Jouw avatar staat hier in de kastquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:58 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Bier is absoluut niet duurder dan in bijv. amsterdam, zelfs niet in de meest trendy clubs...
Finnen spreken errug weinig Engels, daarvoor moet je bij de Finse vrouwen zijn. En idd, finnen zijn veel meer op zichzelf, misschien komt dat door het feit dat ze meestal pas vanaf hun zesde levensjaar naar school gaan.
quote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Slappy het volgende:
Anders gewoon een Finse vrouw zoeken en dan via haar emigreren![]()
Dit heeft een vriend van mij dus gedaan...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:24 schreef winterapfel het volgende:
[..]
ik zou t zo doen!
Of andersom: emigreren voor werk en dan een finse vrouwe zoeken
Ze gaan in augustus trouwen en hebben inmiddels een dochter... toppunt van internationalisering: aangezien zij half zweeds is, spreekt zij zweeds tegen haar, hij spreekt nederlands met haar, onderling spreken ze engels en straks (en nu ook al) natuurlijk Fins...quote:
Geef ze een paar biertjes en ze komen helemaal los.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:46 schreef Slappy het volgende:
Sorry dat ik zoveel vragen stel ben gewoon nieuwsgierig![]()
En zijn die Finnen echt zo verlegen?
Dat komt omdat je een buitenlander bent, en je dus anders bent dan de 'saaie' Finse man... Dus per definitie interessant hehe.quote:Vrouwen lijken vaak nog opener te zijn als de mannen.
Nou, dan ken je de verkeerde Finse vrouwenquote:80% van de Finse vrouwen hebben een klein buikje, als je daar van houdt, dan
Zijn er ook wel veel blond hoorquote:Op zaterdag 19 mei 2007 02:12 schreef Jaguarized het volgende:
Oh en een vooroordeel is volgens mij dat Finse dames blond zijn, ik ken meer brunettes dan blondines. Voor blondines moet je meer in Zweden zijn.
Ik ben in 2004 voor het eerst in Finland geweest en toen een rondreis van een dag of 12 gemaakt. Helsinki - Tampere - Vaasa - Oulu - Rovaniemi - Kuusamo - Kuopio - Nurmes - Joutsa - Helsinki (geloof dat dat de volgorde was...)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef Giraffe het volgende:
Ik ben van plan de komende zomer naar Finland (ok, en misschien een paar dagen Estland) te gaan. Daar wil ik naar Helsinki, Oulu en Kuusamo (ivm Oulanka park). Wat zijn nog meer echt bezienswaardigheden in Finland?
Ik ken overigens ook nog wel wat Finnen in Espoo, Lahti en Tampere. Zijn die steden ook de moeite waard?
Of kan ik net zo goed Estland wat dieper ingaan en bijvoorbeeld Tartu en het nationale park daar bezoeken?
kijk eens of hostelworld of iets dergelijke. Staan genoeg hostels / budget hotels op.quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:16 schreef Drasss het volgende:
Ik ben van plan om in de winter een trip te gaan maken met een gehuurde auto. Bedoeling is om steden plus wintersport gebieden te bezoeken. Denk aan Ruka/Himos/Levi etc en de grotere steden zoals Helsinki/Kuusamo/Rovaniemi/Turku.
Hebben jullie nog tips om dit goed te organiseren? Overnachten is ook een lastige omdat ik steeds maar 1 max 2 dagen blijf per stad/streek. Auto huren gewoon op het vliegveld van Helsinki neem ik aan of scheelt het fix om het ergens anders te doen?
Even tijdsagenda wat ik in men hoofd heb:
Dag 1 Helsinki aankomst.
Dag 2 Jyvaskyla
Dag 3 Kuopio
Dag 4 Kuopio skien
Dag 5 Kajaani
Dag 6 Kuusamo
Dag 7 Kuusamo skien
Dag 8 Levi skien
Dag 9 Levi skien
Dag 10 Rovaniemi + Kemi ( ijshotel )
Dag 11 Vaasa
Dag 12 Turku
Dag 13 Helsinki
Dag 14 Helsinki Vertrek
PS: Ben een student dus ik zwem niet in het geld! maar heb wel wat te besteden![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:25 schreef nightfall het volgende:
mij lijkt het wel wat om een week of anderhalf/2 heen te gaan en eventueel een blokhutje te scoren daar, of gewoon in helsinki blijven,. maakt me allemaal niet veel uit,.. iemand nog tips waar je goed je tickets enof complete reis kunt boeken?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:06 schreef Giraffe het volgende:
. In Tallinn zou ik reserveren voor het Tallinn Backpackers hostel, omdat dat naar mijn ervaring gewoon een fijne plek is met hele relaxte mensen.
Jep, ik heb mijn ticket terug geboekt voor 69 euroquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:30 schreef Public_NME het volgende:
Ik zag trouwens vandaag dat er weer acties zijn van Blue1. Retourtje AMS-HEL is 138e incl. Niet duur! (ik heb alleen tijdgebrek helaas)
quote:Goedkoper en makkelijker naar Scandinavië
Ryanair gaat haar vluchten aanbod aanpassen, hierdoor wordt het mogelijk om goedkoop te vliegen naar Oslo (rygge) in Noorwegen en Lappeenranta in Finland.
Vanaf vliegveld Eindhoven kan je vanaf 30 maart vliegen naar Oslo. Vanaf vliegveld Weeze net over de grens bij Nijmegen gaan vanaf 4 maart vluchten naar Lappeenranta in Finland en vanaf 28 maart naar Olso.
Alle vluchten zijn op dit moment voor de zomermaanden nog volop beschikbaar voor lage prijzen van rond de ¤20,- voor een enkele reis. Inclusief de bijkomende creditkaart fee heb je dus al voor ¤50,- een retourtje. Met een actietarief is Oslo zelfs nog veel goedkoper vanaf ¤5,-
Een leuk idee dus voor een citytrip of als vertrektpunt voor een langere vakantie door Noorwegen of Finland.
Oslo
Olso in Noorwegen is een stad met meer dan 50 musea. Ook zijn er veel mooie oude gebouwen zoals het stadhuis, het koninklijk paleis en diverse oude straatjes. De meeste bezienswaardigheden liggen op loopafstand van het centrum van de stad.
Lappeenranta
Deze stad in Zuid-Finland is de 2e meest populaire stad in Finland voor toeristen. Vooral onder russen is het een populaire stad. De stad heeft enkele attracties zoals een fort uit de 17e eeuw. De stad is een mooi vertrtekpunt voor een tocht met bijvoorbeeld een huur auto door het meren gebied in finland. Een ander idee is om vanaf hier de trein te pakken naar st Petersburg in Rusland.
40 min is een beetje kort door de bocht. De Pendolino is de snelste verbinding vanaf Tampere en die doet er 1,5 uur over. Intercity treinen 1:45 of iets langer... Toch blijft het in de meeste gevallen de goedkoopste optie.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:48 schreef PeuRac het volgende:
Jammer alleen dat Finland niet in scandinavie ligt![]()
En Ryan-Air vliegt al jaren op Tampere, 40min met de trein van Helsinki (een alternatief veel gebruikt door studenten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |