quote:Ik bedoel dat je met iemand omgaat op het niveau dat hij of zij aankan. Je past je taalgebruik aan aan degene waarmee je praat, je begint niet over een filosofische gedachte die jou bezighoudt maar een ander slechts vermoeit of hem/haar het geval geeft dom te zijn... Je past je wat aan. Voordeel van aanpassen is dat je leert waarnemen hoe die ander in zijn/haar omgeving staat en wat deze waarom belangrijk vindt. Dit zal je empatische vermogen vergroten en dat is dan weer iets waar je levenslang wat aan hebt.
Op zondag 12 oktober 2003 13:26 schreef tvlxd het volgende:[..]
Hoe bedoel je dit?
Omdat je geen zin hebt om levenslang dag-in dag-uit geestelijk onbevredigd door het leven te gaan sluit je je aan bij een filosofieclub of zoek je een forum waarin je informatie kunt uitwisselen. Zo kan dan aan diverse behoeften worden voldaan.
Houd je het echter helemal niet uit met een uitgesproken domme partner dan had je dat eigenlijk al tevoren kunnen bedenken. Gun diegene zijn/haar vrijheid en leer/blijf gewoon jezelf vermaken. Misschien kom je iemand tegen, misschien ook niet. Dat maakt echter niet uit als je voldoende om handen hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 12-10-2003 13:38]
quote:Dichterlijke vrijheid.
Op zondag 12 oktober 2003 13:35 schreef stoopkind het volgende:[..]
Uit het woordenboek:
E.G.A. edelgrootachtbaar
Geen wonder dat het slecht is voor je ego
eega (de; 's, -gaas) echtgenoot, echtgenote
Of ben je er al mee getrouwd?
quote:Vertel eens?
Op zondag 12 oktober 2003 13:30 schreef Miss_WannaBe het volgende:
Aaaargh, sommige mannen zijn echt eng....
En ik kan ook al geen bal vangen...
Je hangt je ego op aan je intelligentie:
quote:Tegelijkertijd krimpt je ego in het bijzijn van een vrouw:
Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer,
quote:Ik denk dat dat komt omdat je tegenover een vrouw niet gaat lopen pronken met je intellect, en dus iets anders nodig hebt om je ego aan op te hangen. Alleen dat heb je blijkbaar niet in die mate als bij je intellect.
Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden.
Dus: kap met roepen dat je zo slim bent en begin met reeel naar jezelf te kijken <alle aspecten>
niets is zo grappig als een jongen, die eerst stoer loopt te doen bij zijn vrienden, ineen zien te krimpen als hij een vrouw ziet
quote:Ok aan de grootte van je ego ligt het duidelijk niet.... En slim en dom zijn dus inderdaad termen die niet gemakkelijk te gebruiken zijn. Iedereen is wel dom op een bepaald terrein. Kijk maar is naar een kennisquiz op tv(of ga ik nu weer naar een te laag niveau voor je) daar zitten mensen bij met een enorm hoog IQ en een universitaire opleiding die vragen over algemene ontwikkeling niet kunnen beantwoorden.
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:43 schreef tvlxd het volgende:Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer
Hieruit concludeer ik dat jij niet niet het "intellectuele" vermogen hebt om met mensen ( lees vrouwen) met andere interesses of een andere achtergrond te communiceren.
Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden.
Met andere woorden, je gebruikt jouw niveau als referentiekader om te bepalen of een ander wel of niet intelligent genoeg. Zegt meer over hoe jij naar mensen kijkt.
Trouwens DE VROUW bestaat helemaal niet, dus hou op met dat gegeneraliseer.
quote:Is het geen goed idee om koffietafelfilosoof John Gray hier maar buiten te laten? Alhoewel ik wel zekere overeenkomsten in zwart-wit denken zie met deze discussie...
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:15 schreef qrazi het volgende:
Hmmmz, aan de discussie toevoegend: Vrouwen komen van Venus, Mannen van Mars. lijkt een open deur intrappen, maar ik doe het toch maar...
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:41 schreef Litpho het volgende:[..]
Is het geen goed idee om koffietafelfilosoof John Gray hier maar buiten te laten? Alhoewel ik wel zekere overeenkomsten in zwart-wit denken zie met deze discussie...
Sommige mensen vinden het fijn als een vermeende autoriteit hen in hun vooroordelen bevestigd. Daar verdient Sjonnie Graai dan ook op.
quote:Moet dan dan?
Op zondag 12 oktober 2003 15:34 schreef Kanzaki het volgende:
Sorry dat ik het zeg. Maar wordt dan Homo. En niet elke vrouw past binnen het kader wat jij schetst.
Dit kan echt niet bij elkaar he?
Misschien moet je een opblaaspop kopen dan heb je geen probleem meer, dan kun jij ook de enige zijn die praat!
Plus je taalgebruik doet me denken aan iemand die slim over wilt komen maar het niet is.. Hmz...
quote:zoals die Ottolien, zeker
Op zondag 12 oktober 2003 16:43 schreef street011 het volgende:
TS doelt er waarschijnlijk op dat je met de meeste vrouwen geen 'diepzinnige' gesprekken of intelligente discussies kan voeren...
het is idd lastig om zulke dames te vinden, ze zijn er wel maar je moet denk ik al snel bij de hogere opleidingen zoeken...
psychologes zijn een heel goed voorbeeld!
quote:Da's vast een interesante vrouw zolang het maar niet elk weekend 'goed gesprek' wordt
Op zondag 12 oktober 2003 16:46 schreef milagro het volgende:[..]
zoals die Ottolien, zeker
Voorlopig zal ze haar vrije tijd wel volgeboekt hebben met interviews bij de Story, Privé, Revu, Panorama, Libelle, Yes en soortgelijke bladen. Einelijk hebben ie dan eens wat andere kopij dan de vijfjaarlijkse herhalingscyclus van oude artikelen met nieuwe gezichten. Haar minuten van roem komen eraan...
quote:Wacht maar tot hij geld binnenbrengt of zich een maatschappelijke positie verwerft, dan zijn er wel Mabels die zich aandienen.
Op zondag 12 oktober 2003 17:07 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Samenvatting: de vrouwtjes moeten je niet.
en die snuit hij in een kwartier, net zo makkelijk....
Dus je zoekt eigenlijk gewoon een vrouw met wie je over voetbal kunt ouwehoeren en verder emotioneel stabiel is?
Je kan natuurlijk óók gewoon zegen dat je je een beetje ongemakkelijk voelt bij de andere sexe - dat hebben wel meer mensen.
En het is flink prettiger om te lezen dan die kruip door sluip door verklaringen.
quote:En waar zijn die mannen dan? Seksueel begeerlijk en intellectueel geinteresseerd? Ze lijken zo hun best te doen de werkelijkheid te ontlopen. Doe niet zo serieus, maak je niet druk, neem er nog een.
Op zondag 12 oktober 2003 16:43 schreef street011 het volgende:
het is idd lastig om zulke dames te vinden, ze zijn er wel maar je moet denk ik al snel bij de hogere opleidingen zoeken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |