi_13952871
Prima hangt gewoon de ballen wat hoger anders overleven ze het neit
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:22:01 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13967774
Kijk uit met lametta (die losse glinsterende sliertjes)! Katten vinden dat om een of andere duistere reden erg lekker, en omdat het plastic is, is het niet echt gezond voor ze. Hang dat spul er dus niet in, of hang het hoog. Alle katten die ik tot nu toe heb gehad werkten die dingen naar binnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 20:48:50 #46
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_14062302
Hmm, die sliertjes vonden ze alleen interessant wanneer we ze lieten bewegen. Dan werd het sliertje gevangen en kapot gekloven, maar ze hebben het gelukkig nooit opgegeten. Was blijkbaar niet te pruimen. Verder doen mijn ouders (sinds die kerst) plastic kerstballen of oude ballen die stuk mogen op de voor de katten bereikbare plekken hangen, en de basis verzwaren met stenen zodat ie niet zo snel omgaat als er een kat in gaat hangen. (ow, en met de haakjes de ballen goed vastklemmen aan de takken, zodat ze niet mee komen vallen als er aan een tak getrokken wordt)
pi_14065547
het eerste jaar met twee kittens ging prima, het jaar erop met 3 katten ging ook prima. We hebben de boom wel op een verhoging staan maar ze gingen er alleen maar lekker onder liggen slapen (en kregen dikwijls wat poedersneeuw daardoor over de vacht) en gunden het verder geen blik waardig.

dit jaar gaan we kerst vieren met 3 volwassen katten, 2 kittens van 3 kwart jaar en een humpie van net 2.5 maand EN Alicia (en eigenlijk zie ik het meest tegen die laatste op, die gaat het vast en zeker allemaal zeer interessant vinden en wil vast en zeker overal aanzitten).

Maar goed, ben benieuwd en het onderwerp is hier dan ook al een aantal keren ter sprake gekomen hoe we het gaan aanpakken, plaatsing etc die gunstig is voor de katten en wij zodat we allemaal een leuke kersttijd hebben.

pi_14065740
Mijn katten hebben altijd al iets tegen gehad op groenvoer... Planten worden niet gegeten maar wel omgegooid. Glinsterende dingetjes zijn ook geweldig om mee te spelen...

Geen kerstboom dus

The prettiest people do the ugliest things
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')