quote:Maar eerst dinsdag nog Birmingham - CFC
Op zondag 12 oktober 2003 09:56 schreef Doc het volgende:
De volgende speelronde...Sat Oct 18 2003
13:00 uur
Leeds United v Man Utd
16:00
Arsenal v Chelsea
Fulham v Wolves
Man City v Bolton
Middlesbrough v Newcastle
Portsmouth v Liverpool
Sun Oct 19 2003
13:00
Birmingham v Aston Villa
15:00
Leicester City v Tottenham
17:05
Everton v Southampton
Mon Oct 20 2003
21:00
Blackburn v Charlton
Tue Oct 21 2003
20:45
Fulham v Newcastle
Met LUFC - MUFC als 'emotioneel' een leuker wedstrijd, en AFC - CFC een belangrijke voor het kampioenschap.
Ik ken wel wat Engelsen die teams supporteren uit de 1st of 2nd Division en desondanks Man Utd haten. Het is dus niet helemaal af te schuiven op succes.
Een heeft een shirt waarop een rode duivel in een vuilnisbak wordt gegooid, met de tekst: Keep England clean.
quote:Met aartsvijand doelde ik op Manchester City, met de andere clubs bedoelde ik concurrenten in de titelstrijd.
Op zondag 12 oktober 2003 09:37 schreef Doc het volgende:[..]
ManU is niet de aartsvijand van LFC en AFC (dat zijn respectievelijk EFC en THFC). Van NUFC hebben als ik het goed heb als aartsvijanden Boro en Sunderland. Wat de echte aartsvijand van CFC is weet ik eigenlijk niet (ook THFC?).
quote:Klopt, die hoort ook thuis in het eerder gegeven rijtje.
Vergeet vooral LUFC niet: die hebben MUFC WEL als aartsvijand.
quote:In een zekere zin heeft dit ook met succes te maken, het geld komt niet uit het niets tevoorschijn, dat hebben ze toch ergens mee verdient. Je zou het 'niet-sportief succes' kunnen noemen. United wordt vast niet gehaat omdat het United is, daar zit meer achter. Ik blijf toch aan succes, sportief en niet sportief, denken. Succes creeërt afgunst.
Ik denk dat MUFC vooral al jaren gehaat wordt omdat het een "poenerige" club is.
quote:Dit klopt niet helemaal. Ik ben Ajax supporter, ik gun Ajax dus succes, maar dit betekent niet dat ik Feyenoord ook automatisch succes gun. In de competitie mogen ze van mij 18e eindigen, dat doet me niets. In Europa is het een ander verhaal, daar hoop ik dat ze het goed doen. Het is namelijk goed voor het Nederlandse voetbal als Nederlandse teams het goed doen in Europa. Ik zet mijn 'haat gevoelens' dan dus even opzij.
Het is een beetje zoals Ajax in NL en (Bayern in Duistland) ook door de meeste andere supporters gehaat worden (ook als ze geen succes hebben). Houdt niet in dat er ook mensen zijn die Ajax wel succes gunnen, maar dat zijn de mensen die ieder NLs team succes gunnen. Dergelijk mensen zitten ook in Engeland.
quote:
Ik sprak een tijdje geleden met een LFC supporter die het nog over de CL finale SCUM - Bayern had: die had-ie gezien met een Stuttgart-fan. De Duitser van was voor SCUM en hij voor Bayern
quote:Ook in de periode dat LFC veel succesvoler was (het was niet voor niets gekozen tot meest succesvolle Engelse club van vorige eeuw) was ManU zo gehaat. LFC heeft nooit een dergelijke haat tegen zich gehad als ManU. Hoe verklaar je dat dan?
Op zondag 12 oktober 2003 14:57 schreef Qi het volgende:In een zekere zin heeft dit ook met succes te maken, het geld komt niet uit het niets tevoorschijn, dat hebben ze toch ergens mee verdient. Je zou het 'niet-sportief succes' kunnen noemen. United wordt vast niet gehaat omdat het United is, daar zit meer achter. Ik blijf toch aan succes, sportief en niet sportief, denken. Succes creeërt afgunst.
quote:Dat weerlegt nog steeds niet mijn stelling dat Ajax de meest gehate club is en dat er relatief meer mensen hopen dat Ajax faalt in Europa dan van welke andere NLse club dan ook. Wat niet inhoudt dat iedere niet-Ajax-fan meteen hoopt dat Ajax faalt. Het gaat om de verhoudingen...
Op zondag 12 oktober 2003 14:57 schreef Qi het volgende:
Dit klopt niet helemaal. Ik ben Ajax supporter, ik gun Ajax dus succes, maar dit betekent niet dat ik Feyenoord ook automatisch succes gun. In de competitie mogen ze van mij 18e eindigen, dat doet me niets. In Europa is het een ander verhaal, daar hoop ik dat ze het goed doen. Het is namelijk goed voor het Nederlandse voetbal als Nederlandse teams het goed doen in Europa. Ik zet mijn 'haat gevoelens' dan dus even opzij.
quote:Dit is te verklaren. Liverpool was het eerste écht succesvolle team in Engeland en dat heeft ze heel veel krediet opgeleverd. ManUtd. is daar later bij gekomen, en doordat Liverpool al heel veel aanhangers had, en ManUtd. niet, zijn veel Liverpool aanhangers ManUtd. gaan haten. De haat gevoelens zijn toen geleidelijk ook overgeslagen naar andere teams toen United door de jaren heen steeds succesvoller is geworden. En natuurlijk speelt het ook mee dat United altijd een vrij rijke club is geweest.
Op zondag 12 oktober 2003 19:25 schreef Doc het volgende:[..]
Ook in de periode dat LFC veel succesvoler was (het was niet voor niets gekozen tot meest succesvolle Engelse club van vorige eeuw) was ManU zo gehaat. LFC heeft nooit een dergelijke haat tegen zich gehad als ManU. Hoe verklaar je dat dan?
quote:Ik weet niet zo zeker of dit zo is. Ten eerste vind ik het wel meevallen hoezeer Ajax wordt gehaat in Nederland, ze hebben de grootste supportersaanhang in Nederland, en ten tweede ben ik er niet van overtuigd, als de haat gevoelens er al zijn, of die er ook al waren voor de jaren 70. Haatgevoelens ontstaan niet zomaar, daar zit iets achter. Vaak is dit afgunst van andere supporters.
Dat weerlegt nog steeds niet mijn stelling dat Ajax de meest gehate club is en dat er relatief meer mensen hopen dat Ajax faalt in Europa dan van welke andere NLse club dan ook. Wat niet inhoudt dat iedere niet-Ajax-fan meteen hoopt dat Ajax faalt. Het gaat om de verhoudingen...
quote:Welk stuk begreep je niet? Het eerste of het tweede? Of allebei?
Op zondag 12 oktober 2003 22:12 schreef Erasmusch het volgende:
En dan zeggen dat ik onzin lul...
quote:En wat te denken van Boro - Magpies, dat kan ook een leuke wedstrijd worden
Op zondag 12 oktober 2003 09:59 schreef Doc het volgende:[..]
Maar eerst dinsdag nog Birmingham - CFC
ManU is niet de aartsvijand van LFC en AFC (dat zijn respectievelijk EFC en THFC). Van NUFC hebben als ik het goed heb als aartsvijanden Boro en Sunderland. Wat de echte aartsvijand van CFC is weet ik eigenlijk niet (ook THFC?).
--------------------------------------------------------------------------------
Wat betreft Liverpool ben ik het hier niet helemaal mee eens. Veel LFC-supporters zien Everton als een kleine irritante stadsgenoot (waar ze ook absoluut niet van willen verliezen). Maar ze zien Manure juist als de ultieme vijand, dat is een club waar ze vaak(ok, de laatste tijd misschien niet zo vaak meer) mee moeten strijden om de prijzen, een club uit een stad dichtbij, een club die ook nationaal en internationaal succes heeft gekend. Vooral het succes, en daarbij de toegenomen arrogantie, van Manure van de laatste jaren zorgt voor nog meer 'haat'/afgunst. Als je de supporters ook ziet lopen, zullen er veel meer zijn die anti-Manure shirtjes dragen, dan supporters die anti-Everton-shirtjes dragen.
quote:Dit wordt een eitje, nu de beer los is
Op zondag 12 oktober 2003 14:20 schreef superjoden het volgende:
Leicester uit moet te doen zijn.... maar ja je weet het niet...afwachten of de 3-0 overwinning op everton voor enig zelfvertrouwen heeft gezorgd...
quote:Met "aartsvijand" bedoel ik "het team dat sinds oprichting" altijd de 'vijand' is: het team dat van-ouds-her de vijand is dus. Bij LFC is dat dus zelfs letterlijk vanaf de oprichting ontegenzeggenlijk EFC. Echter de vijandschap tegen SCUM is vele malen groter. Dat is absoluut waar. In tegenstelling tot LFC en ManU supporters kunnen EFC en LFC supporters wel met elkaar op de tribunes zitten en vroeger was dat zelfs gebruikelijk. Een mooie herinnering is voor mij (al zag ik die op TV) de EFC en LFC samen in een vol voor/tijdens/na een FA cup finale (ik geloof 1985, maar ben niet zeker) gezamelijk het "Are you watching Manchester" zongen. In die periode (toen Gary Lineker ook voor EFC speelde) waren de Toffees ook titel kandidaat (volgens mij hadden ze die ook gewonnen in 1985), in plaats van een figurant.
Op zondag 12 oktober 2003 23:34 schreef FrisianReds het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 12 oktober 2003 09:37 schreef Doc het volgende:
[..]ManU is niet de aartsvijand van LFC en AFC (dat zijn respectievelijk EFC en THFC). Van NUFC hebben als ik het goed heb als aartsvijanden Boro en Sunderland. Wat de echte aartsvijand van CFC is weet ik eigenlijk niet (ook THFC?).
--------------------------------------------------------------------------------Wat betreft Liverpool ben ik het hier niet helemaal mee eens. Veel LFC-supporters zien Everton als een kleine irritante stadsgenoot (waar ze ook absoluut niet van willen verliezen). Maar ze zien Manure juist als de ultieme vijand, dat is een club waar ze vaak(ok, de laatste tijd misschien niet zo vaak meer) mee moeten strijden om de prijzen, een club uit een stad dichtbij, een club die ook nationaal en internationaal succes heeft gekend. Vooral het succes, en daarbij de toegenomen arrogantie, van Manure van de laatste jaren zorgt voor nog meer 'haat'/afgunst. Als je de supporters ook ziet lopen, zullen er veel meer zijn die anti-Manure shirtjes dragen, dan supporters die anti-Everton-shirtjes dragen.
(Waar de vijandschap tussen EFC en LFC uit blijkt is ook de de houding tegenover Wayne Rooney. Meeste LFC supporters die ik ken mogen die "Fat Boy" helemaal niet en hopen dat-ie faalt, zowel bij EFC als in het nationale elftal: een houding die je minder snel ziet bij supporters van andere clubs, maar die worden in het dagelijk leven ook niet geconfronteerd met EFC supporters die bij het minste of geringste over Blooney beginnen)
quote:Daar heb ik ook gelopen
Op maandag 13 oktober 2003 13:21 schreef FrisianReds het volgende:
Everton en LFC-supporters slaan elkaar inderdaad gelukkig de koppen nog niet in. Over het algemeen kunnen ze wel goed met elkaar overweg, als je vanaf Anfield richting centrum loopt, kom je over de Everton Road(tenminste de route die ik heb gelopen), hier lopen hele groepen LFC-supporters ongestoord langs. Dat hoef je niet in de buurt van Old Trafford te proberen. Al heb ik bij de laatste ontmoetingen tussen de twee ploegen wel vaak op de LFC fora gelezen dat de onvriendelijkheden toenemen. Dit gaat dan(zoals zo vaak) vaak tussen kleine groepjes die wel de confrontatie opzoeken. Deze confrontaties komen vervolgens weer in de pers. Veel echte Liverpool- en Everton-supporters betreuren dit en keuren het gelukkig af.
En erg lekker, zaterdag de vroege wedstrijd, Leeds - SCUM.
Nu maar hopen dat de aartsvijand de juiste drive is om eens goed te presteren, want Leeds heeft de punten hard nodig.
Beat the hell out of the scum!
quote:Ik ben van plan om dit seizoen met een maat van me naar LFC-Everton te gaan, dat is op 31 januari. Lijkt me dat er dan een geweldige sfeer hangt. Ik ga zeker proberen om kaarten op The Kop te krijgen, want ik wil wel schreeuwen/zingen. Hoe is die wedstrijd jou toen bevallen Doc?
Op maandag 13 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:
Daar heb ik ook gelopenTijdens de merseyside derby waar ik bij was (10 maanden geleden) zag je ook dat EFC en LFC supporters gewoon door elkaar konden lopen. Ik had ook lezen over toenemende vijandigheden, maar heb er zelf weinig van gemerkt.
quote:Prima natuurlijk, ondanks dat het een scoreless draw was
Op maandag 13 oktober 2003 13:54 schreef FrisianReds het volgende:[..]
Ik ben van plan om dit seizoen met een maat van me naar LFC-Everton te gaan, dat is op 31 januari. Lijkt me dat er dan een geweldige sfeer hangt. Ik ga zeker proberen om kaarten op The Kop te krijgen, want ik wil wel schreeuwen/zingen. Hoe is die wedstrijd jou toen bevallen Doc?
quote:voor de verandering
Op maandag 13 oktober 2003 15:25 schreef Doc het volgende:[..]
Prima natuurlijk, ondanks dat het een scoreless draw was
quote:idd ben benieuwd wat het gaat brengen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:45 schreef popolon het volgende:
Zozo, Hasselbaink en Crespo allebei in de spits, leuk.
Ze duren steeds langer die wedstrijden.
quote:Ingelaste zendtijd voor streakers, stuk of veertig denk ik.
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:49 schreef tong80 het volgende:
Van half negen tot elf uur Birmingham city - Chelsea op RTL-5.Ze duren steeds langer die wedstrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |