quote:Die is mooi!
Op donderdag 31 mei 2001 21:33 schreef Koekepan het volgende:
JJ Slauerhoff - Het verboden rijk
Momenteel voor school: Het glinsterend pantser - Simon Vestdijk. Beetje
quote:
Op donderdag 31 mei 2001 21:33 schreef Koekepan het volgende:
JJ Slauerhoff - Het verboden rijk
Nog aanraders. Morgen moet ik het boekverslag inleveren
Ik merk dat sinds ik verplicht moet lezen voor school ik veel veel minder ben gaan lezen.
vind het niet meer leuk.
quote:* Dagootje knielt..
Op donderdag 31 mei 2001 23:28 schreef Qarinx het volgende:
denk dat het de ontdekking wordt...vanaf zaterdag..alle tijd nl.
quote:En dan zeggen dat ik geen smaak heb!
Op donderdag 31 mei 2001 23:06 schreef Dagootje het volgende:
Nee ff serieus, Slauerhoff maakt serieuze indruk op me. Ik denk erover hem in mijn rijtje van grote namen te plaatsen (Kafka, Vestdijk, Mann, Proust, Rilke, Achterberg, Apollinaire, Poe).
Nu ben ik bezig met het derde deel van "Dune van Frank Herbert.
Godel, Escher, Bach durf ik nog niet aan, alhoewel het steeds meer begint te lonken.
en
Rad des Tijds deel 9 - Hart van de winter
doorlezen yvonne!
quote:Schrijver?
Op donderdag 31 mei 2001 23:37 schreef DuchessX het volgende:
'Gezond egoïsme'. Moet van mijn psych.
quote:Gaat goed samen
Op vrijdag 01 juni 2001 12:44 schreef _Abu_ het volgende:
Geschiedenis van de westerse filosofie van Bertrand Russell en De rode kamer van Nicci French.
quote:Mmm, ik heb alle delen gelezen, dat is al 6 jaar geleden, maar ik kan me herinneren dat ik de eerste het best vond en dat het daarnaa steeds minder werd... Heb jij dat ook?
Op donderdag 31 mei 2001 23:37 schreef zodiakk het volgende:Nu ben ik bezig met het derde deel van "Dune van Frank Herbert.
quote:Samen, ik lees ze niet samen, ik lees ze beide. Lees jij alleen maar boeken die goed samen gaan?
Op vrijdag 01 juni 2001 12:45 schreef Koekepan het volgende:[..]
Gaat goed samen
![]()
The Fifth Elephant - Terry Pratchett
Science of Discworld - Terry Pratchett
Sprout Mask Replica - Robert Rankin
Snuff Fiction - Robert Rankin
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 12:48 schreef _Abu_ het volgende:
Samen, ik lees ze niet samen, ik lees ze beide. Lees jij alleen maar boeken die goed samen gaan?
quote:Diezelfde psysch. Ik moest ooit van mijn shrink "The way of the peaceful warrior" lezen van eh.. Dan.. nogwat
Op vrijdag 01 juni 2001 12:35 schreef Koekepan het volgende:[..]
Schrijver?
quote:Dacht dat je hem al 2x gelezen had
Op vrijdag 01 juni 2001 14:01 schreef ScarFace_CvL het volgende:
Ontdekking van de Hemel voor de 2e keer, en geloof me hij is nu NOG beter!
quote:Ooh die moet ik ook nodig eens zien te vinden!
Op vrijdag 01 juni 2001 12:52 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik lees altijd verschillende boeken door elkaar.
Momenteel zijn dat:The Fifth Elephant - Terry Pratchett
quote:Dat is ook het eerste boek wat ik wil gaan lezen zodra ik tijd heb. Dat is dus over een week of 3.
Op donderdag 31 mei 2001 23:28 schreef Qarinx het volgende:
hmm...
moet ff in 1tje gaan beginnen..
denk dat het de ontdekking wordt...vanaf zaterdag..alle tijd nl.
Ben zeer benieuwd na die dingen die ik erover gehoord heb.
En de Lonely Planet Australia
quote:Grappig pretentieloos verhaaltje.
Op zaterdag 02 juni 2001 16:11 schreef PingPong het volgende:
William Sutcliffe - Are you experienced?
Lees zelf nu helemaal niets, ben niet geconcentreerd genoeg om te lezen. Komt wel weer.
Een intervieuw met Christiane een meisje uit Berlijn die zwaar drugs verslaafd is. Omdat het echt gebeurt is enzo is het echt ontzettend mooi om te lezen!
Hierna begin ik aan 'catcher in the rye', 3 werken van Plato (Soccie praat met Phaidros protagoras en ion) of 'You're a pal, snoopy'. Allen gekocht op het spui vorige week voor 17 gulden
Kom ik denk ik de eerste weken wel mee door
quote:Dan moet ik hem lezen.
Op dinsdag 05 juni 2001 22:51 schreef Ch1ller het volgende:
'Uit talloos veel miljoenen' van WF Hermans. Alleen de openings zin al brengt je in alle staten.
quote:* noteert
Op woensdag 06 juni 2001 13:26 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik had geen zin meer in die Vestdijk,
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 01:52 schreef Light het volgende:[..]
Aan de titel te zien lees je het in het duits
Over het algemeen vind ik boeken beter als ze niet vertaald zijn. (En dit is vast origineel in het duits.)
quote:Beslist ja!
Op zaterdag 09 juni 2001 01:52 schreef Light het volgende:
Aan de titel te zien lees je het in het duitsOver het algemeen vind ik boeken beter als ze niet vertaald zijn.
quote:Ik zou eigenlijk ook eens weer moeten gaan lezen... Zit beetje te denken aan 'The Chosen' of eventueel weer eens een boek uit de 'Buchfinken' serie van 1993. Ik ben nu nog bezig in 'Mr. Murder' maar daar ben ik al een eeuwigheid in bezig.
Op zaterdag 09 juni 2001 01:54 schreef Koekepan het volgende:[..]
Beslist ja!
The Chosen vind ik trouwens een aanrader, zeker als je hem in het engels gaat lezen. De nederlandse versie ken ik niet.
(En ja, The Chosen komt uit de Blackbird serie van 1993 )
quote:Ik kan me nog vaag iets van dat boek herinneren. Als ik me niet vergis speelt het zich voor een groot deel rond een station in Berlijn af, Bahnhof Zoo. Zou ik eigenlijk ook eens moeten lezen, 'k heb nauwelijks een boek aangeraakt sinds ik m'n VWO diploma gehaald heb... (Nouja, is niet helemaal waar, maar dan bleef het beperkt tot studieboeken.)
Op dinsdag 05 juni 2001 16:31 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Christiane F.
Een intervieuw met een junkie.Een intervieuw met Christiane een meisje uit Berlijn die zwaar drugs verslaafd is. Omdat het echt gebeurt is enzo is het echt ontzettend mooi om te lezen!
quote:wat voor type boek is dat nou?? ik heb 't namelijk al vaker ergens zien staan en snap geen reet van wat zen nou met motorcycle maintenance heeft te maken
Op maandag 11 juni 2001 13:38 schreef manis het volgende:
Robert M. Pirsig - Zen and the art of motorcycle maintenance
quote:Alles en niets. 't Is best een leuk boek, 't verzet de gedachten. En 't is een leuk verhaal.
Op dinsdag 12 juni 2001 01:23 schreef Vision het volgende:
wat voor type boek is dat nou?? ik heb 't namelijk al vaker ergens zien staan en snap geen reet van wat zen nou met motorcycle maintenance heeft te maken
In Moederkruid registreert Carry Slee, zonder een oordeel te vellen, door de ogen van een kind, wat er gebeurt als angst te groot wordt om te dragen. Twee zusjes proberen de wereld te bekijken door de ogen van hun ouders. Dat is moeilijk, want die wereld is ingewikkeld en vaak onbegrijpelijk. Als de kleermakerij van hun vader failliet gaat, verhuist het gezin naar een andere buurt. Volgens hun moeder wonen ze hier ver beneden hun stand, en de zusjes mogen zich daarom met niemand bemoeien. De relatie tussen de ouders, die toch al niet zo goed was, verslechtert verder - tot de ruzies en het isolement tenslotte bijna teveel worden voor de meisjes.
Ben nu begonnen in "Versteende vlinders" van Maaike Lammers.
Slechts 1 hoofdstuk gelezen, maar het boeit me nu al mateloos.
Versteende vlinders is een meeslepende psychologische roman over een actueel thema: de angst en de machteloosheid als je privacy door een stalker wordt aangetast
Niet lang na hun eerste ontmoeting beginnen Rosie en Chris een gepassioneerde relatie die echter langzaam maar zeker verandert in een nachtmerrie door de niet aflatende, dwingende wijze waarop Chris Rosie in het keurslijf van zijn ideaalbeeld wil persen.
Rosie verliest haar spontane levenslust en wordt steeds ongelukkiger. Chris raakt zijn greep op de werkelijkheid meer en meer kwijt.
Als Rosie uiteindelijk de relatie verbreekt, verandert Chris van een eens perfecte minnaar in een beangstigende stalker.
In "Versteende vlinders" onderzoekt Maaike Lammers waar de grens ligt tussen wat je wel en niet kunt accepteren binnen een relatie.
van Marion Bradley Zimmer
vet stoer boek, maar kom er om de een of andere reden niet doorheen... normaal lees ik zo'n boek in 2 dagen oid...
heb het ooit in het NLD's gelezen, maar de versie die ik nu lees is beduidend beter.... nu nog ff verder gaan met lezen...
*schaam had ik nog niet gelezen
Wat ik verder heb verslonden de laatste tijd was de 2e prequel voor dune (house Harkonnen)...ik vind ze erg leuk...enne om te reageren op abu in het begin: ik vond het eerste boek van dune wel goed, maar zoooo standaard (met helden en slechteriken en bladibla)...de andere delen zijn zoveel boeiender (vooral God-Emperor vond ik -meesten vinden die verschrikkelijk, maargoed-....leto II is natuurlijk een geweldig fascinerend personage )...
God wat meer nog...The Acid House van Irvine Welsh (jaaaa nadat ik Trainspotting en Filth had gelezen had ik behoefte aan nog meer ranzigheid, geweld en plat schots ).
quote:goed boek!
Op donderdag 14 juni 2001 00:44 schreef Priscella het volgende:
Jung Chang, Wilde zwanen*schaam had ik nog niet gelezen
quote:Idd!
Op donderdag 14 juni 2001 08:25 schreef YPPY het volgende:[..]
goed boek!
Heb een tijdje terug wat boeken in de uitverkoop gekocht, zo ook Eva van Carrie van Bruggen.
Wat zaaaaaiii..... ik denk niet dat ik er door heen kom. (en ben nog pas bij blz. 30, het moet wel snel interessant worden, anders leg ik het weg.)
Ik lees nu trouwens Q van Luther Blissett.
--edit, Blissett is met dubbel 't'--
Ik heb altijd gezegd dat ik SF niet leuk vond, maar nu ben ik toch wel errug verslaafd...
quote:Niets zeggen hoor, ik ben halverwege nu
Op donderdag 14 juni 2001 10:33 schreef SEMTEX het volgende:
net weer uitgelezen:
"De Rode Kamer" van Nicci French.
Had een beetje een anti-climax aan het einde, vond ik...
'De man die werk vond'
en
'Nog drie keer slapen en ik wordt wakker'
daarnaast
Celine ' Reis naar het einde van de nacht'
dan:
Robert M. Pirsig - Zen en de kunst van het motoronderhoud (een onderzoek naar waarden)
daarna:
Franz Kafka - Het Slot
en daarna:
Umberto Eco - De slinger van Foucault
De rest... tja, ik had hier nog nooit iets van gelezen. dit werd me allemaal aangeraden door vrienden van mij en deze boeken heb ik allemaal kadoo gekregen.
Normaal lees ik vooral engelstalige fantasy. (aanrader: de "otherland" serie van Tad Williams)
Dus dit is voornamelijk voor de afwisseling.
Het spel der tronen van George R.R. Martin (veelste dik voor mij ik heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor maar hij is wel heel erg tof )
en
Kronder: Tear of the Gods van Raymond E. Feist
Ik ben echt een Feist fan. Ik heb bijna al zijn boeken gelezen!!
en
SQL server2000 programming
Maar ik denk niet dat dat bedoeld met dit topic of wel
[Dit bericht is gewijzigd door howler op 19-06-2001 14:35]
quote:ik doe met je mee, nog ff snel voor de film.......alhoewel snel........vette pil *zucht*, maar erg mooi!
Op donderdag 31 mei 2001 21:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
J.R.R. Tolkien - In de Ban van de Ring I: De Reisgenoten
En daarna wil ik voor de misschien wel 5e of 6e keer "De Brief voor de Koning" en "Geheimen van het Wilde Woud" van Tonke DRagt weer gaan lezen, dat blijven mijn lievelingsboeken!
quote:deel II: De Twee Torens
Op donderdag 31 mei 2001 21:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
J.R.R. Tolkien - In de Ban van de Ring I: De Reisgenoten
quote:Idem. Al bijna een jaar nu
Op dinsdag 19 juni 2001 09:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
deel II: De Twee Torens
quote:Inmiddels al uit?
Op zaterdag 16 juni 2001 00:29 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Niets zeggen hoor, ik ben halverwege nu
quote:Laatst ook uitgelezen! Beter dan de film
van Tokus The Silence Of The Lambs, van Thomas Harris.
NR (now reading: Nicci French:Het geheugenspel
quote:tjeem, da's lang, en ik vond 19 dagen over deel I al lang (ik heb momenteel weinig tijd voor lezen nml)
Op dinsdag 19 juni 2001 09:36 schreef speknek het volgende:[..]
Idem. Al bijna een jaar nu
quote:Wat uiteindelijk het weerzinwekkende lot van de-gek-die-het-boek-toch-maar-gaat-lezen blijkt te zijn...
Op dinsdag 19 juni 2001 13:49 schreef risk one het volgende:
- Het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates, Connie Palmen
br.
Een hotel op het dak van de wereld - Vijf jaar in Tibet
van Alec Le Sueur
quote:Heb die nog gelezen voor mijn HAVO-eindexamenlijst. Was wel indrukwekkend.
Op dinsdag 19 juni 2001 13:49 schreef risk one het volgende:
- Hersenschimmen, Bernlef
En het boek wat ik las, "Het geheugenspel" van Nicci French heb ik weer uit, dus moet weer op zoek naar een nieuwe....
quote:schiet lekker op
Op woensdag 13 juni 2001 16:57 schreef yvonne het volgende:
Wheel of time ---- deel V
vind je ze wel nog leuk?
quote:Geweldig hé?
Op vrijdag 22 juni 2001 17:18 schreef zodiakk het volgende:
God- Keizer op Duin ( deel 4 van de serie)
quote:GE-WEL-DIG goed boek en we gaan weer verder in China lees nu: Lulu Wang, Seringendroom
Op donderdag 14 juni 2001 08:25 schreef YPPY het volgende:[..]
goed boek!
quote:ieks.
Op maandag 25 juni 2001 21:53 schreef Priscella het volgende:lees nu: Lulu Wang, Seringendroom
quote:ah daar ben ik erg benieuwd naar. hoe vind je 't?
Op donderdag 14 juni 2001 00:29 schreef Phat Lip het volgende:
De mensheid zijn geprezen - Arnon Grunberg
quote:Idem hierzo. Zondag gekocht, en ik ben heel benieuwd.
Op dinsdag 26 juni 2001 01:14 schreef bixister het volgende:
ah daar ben ik erg benieuwd naar. hoe vind je 't?
Ik ben echter eerst nog even bezig in Denis Guedj, De stelling van de papegaai. Roman over de geschiedenis van de wiskunde.
Slecht verhaal (uitermate), maar leuke wiskunde...
br.
quote:pleonasme-alert
Op dinsdag 26 juni 2001 01:19 schreef broer het volgende:
leuke wiskunde...
quote:ja, ieks. Vind dat mens altijd zo eng praten ook
Op dinsdag 26 juni 2001 01:09 schreef bixister het volgende:[..]
ieks.
kind toch.
Ik lees nu: "Boy" van J. Bernlef
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 01:21 schreef Al_Koekepone het volgende:
pleonasme-alert
Sorry voor dit slechte taalgebruik
* is een semi-wiskunde-opnewbie...
br.
Boeiend boek, soort dagboek over een bepaald jaar, 1987, maar ook flashbacks en erg mooie natuurbeschrijvingen.
De beste man probeert in deze autobiografie wanhopig de schijn op te houden dat hij in zijn hart altijd een ontzettend normale Engelse jongen is gebleven.
quote:Ik ken 't; de flashbacks zijn vooral een afrekening met zijn maoïstische periode als SP-er (begin 70-er jaren). Ik las het toen ik zelf zeer actief was in de partij en ken ook een aantal personen waar hij het over heeft. Ben inmiddels al weer een jaar of 4 ex-SP-er.
Op donderdag 28 juni 2001 21:43 schreef ElizabethR het volgende:
Koos van Zomeren - Een jaar in schervenBoeiend boek, soort dagboek over een bepaald jaar, 1987, maar ook flashbacks en erg mooie natuurbeschrijvingen.
quote:LOL!!!!!
Op donderdag 28 juni 2001 21:44 schreef Pannekoek het volgende:
Simon "Simon Vestdijk" Vestdijk - Rumeiland
*Hooiopvoorkneemt*
From The Industry Standard
You could get paranoid reading Coercion: Why We Listen to What "They" Say by Douglas Rushkoff. In his earlier books, including Cyberia and Media Virus, Rushkoff extolled the virtues of the new-media revolution, in which the Internet shifted the balance of communication power and individuals could spread ideas as easily as – even more effectively than – old-fashioned media superpowers. Then he was hired as a consultant by some of those superpowers to help them use new media, and he...
Kort daarvoor net "Island of the Colour-blind" van Olivier Sachs uitgelezen.
[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 02-07-2001 14:39]
quote:Wat een mooi boek, he? Daar moet je gewoon ook even rustig van nagenieten.
Op woensdag 04 juli 2001 23:45 schreef aa het volgende:
Ik heb 'The Old Man and The Sea' uit, nog niet aan een ander boek begonnen.
quote:Dan bega jij ernstige denkfouten
Op zaterdag 07 juli 2001 03:30 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Heb net "de mensheid zij geprezen" van Grunberg uit.
Ik kan er niks aan doen maar ik vind de manier waarop hij schrijft al vanaf zijn 23e zo knap dat ik hem bijna een genie vindt.
quote:De diepere gedachtes van Giph?" target="_blank">De diepere gedachtes van Giph?
Op zaterdag 07 juli 2001 18:08 schreef Qarinx het volgende:
ook Giph - Giphart..
Enjoy
quote:pagina 20 voor jou trouwens.. giph is het met mij eens
Op zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Dagootje het volgende:[..]
De diepere gedachtes van Giph?" target="_blank">De diepere gedachtes van Giph?
Enjoy
quote:wat staat daar? ik zie iets staan over vloerenleggen en huisgenoten..
Op zaterdag 07 juli 2001 18:21 schreef Qarinx het volgende:
pagina 20 voor jou trouwens.. giph is het met mij eens
quote:uh ..ik kijk again...
Op zaterdag 07 juli 2001 18:28 schreef Dagootje het volgende:[..]
wat staat daar? ik zie iets staan over vloerenleggen en huisgenoten..
quote:Je hebt gelijk na 46 bladzijden heb ik 'm aan de kant gelegd wat een jankerig zeurderig kutwijf die alsmaar doorjengelt in een niet te beschrijven schrijfstijl. Terwijl ik al haar voorgaande boeken gelezen heb! Was het maar in het Chinees
Op dinsdag 26 juni 2001 01:09 schreef bixister het volgende:[..]
ieks.
kind toch.
Nu?
Theodora Lau
Chinese astrologie
Het handboek
en
dr. W.H.C. Tenhaeff
Het spiritisme
en
Jan wolkers (Omnibus)
Brandende liefde
De doodshoofdvlinder
De perzik van onsterfelijkheid
Koopje Fl.25,- bij de Bruna nou daar zeg ik geen NEE tegen ook al is het onze Jan die pist er maar wat van
quote:Moet je Audrey Rose van FdF ook proberen. Vond ik een beter boek.
Op maandag 02 juli 2001 13:13 schreef jerney het volgende:
Ik ben net begonnen met The entity - Frank DeFelitta.
V.
quote:Wat een verschrikkelijk topic is dat!
Op zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Dagootje het volgende:[..]
De diepere gedachtes van Giph?" target="_blank">De diepere gedachtes van Giph?
Enjoy
* schaamt
(op dit moment lees ik trouwens De ontdekking)
quote:En terecht.
Op dinsdag 10 juli 2001 21:47 schreef Meneer_Aart het volgende:
(op dit moment lees ik trouwens De ontdekking)
Afijn, eindelijk tijd om te lezen
Heb Harry Potter 2 & 3 net uit, vond met name het einde van deel 3 tegenvallen, verder erg vermakelijke boeken.
Ben nu bezig in In Babylon van Marcel Möring. Vind er tot nog toe (ca 80 p.) nog niet veel aan. Hoop dat het leuker wordt. Leest wel makkelijk weg overigens
quote:Dat zijn toch gewoon de boeken die een vervolg zijn op de films, zeg maar?
Op zaterdag 14 juli 2001 21:10 schreef SkyMaster het volgende:
Ik heb vandaag de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn gekocht in één grote bundel( 1200 bladzijdes [!!] ) en daar ben ik dus ook in begonnen.
Die heb ik ook gelezen, zijn wel goed.. Thrawn is waardig opvolger van D. Vader
Lockwood is een Amerikaans journalist en fotograaf. Deze man (let wel: het was een 'yank'!) mocht Fidel Castro 7 dagen lang interviewen, achter elkaar (vooral 's avonds en 's nachts ) door. Hij heeft een verbazingwekkend portret van Castro gemaakt. Castro gaat in op zijn geleidelijke overgang tot het communisme, zijn verhouding tot het westen en over de toekomst van cuba. Fascinerend boek!
quote:Volhouden!
Op dinsdag 10 juli 2001 21:50 schreef WouterB het volgende:
Ben nu bezig in In Babylon van Marcel Möring. Vind er tot nog toe (ca 80 p.) nog niet veel aan. Hoop dat het leuker wordt. Leest wel makkelijk weg overigens
* broer vindt IB 1 van de beste boeken die zijn verschenen in het Nederlandse taalgebied.
br.
quote:* jolanda vond er echt helemaal niks aan! Ik vond het een ontzettend vervelend rotboek om te lezen, en dat heb ik niet vaak.
Op zondag 15 juli 2001 17:55 schreef broer het volgende:[..]
Volhouden!
Het wordt mooi!
Het wordt prachtig!* broer vindt IB 1 van de beste boeken die zijn verschenen in het Nederlandse taalgebied.
br.
quote:Ik vrees dat wij het niet eens gaan worden.
Op zondag 15 juli 2001 19:32 schreef jolanda het volgende:
* jolanda vond er echt helemaal niks aan! Ik vond het een ontzettend vervelend rotboek om te lezen, en dat heb ik niet vaak.
Ben nu bezig in 'de ontdekking van de hemel'. Schiet nog niet echt op, heb helemaal geen tijd
Ik ben nu even op zoek naar een nieuw boek.
Zit te denken aan Catch-22 van Joseph Heller. Iemand ervaringen?
br.
quote:Ik heb volgehouden en ik begon het steeds beter te vinden. Was alleen (zoals zo vaak) niet zo gecharmeerd van het einde. Waarom moeten zo veel schrijvers nou zo nodig een monologue intérieur gebruiken zodra ze aan het eind van het boek komen? Zonde, vond het verder echt leuk en lekker weglezend.
Op zondag 15 juli 2001 17:55 schreef broer het volgende:Volhouden!
Het wordt mooi!
Het wordt prachtig!* broer vindt IB 1 van de beste boeken die zijn verschenen in het Nederlandse taalgebied.
br.
Catch22 ben ik ooit aan begonnen en was wel leuk maar had er geen tijd meer voor en heb het toen weggelegd. Ken zat mensen die helemaal wild zijn van dat boek dus zou het zeker proberen
Laatste boek dat ik gelezen heb: Rosenboom- Publieke werken. Viel me nogal tegen. Mooie stijl, mooie compositie maar heel, heel erg traag allemaal. Een verhaal van 150 pagina's uitgerekt tot 480 pagina's. Vond bovendien de personages erg vervelend, erg moeilijk om me in te leven.
Wel aardig. Gaat over een aantal mensen die bij microsoft werken.
quote:Tnx.
Op maandag 16 juli 2001 14:55 schreef WouterB het volgende:
Catch22 ben ik ooit aan begonnen en was wel leuk maar had er geen tijd meer voor en heb het toen weggelegd. Ken zat mensen die helemaal wild zijn van dat boek dus zou het zeker proberen
Kortom, on-topic: Ik lees nu (bijna) Catch-22.
br.
Leuk boek
Nu: Hasse Simonsdochter- Thea Beckman Deel van mijn voornemen om alle boeken van Thea Beckman te gaan herlezen.
Valt me op dat je op latere leefijd aardig wat dingen uit een kinderboek kunt halen, die je als kind helemaal niet opvielen. Wel leuk eigenlijk. Nu zie je trouwens ook hoe goed gedocumenteerd Beckman is.
quote:Ik zal niet de eerste zijn om je te prijzen vanwege je snelle apperceptie.
Op dinsdag 17 juli 2001 21:29 schreef WouterB het volgende:
alleen begint het erudiete van M. me steeds meer te irriteren.
Uitgelezen de afgelopen tijd:
Nicci French- Onderhuids, Het Veilige Huis en Bezeten van mij
Yvonne Keuls- Het verrotte leven van Floortje Bloem (herinnerde het me nog van de tweede klas middelbare school en vond het wel ok)
Christiane F (alweer een boek over drugsproblematiek)
en momenteel verslind ik Het land Prozac van Elizabeth Wurzel
het lezen is voor mij echt een poging geworden mijn eigen sores te vergeten en het lukt aardig
quote:Heerlijk, die boekenwinkels die hele boekenreeksen in de uitverkoop gooien voor 25,-.
Op maandag 09 juli 2001 05:42 schreef Priscella het volgende:
Koopje Fl.25,- bij de Bruna nou daar zeg ik geen NEE tegen ook al is het onze Jan die pist er maar wat van
quote:ben nu bij Hoofdstuk 4, hoe vond jij hem?
Op zondag 01 juli 2001 15:50 schreef jerney het volgende:
Het land prozac - Elizabeth Wurtzel
Een ongelooflijke pil, maar tot nog toe erg humoristisch. Leuke kijk in het gedrag van mensen.
Moordlust - van dezelfde schrijver heb ik net uit... naar aanleiding van dat boek ben ik zijn eerste boek gaan lezen.
Het zal vast wel vaker gezegd zijn in dit topic - maar Moordlust MOET je dus lezen.
Of ben je het gewoon hartstikke met mij eens ?
Ben nu begonnen in "The forests of Avalon" van Marion Bradley Zimmer (ja ja, die van "De nevelen ...), maar dan wel in het Engels.
Onderhuids, Nicci French
Het Geheugenspel, Nicci French
De Rode Kamer, Nicci French
Het veilige Huis, Nicci French
Bezeten van Mij, Nicci French
Heb mij Lief, Josie Llyod en Emlym Rees
Blijf bij mij, Josie Llyod en Emlym Rees
Door de ogen van een kind, Stella Muller Madej
Ik ben begonnen in Au Pair (Hermans), 4 Blondes (brushnell) en de Blikken Trommel (Gunter Grass) maar heb die allen tijdelijk weggelegd.
Lees momenteel "Bridget Jones' Diary" (even leuk als de film maar jammer dat je al weet wat er gaat gebeuren... )
Nokia3310
p.s. Het lijkt me overbodig om te vermelden dat ik helemaal gek ben van Nicci French!!
quote:Het boek is geschreven door twee schrijvers: Josie Lloyd en Emlyn Rees. "Heb mij lief" is echt geweldig! Echt in een ruk uitgelezen. Het vervolg "Blijf bij mij" is ook errug goed maar is wel even wennen aangezien het opeens vanuit 4 personages wordt verteld waarvan je twee personages nog niet kent.
Op woensdag 25 juli 2001 10:02 schreef Odulla het volgende:
Josie Lloyd is het dus.
En Odulla, volgens mij hebben we een beetje dezelfde smaak. Ik ben namelijk ook helemaal gek van Nicci French (zie post hierboven)
Nokia3310
quote:Die trilogie is wel aardig, had hem geleend van een vriend.
Op donderdag 26 juli 2001 10:37 schreef VeT het volgende:
Star Wars: Erfgenaam van het Rijk, van Timothy Zahn
Briljant boek! Zijn er meer mensen die het hebben gelezen?
quote:Klopt!
Op zaterdag 28 juli 2001 18:06 schreef Nokia3310 het volgende:
Het boek is geschreven door twee schrijvers: Josie Lloyd en Emlyn Rees. "Heb mij lief" is echt geweldig! Echt in een ruk uitgelezen. Het vervolg "Blijf bij mij" is ook errug goed maar is wel even wennen aangezien het opeens vanuit 4 personages wordt verteld waarvan je twee personages nog niet kent.En Odulla, volgens mij hebben we een beetje dezelfde smaak. Ik ben namelijk ook helemaal gek van Nicci French (zie post hierboven)
Nokia3310
Over dezelfde smaak gesproken... weet niet of de Dalai Lama ook in jouw rijtje thuis hoort?
quote:Sorry dat ik je weer moet gaan corrigeren maar Josie Lloyd is toch een man?
Op maandag 30 juli 2001 13:41 schreef Odulla het volgende:[..]
Klopt!
Maar dit is haar eerste roman die ze alleen heeft geschreven, "Als je haar maar goed zit" heet het geloof ik... Tja... op de titel na is het een leuk en zeer ontspannend boek.Maar ben nog niet een boek tegen gekomen die "De Wereld Van Sofie" kan overtreffen!
Over dezelfde smaak gesproken... weet niet of de Dalai Lama ook in jouw rijtje thuis hoort?
En wat de Dalai Lama betreft: vind ik erg interessant. Ik ben namelijk geinteresseerd in geschiedenis en culturen en daar hoort de Dalai Lama dus ook bij. Bovendien vond ik "Seven years in Tibet" geweldig (en dan niet alleen om Brad Pitt )
De wereld van Sofie moet ik nog steeds eens lezen (shame on you, I know!)
Nokia3310
quote:Hmmm... dat weet ik niet, moet ik vanavond effe gaan checken!
Op maandag 30 juli 2001 19:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Sorry dat ik je weer moet gaan corrigeren maar Josie Lloyd is toch een man?Emlyn lijkt me namelijk de vrouw dus dan zal Josie wel de man zijn van het stel
En wat de Dalai Lama betreft: vind ik erg interessant. Ik ben namelijk geinteresseerd in geschiedenis en culturen en daar hoort de Dalai Lama dus ook bij. Bovendien vond ik "Seven years in Tibet" geweldig (en dan niet alleen om Brad Pitt
)
De wereld van Sofie moet ik nog steeds eens lezen (shame on you, I know!)
Nokia3310
Hoort bij een serie van 4 boeken begreep ik. Ben benieuwd.
quote:Ik heb gisteren even gekeken op de achterkant van het boek, maar nu moet ik jou corrigeren: tis net andersom!
Op maandag 30 juli 2001 19:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Sorry dat ik je weer moet gaan corrigeren maar Josie Lloyd is toch een man?Emlyn lijkt me namelijk de vrouw dus dan zal Josie wel de man zijn van het stel
Lewis Caroll - Alice in Wonderland
Net begonnen:
Jaroslav Hasek - De lotgevallen van de brave soldaat Svejk
Ben Elton - Unconceivable
Eric Idle - The road to Mars
quote:veel succes
Op dinsdag 31 juli 2001 08:56 schreef defender het volgende:
Gisteren op aanraden van een vriend Stephen King's Scherpschutter gekocht. Ga ik vandaag in beginnen.Hoort bij een serie van 4 boeken begreep ik. Ben benieuwd.
oja ben nu Het rad des tijds Deel II (pas aan het lezen
quote:Deel 1 was genieten. Nu de rest nog. Weet jij alle titels voor me ? Niemand in me omgeving kan/wil me helpen
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:06 schreef appelsientje het volgende:[..]
veel succes
ik heb ze ook gelezen echt super gaaf, duurt alleen onwijs lang voordat deel 5 uitkomt
oja ben nu Het rad des tijds Deel II (pas
aan het lezen
als ik thuis ben post ik het wel ff
de andere boeken zijn trouwens lekker dik
Owja. Werk ze
Geweldig boek!!!!!!!
Vooral als je geinteresseerd bent in beta-wetenschapsdingetjes
Kind van de nacht door Priscilla Cogan
De relatie van psychologe Meggie O'Connor met de Lakota-medicijnman Havik wordt zwaar op de proef gesteld door een emotioneel gestoord kind dat aan de krachten van het kwaad is blootgesteld. Met behulp van de Indiaanse rituelen en moderne psycholgie proberen ze deze samen te bestrijden en door liefde het hart van de jongen te bereiken.
In een wereld waar moreel relativisme hoogtij viert, grijpt deze roman terug naar de fundamenten van het bestaan en de strijd tussen goed en kwaad. Met als achtergrond de riten en de cultuur van het Lakota-volk is Kind van de nacht niet alleen een diepgaande verkenning van mens en natuur, maar tegelijkertijd een spannende psychologische roman over de kracht van geloof en genezing.
quote:Mooi dat je hem uit hebt, kan ik hem lenen
Op maandag 06 augustus 2001 13:46 schreef Hoekie het volgende:
Heb net het boek "elementaire deeltjes" uitgelezenGeweldig boek!!!!!!!
Vooral als je geinteresseerd bent in beta-wetenschapsdingetjes
quote:Ik zag hem toevallig liggen op de boekenmarkt in Deventer en heb hem meteen gekocht. Ben erg benieuwd, maar eerst ben ik nog bezig in Geheime Kamers van Jeroen Brouwers (geweldig!), de Laatste Roker van WF Hermans, de Troost van de Slapstick van Arnon Grunberg en was ik ook al zo'n beetje begonnen in Inwijding van Marcellus Emants en de Verzamelde Verhalen van Harry Mulisch.
Op maandag 30 juli 2001 13:23 schreef PingPong het volgende:
Kenzaburo Oë - De hoogmoedige dodenBriljant boek! Zijn er meer mensen die het hebben gelezen?
Ik ben helemaal volgeboekt ( nog steeds ja)
Maar nee, ik ben een van die mensen die eigenlijk nooit boeken leest. Ik verveel me nog liever dan ik een boek lees. Klinkt dom, en dat is het ook wel. Maar wanneer ik een boek probeer te lezen, ben ik mijn concentratie zo vlug weer kwijt, zodat ik stukken 3x moet lezen. En dan nog weet ik niet waar het over gaat
Het probleem is dat ik bij het leren voor school hetzelfde probleem heb. Totaal geen concentratie. Dan ga ik vlug weer studieontwijkend gedrag vertonen.
Opeens je kamer opruimen terwijl je dat normaal nooit doet enzo. Er zijn vast wel meer mensen die dat herkennen.
AlvaK out...
quote:en uit
Op dinsdag 31 juli 2001 13:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
LOTR: Terugkeer van de Koning (van Tolkien dus)
De Silmarillion is me dermate afgeraden dat ik daar maar niet in ga beginnen.
Ik denk dat ik morgen in Michael Crightons Jurassic Park of The Lost World ga lezen
quote:Hmm. Het gaat waarschijnlijk toch My Name is Asher Lev van Chaim Potok worden.
Op maandag 06 augustus 2001 00:59 schreef aa het volgende:
Geen. Maar ik ga denk ik binnenkort uhm.. Animal Farm van George Orwell bij de bieb lenen. Of zal ik toch 1984 lezen? Hmm. Mijn vader zei vanavond dat Animal Farm als het ware teruggaat in de tijd en 1984 vooruit (maar dat wist ik al). Ik denk dat ik dan maar in het verleden begin. Mocht daar verandering in komen mensen, ik hou jullie op de hoogte
quote:Gegruwel...
Op dinsdag 07 augustus 2001 08:35 schreef defender het volgende:
Ik ga vandaag beginnen met Vogelman van Mo Hayder. Geen idee wat ik er van moet verwachten.
V.
quote:Tjongejonge, anders doe jij even moeilijk over het lezen van een boek zeg. Je had 1984 in de tussentijd al uit kunnen lezen.
Op dinsdag 07 augustus 2001 08:38 schreef aa het volgende:
Hmm. Het gaat waarschijnlijk toch My Name is Asher Lev van Chaim Potok worden.
* Koekepan leest Das Schloss van Kafka.
uuh nou ben ik de titel vergeten
Body of evidence is de engelse versie
Heb laatst maar 3 pocket boekjes gekocht van Cornwell.
quote:Ja, maar die had ik niet in huis. Dus dan zou ik naar de bibliotheek moeten, en diens beleid is nog altijd "Hoe kan ik als gemeentelijke faciliteit zoveel mogelijk dagen van de week dicht zijn" (momenteel 3). Bovendien had ik toch nog geen tijd om te lezen.
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:20 schreef Koekepan het volgende:[..]
Tjongejonge, anders doe jij even moeilijk over het lezen van een boek zeg. Je had 1984 in de tussentijd al uit kunnen lezen.
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:46 schreef aa het volgende:
Ja, maar die had ik niet in huis. Dus dan zou ik naar de bibliotheek moeten, en diens beleid is nog altijd "Hoe kan ik als gemeentelijke faciliteit zoveel mogelijk dagen van de week dicht zijn" (momenteel 3). Bovendien had ik toch nog geen tijd om te lezen.
Vandaag dus een beetje in My Name is Asher Lev gelezen in de trein.
quote:Sure, maar eerst deze en dan Animal Farm. En dan misschien eerst nog Homage to Catalonia, kijken of ik gebouwen terugherken
Op woensdag 08 augustus 2001 02:27 schreef Koekepan het volgende:[..]
. Maar je moet 1984 wel gaan lezen!
Twee onschuldige geliefden vinden de dood door toedoen van een zelfzuchtige jonge edelman. Hij erkent schuld en zweert niet te rusten totdat het kwaad zal zijn rechtgezet. Zo legt hij de grondslag voor de levens van Jill en allen die haar lief zijn: haar vader - de huurling Cullyn - de woesteling Rhodry Maelwaedd en de machtige kruidenkenner Nevyn.
Bijgestaan door het geheimzinnige Natuurvolk gaat Jill op pad om de eeuwenoude voorbeschikking waar te maken.
Heb een maandag een boek gekregen en ik heb het nu al uit, dit is een mijlpaal.
Het boek was erg spannend kon het haast niet wegleggen, het ging over een ontvoering van een hoogzwangere vrouw, het heet Elf uur lang en is geschreven door Paullina Simons.
En nu heb ik even geen boek, maar ga denk ik beginnen in Harry Potter.
Ben nu trouwens al op bladzijde 54, ga daar nu even snel verandering in brengen!!
Nokia3310
Thief of Time - Terry Pratchett
The Fifth Elephant - Terry Pratchett
999 - Horror verhalen verzamelwerk (1000 pagina's)
Sprout Mask Replica - Robert Rankin
Op het nachtkastje ligt nog
3001 - Arthur C Clarke
Eric - Terry Pratchett
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |