Deze toelage zou 209euro volgens hun zijn, maar moet 160 euro zijn ook volgens hun....
Maar ik krijg maar 180 euro per maand...
Hmm, volgens mij is hun administratie nog een grotere puinhoop dan die van mij. (had geeneens gezien dat op m'n 1e brief dat ik een toelage had van 209, nam altijd aan dat die 180 goed was)
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:55 schreef Rodie83 het volgende:
Doe eerst wat aan je topic titel, ja?
Ik ben blij voor je dat jij NOOIT een typo maakt!
quote:Happerd
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:56 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Ik ben blij voor je dat jij NOOIT een typo maakt!
bij dit soort instanties moet je altijd checken en dubbel checken
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:01 schreef Rodie83 het volgende:[..]
Happerd
. Verder vervelend voor je, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, gewoon lullig. Ff langs een regiokantoor en ze pluizen het ff voor je uit.
Maar kom je thuis van het werk, open je die brief staat er:
"Kortlopende Schuld 448" heb je toch zoiets van WTF
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 11-10-2003 18:09]
quote:Volgens mij heb ik dat wel gedaan, want ik heb die 180 ook ergens op een brief voorbij zien komen. Maar die ben dus kwijt, of m'n moeder heeft hem.
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:02 schreef werkeend het volgende:
ben je ook zelf niet een beetje schuldig hieraan? niet kijken of je het bedrag ontvangt wat je zou moeten krijgen?bij dit soort instanties moet je altijd checken en dubbel checken
Maar ik was allang blij met die 180.
quote:A: mjah oke
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:06 schreef detulp050 het volgende:
A. volgens hen
B. Ik kan er geen touw aan vastknopen
C. Wat een vreselijk taalgebruik.Heb je ze al eens gebeld ? Je kunt het beste langsgaan, daar zijn ze altijd heel schappelijk
Maar idd ik bel ze maandag wel ff
Stond een btje vaag, maar ik heb dus een schuld volgens hen. Er zou wat veranderd in m'n ouders situatie zijn, en die weten van niks
Maar goed de bijdrage van m'n pa klopt iig niet, volgens de brieven die ik hier heb, dus daar zit het ergens fout.
quote:Na het de 3e keer rustig gelezen te hebben vatte ik het al
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:10 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
A: mjah oke
B: de rest wel...
C: Vind je?Maar idd ik bel ze maandag wel ff
Meestal is het zo dat er een beschikking is n.a.v. informatie die ze hebben. Als blijkt dat er een wijziging is geweest (over thuis of uitwonen, deeltijd of voltijdstudie etc.) dan kan het soms even duren voor je het correcte bedrag krijgt. Daarom kan er soms dus een verrekening zijn. Maar wel vervelend dat je schuld hebt opgebouwd zonder het te weten.
quote:Hmm maar er is dus niks veranderd dat is het vreemde, en de bijdrage van m'n vader is op een brief van mij bijv 98 euro, tewijl hij een brief krijgt dat ie 130 euro moet betalen, maar in die brief van vandaag staat er weer dat ie 177
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:33 schreef detulp050 het volgende:[..]
Na het de 3e keer rustig gelezen te hebben vatte ik het al
Meestal is het zo dat er een beschikking is n.a.v. informatie die ze hebben. Als blijkt dat er een wijziging is geweest (over thuis of uitwonen, deeltijd of voltijdstudie etc.) dan kan het soms even duren voor je het correcte bedrag krijgt. Daarom kan er soms dus een verrekening zijn. Maar wel vervelend dat je schuld hebt opgebouwd zonder het te weten.
quote:ja inderdaad, in de brief die ik vanmorgen kreeg stond dat ik ineens een kortlopende schuld heb van 700 euro. Er zou iets veranderd zijn in de situatie van mijn moeder, maar volgens mij heeft t eerder iets met de situatie van mijn vader te maken. En mijn ouders weten van niks. In de brief wordt verder over die verandering ook niks uitgelegd. Maandag maar es bellen.
Maar kom je thuis van het werk, open je die brief staat er:
"Kortlopende Schuld 448" heb je toch zoiets van WTF
Het is inmiddels 16 jaar geleden dat ik 18 jaar werd en de IBG (toen nog Informatiseringsbank geheten) werd opgericht.
Het was een zooitje, het is een zooitje, zal ook wel een zooitje blijven.
ps.
Ik twijfel nu of toen de IBG werd opgericht, of dat toen de OV kaart werd ingevoerd. Hoe dan ook: een zooitje!
quote:Zelfde als mij dus, en ik d8 mischien m'n stage. Maarrrrrrrrr.
Op zaterdag 11 oktober 2003 19:34 schreef Petra76 het volgende:[..]
ja inderdaad, in de brief die ik vanmorgen kreeg stond dat ik ineens een kortlopende schuld heb van 700 euro. Er zou iets veranderd zijn in de situatie van mijn moeder, maar volgens mij heeft t eerder iets met de situatie van mijn vader te maken. En mijn ouders weten van niks. In de brief wordt verder over die verandering ook niks uitgelegd. Maandag maar es bellen.
Dat heeft punt 1 niks met m'n ouders te maken, en het is een onbetaalde stage.
Niet meteen met je vingertje naar de IBG wijzen, dus.
quote:Nee, gegevens goed invullen ivm overlijden van vader.
Op zondag 12 oktober 2003 10:35 schreef Natalie het volgende:
Och, als jij je papieren goed invult, dan had dit waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden. Jij verstrekt immers de gegevens waar zij je beurs van berekenen. En als die gegevens achteraf niet blijken te kloppen... sja...Niet meteen met je vingertje naar de IBG wijzen, dus.
quote:Als, op dit gebied, zéér ervaren ex-student moet ik je nu dus KRACHTIG tegenspreken!!!!
Och, als jij je papieren goed invult, dan had dit waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden. Jij verstrekt immers de gegevens waar zij je beurs van berekenen. En als die gegevens achteraf niet blijken te kloppen... sja...Niet meteen met je vingertje naar de IBG wijzen, dus.
IBG is in staat om de simpelste en duidelijkste dingen volkomen te verprutsen. Na mijn studie, toen ik mijn &(*#%^*&# studieschuld afbetaald had (ik heb dus mijn complete BASISBEURS, wat in principe een GIFT was moeten terugbetalen), toen heb ik de hele stapel brieven van zeker 20 cm dik ritueel verbrand.
[offtopic]
Ik heb nog wel met succes een deel van het terugbetalen van mijn basisbeurs kunnen opvoeren als studiekosten bij mijn aangifte inkomstenbelasting! Dat maakte nog *iets* goed!
[/offtopic]
quote:Erg vaag, bij mij moest i.v.m. het overlijden van mijn vader vanalles veranderd worden, waaronder het peiljaar, maar dat is zonder problemen gebeurd. Een vaag dingetje: een begeleidend briefje waarin staat dat u (de vader dus) de formulieren moet ondertekenen, maar als u overleden bent, mag uw kind voor u tekenen.
Op zondag 12 oktober 2003 11:09 schreef Apfel het volgende:[..]
Nee, gegevens goed invullen ivm overlijden van vader.
Aangetekend weg doen, na 1,5 maand bellen hoe het zit en dan claimen dat ze het nooit hebben ontvangen
quote:En als voormalig werknemer van IBG kan ik hier dus hard om lachen
Op zondag 12 oktober 2003 11:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:Als, op dit gebied, zéér ervaren ex-student moet ik je nu dus KRACHTIG tegenspreken!!!!
quote:Ik zeg niet dat IBG nooit fouten maakt. Want dat doen ze wel degeljik. Net als dat jij, de buurman, je vrienden ook wel eens iets fout doen. Over jouw zaak kan ik niets zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het spijtig vindt dat het zo heeft moeten lopen en dat je -als je nog steeds zo pissed bent- misschien eens een bezoekje aan ze moet brengen.
IBG is in staat om de simpelste en duidelijkste dingen volkomen te verprutsen. Na mijn studie, toen ik mijn &(*#%^*&# studieschuld afbetaald had (ik heb dus mijn complete BASISBEURS, wat in principe een GIFT was moeten terugbetalen), toen heb ik de hele stapel brieven van zeker 20 cm dik ritueel verbrand.
Ik het geval van de TS: vaak gebeurt dit (meestal) omdat de gegevens die IBG ontvangt óf niet volledig zijn óf niet kloppen. Men komt daar vaak pas achter als het een jaar later is en er opnieuw gegevens moeten worden verstrekt. Dan is het: 'Heeej, hoe kan dit? Waarom verschillen die gegevens zo van vorig jaar?'
Briefje sturen of bellen en checken hoe de vork in de steek zit, en dan komt pas boven water dat de eerdere gegevens niet juist waren.
Als dit het geval is geweest, dan is het natuurlijk niet de schuld van de TS (hoe kon die weten dat iets bijv. niet goed was ingevuld) en niet de schuld van IBG (hoe kon die weten dat de TS bijv. moeite had met de formulieren), het enige wat het is, is knap irritant. Want niemand vraagt om zoiets.
Maar ik vind het wel heel erg 'makkelijk' om meteen de schuld aan IBG te geven ipv het ook eens van de andere kant te bekijken.
quote:
[offtopic]
Ik heb nog wel met succes een deel van het terugbetalen van mijn basisbeurs kunnen opvoeren als studiekosten bij mijn aangifte inkomstenbelasting! Dat maakte nog *iets* goed!
[/offtopic]
quote:Dat is pijnlijk, inderdaad.
Op zondag 12 oktober 2003 11:09 schreef Apfel het volgende:Nee, gegevens goed invullen ivm overlijden van vader.
Aangetekend weg doen, na 1,5 maand bellen hoe het zit en dan claimen dat ze het nooit hebben ontvangen
quote:Een aantal opmerkingen hierover:
Op zondag 12 oktober 2003 12:10 schreef Natalie het volgende:[..]
[...]
Ik zeg niet dat IBG nooit fouten maakt. Want dat doen ze wel degeljik. Net als dat jij, de buurman, je vrienden ook wel eens iets fout doen. Over jouw zaak kan ik niets zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het spijtig vindt dat het zo heeft moeten lopen en dat je -als je nog steeds zo pissed bent- misschien eens een bezoekje aan ze moet brengen.
[...]
quote:Dat stukje was ik vergeten maar hij was ook met handtekening retour en die lag hier dus al 1,5 maand te kijken
Op zondag 12 oktober 2003 12:18 schreef Natalie het volgende:
stuur het dan aangetekend + handtekening retour.
quote:Wtf, punt 1 heb ik HELEMAAL niks ingevuld, hebben m'n ouders gedaan.. Daarna is het nog door iemand gecontroleerd, die er toch MEER vestand van heeft dan een willekeurig typ mutsje daaro.
En het is gewoon ASO dat als er idd iets veranderd zou zijn, zo als zei zeggen (mischien ook slim van ze om te vermelden wat...) dat ze dan pas een jaar later komen, en ik dus straks een flink finacieel probleem kan hebben.
En het is algemeen bekend dat het bij die insatanties gewoon een grote pleuris zooi is, net zoals de belasting.
Ik ken verhalen van mensen die geld terugkregen, na controle van de belastingsdienst bleek het goed te zijn. Komt er een JAAR later een brief, foutje van ons geef het geld maar weer terug. Toen heeft daar een boekhouder na gekeken, wat bleek deze persoon kreeg nog veel meer terug.
quote:Dan hebben je ouders misschien iets verkeerd ingevuld. En iemand kan het wel gecontroleerd hebben, maar wie zegt dat diegene precies weet hoe het ingevuld had moeten worden? Er kan overal iets fout gegaan zijn. Het lijkt me sterk als iemand die bij IBG werkt niet weet hoe hun eigen formulier ingevuld dient te worden. Dus jou laatste zin kun je weghalen.
Op zondag 12 oktober 2003 15:06 schreef Ajaxno1 het volgende:Wtf, punt 1 heb ik HELEMAAL niks ingevuld, hebben m'n ouders gedaan.. Daarna is het nog door iemand gecontroleerd, die er toch MEER vestand van heeft dan een willekeurig typ mutsje daaro.
Let wel, ik beschuldig niemand. Ik probeer alleen te achterhalen waar het misschien fout is gegaan
quote:Ik zeg nergens dat er iets veranderd zou zijn. Wat ik wél zeg is dat sommige formulieren ieder jaar opnieuw ingevuld behoren te worden. Zoals bijv. als jij een aanvullende beurs ontvangt, dan zullen je ouders ieder jaar bepaalde gegevens aan IBG moeten verstrekken om de hoogte van je beurs te kunnen bepalen.
En het is gewoon ASO dat als er idd iets veranderd zou zijn, zo als zei zeggen (mischien ook slim van ze om te vermelden wat...) dat ze dan pas een jaar later komen, en ik dus straks een flink finacieel probleem kan hebben.
quote:Soms wel ja. Het blijft mensenwerk. Zowel voor jou en je ouders, als voor IBG.
En het is algemeen bekend dat het bij die insatanties gewoon een grote pleuris zooi is, net zoals de belasting.
quote:Het is goed dat er mensen zijn die dingen nakijken. Op die manier kunnen dingen die niet kloppen worden hersteld. En dat is de bedoeling.
Ik ken verhalen van mensen die geld terugkregen, na controle van de belastingsdienst bleek het goed te zijn. Komt er een JAAR later een brief, foutje van ons geef het geld maar weer terug. Toen heeft daar een boekhouder na gekeken, wat bleek deze persoon kreeg nog veel meer terug.
Het spijt me dat je problemen hebt met IBG en dit is de Klaagbaak, dus klagen mag je. Maar wie weet is het een idee om IBG te bellen en te vragen wat er nu precies mis is gegaan. Vraag ze of ze eens uit kunnen leggen waarom dit heeft moeten gebeuren en hoe het in het vervolg te voorkomen is.
Op die manier voorkom je misschien dat het nog eens gebeurd. Snappie?
quote:Idd, ik snap best dat er fouten gemaakt worden
Op zondag 12 oktober 2003 15:29 schreef Natalie het volgende:
Verhaal
Maar het vreemde is dus dat er niks veranderd is, volgens m'n ouders dan
Maar goed m'n moeder of ik gaan ze morgen is bellen, om te vragen wat er nus aan de hand is
quote:Top!! Hartstikke goed!
Op zondag 12 oktober 2003 15:40 schreef Ajaxno1 het volgende:Idd, ik snap best dat er fouten gemaakt worden
Maar het vreemde is dus dat er niks veranderd is, volgens m'n ouders dan
Maar goed m'n moeder of ik gaan ze morgen is bellen, om te vragen wat er nus aan de hand is
Ik hoop dat jullie er op die manier achterkomen wat er nu precies fout is gegaan & dat dit soort dingen niet weer zullen gebeuren.
quote:Gebeld,
Op zondag 12 oktober 2003 16:44 schreef Natalie het volgende:[..]
Top!! Hartstikke goed!
Ik hoop dat jullie er op die manier achterkomen wat er nu precies fout is gegaan & dat dit soort dingen niet weer zullen gebeuren.
De schuld wordt wel van m'n toelage afgehaald, maar moet worden betaald door m'n ouders.
Beide ouders (gescheiden), zouden beide meer zijn gaan verdienen. M'n pa waarschijnlijk door extra dagen en overuren.
M'n ma door dat ze meer uren loopt (3 per week maar goed), en mischien door belastingsterugave. Deze brief kwam zo laat, omdat de belastingspieren van m'n moeder laat klaar waren.
De IBG gaf ons wel een tip om de belastingsdienst eens te bellen ivm met fouten door hun. M'n moeder zou volgens de IBG veel meer verdienen, wat door die 3 uur dus niet echt het geval is.
Sorry dat ik (ex)-medewerkers van de IBG heb beledigd , maar tjah dat krijg je in 1e reacties
En je hebt niemand beledigd, maar wat je zelf al zei: de eerste reactie is vaak: 'Grrrrrrr IBG!!!' Maar als je even verder kijkt, dan zijn er vaak ook andere dingen die meespelen.
Dat men niet begrijpt hoe het bij een grote instantie werkt leidt tot dit soort beschuldigingen die nergens op slaan. Wel begrijpelijk natuurlijk.
Maar heel weinig van de klachten die ingediend worden blijken uiteindelijk gegrond te zijn. Het heeft bijna altijd te maken met het niet begrijpen van wet en regelgeving.
Ik werk hier nu al een aantal jaren en ik moet zeggen dat het hier absoluut geen puinhoop is.
Over het verleden kan ik niet oordelen, maar nu gaat het hier goed. We krijgen erg weinig klachten en de telefonische bereikbaarheid is bijna altijd goed.
Jammer genoeg kom je als instelling niet snel van een slechte naam af. Negatieve uitlatingen onthoudt je nu eenmaal gemakkelijker dan positieve....
kennelijk.
quote:Nu zijn sommige formulieren ook best pittig. Tuurlijk... als je ze als een paar keer hebt ingevuld, dan wordt het een stuk makkelijker. Maar als je voor het eerst zoiets voor je neus krijgt dan is moet je toch even goed je hoofd erbij hebben.
Op maandag 13 oktober 2003 11:21 schreef Sorbootje het volgende:
Precies. Hoe vaak studenten niet roepen dat het hier een zooi is.. En dan leg je uit wat er aan de hand is en ineens zien ze het lichtDat men niet begrijpt hoe het bij een grote instantie werkt leidt tot dit soort beschuldigingen die nergens op slaan. Wel begrijpelijk natuurlijk.
Maar heel weinig van de klachten die ingediend worden blijken uiteindelijk gegrond te zijn. Het heeft bijna altijd te maken met het niet begrijpen van wet en regelgeving.
quote:Ik heb er ook gewerkt. Bijna 1,5 jaar in het totaal. Wie weet ken ik je wel
Ik werk hier nu al een aantal jaren en ik moet zeggen dat het hier absoluut geen puinhoop is.
quote:Is helemaal weer
Over het verleden kan ik niet oordelen, maar nu gaat het hier goed. We krijgen erg weinig klachten en de telefonische bereikbaarheid is bijna altijd goed.Jammer genoeg kom je als instelling niet snel van een slechte naam af. Negatieve uitlatingen onthoudt je nu eenmaal gemakkelijker dan positieve....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |