Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
* Let op!!!! Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
* Nieuw!!!!!!!!!!
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Tussenstand
code:De vraag van PatchHP [VP] Naam ptn (+P)
---------------------------------
1.[ 1] California 34 (+6)
[ 2] Patch 34 (+7)
3.[ 3] GFP 27 (+1)
4.[ 4] REFUSED 17 (+1)
5.[ 5] Gorro 16 (+2)
6.[ 8] dolle_hond 15 (+3)
7.[ 5] SaintOfKillers 14
[ 5] Don-Tom 14
[10] Oscar-Wilde 14 (+3)
10.[ 8] SODA 13 (+1)
11.[11] InTrePedIvity 11 (+1)
12.[12] MasterWouter 9
13.[13] victorinox 7
[14] ShaoliN 7 (+2)
[17] ranja 7 (+3)
16.[14] Zelva 5
[14] Khalein 5
18.[17] BwennieBren 4
[--] Spindizzy 4 (+4)
20.[19] Gurgeh 3
[19] Retuobak 3
[21] Woodpecker 3 (+1)
23.[21] twentemeisje 2
[21] Anahka2309 2
[21] BlaatschaaP 2
[21] Brainsnack 2
[21] scanman01 2
[21] Venkman 2
[21] Asap 2
29.[28] dice 1
[28] mamamiep 1
[--] Morgil 1 (+1)
[--] Morpheus2002 1 (+1)
[--] TinTor 1 (+1)
[28] Vlens_de_Vos 1---------------------------------
HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = Nickname
ptn = aantal punten
+P = punten uit het vorige topic
Komt eraan.
Sorry, op het moment geen inspiratie:
Noem 10 films met Charlie Sheen
quote:REFUSED +1
Op donderdag 9 oktober 2003 17:56 schreef REFUSED het volgende:
Hot Shots
Hot Shots 2
Terminal Velocity
The Chase
Wall Street
Free Money
The Rookie
Shadow Conspiracy
Major League
Major Leage 2
quote:kan me niet vaak genoeg gezegd worden
Op donderdag 9 oktober 2003 17:57 schreef Patch het volgende:
REFUSED +1
Uw beurt !
user comments, welke film?
is intense. It doesn't stop for a breather too often and it is very intelligent. It has interesting opinions and it also makes you question our own intentions when it comes to the well being of our planet. Most people passed this one over when it came out because
came out a mere month later, but as good as
was, this is a different kind of movie. It is more serious and has an opinion on some very political issues. It never runs out of steam and it is very entertaining. I highly recommend that you give it a chance.
eigenlijk meer een post om hallo te zeggen
quote:Beauty and the beast?
Op donderdag 9 oktober 2003 18:15 schreef Khalein het volgende:
Conspiracy Theory?eigenlijk meer een post om hallo te zeggen
![]()
![]()
eigenlijk ook meer een post om hallo te zeggen
quote:nog niet geraden
Op donderdag 9 oktober 2003 18:07 schreef REFUSED het volgende:was the "other" (soort film) flick of the summer of 199X.
1996
en in die zin wordt ook gerefereerd naar
quote:en dat zit dermate dicht bij dat ik geen extra hints meer ga geven
Op donderdag 9 oktober 2003 18:12 schreef ranja het volgende:is zeker Armageddon?
Willis linkje?
Zal wel niet, film geniet volgens mij een aangename waardering...
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 09-10-2003 18:42]
quote:geen Wind In The Willis
Op donderdag 9 oktober 2003 18:41 schreef Khalein het volgende:
Hu... 12 Monkeys?Willis linkje?
Armageddon dichtbij vanwege verhaal, niet acteurs
quote:Je hebt het antwoord van Patch gezien he
Op donderdag 9 oktober 2003 18:42 schreef REFUSED het volgende:
quote:Volcano?
Op donderdag 9 oktober 2003 18:42 schreef REFUSED het volgende:[..]
geen Wind In The Willis