abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:56:06 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45898768
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:41 schreef Relin het volgende:
Nu is 't alweer meer dan een jaar geleden dat ik naar Finland vertrok voor 4 maanden en ik wil weer terug naar Finland!
Voor mij is het al weer 13 maanden geleden sinds ik terug ben van de 2e keer. Ik weet eigenlijk niet of ik terug wil, mijn leven is nu zo anders... Finland zal voor altijd in mijn hart blijven, maar terugkeren naar Finland zal nooit meer zijn zoals het was...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45907212
Finland verliefd

* winterapfel is blijkbaar niet de enige, als ik dit topic zo zie
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:29:28 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45907762
Absoluut niet

Is iemand van de mensen hier wel eens verbleven in een cottage of vakantiehuisje?
Da's wat wij willen doen gedurende de eerste week van onze vakantie, waarna we door willen reizen naar 't noorden. Wie weet dat iemand tips heeft ivm huisjes?
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:55:38 #104
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45908016
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 07:11 schreef winterapfel het volgende:
Finland verliefd

* winterapfel is blijkbaar niet de enige, als ik dit topic zo zie
Denk het ook niet!

Ik ga half augustus er weer heen. Dit keer vrij kort (helaas). Even op en neer voor een Finse bruiloft op een van de eilandjes voor Helsinki (en niet Suomenlinna).
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:00:26 #105
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45908089
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:29 schreef Natalie het volgende:
Absoluut niet

Is iemand van de mensen hier wel eens verbleven in een cottage of vakantiehuisje?
Da's wat wij willen doen gedurende de eerste week van onze vakantie, waarna we door willen reizen naar 't noorden. Wie weet dat iemand tips heeft ivm huisjes?

Ik heb in het plaatsje sallatunturin tuvat gezeten. Mooie omgeving, rendiertjes lopen om je huisje, om een uurtje of 23.00 naar de top van een berg (heuvel) gelopen om vanaf daar naar de niet-zonsondergang te kijken.... dat was echt indrukwekkend.

hier is de site van die huisjes... tip: neem er één met een sauna!!!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:03:47 #106
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45908136
En het ligt vlakbij de russische grens. In deze omgeving heeft de Winteroorlog plaatsgevonden wat een erg belangrijke gebeurtenis is in de geschiedenis van het jonge Finland.

Laat je trouwens niet misleiden door het winterlandschap op de site! In de zomer kun je er ook heel goed toeven en wandelingen maken door rendierparken en natuurparken. Daarnaast worden er kano/boottochten geregeld op een meer, etc. etc.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:11:16 #107
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45908244
Ik ga meteen kijken. Bedankt voor de tip, Mitä_kuuluu.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:13:52 #108
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45908278
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:11 schreef Natalie het volgende:
Ik ga meteen kijken. Bedankt voor de tip, Mitä_kuuluu.
ole huva

of zoiets
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:46:43 #109
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45908881
Leuke ondertitel btw
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:33:26 #110
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_45909848
bijnaeen jaar geleden kwam ik terug van mijn liftavontuur naar finland... Ben pas nog geweest, maar Finland zit in mn hart voor eeuwig... Hopelijk kan ik met ingang vand e zomer voor een half jaar verkassen naar het paradijs :p
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:54:57 #111
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45910463
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:33 schreef umberrella het volgende:
bijnaeen jaar geleden kwam ik terug van mijn liftavontuur naar finland... Ben pas nog geweest, maar Finland zit in mn hart voor eeuwig... Hopelijk kan ik met ingang vand e zomer voor een half jaar verkassen naar het paradijs :p
Wow wat gaaf! Hoe dat zo? En wat ga je daar doen in dat half jaar?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:58:11 #112
109106 umberrella
pi_45910558
Liften... dat begon met 2 gestoorde meiden die geen geld hadden, maar werl graag naar een concert in Helsinki willen van Apocalyptica en geen jaar wilde wachten tot ze weer kwamen :p
Uiteindelijkw as het concert totaal niet het hoogtepunt van mn reis...

Een half jaar gaat voor studie zijn... Als de HR een beetje meewerkt dan... want het ligt vrij complex... maar ik ga zowieso erheen :p of ze nou meewerken of niet
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_45913221
Een Finland topic.

Ik wil nog eens naar Lapland, vandaar even een TVP.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45914748
ook tvp! Finland lijkt me geweldig, en finse mensen zijn

pi_45920633
Ik krijg veel post uit Finland, daarom even een tvp-tje
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:18:22 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45921551
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:32 schreef Jaguarized het volgende:
Een Finland topic.
Hoezo niet? Er is toch een NZ topic?! Ze zullen elkaar niet veel ontlopen qua grootte... Finland ruled gewoon!!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45926477
Woon alweer ruime 2,5 jaar in Finland gezellie met mijn Finse vriendin. Het Enige wat ik af en toe van Nederland mis zijn me vrienden en een Frikandel. Het bevalt me hier prima en mis Nederland qua land of cultuur totaal niet.

Helaas nog steeds geen Lapland gezien, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren.
pi_45927491
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:46 schreef QTPi het volgende:
Ik krijg veel post uit Finland, daarom even een tvp-tje
Jij ook al

Het heeft me wel erg nieuwsgierig gemaakt naar Finland, ik ga er ook nog wel een keer heen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:34:19 #119
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45937114
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:31 schreef Positive_Thinking het volgende:
Woon alweer ruime 2,5 jaar in Finland gezellie met mijn Finse vriendin. Het Enige wat ik af en toe van Nederland mis zijn me vrienden en een Frikandel. Het bevalt me hier prima en mis Nederland qua land of cultuur totaal niet.

Helaas nog steeds geen Lapland gezien, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren.
2,5 jaar daar wonen en nog steeds geen midzomersnachtfeest in Lapland gehad
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:15:03 #120
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45938921
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:31 schreef Positive_Thinking het volgende:

Finland is zo mooi. Kan me voorstellen dat je Nederland in dat opzicht totaal niet mist
Heb je de taal intussen wat onder de knie?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:16:30 #121
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45938950
We zijn op zoek naar accommodaties momenteel. Jammer dat veel sites niet of alleen deels in het Engels zijn. Gelukkig heb ik intussen wel een paar goede gevonden
pi_45938967
Kun je nog een beetje leuk skieen in finland? Als een alternative wintersport?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:24:59 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45939116
Absoluut!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:26:17 #124
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45941692
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 12:17 schreef Giem het volgende:
Vorig jaar maart heb ik voor het eerst van m'n leven op de ski's gestaan... in Finland
Twee uurtjes rijden van Helsinki is er een skibaan waar ik drie uurtjes les heb gehad. De zwarte piste heb ik maar even links laten liggen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:47:45 #125
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45949990
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 12:17 schreef Giem het volgende:
Verwacht geen spectaculaire afdalingen, Finland heeft geen bergen... alleen maar heuvels. Het is erg koud, maar wel een van de meest sneeuwzekere gebieden! (en de omgeving is supermooi)
pi_45954632
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Verwacht geen spectaculaire afdalingen, Finland heeft geen bergen... alleen maar heuvels. Het is erg koud, maar wel een van de meest sneeuwzekere gebieden! (en de omgeving is supermooi)
Klopt.

In Lapland heb je dan wel Levi, waar ook regelmatig slaloms om de wereldbeker worden gehouden.

Dat schijnt een redelijk omvangrijk gebied met veel pistes te zijn, alhoewel het grootste hoogteverschil daar ook niet meer dan pakweg 300 á 400 meter zal zijn.

Groot genoeg om je er niet te hoeven vervelen. Alhoewel je je kunt afvragen of het wel de moeite waard is om helemaal naar het noorden te gaan, voor degenen die in het zuiden van Finland wonen.
pi_45955138
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 12:15 schreef Natalie het volgende:

[..]

Finland is zo mooi. Kan me voorstellen dat je Nederland in dat opzicht totaal niet mist
Heb je de taal intussen wat onder de knie?
Euhms wel cursus gevolgd 3 delen, maar mijn vriendin spreekt veels te goed engels. Schiet niet echt op. Versta wel steeds meer en meer, spreken nog steeds niet echt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:26:00 #128
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45956316
Op een gegeven moment dan herken je in een zin een aantal worden en daaruit kun je de rest opmaken, hè? Het is echt een moeilijke taal voor ons Nederlanders.

Wel super dat je vriendin zo goed Engels spreekt. Top. (Meeste Finnen spreken 't goed, geloof ik)
  zondag 4 februari 2007 @ 00:40:17 #129
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45959638
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:46 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Euhms wel cursus gevolgd 3 delen, maar mijn vriendin spreekt veels te goed engels. Schiet niet echt op. Versta wel steeds meer en meer, spreken nog steeds niet echt.
Dat komt bekend voor... een vriend van mij die woont en werkt dus in Helsinki. Hij heeft ook meerdere pogingen gedaan om het Fins te leren, maar zijn vriendin spreekt ook goed engels (en zweeds natuurlijk, de meeste Finnen hebben nl Zweeds bloed). Hun dochtertje wordt nu opgevoed met vier (!) talen. Moeders spreekt Zweeds met haar dochter, pappie Nederlands, pappie en mammie spreken engels met ellkaar en op school Fins
Toppunt van multiculit!!!

Wat ik trouwens wel opvallend vond tijdens mij tripjes naar Finland, is dat alle vrouwen behoorlijk goed Engels spreken, maar de mannen totaal niet!
pi_45964622
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:26 schreef Natalie het volgende:
Op een gegeven moment dan herken je in een zin een aantal worden en daaruit kun je de rest opmaken, hè? Het is echt een moeilijke taal voor ons Nederlanders.

Wel super dat je vriendin zo goed Engels spreekt. Top. (Meeste Finnen spreken 't goed, geloof ik)
De spreek taal herkennen daar ligt het probleem. Het correcte fins wat je op scholen leert hoor je bijna niet terug op straat.

even een simpel voorbeeldje:

Waar ben je?

Op school hier leer je grammaticaal correct fins en dan leer je:
Missä sinä olet?

Nu komt het als je naar de mensen hier (omhg Helsinki) luisterd en wat ze gebruiken in hun dagelijkse communicatie wordt het
Missä sä ot?

Je brgijpt dat je dan al vrij snel de weg kwijt raakt als je er naar luisterd.

Hier in omgeving Helsinki kan je als het moet vrij goed met engels redden. Mij is niet het verschil opgevallen tussen mannen en vrouwen en de Engelse taal, misschien ook omdat ik daar nooit op gelet heb.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:42:37 #131
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_46120986
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:34 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

2,5 jaar daar wonen en nog steeds geen midzomersnachtfeest in Lapland gehad
tuurlijk niet... die steeks elke midzomernacht een vlot in de hens bij het zomer huisje van de schoonouders...
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef Public_NME het volgende:

[..]

ja sekers! lekker snowboarden met -30 graden in lapland.. super sneeuw daar!
quote:
Op zondag 4 februari 2007 00:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]
(en zweeds natuurlijk, de meeste Finnen hebben nl Zweeds bloed).
oei oei oei, laat een fin dat niet horen. De zweden zijn toch wel de grootste mietjes ter wereld
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_46492342
Wij gaan van de zomer drie weken naar Noord-Scandinavie.
De eerste week kunnen we nog vrij besteden in Fins-Lapland.
Welke plaatsen zijn het mooist? (Vooral natuur !)
Ik heb tot nu toe:
- Muonio
- Saariselka
- Luosto
- Kuusamo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:34:11 #133
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46494049
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef dik_voormekaar het volgende:
Ik heb tot nu toe:
- Muonio
Hotel Harriniva is erg leuk. Zit een huskey-farm bij en je kunt er raft excursies doen. Wij zaten daar omdat de dochter van de eigenaar bij ons in de klas zat (leuk hoor die sauna's en de hottub's op de rivierbank; je kijkt dus op Zweden uit)
Wij zijn daar gaan hiken, tegen de berg op. Volgens mij heet het Kilpisjärvi, daarboven zat een hut op de berg en daar lekker wezen overnachten! TOP!
pi_46519312
tvp, ik woon sinds 30 januari in Helsinki om te studeren (de opleidingen hier zijn veel beter). Op studeren en veel uitgaan nog niet veel gedaan. Maar in April gaan we met een grote groep naar Lapland een weekje, daar hebben de ouders van een vriend een hut en we nemen dan een (winter)caravan erbij mee.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator woensdag 21 februari 2007 @ 11:12:22 #135
45833 crew  Fogel
pi_46520000
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:42 schreef PeuRac het volgende:
tvp, ik woon sinds 30 januari in Helsinki om te studeren (de opleidingen hier zijn veel beter). Op studeren en veel uitgaan nog niet veel gedaan. Maar in April gaan we met een grote groep naar Lapland een weekje, daar hebben de ouders van een vriend een hut en we nemen dan een (winter)caravan erbij mee.
Uitgaan in Helsinki: met een fles drank (of het nou wijn, bier of wat sterkers is) in het park gaan zitten, net als de rest. De dag van de week maakt daarbij niet uit... dat was in ieder geval mijn indruk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 februari 2007 @ 00:14:20 #136
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_46546038
Ik wil ook. Ben erg benieuwd naar dit land. Denk dat ik vanuit Helsinki maar eens ga opereren, ooit .
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_46546974
Het alcohol gebruik (misbruik) is erg hoog hier inderdaad. Soms lijkt het tijdens het uitgaan er ook op dat je avond niet goed is geweest als je niet hebt gekotst

Maar ook daar wen je aan tijdens t uitgaan gewoon flink voordrinken, t laatste bier in de trein/bus opdrinken en proberen nuchter te lijken als je de kroeg/club binnen wilt Overigens valt het wel op dat je overal verplichte garderobe hebt (kost vrijwel overal 2 euro) en dat je echt overal je ID moet laten zien na ~21u.
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:52:09 #138
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46549991
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:43 schreef PeuRac het volgende:
Het alcohol gebruik (misbruik) is erg hoog hier inderdaad. Soms lijkt het tijdens het uitgaan er ook op dat je avond niet goed is geweest als je niet hebt gekotst

Maar ook daar wen je aan tijdens t uitgaan gewoon flink voordrinken, t laatste bier in de trein/bus opdrinken en proberen nuchter te lijken als je de kroeg/club binnen wilt Overigens valt het wel op dat je overal verplichte garderobe hebt (kost vrijwel overal 2 euro) en dat je echt overal je ID moet laten zien na ~21u.
Heb ik persoonlijk nog nooit iets van gemerkt.
Wat ik wel in het begin errug bizar vond: Ben je op stap met een groepje Finnen, gaat iedereen één voor één wat te drinken voor zichzelf halen Rondjes geven kennen ze daar niet... en ze betalen alles in de kroeg met de creditcard, ook al het maar één drankje is
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:55:19 #139
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46550034
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:52 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]
Rondjes geven kennen ze daar niet... en ze betalen alles in de kroeg met de creditcard, ook al het maar één drankje is
Nogal logisch, heb je de prijzen wel eens gezien?! En alles met CC betalen is heel gewoon, in andere landen gebeurt dat ook wel. (UK bijv.)
NL loopt gewoon zwaar achter qua CC geschiktheid.
pi_46550062
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:14 schreef Boeman het volgende:
Ik wil ook. Ben erg benieuwd naar dit land. Denk dat ik vanuit Helsinki maar eens ga opereren, ooit .
Je kunt trouwens al vanaf 340,= naar Rovaniemi met finnair
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:01:06 #141
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46550087
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nogal logisch, heb je de prijzen wel eens gezien?! En alles met CC betalen is heel gewoon, in andere landen gebeurt dat ook wel. (UK bijv.)
Ik heb zeker de prijzen gezien en ze zijn hetzelfde als in a'dam... ¤ 5,- voor een pint. Ok, ok, voor de mojitos betaalde ik wel iets meer, maar dat was dan ook in de meest trendy lounge bar van Helsinki
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:01:57 #142
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46550095
Zo, ik heb net m'n reisje helsinki voor in augustus geboekt
  Moderator donderdag 22 februari 2007 @ 20:06:18 #143
45833 crew  Fogel
pi_46570050
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vond de prijzen in Helsinki bijzonder laag, veel lager dan verwacht! En dat zelfs nog terwijl ik voor een groot deel in hotelbars alcoholische dranken genuttigd heb.
Met CC betalen is niks raars aan, hier in Noorwegen laat ik de visa gewoon achter de bar leggen, scheelt me steeds een handtekening zetten, eentje op het eind is voldoende.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 februari 2007 @ 23:19:56 #144
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46579514
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef dik_voormekaar het volgende:
Ik heb tot nu toe:
- Muonio
- Saariselka
- Luosto
- Kuusamo
Kuusamo is idd erg gaaf! In de buurt daarvan zit een natuurpark. Oulanka nogwattes ofzo. Erg mooi daar!
Stadje zelf was niet al te boeiend trouwens.
Ik heb geskied in een dorpje in de buurt van Luosto (Pyhä) was ook wel gaaf daar. Hebben een 'snhowshoe walk' gedaan door de Lapse natuur. Was echt super mooi!
Misschien kun je ook nog de richting van Rovaniemi op gaan. Santa Clause village is ook wel tof om es een keer te zien
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef PeuRac
het volgende:

tvp, ik woon sinds 30 januari in Helsinki om te studeren (de opleidingen hier zijn veel beter). Op studeren en veel uitgaan nog niet veel gedaan.
Oh cool! Waar zit je op school? En waar woon je ergens?
Baari Karpinen (sp?), internationaal ook bekend als Bar Fly, zit tegen over het station (in de richting van de Kaisaniemikatu aan het eind van het plein), die hebben op dinsdag happy hour, bier en cider voor 1 euro tot 11 uur ofzo.
Ennuh, heb je het al lekker fris in het hoge noorden? Hoorde van een vriendin van me dat het in Nokia (+/- 200 km boven HKI) -38 graden was 's nachts!
In de eerste week dat ik in Finland was, was het -25 graden. En enkele maanden later + 25 graden. Da's wel bizar eigenlijk
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46584793
Euhms niet alles is zomaar creditcard hier in Finland. Betalingssysteem is beetje anders dan in Nedeland. Ik ga naar de winkel en geef gewoon mijn bankkaart of het u voor 1 melk is of een kar met boodschappen. Bonnetje handtekening zetten en weer er vandoor. (nee pincode wordt in de winkels niet gebruikt). Legitimeren verplicht zodra je 50 euro of meer besteed.
  zondag 25 februari 2007 @ 18:20:56 #146
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_46664515
Ik was in november voor een dagje in Helsinki, avondje stappen. Vond het toch wel prijzig!
Was ik club51 volgens mij, wel echt een enorm gave tent zeg.

Wat een vrouwennnnnn...
Ik moet nu de kwijl weer van m'n toetsenbord vegen nu ik eraan terug denk.
Gourmetten of steengrillen?
pi_46673192
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:19 schreef Relin het volgende:

[..]

Kuusamo is idd erg gaaf! In de buurt daarvan zit een natuurpark. Oulanka nogwattes ofzo. Erg mooi daar!
Stadje zelf was niet al te boeiend trouwens.
Ik heb geskied in een dorpje in de buurt van Luosto (Pyhä) was ook wel gaaf daar. Hebben een 'snhowshoe walk' gedaan door de Lapse natuur. Was echt super mooi!
Misschien kun je ook nog de richting van Rovaniemi op gaan. Santa Clause village is ook wel tof om es een keer te zien
[..]

Oh cool! Waar zit je op school? En waar woon je ergens?
Baari Karpinen (sp?), internationaal ook bekend als Bar Fly, zit tegen over het station (in de richting van de Kaisaniemikatu aan het eind van het plein), die hebben op dinsdag happy hour, bier en cider voor 1 euro tot 11 uur ofzo.
Ennuh, heb je het al lekker fris in het hoge noorden? Hoorde van een vriendin van me dat het in Nokia (+/- 200 km boven HKI) -38 graden was 's nachts!
In de eerste week dat ik in Finland was, was het -25 graden. En enkele maanden later + 25 graden. Da's wel bizar eigenlijk
Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vinden tot iets voor 12u, want dan gaat de laatste trein Ik woon in Kannermaki en studeer in Myyrmaki (Vantaa) aan de Evtek. Het was vandaag +3 graden, gisteren -10 en deze week is t ongeveer -20 geweest een paar dagen (maandag-woensdag).

Ik vind te de temperatuur eigenlijk nouwelijks storend, je kan je er redelijk makkelijk tegen kleden. Ik vind het overmatige openbare drankgebruik hier veel storender. En dat je voor een taxi in de rij moet staan, ipv zoals in A'dam dat er een rij taxi's klaar staan voor jou
pi_46673261
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:
Ik was in november voor een dagje in Helsinki, avondje stappen. Vond het toch wel prijzig!

Wat een vrouwennnnnn...
Studio51 dat is zeker een mooie club, de entree is voor helsinki vrij hoog (6 euro + 2 voor de jas), maar de muziek goed, aankleding leuk en de vrouwen mooi T bier is er zoals bijna overal 5 euro ;
  maandag 26 februari 2007 @ 08:47:15 #149
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46685754
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:

Wat een vrouwennnnnn...
Tja de vrouwen... regel één: vraag nooit naar een leeftijd
En is het jullie ook opgevallen dat ze bijna altijd een klein buikje hebben??
pi_46692992
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:47 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Tja de vrouwen... regel één: vraag nooit naar een leeftijd
En is het jullie ook opgevallen dat ze bijna altijd een klein buikje hebben??
Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebben en ik vind t nogal meevallen eigenlijk.

Hoe vragen? Praten doe je hier niet, je gaat gewoon op eentje af (hoewel de kans heel groot is dat ze op jouw afkomen), zoent en gaat evt met haar mee
  maandag 26 februari 2007 @ 13:54:09 #151
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46693411
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebben en ik vind t nogal meevallen eigenlijk.

Hoe vragen? Praten doe je hier niet, je gaat gewoon op eentje af (hoewel de kans heel groot is dat ze op jouw afkomen), zoent en gaat evt met haar mee
Ik had het ook over de volgende ochtend
pi_46693713
Daar heb ik geen ervaring mee, ik was zo handing om een relatie te beginnen in NL vlak voordat ik emigreerde dus als ik hier klaar ben verhuis ik waarschijnlijk terug, terwijl ik liever zou blijven

Maar ik zal mn vrienden eens vragen hoe ze dat doen
  maandag 26 februari 2007 @ 20:31:40 #153
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46707621
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vinden tot iets voor 12u, want dan gaat de laatste trein Ik woon in Kannermaki en studeer in Myyrmaki (Vantaa) aan de Evtek. Het was vandaag +3 graden, gisteren -10 en deze week is t ongeveer -20 geweest een paar dagen (maandag-woensdag).

Ik vind te de temperatuur eigenlijk nouwelijks storend, je kan je er redelijk makkelijk tegen kleden. Ik vind het overmatige openbare drankgebruik hier veel storender. En dat je voor een taxi in de rij moet staan, ipv zoals in A'dam dat er een rij taxi's klaar staan voor jou
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein )
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken
Go Hard Or Go Home
pi_46712161
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:31 schreef Relin het volgende:

[..]

Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein )
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemaken we nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.

Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:36:29 #155
52034 U
bevindt zich hier
pi_46722629
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
Wat zegt U?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:46:12 #156
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46722761
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemaken we nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.

Staat me iets bij dat het op Katajanokka was... maar dat weet ik niet zeker...telefoongids?
pi_46740393
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:36 schreef U het volgende:
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
Naar Lapland gevlogen? Tips? Locatie etc in Lapland details willen we!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:24:56 #158
52034 U
bevindt zich hier
pi_46743105
Gevlogen inderdaad met Blue1. Naar Rovaniemi, daar een dagje een auto gehuurd (75 euro p.d.) en wat rondgereden (husky en rendiersleeritten gemaakt). Qua snowboarden: pistes stellen niet veel voor natuurlijk wat betreft lengte, dus je kunt beter naar Levi gaan wil je echt langer dan 'n middagje skien/boarden.

Verder veel zon gehad, temperaturen van -25 maar ging nog wel zolang het niet waaide. Helsinki schommelde tussen -5 en -20. In Rovaniemi en Helsinki in B&B's gebleven, allemaal dikke prima qua faciliteiten en netheid en iets van 25/30 euro p.p.p.n.
Wat zegt U?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:27:42 #159
52034 U
bevindt zich hier
pi_46743251
en een sfeerfotootje van lapsche uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)

[ Bericht 9% gewijzigd door U op 27-02-2007 19:36:02 ]
Wat zegt U?
pi_46743294
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef U het volgende:
en een sfeerfotootje van laplandse uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)

[afbeelding]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:55:06 #161
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46747231
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?

Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007

Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgen Staan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!
Go Hard Or Go Home
pi_46759701
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:55 schreef Relin het volgende:

[..]

Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?

Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007

Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgen Staan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!
Ohja, daar ben ik vorige week vlakbij geweest, dr zit daar een club waar alle Hiphoppers komen (dat was zonde van die 7 euro). Ik woon al een maandje in Helsinki (Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat), t bevalt me prima, als ik geen vriendin had, zou ik zoals t er nu uit ziet, niet eens terug naar NL willen.

We hebben net Bar Fly weer onveilig gemaakt, blijft heerlijk met als die internationale studenten, ik heb 2 nederlandse meisjes ontmoet
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:58:21 #163
109106 umberrella
pi_47789689
even een vraagje voor mijn mede finland liefhebbers.
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...

Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:50:55 #164
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47792270
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

(Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat)
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
pi_47795701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...

Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.
pi_47795720
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:57:12 #167
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47799759
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:11 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney , Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
pi_47819082
quote:

Porvoo is een kleinere plaats wat dichter bij Helsinki ligt. Het heeft een zeer oude stadskern (erg touristich) wat niet zo heel groot is. Heb de plaats zelf niet zo heel goed verkend, maar lijkt me een vrij rustig plaatsje.

Tampere is meer een grote stad. heeft ook een eigen vliegveld, maar ligt weer een stukje noordelijker. De stad op zich is absoluut niet verkeerd. Als je meer wilt doen en beleven dan lijkt me tampere een betere plaats.

ik zou zeggen google een beetje op de finse google wat betreft plaatsen. Misschien zie je wat foto's en krijg je een iets betere indruk.
pi_47822882
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney , Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
Inderdaad, geweldige leraren vind ik, veel beter als in Nederland ook. Ik zit in het 1e ja, we hebben een leuke hechte groep en zijn dus ook zo ongeveer 24/7 bij elkaar.

Waar zit de Kannel Krouvi? We zaten eerder veel in Bar Fly, maar daar ga ik niet meer heen, Lux (vrij nieuw) is eigenlijk onze vaste stek op woensdag, donderdags soms naar Onella en in t weekend zelf feestjes geven omdat de entree en t bier te duur zijn
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:41:20 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47845147
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Waar zit de Kannel Krouvi?
Naast de S-market op het plein bij Kannelmäki, daar zitten doorgaans alleen maar alcoholisten! Je kan er wel aardig poolen. Wij hadden ook altijd leuke feestje in onze flats, maten van mij hadden standaard het 'penthouse' op de 7e verdieping. Vanuit daar kon je ook het dak v/d flat op, mooie zonsopgangen gezien daar
pi_47853835
2 jaar terug in Jyvaskyla en Helsinki geweest... mooi land!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:26:41 #172
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_47876206
quote:

Tampere: + 100km ten noorden van Helsinki
Porvoo: +/- 40km ten oosten van Helsinki

Tampere: Stad
Porvoo: 'Dorp'

Tampere zelf vond ik niet zo boeiend. Ben er 2x een dag geweest, 't was leuk, maar verder ook niet...
Porvoo vond ik wel leuk. Ook 2x geweest. Wel erg toeristisch zoals eerder al werd vermeld (waarschijnlijk vooral in de zomer) Ik ben er geweest toen het -25 was (hoezo kouder in het noorden, Porvoo kan ook ERG koud zijn hoor ) en toen er sneeuw lag, dan heeft het oude stadsgedeelte wel wat. Later ben ik er begin mei geweest, toen was het hartstikke rustig. Geen sneeuw, geen blaadjes aan de bomen, dus eigenlijk geen sfeer. Paar dagen later is het kerkje in het oude deel van Porvoo uitgebrand. Stel opgeschoten Finse hangjongeren vonden het wel grappig om de kerk in de hens te zetten...
Moet ik wel zeggen dat ik bij porvoo voornamelijk in het oude deel ben geweest.

Over het leven in beide steden kan ik weinig zeggen, daarvoor ben ik er te kort geweest.

Feit is wel dat Tampere centraal ligt.
Bovendien, maar dat weet ik niet 100% zeker, is er in Porvoo geen treinstation, of te wel, dan ben je afhankelijk van de bus of de auto.

In welke periode ga je?
Go Hard Or Go Home
  zondag 1 april 2007 @ 00:02:53 #173
109106 umberrella
pi_47877725
augustus tot december/januari

Bedankt voor de tips allen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_47884331
Suomi

Tot nu toe alleen nog maar in het Noorden van het land geweest. Ik wil er zeker nog eens heen om ook het Zuiden te verkennen.
pi_47884476
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef umberrella het volgende:
augustus tot december/januari

Bedankt voor de tips allen...
Geeft ff een seintje als je in Helsinki komt

En neem een sim-lock-vrije telefoon mee, van/naar NL bellen met je nederlandse telefoon is duur, dus je wilt echt een pre-paid kaart kopen hier
  zondag 1 april 2007 @ 11:40:06 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47886701
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Geeft ff een seintje als je in Helsinki komt

En neem een sim-lock-vrije telefoon mee, van/naar NL bellen met je nederlandse telefoon is duur, dus je wilt echt een pre-paid kaart kopen hier
Bellen in Finland zelf kost overigens geen drol
pi_47886769
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Bellen in Finland zelf kost overigens geen drol
inderdaad t doet eeuwen met een pre-paid kaart en ik bel/sms wel redelijk wat af
pi_47887004
In Porvoo is wel een treinstation, alleen ga je dan met de stroomtrein. En zover ik weet kan je er niet mee naar Helsinki.

Telefoneren is inderdad wat goedkoper hier. Ik zelf gebruik gewoon de pc en het programma VoipBuster om vanuit Finland te bellen richting Nederland.
  zondag 1 april 2007 @ 22:48:40 #179
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47908526
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

inderdaad t doet eeuwen met een pre-paid kaart en ik bel/sms wel redelijk wat af
Ja ik kocht van die Sonera kaarten (later van die andere cheap-ass provider). Met 20e deed je echt superlang, terwijl ik ook redelijk wat belde en smste!
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:32:12 #180
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_48683344
Finland

Ik zit sinds 29 maart in Helsinki en ik denk dat ik 26 april ook maar even naar de ambassade ga:
quote:
Koninginnedag 2007

Aan alle Nederlanders en hun partners verblijvend in Finland
Ambassadeur Robert J.H. Engels nodigt u uit
voor de viering van Koninginnedag 2007
op donderdag 26 april om 19.00 uur
Villa Kleineh, Itäinen Puistotie 7, Helsinki

Date: 26 April 2007
Time: 19:00
Villa Kleineh, Itäinen Puistotie 7, Helsinki
bron
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_48687812
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:51 schreef Positive_Thinking het volgende:
In Porvoo is wel een treinstation, alleen ga je dan met de stroomtrein. En zover ik weet kan je er niet mee naar Helsinki.

Telefoneren is inderdad wat goedkoper hier. Ik zelf gebruik gewoon de pc en het programma VoipBuster om vanuit Finland te bellen richting Nederland.
mn ouders bellen me gewoon op mn finse nummer, kost mij niks dus, en mn vriendin belt me af en toe op mn NL nummer (abbo) overdag, wat iets duurder is en 's avonds via Skype.

Verder vlieg ik regelmatig terug, ongeveer om de 6 tot 8 weken een weekje.
pi_48687863
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef SuperWeber het volgende:
Finland

Ik zit sinds 29 maart in Helsinki en ik denk dat ik 26 april ook maar even naar de ambassade ga:
[..]
Rare dag, maar dat zal wel omdat de meeste finnen op maandag en dinsdag zelf knetter lam zijn

een Fok!Finland meeting houden?
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:11:17 #183
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_48688014
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.
Uitgaan in zowel Tampere als Helsinki valt tegen. Pak dan de boot naar Letland voor een nachtje feesten. Verder vind ik Tampere wel leuk, maar Helsinki leuker. Porvoo zegt me echt niets.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 25 april 2007 @ 11:28:41 #184
27167 SuperWeber
pi_48698811
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Rare dag, maar dat zal wel omdat de meeste finnen op maandag en dinsdag zelf knetter lam zijn

een Fok!Finland meeting houden?
Wrom ook niet bitterballen eten en een fatsoenlijk biertje zie ik eik wel zitten

btw:
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

mn ouders bellen me gewoon op mn finse nummer, kost mij niks dus, en mn vriendin belt me af en toe op mn NL nummer (abbo) overdag, wat iets duurder is en 's avonds via Skype.

Verder vlieg ik regelmatig terug, ongeveer om de 6 tot 8 weken een weekje.
Ik heb mijn ouders gewoon skype aangesmeerd, scheelt hun ook weer in de kosten
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_48704162
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:11 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Uitgaan in zowel Tampere als Helsinki valt tegen. Pak dan de boot naar Letland voor een nachtje feesten. Verder vind ik Tampere wel leuk, maar Helsinki leuker. Porvoo zegt me echt niets.
Als je goed zoekt kan je echt wel goede bars vinden in Helsinki, waar ze wel goede muziek draaien. Ze zijn alleen wat kleiner en minder bekend. Afgelopen donderdag een bar gevonden waar ze live Jazz hebben (k was alleen dronken toen, dus ff zoeken waar die precies zat ).

Vanavond naar Lux, in de bovenste verdieping van Kampi (busstation/winkelcentrum). Niet mn favo plek, maar mn vrienden gaan erheen

@SW, ik heb je ff toegevoegd op msn.

[ Bericht 9% gewijzigd door PeuRac op 25-04-2007 14:02:36 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 15:01:27 #186
27167 SuperWeber
pi_48706193
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je goed zoekt kan je echt wel goede bars vinden in Helsinki, waar ze wel goede muziek draaien. Ze zijn alleen wat kleiner en minder bekend. Afgelopen donderdag een bar gevonden waar ze live Jazz hebben (k was alleen dronken toen, dus ff zoeken waar die precies zat ).

Vanavond naar Lux, in de bovenste verdieping van Kampi (busstation/winkelcentrum). Niet mn favo plek, maar mn vrienden gaan erheen

@SW, ik heb je ff toegevoegd op msn.
Ik accepteer je zodra ik thuis kom van mijn stage . Ik was (2 weken geleden oid) in cafe Belge oid. Ondanks dat ik er geen Belgisch kon praten, vond ik het wel redelijk vertoeven daar...
  woensdag 25 april 2007 @ 19:12:43 #187
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48714126
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:01 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik was (2 weken geleden oid) in cafe Belge oid. Ondanks dat ik er geen Belgisch kon praten, vond ik het wel redelijk vertoeven daar...
Boven bij Belge in de loungezaal is echt relaxt, lekkere pints drinken. (wel tegen de hoofdprijs) Hoorde dat er nu ook een beerhouse genaamd Rotterdam is geopend?
  woensdag 25 april 2007 @ 19:30:17 #188
27167 SuperWeber
pi_48714796
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Boven bij Belge in de loungezaal is echt relaxt, lekkere pints drinken. (wel tegen de hoofdprijs) Hoorde dat er nu ook een beerhouse genaamd Rotterdam is geopend?
Klopt ik zat ook in de loungezaal, relaxed en idd de hoofdprijs

Bierhuis Rotterdam is in Kamppi, ondanks dat ze bijna alleen maar Belgisch bier verkopen (ze hebben wel een Feyenoordshirt hangen).

De alcoholprijzen zijn hier sowieso asociaal, dus daar kijk ik niet meer van op...
  woensdag 25 april 2007 @ 19:32:21 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48714878
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:30 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

De alcoholprijzen zijn hier sowieso asociaal, dus daar kijk ik niet meer van op...
Ik weet het, wij gingen altijd in Tallinn inkopen doen net zoals de meeste Finnen. (plus leuk stappen daar)
  woensdag 25 april 2007 @ 19:49:15 #190
27167 SuperWeber
pi_48715559
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik weet het, wij gingen altijd in Tallinn inkopen doen net zoals de meeste Finnen. (plus leuk stappen daar)
Ja mijn vriendin houdt niet zo van die "Russian whores" daar
  woensdag 25 april 2007 @ 20:16:22 #191
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48716676
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:49 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ja mijn vriendin houdt niet zo van die "Russian whores" daar
Is ze Fins?
  woensdag 25 april 2007 @ 20:17:42 #192
27167 SuperWeber
pi_48716733
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Is ze Fins?
Jep
  woensdag 25 april 2007 @ 20:18:48 #193
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48716794
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:17 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jep
Aha, ik had eerst ook een Finse vriendin. (9 maanden maar) Die kunnen er over het algemeen ook wel wat van
Finse vrouwen zijn over het algemeen wel leuk, alleen was mijn vriendin iets té Fins.
  woensdag 25 april 2007 @ 20:22:03 #194
27167 SuperWeber
pi_48716943
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Aha, ik had eerst ook een Finse vriendin. (9 maanden maar) Die kunnen er over het algemeen ook wel wat van
Finse vrouwen zijn over het algemeen wel leuk, alleen was mijn vriendin iets té Fins.
Te Fins in de vorm van??

Tot nog toe gaat het allemaal wel goed. Alhoewel we hier en daar wel eens tegen een cultuurverschilletje aanlopen, is het verder allemaal goed te doen
  woensdag 25 april 2007 @ 20:31:52 #195
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48717356
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:22 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Te Fins in de vorm van??
Na de beginperiode (die super was!), waren er toch wel wat verschillen. Ze had een beetje een muur om haarzelf heen gebouwd, en was niet super open in alle dingen. Ik moest constant daar doorheen proberen te komen, heel vervelend... Die Finse stugheid was dat... Uiteindelijk daarop stukgelopen. (plus afstand nadat ik weer naar NL ben gegaan)
Maarja dit is natuurlijk strikt persoonlijk, ik ken veel verhalen waarbij het wel goed gaat!
  woensdag 25 april 2007 @ 21:24:16 #196
27167 SuperWeber
pi_48719503
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Na de beginperiode (die super was!), waren er toch wel wat verschillen. Ze had een beetje een muur om haarzelf heen gebouwd, en was niet super open in alle dingen. Ik moest constant daar doorheen proberen te komen, heel vervelend... Die Finse stugheid was dat... Uiteindelijk daarop stukgelopen. (plus afstand nadat ik weer naar NL ben gegaan)
Maarja dit is natuurlijk strikt persoonlijk, ik ken veel verhalen waarbij het wel goed gaat!
Ik ken het, we hebben inmiddels meer dan een jaar... Ik loop ook weleens tegen die stugheid aan, maar de mooie momenten overheersen wat mij betreft. We proberen het nu eerst een half jaartje om daarna verder te kijken (ik zit hier ivm stage), eik kijken we nu al verder...
pi_48726877

KL 1169 21DEC AMSTERDAM HELSINKI 1310 1640
AY 401 21DEC HELSINKI KUUSAMO 1905 2020

AY 396 03JAN KUUSAMO HELSINKI 1400 1510
KL 1170 03JAN HELSINKI AMSTERDAM 1735 1915

Oftewel: Kerst dicht bij de Kerstman himself en oud & nieuw ook in Finland
pi_48729074
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:49 schreef hydraulix het volgende:

KL 1169 21DEC AMSTERDAM HELSINKI 1310 1640
AY 401 21DEC HELSINKI KUUSAMO 1905 2020

AY 396 03JAN KUUSAMO HELSINKI 1400 1510
KL 1170 03JAN HELSINKI AMSTERDAM 1735 1915

Oftewel: Kerst dicht bij de Kerstman himself en oud & nieuw ook in Finland
Voor dicht bij de kerstman moet je nog ff verder reizen hoor Heb je een speciale reden om kerst en nieuwjaar hier te vieren? Vuurwerk afsteken is hier trouwens verboden
  donderdag 26 april 2007 @ 09:28:41 #199
27167 SuperWeber
pi_48729204
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:23 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Voor dicht bij de kerstman moet je nog ff verder reizen hoor Heb je een speciale reden om kerst en nieuwjaar hier te vieren? Vuurwerk afsteken is hier trouwens verboden
Afgelopen nieuwjaar in Helsinki knalden ze er vrolijk op los hier...

Edit: als ik het me goed herinner (misschien was het de overheid wel) ik vraag het even na
pi_48729305
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:28 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Afgelopen nieuwjaar in Helsinki knalden ze er vrolijk op los hier...

Edit: als ik het me goed herinner (misschien was het de overheid wel) ik vraag het even na
Mij was verteld dat het de overheid was en na met een flinke groep Finnen nieuwjaar op de Dam te hebben gevierd (in de regen ) waren ze helemaal onder de indruk

Ohja, dr gaan vanavond nog een meisje en 2 andere jongens mee. En we gaan ff uitzoeken of we 'partners' uit andere landen mee mogen nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')