abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2003 @ 00:14:02 #26
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14932720
quote:
Heb net La Sage geluisterd, maar na 30 sec. had ik er wel weer genoeg van.. te weinig diepte in de beat.. te weinig lagen.. de verhouding volume stem/beat is dramatisch.. weer 1 van die 1 uit een dozijn rapnummers, wat ook de reden is dat ik er verder nooit naar luister.
Kijk: dat je er misschien weinig aan vind omdat je er niets van verstaat oid. kan ik nog inkomen. Maar dat je hier gaat lopen beweren dat er te diepte in de beat zit, snap ik echt helemaal niet
Te weinig lagen? kgeloof dat dat n uitdrukking is die je net ter plekke hebt verzonnen
De verhouding van t volume stem/beat is dramatisch?? volges mij moet je echt es beter naar die "muziek" van Gay Unit luisteren om er toch ook zelf achter te komen dat:
-: de beats flets zijn: die gaan echt niet dieper dan IAM`s beats
-: de teksten van Gay Unit nergens over gaan: luister es naar IAM
Bij mij is het nu eenmaal zo dat als een track een lekkere maar vooral goede beat heeft, luister ik er heus wel naar. Ook al gaat de tekst nergens over, als de beat goed is, is al een deel van de track gered.
Mijn advies: luister eens naar de albums "Ombre est Lumiere" maar vooral "L`Ecole Du Micro D`Argent" van IAM. De laatste is (voor mij helemaal) een regelrechte classic. Kan me niet herinneren dat Obie Trice en G-Unit al een classic op hun naam hebben staan, of wel??
Ok wel toegegeven: IAM gaat al iets langer mee: sinds 1989 als k t goed heb
En t gaat dus al echt helemaal te ver om de tracks van IAM een "1 uit een dozijn rapnummers" te noemen
de juiste uitdrukking is btw.: een 13 in dozijn nummer, maar dat terzijde.
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:23 schreef Boomlaars het volgende:

[..]
Bovendien wat heeft de hitparade hiermee te maken? Ja dat ik zie wat de mening van 13-jarige kinderen is aangaande muziek.. en laat ik nu net alleen op mijn eigen smaak afgaan. En de in jouw ogen "hitparade-commerciele-bagger-nrs" van Eminem, 50 Cent, Obie Trice, G-Unit vindt ik veeeel lekkerder klinken dan die andere muziek uit de hiphop-scene.

kheb niet gezegd dat alle commercieele nummers bagger zijn, maar t klopt dat veel van die tracks het luisteren niet waard zijn
Kheb trouwens ook de cd`s van Eminem, en daar heb ik geen problemen mee, hoor.

Zoals gezegd: echt niet alle commercieele nummers zijn bagger, maar de cd van Gay Unit is IMHO echt te erg voor woorden
Een regelrechte schande voor t hiphop genre.

quote:
Smaken verschillen
Gelukkig wel, anders luisterden we allemaal naar 50 Cent, en waar zou t dan heen gaan met de wereld?
Aan de andere kant: als we wel allemaal de zelfde smaak hadden, zouden er tenminste wel meer mensen naar IAM luisteren

Hoop dat je nog iets te zeggen hebt, maar kgok vanwel

woensdag 26 november 2003 @ 00:35:31 #27
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_14933076
quote:
Op woensdag 26 november 2003 00:14 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Kijk: dat je er misschien weinig aan vind omdat je er niets van verstaat oid. kan ik nog inkomen. Maar dat je hier gaat lopen beweren dat er te diepte in de beat zit, snap ik echt helemaal niet
Te weinig lagen? kgeloof dat dat n uitdrukking is die je net ter plekke hebt verzonnen
De verhouding van t volume stem/beat is dramatisch?? volges mij moet je echt es beter naar die "muziek" van Gay Unit luisteren om er toch ook zelf achter te komen dat:
-: de beats flets zijn: die gaan echt niet dieper dan IAM`s beats
-: de teksten van Gay Unit nergens over gaan: luister es naar IAM
Bij mij is het nu eenmaal zo dat als een track een lekkere maar vooral goede beat heeft, luister ik er heus wel naar. Ook al gaat de tekst nergens over, als de beat goed is, is al een deel van de track gered.
Mijn advies: luister eens naar de albums "Ombre est Lumiere" maar vooral "L`Ecole Du Micro D`Argent" van IAM. De laatste is (voor mij helemaal) een regelrechte classic. Kan me niet herinneren dat Obie Trice en G-Unit al een classic op hun naam hebben staan, of wel??
Ok wel toegegeven: IAM gaat al iets langer mee: sinds 1989 als k t goed heb
En t gaat dus al echt helemaal te ver om de tracks van IAM een "1 uit een dozijn rapnummers" te noemen
de juiste uitdrukking is btw.: een 13 in dozijn nummer, maar dat terzijde.
[..]

Ik versta de tekst uitstekend, echter bij mij maakt niet de tekst een goed nummer, maar een combinatie van een goede tekst met een goede flow, met een goede beat, flow en beat vond ik bij dit nummer vrij standaard.. dan heb ik al geen zin meer naar de tekst te luisteren.
w.b. "te weinig lagen" .. precies zoals ik het zeg.. drums zouden meer toegevoegd kunnen worden, e.a. muzikale effecten die het toch iets aangenamer maken om naar te luisteren. Over verhouding volume stem/beat .. de stem komt te veel boven de beat uit, dat wekt (bij mij) irritatie op. Verder weet ik weinig van die groep, dus kan daar verder geen uitlatingen over doen.

"de juiste uitdrukking is btw.: een 13 in dozijn nummer, maar dat terzijde" .. ach ik zeg ook "Helaas chinese vaas.." .. you get the point don't you..

[...]
kheb niet gezegd dat alle commercieele nummers bagger zijn, maar t klopt dat veel van die tracks het luisteren niet waard zijn
Kheb trouwens ook de cd`s van Eminem, en daar heb ik geen problemen mee, hoor.
[...]

Sommige inderdaad niet nee, maar p.i.m.p / in da club klinkt gewoon lekker in een kroeg/cafe/club

[...]
Zoals gezegd: echt niet alle commercieele nummers zijn bagger, maar de cd van Gay Unit is IMHO echt te erg voor woorden
Een regelrechte schande voor t hiphop genre.
[..]

Mwoah.. Als geheel is het ietwat eentonig, maar er zitten leuke nummers bij.

[...]
Gelukkig wel, anders luisterden we allemaal naar 50 Cent, en waar zou t dan heen gaan met de wereld?
Aan de andere kant: als we wel allemaal de zelfde smaak hadden, zouden er tenminste wel meer mensen naar IAM luisteren
[...]

Ik heb niet zo'n hoge pet op van 50 cent (vooral niet na het zien van een live performance ) maar sommige nummers die hij uitbrengt klinken gewoon goed

[..]
Hoop dat je nog iets te zeggen hebt, maar kgok vanwel
[..]

Ach.. ieder zijn eigen ding.

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 26 november 2003 @ 01:04:47 #28
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14933464
Kijk wbt de beats van IAM: tis IMHO juist hun kracht om met weinig lagen (zoals jij t noemt) een goede beat en uiteindelijk ook een super track te maken.
Luister dan es naar de track "Un Cri Court Dans La Nuit" misschien dat die beat je beter bevalt...

Idd. is de flow ook belangrijk want met een slechte flow is de track gelijkt verneukt. daarom snap ik ook niet dat je La Saga niet kan waarderen. als je es goed luistert naar de track dan hoor dat de flow van Freeman en Akhenaton subliem zijn.

Ok kmoet toegeven dat de nieuwe cd van IAM, Revoir Un Printemps, minder is dan Ombre est Lumiere en L`Ecole Du Micro D`Argent. Maar ook op deze cd komen de flows zeer goed tot z`n recht.

Kheb ook idd. geen hoge pet op van 50. In Da Club heeft n lekkere beat maar z`n flow is ronduit slecht en (uiteraard) gaat de tekst ook weer nergens over. En ja hoor, kvind het ook lekker om tijdens t stappen op zo`n track te feesten. maar daar blijft t ook bij. Heb ook liever dat de hele club uit z`n dak gaat op In Da Club dan dat er 5 of 10 man een beetje staan te dansen op de beat van "Je Danse Le Mia". Maar daar blijft ook wel bij. Ben ook bij t concert van Eminem en 50 geweest in de ArenA ( jawel!) en daar was 50 Cent live idd. niet erg sterk.
Kheb zijn cd ook (gekregen) en sommige tracks zijn idd. wel ok,maar zeker niet meer dan dat!!!

Kortom: Gay Unit is wack en dus is t maar beter dat smaken verschillen.

Khou me toch maar bij IAM, maar dat mocht inmiddels wel duidelijk zijn

-edit- als je,zoals jij, niet zoveel van IAM weet bezoek dan es: IAM STYLE. De site is in t Engels, dus makkelijk te begrijpen

pi_17266645
quote:
Op woensdag 26 november 2003 00:14 schreef Timo20 het volgende:

[..]

....................Kan me niet herinneren dat Obie Trice en G-Unit al een classic op hun naam hebben staan, of wel??
.......................

Hoe lang hebben obie en g-unit al een album ?
Dat geeft niet echt de tijd om iets een klassieker te noemen.
Als je dat zo snel al kan noemen kan ik nog wel ff doorgaan.
Dre had ook "still dre"(is imho een prachtvoorbeeld van een klassieker) pas toen die wegging bij death row dus tijd genoeg.
Laat ze maar ff doormodderen(niet dat dit niet goed is, album van g-unit is best wel goed), komt wel goed
  dinsdag 17 februari 2004 @ 23:16:17 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17272223
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 20:38 schreef brtausi het volgende:

[..]

Hoe lang hebben obie en g-unit al een album ?
Dat geeft niet echt de tijd om iets een klassieker te noemen.
Als je dat zo snel al kan noemen kan ik nog wel ff doorgaan.
Dre had ook "still dre"(is imho een prachtvoorbeeld van een klassieker) pas toen die wegging bij death row dus tijd genoeg.
Laat ze maar ff doormodderen(niet dat dit niet goed is, album van g-unit is best wel goed), komt wel goed

Ok, je hebt n punt als je zegt dat t idd. tijd nodig heeft om n klassieker te worden. Maar IMHO hoor je bij sommige albums al meteen dat t n klassieker wordt, en dat is hier (vooral bij t album van Obie & G-Unit) niet t geval!
"Still DRE" is idd. n lekkere track, maar ook geen classic. Tracks als Nuthin` But A G Thang en Snoop Dogg`s What`s My Name? zijn daarintegen wel klassiekers. En dat heeft niets te maken met t feit dat deze tracks al wat ouder zijn dan Still DRE of andere tracks. Want "Stan" van Eminem is IMHO wel degelijk n classic en je kan toch niet zeggen dat die track al zo oud is...
pi_17273564
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 22:51 schreef Timo20 het volgende:
Als je die beat vet vindt, luister dan eens naar "La Saga" en "Petit Frere" van IAM. die beats zijn pas vet
Volgens mij heb je deze zin ergens in je clipboard staan zodat je alleen maar CTRL+V hoeft te doen in dergelijke topics heh.
pi_17273645
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:16 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ok, je hebt n punt als je zegt dat t idd. tijd nodig heeft om n klassieker te worden. Maar IMHO hoor je bij sommige albums al meteen dat t n klassieker wordt, en dat is hier (vooral bij t album van Obie & G-Unit) niet t geval!
"Still DRE" is idd. n lekkere track, maar ook geen classic. Tracks als Nuthin` But A G Thang en Snoop Dogg`s What`s My Name? zijn daarintegen wel klassiekers. En dat heeft niets te maken met t feit dat deze tracks al wat ouder zijn dan Still DRE of andere tracks. Want "Stan" van Eminem is IMHO wel degelijk n classic en je kan toch niet zeggen dat die track al zo oud is...

In dat opzicht zijn de meningen over wanneer een track een classic is zo te zien verdeeld
Maar soms staat het gewoon vast zoals idd Nuthin` But A G Thang.
Maar dat g-unit album komt natuurlijk ook een beetje in de schaduw te staan omdat Get rich or die tryin' zo'n succes was.
Het is niet een wereld album maar wel lekker, vooral poppin them thangs heeft een lekker beat
pi_17273682
waarom ineens deze topickick
My Only Fear Of Death Is Coming Back Reincarnated As a Breezahslut.
pi_17273712
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 00:07 schreef DevilsNight83 het volgende:
Ik had zin in een discussie hierover
pi_17274354
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 00:07 schreef DevilsNight83 het volgende:
Omdat dat heel normaal is wanneer je ergens over wil praten.
  woensdag 18 februari 2004 @ 00:57:52 #36
61686 StOnEd_RaiDeR
Hip-Hop is the best thing poss
pi_17274625
Stunt 101 is wel goed, niet super, maar wel cool.
Murder Inc. Murdering people since 1991.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')