abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13829341
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:16 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Jij kan toch ook gaan kraken? Je hoeft niet perse lang haar te hebben ofzo, er is een wetgeving.

DIY enzo.

Omdat als iedereen zoals jij was (tuig dus) Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:19:25 #227
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13829346
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Laten we met z'n allen maar gaan kraken. Kom op mensen, niet gaan huren of kopen, gewoon kraken!

That's the spirit
pi_13829406
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat als iedereen zoals jij was (tuig dus) Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.

Ik betaal gewoon huur hoor. Niet op de man spelen svp.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_13829454
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:23 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Ik betaal gewoon huur hoor. Niet op de man spelen svp.

Je hebt gelijk, excuses. Correctie:
quote:
Omdat als iedereen zou kraken Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.
pi_13829471
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:16 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Jij kan toch ook gaan kraken? Je hoeft niet perse lang haar te hebben ofzo, er is een wetgeving.

DIY enzo.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:57:53 #231
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13830068
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:01 schreef Schorpioen het volgende:
Waar het natuurlijk om gaat in deze discussie is dat de CDA zich weer lekker belachelijk maakt door alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding ipv de oorzaak aan te pakken. De overheid zelf is er mede schuldig aan dat er gekraakt wordt, maar ipv de hand in eigen boezem te steken komen ze weer met niks anders dan "ze zouden het moeten verbieden" op de proppen. Maar dat zijn we wel van die gasten gewend, voorspelbare hypocrietjes die zich er gemakkelijk vanaf willen maken.
Signalering en symptoombestrijding is één ding, aan pakken van de oorzaak die is gelegen in een mentaliteit van wie maakt me wat is een andere zaak. Die mentaliteitsverandering zal dit kabinet ook nog gaan bewerkstelligen doordat mensen er meer en meer ziek van worden voortdurend de shit en overlast van anderen te moeten opruimen die zij ook nog voeden middels hun belastingpremie.

Vanwege gedoogbeleid en slecht huisvestingsbeleid is de overheid er medeschuldig aan dat er gekraakt wordt. Het eerste kan worden aangpakt door militairen in te zetten onder politiecommando en huiseigenaren meer armslag te geven hun bezit tegen indringers en ingedrongenen te beschermen.

Het tweede vereist een visie in aanbouw van betaalbare huisvesting en spreiding van de bevolkingspopulatie en het aanbod van randvoorwaarden voor ontwikkeling van scholing en werk over het hele land.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13830230
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:01 schreef Schorpioen het volgende:
Waar het natuurlijk om gaat in deze discussie is dat de CDA zich weer lekker belachelijk maakt door alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding ipv de oorzaak aan te pakken. De overheid zelf is er mede schuldig aan dat er gekraakt wordt, maar ipv de hand in eigen boezem te steken komen ze weer met niks anders dan "ze zouden het moeten verbieden" op de proppen. Maar dat zijn we wel van die gasten gewend, voorspelbare hypocrietjes die zich er gemakkelijk vanaf willen maken.
Ze moeten idd ook de oorzaak aanpakken, de markt moet geliberaliseerd worden, er is bijvoorbeeld ook geen tekort aan kantoorruimte omdat dat in handen van de markt ligt.
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:14:57 #233
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13830349
Van mij mag kraken verboden worden, maar wel op één strikte voorwaarde:

Meer dan 1 pand bezitten in een stad met veel woningnood moet heel zwaar belast worden als niet aangetoond kan worden dat zo'n 2e of 3e pand nuttig gebruikt wordt.

Nuttig is dan: voor bewoning, voor een magazijn dat aktief gebruikt wordt of voor een winkel. En niet voor het leeg laten staan, of voor de opslag van een oude piano.

Maar met de vvd in de regering zie ik dat niet gauw gebeuren. Die zijn alleen maar geinteresseerd in de belangen van huisjesmelkers. Studenten en laagbetaalden kunnen doodvallen.

zondag 12 oktober 2003 @ 20:20:57 #234
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13833186
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:13 schreef Miwe het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die in tijden van woningnood het nodig vinden daar grof geld aan te verdienen.

Ja en? Dat heet handelsgeest.
pi_13833625
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:14 schreef DaveM het volgende:
Maar met de vvd in de regering zie ik dat niet gauw gebeuren. Die zijn alleen maar geinteresseerd in de belangen van huisjesmelkers. Studenten en laagbetaalden kunnen doodvallen.
als het aan de VVD lag was er helemaal geen woningnood, de linkse partijen willen zo nodig de huizenmarkt in handen van de staat houden waardoor er een schaarste ontstaat
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:47:07 #236
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13833975
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:34 schreef JamesHetfield het volgende:

[..]

als het aan de VVD lag was er helemaal geen woningnood, de linkse partijen willen zo nodig de huizenmarkt in handen van de staat houden waardoor er een schaarste ontstaat

Links heeft in de afgelopen 25 jaar precies 4 jaar geregeerd. De VVD heeft in diezelfde periode maar 4 jaar niet geregeerd en heeft daarmee het langst in de regering gezeten.

Verder heeft links bij mijn weten ook nooit een meerderheid gehad in het parlement om rechtse voorstellen op woninggebied te torpederen.

Dus hoezo heeft links hier de schuld? Op andere gebieden wel, maar dit zie ik toch echt als een probleem veroorzaakt door rechts beleid

[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 12-10-2003 20:56]

pi_13834275
Krakers zijn niet allemaal tuig. Wat een onzin. Veel studenten kraken ivm woningnood. Ik woon al 8 jaar in Amsterdam, ik werk, maar heb nog steeds geen "officiele" woning. In onderhuur wonen is ook verboden, dus wat moet ik dan doen? Gister was het nog op tv: veel huizen boven winkels in de binnenstad staan al decennia leeg! Huizen zijn ooit gebouwd om in te wonen. Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:14:59 #238
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13834882
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:57 schreef illana het volgende:
Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
Ja ja, en als ik een blikje bier pik en het opdrink (want daar is het voor toch?) dan is het ook beter voor ons allemaal? Súúúre!
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:15:30 #239
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13834902
dubbel
  zondag 12 oktober 2003 @ 22:57:28 #240
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13838102
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:57 schreef sjun het volgende:

Vanwege gedoogbeleid en slecht huisvestingsbeleid is de overheid er medeschuldig aan dat er gekraakt wordt. Het eerste kan worden aangpakt door militairen in te zetten onder politiecommando en huiseigenaren meer armslag te geven hun bezit tegen indringers en ingedrongenen te beschermen.

Lijkt me niet verstandig om het leger in te schakelen om mogelijke kraakobjecten te gaan verdedigen. De volgende stap is zeker dat militairen in winkels patrouilleren om winkeldieven op te sporen. Daar zit toch niemand op te wachten. Die paar 'zielige' huiseigenaren die hún woningbezit zonodig leeg willen laten staan, moeten zelf maar voor bewaking zorgen. Geld hebben ze immers zat, anders zouden ze hun panden wel eerder verhuurd of verkocht hebben.
pi_13838222
Ik zou het wel weten hoor als ik een leegstaand pand ergens zou hebben.

Lekker iemand er anti-kraak laten wonen tot ik iets met m'n pand doe.

Die persoon betaalt gewoon minimaal huur, gas licht en water. Op die manier kunnen er tenminste geen krakers m'n pand kraken, want m'n pand staat niet leeg maar wordt gebruikt.

pi_13838646
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:47 schreef DaveM het volgende:
Links heeft in de afgelopen 25 jaar precies 4 jaar geregeerd. De VVD heeft in diezelfde periode maar 4 jaar niet geregeerd en heeft daarmee het langst in de regering gezeten.
PvdA heeft 8 jaar geregeerd. VVD heeft wel vaker in de regering gezeten, maar heeft veel minder te vertellen gehad aangezien ze zo klein waren. Daarvoor hadden we ook nog Den Uyl, dat was helemaal links
quote:
Verder heeft links bij mijn weten ook nooit een meerderheid gehad in het parlement om rechtse voorstellen op woninggebied te torpederen.

In Paars had PvdA de meerderheid hoor.
quote:
Dus hoezo heeft links hier de schuld? Op andere gebieden wel, maar dit zie ik toch echt als een probleem veroorzaakt door rechts beleid
Fout gedacht dus
  zondag 12 oktober 2003 @ 23:23:49 #243
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13838873
Graag wil ik toch even wijzen op de prachtige term 'culturele broedplaatsen' die toch bijzonder vaak betrekking heeft op kraakpanden.

Voorts ben ik het volkomen oneens met deze actie tegen kraken. Er is niets mis mee. Er is iets danig mis met het stedelijk beleid dat er aan woningnood niet structureel wordt gewerkt, afgezien van het in hoogtempo aanbouwen van baggerwoningen ver buiten de stad.
Een gekraakt pand mag dan misschien niet altijd een even goed straatbeeld geven, (ex)kantoorpanden die jaren leegstaan maken een omgeving bijzonder veel meer luguber dan een gebouw met wat 'paarse verf'.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 12 oktober 2003 @ 23:48:23 #244
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13839443
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:15 schreef JamesHetfield het volgende:

[..]

PvdA heeft 8 jaar geregeerd. VVD heeft wel vaker in de regering gezeten, maar heeft veel minder te vertellen gehad aangezien ze zo klein waren. Daarvoor hadden we ook nog Den Uyl, dat was helemaal links
[..]

Nee dit is niet waar. Dit moet een grap zijn. Den Uyl (vertrokken in 77/78) verantwoordelijk stellen dat er 25 jaar lang een gebrek is aan goedkope woningen?

En in de vorige periode met veel woningnood (jaren 80) regeerde de VVD 8 jaar lang samen met het CDA. Maar toen was het natuurlijk de schuld van het CDA omdat die toen weer groter was.

En dat bv. Ed Nijpels () VVD-minister van VROM (Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu) was doet er natuurlijk ook niet toe.

En de VVD altijd maar anderen aanspreken op je verantwoordelijkheid nemen en verantwoording afleggen.

quote:

In Paars had PvdA de meerderheid hoor.
Lezen, ik had het over het parlement, niet het kabinet!
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:32:56 #245
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840249
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:57 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Lijkt me niet verstandig om het leger in te schakelen om mogelijke kraakobjecten te gaan verdedigen. De volgende stap is zeker dat militairen in winkels patrouilleren om winkeldieven op te sporen. Daar zit toch niemand op te wachten. Die paar 'zielige' huiseigenaren die hún woningbezit zonodig leeg willen laten staan, moeten zelf maar voor bewaking zorgen. Geld hebben ze immers zat, anders zouden ze hun panden wel eerder verhuurd of verkocht hebben.

Het leger kan worden ingezet ter voorkoming van pinwacht en burgerwacht bij beveiliging van de straat in blauwe uniformen en onder onder politiecommando. Huisontruiming kan gewoon gedaan worden door eigenaren in de gelegenheid te stellen hun bezit met knokploegen te verdedigen en te herkrijgen. Zo moeilijk is dat toch niet? Inzet van het leger is helemaal niet nodig bij kraakobjecten. Dat schreef ik dus ook niet.
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:37:32 #246
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840322
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:57 schreef illana het volgende:
Krakers zijn niet allemaal tuig. Wat een onzin. Veel studenten kraken ivm woningnood. Ik woon al 8 jaar in Amsterdam, ik werk, maar heb nog steeds geen "officiele" woning. In onderhuur wonen is ook verboden, dus wat moet ik dan doen? Gister was het nog op tv: veel huizen boven winkels in de binnenstad staan al decennia leeg! Huizen zijn ooit gebouwd om in te wonen. Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
Wat een onzin. Had je je in Zuid-Oost ingeschreven dan had je allang in woning gehad.

Geen winkelier gaat tegenwoordig risico nemen met bovenbewoning in verband met brandgevaar en eventuele ongeregeldheden op zo'n toplocatie. Vaak wordt de ruimte als opslagplaats gebruikt.

In mijn optiek bepaalt de eigenaar zelf wat hij met zijn bezit doet en wordt hem dat niet opgedrongen door de politiek of de straat.

maandag 13 oktober 2003 @ 00:41:40 #247
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13840394
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Huisontruiming kan gewoon gedaan worden door eigenaren in de gelegenheid te stellen hun bezit met knokploegen te verdedigen en te herkrijgen.

Ja. Goed plan..

We hebben recentelijk in Amsterdam mogen zien hoe goed dat gaat wanneer burgers dit soort taken van de politie overnemen.

Echt top.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 13 oktober 2003 @ 01:07:08 #248
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840820
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja. Goed plan..

We hebben recentelijk in Amsterdam mogen zien hoe goed dat gaat wanneer burgers dit soort taken van de politie overnemen.

Echt top.

Houd dan geen pleidooi tegen extra inzet van overheidsdienders ter ontruiming van de panden. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat de straat bezitters terroriseert en klakkeloos hun bezit kan innemen en beschadigen. Of je gunt de overheid het mnopolie op geweld en zij treden op, of je laat mensen het zelf uitzoeken en klaag daar dan niet over.

Per slot van rekening vindt er gewoon diefstal plaats al krijgt deze misdaad dan het vergoeilijkende etiket 'kraken' mee.

maandag 13 oktober 2003 @ 02:43:50 #249
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_13841954
Wat absoluut gezegd moet worden is a) Nee, de PvdA is zeker niet verantwoordelijk voor alle ellende, het volk heeft gewoon op haar gestemd, b) Ja, Den Uyl is een gevaarlijke gek die het best postuum geëxecuteerd dient te worden, wat hij economisch, moralistish en politiek heeft aangericht valt met geen pen te beschrijven, na Seiss-Inquart is hij de grootste schurk die in ons mooie land is geweest.

Kraken, tja, als ik mijn tv een maand niet gebruik, mag dan tuig mijn TV gaan gebruiken, of mijn auto? Nee natuurlijk niet, je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Goed plan dus van het CDA. Neemt niet weg dat je met andere wetgeving iets dergelijks kunt bereiken, zoals het verplichten van verhuur van leegstaande panden. Maar dat is iets anders dan kraken.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_13842613
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:37 schreef sjun het volgende:
In mijn optiek bepaalt de eigenaar zelf wat hij met zijn bezit doet en wordt hem dat niet opgedrongen door de politiek of de straat.
Dat zou je denken inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')