I.i.g. gaan er ook vingers omhoog voor een openbare schandpaal (d.m.v. foto's ophangen van daders in de nabije omgeving van de winkel waarop duidelijk is te zien wie er iets heeft gestolen) of zoals op deze site de dader in beeld brengen door de video opnames van de bewakingscamera's te tonen.
Wat vinden jullie hiervan ?
quote:ha ha!!! Dat zijn ook van die hoog gekwalificeerde mensen... Het kassameisje haalt nog meer uit...
Op donderdag 9 oktober 2003 09:47 schreef ShaoliN het volgende:
Openbare schandpaal met foto's vind ik een goed idee. De eventuele bewaking in een supermarkt kan ingrijpen als een van de dieven toch de winkel in wil.
quote:Het is beter dan een groep gefrusteerde jongeren los te laten op een winkeldief.
Op donderdag 9 oktober 2003 09:50 schreef Kresj het volgende:[..]
ha ha!!! Dat zijn ook van die hoog gekwalificeerde mensen... Het kassameisje haalt nog meer uit...
quote:Toen ik een aantal jaar terug nog in een supermarkt werkte hadden we ook zo'n nozem in de winkel. Loopt er een kerel de winkel uit komt ie even later naar je toe "volgens mij heeft die man wat gejat!". Handig
Op donderdag 9 oktober 2003 09:50 schreef Kresj het volgende:ha ha!!! Dat zijn ook van die hoog gekwalificeerde mensen... Het kassameisje haalt nog meer uit...
quote:Prima.
Op donderdag 9 oktober 2003 09:45 schreef Loedertje het volgende:
Misschien een site ondersteunend wekelijks televisieprogramma op SBS6?
"Winkeldieven in actie" ofzo? Brought to you by Dirk van de Broek.
1: meeste winkels verbieden het zelfs
2: levensgevaarlijk, je weet niet of iemand een wapen bij zich heeft
3: in de prijzen van artikelen wordt daar al rekening mee gehouden
4: meeste wordt gejat door eigen personeel (heb nog nooit een winkel medewerker zich zelf zien slaan nadat hij/zij weer eens een mars had gestolen)
Waar het indat geval om ging was een groep mensen die zagen dat het een vrouw was en het wel ruig vonden om die te grazen te nemen door een man of 4/5.
ontopic: het heeft zin als het gaat om scholieren etc, dus jongere mensen. Het schikt af. Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan
als werknemer in een supermarkt zou ik de persoon erop aanspreken, aanmanen de producten terug te zetten en aan te raden om asap op te zouten en niet meer terug te komen...
verder vind ik het een goed plan om iedereen die ooit betrapt is op winkeldiefstal op te hangen in de hall of shame (bij de kassa) ... dwz de foto ... natuurlijk.
dit doe je altijd met 2 man niet alleen maar ook niet met 4 man en als iemand staande is gehouden geen argressie op iemand uitoefenen of geweld gebruiken..
ik vind het kwalijk dat die vrouw nu dood is maar aan de andere kant had ze ook niet moeten jatten maar ik vind het erger dat die vrouw dood is dan dat ze iets gejat heeft....
dat is mijn mening
greetings,
eelco
quote:dus moet je ze gewoon een paar flinke tikken geven...
Op donderdag 9 oktober 2003 09:54 schreef Railguy het volgende:ontopic: Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan
quote:I rest my case.
Op donderdag 9 oktober 2003 09:52 schreef robh het volgende:[..]
Toen ik een aantal jaar terug nog in een supermarkt werkte hadden we ook zo'n nozem in de winkel. Loopt er een kerel de winkel uit komt ie even later naar je toe "volgens mij heeft die man wat gejat!". Handig
quote:Da's dan weer soft.
Op donderdag 9 oktober 2003 09:58 schreef realist_ik het volgende:
dwz de foto ... natuurlijk.
Ik werk nu in een electronicazaak, een keer jattie iemand een telefoon, ik met een collega erachteraan. Hadden we die gast te pakken, kwam er iemand anders bij (vriend van dief) en die bedreigde mij en mijn collega met een vuurwapen. Toen heb ik die gast (uiteraard) laten gaan.
Sinds dat gebeurt is ren ik nooit meer, ik scheet letterlijk 30 kleuren bagger. Als er nu iemand wat jat en gaat rennen, dan rent hij maar lekker verder.
quote:Zoals al gezegd: Ongeveer 80% van de diefstallen gebeurt door eigen personeel.. Die ga je dus ook de knieschijf eruit tikken neem ik aan???
Op donderdag 9 oktober 2003 09:58 schreef realist_ik het volgende:
als het m'n eigen zaak zou zijn, zou ik toch wel met een honkbalknuppel betreffende knieschijf eruit tikken...
quote:en die tref je ook niet met een boete omdat ze niks hebben ...
Op donderdag 9 oktober 2003 10:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Fotos vind ik een prima idee.
Je staat gewoon zwaar voor lul... hoewel... bepaalde types boeit dat ook amper omdat die toch geen schaamte kennen
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:10 schreef Croga het volgende:[..]
Zoals al gezegd: Ongeveer 80% van de diefstallen gebeurt door eigen personeel.. Die ga je dus ook de knieschijf eruit tikken neem ik aan???
Weet gewoon 100% zeker dat et geen autochtonen waren.. maargoed laat de namen maar eens horen van de daders..
quote:Met name junks hebben hier last van (niet generaliserend bedoelt, maar de afhankelijkheid van bepaalde producten vertroebelt het schaamtebeeld volgens mij), volgens mij zijn die in staat om rustig naast hun opgehangen foto in de ruit van de supermarkt te gaan staan met het verkopen van hun straatkrant.
Je staat gewoon zwaar voor lul... hoewel... bepaalde types boeit dat ook amper omdat die toch geen schaamte kennen
Dus ik denk dat voor bepaalde groepen die schandpaalmethode niet werkt. Doodslaan is natuurlijk ook geen oplossing.
quote:Wordt dit ook weer een B-topic ?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:12 schreef rammietje het volgende:
Nou ik zal je mijn mening vertellen over wat er in Amsterdam is gebeurd, aangezien iedereen weet dat daar de jeugd 75% zwart is is het niet verwonderlijk dat er Marokkaanse/Turkse vakkenvullertjes bezig waren op dat moment, die hebben die vrouw gezien en zijn haar achterna gerend.. uiteindelijk te pakken gekregen en inmekaar geslagen, Broer Hassan en zijn vrienden zagen het ook en deden ook nog ff mee en daarna is ze overleden.
Weet gewoon 100% zeker dat et geen autochtonen waren.. maargoed laat de namen maar eens horen van de daders..
quote:Nee.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:Wordt dit ook weer een B-topic ?
quote:Ja het waren idd Marokkanen dat is al op het nieuws geweest maar dat heeft er in dit geval mi weinig mee te maken.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:12 schreef rammietje het volgende:
Nou ik zal je mijn mening vertellen over wat er in Amsterdam is gebeurd, aangezien iedereen weet dat daar de jeugd 75% zwart is is het niet verwonderlijk dat er Marokkaanse/Turkse vakkenvullertjes bezig waren op dat moment, die hebben die vrouw gezien en zijn haar achterna gerend.. uiteindelijk te pakken gekregen en inmekaar geslagen, Broer Hassan en zijn vrienden zagen het ook en deden ook nog ff mee en daarna is ze overleden.
quote:Leuk als je daar ineens tussen hangt, terwijl je geen dief bent
1. volgens mij lost het weinig tot niks op
2. het is vooral goed voor de bevredeging van sensatiegevoelens
3. het heeft gevaarlijke trekjes en kan als wraakactie gebruikt worden, zie de foto's van zgn. pedo's in Engelse kranten
quote:Ik hoop het niet, op de fp is de nationaliteit al genoemd... Aan de andere kant zijn er ook gevallen bekend van excessief geweld door een andere bevolkingsgroep tegen een junk. Daarboven op de betaling van de boete van prins Bernard heeft het 'goede' voorbeeld helemaal al gezet.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Wordt dit ook weer een B-topic ?
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33322
Op donderdag 9 oktober 2003 10:17 schreef rammietje het volgende:
Mag ik btw dat nieuwsbericht ivm nationaliteit, had het bericht nog niet gelezen. Alvast bedankt.
quote:En wat dacht je van politici die een bloemetje sturen naar de eigenrichters (in de AH zaak is dat gebeurd)? Daarmee wordt eigen rechter spelen gestimuleerd. Met de eigen verantwoordelijkheid wordt niet bedoeld het dat de burger zelf de straffen uitdeelt.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:16 schreef Pharkus het volgende:[..]
Ik hoop het niet, op de fp is de nationaliteit al genoemd... Aan de andere kant zijn er ook gevallen bekend van excessief geweld door een andere bevolkingsgroep tegen een junk. Daarboven op de betaling van de boete van prins Bernard heeft het 'goede' voorbeeld helemaal al gezet.
quote:Eigenlijk is doodslaan wel de methode, ze doen het namelijk nooit weer.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Pharkus het volgende:[..]
Dus ik denk dat voor bepaalde groepen die schandpaalmethode niet werkt. Doodslaan is natuurlijk ook geen oplossing.
quote:Inderdaad, maar zoals Dirk vd Broek al in de kranten vermelde, de verantwoordelijkheid van het personeel houdt op bij de deur. Ik weet niet hoe de gedragsregels van de AH zijn van het personeel maar goed. Kan me ook voorstellen dat als je jong/net in dienst bent dat je nog achter een dief aangaat en niet nadenkt over de gedragsregels.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:19 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
En wat dacht je van politici die een bloemetje sturen naar de eigenrichters (in de AH zaak is dat gebeurd)? Daarmee wordt eigen rechter spelen gestimuleerd. Met de eigen verantwoordelijkheid wordt niet bedoeld het dat de burger zelf de straffen uitdeelt.
quote:1. waarom zou je daar tussen hangen als je geen dief bent?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:16 schreef Coone het volgende:[..]
Leuk als je daar ineens tussen hangt, terwijl je geen dief bent
Ik vind dat schandpaal idee niet zo geweldig om een paar redenen.1. volgens mij lost het weinig tot niks op
2. het is vooral goed voor de bevredeging van sensatiegevoelens
3. het heeft gevaarlijke trekjes en kan als wraakactie gebruikt worden, zie de foto's van zgn. pedo's in Engelse kranten
quote:die ' helden van de AH waren overigens Nederlanders hoor
Op donderdag 9 oktober 2003 10:20 schreef rammietje het volgende:[..]
ok dank u. lol had moeten wedden met iemand.. :/
quote:Vandaar dat de [betreffende] dief nog leeft.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:23 schreef Coone het volgende:
die ' helden van de AH waren overigens Nederlanders hoor
quote:De ergste moordenaars en verkrachters laten we opsluiten, maar een winkeldief die een blikje bier jat en een pak honden/kattenvoer moet maar dood?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:22 schreef Mac11 het volgende:[..]
Eigenlijk is doodslaan wel de methode, ze doen het namelijk nooit weer.
Dat terzijde, door de dood in dit geval veranderd ook de mening van het publiek in dit soort zaken, kijk het hardhandig aanhouden van de 'ah-helden' werd door velen nog gezien als risico van het vak van de winkeldief. Nu zal de mening omslaan en de regels voor het personeel nog eens duidelijk uitgelegd worden.
quote:1. Als er een grapjas/vriend bij die supermarkt werkt en voor de gein maar ff ophangt, overigens is dat hele foto gedoe maar een dom idee als je een foto kunt maken moet je hem minstens kunnen inrekenen
Op donderdag 9 oktober 2003 10:22 schreef realist_ik het volgende:[..]
1. waarom zou je daar tussen hangen als je geen dief bent?
2. het is vooral goed om die dieven ervan te weerhouden zich nog in die winkel te laten zien
3. er is niks mis met wraakacties tegen pedofielen en als de dief zich niet in betreffende winkel laat zien, zal er niet veel gebeuren hoor...
quote:nee nee ... moordenaars en verkrachters heb ik altijd al de doodstraf willen geven ...
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Pharkus het volgende:[..]
De ergste moordenaars en verkrachters laten we opsluiten, maar een winkeldief die een blikje bier jat en een pak honden/kattenvoer moet maar dood?
winkeldieven moeten gewoon een paar tikken krijgen...
dat de dief/junk in dit geval (helaas) is overleden is slechts het gevolg van het geweld in combinatie met de conditie waarin betreffend wandelend lijk zich bevond.
quote:Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..
Op donderdag 9 oktober 2003 10:29 schreef realist_ik het volgende:winkeldieven moeten gewoon een paar tikken krijgen...
dat de dief/junk in dit geval (helaas) is overleden is slechts het gevolg van het geweld in combinatie met de conditie waarin betreffend wandelend lijk zich bevond.
Doe toch niet zo stom...
quote:Dat hebben ze in amerika ook geprobeerd, 3 vergrijpen en een levenslange straf, wat krijg je dan? Mensen die op 2 overtredingen staan en hun derde betrapt worden alles uit de kast gaan halen om niet gepakt te worden, gijzelnemingen, moord, highspeed chases, alles om maar buiten de handen van de 'wet' te blijven.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Mac11 het volgende:[..]
3. er bestaat maar 1 manier om een lastig persoon op te lossen en dat is de dood, van mij mag het naar 3x een ernstige overtreding
En kom nou is een bierblikje stelen uit de supermarkt nou een dusdanige ernstige overtreding om er na 3x voor dood te moeten gaan?
* Die vrouw steelt omdat ze onmachtig is om genoeg geld te verdienen voor haar eigen onderhoud, of misschien was ze gewoon psychisch niet in orde.
* Die jongens schoppen haar dood omdat ze onmachtig zijn zichzelf in de hand te houden en objectief de situatie te bezien. Of misschien waren ze ook gewoon psychisch niet in orde.
Laat mij het zo stellen: die jongens hebben haar doodgeschopt en geslagen, terwijl zij zelf geen enkel nadeel hadden ondervonden. Hoeveel er ook gestolen wordt, het was hun baas die er voor opdraaide, en die heeft voorzieningen getroffen en dergelijke. Die jongens zouden gewoon hun salaris uitbetaald krijgen. Die vrouw had iets van totaal misschien 3,50 euro gestolen. Dat is zo'n klein bedrag, dat is nog minder dan het dagelijkse kassaverschil van de cassieres.
Er zijn dus maar een paar redenen/motieven te bedenken waarom die jongens haar dan toch doodgeslagen en geschopt hebben.
* Geen respect voor hun medemens.
* Psychisch gestoorde persoonlijkheid.
* Godsdienstige overtuiging.
* Hun baas heeft ze er toe aangezet.
Persoonlijk vind ik dat geen enkele van deze redenen goedpraat wat ze hebben gedaan.
Kom op zeg, voor deze jongens is een mensenleven dus maar 3,50 euro waard, of zelfs helemaal niets (want ze waren persoonlijk helemaal niet benadeeld)? Opgesloten moeten ze worden! Ik vind niet dat dit soort mensen zomaar over straat mogen. Voor een beroepsmoordenaar is een mensenleven nog meer waard, die vraagt tenminste nog zo'n 1000 euro voor een moord!
Dit kan gewoon niet. Die vrouw was niet goed bezig, maar als je het eens bent met dat iemand die voor 3,50 euro dingen steelt de doodstraf verdient, dan ben je ZELF niet goed bij je hoofd. Pak alsjeblieft een pistool en maak er een eind aan, bespaar ons normale mensen het leed dat jij nog gaat berokkenen.
3,50 euro, zeg. Ik durf te wedden dat het overgrote merendeel van de Fokkers alles bij elkaar in zijn jeugd wel meer dan 3,50 euro uit de portemonnaie van zijn moeder heeft gestolen... Geef jezelf dan ook gelijk de doodstraf als je het met die jongens eens bent.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef robh het volgende:[..]
Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..
Doe toch niet zo stom...
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 09-10-2003 10:37]
quote:Nee maar wel voorbeelden waar mensen dachten even een paar tikken uit te delen.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:34 schreef realist_ik het volgende:[..]
bullshit.
waren dat junks dan?
nee.
quote:
2. het is vooral goed om die dieven ervan te weerhouden zich nog in die winkel te laten zien
3. er is niks mis met wraakacties tegen pedofielen en als de dief zich niet in betreffende winkel laat zien, zal er niet veel gebeuren hoor...
quote:1. zo gaan die dingen. mensen zetten graag anderen een hak, er kan sprake zijn van een misverstand of een onterechte beschuldiging
Fuck dat, Nederlanders mogen hun bezittingen niet eens verdedigen met wapens terwijl menig crimineel met een gun/mes rondloopt.
Nee wij mogen ons niet beschermen met wapens omdat het gevaarlijk is en omdat je dan zomaar opeens allemaal mensen kunt doodschieten blablabla.
Wedden dat een sticker die ik in Denemarken op een autoraam zag geplakt helpt wanneer je het op je auto/huis plakt.
This house/car is protected bij Smith & Wesson, dan wist ik zeker wel dat ik het laat om hier binnen te treden.
[Dit bericht is gewijzigd door Mac11 op 09-10-2003 10:40]
quote:geen junks ... geen dieven ... geen winkelpersoneel ...
Op donderdag 9 oktober 2003 10:35 schreef Pharkus het volgende:[..]
Nee maar wel voorbeelden waar mensen dachten even een paar tikken uit te delen.
quote:Het is wel goed dat je dat voorbeeld noemt, dat van Tjoelker. Waarvan later bleek dat het allemaal toch wat anders lag. Hij was stomlazarus en agressief en is later tot martelaar uitgeroepen.
Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..
Doe toch niet zo stom...
Dat soort beeldvorming ontstaat dus snel omdat 'we' niet zo geinteresseerd zijn in de feiten, maar wel in een lekker verhaal.
quote:Nee, maar volgens jouw redenering had dat best gekund. Lees de krantenartikelen even door, het gaat niet om enkele tikken, het gaat om een mishandeling waarbij flink geschopt en geslagen werd.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:34 schreef realist_ik het volgende:
bullshit.
waren dat junks dan?
nee.
Wat doet de fysieke gesteldheid van die vrouw er dan toe? Is het haar eigen schuld dat ze eraan dood is gegaan? Nee tuurlijk niet, getuige andere geweldslachtoffers.
quote:het lijkt me vanzelfsprekend dat die foto's gemaakt worden, enkel en alleen, wanneer de dief gevat wordt en bij het overhandigen aan de politie...
Op donderdag 9 oktober 2003 10:36 schreef Coone het volgende:[..]
[..]1. zo gaan die dingen. mensen zetten graag anderen een hak, er kan sprake zijn van een misverstand of een onterechte beschuldiging
2. het is maar de vraag of dat werkt. notoire dieven trekken zich daar vrees ik niet zoveel van aan, hebben wellicht niet zoveel te verliezen.
3. er is wel wat mis met wraakacties tegen pedofielen, zeker als mensen hun kans schoon zien en de buurman waaraan ze al jaren een hekel hebben, maar geen pedofiel is, aan gaan klagen, wat ook is gebeurd.
quote:Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Mac11 het volgende:
3. er bestaat maar 1 manier om een lastig persoon op te lossen en dat is de dood, van mij mag het naar 3x een ernstige overtreding
Snap je wat ik bedoel? Jij kunt je om de één of andere reden niet in iemand anders verplaatsen. Dat is imo een geestelijke afwijking, of misschien is het een gevolg van je opvoeding. Jij bent het soort mensen dat Nederland naar de tering laat gaan. Jij komt met middeleeuwse bullshit. Wanneer was het nou beter, in de middeleeuwen of nu? In de middeleeuwen had jij als onderhorige vanaf je 7e moeten werken, een slaaf dus. Nu heb jij een opleiding gekregen en heb je zelfs een computer. Als je het er niet mee eens bent dat het nu beter is dan de middeleeuwen, moet je per direkt je computer inleveren en met je opleiding stoppen. Ik bedoel: waarom zou je dan nog meedoen met iets waar je het niet mee eens bent?
Snap je? Of snap je het nu nog steeds niet? Als je het na 3 keer lezen nog steeds niet snapt wordt het tijd dat je jezelf koest gaat houden, want je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Leer je plaats eens of herzie je mening.
quote:Dat je een geavanceerde maatschappij hebt wil helemaal niet zeggen dat er geen problemen meer zijn. Er zijn *altijd* problemen, dat is een oneindige gang van zaken. Die gedachte dat je een probleemvrije maatschappij kunt hebben is simpelweg idioot, waar komt die vandaan? Van al die reclame's met 'perfekte mensen' en 'perfekte huizen' en 'perfekte gezinnetjes'? Doe normaal zeg. Vroeger bij jou thuis *leek* het alsof alles perfekt was, maar jouw ouders hebben dezelfde problemen gehad als jij. Vroeger was het helemaal niet beter.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:38 schreef Mac11 het volgende:
Vind je niet dat er dan maar eens een wet moet komen die hierin verandering brengt, net zoiets als die draaideur criminelen wtf heb je eraan ze zitten in de gevangenis en kosten geld.
Wat ziek trouwens dat tegenwoordig de *jongeren* lopen te roepen dat het vroeger allemaal beter was! Ga toch weg man, vroeger was het *anders*, niet beter.
quote:En dan kan iedereen zien dat je een keer iets hebt gestolen? Wat is het nut daarvan? Als je het afzet tegen de nadelen blijf ik er tegen.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef realist_ik het volgende:[..]
het lijkt me vanzelfsprekend dat die foto's gemaakt worden, enkel en alleen, wanneer de dief gevat wordt en bij het overhandigen aan de politie...
Niet zoals een "te koop/gezocht"-prikbord waar iedereen zomaar iets bij kan hangen...
Als er iemand gevat wordt en er wordt op dat moment een foto gemaakt en opgehangen... niks mis mee toch?
Ik ben niet zo voor het indelen van de samenleving in goede en slechte mensen. Gewoon oppakken, straffen en als ze het weer doen: harder straffen. Maar geen publieke veroordeling, dat vind ik zo hypocriet. Daar lopen dan al die mensen die zelf de belasting oplichten heel opgewonden over te doen.
quote:O dus jij vind Amerika een land uit de middeleeuwen met slechte opleidingen en mensen zonder vooruitgang inzicht.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?
Snap je wat ik bedoel? Jij kunt je om de één of andere reden niet in iemand anders verplaatsen. Dat is imo een geestelijke afwijking, of misschien is het een gevolg van je opvoeding. Jij bent het soort mensen dat Nederland naar de tering laat gaan. Jij komt met middeleeuwse bullshit. Wanneer was het nou beter, in de middeleeuwen of nu? In de middeleeuwen had jij als onderhorige vanaf je 7e moeten werken, een slaaf dus. Nu heb jij een opleiding gekregen en heb je zelfs een computer. Als je het er niet mee eens bent dat het nu beter is dan de middeleeuwen, moet je per direkt je computer inleveren en met je opleiding stoppen. Ik bedoel: waarom zou je dan nog meedoen met iets waar je het niet mee eens bent?
Snap je? Of snap je het nu nog steeds niet? Als je het na 3 keer lezen nog steeds niet snapt wordt het tijd dat je jezelf koest gaat houden, want je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Leer je plaats eens of herzie je mening.
Mijn mening herzien dat doe ik.
Het lijkt nu net of ik alles dood wil zien naar 3x maar dat is niet waar.
Ik snap dat sommige mensen bij hun jeugd een trauma hebben overgehouden en dus niet normaal functioneren in het leven en dus het slechte pad gaan volgen, elk mens zal waarschijnlijk dit doen vooral als je ouders er niet zijn/geld&opleiding niet aanwezig zijn.
Tuurlijk wil je een oplossing voor die mensen hebben maar er zijn bepaalde grenzen die niet verder zullen worden gelegd kwa uitkeringen en dergelijke, eigenlijk is het ook niet geheel eerlijk als zo`n persoon met een dergelijke trauma de doodstraf krijgt het is eigenlijk de fout van de mens/ouders zelf.
Als iemand iets doet wat niet mag is hij er nog altijd zelf verantwoordelijk voor en niet de ouders, vanuit mijn oogpunt lijkt het me heel moeilijk om de nederlandse wet te overtreden het enigste waar ik voor ben bekeurt in mijn 18 jaar is openbaar drinken (45 euro) verder helemaal niks.
Toch ben ik van mening dat als een gevangenis die deze mensen probeert bij te sturen tot 3maal toe niet werkt dat er gewoon een andere oplossing voor moet komen.
Zeg niet dat overleven in Nederland moeilijk is, iedereen die wil kan bijna alles krijgen in dit superland.
Oja ik heb het btw. helemaal niet over VROEGAH maar over nu dus hoe je er bij komt dat ik oud van geest ben snap ik niet helemaal.
quote:allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:51 schreef Coone het volgende:[..]Gewoon oppakken, straffen en als ze het weer doen: harder straffen.
ze staan dezelfde dag weer op straat...
om desnoods in dezelfde winkel te gaan jatten...
quote:Sommige problemen los je niet op. Ook niet met foto's. Gewoon bedrijfsrisico
Op donderdag 9 oktober 2003 10:59 schreef realist_ik het volgende:[..]
allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:01 schreef Coone het volgende:[..]
Sommige problemen los je niet op. Ook niet met foto's. Gewoon bedrijfsrisico
quote:ja, hallo...
Op donderdag 9 oktober 2003 11:04 schreef Coone het volgende:[..]
Argumenten?
lees je eigen geneuzel nog eens na...
quote:Dat is grappig want op die winkeldievensite liet men juist een filmpje zien van een (in mijn ogen) doodnormale vrouw (en je zult tevens verbaast zijn hoeveel ouderen er pikken..)
Op donderdag 9 oktober 2003 09:54 schreef Railguy het volgende:ontopic: het heeft zin als het gaat om scholieren etc, dus jongere mensen. Het schikt af. Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan
quote:Geen argumenten dus.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:07 schreef realist_ik het volgende:[..]
ja, hallo...
lees je eigen geneuzel nog eens na...
quote:Het toont iig aan dat niet alle jonge marokkanen lui zijn en niet willen werken
Op donderdag 9 oktober 2003 10:15 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja het waren idd Marokkanen dat is al op het nieuws geweest maar dat heeft er in dit geval mi weinig mee te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 09-10-2003 11:16]
quote:Uit statistieken uit dat verheerlijkte America van je blijkt dat een wapen in huis 20 keer vaker een huisgenoot verwond/dood dan een inbreker. Wil jij nog steeds een wapen in huis om je te verdedigen, als je weet dat het 20 keer waarschijnlijker is dat je je eigen kind ermee dood?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:38 schreef Mac11 het volgende:
Fuck dat, Nederlanders mogen hun bezittingen niet eens verdedigen met wapens terwijl menig crimineel met een gun/mes rondloopt.
Nee wij mogen ons niet beschermen met wapens omdat het gevaarlijk is en omdat je dan zomaar opeens allemaal mensen kunt doodschieten blablabla.
quote:het ging over het straffen ...
Op donderdag 9 oktober 2003 11:10 schreef Coone het volgende:[..]
Geen argumenten dus.
Lees eens iets over de risicofactoren van bedrijfsvoering, da's heel normaal.
quote:Zoals een pak slaag dat is voor winkeldieven.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:01 schreef Coone het volgende:[..]
Gewoon bedrijfsrisico
quote:Nu pas een opmerking daarover
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef Re het volgende:
in het kader van portret recht zullen foto's ophangen niet de juiste weg zijn
Wat mij namelijk opviel is dat bijvoorbeeld in het op winkeldieven.nl getoonde filmpje de dader gewoon herkenbaar is en er kennelijk helemaal geen rekening gehouden moet worden met die wet op de privacy..
En RE idd, hetzelfde voor die foto's.
Ik was te verbijsterd om iets te zeggen. Ze waren trouwens ook met vier vrouwen.
Hoorde een paar dagen later wel dat er drie vrouwen waren opgepakt voor winkeldiefstal.
Maar, van die foto's? Ja, van mij mag het, als het inderdaad heterdaadjes zijn, geen vermoedens.
Vind trouwens ook dat deze gastjes, die die vrouw doodden, nooit meer bij een super mogen werken. Is compleet van de zotte, zo'n actie. Hoeven zij toch niks om te geven! Al wordt de hele winkel leeggejat!
quote:-nevermind-
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef Re het volgende:
in het kader van portret recht zullen foto's ophangen niet de juiste weg zijn
Hoe zit het dan met het portretrecht op die website?
quote:Portretrecht is slechts relatief. Bekende nederlanders mogen bijvoorbeeld ten allen tijde afgebeeld worden, omdat ze door bekend te worden het portretrecht opgeven. Ditzelfde argumenteerd de eigenaar van winkeldieven.nl: door te stelen, geeft de dief zijn portretrecht op. Dit geld natuurlijk alleen in die gevallen waar de beelden duidelijk een heterdaadje aangeven....
Op donderdag 9 oktober 2003 11:22 schreef Loedertje het volgende:
Nu pas een opmerking daaroverWat mij namelijk opviel is dat bijvoorbeeld in het op winkeldieven.nl getoonde filmpje de dader gewoon herkenbaar is en er kennelijk helemaal geen rekening gehouden moet worden met die wet op de privacy..
En RE idd, hetzelfde voor die foto's.
quote:Alsof het stelen van een blikjes drank zo vreselijk is. Ik keur het natuurlijk niet goed, en het is een probleem voor supermarkten e.d. Maar waarom wordt er zo hysterisch gereageerd op zo'n relatief licht vergrijp?
Op donderdag 9 oktober 2003 09:45 schreef Loedertje het volgende:
Als je al foto's en namen van winkeldieven gaat ophangen, waar trek je dan de lijn? rijden onder invloed, belastingfraudeurs, oplichters, huiselijkgeweld, verkrachters, moordenaars? Als je consequent bent ga je van hun ook allemaal de namen en foto's overal ophangen? Het wordt allemaal een beetje uit verband getrokken, niet in perspectief gezet.
quote:De oplossing is dat het dus wel moet gebeuren - en het p;lan van de zorgboerderijen spreekt me ook aan.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef realist_ik het volgende:[..]
het ging over het straffen ...
JIJ zei ... je moet ze oppakken en straffen ... bij herhaling harder straffen...
waarop ik zei dat dat in de praktijk niet gebeurt en vroeg wat dan wel een oplossing zou kunnen zijn...
quote:Idd.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:21 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Zoals een pak slaag dat is voor winkeldieven.
Maar beide mag niet.
quote:Idd.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:03 schreef Coone het volgende:[..]
Idd.
Maar beide mag niet.
Beide mag niet.
quote:Wat voegt het toe om mijn post te herhalen?
Op donderdag 9 oktober 2003 12:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Idd.
Beide mag niet.
quote:Een relax/afkick kuur geven met sauna, schone bedden, schone wc`s, schone spuiten, en natuurlijk als je eruit komt heb je een volledige schone geest zonder opleiding die alsnog waardeloos is in het normale leven.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:59 schreef realist_ik het volgende:[..]
allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 09-10-2003 12:27]
quote:Waarom zou het dast worden?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Wordt dit ook weer een B-topic ?
Waarom zou iets een B topic worden als JIJ het er niet mee eens bent?
quote:Dat is wel een HELE kromme vergelijking.
Doe toch niet zo stom...
De dief was in dit geval heroine junk met AIDS en zo. ja, dan ben je zwak. die andere 2 waren relaitef gezond.
Jij vergelijk een stukje glas met een stuk hout die staal moeten zijn.
quote:Je bedoelt dat je een zieke vrouwelijke junk dus al helemaal niet te lijf zou moeten gaan.?
Op donderdag 9 oktober 2003 13:51 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Dat is wel een HELE kromme vergelijking.
De dief was in dit geval heroine junk met AIDS en zo. ja, dan ben je zwak. die andere 2 waren relaitef gezond.
Jij vergelijk een stukje glas met een stuk hout die staal moeten zijn.
quote:Ah OK, dan heb jij een bedrijfje. Ik ben junk. ik steel iedere dag zeg 10 blikjes bier bij je en as ik gepakt word 15 want dan ben ik dorstig. Volgens jou mag ik datr doen want dat is bedrijfsrisico.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:10 schreef Coone het volgende:[..]
Geen argumenten dus.
Lees eens iets over de risicofactoren van bedrijfsvoering, da's heel normaal.
Nu zijn er nog 10 anderen die hetzelfde zijn als ik en die stelen ook bij jou.
Goed toch? jij vind het immers niet erg want de politie doet er wel wat tegen.
quote:Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan. als je het netjes in een kluis hebt liggen met wat ammo er naast in een andere kluis en je pakt dat? dan hoort de inbreker dat en gaat hij echt niet op je af rennen.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:13 schreef Croga het volgende:[..]
Uit statistieken uit dat verheerlijkte America van je blijkt dat een wapen in huis 20 keer vaker een huisgenoot verwond/dood dan een inbreker. Wil jij nog steeds een wapen in huis om je te verdedigen, als je weet dat het 20 keer waarschijnlijker is dat je je eigen kind ermee dood?
Dat is zo'n wit bolletje dat licht geeft.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:03 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ah OK, dan heb jij een bedrijfje. Ik ben junk. ik steel iedere dag zeg 10 blikjes bier bij je en as ik gepakt word 15 want dan ben ik dorstig. Volgens jou mag ik datr doen want dat is bedrijfsrisico.
Nu zijn er nog 10 anderen die hetzelfde zijn als ik en die stelen ook bij jou.
Goed toch? jij vind het immers niet erg want de politie doet er wel wat tegen.
quote:[sarcastisch]
Op donderdag 9 oktober 2003 14:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan.
zie ook het topic Stoerdoenerij
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 09-10-2003 14:13]
quote:Ja, of die inbreker heeft je al te pakken omdat jij net een half uur bezig bent geweest met twee kluisjes open te trekken.... Daarnaast heb ik laatst een prachtige demonstratie gezien van zo'n kluisje.... Iedere derde debiel heeft de gemiddelde gunsafe in ongeveer 10 seconden open... ook je zoon! En als je een betere gunsafe neemt, krijg je die zelf weer niet snel genoeg open..... is de gun derhalve nutteloos....
Op donderdag 9 oktober 2003 14:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan. als je het netjes in een kluis hebt liggen met wat ammo er naast in een andere kluis en je pakt dat? dan hoort de inbreker dat en gaat hij echt niet op je af rennen.
quote:in zekere mate ja.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:54 schreef Coone het volgende:[..]
Je bedoelt dat je een zieke vrouwelijke junk dus al helemaal niet te lijf zou moeten gaan.?
Dat meindert nog had geleefd was als ze hem niet hadden geslagen. dat die vrouw dan ook niet gemept was had ze ook nog geleeft.
Echter, de vrouw was in dermate slechte staat dat ze na 1 of 2 klappen neer zou gaan. die andere 2 waren normale personen.
Die hadden geen AIDS of een drugsverslaving. die conditie was dan ook op peil.
quote:Ik bedoelde normale mensen. mensen die zo zijn komen wellicht ook niet legaal aan een wapen aangezien de meeste zelfsrecpecterende schietverenigingen niet van die apen toelaat.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:12 schreef BdR het volgende:[..]
[sarcastisch]
nee, in Nederland kunnen we wel verantwoordelijk met vuurwapens om gaan
[/sarcastisch]zie ook het topic Stoerdoenerij
quote:Ik weet niet waar je dat hebt gezien maar dan moet je er ten eerste met een breekijzer aan te pas komen. ten tweede kan je het slot er wel aframmen maar het zijn maar kleine palletjes die alles op zijn plek houden. als je wat kapot maakt slaan alle pennen vast.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:12 schreef Croga het volgende:[..]
Ja, of die inbreker heeft je al te pakken omdat jij net een half uur bezig bent geweest met twee kluisjes open te trekken.... Daarnaast heb ik laatst een prachtige demonstratie gezien van zo'n kluisje.... Iedere derde debiel heeft de gemiddelde gunsafe in ongeveer 10 seconden open... ook je zoon! En als je een betere gunsafe neemt, krijg je die zelf weer niet snel genoeg open..... is de gun derhalve nutteloos....
en een electronische kluis maak jij niet in 10 sec open als je de code niet kent.
moet je iig niet de geboortedatum van jezelf nemen ofzo. DUh
quote:ja maar als iedereen 'normaal' zou zijn, dan hadden we ook geen winkeldieven of inbrekers waartegen we ons zouden moeten wapenen, dus wat lul je nou?
Op donderdag 9 oktober 2003 14:17 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik bedoelde normale mensen.
denk je nou echt dat Nederland, of elk willekeurig andere land, veiliger wordt als je de burgers met vuurwapens voorziet
quote:Zo zorgvuldig zijn de schietverenigingen tegenwoordig helaar niet meer gezien het feit dat jij wel lid mocht worden
Op donderdag 9 oktober 2003 14:17 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ik bedoelde normale mensen. mensen die zo zijn komen wellicht ook niet legaal aan een wapen aangezien de meeste zelfsrecpecterende schietverenigingen niet van die apen toelaat.
quote:Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de mensen DIE een vuurwapen bezitten in NL een relatief zware selectieprocedure hebben doorgaan voordat ze er een mochten hebben. Ik bedoel nu de mensen die er een LEGAAL hebben.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:21 schreef BdR het volgende:[..]
ja maar als iedereen 'normaal' zou zijn, dan hadden we ook geen winkeldieven of inbrekers waartegen we ons zouden moeten wapenen, dus wat lul je nou?
denk je nou echt dat Nederland, of elk willekeurig andere land, veiliger wordt als je de burgers met vuurwapens voorziet
Ik wilde ook zeggen dat je gewoon stom bezig bent als je je kind al niet meer van een inbreker kan onderscheiden en die maar neerschiet voor het gemak.
In amerika gebeuren dan ook de meeste vuurwapenongelukken. afgezien van oorlogen.
quote:Zal ik de desbetreffende persoon eens verdedigen?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?
Waarom zou hij zich verplaatsen in een junk? Dat is niks meer dan een poging om haar acties goed te praten. Ze had zo'n slechte jeugd. Ze kon maar geen baan vinden. Ze werd altijd gepest. Dat is onzin, ieder mens heeft een eigen wil (zwakbegaafden daargelaten) en zelfs al heb je een belabberde opvoeding gehad, iedereen weet donders goed dat stelen verkeerd is.
En de vergelijking met de middeleeuwen is ook stierenstront. Waarom zou middeleeuws straffen ineens een feodale samenleving met zich meebrengen? Volstrekte onzin en een vergelijkin die uit pure onmacht is gemaakt. Het is niet én én, je kunt heus wel bepaalde zaken uit die tijd overnemen terwijl je de rest weg laat.
Hij moet zich koest houden? Hij heeft er geen verstand van? Hij moet zijn plaats leren? Sjonge jonge zeg, jij bent wel het voorbeeld van een democratie he? Of beter gezegd, het typische voorbeeld van de 'ik sta boven jou' mentaliteit van links. M.a.w., wereldvreemd maar wel goed wetend wat goed is voor de rest. En dan vraag je je misschien af waarom er zoveel mensen op Fortuijn stemden.
Voor de goede orde, ook van mij mogen ze radbraken op het marktplein gerust weer invoeren. Dan denken mensen wel 3x na voordat ze iets jatten, in plaats van nu dat ze weten dat ze na 10 minuten het bureau al uit zijn.
Alhoewel ik absoluut vindt dat dat er niks mee te maken hoeft te hebben, vind ik het wel raar. Wees dan consequent met kreten als "haatzaaierij".
[Dit bericht is gewijzigd door Dodec op 09-10-2003 16:12]
quote:Het kijkt erop dat winkeldieven blauwe plekken, gebroken ledematen en zelfs een dodelijke afloop moeten gaan incalculeren als ondernemersrisico. (Net zoals sommige middenstanders)
Op donderdag 9 oktober 2003 14:08 schreef Coone het volgende:[..]
Ik keur het niet goed.
Ik zeg alleen dat winkeldiefstal bij het bedrijfsrisico hoort en ook ingecalculeerd is in de meeste begrotingen.
Dan is een schandpaal toch een mensvriendelijker instrument om winkeldiefstal tegen te gaan.
quote:Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:59 schreef Dodec het volgende:
Raar eigenlijk dat wanneer Volkert Pim Fortuyn dood schiet, mensen gelijk "Melkert Moordenaar!" roepen, volgens een de-vijand-van-mijn-vriend-is-uiteraard-de-vriend-van-mijn-andere-vijand-redeneringen, maar nu blijft het angstvallig stil rond Johan "rotschop" Remkes.Alhoewel ik absoluut vindt dat dat er niks mee te maken hoeft te hebben, vind ik het wel raar. Wees dan consequent met kreten als "haatzaaierij".
Ik ben het met je eens: Bernhard, Eerdmans en Remkes en Huffnagel hebben wel wat uit te leggen.
quote:Yep. What goes around, comes around.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:[..]
Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Ik ben het met je eens: Bernhard, Eerdmans en Remkes en Huffnagel hebben wel wat uit te leggen.
quote:* ook mee eens
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:
quote:Ook in straat-interviews viel de naam van Bernhard een paar keer. Hoewel ie er strikt genomen niets mee te maken heeft, zal ie zelf ook wel beseffen dat ie door het betalen van de boete het signaal afgegeven heeft dat het niet erg is om winkeldieven te slaan. Dat niet iedereen maat kan houden is niet zijn schuld, maar dat had ie natuurlijk wel van te voren kunnen en moeten bedenken.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:[..]
Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Daar zit toch een aardig verschil tussen.
quote:Inderdaad, en daar vielen klappen omdat de overvaller zich tegen een aanhouding door de eigenaar/bedrijfsleider? verzette.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:55 schreef Knarf het volgende:
Een ding is toch anders bij het Bernhard verhaal.
Daar ging het om een overval (remember: het mes).
Dit was een winkel diefstal.Daar zit toch een aardig verschil tussen.
In dit geval, van Anja, gaat het puur om een afstraffing. Is dus heel iets anders.
quote:Ben ik met je eens. Je zal mij ook niet horen beweren dat het allemaal Bernard's schuld is. Maar hij had ook moeten beseffen dat niet iedereen slim genoeg is om het onderscheid te maken en dat ie het signaal gaf dat buitenproportioneel geweld en eigen rechter spelen toegestaan is.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:55 schreef Knarf het volgende:
Een ding is toch anders bij het Bernhard verhaal.
Daar ging het om een overval (remember: het mes).
Dit was een winkel diefstal.Daar zit toch een aardig verschil tussen.
quote:het ging helemaal niet om dat hij dat goedkeurd.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:45 schreef Parabola het volgende:[..]
Ook in straat-interviews viel de naam van Bernhard een paar keer. Hoewel ie er strikt genomen niets mee te maken heeft, zal ie zelf ook wel beseffen dat ie door het betalen van de boete het signaal afgegeven heeft dat het niet erg is om winkeldieven te slaan. Dat niet iedereen maat kan houden is niet zijn schuld, maar dat had ie natuurlijk wel van te voren kunnen en moeten bedenken.
Hij wilde weten HOE VER men MAG gaan.
De regering moet gewoon iets doen om de diefstal terug te dringen, want als dat niet gebeurt komen er nog veel meer van dit soort incidenten. Want als jij een winkelier was zou je je ook niet je spullen af laten pakken als je weet dat de dader toch niet gepakt wordt.
quote:Onjuist, Bernhard keurde het gedrag van de AH-medewerkers zeer beslist wel goed.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:28 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
het ging helemaal niet om dat hij dat goedkeurd.
Hij wilde weten HOE VER men MAG gaan.
quote:Een gevecht tussen 5 of meer mannen met een vrouw van amper veertig kilo?
Op donderdag 9 oktober 2003 18:46 schreef Coenass het volgende:
Als de politie niks doet, en die doet niks!, wordt je zo langzamerhand gedwongen om zelf maatregelen te nemen. Iemand doodslaan vind ik geen gepaste maatregel, maar misschien is er wel een gevecht ontstaan, waarbij de medewerkers zelf ernstig bedreigd waren.
Bovendien staat helemaal nog niet vast of deze vrouw iets gestolen heeft (al vind ik dat zelf ook niet erg relevant).
quote:Mag ik dat zelf nog beslissen?
Want als jij een winkelier was zou je je ook niet je spullen af laten pakken als je weet dat de dader toch niet gepakt wordt.
quote:Nee.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:52 schreef BretsiG het volgende:
Nog een keer voor iedereen:1] AH-medewerkers slaan misschien een keer te veel in op een man die een gewapende overal pleegde.
quote:Het Marokkaanse aspect doet in deze niet terzake (je rept bij het eerste voorbeeld immers ook niet over het allochtone slachtoffer), bovendien mis ik de bronvermelding.
2] Vijf marokkaanse jongeren slaan een hulpeloze dievegge dood.
quote:In beide gevallen worden enigszins agressieve verslaafden na diefstal te pakken genomen door opgefokt supermarkt personeel, het verschil is dat het bij het 2e geval verkeerd afliep.
Het verschil is duidelijk?
quote:Ik wil gewoon het punt maken dat het met de diefstal de spuigaten uitloopt en dat ik er niet van sta te kijken dat er zoiets als dit gebeurd is. Ik zou zelf ook een dief achtervolgen en als die dief vervolgens geweld tegen mij zou gaan gebruiken zou ik ook (in gepaste mate) geweld terug gebruiken. Anders kan ik net zo goed (als ik er één zou hebben) mijn winkel 's nachts openlaten, omdat de junks toch ook moeten eten.
Op donderdag 9 oktober 2003 19:13 schreef Coone het volgende:
Mag ik dat zelf nog beslissen?
Bovendien gaat het hier niet eens om winkeliers maar om jongens die in een winkel werkten.
quote:Nogmaals: 1. het is hier helemaal niet zeker dat er sprake is van diefstal en 2. als jij het punt wil maken dat het met de diefstal de spuigaten uitloopt dan kan jij vast wel cijfers laten zien over die enorme toename.
Op donderdag 9 oktober 2003 19:26 schreef Coenass het volgende:[..]
Ik wil gewoon het punt maken dat het met de diefstal de spuigaten uitloopt en dat ik er niet van sta te kijken dat er zoiets als dit gebeurd is. Ik zou zelf ook een dief achtervolgen en als die dief vervolgens geweld tegen mij zou gaan gebruiken zou ik ook (in gepaste mate) geweld terug gebruiken. Anders kan ik net zo goed (als ik er één zou hebben) mijn winkel 's nachts openlaten, omdat de junks toch ook moeten eten.
quote:Je denkt toch niet dat er meer wordt gestolen dan vroeger?
Op donderdag 9 oktober 2003 19:26 schreef Coenass het volgende:[..]
Ik wil gewoon het punt maken dat het met de diefstal de spuigaten uitloopt
dus boeie
quote:http://www.minjust.nl/b_organ/npc/actueel/s_161_preventief_winkeldief.htm
Op donderdag 9 oktober 2003 19:30 schreef Coone het volgende:[..]
Nogmaals: 1. het is hier helemaal niet zeker dat er sprake is van diefstal en 2. als jij het punt wil maken dat het met de diefstal de spuigaten uitloopt dan kan jij vast wel cijfers laten zien over die enorme toename.
quote:Ik mag hopen dat je kinderen aan de spuit gaan later
Op donderdag 9 oktober 2003 20:14 schreef Oosthoek het volgende:
Ik weiger te treuren om de dood van een junk.
Ik word zo langzamerhand echt strontziek van dit soort opmerkingen. Heb je dan echt geen gevoel in je donder?
quote:Dan is het ook niet mijn taak om in te grijpen als jij op straat doodgeschopt wordt....
Op donderdag 9 oktober 2003 19:33 schreef L4zY het volgende:
zou er niet wakker van liggen als er uit de winkel gestolen word waar ik vakken vul, is toch een kut winkel en het is niet mijn taak om dieven tegen te houden..dus boeie
quote:NOS-journaal.
Op donderdag 9 oktober 2003 19:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(gezien het Bernhard topic dicht is maar even hier:)
[..]Nee.
De man pleegde geen gewapende overval, hij deed (zonder vertoning van wapen) een greep in de kassa toen de kassamedewerkster even niet oplette.
Pas nadat hij door 4 fanatieke mannen werd achtervolgd toonde hij een mes welke hij vervolgens in het water gooide, (en legde eveneens het gestolen geld op straat, daarna werd hij alsnog na de arrestatie flink geschopt door de AH-medewerkers).
Dus geen gewapende 'overval'
[..]Het Marokkaanse aspect doet in deze niet terzake (je rept bij het eerste voorbeeld immers ook niet over het allochtone slachtoffer), bovendien mis ik de bronvermelding.
[..]
Normaal krijgen Marokkanen die iemand doodschoppen heel wat minder applaus op Fok!
Stelende junks zijn irritant, maar als je zo tekeer gaat dan heeft dat geen fuck meer te maken met medelijden met je baas.
Die gasten hadden gewoon zin om lekker iemand in elkaar te rossen.
Nou van mij mogen ze hier lekker lang voor zitten
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 21:28 schreef thomba het volgende:
[afbeelding]
quote:Bij ons in de winkel loopt een ingehuurde beveiligingsdienst rond, maar die mogen eigenlijk die mensen ook niet aanraken
Op donderdag 9 oktober 2003 09:53 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik zou hem laten rennen. Het is niet mijn taak als winkelbediende om dieven tegen te houden. Daar huren ze maar een beveiligingsbeambte met privileges voor in.
Zelf ben ik eens met een mes bedreigd. Maar toen ben ik met m'n stomme kop frontaal in de aanval gegaan. Ik kreeg een blackout en weet er niet veel meer van.
Als een winkeldief wordt aangehouden dan moet deze vast worden gehouden tot de politie er is (welke vaak vrij snel ter plekke is). Maar als er door de winkeldief geslagen wordt of wat dan ook, dan is terugslaan geoorloofd vind ik. Maar je moet niet te ver gaan. Dus tegen de grond werken en wachten op de politie.
quote:Nouw Ja zeg
Op donderdag 9 oktober 2003 20:14 schreef Oosthoek het volgende:
Ik weiger te treuren om de dood van een junk.
Op welke partij stem jij bij de verkiezingen ?
Ik denk dat ik het al weet
Geen enkel fatsoenlijk mens met een degelijke opvoeding zal het in z'n hoofd halen een zielige, kleine, broodmagere, armetierige junk met z'n vijven dood te schoppen om een blikje bier. Dat het blijkbaar weer Marokkaantjes geweest zijn, die dit wel nodig achtten, zegt genoeg.
Buiten het door de overheid verwaarloosde probleem van winkeldiefstal, hebben we in dit land nog één ander groot probleem. En dat is niet de algemeen heersende beperkte moraal (ik hoor niemand zeggen dat het schoppen van een junk normaal is, laat staan doodschoppen, jullie wel?), maar dat zijn criminele, respectloze, adolescente Marokkanen. Tijd om daar eens wat aan te doen.
quote:Bron: AT5.nl
Anja Joos had niets gestolen.De 43-jarige Anja Joos, de vrouw die maandag in de Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij aan de gevolgen daarvan overleed, had niets gestolen uit de Dirk van den Broek-supermarkt aan het Marie Heinekenplein. Zij had wel een blikje bier bij zich, maar die had ze betaald.
Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie L. de Wit vrijdagmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.
Een van de verdachten heeft bekend te hebben geschopt.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:55 schreef static het volgende:
ZE HAD NIETS GESTOLEN
Bron: AT5.nl
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:07 schreef Oksel het volgende:
Ach.Ze zullen het heus niet zonder reden gedaan hebben.
quote:En alle hollanders die juigend aan de zijlijn staan? Zijn die niet net zo crimineel, als ik jou woorden goed opvat heb je een probleem met marokkanen maar maakt het je niet uit dat de hollandse moraal dus is dat "zieke" "zwakke" en "criminelen" elementen met harde hand uit de samenleving wordet geschopt?
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:23 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind het wederom grappig om te zien, dat we net doen of wij als maatschappij ineens een groot probleem hebben. En net doen of de afkomst van de daders er helemaal niet toe doet. Gehersenspoeld als we in dit lieve landje allemaal zijn, door mensen als Cohen.Geen enkel fatsoenlijk mens met een degelijke opvoeding zal het in z'n hoofd halen een zielige, kleine, broodmagere, armetierige junk met z'n vijven dood te schoppen om een blikje bier. Dat het blijkbaar weer Marokkaantjes geweest zijn, die dit wel nodig achtten, zegt genoeg.
Buiten het door de overheid verwaarloosde probleem van winkeldiefstal, hebben we in dit land nog één ander groot probleem. En dat is niet de algemeen heersende beperkte moraal (ik hoor niemand zeggen dat het schoppen van een junk normaal is, laat staan doodschoppen, jullie wel?), maar dat zijn criminele, respectloze, adolescente Marokkanen. Tijd om daar eens wat aan te doen.
quote:Ach, als de OvJ het meedeelt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:08 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Knap dat AT5 dat weet.
quote:Le-zen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:08 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Knap dat AT5 dat weet.
quote:
Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie L. de Wit vrijdagmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 10-10-2003 16:12]
quote:Anja Joos had niets gestolen
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:09 schreef Coone het volgende:[..]
Ach, als de OvJ het meedeelt.
AMSTERDAM Anja Joos,de 43-jarige vrouw
die maandag in de Amsterdamse Pijp werd
mishandeld en aan de gevolgen daarvan
overleed,had niets gestolen uit de Dirk
van den Broek-supermarkt.Dat heeft de
Amsterdamse hoofdofficier van justitie
bekendgemaakt.
Tot dusver werd aangenomen dat de vrouw
bier en hondenvoer had gestolen,waarop
een aantal supermarktmedewerkers en
omstanders haar mishandelden.
Vannacht heeft de politie een zevende
aanhouding verricht in verband met de
dood van de vrouw.Het gaat om een
18-jarige man,die geen medewerker zou
zijn van de supermarkt.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:09 schreef Bommelding het volgende:
Volgende keer beter dan.
quote:Of ze heeft de buit onderweg geloost!
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:11 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Dat zegt niets, ze was het vast van plan.
quote:Precies, doodschoppen die handel
quote:zo kunnen we wel bezig blijven!
Laten we iedereen in dit land maar meteen achter de tralies zetten of verrot slaan, want ja, iemand zou toch eens een misdaad kunnen begaan!
quote:Maar om nou een winkeldief achterna te gaan en helemaal verrot te slaan ?.... NOPE ! Al begrijp ik heel goed hoe genaaid je je voelt als er weer iemand met jouw spullen vandoor wil gaan.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:11 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb er een aantal weken zelf eentje gevangen.
Bij zijn nekharen vastgepakt en netjes gewacht tot de politie kwam
quote:T'is wel goed met je.
Tot nu toe zijn je meeste aannames over deze zaak fout gebleken, dus ga maar ergens anders trollen.
quote:Wanneer kom jij weer bij de Dirk? Dan instrueer ik ze vast.
Doe toch niet zo idioot man - ze had iets afgerekend - maar jij wil met alle macht het geweld goed praten............. Sick!
quote:en daar moet ook iets aan gedaan worden.. beter dan op dit moment! Maar wel door overheid/justitie en politie.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:14 schreef ondeugend het volgende:[..]
Maar om nou een winkeldief achterna te gaan en helemaal verrot te slaan ?.... NOPE ! Al begrijp ik heel goed hoe genaaid je je voelt als er weer iemand met jouw spullen vandoor wil gaan.
betere opvang junks
draaideurcriminelen langer achter de tralies
verplicht afkicken (hoewel dat onmogelijk is als iemand al 20 jaar aan de heroine is..) of desnoods heroine verstrekken..
quote:Precies wat ik zeg, gehersenspoeld dus. De media nablaten. Net doen of de daders ieder willekeurig persoon had kunnen zijn, daarbij weer even voor het gemak vergetend dat het toch echt weer Marokkanen waren. Jezelf een complex aanpraten heet dat.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:08 schreef trekdrop het volgende:
En alle hollanders die juigend aan de zijlijn staan? Zijn die niet net zo crimineel, als ik jou woorden goed opvat heb je een probleem met marokkanen maar maakt het je niet uit dat de hollandse moraal dus is dat "zieke" "zwakke" en "criminelen" elementen met harde hand uit de samenleving wordet geschopt?
Trouwens, mensen die hier op zo'n forum roepen dat ze het wel prima vinden dat junks worden doodgeschopt, die kletsen maar wat. Allemaal grootspraak . Ik weet zeker dat die mensen wel anders piepen als je het voor je ogen ziet gebeuren. Behalve die Marokkanen natuurlijk, die brengen het zelf in praktijk
.
quote:tnx!
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:15 schreef barman het volgende:
De doodgeschopte vrouw is dus geen dief. Beetje respect mag wel. Ze had net nog een eigen topic. waarom moet ze nu in dit algemene topic. Zet haar dan bij een oude [slachtoffer zinloos geweld] als niet elk vermoord idividu op Fok een eigen topic mag..
heb ik hier [centraal] Feedback OOG ook al gezegd..
[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 10-10-2003 16:20]
quote:Wat kun je er meer over vertellen? Ik ruik waardevolle informatie die je ons kunt vertellen!
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:17 schreef Ripley het volgende:
Zoals eerder gezegd: in die winkel loopt een keurige bewakingsdienst die dat soort dingen meestal goed oplost. Als die even bezig zijn of als de persoon in kwestie al buiten staat, heeft het personeel echter de neiging te gaan junkje pesten: makkelijke slachtoffers aanpakken dus. Bovendien was dit vrouwtje echt klein en mager, moet je die dan zo aanpakken? Ik woon er om de hoek en heb zelfs wel eens wat gezegd van bepaald gedrag van het personeel van die dirk v/d broek, beneden alle peil.
quote:Die hebben nooit enig effect gehad.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:15 schreef Bommelding het volgende:
Het is wachten op een stille tocht.
quote:Ik heb gehoord van mensen uit de buurt dat behoorlijk wat mensen het hebben gezien en dat niemand wat heeft gedaan. Ik vind die mensen ook schuldig. En dat waren bijna allemaal nederlanders.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:18 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Precies wat ik zeg, gehersenspoeld dus. De media nablaten. Net doen of de daders ieder willekeurig persoon had kunnen zijn, daarbij weer even voor het gemak vergetend dat het toch echt weer Marokkanen waren. Jezelf een complex aanpraten heet dat.
Trouwens, mensen die hier op zo'n forum roepen dat ze het wel prima vinden dat junks worden doodgeschopt, die kletsen maar wat. Allemaal grootspraak
. Ik weet zeker dat die mensen wel anders piepen als je het voor je ogen ziet gebeuren. Behalve die Marokkanen natuurlijk, die brengen het zelf in praktijk
.
quote:Het blijft natuurlijk doodslag, het verandert weinig aan de misdaad die de medewerkers en buitenstaanders hebben begaan, maar het maakt het er wel nog triester van...
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:09 schreef Coone het volgende:[..]
Dus wel
Moord dus.
kutamsterdammers..
Ik hoop echt dat de daders hiervoor zeer zwaar bestraft zullen worden.
Wat mij betreft krijgen ze allemaal 20 jaar!
quote:Ja, want dit soort dingen gebeurt buiten amsterdam nooit
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:20 schreef Libris het volgende:[..]
Het blijft natuurlijk doodslag, het verandert weinig aan de misdaad die de medewerkers en buitenstaanders hebben begaan, maar het maakt het er wel nog triester van...
kutamsterdammers..
quote:Precies wat ik zeg, de zaak heeft niks met stelen te maken.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:10 schreef robh het volgende:
[afbeelding]Wal-ge-lijk
Gewoon weer een dertien-in-een-dozijn-gevalletje van criminele kutmarokkaantjes die zich niet normaal kunnen gedragen
. En daar maken wij ons met z'n allen druk om alsof het de schuld is van Balkenende, Prins Bernhard, noem maar op
quote:Ok, neem terug, had eerst kutmarokkanen staan..
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:22 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja, want dit soort dingen gebeurt buiten amsterdam nooit
.
Hoop dat er in ieder geval genoeg bewijs is voor een veroordeling van de daders.
quote:Daar komt het wel op neer ja..
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:23 schreef barman het volgende:
Dus voortaan ben ik mijn leven niet meer zeker als:
-het pieppoortje als ik niks heb gestolen afgaat. Let op: dit overkomt de besten onder ons wel eens.
-de supermarkt na het afrekenen verlaat en in de ogen van het puberale hengsterige personeel afwijk maar verder nergens alarmbellen gaan rinkelen.
-er niet gewoon goed uit zie en dus afwijk van de modelklant.
quote:Die keer dat ik er wat van zei waren het 2 nederlanders en een marrokaan, dus ga alsjeblieft niet zeggen dat per se weer die marokkanen zijn. De hele sfeer onder het personeel in die winkel is gewoon verziekt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:23 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Precies wat ik zeg, de zaak heeft niks met stelen te maken.
Gewoon weer een dertien-in-een-dozijn-gevalletje
van criminele kutmarokkaantjes die zich niet normaal kunnen gedragen
. En daar maken wij ons met z'n allen druk om alsof het de schuld is van Balkenende, Prins Bernhard, noem maar op
quote:Precies, zo doen wij dat als welopgevoede Hollandse kaaskoppen. Gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en verder niks aan het handje.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:11 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb er een aantal weken zelf eentje gevangen.
Bij zijn nekharen vastgepakt en netjes gewacht tot de politie kwam
Offeh... ben jij toevallig ook Marokkaanse?
quote:Kennelijk niet als je bij de Dirk v/d broek op het heinekenplein werkt. Maar goed, dat wil jij toch kennelijk niet horen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:28 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Precies, zo doen wij dat als welopgevoede Hollandse kaaskoppen. Gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en verder niks aan het handje.
quote:allang.. heeft meteen dezelfde dag de raadsvergadering geopend met een heftige speech..
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:27 schreef Chris_Redfield het volgende:
En heeft Cohen al gereageerd nu zijn knuffel allochtonen een onschuldige vrouw hebben dood getrapt?
quote:Goh.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:23 schreef Lemmeb het volgende:Precies wat ik zeg, de zaak heeft niks met stelen te maken.
Gewoon weer een dertien-in-een-dozijn-gevalletje
van criminele kutmarokkaantjes die zich niet normaal kunnen gedragen
quote:...
Nu neemt men het recht in eigen hand en is het weer niet goed. Kan Cohen z'n mondje wel weer opentrekken als opperbrave burgervader, maar er is toch geen hond die hem serieus neemt.
Anja Joos, de vrouw die maandag in de Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij overleed, had niets gestolen bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein. Dat heeft de hoofdofficier van justitie De Wit bekendgemaakt.
quote:Staat die speech ook nog ergens online?
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:31 schreef Ole het volgende:[..]
allang.. heeft meteen dezelfde dag de raadsvergadering geopend met een heftige speech..
quote:Ja dat staat hierboven ook al een paar keer.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:33 schreef MasterPeace het volgende:
ANJA JOOS HAD NIETS GESTOLENAnja Joos, de vrouw die maandag in de Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij overleed, had niets gestolen bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein. Dat heeft de hoofdofficier van justitie De Wit bekendgemaakt.
quote:ik zal eens zoeken voor je..
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:33 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Staat die speech ook nog ergens online?
"Het is laf om een vrouw te intimideren te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen één vrouw te lijf gaan. Dit moeten wij afkeuren en veroordelen", zei Job Cohen.
De burgemeester hield woensdag in de raad een toespraak naar aanleiding van de dood van de 43-jarige Anja Joos na een vermoedelijke winkeldiefstal bij een supermarkt in de Pijp.
"Zwijgen is geen optie. We moeten onze normen duidelijk benoemen en schendingen daarvan openlijk aan de kaak stellen, zodat we tegen schendingen kunnen optreden." De verklaring werd door de raad met applaus ontvangen
quote:Ik hoop dat na de woorden nu ook eens de daden komen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:36 schreef Ole het volgende:
Hier alvast wat quotes ( at5.nl) COHEN VOL AFSCHUW OVER MISHANDELING
"Het is laf om een vrouw te intimideren te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen één vrouw te lijf gaan. Dit moeten wij afkeuren en veroordelen", zei Job Cohen.
De burgemeester hield woensdag in de raad een toespraak naar aanleiding van de dood van de 43-jarige Anja Joos na een vermoedelijke winkeldiefstal bij een supermarkt in de Pijp.
"Zwijgen is geen optie. We moeten onze normen duidelijk benoemen en schendingen daarvan openlijk aan de kaak stellen, zodat we tegen schendingen kunnen optreden." De verklaring werd door de raad met applaus ontvangen
quote:Nee, als je even verder onderzoek had gepleegd zie je in mijn fotoboek dat dat niet het geval is.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:28 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Precies, zo doen wij dat als welopgevoede Hollandse kaaskoppen. Gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen en verder niks aan het handje.
Edit: Doet er niet zo veel toe eigenlijk.
Al begrijp ik heel goed waar sommige gevoelens vandaan komen.
[Dit bericht is gewijzigd door ondeugend op 10-10-2003 16:42]
quote:Toch weer een Marokkaan erbij heh. Je ontkomt er gewoon niet aan.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:27 schreef Ripley het volgende:
Die keer dat ik er wat van zei waren het 2 nederlanders en een marrokaan, dus ga alsjeblieft niet zeggen dat per se weer die marokkanen zijn. De hele sfeer onder het personeel in die winkel is gewoon verziekt.
En ja, kaaskoppies zijn ook heus weleens stout. Over uitgekauwde discussies gesproken .
quote:Heeft dat volgens jou met die specifieke winkel te maken, met het personeelsbeleid bij de Dirk of is er iets anders aan de hand?
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:27 schreef Ripley het volgende:[..]
Die keer dat ik er wat van zei waren het 2 nederlanders en een marrokaan, dus ga alsjeblieft niet zeggen dat per se weer die marokkanen zijn. De hele sfeer onder het personeel in die winkel is gewoon verziekt.
quote:Die eigen verantwoordelijkheid waar jij het trouwens zo mooi over hebt , gaat tot zo ver he ! Ik heb hem genomen maar niet door de wet te overtreden.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:42 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Toch weer een Marokkaan erbij heh. Je ontkomt er gewoon niet aan.
En ja, kaaskoppies zijn ook heus weleens stout. Over uitgekauwde discussies gesproken
.
Beetje rare zin er tussen Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen dus.
[Dit bericht is gewijzigd door ondeugend op 10-10-2003 17:07]
quote:Dûh boeiend. Dat was nog voordat er ook maar iets bekend was. En dat sloeg op Cohen die weer selectief z'n brave burgervaderwoordje klaarhad, terwijl hij daar m.i. beter even mee had kunnen wachten.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:32 schreef robh het volgende:
Goh.
Maar er is hier blijkbaar geen enkele sprake van het recht in eigen hand nemen, maar van simpel zinloos geweld zonder reden. Zie je wel vaker bij de combi supermarkten en Marokkanen, kan me nog zo'n geval in Limburg ofzo herinneren.
quote:Jij geeft in een vorige post aan dat kaaskopjes (zoals jij het noemt) dit soort zaken anders aanpakken. Terwijl ik met mijn ogen heb gezien dat het daar iig niet zo werkt als jij het voorspiegelt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:42 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Toch weer een Marokkaan erbij heh. Je ontkomt er gewoon niet aan.
En ja, kaaskoppies zijn ook heus weleens stout. Over uitgekauwde discussies gesproken
.
quote:Ik weet het niet, ik kom weinig bij andere Dirks en koop liever bij de AH om de hoek. Wat je wel ziet bij deze dirk is dat de overlast van de zwervers en junks behoorlijk groot is (bij de albert heijn even verderop trouwens niet, daar is het bier ze te duur gok ik). Dat in combinatie met behoorlijk jong, goedkoop personeel (ik zie vrijwel nooit iemand van boven de twintig supervisie oid houden) heeft denk ik bijgedragen aan de problemen en deze escalatie.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:43 schreef Coone het volgende:[..]
Heeft dat volgens jou met die specifieke winkel te maken, met het personeelsbeleid bij de Dirk of is er iets anders aan de hand?
quote:En waarom toon je niet wat terughoudendheid wanneer je weet dat alle feiten niet boven tafel zijn? Want dan krijg je de hypocrisie op je neus. Terecht.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:46 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dûh boeiend. Dat was nog voordat er ook maar iets bekend was.
En Tedje_van_Es: denk je dat ze 200 meter buiten de winkel nog de kans had om wat te stelen?
quote:Omdat hij graag marokkanen aanwijst
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
En waarom toon je niet wat terughoudendheid wanneer je weet dat alle feiten niet boven tafel zijn? Want dan krijg je de hypocrisie op je neus. Terecht.
En Tedje_van_Es: denk je dat ze 200 meter buiten de winkel nog de kans had om wat te stelen?
quote:hoe subtiel je de gebeurtenis naar je eigen hand zet... sukkel
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:27 schreef Chris_Redfield het volgende:
En heeft Cohen al gereageerd nu zijn knuffel allochtonen een onschuldige vrouw hebben dood getrapt?
quote:Jij doet precies wat ik mensen de hele tijd verwijt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:50 schreef Ripley het volgende:
Jij geeft in een vorige post aan dat kaaskopjes (zoals jij het noemt) dit soort zaken anders aanpakken. Terwijl ik met mijn ogen heb gezien dat het daar iig niet zo werkt als jij het voorspiegelt.
Men neme een aanwijsbare groep van ettertjes die continu de boel verzieken (Marokkanen dus).
Men doet net of die groep niet aanwijsbaar is en of het probleem binnen de gehele Nederlandse bevolking speelt.
Men geve iedereen de schuld, van President tot Prins, behalve die arme daders zelve.
Men mete dit breed uit in de media, zodat iedereen het nog gaat geloven ook (jaja de Nederlandse maatschappij is intens verrot, dat zeg ik je, verrot!).
Men neme allerlei maatregelen toegespitst op de hele Nederlandse bevolking (hameren op normen en waarden etc. etc.) terwijl met het overgrote deel van die bevolking niks mis is.
De aanwijsbare groep ettertjes blijkt absoluut niet gevoelig voor dergelijke halvezachte maatregelen te zijn (dûh what's new) -----> ergo: de maatregelen werken niet. Verrassend heh?
Je zult eerst het probleem moeten benoemen wil je er op een adequate manier wat aan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 10-10-2003 16:59]
quote:Kan jij minstens tot de begrafenis van Anja je mond houden over dit onderwerp. Dank u !!!
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:46 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dûh boeiend. Dat was nog voordat er ook maar iets bekend was. En dat sloeg op Cohen die weer selectief z'n brave burgervaderwoordje klaarhad, terwijl hij daar m.i. beter even mee had kunnen wachten.
Maar er is hier blijkbaar geen enkele sprake van het recht in eigen hand nemen, maar van simpel zinloos geweld zonder reden. Zie je wel vaker bij de combi supermarkten en Marokkanen, kan me nog zo'n geval in Limburg ofzo herinneren.
quote:Vriendje van Cohen zeker?
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:58 schreef Coone het volgende:
Kan jij minstens tot de begrafenis van Anja je mond houden over dit onderwerp. Dank u !!!
quote:Lul niet. Ik was in die fase van het topic zo ongeveer het meest terughoudend van allemaal.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:54 schreef Sidekick het volgende:
En waarom toon je niet wat terughoudendheid wanneer je weet dat alle feiten niet boven tafel zijn? Want dan krijg je de hypocrisie op je neus. Terecht.
quote:Idd. En om nog ff wat leuke quotes van desbetreffende op te rakelen:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:56 schreef Re het volgende:[..]
hoe subtiel je de gebeurtenis naar je eigen hand zet... sukkel
quote:Zoals ik in een eerder topic al zei:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:50 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Juist dat soort tuig is de moderne pest voor de samenleving, totaal nuteloze figuren die alleen maar ellende veroorzaken. En nu er 1 van die lowlife's naar de eeuwige jachtvelden geholpen staan de wannebe sociaal ingestelde mensen op hun achterste benen. Je zal zelf maar een winkel hebben in zo'n buurt, of je vrouw/vriendin werkt er.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
A-oh. Ik verwacht termen als "win-win-situatie".
quote:En nu haal je de schade in?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:01 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Lul niet. Ik was in die fase van het topic zo ongeveer het meest terughoudend van allemaal.
quote:als de de AH van de vijzelstraat bedoeld, ja idd ons bier is duur omdat we geen euroshopper bier meer verkopen, maar op zondag zijn er genoeg zwervers...
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:52 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik weet het niet, ik kom weinig bij andere Dirks en koop liever bij de AH om de hoek. Wat je wel ziet bij deze dirk is dat de overlast van de zwervers en junks behoorlijk groot is (bij de albert heijn even verderop trouwens niet, daar is het bier ze te duur gok ik).
quote:Cohen veroordeelde de actie tenminste. Jij vond een moord niet zo erg...
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:00 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Vriendje van Cohen zeker?
quote:Jij leest echt niet wat ik zeg. Ik heb al een paar keer vermeld dat ik daar om de hoek woon en regelmatig in die winkel kom. Ik heb daar met mijn eigen ogen gesignaleerd dat het hier niet per se gaat om gedrag van Marokkanen. Of van Nederlanders. Of van Surinamers. Of van wie dan ook. Maar dat de meeste mensen in het personeel daar, van welke afkomst dan ook, zich aan zulk gedrag schuldig maken. Daarom vind ik het onzin om het maar op de afkomst te gooien.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:58 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jij doet precies wat ik mensen de hele tijd verwijt.
Men neme een aanwijsbare groep van ettertjes die continu de boel verzieken (Marokkanen dus).
Men doet net of die groep niet aanwijsbaar is en of het probleem binnen de gehele Nederlandse bevolking speelt.
Men geve iedereen de schuld, van President tot Prins, behalve die arme daders zelve.
Men mete dit breed uit in de media, zodat iedereen het nog gaat geloven ook (jaja de Nederlandse maatschappij is intens verrot, dat zeg ik je, verrot!).
Men neme allerlei maatregelen toegespitst op de hele Nederlandse bevolking (hameren op normen en waarden etc. etc.) terwijl met het overgrote deel van die bevolking niks mis is.
De aanwijsbare groep ettertjes blijkt absoluut niet gevoelig voor dergelijke halvezachte maatregelen te zijn (dûh what's new) -----> ergo: de maatregelen werken niet. Verrassend heh?Je zult eerst het probleem moeten benoemen wil je er op een adequate manier wat aan doen.
quote:Dat anderen nog hypocrieter zijn praat het goed. Jep. Duidelijk. En je mocht niet wijzen zei je een paar posts terug nog....
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:01 schreef Lemmeb het volgende:Lul niet. Ik was in die fase van het topic zo ongeveer het meest terughoudend van allemaal.
Wat wil je nou?
quote:Nee, stadhouderskade
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:03 schreef donald_dick het volgende:[..]
als de de AH van de vijzelstraat bedoeld, ja idd ons bier is duur omdat we geen euroshopper bier meer verkopen, maar op zondag zijn er genoeg zwervers...
quote:Dus als men jou preventief ruimt, heb je er geen enkel probleem mee?
quote:nou ik zal je beter vertellen. We hebben dezelfde bewaking als Stadhouders omdat bewaking meestal rouleerd. en als je afentoe verhalen hoort....
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:06 schreef Ripley het volgende:[..]
Nee, stadhouderskade
Daar komen weinig zwervers binnen, de bewaking is daar dan ook keurig, discreet en oplettend.
We hebben momenteel op zondag een turk die altijd een paar vrienden bij zich heeft. laatst wilde iemand naar binnen na sluitingstijd. dat mocht natuurlijk niet en in zijn woede trok hij een mes en wilde de bewaking neersteken, dit lukte gelukkig niet en hij rende weg. de vrienden van die gast zijn achter hem aangegaan en hebben hem in een cafe helemaal loos geslagen en vervolgens uitgeleverd aan de politie.....
afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Jep.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:02 schreef Coone het volgende:
En nu haal je de schade in?![]()
Ik erger me mateloos aan de manier waarop er over dit 'probleem' geouwehoerd wordt. Neem nou die uitzending van B&W (tsja VARA) ergens deze week. Er was nog weinig bekend (ook niets over Marokkanen) maar meteen doken ze er bovenop.
Iedereen had schuld, de supermarkten, Prins Bernhard, het hele Kabinet. Als je die mensen in dat programma moest geloven zou de hele NL maatschappij verrot zijn. 'Ja, dat krijg je er nu van als je zo op eigen verantwoordelijkheid hamert. Dan gaan 'ze' mensen doodslaan'.
Vrijwel iedereen in dit land weet het verschil tussen 'eigen verantwoordelijkheid nemen' en 'iemand om niks in puin of doodslaan', geloof me. En dergelijke mate van onwetendheid is slechts bepaalde bevolkingsgroepen voorbehouden. Zou natuurlijk iets met integratie te maken kunnen hebben.
quote:Ik denk dat ik altijd op dezelfde dagen boodschapopen doe of zo, want ik zie altijd dezelfde vriendelijke neger op de stadhouderskade.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:09 schreef donald_dick het volgende:[..]
nou ik zal je beter vertellen. We hebben dezelfde bewaking als Stadhouders omdat bewaking meestal rouleerd. en als je afentoe verhalen hoort....
We hebben momenteel op zondag een turk die altijd een paar vrienden bij zich heeft. laatst wilde iemand naar binnen na sluitingstijd. dat mocht natuurlijk niet en in zijn woede trok hij een mes en wilde de bewaking neersteken, dit lukte gelukkig niet en hij rende weg. de vrienden van die gast zijn achter hem aangegaan en hebben hem in een cafe helemaal loos geslagen en vervolgens uitgeleverd aan de politie.....afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Dat het allemaal flink uit de hand aan het lopen is.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:09 schreef donald_dick het volgende:[..]
afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jep.
Ik erger me mateloos aan de manier waarop er over dit 'probleem' geouwehoerd wordt. Neem nou die uitzending van B&W (tsja VARA) ergens deze week. Er was nog weinig bekend (ook niets over Marokkanen) maar meteen doken ze er bovenop.
Iedereen had schuld, de supermarkten, Prins Bernhard, het hele Kabinet. Als je die mensen in dat programma moest geloven zou de hele NL maatschappij verrot zijn. 'Ja, dat krijg je er nu van als je zo op eigen verantwoordelijkheid hamert. Dan gaan 'ze' mensen doodslaan'.
Vrijwel iedereen in dit land weet het verschil tussen 'eigen verantwoordelijkheid nemen' en 'iemand om niks in puin of doodslaan', geloof me. En dergelijke mate van onwetendheid is slechts bepaalde bevolkingsgroepen voorbehouden. Zou natuurlijk iets met integratie te maken kunnen hebben.
Ps: waarom kijk je B&W (vara) als je het zo afzeikt?
quote:Mijn god, wat ben jij een kneus.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:Jep.
Je vond het goed
"Oja, maar toen wist ik nog niet dat het over Marokkanen ging blabla".
quote:Je mag me op dit moment van veel beschuldigen, racisme, discriminatie simple-mindedness etc. etc., je doet je best maar, behalve van hypocrisie. Want als ik één ding niet ben, is dat het wel.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:05 schreef robh het volgende:
Dat anderen nog hypocrieter zijn praat het goed. Jep. Duidelijk. En je mocht niet wijzen zei je een paar posts terug nog....Wat wil je nou?
Ga Cohen maar beschuldigen van hypocrisie, wellicht dat die er wel gevoelig voor is.
quote:Ik vind persoonlijk dat je twee problemen door elkaar haalt. Ik ontken absoluut niet dat er een probleem is met een groep marokkaanse jongeren. Dat is 1 probleem.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jep.
Maar in dit geval is zulk gedrag dus niet voorbehouden aan bepaalde groepen, want ik heb het de nederlanders en surinamers ook zien doen. Dus gok ik er zelf op dat het feit dat je een groep jonge, slecht opgeleide werknemers zonder de juiste supervisie en controle bij elkaar zet op een winkel die al een probleem heeft met de junks en zwervers in de buurt aan deze escalaties bijdraagt. Ze jutten elkaar op en proberen stoer te zijn, en de junks zijn bvoor de hand liggende makkelijke slachtoffers. Voor Marokkanen, Turken, nederlanders, Surinamers etc. die bij die Dirk werken dus.
quote:Er is er hier maar één kneus en dat ben jij. Want jij kunt niet goed lezen en interpreteren. Overigens een zeer slechte zaak voor een modje.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:15 schreef robh het volgende:
Mijn god, wat ben jij een kneus.Je vond het goed
"Oja, maar toen wist ik nog niet dat het over Marokkanen ging blabla".
Het enige dat ik eerder heb beweerd, is dat we eerst de feiten moeten afwachten voordat we oordelen. En dus niet klakkeloos Jan en alleman de schuld moeten geven. Tsja, als jij daar klakkeloos wat zinnetjes uitplukt en uit z'n verband rukt, zegt dat opniew weer genoeg over jouw kwaliteiten als modje. Je zou beter moeten weten.
quote:Cohen spreekt afschuw uit over mishandeling vrouw
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:19 schreef Lemmeb het volgende:Er is er hier maar één kneus en dat ben jij. Want jij kunt niet goed lezen en interpreteren. Overigens een zeer slechte zaak voor een modje.
Het enige dat ik eerder heb beweerd, is dat we eerst de feiten moeten afwachten voordat we oordelen. En dus niet klakkeloos Jan en alleman de schuld moeten geven. Tsja, als jij daar klakkeloos wat zinnetjes uitplukt en uit z'n verband rukt, zegt dat opniew weer genoeg over jouw kwaliteiten als modje. Je zou beter moeten weten.
Succes ermee
quote:En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:16 schreef Ripley het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je twee problemen door elkaar haalt. Ik ontken absoluut niet dat er een probleem is met een groep marokkaanse jongeren. Dat is 1 probleem.
Wat voor problemen zie jij dan nog meer
quote:Stel dat straks blijkt dat ze tóch gestolen had. Wat zeg je dan?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
quote:Eigen rechter spelen?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:
quote:Lees je wel wat ik verder zeg. Als zowat iedereen, maakt niet uit welke afkomst, van die winkel zich schuldig maakt aan dergelijk gedrag, dan ligt het toch niet aan hun afkomst. Dan is er toch iets mis met het beleid en de sfeer onder dat personeel. En dat is dus een ander probleem dan puur een probleem van en met marrokanen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:[..]
En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
quote:Bedankt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:22 schreef robh het volgende:
Cohen spreekt afschuw uit over mishandeling vrouwSucces ermee
Het topic ligt nog vers in m'n geheugen, maar ik heb echt geen zin om jouw fouten recht te gaan zetten. Mijn imago op dit forum interesseert me namelijk bitter weinig.
Volgens mij hoef je overigens niet langer dan 10 tellen in dat topic te kijken om te zien dat ik er vooral op hamer dat we de resultaten van het onderzoek af moeten wachten.
quote:Om vervolgens zelf wel al te concluderen dat het aan de afkomst van de daders ligt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:30 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Bedankt.
Het topic ligt nog vers in m'n geheugen, maar ik heb echt geen zin om jouw fouten recht te gaan zetten. Mijn imago op dit forum interesseert me namelijk bitter weinig.
Volgens mij hoef je overigens niet langer dan 10 tellen in dat topic te kijken om te zien dat ik er vooral op hamer dat we de resultaten van het onderzoek af moeten wachten.
quote:Ik lees prima wat je verder schrijft. Maar waar heb je het toch over
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:28 schreef Ripley het volgende:
Lees je wel wat ik verder zeg. Als zowat iedereen, maakt niet uit welke afkomst, van die winkel zich schuldig maakt aan dergelijk gedrag, dan ligt het toch niet aan hun afkomst.
Moet ik jou soms gaan uitleggen wat het verschil is tussen 'het aanhouden van een dief, wat af en toe onvermijdelijk met wat licht geweld gepaard gaat' en 'iemand doodschoppen die niet eens een dief is'?
quote:Boeit me uiteindelijk niet. Maar nu is het wel nuttig om m'n verhaal nog wat meer sjeu te geven. Het blijven uiteraard gewoon Marokkanen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:27 schreef robh het volgende:
Stel dat straks blijkt dat ze tóch gestolen had. Wat zeg je dan?
Ik vraag me sowieso af wat je zou moeten stelen om het te verdienen doodgeschopt te worden door een stel onaangepaste, doorgedraaide jonge pitbulls.
quote:Mijn zusje heeft in dezelfde week nog bonje met een donker meisje en een nederlander gehad die met hetzelfde soort gedrag bezig waren. Het verschil is dat het deze keer jammerlijk escaleerde, daarom hoor je er nu opeens wel iets over. En nee, ik heb het niet over het iemand aanhouden met eventueel een beetje geweld maar over het onnodig vernederen en mishandelen van junks en zwervers.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:34 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik lees prima wat je verder schrijft. Maar waar heb je het toch over
Worden er soms elke dag weerloze junks doodgemaakt door mensen van willekeurige afkomst? Toch apart dan dat ik Cohen daar niet veel vaker over gehoord heb.
Moet ik jou soms gaan uitleggen wat het verschil is tussen 'het aanhouden van een dief, wat af en toe onvermijdelijk met wat licht geweld gepaard gaat' en 'iemand doodschoppen die niet eens een dief is'?
quote:Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:38 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Boeit me uiteindelijk niet. Maar nu is het wel nuttig om m'n verhaal nog wat meer sjeu te geven. Het blijven uiteraard gewoon Marokkanen.
Ik vraag me sowieso af wat je zou moeten stelen om het te verdienen doodgeschopt te worden door een stel onaangepaste, doorgedraaide jonge pitbulls.
quote:Goed, goed, laat ik reëel blijven en je wat tegemoet komen
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:40 schreef Ripley het volgende:
Mijn zusje heeft in dezelfde week nog bonje met een donker meisje en een nederlander gehad die met hetzelfde soort gedrag bezig waren. Het verschil is dat het deze keer jammerlijk escaleerde, daarom hoor je er nu opeens wel iets over. En nee, ik heb het niet over het iemand aanhouden met eventueel een beetje geweld maar over het onnodig vernederen en mishandelen van junks en zwervers.
Natuurlijk gebeuren er de laatste tijd wel vaker van dit soort dingen (intimidatie van junks, eigen rechter spelen etc.), binnen allerlei bevolkingsgroepen. Dat wil ik ook niet ontkennen.
Maar vind jij het niet uitermate frappant, dat het nu weer precies uit de hand moet lopen als het om 5 Marokkanen gaat? En de persoon in kwestie blijkbaar ook nog eens niets gejat had? Geloof jij werkelijk dat dit puur toeval is?
't Is zeker altijd toeval, of niet soms, als de dader van een ernstig, bizar delict waar de honden geen brood van lusten weer eens van Marokkaanse afkomst blijkt te zijn. Want we doen tenslotte allemaal weleens wat verkeerd .
quote:Mjah, dat lag ook iets anders.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Coone het volgende:[..]
Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Die had net een kassiere met een mes staan te bedreigen en een greep uit de kassa gedaan. Toch iets anders als een winkeldief.
Bovendien had zij het bonnetje al laten zien en wisten ze dat ze niets gestolen had. Ze heeft ze uitgescholden voor Kut Marokkanen en dat is haar fataal geworden.
quote:Ja 'als, als, als'. Als ik zometeen per ongeluk van de gladde trap afgleid, daarbij iemand met m'n voet in z'n gezicht raak en zijn neusbeentje in z'n hersens schop, heb ik ook iemand doodgeschopt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Coone het volgende:
Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Je schopt zomaar niet iemand dood hoor, daar moet je flink je best voor doen. Als in: 'aanloopje... en hard doortrappen'.
Waren het bij het eerdere geval trouwens zeker weten stuk voor stuk autochtone medewerkers? Heb ik nergens gelezen ieg, maar ik kan me natuurlijk vergissen .
Het gaat mij trouwens ook niet om het verschil allochtoon <---> autochtoon, het gaat mij erom dat de daders wéér (voor de zoveelste keer) van Marokkaanse afkomst zijn. Dat dit toevallig ook onder de noemer 'allochtoon' valt, zal me verder worst wezen. Genoeg allochtonen in dit land die wel snappen dat je niet zomaar junks op straat dood mag trappen.
quote:Het ligt altijd iets anders. Maar die man had destijds ook dood kunnen zijn. Door autochtonen = Lemmebs theorettes
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:55 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Mjah, dat lag ook iets anders.
quote:Dan zijn Cohen en Oudkerk zeker de volgenden op de 'hitlist'?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:55 schreef NorthernStar het volgende:
Ze heeft ze uitgescholden voor Kut Marokkanen en dat is haar fataal geworden.
quote:bron
AMSTERDAM - De 43-jarige Anja Joos, de vrouw die maandag in de Amsterdamse Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij aan de gevolgen daarvan overleed, had niets gestolen uit de Dirk van den Broek-supermarkt aan het Marie Heinekenplein. Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie L. de Wit vrijdagmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.
quote:joh
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:01 schreef schatje het volgende:
Dirk van den Broek-slachtoffer had niets gestolen:
[..]
quote:ja, of ik had een deja vu
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:05 schreef schatje het volgende:[..]
Was het al geplaatst??
quote:Nouja, extra benadrukken kan geen kwaad in dit geval.
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:06 schreef Re het volgende:[..]
ja, of ik had een deja vu
quote:Er wordt in ieder geval weer goed misbruik van gemaakt, naar eer en geweten en conform de huidige gedachtengoeden
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:08 schreef schatje het volgende:[..]
Nouja, extra benadrukken kan geen kwaad in dit geval.
quote:Volgens mij heb ik het woordje 'autochtonen' in deze discussie trouwens verdacht weinig in de mond genomen, totdat jij erover begon. Maar het zal wel weer aan mij liggen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:58 schreef Coone het volgende:
Door autochtonen = Lemmebs theorettes
Wat ik wel tegen ondeugend heb gezegd, is dat zij als welopgevoed kaaskopje wèl goed heeft gehandeld (ondeugend: nogmaals hulde daarvoor
), daarmee absoluut niet suggererend dat mensen die niet gezegend zijn met een kaaskop, niet welopgevoed zouden zijn.
Sommige mensen willen werkelijk overal een allochtonen-versus-autochtonen-discussie van maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 10-10-2003 18:22]
quote:Was eigenlijk al duidelijk toen er bekend werd dat er 'allerlei vrienden' vrolijk meetrapten. Een junk van een kilo of 40 kun je natuurlijk niet alleen aan, dus is de gsm maar weer getrokken.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:57 schreef Lemmeb het volgende:het gaat mij erom dat de daders wéér (voor de zoveelste keer) van Marokkaanse afkomst zijn.
quote:Waarom moet ik hier nu ontzettend hard om lachen
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:22 schreef Sniper het volgende:
Was eigenlijk al duidelijk toen er bekend werd dat er 'allerlei vrienden' vrolijk meetrapten. Een junk van een kilo of 40 kun je natuurlijk niet alleen aan, dus is de gsm maar weer getrokken.
Of ik raak afgestompt door al dat Marokkanengeweld. Da's een slecht teken, misschien moeten politie en justitie er eens iets aan gaan doen.
quote:misschien is zelfmoord een oplossing?
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:24 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Waarom moet ik hier nu ontzettend hard om lachen
![]()
![]()
, terwijl het diep triest is wat er is gebeurd? Wellicht omdat het zo herkenbaar is?
Of ik raak afgestompt door al dat Marokkanengeweld. Da's een slecht teken, misschien moeten politie en justitie er eens iets aan gaan doen.
quote:Ik weet niet of dat helpt, ben jij toevallig ervaringsdeskundige?
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:47 schreef Re het volgende:
misschien is zelfmoord een oplossing?
quote:Cohen gaat dit weekend bij de ouders van de daders op bezoek voor een goed gesprek, een bak koffie en een knuffel. Dit in het kader van zijn succesvolle 'de boel bij elkaar houden' beleid.
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:24 schreef Lemmeb het volgende:[..]
quote:Lekkere vergelijking! Die dief begon ZELF met messen te zwaaien!
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Coone het volgende:[..]
quote:dood stokpaardje
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:57 schreef Sniper het volgende:[..]
Cohen gaat dit weekend bij de ouders van de daders op bezoek voor een goed gesprek, een bak koffie en een knuffel. Dit in het kader van zijn succesvolle 'de boel bij elkaar houden' beleid.
quote:nee hoor maar je klinkt zo depressief
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:49 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik weet niet of dat helpt, ben jij toevallig ervaringsdeskundige?
quote:Maar hoogstwaarschijnlijk wel de waarheid
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:00 schreef Re het volgende:[..]
dood stokpaardje
quote:net zo hoogwaarschijnlijk als dat de junk bier en hondevoer had gejat en was overleden aan haar zwakke gestel
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:01 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Maar hoogstwaarschijnlijk wel de waarheid
quote:Na nog eens zorgvuldig het hele topic te hebben doorgelezen moet ik het volgende toch even kwijt ;
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Goed, goed, laat ik reëel blijven en je wat tegemoet komen
.
Natuurlijk gebeuren er de laatste tijd wel vaker van dit soort dingen (intimidatie van junks, eigen rechter spelen etc.), binnen allerlei bevolkingsgroepen. Dat wil ik ook niet ontkennen.
Maar vind jij het niet uitermate frappant, dat het nu weer precies uit de hand moet lopen als het om 5 Marokkanen gaat? En de persoon in kwestie blijkbaar ook nog eens niets gejat had? Geloof jij werkelijk dat dit puur toeval is?
't Is zeker altijd toeval, of niet soms, als de dader van een ernstig, bizar delict waar de honden geen brood van lusten weer eens van Marokkaanse afkomst blijkt te zijn. Want we doen tenslotte allemaal weleens wat verkeerd
.
Allereerst ben ik het helaas met bovenstaande quote eens en eigenlijk stemt me dat best triest.
Ook mijn gevoelens betreffend een bepaalde groep allochtone medelanders zijn niet zomaar komen bovendrijven. Op mijn werkplek heb ik er dagelijks mee te maken en geloof me, mijn collega's en ik juichen gewoon als er eindelijk weer eens een 'gewone kaaskop' de wet overtreed. Of laat ik het beter zeggen: niet tot de bovenstaande betreffende groep hoort.
Dan heb ik het nog niet eens over het agressieve gedrag waar je mee geconfronteerd wordt als je er uberhaupt iets van zegt dat iemand zich verdacht gedraagd.
Overigens wil ik nog even terugkomen op mijn aktie dat ik wel iemand heb vastgehouden en gelukkig heel vlot aan de politie heb kunnen overdragen.
De politie roemde mijn moed maar heeft me toch nog wel even gewaarschuwd dat het ook heel anders had af kunnen lopen. En dan voornamelijk met mij. Heldhaftigheid en stommiteit kunnen soms erg dicht bijelkaar liggen inderdaad.
En toch in een soortgelijke situatie zou ik het weer doen volgens mij. En dan hoop ik maar dat het weer zo goed afloopt.
quote:hoe voelt het nou ??? ze had niks gejat. Begrijp je nu eindelijk waarom de meeste mensen niet willen dat iedereen voor eigen rechter gaat spelen!!!! EN dat je van andere mensen met je klauwen af moet blijven ook al hebben ze wat gejat of denk je dat ze wat gejat hebben.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:24 schreef Gia het volgende:[..]
Inderdaad, en daar vielen klappen omdat de overvaller zich tegen een aanhouding door de eigenaar/bedrijfsleider? verzette.
In dit geval, van Anja, gaat het puur om een afstraffing. Is dus heel iets anders.
quote:nee
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:04 schreef Re het volgende:[..]
net zo hoogwaarschijnlijk als dat de junk bier en hondevoer had gejat en was overleden aan haar zwakke gestel
quote:ja
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
nee
quote:Dat mes was allang weg toen ze de trappen uitdeelden die fataal hadden kunnen zijn, de medewerkers zijn hier voor veroordeeld hoor, dat verzin ik niet.
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:57 schreef Tedje_van_Es het volgende:Lekkere vergelijking! Die dief begon ZELF met messen te zwaaien!
.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:21 schreef Lemmeb het volgende:Sommige mensen willen werkelijk overal een allochtonen-versus-autochtonen-discussie van maken.
quote:Inderdaad.
Op donderdag 9 oktober 2003 09:53 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik zou hem laten rennen. Het is niet mijn taak als winkelbediende om dieven tegen te houden. Daar huren ze maar een beveiligingsbeambte met privileges voor in.
quote:Ja best makkelijk gezegd hoor, als je merkt dat er iemand onrechtmatig aan jouw spullen zit denk je in eerste instantie niet zo verstandig maar gaat je rechtvaardigheidsgevoel opborrelen
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:45 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Inderdaad.
Sowieso is het niet zonder risico om achter een dief aan te redden: misschien is hij wel bewapend
quote:1e les voor winkelpersoneel: niet achteraan gaan. Welk woord daarvan is onbegrijpelijk?
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:49 schreef ondeugend het volgende:[..]
Ja best makkelijk gezegd hoor, als je merkt dat er iemand onrechtmatig aan jouw spullen zit denk je in eerste instantie niet zo verstandig maar gaat je rechtvaardigheidsgevoel opborrelen
quote:Borrelt dat rechtvaardigheidsgevoel van je ook op als je bijv. een volwassene een klein ukkie ziet slaan? Dat kind is namelijk netzomin jouw "bezit" als de produkten die in de winkelketens van je werkgever staan...
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:49 schreef ondeugend het volgende:[..]
Ja best makkelijk gezegd hoor, als je merkt dat er iemand onrechtmatig aan jouw spullen zit denk je in eerste instantie niet zo verstandig maar gaat je rechtvaardigheidsgevoel opborrelen
quote:LEES :
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:51 schreef Coone het volgende:[..]
1e les voor winkelpersoneel: niet achteraan gaan. Welk woord daarvan is onbegrijpelijk?
Ik zei niet dat ik het niet begrijp maar juist dat het verstandig zou zijn, wat niet wil zeggen dat je je op dat moment rationeel kunt gedragen.
Jij misschien moeite met begrijpend lezen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |