Wat had je verwacht en wat heb je niet gevonden?quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:09 schreef Nyluzzz het volgende:
Ben afgelopen jaar twee dagen in Helsinki geweest en ik vond het eigenlijk een donders-saaie stad. Er was niet veel aan.
IK had mooie gebouwen en zo verwacht, maar die vond ik vooral erg saai. maar dat is slechts mijn meningquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:21 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Wat had je verwacht en wat heb je niet gevonden?
Als je van oude gebouwen houdt, dan moet je natuurlijk niet naar een land als Finland gaan. Daar werd eeuwen lang alles van hout gemaakt en dat is dus allemaal weggerot of afgebrand. Maar moderne gebouwen zijn er volop te vinden in Helsinki. Namen weet ik niet meer precies, maar er is een heel bijzonder kerkgebouw dat op een rots lijkt van buiten en zeer modern is van binnen. En ook het moderne museum is een mooi gebouw. En natuurlijk de (al eerder genoemde) Russisch orthodoxe kerk (maar die oogt niet echt modern).quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:05 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
IK had mooie gebouwen en zo verwacht, maar die vond ik vooral erg saai. maar dat is slechts mijn mening
temppeliaukio kirkko, andere aanrader zijn natuurlijk de eilanden voor de finse haven, de oude verdedigings werken op suomenlinnaquote:Op vrijdag 24 september 2004 23:00 schreef foton het volgende:
[..]
Als je van oude gebouwen houdt, dan moet je natuurlijk niet naar een land als Finland gaan. Daar werd eeuwen lang alles van hout gemaakt en dat is dus allemaal weggerot of afgebrand. Maar moderne gebouwen zijn er volop te vinden in Helsinki. Namen weet ik niet meer precies, maar er is een heel bijzonder kerkgebouw dat op een rots lijkt van buiten en zeer modern is van binnen. En ook het moderne museum is een mooi gebouw. En natuurlijk de (al eerder genoemde) Russisch orthodoxe kerk (maar die oogt niet echt modern).
Idd, suomenlinna is ook zeer de moeite waard.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:31 schreef winterapfel het volgende:
[..]
temppeliaukio kirkko, andere aanrader zijn natuurlijk de eilanden voor de finse haven, de oude verdedigings werken op suomenlinna
...
ik ben met Blue1 terug gekomen van mijn Finland vakantie (aangezien V-bird tijdens mij verblijf falliet ging). Ben er erg over te spreken: op tijd boeken, en dan vlieg je voor 76 euro inclusief goede maaltijd tijdens de vlucht. Verder zijn ze als volledige dochter van SAS onderdeel van de STAR ALLIANCE, wat natuurlijk zekerheid geeft (ondanks de lage tarieven). Verder goeie service en aardige mensen aan boord en bij de gatequote:Op donderdag 3 maart 2005 09:37 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik zelf zit nu in Finland (woon hier nu) En ben voor mijn zus voor vluchten aan het kijken. Ik was benieuwd of er mensen ervaring hebben met de luchtvaartmaatschappij Blue1 (Amsterdam - Helsinki) en mij dus kunnen vertellen hoe die maatschappij is.
Heb je een mogelijkheid om die foto's opnieuw online te zetten? Ik zou ze nog wel willen zien. Ook een mooie aanvulling voor dit topic.quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:19 schreef winterapfel het volgende:
afgelopen anderhalve week in Finland geweest en boel foto's gemaakt.
Nogal verschillend weer gehad, dan weer zon, dan weer wolken, dus dat uit zich in de kleuren die je ziet. Verder (ondanks het feit dat V-bird me blijkbaar niet belangrijk genoeg vond om terug naar nederland te brengen) een schitterende tijd gehad!!
heb een selectie weer online gezet. Have fun!! (op verzoek zijn foto's op orginele grootte uiteraard verkrijgbaar)quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:48 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Heb je een mogelijkheid om die foto's opnieuw online te zetten? Ik zou ze nog wel willen zien. Ook een mooie aanvulling voor dit topic.
Ik heb twee keer gevlogen met Blue 1 en geen enkele reden tot klagen gehad. Het verbaasde me dat we eten aan boord krijgen voor zo'n laag bedrag. Zeker een aanrader en zonde van je geld als je met een dure KLM vlucht zou gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:37 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik zelf zit nu in Finland (woon hier nu) En ben voor mijn zus voor vluchten aan het kijken. Ik was benieuwd of er mensen ervaring hebben met de luchtvaartmaatschappij Blue1 (Amsterdam - Helsinki) en mij dus kunnen vertellen hoe die maatschappij is.
Dan help ik ff mee met dat nieuwe leven inblazenquote:Op maandag 15 augustus 2005 16:24 schreef Public_NME het volgende:
...
Yup ik heb die cruise gedaan! Was weer een groot zuipfestijn! Zit toevallig nu ook in Finland bij mijn vriendin, zondag weer naar NL. Ligt nog steeds aardig wat sneeuw hier en is nog aardig koud! (-15 @night 2 dagen geleden)quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:55 schreef marteltor het volgende:
heb je uiteindelijk die cruise nog gedaan naar stockholm?
ik 2x, in oktober en november en vond ze allebei heeeel erg gaaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |