abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13779271
Ik ben sinds een tijdje weer aan de slag gegaan met Linux, maar echt veel programma's heb ik er nu niet op staan (draai nu met SuSE 8.2)

Weet iemand misschien nog een zootje links voor spellen, software etc.. dat onder Linux draaid

Nu met transparante user-icon!
pi_13779297
Mooie Topictitel

Euh, zelf doe ik niet zoveel met linux.
Maar google kan je toch wel aardig helpen?

We'll keep on whispering our mantras.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 23:40:20 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13779415
http://sourceforge.net/

en heeft SuSe zelf niet op hun website wat staan? of een mooi package managing systeem?

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_13779452
je KAN wine gebruiken, je kan daarmee windows proggies laten draaien op linux :/ ps. ik zoek ook goede proggies voor linux
pi_13779504
heb niet veel verstand van linux en van suse nog minder maar kep een link gevonden voor linux games:

http://www.penguinpower.nl/

er zit ook een forum bij over linuxgames, misschien kunnen ze je daar verder de weg wijzen

pi_13779509
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:41 schreef ARKON het volgende:
je KAN wine gebruiken, je kan daarmee windows proggies laten draaien op linux :/ ps. ik zoek ook goede proggies voor linux
Ja, nou

Wine laad bij mij alleen een programma, dus verder geen bij horende bestanden (configuratie onzin enzo) dus daar heb ik niet zoveel aan

pi_13779511
Opsomtopic
pi_13779556
Sja, als je zo met linux aan de slag gaat, kun je er beter meteen mee stoppen

Maar idd, sourceforge.org, freshmeat.net, google.com enz. vind je genoeg mee om voorlopig mee verder te gaan ..

Character is what you are; Reputation is what people think you are!
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 23:46:24 #9
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13779583
Wat wil je met die bak doen, welke programma's mis je?

Office -> www.openoffice.org bijv

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:37 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779628
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:43 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Ja, nou

Wine laad bij mij alleen een programma, dus verder geen bij horende bestanden (configuratie onzin enzo) dus daar heb ik niet zoveel aan

Je moet het natuurlijk ook wel goed configureren. Ik heb trouwens alleen ooit Kazaa onder Wine gedraaid, dat ging goed, maar verder geen ervaring mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:43 #11
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_13779631
Is er niet een apt/synaptic variant voor SuSe? Ik draai het onder RedHat; makkelijker kan niet.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:58 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779638
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:46 schreef Pharkus het volgende:
Wat wil je met die bak doen, welke programma's mis je?

Office -> www.openoffice.org bijv

Die zit er wel standaard bij.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:48:57 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779661
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef vbmot het volgende:
Is er niet een apt/synaptic variant voor SuSe? Ik draai het onder RedHat; makkelijker kan niet.
Er is wel een simpele manier om van de SuSE cd van alles te installeren. Staan ook veel spellen op. Via Yast2 kan dat. Details weet ik niet meer, mijn geheugen laat mij een beetje in de steek.
pi_13779670
als je wine gebruikt doe ff --> standaard gebruiken voor (..) en klik dan je *.exe programma aan en voila
pi_13779750
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef vbmot het volgende:
Jawel, die is er wel, zal morgen ff een linkje posten, maar dat apt package systeem komt bij debian vandaan met de .deb packages. Er is ook een variant te krijgen die .rpm's aan kan, erg makkelijk!!

Maar bij SuSE worden meer dan genoeg proggies en spelletjes standaard bij geleverd, probeer eerst daar eens mee te gaan werken. Als je toch alleen maar op zoek bent naar spelletjes, kun je net zo goed op windows blijven werken. Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....

pi_13779794
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:52 schreef MrTux het volgende:

[..]

Jawel, die is er wel, zal morgen ff een linkje posten, maar dat apt package systeem komt bij debian vandaan met de .deb packages. Er is ook een variant te krijgen die .rpm's aan kan, erg makkelijk!!

Maar bij SuSE worden meer dan genoeg proggies en spelletjes standaard bij geleverd, probeer eerst daar eens mee te gaan werken. Als je toch alleen maar op zoek bent naar spelletjes, kun je net zo goed op windows blijven werken. Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....

linux is idd niet bedoelt voor gamen maar ach.. zo lerne ze linux wel een beetje kennen en haken ze niet meteen af door al die commando's
pi_13779829
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:54 schreef ARKON het volgende:

[..]

linux is idd niet bedoelt voor gamen maar ach.. zo lerne ze linux wel een beetje kennen en haken ze niet meteen af door al die commando's

Nou, die commando's van 5 jaar geleden (SuSE 6.1) die kom je hier niet meer in tegen

Het is nu allemaal grafisch geworden

donderdag 9 oktober 2003 @ 23:56:17 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779849
quote:

[..]

Waarom is het makkelijker dan een RPM al is zonder het programma? Ik vind rpm -U of rpm -i toch aardig simpel.
Ik heb dan niet veel ervaring met Linux, en ik snapte 99% ook niet, maar met rpm betandjes kom ik er wel uit hoor.
Dus: Wat biedt dat programmatje voor handige functies?
pi_13779865
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Er is wel een simpele manier om van de SuSE cd van alles te installeren. Staan ook veel spellen op. Via Yast2 kan dat. Details weet ik niet meer, mijn geheugen laat mij een beetje in de steek.

Ik heb hem gedownload
(k was er 2 dagen mee bezig )
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:56:51 #20
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_13779907
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:54 schreef ARKON het volgende:

[..]

Dan heeft ie aan SuSE een hele goeie, het lijkt erg veel op windows met het YaST2 gebeuren. Als je wil leren werken met linux, begin dan op de command prompt met een hele stapel howto's .. installeer een systeem puur in text modus (met handleiding ernaast), en ga vanuit daar verder. Zo ben ik ook begonnnen, en nu 4 1/2 jaar later werk ik fulltime als hoofd unix systeem beheer, als je je er maar goed in verdiept ...

Maar een linkje waar games staan die onder linux werken, www.tuxgames.com .. daar staan ook links naar andere sites.

pi_13779964
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom is het makkelijker dan een RPM al is zonder het programma? Ik vind rpm -U of rpm -i toch aardig simpel.
Ik heb dan niet veel ervaring met Linux, en ik snapte 99% ook niet, maar met rpm betandjes kom ik er wel uit hoor.
Dus: Wat biedt dat programmatje voor handige functies?

Euh, je hoeft rpm's niet eerst te downloaden en dan te installeren, dependencies regelt dat apt zelf .. gewoon:
code:
apt-get install <package>
en de rest gaat vanzelf, op werkplekken perfect, op servers installeer ik de rpm's ook liever handmatig (tenminste, op de servers waar nog geen debian draait).
pi_13780080
i really have the heart of a small girl, i keep it in a jar on my desk
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:07:03 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13780138
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef MrTux het volgende:

[..]

Euh, je hoeft rpm's niet eerst te downloaden en dan te installeren, dependencies regelt dat apt zelf .. gewoon:

rpm -i --nodeps.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:08:49 #25
30106 Hiawatha
pi_13780176
quote:
Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....
Dacht het wel. Enemy-territory, Quake III en UT2003 draaien bij mij onder Gentoo Linux aanzienlijk sneller en stabieler dan onder Windoos.

[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 10-10-2003 00:10]

pi_13780188
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef MrTux het volgende:

[..]

Ehm...kén jij RPM eigenlijk wel?
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:13:37 #27
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_13780341
http://sal.kachinatech.com/

Grote verzameling 'scientific' applicaties. Van fotobewerking tot astronomie naar grafieken bouwen of geluid bewerken

Koffie, zwart, geen suiker
pi_13780367
uhm misschien een overbodige vraag en niet passend in dit topic (verwijder dit dan maar ofzo) maar ik kan geen usb muis op me laptop werkend geinstalleerd krijgen :S
redhat 9.x (gnome) en als ik linux start krijgt ie een time out error bij het usb onderdeel? help help :/ ps. muis config op 3 knops usb zetten lukt niet want dan freezed me laptop muisje en moet ik via terminal de boel weer gaan goedzetten (onder linux is muisloos zijn een ramp, geloof mij )

edit:

nvm :S ik ga wel ff zelf weer wat uitproberen maar thnx, een nieuw topic openen voor stomme muis probleem vindt ik wel tever gaan

[Dit bericht is gewijzigd door ARKON op 10-10-2003 00:22]

vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:19:08 #29
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_13780468
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:14 schreef ARKON het volgende:
uhm misschien een overbodige vraag en niet passend in dit topic (verwijder dit dan maar ofzo) maar ik kan geen usb muis op me laptop werkend geinstalleerd krijgen :S
redhat 9.x (gnome) en als ik linux start krijgt ie een time out error bij het usb onderdeel? help help :/ ps. muis config op 3 knops usb zetten lukt niet want dan freezed me laptop muisje en moet ik via terminal de boel weer gaan goedzetten (onder linux is muisloos zijn een ramp, geloof mij )
Open anders even een apart topic. Lijkt me makkelijker.

Enne, ik werk vanaf thuis op een Linux-doos elders via SSH. Geen muis nodig hoor (Oh, bedoelde je onder X... ja, da's soms lastiger maar hangt ook vaak van de windowmanager af)

Koffie, zwart, geen suiker
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:21:05 #30
30106 Hiawatha
pi_13780504
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:14 schreef ARKON het volgende:
USB muis voor op je laptop:
-juiste USB support in je kernel (ik ga effe uit van 2.4.22):
-- Preliminary USB device filesystem
-- EHCI voor USB2 of OHCI of UHCI voor 1.0/.1.1
-- USB Human Interface Device (full HID) support
--- HID input layer support
--- /dev/hiddev raw HID device support

- input core support:
-- Mouse support (juiste resolutie voor je scherm invullen)

je muis moet dan op /dev/input/mouse0 zitten.

Wat voor een muis heb je? scrollwheel?

pi_13780556
ja 2 knops +scrollwheel zit op usb 1.1 mocht dat nog enig verschil uitmaken. er is voor de muis zelf geen linux driver aanwezig dus daarom zoek ik me de pleuris maar ik ga je advies opvolgen en ff checken, thnx!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:32:09 #34
30106 Hiawatha
pi_13780672
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:25 schreef Zweetbek het volgende:
http://www.linuxsucks.com
HAHAHAHAHA Wat kansloos!!!! *proest* Echt, zo'n sneue site heb ik nog nooit gezien!! Ik ga em bookmarken!!! Dit is zonder twijfel het absolute dieptepunt van Internet!!
pi_13780684
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:32 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA Wat kansloos!!!! *proest* Echt, zo'n sneue site heb ik nog nooit gezien!! Ik ga em bookmarken!!! Dit is zonder twijfel het absolute dieptepunt van Internet!!

*mee eens is
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:35:06 #36
30106 Hiawatha
pi_13780715
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:24 schreef ARKON het volgende:
ja 2 knops +scrollwheel zit op usb 1.1 mocht dat nog enig verschil uitmaken. er is voor de muis zelf geen linux driver aanwezig dus daarom zoek ik me de pleuris maar ik ga je advies opvolgen en ff checken, thnx!
Dan moet je effe kijken welk USB driver je neemt. UHCI of OHCI. Effe de help in de kernel doornemen en het moet duidelijk worden. Meestal geldt: UHCI voor Intel en VIA borden, OHCI voor de rest.

Voor X dit toevoegen aan je XF86Config bij de muis sectie:
Option "Buttons" "5"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Protocol: IMPS/2

Als het goed is activeert dit je muiswheel.

Laat maar weten.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:36:32 #37
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_13780735
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:25 schreef Zweetbek het volgende:
http://www.linuxsucks.com
Bill is er ook
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_13780991
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:32 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Ik probeer dit topic wat realiteitszin bij te brengen, maar dat wordt weggelachen. Dat vind ik dus jammer
signature
pi_13781027
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:54 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

Ik probeer dit topic wat realiteitszin bij te brengen, maar dat wordt weggelachen. Dat vind ik dus jammer

hahaha...ooit linux geprobeerd? en echt aandacht aan besteed? Of ben je zo'n klik-en-go-figuur?
pi_13781051
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:35 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Dan moet je effe kijken welk USB driver je neemt. UHCI of OHCI. Effe de help in de kernel doornemen en het moet duidelijk worden. Meestal geldt: UHCI voor Intel en VIA borden, OHCI voor de rest.

Voor X dit toevoegen aan je XF86Config bij de muis sectie:
Option "Buttons" "5"
Protocol: IMPS/2

Als het goed is activeert dit je muiswheel.

Laat maar weten.

stuurprogramma is: usb-uhci
maar waar kan ik de instellingen in "gnome" toevoegen? /dev/fstab ?
of /dev/input/mouse ?

ps. ik ben druk aan zoeken op google maar daar vindt ik niet echt goede antwoorden :S zoals "usb mouse works but freezes" mar mijne doet hethelemaal niet :/

edit:

ik denk dat ik toch iets moet veranderen aan /dev/input/mice want
heb ontdekt dat bij het "aanwijs aparaten" het stuurprogamma "unknown" is in de /dev/input/mice map maar geen idee welke van de paar honderd files ik moet veranderen :S

vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:15:49 #43
30106 Hiawatha
pi_13781283
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:57 schreef ARKON het volgende:
stuurprogramma is: usb-uhci
maar waar kan ik de instellingen in "gnome" toevoegen? /dev/fstab ?
of /dev/input/mouse ?

ps. ik ben druk aan zoeken op google maar daar vindt ik niet echt goede antwoorden :S zoals "usb mouse works but freezes" mar mijne doet hethelemaal niet :/

edit:

ik denk dat ik toch iets moet veranderen aan /dev/input/mice want
heb ontdekt dat bij het "aanwijs aparaten" het stuurprogamma "unknown" is in de /dev/input/mice map maar geen idee welke van de paar honderd files ik moet veranderen :S

Je moet niet in Gnome gaan zoeken. De muise wordt door X afgehandeld. Gnome is 'maar' de windowmanager. Kijk eens in /etc/X11/XF86Config.

Je muis hapert zeg je. Omschrijf 'hapert' eens. Is het soms zo dat je alleen je linkerboven hoek van je scherm kunt benaderen?

vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:16:59 #44
30106 Hiawatha
pi_13781296
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:54 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

Realiteitszin... met zo'n site? Oke.... mislukt... Wat wilde je precies met die site zeggen?
pi_13781350
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:16 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Realiteitszin... met zo'n site? Oke.... mislukt... Wat wilde je precies met die site zeggen?

Dat het voor Linux een kansloze missie is om MS van het podium te schoppen. Moet je nou zelf zien hoe je bezig bent om de muis van iemand goed te laten functioneren. ........het moet niet veel gekker worden.
signature
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:30:05 #46
30106 Hiawatha
pi_13781397
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:23 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

Dat het voor Linux een kansloze missie is om MS van het podium te schoppen. Moet je nou zelf zien hoe je bezig bent om de muis van iemand goed te laten functioneren. ........het moet niet veel gekker worden.

Omdat iemand nog niet helemaal thuis is in Linux, maakt dat Linux nog niet tot een slecht OS. Als ik sommige mensen met Windows zie prutsen...

En daarbij, Linux die MS van het podium schopt, je mag het kansloos vinden. Maar ik denk dat je nog verbaast zal zien hoever Linux gaat komen. Dit zegt ik niet OMDAT ik een enthousiast Linux gebruiker ben, maar vanwege de reden WAAROM ik een enthousiast Linux gebruiker ben.

Sinds kernel 2.4 gaat Linux met sprongen vooruit. Kernel 2.6 belooft veel goeds. (ben onder de indruk van de mogelijkheden van kernel-2.6.0-testX).

Er draait al genoeg software onder Linux. Noem maar iets wat niet onder Linux draait. En kom nou niet met een of andere vaag spel aanzetten, want of Linux een succes wordt of niet hangt niet af van spellen. Het zijn de bedrijven en de overheden die Linux tot een succes gaan maken. Van de overheden zijn Duitsland en China de mooiste voorbeelden. En het is nog niet voorbij. Ik geef Linux maximaal 5 jaar en dan is het aandeel MS hard geslonken. Ja, je kunt lachen, maar over 10 jaar draai ook jij Linux.

pi_13781489
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:30 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Omdat iemand nog niet helemaal thuis is in Linux, maakt dat Linux nog niet tot een slecht OS. Als ik sommige mensen met Windows zie prutsen...

En daarbij, Linux die MS van het podium schopt, je mag het kansloos vinden. Maar ik denk dat je nog verbaast zal zien hoever Linux gaat komen. Dit zegt ik niet OMDAT ik een enthousiast Linux gebruiker ben, maar vanwege de reden WAAROM ik een enthousiast Linux gebruiker ben.

Sinds kernel 2.4 gaat Linux met sprongen vooruit. Kernel 2.6 belooft veel goeds. (ben onder de indruk van de mogelijkheden van kernel-2.6.0-testX).

Er draait al genoeg software onder Linux. Noem maar iets wat niet onder Linux draait. En kom nou niet met een of andere vaag spel aanzetten, want of Linux een succes wordt of niet hangt niet af van spellen. Het zijn de bedrijven en de overheden die Linux tot een succes gaan maken. Van de overheden zijn Duitsland en China de mooiste voorbeelden. En het is nog niet voorbij. Ik geef Linux maximaal 5 jaar en dan is het aandeel MS hard geslonken. Ja, je kunt lachen, maar over 10 jaar draai ook jij Linux.

Ach in Munchen heeft men geloof ik besloten om Linux te gaan draaien. Is dat trouwens nog doorgegaan. En nee, ik zal over 10 jaar echt geen Linux draaien. Wat misschien zou kunnen is dat een grote ICT-er als Sun of IBM een Linux variant brengt die redelijk populair wordt. Maar in de ongeorganiseerede vorm hoe men nu met Linux bezig is, zal het altijd aantobben blijven.
signature
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:50:10 #48
30106 Hiawatha
pi_13781536
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:43 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

Ach in Munchen heeft men geloof ik besloten om Linux te gaan draaien. Is dat trouwens nog doorgegaan. En nee, ik zal over 10 jaar echt geen Linux draaien. Wat misschien zou kunnen is dat een grote ICT-er als Sun of IBM een Linux variant brengt die redelijk populair wordt. Maar in de ongeorganiseerede vorm hoe men nu met Linux bezig is, zal het altijd aantobben blijven.

Je hebt het echt gemist geloof ik. Het Duitse ministerie van Defensie gebruikt Linux. 7 grote Duitse steden draaien Linux, 2 andere grote steden gaan ook over. De Chineese overheid gaat een eigen Linux distro gebruiken (Red Flag Linux). Een aantal andere oosterse landen gaan mee doen. Enkele zuid-amerikaanse landen hebben besloten over te gaan op Linux. Linux gaat komen.

En ja, over 10 jaar draai ook jij Linux.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 01:52:17 #49
30106 Hiawatha
pi_13781550
Om even verder te gaan op "Linux schopt MS van het podium":

gezien de vele virussen en wormen van de afgelopen tijd(60.000 virussen voor Windows. Het aantal voor Linux is op 2 handen te tellen), bedrijven beginnen langzamerhand het niet meer te pikken Veel geld kwijt zijn voor een kutprodukt. En het mooie is: Linux verkoopt zichzelf. Linux heeft geen mooi verhaal nodig, het bewijst zichzelf. Stabiel, veilig en... gratis. En natuurlijk zijn er al die mooie onderzoekjes, uitgevoerd door 'onafhankelijke bedrijven' en gesponsord door MS die aantonen dat de TCO van MS produkten lager is.... ja, tuurlijk!

Het is niet voor niets dat de meeste internet sites FreeBSD draaien. De langst lopende servers draaien... FreeBSD. Nu vraag je je natuurlijk af, wat doet FreeBSD in dit verhaal. Nou, FreeBSD is net als Linux een Unix cloon. Alleen, Linux ontwikkelt vele malen harder dan FreeBSD. Dankzij Linux is er weer aandacht voor Unix. Hoewel FreeBSD (en ander BSD's) net zo mooi is als Linux, denk ik dat Linux het toch gaat winnen van alle opensource unix OS-en.

pi_13781587
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:50 schreef Hiawatha het volgende:

En ja, over 10 jaar draai ook jij Linux.

NOT

En Microsoft komt trouwens met aangepaste prijzen voor de armere landen. De prijs van MS is nl. voor die landen die jij noemt (Azie, Z-Amerika) de enige reden om Linux te nemen. En dat van die Duitse steden, geef me daar eens een bron van.

signature
pi_13781601
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:43 schreef Zweetbek het volgende:

En nee, ik zal over 10 jaar echt geen Linux draaien.

Je bent waarschijnlijk meer een type voor MacOS X. Ook Unix, dus waar praten we over.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 02:02:27 #52
30106 Hiawatha
pi_13781620
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:57 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

NOT

En Microsoft komt trouwens met aangepaste prijzen voor de armere landen. De prijs van MS is nl. voor die landen die jij noemt (Azie, Z-Amerika) de enige reden om Linux te nemen. En dat van die Duitse steden, geef me daar eens een bron van.

Dat komt geloofwaardig over he. Eerst aso-hoge prijzen rekenen. En als ze dan zeggen over te gaan op een alternatief, dan kan het opeens wel lager. En btw, de prijs was niet de hoofdreden. Veiligheid, dat was de reden.

En dat van die Duitse steden is al super oud nieuws, heb ik geen bron meer van. Google het maar. En zoek maar op Red Flag Linux voor het China verhaal.

Ow, en over 10 jaar draai ook jij Linux.

[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 10-10-2003 02:03]

pi_13781624
Ome Bill roelt gewoon zwaar en pist nog een keer letterlijk die pinguin van de aardbodem af.
signature
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 02:03:43 #54
30106 Hiawatha
pi_13781628
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:03 schreef Zweetbek het volgende:
Ome Bill roelt gewoon zwaar en pist nog een keer letterlijk die pinguin van de aardbodem af.
Sterke tekst.....
pi_13781635
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:03 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Sterke tekst.....

komt door de vermoeidheid. Laten we afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen, maar op dit moment geef ik nog geen stuiver voor Linux. ( O nee, hoeft ook niet)
signature
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 02:05:39 #56
30106 Hiawatha
pi_13781639
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:59 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk meer een type voor MacOS X. Ook Unix, dus waar praten we over.

OSX . Binnenkort Panther. Dat belooft veel mooie nieuwe dingen!

[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 10-10-2003 02:06]

vrijdag 10 oktober 2003 @ 02:06:22 #57
30106 Hiawatha
pi_13781644
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:04 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

komt door de vermoeidheid. Laten we afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen, maar op dit moment geef ik nog geen stuiver voor Linux. ( O nee, hoeft ook niet)

Alleen maar omdat je het niet kent.
pi_13781822
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:04 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

Het grootste probleem van Linux is dat er te weinig bedrijven zijn die native linuxsoftware maken. Spellen en veel commerciele software zul je meestal niet zo 1-2-3 kunnen spelen. En aangezien ik uit jouw woorden kan opmaken dat jij zo'n gebruiker bent, mag ik hieruit opnemen dat je totaal niet objectief kan zijn, omdat je simpelweg gewoon nog nooit linux goed werkend hebt gezien. Waarschijnlijk heb je zelfs niet de moeite genomen om linux te testen.

En for the record: Microsoft draait linux servers omdat het stabieler is...
Bron:
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.windowsupdate.com
http://www.webwereld.nl/nieuws/15952.phtml

vrijdag 10 oktober 2003 @ 06:38:43 #59
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13782043
Ook jij zit niet op MSN, dus een normale topictitel is gewenst.
pi_13782071
Distributies:
http://www.slackware.org
http://www.redhat.com
http://www.debian.org
http://www.gentoo.org
http://www.suse.com
http://www.knoppix.org
overige distro's:
http://www.distrowatch.com/index.php?language=NL

Office suites:
http://www.openoffice.org

Packet Managers:
http://www.swaret.org (apt-get achtige packet manager for slackware)

Games:
http://tuxracer.sourceforge.net/

Gelieve mij te quoten en aan te vullen. Bij niet bekende dingen graag erbij vermelden wat het precies is/doet (zoals ik bij swaret deed.

pi_13784161
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:57 schreef Zweetbek het volgende:

[..]

NOT

]

Jij bent echt slecht geinformeerd, want Hiawnogwat heeft zeker wel gelijk

Maar als je niets beter te doen hebt als Linux afkraken, wat doe je dan in dit topic

vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:49:19 #62
30106 Hiawatha
pi_13784373
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:37 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

Jij bent echt slecht geinformeerd, want Hiawnogwat heeft zeker wel gelijk

Hiawatha.
pi_13784455
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:49 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Hiawatha.

sorry

Ik vergat je naam

Maar je had wel gelijk

vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:00:05 #64
30106 Hiawatha
pi_13784551
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:54 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

sorry

Oke, Keptun_lu_Tjuk, het is je vergeven.

Ow, en over 10 jaar draait ook Zweetbek Linux.

pi_13784590
Distributies:
http://www.slackware.org
http://www.redhat.com
http://www.debian.org
http://www.gentoo.org
http://www.suse.com
http://www.knoppix.org
http://www.mandrake.com

overige distro's:
http://www.distrowatch.com/index.php?language=NL

Office suites:
http://www.openoffice.org
http://koffice.org

Packet Managers:
http://www.swaret.org (apt-get achtige packet manager for slackware)
http://apt4rpm.sf.net

Games:
Tux Racer - http://tuxracer.sourceforge.net/
SCUMMVM - http://www.scummvm.org/ (virtual machine welke o.a. samnmax zou moeten kunnen spelen)
FlightGear - http://flightgear.sf.net (flight simulator)
Racer - http://racer.nl/ (Race simulatie)

Web utilities
Tidy - http://tidy.sf.net
Quanta - http://quanta.sf.net

PIM applicaties
Kontact - http://kdepim.kde.org
Kolab - http://kolab.org
Evolution - http://ximian.com/evolution/

Desktop omgevingen
KDE - http://www.kde.org
GNOME - http://www.gnome.org
XFCE - http://xfce.org/
Desktop3d - http://desk3d.sf.net

Browsers
Konqueror - http://konqueror.org
Mozilla - http://www.mozilla.org/
Opera - http://www.operasoftware.com
Dillo - http://dillo.sf.net

[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 10-10-2003 11:12]

vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:02:25 #66
30106 Hiawatha
pi_13784598
Maar... we moeten hier leuke Linux software links posten

http://desk3d.sourceforge.net/ Vet coole shit, man!!!!

vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:02:35 #67
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_13784602
* ZX9R post een terugvindpost
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:05:13 #68
30106 Hiawatha
pi_13784652
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:02 schreef ZX9R het volgende:
* ZX9R post een terugvindpost
Oh ja, Linux browsers ondersteunen al geruime tijd bookmarks....
pi_13784687
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:00 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Oke, Keptun_lu_Tjuk, het is je vergeven.

Ow, en over 10 jaar draait ook Zweetbek Linux.

Over 10 jaar zit hij eenzaam in de jungle, omdat de realiteit hem te veel werd

pi_13784716
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:05 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Oh ja, Linux browsers ondersteunen al geruime tijd bookmarks....

Zelfs Modzilla kan dat

(k vind het trouwens wel een van de betere web browsers )

vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:24:38 #71
30106 Hiawatha
pi_13785012
Nog een geinige applicatie die je onder Linux kunt draaien. Office (een OpenOffice kloon). Je hebt er wel Wine voor nodig.
pi_13785065
En wat te denken van WineX, met ondersteuning voor DirectX. WineX is beter geschikt voor games onder linux.
http://www.transgaming.com (Binairies daar moet je voor betalen, de CVS versie is gratis)
pi_13785141
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ehm...kén jij RPM eigenlijk wel?

Ik ken RPM zeker wel, vertel jij mij eens wat er niet klopt aan het geen wat je gequote hebt. Waar jij waarschijnlijk op doelt zijn tools als YaST2 die alles voor je regelt, probeer rpm op de command line eens te gebruiken, zul je zien dat het erg tegen valt om vele packages te installeren of te updaten.

En een reactie op --nodeps, geen last van dependencies, maar dependencies zijn er niet voor niets

vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:11:58 #74
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13787419
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:30 schreef MrTux het volgende:

[..]

Ik ken RPM zeker wel, vertel jij mij eens wat er niet klopt aan het geen wat je gequote hebt. Waar jij waarschijnlijk op doelt zijn tools als YaST2 die alles voor je regelt, probeer rpm op de command line eens te gebruiken, zul je zien dat het erg tegen valt om vele packages te installeren of te updaten.

Opzich valt het erg mee. RPM is een goed systeem. Het zal inderdaad met het genoemde programma wat makkelijker zijn, maar zonder is het ook goed te doen.
quote:
En een reactie op --nodeps, geen last van dependencies, maar dependencies zijn er niet voor niets
Niet?
Ik heb zo wel eens programma's geinstalleerd en ze werkte prima (Opera bijvoorbeeld). Maar dat was voornamelijk luiheid. En als het mis zou gaan was het ook niet erg geweest. Ik gebruikte Linux toch alleen om een beetje mee te spelen en om er e.e.a. over te leren. Alle belangrijke data stond op Windows partities.
pi_13792166
even teru gover mijn muis probleempje:

Dit staat erin de XF86Config:

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "PS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Emulate3Buttons" "no"
EndSection

Section "InputDevice"

# If the normal CorePointer mouse is not a USB mouse then
# this input device can be used in AlwaysCore mode to let you
# also use USB mice at the same time.
Identifier "DevInputMice"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Emulate3Buttons" "no"
EndSection

Er wijn 2 muisen en dat klopt wel maar welke moet ik wijzigen om mijn usb muis goed werkend te draaien>?

zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:29:56 #76
30106 Hiawatha
pi_13808735
Voeg bij je UBS muis config nog effe dit toe:

Option "Buttons" "5"

pi_13819818
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:29 schreef Hiawatha het volgende:
Voeg bij je UBS muis config nog effe dit toe:

Option "Buttons" "5"

Ik heb dit verschillende malen geprobeerd zonder resultaat
Kan het trouwens zijn dat ik in de /etc/fstab de usb muis moet mounten ofzo? zoja HOE? mount /etc/inputdevice/mice? mnt/mice ?

bij voorbaat dank.

pi_13819911
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:04 schreef vlabakje het volgende:
http://freshmeat.net/
Typische reactie van een Linux-n00b op het horen van deze URL:
quote:
Ooooh, pr0n!

(Tevens een verkapte terugvindpost. )

Ars longa, vita brevis
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:10:13 #79
30106 Hiawatha
pi_13825279
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 00:46 schreef ARKON het volgende:

[..]

Ik heb dit verschillende malen geprobeerd zonder resultaat
Kan het trouwens zijn dat ik in de /etc/fstab de usb muis moet mounten ofzo? zoja HOE? mount /etc/inputdevice/mice? mnt/mice ?

bij voorbaat dank.

Alleen schijven mount je. Je muis hoef je niet te mounten. Je moet wel effe de juiste node aanmaken in /dev. Dat doe je met het commando 'MAKEDEV usb'. Het kan zijn dat MAKEDEV zich in /dev bevindt. Welke distributie gebruik je?
pi_13826507
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:10 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Alleen schijven mount je. Je muis hoef je niet te mounten. Je moet wel effe de juiste node aanmaken in /dev. Dat doe je met het commando 'MAKEDEV usb'. Het kan zijn dat MAKEDEV zich in /dev bevindt. Welke distributie gebruik je?

Ook moet je je USB 'virtual filesystem' mounten. Zie hiervoor de USB installatie instructies op linuxdoc.org.
pi_13829446
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:10 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

linux muis probleem bevind zich op redhat 9.x ik kan geen makedev vinden en met whereis "makedev" kan ik ook niks vinden :S hmz ik denk dat ik maar reinstall ga doen voor de 4e keer :/
pi_13829507
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:25 schreef ARKON het volgende:

[..]

linux muis probleem bevind zich op redhat 9.x ik kan geen makedev vinden en met whereis "makedev" kan ik ook niks vinden :S hmz ik denk dat ik maar reinstall ga doen voor de 4e keer :/

Ik hoop dat je wel inziet dat als een linux figuur zegt MAKEDEV, dat hij niet 'makedev' bedoeld. And yes, there is a difference.
pi_13831635
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef CaPS_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat je wel inziet dat als een linux figuur zegt MAKEDEV, dat hij niet 'makedev' bedoeld. And yes, there is a difference.

ik weet dat er in linux onderscheid wordt gemaakt in kleine en hoofdletters, ik ben geen linux noob ofzo maar athans nu lijkt het wel dat ik er 1 ben omdat ik op me laptop die usb muis niet aan de praat krijg :/ maargoped.. misschien ben ik tog wel noob :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')