abonnement Unibet Coolblue
pi_13764605
En hier weer verder!!! Hier kunnen we weer over alles praten wat met de drums te maken heeft!!!

de andere drummerstopicen:
Drummers topic!
Drummers Topic! deel 2
Drummers Topic! Deel 3

pi_13764672
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:35 schreef Guusie het volgende:

[..]

Heb je een scanner, kan je hem even scannen voor de mede mens kunnen wij er ook wat van leren.. Ik moet ze namelijk ook leren maar ik word gek van dat 1ne blad... dus zou ik wel andere willen doen snappie?

Mijn ouders doen irri, ze willen niet zeggen of ze een drumstel hebben gekocht hoort ook eigenlijk niet voor een verjaardag maar toch


Dit was het laaste wat ik had gezegd!!!
pi_13781402
Moeten drummers nog steeds de muziekboeken van Dante Agostini doorworstelen? Moest ik vroeger van m'n leraar, droge kost, maar nu nog steeds profijt van

En vanaaf weer oefenen! En de oefenruimte de komende weken zeven uur lang beschikbaar omdat de band die na ons komt tijdelijk zonder drummer zit. En dat voor hetzelfde geld (inclusief koffie!!!!) Life is sweet!

  vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:18:00 #4
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13782930
Ik wil best wel wat scannen, zit wel (c) op ...

Ik wou dat ik tijd had om te oefenen, te druk, teveel te doen. Vanmiddag en vanavond dan toch maar een half uurtje meppen.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:17:23 #5
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13784858
yo,

Ik zal zo ook even een foto maken van m'n kit en die hier posten.
'k Ga voortaan trouwens onder deze naam... formerly 'twijfel'... had zo
zijn redenen

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:50:48 #6
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13785594
Okay, bij deze mijn drumstel en die van een goede vriend. Allebei de sets staan bij mij thuis. We wonen vrijstaand dus das best handig.

mijn set:

zwanz's set:

mijn pedaal opstelling:

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's!

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_13785854
JAAAAHAA!!! JEEEH~!!!!!!

Ik heb toch het drumstel gekregen dat ik wilde... maar hij is er nog niet.. hij komt over een paar dagen

  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:56:51 #8
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13787091
Ps, nog even een vraagje, die DBpedalen die je op mijn foto ziet. Zijn dat goede? Ik vind ze wel fijn spelen iig. Ze hebben mij anderhalve maand geleden 380 euro gekost.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:23:50 #9
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13787714
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:50 schreef MaZz_ het volgende:
Okay, bij deze mijn drumstel en die van een goede vriend. Allebei de sets staan bij mij thuis. We wonen vrijstaand dus das best handig.
Nice gear! Hoe klinken die 302's?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:40:19 #10
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13788191
quote:
Door murgen:
Nice gear! Hoe klinken die 302's?
Thanx!

De crash vind ik het beste klinken van de set. Hij heeft een vrij fel geluid en hij is vrij krachtig vind ik.

De ride vind ik belabberd klinken. Ik speel eigenlijk alleen op de cup omdat die nog 'redelijk' klinkt.

De hi-hat.. tja gewoon een prima beginners hi-hat. Niets speciaals eigenlijk

Achja ik drum ook net een jaar dus :x

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_13789156
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:32 schreef Nemephis het volgende:
Moeten drummers nog steeds de muziekboeken van Dante Agostini doorworstelen? Moest ik vroeger van m'n leraar, droge kost, maar nu nog steeds profijt van

En vanaaf weer oefenen! En de oefenruimte de komende weken zeven uur lang beschikbaar omdat de band die na ons komt tijdelijk zonder drummer zit. En dat voor hetzelfde geld (inclusief koffie!!!!) Life is sweet!


Ja ik heb die boeken gekregen van mijn leraar (Gian Prince ) Als hebbe ding. Zeer goede boeken, maar zo vreselijk moeilijk! (latere delen dan )

Ik krijg er verder geen les uit, ik krijg nu les uit Advanced Funk Studies van Latham. De Dante Agostini boeken zijn nog wel verplicht op het concervatorium Jazz.

To MaZz_: Je pedalen zijn wel ok, 320 voor een nieuw (?) setje is niet veel, maar je pedaal keuze blijft erg persoonlijk.. kheb mijne liever met zwaardere koppen ( DW 5000 Delta II ). Verder ben ik wel van mening dat iemand die leert drummen eerst is fatsoenlijk met enkel bas leert spelen.. maargoed dat hangt natuurlijk van je zelf af

[Dit bericht is gewijzigd door Guanche op 10-10-2003 14:22]

[TOOL]
pi_13790715
Ik ben nog braaf door deel 0 heen gegaan, mischien dat ik later nog n keer n andere doorneem, maar ik denk dat er op dit moment "betere' boeken zijn die aan mn wens voldoen
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 16:06:59 #13
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13791858
Yoyo, en weer een deel! Gezellig.

Heb net windowsXP er weer op staan en kan eindelijk weer foto's inladen van m'n camera.

Meteen gedaan. Beef op Atlantis. Dat was gaaf, wat een geluid, wat een superdrummer. Tijdens het inspelen maakte hij even een drumsolo, maar dan wel met 80% groove ritme, het publiek begon al meteen mee te "bouncen" op Beef En het klonk ook erg vet. Tijdens het optreden speelden ze nog met trompetisten erbij, daardoor klonk het geheel echt bombastisch en overweldigend, beste optreden dat ik deze zomer heb gezien.

Enkele foto's (klikken voor full versie)

En Beef's drummer, uiteraard op een Sonor set, "orange/bruin kan ook mooi zijn" Tijdens het warmspelen was dit:

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-10-2003 17:09]

  vrijdag 10 oktober 2003 @ 16:13:43 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13792014
quote:
Okay, bij deze mijn drumstel en die van een goede vriend. Allebei de sets staan bij mij thuis. We wonen vrijstaand dus das best handig.
Die Yamaha pedalen bedoelde ik, die spelen erg lekker, volgens mij is dat de topreeks van Yamaha. Trouwens wel redelijk opgesteld dubbelpedaal, vaak zie je dat het linkerpedaal heel schuin staat t.o.v. de rechter, daardoor speelt hij veel stroever, hier staat ie al een stuk beter.

Die kit van Zwanz ziet er trouwens ook wel netjes uit, vooral die houtkleur bevalt me wel

quote:
Ik krijg er verder geen les uit, ik krijg nu les uit Advanced Funk Studies van Latham.
He volgens mij heb ik dat boek ook. Staat behoorlijk wat ingewikkelds in waarbij je (ik tenminste) flink je coordinatie kunt verbeteren. (hihatpedaal-basspedaal ritme, en compleet anders snare-ride patroon erop spelen, dat viel me even vies tegen) Het voelt soms net alsof je net begint met drummen; waarbij je je snare slag niet tussen je hihat slag krijgt. Maargoed, zeker een nuttig boek ja.

Dubbelbasssnelheid: Ik heb nog opgemerkt laatste tijd, dat het fijner op hoog tempo speelt als je je kloppers in een hoek wat KLEIner dan 45 graden zet t.o.v. je bassdrumvel. Pedalen spelen het fijnst wanneer ze bij volledig intrappen NET niet de grond raken vind ik (bij pedalen met ei-vormige cam in ieder geval). Verder uiteraard maximale veerspanning en sweetspot vinden En dan, op naar de 210 BPM 16'e. Kun je meteen solliciteren bij een hoop extreme metalbandjes Staat er zovaak bij: "op zoek naar een drummer in de omgeving van..., met podiumervaring, in is voor wat lol, en goed kan dubbelbassen" ofzoiets. Vrij typisch.

Volgende week toetsweek. Daarna wel een cadeautje, herfstvakantie. Kunnen we de microfoon weer es uit het stof halen

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-10-2003 17:10]

pi_13793412
deel 4, fuck dat gaat hard.... d'Agonstini zuigt maar je leert dr wel ontzettend veel van
pi_13793714
quote:
He volgens mij heb ik dat boek ook. Staat behoorlijk wat ingewikkelds in waarbij je (ik tenminste) flink je coordinatie kunt verbeteren. (hihatpedaal-basspedaal ritme, en compleet anders snare-ride patroon erop spelen, dat viel me even vies tegen) Het voelt soms net alsof je net begint met drummen; waarbij je je snare slag niet tussen je hihat slag krijgt. Maargoed, zeker een nuttig boek ja.
dat klopt.. zekers als je alle oefeningen ook met samba-bas moet kunnen spelen
[TOOL]
pi_13793898
ik heb em gelukkig bijna uit
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 13:54:59 #18
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13808195
mijn leraar heeft ook dingen uit dat boek gehaald (verfschillende delen) hij zet het beste van elk boek van wie het dan ook is op een blaadje en laat het je dan keihard spelen en nog steeds links en rechts... ik ga nu ff drummen want ik heb het de laatste nogal druk gehad dus nu ff uitblazen!

massol!

PS. DEEEEEEL 4!!!!!

pi_13808841
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:09 schreef Ska-te het volgende:
deel 4, fuck dat gaat hard.... d'Agonstini zuigt maar je leert dr wel ontzettend veel van
deel 1 werd geopend in augustus '01 hoor
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:41:39 #20
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13810734
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:20 schreef Guanche het volgende:

[..]

dat klopt.. zekers als je alle oefeningen ook met samba-bas moet kunnen spelen


We leren nu de basis van de bossanova ritmes bij drumles, best tof. Uiteindelijk lijkt het vaak op elkaar, we leren nu hihat-bass-bass (8'e) onder de rest van de hand patronen te spelen (telkens andere). Kom je vaak tegen in dat boek. Heb het gevoel dat ik weer wat nuttigs leer (coordinatie) dus thumbs up
quote:
deel 1 werd geopend in augustus '01 hoor
Deel 3 is op 24 september (2 weken terug) geopend
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 20:44:51 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13814934
Wat vinden jullie trouwens van de live foto's ?
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:13:45 #22
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13817586
Vet hoor!

Ik ben zelf net terug van een blues optreden hier in t centrum... was écht kicken man! Chill beatje eronder en ook héle vette gitarist/zanger!!!

Damn.. blues is wél vet op zijn tijd...

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:17:34 #23
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13827257
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:06 schreef Yokozuna het volgende:
En Beef's drummer, uiteraard op een Sonor set, "orange/bruin kan ook mooi zijn" Tijdens het warmspelen was dit:
Scandinavian Birch is licht bruin als je er geen oranje licht op zet. Dit is een voorbeeld van een échte Force 3000 trouwens.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:26:20 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13827402
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:17 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Scandinavian Birch is licht bruin als je er geen oranje licht op zet. Dit is een voorbeeld van een échte Force 3000 trouwens.


Oh lichtbruin, nouja, vond het een erg mooie set. Ook die textuur op dat resonantievel.
pi_13827821
Is 270 euro een goede prijs voor een Zildjian ZBT set (14"HH/16"C/20"R bekkens) + tas?

De muziekwinkel houd een opendeurdag en op het merk Zildjian gaat er 25% af, best veel dus. Ik heb nog tot 6 uur om eventueel te gaan kopen.

Normaal is dat daar redelijk duur maar nu met zoveel korting... doen? Ze klinken in ieder geval goed

Ps. Mooie drumstel idd
Wat voor een band is het?

Drummer doet mij wat denken aan die van Band Zonder Banaan, die speelde een geweldige drumsolo tijdens de show, en ging daarna springen op zo'n skippybal op, jawel, YMCA .

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-10-2003 16:11]

pi_13830835
ik ben zelf niet te spreken over ZBT, maar goed, if it suits the job, go for it.

Beef maakt een soort ska/reggae

pi_13832654
Hallo,
Ik had al eerder op dit forum een naam van een cd en een drummer laten vallen (simon phillips - out of the blue ) En nu heb ik daar een vraagje over:

Tijdens een ritme worden er 3 kwart triolen gespeelt met de dubbel bas en de floortom (incl. flams), dus;

Maar nu lijkt het alsof de 16e noten toch worden door gespeelt. Of what the hack doet ie eigenlijk.. mss dat iemand daar wat meer insight in heeft als ik

De (ram vette) groove:
Klik hier voor de .wma

[TOOL]
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:02:29 #28
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13832701
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:40 schreef Carn het volgende:
ik ben zelf niet te spreken over ZBT, maar goed, if it suits the job, go for it.

Beef maakt een soort ska/reggae


Reggae, maar wel met voor de helft conservatorium gangers, en vette shred gitaarsolo's en een drummer die in een deathmetal band heeft gespeeld
quote:
ik ben zelf niet te spreken over ZBT, maar goed, if it suits the job, go for it.
Nu de prijs nog, bij Feedback.nl staan ze TOEVALLIG ook als speciale aanbieding op de site "bel voor prijs!" staat erbij. Ik zou even bellen, misschien verkoopt Feedback ze nog 30 euro goedkoper ofzo.
quote:
Maar nu lijkt het alsof de 16e noten toch worden door gespeelt. Of what the hack doet ie eigenlijk.. mss dat iemand daar wat meer insight in heeft als ik
De bassdrum staat heel zacht in de mix dus het is moeilijk te horen, maar volgens mij blijft Simon gewoon 16'e doorspelen (dubbelbassroll) en speelt hij er flams bovenop, op 2 verschillende toms. Iig niet R L L met zijn voeten, ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-10-2003 20:12]

pi_13833323
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:01 schreef Guanche het volgende:
Maar nu lijkt het alsof de 16e noten toch worden door gespeelt. Of what the hack doet ie eigenlijk.. mss dat iemand daar wat meer insight in heeft als ik
iig gewoon 16den door op de bassdrum

klinkt bijna als een quintool , 3 keer tom, en die 2 bekkens erachteraan.

  zondag 12 oktober 2003 @ 20:33:31 #30
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13833594
Ej ja, die crashslagen zijn ook als 4e triool gespeeld
pi_13836666
kan ook een sextool zijn. ben te lui om het in slo-mo af te spelen
pi_13843045
hm.. goede ideeen.. vooral om ff in slo-mo af te spelen..
Ik hoor dus nu dat er 5 achtste triolen worden gespeeld. De flam slagen op de floor beginnen op 1 16e na de tel (om het makkelijk te maken), en het zijn niet 2 maar 3 bekken slagen.
maw
16e rust | 8e triool floor | 8e triool floor |||| 8e triool floor | 8e triool bekken | 8e triool bekken ||| Bekken afslag

En dit alles met doorlopende 16e op de bas? Het lijkt me sterk aangezien de 8e triool en de bas dan niet samen zouden vallen.

[TOOL]
  maandag 13 oktober 2003 @ 09:45:39 #33
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13843185
Nou en Die bassdrum hoor je toch bijna niet.
  maandag 13 oktober 2003 @ 12:52:45 #34
65548 metalhead-v
koen is mn geile mopie
pi_13847150
nicolas barker is zooo goed !!!!
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:28:10 #35
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13848007
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:52 schreef metalhead-v het volgende:
nicolas barker is zooo goed !!!!
Wat hij op albums speelt is wel gaaf ja, hij moet alleen es ophouden zoveel te triggeren, hij kan het ook wel zonder die tom en snare triggers (te horen op oude Cradle of Filth albums, klonk veel beter vind ik).

Als je Nick Barker koel vindt kun je eens proberen:
- "In Defiance Of Existence" van Old Man's Child
- Al het spul van Lockup
- Alle Cradle of Filth albums tot en met Cruelty and the Beast

Daar drumt Nick ook. Die albums waar Nick gedrumt heeft hierboven vind ik trouwens zoieso erg tof, en niet alleen omdat Nick er drumt

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-10-2003 13:51]

  maandag 13 oktober 2003 @ 13:38:04 #36
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13848245
Heb even paar foto's gemaakt want foto's inladen werkt weer sinds XP reinstall:

DB pedaal opstelling (gewoon parralel opgesteld)

Wat zijn ze toch lief, die Iron Cobra kloppertjes.

Van achter (snarevel is vies, maarja das zijn probleem ).

Vanuit de hoek (ziet er een beetje lomp uit vanuit deze hoek )

Paiste 302 (hihat+ride), Paiste Alpha (crashes), Stagg Brilliant (splashes en china)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-10-2003 13:59]

  maandag 13 oktober 2003 @ 15:00:39 #37
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13850551
Moooie set man

Gaan die bekkens een beetje goed samen??

Het valt me op dat bij veel drumkits en bij profs er helemaal geen ringen op de vellen v/d toms zitten. Ik heb dat bij mijn kit nog wel (Stage Custom Advance). En als ik ze eraf haal is het geluid niet om aan te horen vind ik. Enig idee waarom dat zo is? :x


Vandaag trouwens nog een VET drumintro gehoord. Check dit nummer eens ergens:

Chimaira - Pure Hatred. Let niet op de lyrics.. de drums klinken echt lekker vind ik.

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_13857258
Waarom triggeren snelle drummers à la Nick Barker hun drums eigenlijk? De drums van Damnation And A Day van Cradle Of Filth klinken allemaal iets doffer dan akoestisch vind ik, en op A Night At The Opera van Blind Guardian is het al helemaal niet mooi meer imo... Waarom? Past dat beter bij de muziek ofzo?

Zijn dat zo'n matten verpakkingsmateriaal in je bas Yoko? En is de functie het volume wat dempen of de sustain verkorten? (omdat er toch een hele hoop inzit )

Voor de geinteresseerden: Het Iron Cobra dubbelpedaal (vanop de foto) is geloof ik in promotie bij Feedback voor 330 euro. En in een Belgische winkel is 300 euro de standaardprijs . Anyway, dure zaak dat drummen...

Hoe komt het eigenlijk dat de snare er meestal zo vuil uit ziet (niet persoonlijk, das op les ook zo)? Is dat dat het vel verslijt of van de stokjes ofzo?

En is er nu eigenlijk nog veel plaats over in je kamer, ziet er behoorlijk krap uit

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 13-10-2003 19:56]

  maandag 13 oktober 2003 @ 19:28:56 #39
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_13857446
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:38 schreef Yokozuna het volgende:
Heb even paar foto's gemaakt want foto's inladen werkt weer sinds XP reinstall:

DB pedaal opstelling (gewoon parralel opgesteld)
[afbeelding]

Wat zijn ze toch lief, die Iron Cobra kloppertjes.
[afbeelding]

Van achter (snarevel is vies, maarja das zijn probleem ).
[afbeelding]

Vanuit de hoek (ziet er een beetje lomp uit vanuit deze hoek )
[afbeelding]
Paiste 302 (hihat+ride), Paiste Alpha (crashes), Stagg Brilliant (splashes en china)


Wow... daar zou ik wel een paar uurtjes goed op kunnen rammen.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_13857620
quote:
Hoe komt het eigenlijk dat de snare er meestal zo vuil uit ziet (niet persoonlijk, das op les ook zo)? Is dat dat het vel verslijt of van de stokjes ofzo?
Da's die witte coating van het vel die eraf slijt. Maakt verder niets uit.


Toffe kit, Yoko! Grappig om te zien hoe elke drummer z'n eigen set-up heeft: Voor een leek is een drumstel gewoon een drumstel, maar ik zou niet op dat ding van jou kunnen spelen, zonder alles eerst compleet anders te zetten, net zoals jij waarschijnlijk niet op dat ding van mij zou kunnen spelen.

[img]http://www.minimaxaudio.com/sigmund/sep05.jpg [/img]

[Dit bericht is gewijzigd door Nemephis op 13-10-2003 23:39]

pi_13862303
die 16" K Zildjian is een goede bekken..mooi warm geluid, en Nemephis
speel je jazz muziek; je opstelling doet zo aan (in mooi nederlands )
[TOOL]
pi_13864202
Nope, geen jazz, zou willen dat ik dat kon, dat is wel ubermuziek, maar ja, ik heb wel brushes, die zijn al acht jaar oud. Als je ze nooit gebruikt gaan ze heel lang mee
Ik speel funk/rock/punkrock/blues en een beetje van die technische shit, met weirde maten, van die stukken van 7/8 en dan 5/8 en dan weer vierkwarts, in funkstijl en zou graag nog eens willen leren fatsoenlijk DB spelen, maar ja, dan moet je weer in zo'n beginnende metalband of eerst twee jaar thuis oefenen en daar ben ik te lam voor eigenlijk.
Maar vermaak me ook aardig met één basskloppertje Chad Smith kan het ook O shit dit wordt weer een aardig lang drumverhaal: Vriend van me heeft die Chad Smith signature snare, die klinkt heeeeeel lekker, je kan hem net zo lekker laten klinken als op Californication, maar om de een of andere reden blijf ik zweren bij mijn eigen, vers gereviseerde (= nieuwe vellen, alle boutjes en moertjes ingevet, ketel in de was gezet, weer als nieuw) 13" Pearl picolo snaredrum , nog steeds liefde op het zoveelste gezicht
Dat ding is klein, heeft een lekker fel geluid en je kan er perfect van die shuffeltjes mee spelen terwijl je zit te grooven op de hi-hat.

Morgen ga ik met de reeds eerder vermelde vriend en tevens eigenaar van de Slet Smid Snaredrum (die werkeloos in een hoek zal staan) dubbeldrummen met nog een soort van gitarist annex zanger erbij, gaan ook wel fotootjes van de drumstellen maken (godzijdank voor digicams) en ook opnames, als we het voor elkaar krijgen om een microfoon vast te knopen aan een minidisc
Als de opnames een beetje lukken slinger ik wel wat het internet op en de pics kan ik dan sowieso wel posten hiero: Een Tama Rockstar (geloof ik) met Zildjian en een Pearl weetikveelwatmaarheelduur met Istanbul en Zildjian

Zoals ik al zei, een lang verhaal

Ach kom, 'k doe dr nog een nog plaatje bij, zit hier nu toch, kweet niet of ik die er al eerder op gezet hier, maar anders heb je d'r twee voor de prijs van één

//typfout

[Dit bericht is gewijzigd door Nemephis op 13-10-2003 23:50]

pi_13864332
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:00 schreef MaZz_ het volgende:
Vandaag trouwens nog een VET drumintro gehoord. Check dit nummer eens ergens:

Chimaira - Pure Hatred. Let niet op de lyrics.. de drums klinken echt lekker vind ik.


Ter uwer informatie, Starclassic Perfomer drums, Evans vellen, bassdrum getriggerd, sabian bekkens.
pi_13864547
ik zal ook maar plaatjes neerkwakken. Zijn al wat oudere foto's (minstens 6 maanden). setup is beetje compacter geworden, ride wat meer richting de 18" crash, en ik heb in de tussentijd een cowbell toegevoegd. Gebruik tegenwoordig ook niet meer die dempringen.

Ik ga in de herstvakantie de oefenzolder eens schoonmaken (incl drums) dus ik zal dan ook weer wat nieuwe shots maken




pi_13864943
Je kunt nooit misslaan met zowel bekkens en je weet waar je salaris aan opgaat Erg leuk speelgoed! En een Tama! Tama rulez

Welke foto is nu het meest actueel gezien fluctuerende aantal bekkens? en het is Zildjian Avedis en ... ?

// Edit: lama, zie al op de foto: ...en Zildjian K ... vriend hehe

pi_13865750
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 00:07 schreef Nemephis het volgende:
Je kunt nooit misslaan met zowel bekkens en je weet waar je salaris aan opgaat Erg leuk speelgoed! En een Tama! Tama rulez

Welke foto is nu het meest actueel gezien fluctuerende aantal bekkens? en het is Zildjian Avedis en ... ?

// Edit: lama, zie al op de foto: ...en Zildjian K ... vriend hehe


Avedis A Ping ride en New Beat Hihats, 3 x K splashes (bonus acties de gekste), 2 x A custom crashes, en een Oriental China Thrash (en oude 302 hihats als secondary set, moet alleen nog een een keer een goede x-hat holder kopen)

Nou ja, die foto's zijn allemaal rond dezelfde tijd genomen..kwa bekkens zit ik idd wel snor, hoogstens een keer in de toekomst een andere ride voor de variatie. Ik heb gekozen om te beginnen met een wat goedkoper drumstel, en eerst een fijne bekken collectie op te bouwen. Ik gebruik tot nu toe alles regelmatig, dus ik ik heb nog geen gevoel van overschot

Ik zou eigenlijk nog wel een keer een 14" china willen, die 18" is eigenlijk te lomp voor subtielere accenten.

maar eerst nieuwe drums!

pi_13866268
quote:
Ik heb gekozen om te beginnen met een wat goedkoper drumstel, en eerst een fijne bekken collectie op te bouwen. Ik gebruik tot nu toe alles regelmatig, dus ik ik heb nog geen gevoel van overschot
Me too
quote:
Ik zou eigenlijk nog wel een keer een 14" china willen, die 18" is eigenlijk te lomp voor subtielere accenten.
Heb een 16" Zildjian Avedis Brilliant China Low Boy, een hele bek vol, maar dat ding klinkt wel lekker: Heb eerder een 14" Chinees gehad, maar die missen toch net iets body; kan je dus wel een 16" aanraden.

//weer typo

[Dit bericht is gewijzigd door Nemephis op 14-10-2003 10:30]

  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:46:30 #48
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13870882
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:52 schreef Carn het volgende:
Gebruik tegenwoordig ook niet meer die dempringen.
Hoe doe je t dan als je ze eraf hebt? Dan moet je de toms weer helemaal stemmen ofzo? Ik heb ze namelijk eigenlijk nog nooit gestemd.... en ik heb mijn set nu een jaar. Maar volgens mij klinken ze nog goed. Maar als ik de ringen eraf haal .....
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_13871524
idd een kwestie van goed stemmen. bij goedkopere drums zal het natuurlijk minder goed klinken, maar houd ook rekening met het geluid wat andere horen, ongedempte vellen projecteren veel verder...als ik repeteer, en ik zou de ringen erop laten, dan valt heel het tom geluid weg.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:34:57 #50
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13872122
owwwww

Nou, ik heb dus zo'n Yamaha stage custom advance is best een redelijke set volgens mij. We wonen vrijstaand.. dus geluid moet geen probleem zijn. Alleen het stemmen? 'k weet niet of dat gaat lukken

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_13872544
tja, oefening baart kunst
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:32:09 #52
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13878611
Veel kunst ... en stemmen is heel persoonlijk. Ik zal binnenkort wat fills en ritmes inscannen .. een paar.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13890699
Vanmiddag lekker zitten dubbeldrummen met een gitarist erbij: leuk! Hierbij twee pics, audio-opnames maken wilde niet want de stekkers/snoeren pasten niet op de minidisc.

Heb wel een aanbieding: Kan voor een dag een digitale studio krijgen als ik in ruil daarvoor een website voor de eigenaar maak: ben er nog niet helemaal uit, een beetje website is meer dan één dag werk.... luxeprobleem


dit is een Tama Rockstar Serlui-anniversery kit: lekker vet geluid. De bekkentjes zijn van mij, de kit is van die gast achter de Pearl, die ook van hem is (Jasper heet ie, kan ie ook niets aan doen). De picolo snare is van mij Het is eigenlijk een zeven delige kit, maar wat moet ik met zoveel toms (meer is minder, mijn filosofie )

//edit: die tags voor die pics... zit in teveel verschillende foria, in de een werkt t wel, in de ander weer niet ...

[Dit bericht is gewijzigd door Nemephis op 15-10-2003 02:52]

  woensdag 15 oktober 2003 @ 08:54:57 #54
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13891430
Triggeren doen drummers omdat het strakker klinkt. Maar de snare en toms kun je ook strak bespelen op deathmetal tempo zonder triggers. De bassdrum triggeren ze wel vaak omdat die wat moeilijker strak is te krijgen op hoog tempo, zonder compressor enz. Ook komt de bassdrum simpelweg beter door de mix met triggeren... Omdat het volume veel constanter is. Een compressor/limiter gebruiken is dan ook een optie, maar blijkbaar kiezen veel extreme metal drummers toch voor triggers. Alleen toms / snare triggeren vind ik in 90% van de gevallen erg nep en vies klinken.

Dat vind ik ook nog wel aanvaardbaar, bassdrum triggeren, vaak klinkt het dan nog prima als de rest van de kit niet getriggerd is.

Dempringen op toms gebruik ik om overtonen weg te halen, meestal wel nodig op goedkope kits. Zonder die dempringen lijken het net afrikaanse instrumenten, ofzo.

Snaredrum vel is vies omdat ik een jaar geleden erop heb lopen tekenen, dat is die zwarte shit. De coating is er ook voor een deel af omdat het vel al oud is. Voortaan iig niet meer erop tekenen

  woensdag 15 oktober 2003 @ 09:30:57 #55
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13891884
DD! (Dag Drummers),
Ik baal ervan dat ik hier geen digitale camera heb liggen, aan de andere kant ... na de cymbals is nu de snarestandaard aan de beurt. Die is al brak vanaf het begin. Goedkoop dus drie armpjes waarvan 1 uitschuifbaar die samen op een plaatje met 2 potnagels op de standaard vast zitten ... op dat punt begint het nu gevaarlijk te zwabberen.

Gisteren begonnen met de twee-handige hithat oefeningen voor het snelle geweld. Omdat het hoogteverschil tussen de hihat en snare nogal veel was, ik schat 30 - 40 cm was de nieuwe oefening een aanleiding om het hele drumstel opnieuw af- en op te stellen. Daarmee is de snare omhoog gekomen (toms dus ook) en de hihat wat naar beneden. Maar hoe hoger die snare hoe wankeler die werd. Als ik nu sla schommelt de snare op en neer Dus toch maar een nieuwe standaard, daarna maak ik weer foto's ...

De 802's spelen lekker, ik merkte wel dat de hihat ging meezingen met de snare toen die dichterbij kwam maar dat ligt niet aan de hihat. De 13' 802 is een hele neutrale hihat met een brede chick. De 16' crash gaat niet snel open, daar moet je een flinke mep voor geven en de 20' ride ligt dicht tegen het geluid van de alfa aan.

Het gaat lekker, ik merk alleen dat ik ritmes leuker vind dan fills. Ritmes 'programmeer' ik en fills moet ik onthouden, dat is lastiger. Klinkt dat raar?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 09:33:09 #56
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13891921
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 02:33 schreef Nemephis het volgende:
maar wat moet ik met zoveel toms (meer is minder, mijn filosofie )
Veel toms rulen!

Ik heb nu 8-8-10-12-14" roto toms bij mn kit en daarbij gebruik ik mn normale 13 en 16" (floor) toms.

Mocht er iemand nog een setje Remo(!) roto toms in 6-8-10" tegenkomen dan hou ik me aanbevolen

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_13893283
Nee dat klinkt opzich niet raar dat het lastiger is om fills te onthouden.. Maar dat is meestal niet de insteek als ik een fill probeer onder de knie te krijgen. Het is nml zo dat de meeste fills die je je wilt leren een bepaalde techniek of combinatie gebruiken. Ik zie het nut er niet van in om mijn best te doen om fills uit mijn hoofd te leren. Als ik een fill leer.. en de techniek heb.. of de klank van de combinatie in mijn hoofd heb gaat hij er niet meer uit... Het vergroot je creatief vermogen, zodat het ook in improvisatie vanzelf wel, met je eigen draai, naar boven komt.. vandaar dat het voor mij weinig zin heeft om zo veel mogelijk fills uit je hoofd te leren en precies te kunnen copieren. Pas het toe aan het nummer dat je speelt, en of het gevoel van je solo
[TOOL]
  woensdag 15 oktober 2003 @ 12:06:36 #58
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13894870
Mee eens hoor, het gaat om de techniek maar ik merk nog wel dat ik erg recht toe recht aan fills wil slaan. We zijn trouwens nu na de standaard fills, een aantal fill-oefeningen met flames en varianten nu op fill-patronen uitgekomen die je verder zelf mag invullen. Ik merk ook wel dat ik gewoon fills pak die bij het nummer horen.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13897293
quote:
Mocht er iemand nog een setje Remo(!) roto toms in 6-8-10" tegenkomen dan hou ik me aanbevolen
Ik weet nog wel iemand die een stel van die dingen heeft staan maar ze niet gebruikt.. zal ik eens vragen of ie er vanaf wil?
  donderdag 16 oktober 2003 @ 09:10:18 #60
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13912587
Waanzinnig, zit ik met twee handen om en om de hihat te bepotelen merk ik dat ik als een gek met m'n onderkaak op en neer zit te schuiven ... raar.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 10:21:11 #61
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13913922
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 13:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik weet nog wel iemand die een stel van die dingen heeft staan maar ze niet gebruikt.. zal ik eens vragen of ie er vanaf wil?


Als het REMO is en in redelijk tot goede staat ben ik wel benieuwd ja
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:40:50 #62
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13918742
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 09:10 schreef Murgen het volgende:
Waanzinnig, zit ik met twee handen om en om de hihat te bepotelen merk ik dat ik als een gek met m'n onderkaak op en neer zit te schuiven ... raar.
Hehehe, elke muzikant zijn eigenaardigheden Aan het begin toen ik in de band speelde zat ik ook altijd met m'n mond open te drummen.
quote:
De 802's spelen lekker, ik merkte wel dat de hihat ging meezingen met de snare toen die dichterbij kwam maar dat ligt niet aan de hihat.
Als je je hihats iets verder uit elkaar zet, zodat ze in open stand elkaar niet raken, resoneren ze niet meer met de snare.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:46:13 #63
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13918893
ghehehe wie niet :]
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 16:18:04 #64
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13922992
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:40 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hehehe, elke muzikant zijn eigenaardigheden Aan het begin toen ik in de band speelde zat ik ook altijd met m'n mond open te drummen.
[..]

Als je je hihats iets verder uit elkaar zet, zodat ze in open stand elkaar niet raken, resoneren ze niet meer met de snare.


ik drumde ook met open mond... nu niet meer... ik ben nu zo relaxed als mijn oude drumleraar... alles zit stil behalve mijn armen... pfew... misschien iets aan doen want het ziet er niet leuk uit...

verder had ik bij mijn eerste optreden last van een enorm trillende linker voet... dus de hi-hat was op punk tempo...

verder heb ik geen eigenaardigheden volgens mij... tenminste niet meer... ja wel... ik drum op elk optreden prongeluk wel een stukje punk... das raar maar kick...

dag dag!

diara maa

  donderdag 16 oktober 2003 @ 16:24:29 #65
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13923098
Drum je tussen de nummers door ook weleens een korte fill ofzo? Doek weles, soms kun je er niet vanaf blijven. Vooral als je de hele tijd pop/rock speelt (neh)

Vorige keer bij het optreden op Norpop (jaarlijks op school) ging ik warmspelen (zangeres was er nog niet) alleen de versterking stond al aan, dat klinkt even vet zeg. Dat was de eerste keer dat ik het drummen superkicken vond, je drumstel klinkt versterkt echt 10x groter met zo'n dikke echo erin van de gymzaal. Geluid van je drums is toch wel belangrijk kwa speelplezier, daarom heb ik ook eigenlijk een hekel aan foam oordopjes, want daardoor klinkt je kit erg saai. Met filters ook wel, daar niet van, maar al een stuk minder.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2003 16:26]

pi_13936532
quote:
...je drumstel klinkt versterkt echt 10x groter met zo'n dikke echo erin van de gymzaal
De soundcheck! Da's kicken! Moet je een keer wachten tot je op een echt groot podium komt en de geluidsman je vraagt om de bassdrum te doen, en je begint met 'plok plok plok..' en dan draait die geluidsman even aan zijn schuifje (daar zijn ze voor) en dan VOEL je ineens je bassdrum door de PA in je lijf ... Wooow bijna beter dan sex! (bijna zei ik )
pi_13939005
ik heb nog niet het privilege mogen ontvangen om geheel versterkt te drummen... maar over die muziekanten trekjes; Met mijn mond open spelen gebeurde me ook regelmatig.. tot iemand me op een generale daar op wees.. gelukkig op kunnen letten tijdens het optreden (en die daarna). Verder soms gaat mijn rechtervoet (ik ben links) ook uit het niets supersnel op en neer.. ook zonder pedaal onder me.. best eng, en mensen kijken je nog raar aan ook
[TOOL]
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:50:50 #68
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13939111
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:46 schreef Guanche het volgende:
ik heb nog niet het privilege mogen ontvangen om geheel versterkt te drummen... maar over die muziekanten trekjes; Met mijn mond open spelen gebeurde me ook regelmatig.. tot iemand me op een generale daar op wees.. gelukkig op kunnen letten tijdens het optreden (en die daarna). Verder soms gaat mijn rechtervoet (ik ben links) ook uit het niets supersnel op en neer.. ook zonder pedaal onder me.. best eng, en mensen kijken je nog raar aan ook
Ja, als je dat trillen ook met je linker been kan, en je hebt genoeg controle over je benen, dan kun je supersnel dubbelbassen. Zonder moeite (met triggers, anders komt er te weinig volume vanaf op die "natuurlijke tril" methode )

Bij mij in de band konden ze hun lach nooit inhouden, maar ik kon het niet helpen, deed het automatisch. Net zoiets als dat je zit te staren ofzo. Als je er maar genoeg op gewezen wordt dan verleer je het wel idd.

  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:17:11 #69
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13945641
Dat bekschuiven is weg maar is het normaal dat als je op hoog tempo om en om een 4/4 speelt op de hihat het in het begin maar ff uithoudt? ... ik start perfect en na een tijdje is het op ... net als in het begin met hiel van de grond spelen.

Maar goed, ik ga zo een rondje in het voorvel van m'n bass snijden, de mufflering is gaan hangen en nu dempt ie minder ... ff met wat ducktape vastzetten.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:51:07 #70
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13961237
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:17 schreef Murgen het volgende:
Dat bekschuiven is weg maar is het normaal dat als je op hoog tempo om en om een 4/4 speelt op de hihat het in het begin maar ff uithoudt? ... ik start perfect en na een tijdje is het op ... net als in het begin met hiel van de grond spelen.

Maar goed, ik ga zo een rondje in het voorvel van m'n bass snijden, de mufflering is gaan hangen en nu dempt ie minder ... ff met wat ducktape vastzetten.


Waar ga je hem doen?

Ik hem iets links van het midden... middenin blijkt niet goed te zijn... had volgens mij met de uitversterking te maken...

pi_13963419
Maakt de grote van basdrums en toms nog iets uit voor het geluid?
pi_13964805
maakt een kleine of een grote auto iets uit?


Groter = meer laag
Kleiner = meer hoog.

Ik heb liever kleinere toms, klinken veel beter in de mix, aangezien je met gitaren en grote toms vaak op dezelfde frequenties hangt. Bassdrum en snare zijn (uitversterkt) niet zo van belang qua grootte, aangezien het bijde extreem -laag en heel-hoog is qua toon.

  zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:34:12 #73
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13968095
Een grote bassdrum heeft het voordeel dezelfde toon te genereren bij strakke vel-spanning. Betere rebound van je bassdrum kloppers, terwijl je dezelfde toon genereert.

Voor toms geldt dit volgens mij minder, kleine toms geven gewoon makkelijker een hoog geluid omdat hun eigen frequentie hoger ligt. Gewoon zelf proberen.

Bassdrum muffle niet werkend? Gewoon kussen (slaapkussen) gebruiken in je bassdrum, werkt ook prima. De sustain is dan alleen korter dan met een mufflering, maar volgens mij wil je dat ook of niet?

pi_13968138
Wat vinden jullie van eric Singer? Oa drummer bij Kiss.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:38:29 #75
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13968204
Ik speel gewoon zonder resonantievel Klinkt ook wel, gewoon je voorvel heel laag stemmen.

Wil je een stoer geluid, dan moet je absoluut je resonantievel behouden, gewoon beginnen met een klein gaatje in de zijkant. Bijvoorbeeld 10cm doorsnede. Niet tevreden -> groter maken. Ik zou iig eerst met een kussen proberen voordat je je resonantievel gaat insnijden

quote:
Wat vinden jullie van eric Singer? Oa drummer bij Kiss
Heb weles paar nummers gehoord, weinig bijzonders toch? Vond het net zoiets als Queen "simpel maar functioneel".
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:42:31 #76
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13968284
Mensen, moet je es horen. Hoe onstrak KUN je dubbelbass spelen, en dan nog met triggers ook. Ik snap dat niet, als je iets niet kan speel het dan ook niet op een album

http://www2.mp3.de/musik/bands/trackinfo.html?param=2|2|de|179281|126105

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-10-2003 23:06]

pi_13970219
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:42 schreef Yokozuna het volgende:
Mensen, moet je es horen. Hoe onstrak KUN je dubbelbass spelen, en dan nog met triggers ook. Ik snap dat niet, als je iets niet kan speel het dan ook niet op een album

http://files.mp3.de/download/mp3de/126105/7fcff2f46d5e61b0/de/Dead_Emotions-Cluster.mp3


link doet het niet
[TOOL]
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:14:27 #78
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13971430
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:35 schreef kriele het volgende:
Wat vinden jullie van eric Singer? Oa drummer bij Kiss.
week niet... Kiss zuigt dus kan ik er niet naar luisteren
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:16:59 #79
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13971484
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:42 schreef Yokozuna het volgende:
Mensen, moet je es horen. Hoe onstrak KUN je dubbelbass spelen, en dan nog met triggers ook. Ik snap dat niet, als je iets niet kan speel het dan ook niet op een album

http://files.mp3.de/download/mp3de/126105/7fcff2f46d5e61b0/de/Dead_Emotions-Cluster.mp3


ik ben zoiezo al niet zo'n fan van dubbel-base...
maar idd als je het speelt moet je het goed doen...
ik heb um zelf puur voor de flams en effectjes om verschillende dingen snel te kunnen doen... maar niet om een beat mee neer te zetten... niet zo'n fan van...

geef mij maar veel techniek in het hoofd... ik vind je pas een goede drummer als je vette partijen zelf kan bedenken en niet de hele rit mee kan spelen...

pi_13973772
Hoe heb jij het kunnen openen drumkruk? Ik kan het niet maar ben wel benieuwd...
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 22:29:36 #81
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_13974005
Ik kan em ook niet openen :|
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 23:05:01 #82
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13974800
Sorry

Dit is de goeie link, ik zal post ook ff editen:

http://files.mp3.de/download/mp3de/126105/6a3d2dfb6e0ad273/de/Dead_Emotions-Cluster.mp3

(lijkt trouwens wel de zanger van Caliban)

Ik vind dubbelbass wel gaaf, maar het hangt natuurlijk af van welke genres je houdt. De hele tijd dubbelbass vind ik ook wel tof en goed ondersteunend, powermetal is een goed voorbeeld, maar zoals gezegd, je moet maar van zo'n genre houden... In bijv. funk zou een rollend dubbelbass patroon volgens mij ook gewoon niet passen en storend zijn.

  zaterdag 18 oktober 2003 @ 23:10:08 #83
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13974917
Ik moet Search64 trouwens gelijk geven, op goeie sets klinken toms zonder demping veel beter. Veel "kleurrijker". Op drumles hebben we 2 Yamaha drumstellen staan (Yamaha Action ofzo, en een Stage Custom) ik vond die toms ook veel "boeiender" klinken dan bij mij en er zaten inderdaad geen dempringen op / in.

Maar op mijn kit krijg ik hoe dan ook teveel overtones zonder dempringen, ik heb ze echt nodig, helaas

pi_13976628
Ik vind die dempringen verschrikkelijk: zodra ze op een kit zitten waarop ik moet spelen is het eerste wat ik doe die dingen eraf halen en met de stemsleutel aan de gang: Zelfs uit de meest beroerde kit is nog wel een fatsoenlijk geluid te halen, zolang de vellen maar van een goed merk zijn.
pi_13977432
ik heb dat nummer van Dead Emotions ook ff binnengehaald, maar dat is idd. niet echt erg goed

Als jullie eng drumwerk willen horen, ook bruut snel dubbelbas-werk, dan moet je eens op zoek gaan naar het nummer Bleeding Wrists van Myrkskog... de titel verklaart alles

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 19 oktober 2003 @ 10:41:28 #86
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13979490
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 00:34 schreef Nemephis het volgende:
Ik vind die dempringen verschrikkelijk: zodra ze op een kit zitten waarop ik moet spelen is het eerste wat ik doe die dingen eraf halen en met de stemsleutel aan de gang: Zelfs uit de meest beroerde kit is nog wel een fatsoenlijk geluid te halen, zolang de vellen maar van een goed merk zijn.
Ik heb Remo Ambassadors erop zitten (niet dat dat geweldige vellen zijn maargoed) en een goedkope Thunder kit en daar wil het gewoon niet klinken zonder dempringen gewoon te veel overtones + te lange sustain met veel overtones.
quote:
Als jullie eng drumwerk willen horen, ook bruut snel dubbelbas-werk, dan moet je eens op zoek gaan naar het nummer Bleeding Wrists van Myrkskog... de titel verklaart alles
Ik ken wel snellere dubbelbassers, maar Myrkskog is wel een erg toffe band vind ik
  zondag 19 oktober 2003 @ 10:46:40 #87
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13979541
Hebben jullie dat trouwens ook? Dat naarmate je langer met eenzelfde paar stokjes speelt, langzaam de balans beter wordt?

Ik heb dat momenteel, die 5AX die ik eerst had stuiterden subliem terug (maar 1 was stuk). Dus ik dacht, koop ze nog een keer. Vol verwachting geprobeerd, de balans/rebound was echter een stuk slechter. Je voelde gewoon dat er teveel massa bovenin het stokje zat. Nu speel ik er een paar weken mee en voel ik duidelijk dat ze al beter terugstuiteren, zou dat komen omdat er langszaam hout afschaaft aan de bovenkant? Ik vind het wel typisch want het is bij 3 paar stokjes al voorgekomen.

  zondag 19 oktober 2003 @ 12:21:25 #88
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_13980939
blijkbaar vindt jij gewoon dat een stok aan de bovenkant wat lichter moet zijn. dat is iedereen zijn favoriete stoktype. als ik bij de drumwinkel kom probeer ik altijd het hele rek met zo'n 200 stokken voordat ik de ideale der uit heb en dan zoek ik nog tussen alle paren welk paar het beste is. ben gerust 1 uur bezig om stokken te zoeken. maar dan heb ik wel fijne!!

P.s. heeft iemand ervaring met de zidjian avedis bekkens ik kan er een paar goedkoop krijgen maar weet niet of ik ze moet nemen. omdat ze al ouder zijn.

Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:26:25 #89
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13981014
quote:
blijkbaar vindt jij gewoon dat een stok aan de bovenkant wat lichter moet zijn. dat is iedereen zijn favoriete stoktype.
Nee. Ik wil gewoon een zo goed mogelijke rebound, dat wil iedereen, hoe meer rebound hoe minder kracht nodig.

Na een tijdje wordt de rebound gewoon beter hier, ik heb een paar afgeragde stokjes die veel beter terugstuiteren dan precies dezelfde maar dan net uit de winkel. Ik vraag me af hoe dat komt.

  zondag 19 oktober 2003 @ 13:13:55 #90
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13982021
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:26 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Nee. Ik wil gewoon een zo goed mogelijke rebound, dat wil iedereen, hoe meer rebound hoe minder kracht nodig.

Na een tijdje wordt de rebound gewoon beter hier, ik heb een paar afgeragde stokjes die veel beter terugstuiteren dan precies dezelfde maar dan net uit de winkel. Ik vraag me af hoe dat komt.


hee sufkut, blijkbaar wil jij dus stokken met minder gewicht aan het uiteinde!! zoals eerder gezegd.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:39:29 #91
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13982622
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 00:34 schreef Nemephis het volgende:
Ik vind die dempringen verschrikkelijk: zodra ze op een kit zitten waarop ik moet spelen is het eerste wat ik doe die dingen eraf halen en met de stemsleutel aan de gang: Zelfs uit de meest beroerde kit is nog wel een fatsoenlijk geluid te halen, zolang de vellen maar van een goed merk zijn.
Mee eens, ik heb alleen een dempring op m'n snare liggen. Zonder is er veel te veel sustain. Maar ja een 14 x 5,5 Peace ... ik ga eerst een goede snare-standaard kopen met een echt mandje en dan verder sleutelen. Ik heb er een Remo coated ambassador op zitten.

Verder wordt ik gallisch van die muffle ring van Remo in m'n bass ... die schuimrubber ring had ik op advies netjes met transparante bisonkit vastgelijmd aan de plastic houder maar dat hielp dus geen zier. Gisteren met ducktape aan de slag geweest. Zit alles dicht, lekker gestemd, lekker gedrumd, gaat ie onder het vastgeplakte stuk hangen ... djeeezzz

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 19 oktober 2003 @ 15:31:53 #92
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13985139
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:13 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

hee sufkut, blijkbaar wil jij dus stokken met minder gewicht aan het uiteinde!! zoals eerder gezegd.


Niet perse, ik wil gewoon stokken die goed terugstuiteren. Hoe het gewicht dan is verdeeld maakt me niet uit.

Alleen bij 3 paar stokken werd de rebound beter nadat de bovenkant wat was afgesleten, de prestatie van de stokjes werd dus beter. Dat heeft niets met mijn smaak te maken want ik neem aan dat iedereen een goede rebound wil. Alleen ik vraag me dus af of die afslijting aan de bovenkant het verschil maakt, of dat het hout soms veerkrachtiger wordt (ofzo) nadat je er lang mee gespeeld hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2003 15:44]

  zondag 19 oktober 2003 @ 15:37:13 #93
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13985239
quote:
Verder wordt ik gallisch van die muffle ring van Remo in m'n bass ... die schuimrubber ring had ik op advies netjes met transparante bisonkit vastgelijmd aan de plastic houder maar dat hielp dus geen zier. Gisteren met ducktape aan de slag geweest. Zit alles dicht, lekker gestemd, lekker gedrumd, gaat ie onder het vastgeplakte stuk hangen ... djeeezzz
Hehehe, ik had eerst ook zo'n mufflering gekocht bij Tierolff. Wel duur trouwens, 60 gulden voor een ring plastic met wat schuim erop Bij mij bleef hij altijd wel zitten, alleen na een tijdje wilde ik ook een kortere sustain, dus gebruikte ik een kussen. Demp de overtonen eruit maar zorgt ook voor een kortere sustain (bij een mufflering blijft de sustain bijna evenlang als zonder).
pi_14000801
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:21 schreef B_BOY het volgende:
blijkbaar vindt jij gewoon dat een stok aan de bovenkant wat lichter moet zijn. dat is iedereen zijn favoriete stoktype. als ik bij de drumwinkel kom probeer ik altijd het hele rek met zo'n 200 stokken voordat ik de ideale der uit heb en dan zoek ik nog tussen alle paren welk paar het beste is. ben gerust 1 uur bezig om stokken te zoeken. maar dan heb ik wel fijne!!

P.s. heeft iemand ervaring met de zidjian avedis bekkens ik kan er een paar goedkoop krijgen maar weet niet of ik ze moet nemen. omdat ze al ouder zijn.


Deze bekkens zijn idd wat ouder. Maar Zildjian blijft Zildjian
Ik bezit zelf de 15" crash van de avedis serie aangevuld met de K-serie. Dit was gezien ik de zwaardere versies niet mooi vond van de avedis en de meest lichte van de K serie ook niet toerijkend vond. Al met al avedis is een goede serie met een zeer mooie klank, wat moet je er eigenlijk voor betalen?
[TOOL]
  maandag 20 oktober 2003 @ 10:58:41 #95
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14001262
Ik zou 90-125euro geven voor een 15-17" Zildjian A Crash

Ik ga trouwens ook maar weer es marktplaats checken, kijken of er nog iets leuks tussenzit, electrokit bijv.

Hier:

Wel apart, 2 euro

Er stonden ook nog Aluminium stokjes bij voor 16 euro, die kerel woont in mijn plaats (Roosendaal), zal ik die kopen ? Of beschadig je daar je bekkens echt mee? (weleens gehoord)

Buiten de zalmkleur wel stoer dingetje

Iets voor drumkruk? :

12" flanger bell (nahja)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-10-2003 12:00]

  maandag 20 oktober 2003 @ 11:38:12 #96
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14002070
Aangeboden: Zildjian K 16" Dark crash 50 euro
Aangeboden: Zildjian 16" Dark crash (K) 40 euro
Aangeboden: Zildjian 16" medium crash 40 euro
Aangeboden: Zildjian A 16" medium crash 50 euro

4 Zildjian crashes voor geen 200 euro Die kerel is gek of niet.

  maandag 20 oktober 2003 @ 14:43:58 #97
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_14006429
Gaaf

Heb je ook een link naar die Dark Crash (K)? van 40/50 euro?

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  maandag 20 oktober 2003 @ 14:53:47 #98
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14006692
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:38 schreef Yokozuna het volgende:
Aangeboden: Zildjian K 16" Dark crash 50 euro
Aangeboden: Zildjian 16" Dark crash (K) 40 euro
Aangeboden: Zildjian 16" medium crash 40 euro
Aangeboden: Zildjian A 16" medium crash 50 euro

4 Zildjian crashes voor geen 200 euro Die kerel is gek of niet.


jij ook als je ze niet koopt
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 20 oktober 2003 @ 16:23:46 #99
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14009111
Daar is vast iets mis mee... scheuren? afgedraaide 18" bekkens?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14009676
mag ik zijn nummer
[TOOL]
pi_14011423
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 10:58 schreef Yokozuna het volgende:

Er stonden ook nog Aluminium stokjes bij voor 16 euro, die kerel woont in mijn plaats (Roosendaal), zal ik die kopen ? Of beschadig je daar je bekkens echt mee? (weleens gehoord)


Ik heb het ook al van verschillende mensen gehoord... zal wel zeker...
pi_14021394
quote:
Er stonden ook nog Aluminium stokjes bij voor 16 euro, die kerel woont in mijn plaats (Roosendaal), zal ik die kopen ? Of beschadig je daar je bekkens echt mee? (weleens gehoord)
Ja, daar beschadig je ze mee: Heb er een hele fijne Zildjian A 15" mee naar een andere wereld geholpen... Heb ook kunststof stokken geprobeerd, maar is ook niet veel waard als je om je bekkens geeft: hout blijft het beste.

En die Zildjians die te koop zijn ... shit ik heb geen geld, maar als iemand wel in staat is dat te dokken... meteen doen! Die vent is gek ze voor dat geld weg te doen, of ze zijn gejat.


//edit: typo
Leuke snarefoto trouwens, Yoko. Zal wel lekker klinken.

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:38:22 #103
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14026936
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 13:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik weet nog wel iemand die een stel van die dingen heeft staan maar ze niet gebruikt.. zal ik eens vragen of ie er vanaf wil?


Nog gevraagd? Ik wil ze wel ruilen voor een Paiste 802 16" crash + 10" splash...
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14031390
[q[]Nog gevraagd?[/q]

Goed dat je me eraan herinnert: Ja, wel gevraagd, nee, niet te koop.
Hij zit sinds kort in een new-wave ( ) band en daar gebruikt ie die dingen weer.

//drummers-edit:

Even de merken-strijd oplaaien hoor : Paiste is heel leuk maar niet bij een drumstel hehehehe

pi_14032917
ik wil mijn snaredrum wat doffer laten klinken.
als ik een shirt op mijn snare leg, geeft ie een mooi geluid.
maar ik kan natuurlijk niet altijd een shirt erop leggen als ik ga drummen.
weet iemand een manier om het geluid van een snare zo te krijgen zonder shirt erop??
wie zaait zal oogsten.....
pi_14033201
Joepie... misschien kan ik mijn drumstel vandaag ophalen
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:00:28 #107
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14035234
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:31 schreef cohen het volgende:
ik wil mijn snaredrum wat doffer laten klinken.
als ik een shirt op mijn snare leg, geeft ie een mooi geluid.
maar ik kan natuurlijk niet altijd een shirt erop leggen als ik ga drummen.
weet iemand een manier om het geluid van een snare zo te krijgen zonder shirt erop??
Dempringetje kopen (14" waarschijnlijk), wat papier met tape op je snare plekken met ducktape, geeft allemaal een korter en doffer geluid.

Ik zal even die links opzoeken van de Zildjian bekkens.

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:03:04 #108
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14035285
Hm klopt toch niet helemaal, die kerel heeft de boden verhoogt en 1 advert weggehaalt, maar er staat er wel 1 extra bij, 3 Zildjian bekkens voor 200:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen/15811.htm?av=a&rv=30&oudei=150

En dan de rest van 40/50 euro die nu veranderd zijn (Zildjier?!):
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen/15812.htm?av=a&rv=30&oudei=150

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen/15813.htm?av=a&rv=30&oudei=150

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen/15814.htm?av=a&rv=30&oudei=150

En weer een leuke snare

175 euro

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-10-2003 17:07]

pi_14035296
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:00 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dempringetje kopen (14" waarschijnlijk), wat papier met tape op je snare plekken met ducktape, geeft allemaal een korter en doffer geluid.


is een dempringetje zo'n klem die je op je snare zet??
wie zaait zal oogsten.....
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:05:12 #110
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14035335
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:03 schreef cohen het volgende:

[..]

is een dempringetje zo'n klem die je op je snare zet??


Nee, das gewoon een doorzichting kunststof ringetje wat je op je snarevel legt waardoor hij gedempt wordt. Kun je voor 2 - 4 euro halen bij de lokale muziekzaak.
quote:
Joepie... misschien kan ik mijn drumstel vandaag ophalen
Cool, wat is het geworden?
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:11:53 #111
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14035469
Hey drumtuupen... ben hier sinds lange tijd weer es op FOK! kwam dit tegen Kewl!

'K drum zo'n bijna 9 jaar... dus 'k zou theoretisch gezien mee moeten kunnen praten hier

Enneuh over die stokjes balans... nee dat heb 'k nou nooit.. 'k doe maar 2/3 repetities met een set stokkies want dan zijn ze over
'k gebruik Vic Firth 55B... vanalles geprobeerd maar deze zijn 't fijnst... Pro Mark gingen even snel kapot duzz... rest is alles van Zilly natuurlijk

Idd Paiste is leuk... voor in de winkel... heb er wel 2 maar ja ze zijn goedkoop...


/tiepo's

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:14:29 #112
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14035504
Jezus wat komen er veel nieuwe mensen opeens Wordt fok zo bekend, hehe. Gegroet!

Hier trouwens: Perfecte set om mee te beginnen, heb je meteen wat fatsoenlijks (Pearl Export + Zildjian bekkens):
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen/15614.htm?av=a&rv=30&oudei=270

Ik hoorde trouwens iemand zeggen dat de Camco dubbelbasspedalen geweldig spelen: Camco dubbelbas pedaal 150 euro (staat merk alleen niet bij)

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:16:47 #113
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_14035542
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 00:11 schreef Nemephis het volgende:
Ja, daar beschadig je ze mee: Heb er een hele fijne Zildjian A 15" mee naar een andere wereld geholpen... Heb ook kunststof stokken geprobeerd, maar is ook niet veel waard als je om je bekkens geeft: hout blijft het beste.
Hmm moet je ook wel de plastic shafts erophebben zitten natuurlijk.
Heb heel lang met aluminium sticks (AHEAD) gespeeld, paar paartjes plastic shafts erdoorheengejaagd door teveel kops tegen de bekkens te meppen...
En toen brak de aluminum binnenbuis Denk dat het te maken had met me electrokit die toch minder meegaf dan een akoestisch velletje
Nergens meer te vinden. En het speelde zo ontzettend plezierig.

Heb nu kunstof/vezelachtig spullie ... die mooie rode stokjes ... ook erg plezierig.

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 21-10-2003 17:18]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:17:14 #114
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14035549
'k vermijd Pearl ook zoveel mogelijk
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14035583
jullie weten er echt veel van af!!
ik heb 2 jaar drumles gehad. dat was iets van 5 jaar geleden. toen heb ik mn drumstel verkocht.
maar nu begon het toch weer te kriebelen. ik moet gewoon af en toe ff met de muziek meerammen.
dus nou heb ik een beginnerssetje gekocht van Peace.
niet meteen zo duur beginnen en ik ben ook niet van plan lessen te nemen. ik heb nog een drumboek en ik ken de basis van t drummen wel.
alleen mn geluid van mn snare ben ik niet echt tevreden mee, maar je mag ook niet teveel verwachten van zo'n beginnersset.
hoelang drummen jullie al??
wie zaait zal oogsten.....
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:23:50 #116
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14035635
Bijna 9 jaar... 1,5 jaar les gehad van een drummer en de rest elke dag de kelder in en mezelf geleerd...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14035666
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:23 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Bijna 9 jaar... 1,5 jaar les gehad van een drummer en de rest elke dag de kelder in en mezelf geleerd...
ook veel uit boeken? of gewoon echt alles zelf aangeleerd?
wie zaait zal oogsten.....
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:30:54 #118
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14035718
zelf aangeleerd... en elke dag oefenen... uitproberen wat je hoord enzo totdat je 't kan en dan blijkt ineens dat je veel meer dingen kan dan alleen dat enzo... nooit meegedrumt met metronoom nooit met cd... wel met vrienden enzo die gitaartje hadden.. en in paar bands gezeten.. zit nu eindelijk weer in een band met niveau en dat merk 'k ook aan m'n drummen.. als je onder je niveau moet spelen gaat 't erop achteruit...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14036444
haha, heb eindelijk mijn drumstel alleen nu nog in elkaar zetten ... misschien kom ik straks met vragen... tot zo
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:27:21 #120
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14036497
Wat voor een is het geworden?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14036652
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:27 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Wat voor een is het geworden?
zie avantar..
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:44:03 #122
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14036751
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:38 schreef Guusie het volgende:

[..]

zie avantar..


mijne is tog mooier een tama rockstar custom kleur chaircoal black (verandert van kleur in licht) metr 8''10'' 12'' 14'' toms. pearl steal piccolo. bass 18"bij 22". Tama dubbelbass pedal. 14" zidjian hi-hats, 20"ride zidjian en meinl crash (idd die is kut). Remo weatherking pinstripes. en pearl roadster throne.

hijs alleen al wel uit mei 2003. prijskaartje toen exclusief bekkens 2108 euro en een beetje

Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:44:40 #123
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14036757
je avatar? is nogal klein plaatje hè
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:45:25 #124
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14036767
gezien mijn laatste post is. ik bedoelde hem niet om jou uit te zeiken jou set is zeker ook wel strak. maar ik wilde ff patsen met mijn set. oke.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:52:03 #125
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14036878
Mijne is toch mooier
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14036959
stommerikken
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:02:51 #127
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14037069
En nou wel netjes iedere dag de buren knettergek maken hè
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:05:52 #128
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14037125
Tja ... ik heb net m'n Peace of shit snarestandaard vervangen door een aanbieding bij Feedback, een Pearl S800W. Eindelijk van dat domme wiebelen af ... die $%# Peace standaard zat met 3 potnagels vast en had geen echt mandje.

Verder weer lekker gedrumd. Met de Paistes (ja, ja, ik ben er blij mee) en de Remo vellen klinkt het allemaal toch wel erg lekker.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14038138
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:02 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
En nou wel netjes iedere dag de buren knettergek maken hè
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:11:30 #130
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_14038327
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:05 schreef Murgen het volgende:
Tja ... ik heb net m'n Peace of shit snarestandaard vervangen door een aanbieding bij Feedback, een Pearl S800W. Eindelijk van dat domme wiebelen af ... die $%# Peace standaard zat met 3 potnagels vast en had geen echt mandje.

Verder weer lekker gedrumd. Met de Paistes (ja, ja, ik ben er blij mee) en de Remo vellen klinkt het allemaal toch wel erg lekker.


in december ga ik ook mijn peace vervangen.. wat is het toch een bagger ding
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_14039068
Weet iemand hoe ik een basepedaal.. moet stellen het lukt me niet
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:49:28 #132
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14039139
ligt eraan wat voor pedaaltje je hebt...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14039211
Het is zo'n standaard pedaaltje bij de sonor.. hij heeft een ketting.. en hoe krijg ik hem dan strak.. moet ik dan de ketting korter maken?
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:55:51 #134
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14039274
Ik denk (dat als ik je goed begrijp) dat je de veer strakker aan moet draaien... zit een schroef onder de veer... daar zul je flink mee moeten spelen voordat je em lekker hebt lopen...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14039358
nope het is meer de ketting die los hang.. hoe strak je die veer ook maakt... moet ik die ketting gaan inkorten.. lijkt me eigenlijk niet
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:05:47 #136
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14039456
lijkt me ook niet... als je veer onder spanning staat dan moet je klopper ongeveer goed zitten... ketting kan niet te lang zijn... als je veer te los zit dan hangt ie met z'n nekje voor of achterover ja...
maar 'k weet niet in hoeverre de rest los en vast te schroeven valt bij jouw pedaal
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14039640
ke ik snap er niks van.. in losse stand heb ik een lange ketting.. en mijn pedaal is helemaal naar beneden zodat ik er niet op kan drukken.. en het kloppertje die ligt ook naar beneden. als ik dan de veer strakker zet danne gaat het kloppertje omhoog (niet veel) en de ketting word een klein beetje langer.. en ik kan nogsteeds niet drukken op het pedaal... ik weet dus niet wat ik moet doen..
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:16:59 #138
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14039703
heb je onder 't pedaal zelf wel die 2 ijzere staafjes in de gaatjes gedaan?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14039766
Nee.. er zitten ook geen ijzeren staafjes bij het pedaal... als ik kijk.. dan zie ik wel een schroef zitten.. misschien kan ik hem zo korter maken..
?
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:24:47 #140
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14039905
gewoon alles proberen... as je em maar niet verrekt
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14040055
grrr... ik snap geen ruk van die techniekk
pi_14040076
als ik een foto'tja maak... kan jij dan misschien beter weten hoe ut moet...
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:41:07 #143
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14040282
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:31 schreef Guusie het volgende:
als ik een foto'tja maak... kan jij dan misschien beter weten hoe ut moet...
Ik zat zelf de eerst keer ook te kloten,... misschien is het makkelijk dat je ff een fototje maakt,...
BOE!
pi_14040316
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:41 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Ik zat zelf de eerst keer ook te kloten,... misschien is het makkelijk dat je ff een fototje maakt,...


ok
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:45:54 #145
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14040409
mja laat es zien
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14040416
Heb je een email adres.. dan kan ik het even naar je mailen.. kan het ff niet op internet zetten
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:50:46 #147
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14040522
email adres doorgekregen?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14040600
Damens en Heren.. dank u allen voor het helpen. ik heb hem net aan de praat gekregen..
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:56:21 #149
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14040628
wat was 't nou?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14040735
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:56 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
wat was 't nou?
Ik kan het niet goed uit legger.. maar waar het kloppertje op zat was een draaiding en dat draaiding zat helemaal fout.. weet niet waarom en dat kan je weer met een schroevje verstellen..
Het was eigenlijk gekomen door eerst naar een plaatje te kijken van een wel werkend basspedaal en toen zag ik dat het helemaal anders zat.. nawja waarschijnlijk snappen jullie dit verhaal niet... en ik zal maar niet meer gaan drummen voor de buren
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:12:01 #151
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14040986
Waarschijnlijk moet je een schroefje ergens mij de veer losdraaien, waardoor je het haakje waar de veer aan zit los kunt bewegen ten opzichte van de kloppen.
Het is misschien makkelijk om de veer even los te halen. Dan ze je de klopper op de juiste "hoogte" ,... hoe verder naar achter hoe verder je het pedaal moet indrukken om tegen het vel aan te komen. Dan draai je het haakje waar de veer aan zin/zat naar beneden en draai je het schroefje vast.
Als je nu de veer weer op het haakje zet blijf de klopper op de juiste stand staat, als het zo is dat de klopper "te" langzaam naar de startpositie gaan na het indrukken moet je de veer wat aan spannen, meestal door het schroefje onder aan de veer.
Span de veer niet "te" strak, dit is ten eerste slecht voor de veer.
En kan er soms voor zorgen dat de klopper terug ketst tegen je scheen aan, en das ook niet de bedoeling.

Ik hoop dat je een beetje snapt met wat ik geschreven hebt,... iig succes dr meer


-edit- : Beetjuh te laat

BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:33:12 #152
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14041460
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:14 schreef Guusie het volgende:
ke ik snap er niks van.. in losse stand heb ik een lange ketting.. en mijn pedaal is helemaal naar beneden zodat ik er niet op kan drukken.. en het kloppertje die ligt ook naar beneden. als ik dan de veer strakker zet danne gaat het kloppertje omhoog (niet veel) en de ketting word een klein beetje langer.. en ik kan nogsteeds niet drukken op het pedaal... ik weet dus niet wat ik moet doen..
Pics graag!

Ookal is het verholpen, pics van die set graag Sonor 503 Zien. Bekkens, pedaal, zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-10-2003 22:35]

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:34:15 #153
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14041491
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:54 schreef Guusie het volgende:
Damens en Heren.. dank u allen voor het helpen. ik heb hem net aan de praat gekregen..
BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:36:29 #154
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14041536
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:34 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]


edit: Ik zei niks
BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:39:01 #155
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14041609
quote:
Span de veer niet "te" strak, dit is ten eerste slecht voor de veer.
De echte bassbikkel zet zijn veerspanning natuurlijk maximaal voor maximale workout en re-bounce

Nee, maar ik heb mijn veerspanning al een jaar maximaal. Werkt wel goed hoor, en mijn DBpedaal kost geen 550 euro ofzo. Veerspanning maximaal zegt ook weinig, als je niet weet hoe dicht de kloppers bij het vel staan (hoe ver je je pedaal moet intrappen -> hoe strak de veer elke keer gespannen wordt).

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:43:49 #156
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14041703
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:39 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

De echte bassbikkel zet zijn veerspanning natuurlijk maximaal voor maximale workout en re-bounce

Nah. Maar ik heb m'n veerspanning al een jaar maximaal, kan tie gewoon aan hoor. Tenminste Tama Iron Cobra's, maar dat zijn OOK niet de duurste (tenminste, ze kosten geen 550 euro ofzo).


Idd,... goed pedaal. Wil ik ook .
Maar als een veer altijd erg strak gespannen staat verliest hij op den duur de veerkracht. Net als een elastiek die na een tijdjuh knapt.
Maar dr zal wel een aantal jaar over heen gaan hoor
BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:53:32 #157
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14041918
quote:
Maar als een veer altijd erg strak gespannen staat verliest hij op den duur de veerkracht.
Lijkt me ook logisch, maar blijkbaar gebeurt dat heel traag. Of zo traag dat je het niet merkt Ligt vast ook aan het materiaal van de veer.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-10-2003 22:56]

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:55:46 #158
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14041978
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:53 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Lijkt me ook logisch, maar blijkbaar gebeurt dat heel traag. Of zo traag dat je het niet merkt Ligt vast ook aan het materiaal van de veer.


Maar bij een Iron Cobra zul je dat idd niet merken binnen een aantal jaar. Das kwaliteit.
Als je zo'n "goedkoop" beginners drumstel hebt, dan kan het nog wel eens snel gaan denk k.
BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:56:28 #159
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14042003
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:55 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Maar bij een Iron Cobra zul je dat idd niet merken binnen een aantal jaar. Das kwaliteit.
Als je zo'n "goedkoop" beginners drumstel hebt, dan kan het nog wel eens snel gaan denk k.


Mja, ben eigenlijk benieuwd naar wat voor materiaal wordt gebruikt, maargoed.

Wat zijn trouwens een van de lichtste kloppers voor je pedalen? Die zoek ik, hard of zacht maakt niet zoveel uit. Al die zware shit, nergens goed voor Die klopper met dat stangetje eraan, dat weegt toch nog flink wat als je die in je handen hebt...

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:02:39 #160
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_14042180
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:56 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Mja, ben eigenlijk benieuwd naar wat voor materiaal wordt gebruikt, maargoed.

Wat zijn trouwens een van de lichtste kloppers voor je pedalen? Die zoek ik, hard of zacht maakt niet zoveel uit. Al die zware shit, nergens goed voor Die klopper met dat stangetje eraan, dat weegt toch nog flink wat als je die in je handen hebt...


Je zult dan snel een pedaal krijgen met een "bandje" ipv een kettinkje.
Je hebt verschil aan de onderkant. Soommige hebben een voledige onderplaat en andere alleen maar twee stangetjuh.
Er zal ook nog wel verschil zitten tussen de dikte van het pedaal zelf en het frame.
BOE!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:05:20 #161
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14042250
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:02 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

1. Je zult dan snel een pedaal krijgen met een "bandje" ipv een kettinkje.
2. Je hebt verschil aan de onderkant. Soommige hebben een voledige onderplaat en andere alleen maar twee stangetjuh.
3. Er zal ook nog wel verschil zitten tussen de dikte van het pedaal zelf en het frame.


1. Iron Cobra = dubbele ketting, werkt prima, lekker weinig speling.
2. Ja weet ik, volledige onderplaat is natuurlijk het best.
3. Ja maar ik zoek gewoon lichte kloppers
  woensdag 22 oktober 2003 @ 09:45:13 #162
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14045936
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:11 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

in december ga ik ook mijn peace vervangen.. wat is het toch een bagger ding


VOOR:

NA:

De ketels benne redelijk. Ik ben bezig een soort testverslag te schrijven dat op internet komt als m'n DS is verkocht. Dan heb ik weer plek

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 22-10-2003 09:56]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 09:53:26 #163
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14046038
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:39 schreef Yokozuna het volgende:
De echte bassbikkel zet zijn veerspanning natuurlijk maximaal voor maximale workout en re-bounce
"de echte bassbikkel" stelt zn pedaal zodanig in dat hij er zelf lekker op kan spelen.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14046629
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 09:53 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

"de echte bassbikkel" stelt zn pedaal zodanig in dat hij er zelf lekker op kan spelen.


Yup das waar.. ookal moet je wel instaat zijn om als drummer ruim inzetbaar te zijn en een 'flexibel voetje' hebben
En ik moet dit even kwijt (kben een beetje trots): Ik mag me van mijn drumleraar de snelste enkel-baspedaal speler noemen op de muziekschool... wel jammer dat hij geen links handige db-drumpedaal heeft.. gaat ook wel rap
Anywayz.. HET IS KLOTE OM EEN LINKS HANDIGE DRUMMER TE ZIJN!

zo das er uit

[TOOL]
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:19:45 #165
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14049033
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 10:36 schreef Guanche het volgende:
Anywayz.. HET IS KLOTE OM EEN LINKS HANDIGE DRUMMER TE ZIJN!
Ik zou anders best Phil Collins willen zijn :-)
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:43:38 #166
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14049578
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 10:36 schreef Guanche het volgende:

[..]
Anywayz.. HET IS KLOTE OM EEN LINKS HANDIGE DRUMMER TE ZIJN!


Niet mee eens, het kan heel veel voordelen hebben als je allebei probeert te beheersen. Ik ben links- en rechtshandig. Leer rechts spelen en probeer daarna links ... heb je veel voordeel aan. Ik merk nu alleen dat mijn rechterhand m'n metronoom is ... links hapert ie, moet ik flink op oefenen.

BTW, ik ga op 20 november met een maat van mij (percussionist) naar de Pearl Percussion Party in w2 in Den Bosch. Mini-optreden van Slagerij van Kampen (speelt mijn leraar in) en daarna de Pearl Percussion Groep met o.a. Martin Verdonk (zijn leraar).

Aankondiging:
Slagwerkkrant & Pearl presenteren de
PEARL PERCUSSION PARTY
Pearl Percussion Group: Bart Fermie - Nils Fischer - Lucas van Merwijk - Martin Verdonk en een extra special mini-concert van Slagerij van Kampen
De Nederlandse percussietop komt donderdagavond 20 november samen in w2 Den Bosch tijdens de Pearl Percussion Party. Slagerij van Kampen geeft een mini-concert als opener van de avond. Martin Verdonk, Bart Fermie, Nils Fischer en drummer/percussionist Lucas van Merwijk treden aansluitend uitgebreid op als de Pearl Percussion Group.
Hun gezamenlijke ervaringen bundelen ze in de Pearl Percussion Group om solo, in duo, trio en kwartetopstellingen hun hoogstaande percussiekwaliteiten (met soms begeleiding van Van Merwijks virtuoze drums) ten beste te geven. Een timbaleduel, folkloristische percussie, batádrums en heel veel percussieinstrumenten maken deze avond tot een percussiefeest! Bringing percussion to life!
Pearl Percussion Party, donderdag 20 november, w2, Boschdijkstraat 100, Den Bosch
20.30 zaal open / 21.00 uur Slagerij van Kampen / 21.30 uur Pearl Percussion Group
Tickets ¤ 8,-
Voorverkoop: Ticket Service (op internet, plus bij de 150 grotere postkantoren, 33 GWK-stationskantoren, 10 grotere VVV kantoren in Nederland en overige Ticketservice distributie) en bekende adressen van de zalen zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 22-10-2003 13:47]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14051317
Ik heb afgelopen jaar met de open dag op school met een vriend van mij drumsessies gehouden. Dat was echt vet, hebben allebei pearl Forum, hij een rode ik een blauwe.
Mochten één kwartier per uur ongeveer. Was echt relaxed steeds als wij weer begonnen kwam iedereen uit de andere lokalen naar ons toe . Zelf onze, normaal zo chagereinige, directeur begon te lachen. MACHTIG.
Gaan we dit jaar weer doen
BOE!
pi_14051986
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:54 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ik heb afgelopen jaar met de open dag op school met een vriend van mij drumsessies gehouden. Dat was echt vet, hebben allebei pearl Forum, hij een rode ik een blauwe.
Mochten één kwartier per uur ongeveer. Was echt relaxed steeds als wij weer begonnen kwam iedereen uit de andere lokalen naar ons toe . Zelf onze, normaal zo chagereinige, directeur begon te lachen. MACHTIG.
Gaan we dit jaar weer doen
pi_14052003
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 09:45 schreef Murgen het volgende:

[..]

NA:
[afbeelding]


Die heb ik ja
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:34:39 #170
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14054133
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

...1. Iron Cobra = dubbele ketting, werkt prima, lekker weinig speling.


Ligt eraan welk type je hebt, de Power Glide en de Rolling Glide hebben idd dubbele ketting... Maar de Iron Cobra Flexi Glide heeft een bandje gemaakt van Dupont Kevlar... is maar wat je lekker vind spelen...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14059487
quote:
"de echte bassbikkel" stelt zn pedaal zodanig in dat hij er zelf lekker op kan spelen.
De echte doe het zelver gaat even naar een niet nader te noemen klusmarkt en haalt voor een paar euro handenvol verschillende veren op en gaat daarmee aan het klooien met z'n basspedaal.


PS: dit is belangrijk: 24 oktober in de Oosterpoort: Metropole Orkest + Terry Bozzio in Groningen!!!! Weescht erbij!
Drie keer raden wie daar heen gaat!

En Steve Vai komt ook nog, maar das maar een gitarist en geen drummer natuurlijk!

  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:10:21 #172
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14060012
TERRY BOZZIO IN COMBINATIE MET HET METROPOLE ORKEST?? DAT LIJKT ME WEL VET. IK BEN IN MEI NAAR ZIJN SOLODRUMS IN CONCERT GEWEEST IN EINDHOVEN DAT WAS ZEKER WEL VET.

kut ik kan 24 oktober nietGRRRRRRRRRRRRRRR:(

Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:00:51 #173
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14066554
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 09:53 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

"de echte bassbikkel" stelt zn pedaal zodanig in dat hij er zelf lekker op kan spelen.


Doe es niet zo serieus:
quote:
De echte bassbikkel zet zijn veerspanning natuurlijk maximaal voor maximale workout en re-bounce

Nee, [...]


[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-10-2003 23:10]

  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:10:56 #174
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14066903
quote:
Ik mag me van mijn drumleraar de snelste enkel-baspedaal speler noemen op de muziekschool...
Cool, single stroke rolls of dubbels?
quote:
Leer rechts spelen en probeer daarna links ... heb je veel voordeel aan.
Zit zeker wat in, zo train je je coordinatie (linkerhand is misschien onafhankelijk van je rechter, maar dat wil niet zeggen dat dat andersom ook zo is) , verbetert / optimaliseert grip voor je linkerhand omdat je er meer mee slaat (als je je drumstel spiegelt), je traint de conditie van je linkervoet.

Misschien ooit maar eens overwegen, alleen het zal behoorlijk wat doorzettingsvermogen vragen denk ik... hm.

quote:
Ik heb afgelopen jaar met de open dag op school met een vriend van mij drumsessies gehouden. Dat was echt vet, hebben allebei pearl Forum, hij een rode ik een blauwe.
Mochten één kwartier per uur ongeveer. Was echt relaxed steeds als wij weer begonnen kwam iedereen uit de andere lokalen naar ons toe . Zelf onze, normaal zo chagereinige, directeur begon te lachen. MACHTIG.
Gaan we dit jaar weer doen
Dat is gaaf ja, samen drummen zoieso erg tof, kun je soms uren mee doorgaan! Keep em going.
quote:
Power Glide en de Rolling Glide
Was het verschil niet de cam? Power Glide = ei-vormige cam, Rolling Glide = ronde cam? Anders had ik eigenlijk de rolling moeten nemen

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-10-2003 23:13]

pi_14066959
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 19:10 schreef B_BOY het volgende:
TERRY BOZZIO IN COMBINATIE MET HET METROPOLE ORKEST?? DAT LIJKT ME WEL VET. IK BEN IN MEI NAAR ZIJN SOLODRUMS IN CONCERT GEWEEST IN EINDHOVEN DAT WAS ZEKER WEL VET.

kut ik kan 24 oktober nietGRRRRRRRRRRRRRRR:(


Das jammer.. jah.. ik kon ook niet naar zijn solodrums in utrecht gaan
die dat capslock knopje uit jo
  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:25:35 #176
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_14067497
Net 10 minuten terug van Slagerij van Kampen uit Arnhem. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 00:25:26 #177
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14069356
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 19:10 schreef B_BOY het volgende:
TERRY BOZZIO IN COMBINATIE MET HET METROPOLE ORKEST?? DAT LIJKT ME WEL VET. IK BEN IN MEI NAAR ZIJN SOLODRUMS IN CONCERT GEWEEST IN EINDHOVEN DAT WAS ZEKER WEL VET.

kut ik kan 24 oktober nietGRRRRRRRRRRRRRRR:(


dan ga je zondag naar Paradiso...
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 23 oktober 2003 @ 01:19:28 #178
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14070410
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:10 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

Was het verschil niet de cam? Power Glide = ei-vormige cam, Rolling Glide = ronde cam? Anders had ik eigenlijk de rolling moeten nemen


De Rolling Glide heeft idd een normale ronde cam en de Power Glide eentje die extra kracht en snelheid mee geeft. Ik heb ze allebei getest ('k mag als vaste klant dingen op proef mee nemen ) en ik vond de Power Glide stukje fijner... (Ik heb 2 losse bassdrums en 2 enkele pedalen dus geen twin pedal)
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14076076
Mijn frustratie kwam voort uit weer 2 aanbiedingen om te gaan jammen in een vol cafe, en dan moet je weer is zeggen: Nee sorry ik ben links!

Maargoed, slagerij van kampen is idd ruig ze bestaan al zo lang.. alleen jammer dat ze hun show nauwelijks hebben veranderd de afgelopen 3 jaar

[TOOL]
pi_14080759
quote:
Nee sorry ik ben links!
Dan moet je gewoon de boel gaan verbouwen en als ze je vragen waarom zeg je met je onschuldigste blik gewoon dat je links bent... moet je daarna natuurlijk wel een beat neerzetten die de moeite waard is Kan toch in een paar minuten Jammen rulez
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:39:51 #181
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14082977
http://www.pimbadrums.com/ check dit is dit is special drums man egt strak. ik krijg binnenkort clinic van em luister vooral naar zijn sound man. die heeft pas een eigen stijl.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14099348
hah, die gozer ken ik
pi_14099463
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:10 schreef Yokozuna het volgende:
Was het verschil niet de cam? Power Glide = ei-vormige cam, Rolling Glide = ronde cam? Anders had ik eigenlijk de rolling moeten nemen
rollingglide heeft geen acceleratie, power glide wel.
pi_14121288
voor alle Christenen: Sorry.

GODVERDOMME!!!! Wat was Terry Bozzio en het Metropole Orkest ongelooflijk tof!!! Ik heb twee uur lang met mijn mond wijd open gezeten!!!

En die gast heeft in die tijd geen eens een snaredrum gebruikt! Ongeloveloos, echt een relaxte gozer, je zou er zo mee de kroeg in gaan, en dan zo drummen!
7/8 met zn voetjes en ondertussen 5/8 met zn handjes....

Godzijdank daarna een hele slechte band gezien, dus ik ga toch maar door met drummen

  zaterdag 25 oktober 2003 @ 09:26:40 #185
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14122262
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 02:21 schreef Nemephis het volgende:
voor alle Christenen: Sorry.

GODVERDOMME!!!! Wat was Terry Bozzio en het Metropole Orkest ongelooflijk tof!!! Ik heb twee uur lang met mijn mond wijd open gezeten!!!

En die gast heeft in die tijd geen eens een snaredrum gebruikt! Ongeloveloos, echt een relaxte gozer, je zou er zo mee de kroeg in gaan, en dan zo drummen!
7/8 met zn voetjes en ondertussen 5/8 met zn handjes....

Godzijdank daarna een hele slechte band gezien, dus ik ga toch maar door met drummen


Lachuh
Ik ga morgen...

Maarre... geen snare drum? Waarschijnlijk zn snaren gewoon uit zeker.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14126163
Nee, géén snaredrum! Alleen een snare bij de percussionisten.
Maar dat zie je morgen wel dan. Neem een doekje mee voor het kwijlen
En dat Metropole Orkest is ook SUPER! Veel plezier morgen!!!!

  zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:32:52 #188
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14127051
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 01:19 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

De Rolling Glide heeft idd een normale ronde cam en de Power Glide eentje die extra kracht en snelheid mee geeft. Ik heb ze allebei getest ('k mag als vaste klant dingen op proef mee nemen ) en ik vond de Power Glide stukje fijner... (Ik heb 2 losse bassdrums en 2 enkele pedalen dus geen twin pedal)


Ah 2 bassdrums, pics!

Hm, ik heb die Rolling Glide nog nooit geprobeert, maar een DW5000 (met ronde cam) op drumles met ronde cam speelde wel het beste waar ik tot nu toe op heb gespeeld. Nahja, de instellingen waren ook wel goed, misschien lag het daaraan.

  zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:36:24 #189
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14127108
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:39 schreef B_BOY het volgende:
http://www.pimbadrums.com/ check dit is dit is special drums man egt strak. ik krijg binnenkort clinic van em luister vooral naar zijn sound man. die heeft pas een eigen stijl.
quote:
Lessen op de Muziekschool volgde vanzelf en werden beloond met een D diploma met lof.
Hm, bij ons gaan ze maar tot C
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:23:35 #190
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14127872
bij mij ons niet ik ben de eerste die over 2 jaar me d-examen kan gaan halen bij ons muziekschool. ik moet alleen eerst nog ff met kerst c-examen halen. wat wel lollig is die gast van pimba heeft les gehad van mijn leraar.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14128196
bij ons hebben ze ook D, en conservatorium vooropleiding mocht men dat willen
pi_14128644
ben nieuw hier ,

Kennen jullie het merk Camber? http://www.camberpercussion.com/
En is het een goed merk? Ik heb daar namelijk een bekkens van Ride 20" en Hihat

Ik speel al 5 jaar snare, en nu iets van 3 jaar drums.

/edit

Kennen jullie nog goeie drumbands?

[Dit bericht is gewijzigd door dabombe op 25-10-2003 17:30]

pi_14129701
Vandaag een uurtje gedrumt met mijn drumleraar.. was echt top
pi_14130429
goede bands?..

nee die ken ik niet


tool, rage against the machine, Dave Weckl band. Chick Corea, Dream Theater, Spocks Beard, sublime, Simon Phillips band, yes, Alan Holsworth, a perfect circle, liquid tention experiment, dr Lonnie Smith, funkmonster, Tower of Power, toto, ik heb geen zin meer.. ohjah, Captain Jack

[TOOL]
pi_14130899
quote:
goede bands?..
nee die ken ik niet


tool, rage against the machine, Dave Weckl band. Chick Corea, Dream Theater, Spocks Beard, sublime, Simon Phillips band, yes, Alan Holsworth, a perfect circle, liquid tention experiment, dr Lonnie Smith, funkmonster, Tower of Power, toto, ik heb geen zin meer.. ohjah, Captain Jack


en Frans Bauer natuurlijk, en Andre Hazes en .. en..

Frank Zappa, the Who, Maiden, Dying Fetus, Stingkie en nog veeeeel meer maar dat ga ik niet allemaal typen dus.

  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:39:19 #196
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14132013
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 14:38 schreef Nemephis het volgende:
Nee, géén snaredrum! Alleen een snare bij de percussionisten.
Maar dat zie je morgen wel dan. Neem een doekje mee voor het kwijlen
En dat Metropole Orkest is ook SUPER! Veel plezier morgen!!!!

[afbeelding]

[afbeelding]


Tenks
Goed dat je het naar je zin hebt gehad!

Ga eens kijken op terry's site, daar kan je .mov filmpjes vinden. Als je Ufuk deel 2 ziet/luistert, dan merk je dat er op sommige momenten weinig verschil te horen is tussen zn snaarloze snare en zn toms. Het lijkt me erg sterkt dat ie een toon minder zou gebruiken dan hij tot zn beschikking heeft (daar is ie immers Terry Bozzio voor), ik zal er wel op letten morgen.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14133813
quote:
Ga eens kijken op terry's site, daar kan je .mov filmpjes vinden. Als je Ufuk deel 2 ziet/luistert, dan merk je dat er op sommige momenten weinig verschil te horen is tussen zn snaarloze snare en zn toms. Het lijkt me erg sterkt dat ie een toon minder zou gebruiken dan hij tot zn beschikking heeft (daar is ie immers Terry Bozzio voor), ik zal er wel op letten morgen.
Had er al gekeken vantevoren. Had tot gevolg dat ik eigenlijk niet meer durfde bijna

PS Ze beloofden TWEE solo's aan het begin van Bozzio zelf en er kwam er maar één en hij zei dat hij die solo móest doen van de programmeringsmensen van de Oosterpoort maar dattie eigenlijk helemaal geen solo in het stuk vond passen want alles wat er gespeeld wordt is één geheel. ik zal niet meer verklappen...

  zondag 26 oktober 2003 @ 10:12:24 #198
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14142092
Gisteren naar de Nits geweest, in de schouwburg. We zaten redelijk vooraan met vrij zicht op de stage en ik heb eigenlijk 2 uur en een kwartier alleen maar op Rob Kloet zitten letten. Die gozer is ook een hele gave en originele drummer. Heel leerzaam.

Ik ben al jaren fan van de Nits, eerste keer heb ik ze in 1987 gezien, voor Dutch Mountains. Volgens de biografie (boek dat bij een album werd meegeleverd) heeft Rob ooit nog les gehad van Piet Klaassen. Via 1 van de posters hier heb ik laatst Piet z'n url gehad, die heeft een winkel in de buurt van A'dam.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 26 oktober 2003 @ 17:45:37 #199
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14151744
Heya ... een vette link naar iemand die z'n eigen e-drums bouwt ...

http://www.storm.ca/~rheslip/edrumpag.htm

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 26 oktober 2003 @ 17:46:08 #200
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14151760
zijn er hier ook vrouwelijke drummers?? zo ja dan hebbik interrese Ik ben vrijgezel. en als hier female drummers zijn beginnen die vast niet te zeiken dat me drumstel ook me geliefde is.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 26 oktober 2003 @ 20:12:06 #201
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14155606
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:12 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Had er al gekeken vantevoren. Had tot gevolg dat ik eigenlijk niet meer durfde bijna

PS Ze beloofden TWEE solo's aan het begin van Bozzio zelf en er kwam er maar één en hij zei dat hij die solo móest doen van de programmeringsmensen van de Oosterpoort maar dattie eigenlijk helemaal geen solo in het stuk vond passen want alles wat er gespeeld wordt is één geheel. ik zal niet meer verklappen...


Wat ie voor de pauze met het orkest speelde weet ik niet. Na de pauze begon hij alléén met Ufuk en daarna Djon don.
Ik kan me voorstellen dat er bij jullie tussen die twee nummers niet geklapt is en hij redelijk snel is doorgegaan met Djon don en dat het daarom op één nummer leek. Misschien ook niet.

Daarna Opus 1 en daarna nog een nummer genaamd Ibo als ik me niet vergis als toegift.

Oja: ik zat op rij één recht voor Terry's neus

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zondag 26 oktober 2003 @ 20:13:50 #202
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14155657
Oja, zn kit was wéér anders!
Ipv drie floortoms rechts had ik er nu 4 toms extra!

[edit]
hier even een lay outje, ik had pen en papier bij me dus ik had gelijk even opgeschreven welke toonhoogtes welke trommels hadden.

en hij gebruikte overigens wel degelijk zn snare de hele avond! de snaren stonden wel uit zoals ik al eerder zei te vermoedden.

[Dit bericht is gewijzigd door Metamorphozis op 26-10-2003 21:28]

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zondag 26 oktober 2003 @ 22:49:16 #203
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14160562
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:46 schreef B_BOY het volgende:
zijn er hier ook vrouwelijke drummers?? zo ja dan hebbik interrese Ik ben vrijgezel. en als hier female drummers zijn beginnen die vast niet te zeiken dat me drumstel ook me geliefde is.
iemand???
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14169718
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 22:49 schreef B_BOY het volgende:

[..]

iemand???


[TOOL]
pi_14170541
Dus Terry had wél een snare... naja, ik zat er niet recht voor, kwamen iets te laat binnen want waren eerst zelf nog aan het oefenen, maar had wel mooi uitzicht op de bassdrumkloppers: zat helemaal aan de rechterkant van de zaal (vanaf het podium).

Voor de pauze speelden ze een stuk dat uit vijf delen bestond, na de pauze deed Bozzio alleen een solo en toen speelden ze die opus 1 en nog iets en toen was het alweer afgelopen.

PS: die zelfbouw electronische drums... leuk! Ik heb nog een broer die goed is met electronische rommel dus die mag binnenkort eens creatief aan de gang

pi_14173309
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:46 schreef B_BOY het volgende:
zijn er hier ook vrouwelijke drummers?? zo ja dan hebbik interrese Ik ben vrijgezel. en als hier female drummers zijn beginnen die vast niet te zeiken dat me drumstel ook me geliefde is.
Whahaha

maar ik ga binnenkort een metronoom kopen. Dat schijnt wel heel leerzaam te zijn om daarmee te spelen, heeft iemand ervaring met die dingen? Zit dr nog kwailteitsverschil in, want ik bedoel als er een piep uitkomt isset voor mij goed.

  maandag 27 oktober 2003 @ 17:28:36 #207
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14176589
eentje nemen met een goede ingang voor je oordopjes en als je slim bent monteer je ze aan de binnenkant van je gehoor bescherming. tenminste als je gehoor bescherming gebruikt. (ANDERS BEN JE }:0 )

ps wie gebruikt hier allemaal oorbescherming en welke?? ik gebruik . twee oordopjes van alpine ze waren geloof ik niet goedkoop maar wel goed. de klank blijft behouden en je blijft dus alles horen dus ook stemmen alleen je geluid van drums wordt gewoon flink gedempt ideaal dus. je kan ze zelfs gebruiken als je met een grote harmonie speelt je blijft namelijk alles horen alleen dan gedempt.

Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 27 oktober 2003 @ 19:39:43 #208
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14179722
Lars Ulrich baby drummer:

(kende je hem al?)

http://user.tninet.se/~uik011i/drum_baby.mpg

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 27 oktober 2003 @ 20:59:22 #209
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14181644
nope gebruik geen gehoorbescherming... 't is wel es gemeten en we kwamen (in de repetitie ruimte) tot aan de 120 dB
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14183357
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 19:39 schreef Murgen het volgende:
Lars Ulrich baby drummer:

(kende je hem al?)

http://user.tninet.se/~uik011i/drum_baby.mpg


Leuk filmpje
Welk nummer van metallica is dit eigenlijk op de achtergrond?
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:45:55 #211
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14184667
Sad but True natuurlijk...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14186460
Ik gebruik gewoon 2 oordoppen die ik van mn moeder heb gejat hehe
  maandag 27 oktober 2003 @ 23:55:27 #213
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14186842
as 'k oordoppen indoe hoor 'k alles dof en de rest niemeer goed...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 07:50:31 #214
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14189006
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:55 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
as 'k oordoppen indoe hoor 'k alles dof en de rest niemeer goed...
Ik heb nu gewone 3M oordopjes maar ik ga van die speciale halen van rond de 22 euro, die met die 2 filters.

Verder zoek ik informatie om zo'n goedkoop bekken van peace om te smurfen tot een rivet/sizzle. De laatste tip die ik kreeg was om er 2 of 3 grote gaten in de boren en door die gaten een splitpen van een centimeter of anderhalf te hangen. Lijkt me humor om die pannedeksels met weinig kosten om te toveren in effect-bekkens. De peace crash klinkt bijvoorbeeld als als een china, vies, ongedefinieerd en op dat stukkie mp3 dat ik hier postte reageerde Drumkruk al met de vraag of dat een china was.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 28-10-2003 10:23]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:22:21 #215
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14202499
die met 2 filters zijn goed ik heb die ook alleen dan wat duurdere dacht ik
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14207263
Owja effe vermelden dat ik mijn drum heb

Een Sonor 2003 zoals op de website van Feedback, natuurkleurig (in't echt veel mooier dan op de foto vind ik). Met die Zildjian ZBT cymbals. Ik weet niet waarom ze zo onpopulair zijn maar ik vind dat ze echt goed klinken!

22" bas en 10/12/14" toms

Echt zalig... ik heb al mijn achterstand met de drumlessen al weggewerkt (heb nu een week vakantie )

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 28-10-2003 21:18]

  woensdag 29 oktober 2003 @ 08:58:53 #217
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14214057
Stond een test van de Sonor 2003 in die kleur in de laatste slagwerkkrant. Wel die vellen vervangen door echte vellen he?

Mooi man, echt mooi!

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14215650
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 08:58 schreef Murgen het volgende:
Stond een test van de Sonor 2003 in die kleur in de laatste slagwerkkrant. Wel die vellen vervangen door echte vellen he?

Mooi man, echt mooi!


Ik ga 'm nog niet te snel upgraden hoor. Ik zou die nieuwe vellen nog niet zo goed zou kunnen apprecieren als jullie (ik zou het verschil bijna niet horen) en waarschijnlijk slaat elke beginner er gemakkelijk putjes in dus eerst betere slagtechniek leren.

Ik zal mijn minidisc meenemen maak ik gelijk ook ff een fragmentje
maar verwacht je niet aan veel meer dan boem tjak boemboem tjak

pi_14217174
quote:
Verder zoek ik informatie om zo'n goedkoop bekken van peace om te smurfen tot een rivet/sizzle. De laatste tip die ik kreeg was om er 2 of 3 grote gaten in de boren en door die gaten een splitpen van een centimeter of anderhalf te hangen.
Toevallig.. ik ben net vandeweek een oude Rogers 20" ride te lijf gegaan met een boormachine.
Ik heb twaal gaten geboord en er splitpennen van vier cm doorheen gedaan en het klinkt supercool.
Tevens had ik een oude Stagg 12" China Splash met een scheurtje aan de buitenkant, en dat stuk heb ik met een haakse slijper weggeslepen en dat bekken op de kop m.b.v. een splitpen bovenop de sizzle-ride vastgemaakt en dat geeft een cool geluid!

Gewoon doen, experimenteren met oude bekkens die je toch niet meer gebruikt!

// tech edit: gaten boren van 4 - 5 mm doorsnede, stuk hout onder het bekken leggen daarbij. Suc6

[Dit bericht is gewijzigd door Nemephis op 29-10-2003 11:33]

  woensdag 29 oktober 2003 @ 11:32:38 #220
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14217476
Gaaf man! Ik ga maar eens ff beunen
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_14218686
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 10:20 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Ik ga 'm nog niet te snel upgraden hoor. Ik zou die nieuwe vellen nog niet zo goed zou kunnen apprecieren als jullie (ik zou het verschil bijna niet horen) en waarschijnlijk slaat elke beginner er gemakkelijk putjes in dus eerst betere slagtechniek leren.

Ik zal mijn minidisc meenemen maak ik gelijk ook ff een fragmentje
maar verwacht je niet aan veel meer dan boem tjak boemboem tjak


Putjes slaan in je vellen is (tenzij je met je stokken er verticaal op slaat/ er in hakt) is redelijk normaal, als je slechte vellen hebt. Een nieuw setje vellen laat je drumstel in 1x veeeel beter klinken. Zeker aan te raden.. Kijk als je te hard slaat kan het wel is voorkomen dat het gebeurd, maar met die standaard vellen gebeurt het constant en binnen een week zijn je vellen zo crap dat ze gewoon je drumstel niet waardig zijn. Ga eens informeren in je locale drumshop over wat goede vellen zijn die bij je passen, of betere prijs/kwaliteit hebben. suc6
[TOOL]
  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:08:17 #222
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14219808
Verder schreef de slagwerkkrant dat de sonor 2003 met de fabrieksvellen maar 1 stemming had die goed klonk terwijl je met professionele vellen een veel breder bereik hebt.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 29 oktober 2003 @ 15:09:29 #223
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14223576
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Toevallig.. ik ben net vandeweek een oude Rogers 20" ride te lijf gegaan met een boormachine.
Ik heb twaal gaten geboord en er splitpennen van vier cm doorheen gedaan en het klinkt supercool.
Tevens had ik een oude Stagg 12" China Splash met een scheurtje aan de buitenkant, en dat stuk heb ik met een haakse slijper weggeslepen en dat bekken op de kop m.b.v. een splitpen bovenop de sizzle-ride vastgemaakt en dat geeft een cool geluid!

Gewoon doen, experimenteren met oude bekkens die je toch niet meer gebruikt!

// tech edit: gaten boren van 4 - 5 mm doorsnede, stuk hout onder het bekken leggen daarbij. Suc6


Cool kun je er foto's van laten zien? ben benieuwd hoe je 't precies gedaan hebt
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14224568
^^^^
ik feitelijk ook
Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:52:16 #225
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14226662
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 10:20 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Ik ga 'm nog niet te snel upgraden hoor. Ik zou die nieuwe vellen nog niet zo goed zou kunnen apprecieren als jullie (ik zou het verschil bijna niet horen) en waarschijnlijk slaat elke beginner er gemakkelijk putjes in dus eerst betere slagtechniek leren.


Het lollige is echter dat je slagtechniek weinig uitmaakt met goedkope vellen: putten komen er toch wel in!
Toen ik mijn eerste kit had, had ik geen flauw idee wat er precies beter zou klinken als ik andere vellen zou nemen. Nou dat was gelijk duidelijk toen ik ze er op zat hoor.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 29 oktober 2003 @ 19:17:49 #226
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_14230381
*Drumkruk zet weer eens een keer wat neer

Laat ik eens een vraag openen:

Wat is jullie favo drummer? incl. onderbouwing...
ik begin:
Jose Passillas van Incubus

waarom? nou omdat hij weet bij de muziek past, waarom bekkens gemaakt zijn en een heerlijk eigenwijze techniek heeft. Je kan aan hem horen dat hij met verschillende stijlen muziek is opgegroeid. Rock maar ook jazz en blues zijn terug te vidnen in zijn muziek.
Verder vind ik de genialiteit zitten in dat hij zo lekker precies met de bass mee gaat. Vooral onstage is dit het geval. heerlijk!
Verder vind ik zijn voorkomen masterlijk. Meestal mutsje op. nooit serieus (kijk maar naar Mtv cribs) en hij staat als een van de eerste (lees waarschijnlijk de honderdste maar voor mij een van de eerste) zijwaards op het podium... masterlijk toch?

Ik heb veel aan hem te danken in de manier van drummen van mij. Ik speel van zijn muziek mee en probeer die invloeden weer in mijn muziek te gebruiken...

zkz!

pi_14230819
Ik reageer eens een keer op drumkruk

Ik heb niet één favoriete drummer, maar veel meer dan één. Om eens wat te noemen, Keith Moon zou nooit bij Toto hebben kunnen spelen, en Simon Philips niet in the Who, ze zijn uniek in hun éigen ding. Mitch Mitchell zou nooit hebben kunnen doen wat Terry Bozzio met het Metropole Orkest deed of met Zappa, en Bozzio zou niet kunnen doen wat Mitchell bij the Jimi Hendrix Experience deed.
Dus, de favoriete drummer bestaat niet

Ik zal even een digicam moeten lenen om pics te maken van mijn bekkencreatie, maar zal binnenkort even doen.. en vrijdag nog even met de band proberen wordt cool.

pi_14230874
ow ja, werd er nu nog nagedacht over een drummers-met-drumstellen-en-drank bijeenkomst?

De laatste toevoeging is van mij, maar lijkt me dan wel goed idee

  woensdag 29 oktober 2003 @ 20:16:36 #229
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14232030
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:35 schreef Nemephis het volgende:
ow ja, werd er nu nog nagedacht over een drummers-met-drumstellen-en-drank bijeenkomst?

De laatste toevoeging is van mij, maar lijkt me dan wel goed idee


klinkt leuk hoe wat waar???
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 29 oktober 2003 @ 22:52:20 #230
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14236798
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:56 schreef Guusie het volgende:
Vandaag een uurtje gedrumt met mijn drumleraar.. was echt top
Uurtje, bEst lang
pi_14242184
Favoriete drummer:
Op dit moment, Simon Phillips.. omdat ik hier mijn inspiratie vandaan haal. Nemephis heeft gelijk op het punt dat iedere drummer zijn eigen ding heeft, maar met tijd en wijle heb ik toch wel een favo drummer... heel lang heb ik (nog steeds) naar Danny Cary geluisterd van TOOL. Deze muziek is voor mij onge-evenaard in het brengen van gevoel in muziek.. HEERLIJK.. en dat de drummer ook nog eens geweldig speelt is een leuke bijkomstigheid . Dit is de laatste tijd afgezwakt omdat ik nu alle cd's al heb en alle drumpartijen uit mijn hoofd ken.. dat maakt het een stuk minder interessant om naar te luisteren

verder is een drummers met drumstellen bijeenkomst wel een goed idee.. leuk voor inspiratie op te doen.. Maar 1 vraagje: is het een bijeenkomst voor drummers die een drumstel hebben, of voor drummers die een drumstel hebben en hun kindje meenemen ?

[TOOL]
  donderdag 30 oktober 2003 @ 10:05:40 #232
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14242482
Mijn favourite drummer van dit moment is Rob Kloet van de Nits, vooral omdat hij veel verschillende dingen speelt en de muziek van de Nits bijzonder is (en ik geef toe, niet om ieder moment van de dag en week).

Bijeenkomst is voor mij best lastig in te plannen vanwege kids & klussen. Vandaar dat het een beetje doodloopt.

Wie gaat er 20/11 naar de Pearl Percussion Party in w2 in Den Bosch?

Gisteren was ik zomaar wat gaan spelen, had een ritme lopen op de ride met accenten op de snare. Hihat en bass vulden de ride aan. Tussendoor crash en toms als afwisseling en als break op het ritme. Ritme in m'n kop ging over op m'n handen en voeten en zolang ik niet nadacht liep het. Op het moment dat ik me op de ride concentreerde stokte het ritme maar als ik de concentratie losliet liep de ride weer door. Op een bepaald moment zat ik in een soort trance te spelen, het kostte geen moeite, het liep gewoon. Kicken.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 30-10-2003 10:11]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:48:47 #233
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_14244959
Over dat drank/drum gebeuren lijkt mij goed idee... hier naast mij zit nog een drummer en heb ook wel zin om te komen...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:55:02 #234
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14245098
Ha... ik hoef bij zon meeting natuurlijk niet mn hele kit mee te nemen... kan ook een set roto's mee slepen
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 12:00:55 #235
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_14245247
Fav. drummer(s): Travis Barker (blink182).... kutband, maar wat een goede drummer! en Graham (Belvedere).... geweldige band en een fucking snelle technische drummer.

En natuurlijk Hollands trots: Pieter Hendriks (Born from pain, Close second, ex-reaching forward)....

Indoor swimming, suburban living.
pi_14258492
Ik ken niet zoveel drummers echt goed dusja... mijn fav is Nicko van Iron Maiden. Niet alleen omdat Maiden mijn favoriete band is, Nicko is een personage op zichzelf... bekijk wat tourfilmpjes en je zal zien wat ik bedoel... Over zijn manier van drummen: past goed bij de muziek, kan dubbelbassen op 1 pedaal (db en hihat tegelijk is wel vet, zie Wicker Man). En hij geeft met zijn "choreografie" een extra kleurtje aan The Clansman

videotje: klik

  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:05:42 #237
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14260059
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:45 schreef Murgen het volgende:
Heya ... een vette link naar iemand die z'n eigen e-drums bouwt ...

http://www.storm.ca/~rheslip/edrumpag.htm


Hehe, altijd gaaf om te zien hoe mensen dat zelf maken. Wil ik eigenlijk ook zelf doen, maarja, het komt er gewoon niet van

Dat vind ik echt gaaf gedaan, altijd leuk!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:10:26 #238
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14260210
sizzle cymbal met rivets (potnagels). Splitpennen moet dus ook werken.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:12:15 #239
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14260272
Dat sizzle effect is wel tof ja, ik had een keer een kettingkje gewonnen op de kermis en voor de gein over m'n ride gehangen. Vond ik wel een tof effect! Voor een paar keer dan
quote:
Lars Ulrich baby drummer:
(kende je hem al?)

http://user.tninet.se/~uik011i/drum_baby.mpg


Haha, geweldig! Even opslaan
quote:
as 'k oordoppen indoe hoor 'k alles dof en de rest niemeer goed...
Dat is dus het nadeel van oordoppen, faom oordopjes hebben hier dus VEEL meer last van dan dure oordopjes met filters. Daarom zou ik ook altijd filters kopen, want met foamdopjes klinkt je set gewoon enorm saai, en dat zuigt.
quote:
Echt zalig... ik heb al mijn achterstand met de drumlessen al weggewerkt (heb nu een week vakantie )
Nou, binnenkort pics nemen he!

Favoriete drummer, best moeilijk, op het moment toch zeker Stef Broks van Textures (uit Brabant). Beste allround drummer. Snelheid, techniek, dynamiek, creatieve/aparte ritmes, maatwisselingen en interpretatie van de rest v/d muziek En dan spreek ik alleen binnen de harde metal he...

Heb hem al 2x live gezien hier in Roosendaal, alles superstrak gespeeld, hij is trouwens ook links.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-10-2003 21:24]

pi_14260792
favoriete drummer: Dave Grohl

helaas live alleen gitaar zien spelen...

"You can go with the flow, you can say it doesn't matter, matter anymore. You can go with the flow, do you believe it in your head?"
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:32:11 #241
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14260871
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:29 schreef BillyMaynardHomme het volgende:
favoriete drummer: Dave Grohl

helaas live alleen gitaar zien spelen...


Yoko's favoriete modelhouthakker Dave Grohl

Die slaat zijn drumstel met 1 slag doormidden man, wat een bikkel!

pi_14260905
ow sorry... onderbouwing vergeten

Nirvana / Queens of the Stoneage (need I say more? bijv. de duizenden nevenprojecten die Grohl de laatste tijd naast de Foo's onderneemt [Tenacious D ]) Maar vooral de geweldige drums op Songs For The Deaf, het nieuwste QotSA-album. Overigens is Joey Castillo, aka 'jezus, wat een aap', een waardig vervanger...

BillyMaynardHomme

"You can go with the flow, you can say it doesn't matter, matter anymore. You can go with the flow, do you believe it in your head?"
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:34:41 #243
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14260950
quote:
Overigens is Joey Castillo, aka 'jezus, wat een aap'
Inderdaad he Ook wel een echte houthakker trouwens, vind het altijd wel knap dat ze dat de hele show live volhouden, telkens een ongelooflijk grote slag met de stokjes maken. Die trainen niet op techniek, pure muscle power man!
pi_14263030
Joey Castillo is inderdaad stereotyp beestachtig muscle man... Grohl weet techniek en houthakken geniaal met elkaar te combineren.
chapeau!
"You can go with the flow, you can say it doesn't matter, matter anymore. You can go with the flow, do you believe it in your head?"
pi_14271136
Tja Castillo, dat is wel zo'n drugs aap, die speelt zo'n Qotsa set echt niet zonder een dosis coke hoor. Als je die koppen ziet van Josh en Nick, echt een 'Cocaine Rodeo' zo'n optreden
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_14272934
Opeens allemaal tool fans hier
[TOOL]
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:10:50 #247
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14280844
ik zal es een vraag stellen. wat voor stokken gebruiken jullie en hoe lang gaan ze mee??

ik gebruik altijd vic firth 2b om te drummen deze gaan een maand of 1,5/2 mee.
om de fijne technieken op me snare te spelen gebruiken ik 5a pro-mark signature carl parmer

Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:32:57 #248
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14281384
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:10 schreef B_BOY het volgende:
ik zal es een vraag stellen. wat voor stokken gebruiken jullie en hoe lang gaan ze mee??

ik gebruik altijd vic firth 2b om te drummen deze gaan een maand of 1,5/2 mee.
om de fijne technieken op me snare te spelen gebruiken ik 5a pro-mark signature carl parmer


Ik gebruik momenteel gewoon Vic Firth 5AX stokjes, ze gaan nu 1 maand mee. Die SB2 Bolero's (geloof ik) heb ik ook een tijdje gebruikt maar vond ze wat te dik, tenminste, ik kon er niet echt snel gewend aan raken. Hoe lang stokjes meegaan hangt denk ik mede af van de manier waarom je op je bekkens ramt.

Laatste tijd gaan ze wel langer mee dan vroeger, toen waren sommige stokken (vooral die noname dingen bij Tierolff) na een week al gespleten

  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:47:34 #249
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14281702
en hoeveel je per week drumt en of je veel je rims gebruikt
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:57:26 #250
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14281900
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:47 schreef B_BOY het volgende:
en hoeveel je per week drumt en of je veel je rims gebruikt
Inderdaad, das natuurlijk ook belangrijk. Gewoon een uur per dag hier, en in 't weekend/als mijn ouders wegzijn 1 tot 4 uur.

Je zou denken dat tokken sneller splijten door rimshots (dacht ik ook). Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit, mijn drumleraar geeft erg vaak rimshots en die speelt langer dan een jaar met (hetzelfde paar) stokken. Dat kun je ook zien, ze zijn echt afgesleten aan de bovenkant. Het viel me nog mee dat het tipje bij hem nog heel was

  vrijdag 31 oktober 2003 @ 19:50:05 #251
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14284820
M'n kit vandaag de dag:




Peace Basic met Remo's Transparante Ambassadors onder en boven, coated op de snare en pinstripe met mufflering in de bas.
Paiste 802 bekkens, 13'hihat, 16' crash en 20' ride.
Tama hp-10 baspedaal.
Roc 'n Soc nitro
Vic Firth 5a stokken

Staat toch voor ruim 1100 euro aan spullen.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:19:52 #252
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14285559
fuck wie wil mijn plaatjes uploaden ik wil namelijk ook patsen:D:P

iemand hulp??

met rims splijt je stokken niet je krijgt er alleen een uitsparing van in je stok.

ps. ik drum per dag 1 uur thuis ofzo en dan nog 20 uur per week bij verenigingen en dergelijke

Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:31:04 #253
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14285788
mijn stokken gaan gemiddeld 2,5 repetitie mee... ik gebruik Vic's 55B... had eerst wat dunnere stokken maar bleef 'k bezig met nieuwe kopen...

Ik zal morgen eens kijken of 'k wat foto's van mijn kit kan maken... een Adams 6000+ series extended version...

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:43:20 #254
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14286029
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:19 schreef B_BOY het volgende:
fuck wie wil mijn plaatjes uploaden ik wil namelijk ook patsen:D:P

iemand hulp??

met rims splijt je stokken niet je krijgt er alleen een uitsparing van in je stok.

ps. ik drum per dag 1 uur thuis ofzo en dan nog 20 uur per week bij verenigingen en dergelijke


Mail maar naar pluumke@hetnet.nl zet 'k em wel op een ftptje...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:28:29 #255
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14287153
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:43 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Mail maar naar pluumke@hetnet.nl zet 'k em wel op een ftptje...


je hebt mail.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:40:29 #256
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14287437
B_BOY's drumz:

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')