abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:37:25 #26
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13825727
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:26 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Ik bedoel dat je met iemand omgaat op het niveau dat hij of zij aankan. Je past je taalgebruik aan aan degene waarmee je praat, je begint niet over een filosofische gedachte die jou bezighoudt maar een ander slechts vermoeit of hem/haar het geval geeft dom te zijn... Je past je wat aan. Voordeel van aanpassen is dat je leert waarnemen hoe die ander in zijn/haar omgeving staat en wat deze waarom belangrijk vindt. Dit zal je empatische vermogen vergroten en dat is dan weer iets waar je levenslang wat aan hebt.

Omdat je geen zin hebt om levenslang dag-in dag-uit geestelijk onbevredigd door het leven te gaan sluit je je aan bij een filosofieclub of zoek je een forum waarin je informatie kunt uitwisselen. Zo kan dan aan diverse behoeften worden voldaan.

Houd je het echter helemal niet uit met een uitgesproken domme partner dan had je dat eigenlijk al tevoren kunnen bedenken. Gun diegene zijn/haar vrijheid en leer/blijf gewoon jezelf vermaken. Misschien kom je iemand tegen, misschien ook niet. Dat maakt echter niet uit als je voldoende om handen hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 12-10-2003 13:38]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:37:57 #27
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13825740
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:35 schreef stoopkind het volgende:

[..]

Uit het woordenboek:

E.G.A. edelgrootachtbaar

Geen wonder dat het slecht is voor je ego

eega (de; 's, -gaas) echtgenoot, echtgenote

Of ben je er al mee getrouwd?

Dichterlijke vrijheid.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:39:09 #28
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13825763
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:30 schreef Miss_WannaBe het volgende:
Aaaargh, sommige mannen zijn echt eng....
Vertel eens?
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:49:56 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_13825931
Ik denk dat je stelling klopt, want ik snap inderdaad geen zak van je verhaal...

En ik kan ook al geen bal vangen...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_13826002
Een cursus zelfvertrouwen zal wel helpen

Je hangt je ego op aan je intelligentie:

quote:
Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer,
Tegelijkertijd krimpt je ego in het bijzijn van een vrouw:
quote:
Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden.
Ik denk dat dat komt omdat je tegenover een vrouw niet gaat lopen pronken met je intellect, en dus iets anders nodig hebt om je ego aan op te hangen. Alleen dat heb je blijkbaar niet in die mate als bij je intellect.

Dus: kap met roepen dat je zo slim bent en begin met reeel naar jezelf te kijken <alle aspecten>

niets is zo grappig als een jongen, die eerst stoer loopt te doen bij zijn vrienden, ineen zien te krimpen als hij een vrouw ziet

pi_13826732
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:43 schreef tvlxd het volgende:Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer
Ok aan de grootte van je ego ligt het duidelijk niet.... En slim en dom zijn dus inderdaad termen die niet gemakkelijk te gebruiken zijn. Iedereen is wel dom op een bepaald terrein. Kijk maar is naar een kennisquiz op tv(of ga ik nu weer naar een te laag niveau voor je) daar zitten mensen bij met een enorm hoog IQ en een universitaire opleiding die vragen over algemene ontwikkeling niet kunnen beantwoorden.
pi_13827458
[quote]Op zaterdag 11 oktober 2003 21:43 schreef tvlxd het volgende:
Naar mijn mening, en ervaring, moet ik concluderen, dat een relatie, als heteroseksuele man, aangaan met 'n vrouw, mogelijk is. Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden.

Hieruit concludeer ik dat jij niet niet het "intellectuele" vermogen hebt om met mensen ( lees vrouwen) met andere interesses of een andere achtergrond te communiceren.

Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden.

Met andere woorden, je gebruikt jouw niveau als referentiekader om te bepalen of een ander wel of niet intelligent genoeg. Zegt meer over hoe jij naar mensen kijkt.

Trouwens DE VROUW bestaat helemaal niet, dus hou op met dat gegeneraliseer.

zondag 12 oktober 2003 @ 15:34:48 #33
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13827509
Sorry dat ik het zeg. Maar wordt dan Homo. En niet elke vrouw past binnen het kader wat jij schetst.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
pi_13827593
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:15 schreef qrazi het volgende:
Hmmmz, aan de discussie toevoegend: Vrouwen komen van Venus, Mannen van Mars. lijkt een open deur intrappen, maar ik doe het toch maar...
Is het geen goed idee om koffietafelfilosoof John Gray hier maar buiten te laten? Alhoewel ik wel zekere overeenkomsten in zwart-wit denken zie met deze discussie...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:42:28 #35
55903 Visvlinder
ik denk dus ik denk...
pi_13827608
Volgens mij kies jij steeds de verkeerde vrouwen uit om bij te zijn.....wat steeds jouw stelling bevestigd, the self fullfilling prophecy!
Ben je bang een relatie aan te gaan met een vrouw die misschien intelectueler is dan je zelf bent?
het leven is geen krentenbol en zelfs geen twee...
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:30:11 #36
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13828506
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Is het geen goed idee om koffietafelfilosoof John Gray hier maar buiten te laten? Alhoewel ik wel zekere overeenkomsten in zwart-wit denken zie met deze discussie...

Sommige mensen vinden het fijn als een vermeende autoriteit hen in hun vooroordelen bevestigd. Daar verdient Sjonnie Graai dan ook op.

zondag 12 oktober 2003 @ 16:30:57 #37
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13828521
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:34 schreef Kanzaki het volgende:
Sorry dat ik het zeg. Maar wordt dan Homo. En niet elke vrouw past binnen het kader wat jij schetst.
Moet dan dan?
pi_13828721
TS doelt er waarschijnlijk op dat je met de meeste vrouwen geen 'diepzinnige' gesprekken of intelligente discussies kan voeren...
het is idd lastig om zulke dames te vinden, ze zijn er wel maar je moet denk ik al snel bij de hogere opleidingen zoeken...
psychologes zijn een heel goed voorbeeld!
pi_13828748
Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden. Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden. Dit is geen lager, of hoger, niveau, maar een ander niveau, dus horizontaal gedifferentieerd*.

Dit kan echt niet bij elkaar he?
Misschien moet je een opblaaspop kopen dan heb je geen probleem meer, dan kun jij ook de enige zijn die praat!
Plus je taalgebruik doet me denken aan iemand die slim over wilt komen maar het niet is.. Hmz...

pi_13828776
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:43 schreef street011 het volgende:
TS doelt er waarschijnlijk op dat je met de meeste vrouwen geen 'diepzinnige' gesprekken of intelligente discussies kan voeren...
het is idd lastig om zulke dames te vinden, ze zijn er wel maar je moet denk ik al snel bij de hogere opleidingen zoeken...
psychologes zijn een heel goed voorbeeld!
zoals die Ottolien, zeker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13828852
Plus daarbij is je taalgebruik van hetzelfde soort als dat van advocaten, in ieder geval daar wil je graag dat het op lijkt.. En het is niet duidelijk. Misschien kun je gewoon in 1 zin zeggen wat je bedoelt en dat is dat je geen vrouw kunt vinden met wie jij kan communiceren op het niveau dat jij graag wilt.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:59:32 #42
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13828997
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:46 schreef milagro het volgende:

[..]

zoals die Ottolien, zeker

Da's vast een interesante vrouw zolang het maar niet elk weekend 'goed gesprek' wordt

Voorlopig zal ze haar vrije tijd wel volgeboekt hebben met interviews bij de Story, Privé, Revu, Panorama, Libelle, Yes en soortgelijke bladen. Einelijk hebben ie dan eens wat andere kopij dan de vijfjaarlijkse herhalingscyclus van oude artikelen met nieuwe gezichten. Haar minuten van roem komen eraan...

pi_13829116
Samenvatting: de vrouwtjes moeten je niet.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13829272
Wat een politiek correcte reacties allemaal
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:16:01 #45
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13829281
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:07 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Samenvatting: de vrouwtjes moeten je niet.
Wacht maar tot hij geld binnenbrengt of zich een maatschappelijke positie verwerft, dan zijn er wel Mabels die zich aandienen.

en die snuit hij in een kwartier, net zo makkelijk....

pi_13830101

Dus je zoekt eigenlijk gewoon een vrouw met wie je over voetbal kunt ouwehoeren en verder emotioneel stabiel is?

zondag 12 oktober 2003 @ 21:54:42 #47
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_13836258
Je bent een beetje kuch star in je denken. Je zou jezelf natuurlijk ook af kunnen vragen hoe het nou wérkelijk zit met je intellectuele vermogens.
Je zinsbouw en woordkeus heeft in ieder geval een bijzonder hoog wannabe - intelligent gehalte.
ik zeg niet dat je dom bent maar je komt over alsof jouw mening de enige juiste is.

Je kan natuurlijk óók gewoon zegen dat je je een beetje ongemakkelijk voelt bij de andere sexe - dat hebben wel meer mensen.
En het is flink prettiger om te lezen dan die kruip door sluip door verklaringen.

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_13848911
Je bedoelt eigenlijk gewoon te zeggen dat vrouwen vaak andere interesses hebben. Ik zie het probleem alleen niet zo. Als je intellectuele discussies of gesprekken wilt voeren dan doe je dat met je vrienden. Wil je ouwehoeren over emoties en relaties en meer van dat soort geneuzel dan ga je naar je vriendin. Of je gaat naar je vriendin en je doet of je naar haar geneuzel over relaties en emoties luistert terwijl je bij alles wat ze zegt alleen maar ja knikt.
pi_13850117
Als je zo slim bent merken we dat zo ook wel hoor, hoef je niet zo erg over uit te wijden...
Ik geloof best dat je (erg) intelligent bent hoor, maar volgens mij zit daar het probleem niet. 'De Vrouw' (hmz dus wel met een hoofdletter!) is trouwens wel een beetje een generaliserend begrip. Als we even aannemen dat vrouwen net zo slim kunnen zijn als mannen (en er dus ook wel vrouwen zullen zijn die even slim zijn als jij) heeft het in elk geval niet alles met intellect te maken dat je je blijkbaar niet kan vinden in de denkwereld van een vrouw. Misschien kun jij je gewoon niet goed vinden in de missschien meer emotionele wereld van (veel) vrouwen omdat je zelf (volgens mij) best wel rationeel bent. Heb je trouwens zussen ofzo of ben je echt in een 'mannenwereld' opgegroeid? Misschien ben je gewoon niet gewend in privesferen met vrouwen om te gaan en weet je daarom niet wat je ermee aan moet?
Of val je qua uiterlijk gewoon erg op barbies ofzo? Dan heb je misschien idd ook wel veel kans dat je het daar in gesprekken enzo niet zo goed mee kunt vinden.
Nou in elk geval succes ermee!!!
pi_13852998
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:43 schreef street011 het volgende:
En waar zijn die mannen dan? Seksueel begeerlijk en intellectueel geinteresseerd? Ze lijken zo hun best te doen de werkelijkheid te ontlopen. Doe niet zo serieus, maak je niet druk, neem er nog een.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')