Voor mij is het al weer 13 maanden geleden sinds ik terug ben van de 2e keer. Ik weet eigenlijk niet of ik terug wil, mijn leven is nu zo anders... Finland zal voor altijd in mijn hart blijven, maar terugkeren naar Finland zal nooit meer zijn zoals het was...quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:41 schreef Relin het volgende:
Nu is 't alweer meer dan een jaar geleden dat ik naar Finland vertrok voor 4 maanden en ik wil weer terug naar Finland!![]()
Denk het ook niet!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:11 schreef winterapfel het volgende:
Finland verliefd
![]()
* winterapfel is blijkbaar niet de enige, als ik dit topic zo zie![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:29 schreef Natalie het volgende:
Absoluut niet
Is iemand van de mensen hier wel eens verbleven in een cottage of vakantiehuisje?
Da's wat wij willen doen gedurende de eerste week van onze vakantie, waarna we door willen reizen naar 't noorden. Wie weet dat iemand tips heeft ivm huisjes?
ole huvaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:11 schreef Natalie het volgende:
Ik ga meteen kijken. Bedankt voor de tip, Mitä_kuuluu.
Wow wat gaaf! Hoe dat zo? En wat ga je daar doen in dat half jaar?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:33 schreef umberrella het volgende:
bijnaeen jaar geleden kwam ik terug van mijn liftavontuur naar finland... Ben pas nog geweest, maar Finland zit in mn hart voor eeuwig... Hopelijk kan ik met ingang vand e zomer voor een half jaar verkassen naar het paradijs :p
Hoezo niet? Er is toch een NZ topic?! Ze zullen elkaar niet veel ontlopen qua grootte... Finland ruled gewoon!!quote:
Jij ook alquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:46 schreef QTPi het volgende:
Ik krijg veel post uit Finland, daarom even een tvp-tje![]()
2,5 jaar daar wonen en nog steeds geen midzomersnachtfeest in Lapland gehadquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:31 schreef Positive_Thinking het volgende:
Woon alweer ruime 2,5 jaar in Finland gezellie met mijn Finse vriendin. Het Enige wat ik af en toe van Nederland mis zijn me vrienden en een Frikandel. Het bevalt me hier prima en mis Nederland qua land of cultuur totaal niet.
Helaas nog steeds geen Lapland gezien, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren.
Finland is zo mooi. Kan me voorstellen dat je Nederland in dat opzicht totaal niet mistquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:31 schreef Positive_Thinking het volgende:
Woon alweer ruime 2,5 jaar in Finland gezellie met mijn Finse vriendin. Het Enige wat ik af en toe van Nederland mis zijn me vrienden en een Frikandel. Het bevalt me hier prima en mis Nederland qua land of cultuur totaal niet.
Helaas nog steeds geen Lapland gezien, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren.
Vorig jaar maart heb ik voor het eerst van m'n leven op de ski's gestaan... in Finlandquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:17 schreef Giem het volgende:
Kun je nog een beetje leuk skieen in finland? Als een alternative wintersport?
Verwacht geen spectaculaire afdalingen, Finland heeft geen bergen... alleen maar heuvels. Het is erg koud, maar wel een van de meest sneeuwzekere gebieden! (en de omgeving is supermooi)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:17 schreef Giem het volgende:
Kun je nog een beetje leuk skieen in finland? Als een alternative wintersport?
Klopt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Verwacht geen spectaculaire afdalingen, Finland heeft geen bergen... alleen maar heuvels. Het is erg koud, maar wel een van de meest sneeuwzekere gebieden! (en de omgeving is supermooi)
Euhms wel cursus gevolgd 3 delen, maar mijn vriendin spreekt veels te goed engels. Schiet niet echt op. Versta wel steeds meer en meer, spreken nog steeds niet echt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
Finland is zo mooi. Kan me voorstellen dat je Nederland in dat opzicht totaal niet mist
Heb je de taal intussen wat onder de knie?
Dat komt bekend voor... een vriend van mij die woont en werkt dus in Helsinki. Hij heeft ook meerdere pogingen gedaan om het Fins te leren, maar zijn vriendin spreekt ook goed engels (en zweeds natuurlijk, de meeste Finnen hebben nl Zweeds bloed). Hun dochtertje wordt nu opgevoed met vier (!) talen. Moeders spreekt Zweeds met haar dochter, pappie Nederlands, pappie en mammie spreken engels met ellkaar en op school Finsquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:46 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Euhms wel cursus gevolgd 3 delen, maar mijn vriendin spreekt veels te goed engels. Schiet niet echt op. Versta wel steeds meer en meer, spreken nog steeds niet echt.
De spreek taal herkennen daar ligt het probleem. Het correcte fins wat je op scholen leert hoor je bijna niet terug op straat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:26 schreef Natalie het volgende:
Op een gegeven moment dan herken je in een zin een aantal worden en daaruit kun je de rest opmaken, hè? Het is echt een moeilijke taal voor ons Nederlanders.
Wel super dat je vriendin zo goed Engels spreekt. Top. (Meeste Finnen spreken 't goed, geloof ik)
tuurlijk niet... die steeks elke midzomernacht een vlot in de hens bij het zomer huisje van de schoonouders...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:34 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
2,5 jaar daar wonen en nog steeds geen midzomersnachtfeest in Lapland gehad![]()
ja sekers! lekker snowboarden met -30 graden in lapland.. super sneeuw daar!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Verwacht geen spectaculaire afdalingen, Finland heeft geen bergen... alleen maar heuvels. Het is erg koud, maar wel een van de meest sneeuwzekere gebieden! (en de omgeving is supermooi)
oei oei oei, laat een fin dat niet horen. De zweden zijn toch wel de grootste mietjes ter wereldquote:Op zondag 4 februari 2007 00:40 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
(en zweeds natuurlijk, de meeste Finnen hebben nl Zweeds bloed).
Hotel Harriniva is erg leuk. Zit een huskey-farm bij en je kunt er raft excursies doen. Wij zaten daar omdat de dochter van de eigenaar bij ons in de klas zatquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef dik_voormekaar het volgende:
Wij gaan van de zomer drie weken naar Noord-Scandinavie.
De eerste week kunnen we nog vrij besteden in Fins-Lapland.
Welke plaatsen zijn het mooist? (Vooral natuur !)
Ik heb tot nu toe:
- Muonio
Uitgaan in Helsinki: met een fles drank (of het nou wijn, bier of wat sterkers is) in het park gaan zitten, net als de rest. De dag van de week maakt daarbij niet uit... dat was in ieder geval mijn indruk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:42 schreef PeuRac het volgende:
tvp, ik woon sinds 30 januari in Helsinki om te studeren (de opleidingen hier zijn veel beter). Op studeren en veel uitgaan nog niet veel gedaan. Maar in April gaan we met een grote groep naar Lapland een weekje, daar hebben de ouders van een vriend een hut en we nemen dan een (winter)caravan erbij mee.
Heb ik persoonlijk nog nooit iets van gemerkt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:43 schreef PeuRac het volgende:
Het alcohol gebruik (misbruik) is erg hoog hier inderdaad. Soms lijkt het tijdens het uitgaan er ook op dat je avond niet goed is geweest als je niet hebt gekotst![]()
Maar ook daar wen je aantijdens t uitgaan gewoon flink voordrinken, t laatste bier in de trein/bus opdrinken en proberen nuchter te lijken als je de kroeg/club binnen wilt
Overigens valt het wel op dat je overal verplichte garderobe hebt (kost vrijwel overal 2 euro) en dat je echt overal je ID moet laten zien na ~21u.
Nogal logisch, heb je de prijzen wel eens gezien?!quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:52 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Rondjes geven kennen ze daar niet... en ze betalen alles in de kroeg met de creditcard, ook al het maar één drankje is![]()
Je kunt trouwens al vanaf 340,= naar Rovaniemi met finnairquote:Op donderdag 22 februari 2007 00:14 schreef Boeman het volgende:
Ik wil ook. Ben erg benieuwd naar dit land. Denk dat ik vanuit Helsinki maar eens ga opereren, ooit.
Ik heb zeker de prijzen gezien en ze zijn hetzelfde als in a'dam...quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nogal logisch, heb je de prijzen wel eens gezien?!En alles met CC betalen is heel gewoon, in andere landen gebeurt dat ook wel. (UK bijv.)
NL loopt gewoon zwaar achter qua CC geschiktheid.
Ik vond de prijzen in Helsinki bijzonder laag, veel lager dan verwacht! En dat zelfs nog terwijl ik voor een groot deel in hotelbars alcoholische dranken genuttigd heb.quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nogal logisch, heb je de prijzen wel eens gezien?!En alles met CC betalen is heel gewoon, in andere landen gebeurt dat ook wel. (UK bijv.)
NL loopt gewoon zwaar achter qua CC geschiktheid.
Kuusamo is idd erg gaaf! In de buurt daarvan zit een natuurpark. Oulanka nogwattes ofzo. Erg mooi daar!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef dik_voormekaar het volgende:
Wij gaan van de zomer drie weken naar Noord-Scandinavie.
De eerste week kunnen we nog vrij besteden in Fins-Lapland.
Welke plaatsen zijn het mooist? (Vooral natuur !)
Ik heb tot nu toe:
- Muonio
- Saariselka
- Luosto
- Kuusamo
Oh cool! Waar zit je op school? En waar woon je ergens?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef PeuRac
het volgende:
tvp, ik woon sinds 30 januari in Helsinki om te studeren (de opleidingen hier zijn veel beter). Op studeren en veel uitgaan nog niet veel gedaan.
Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vindenquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:19 schreef Relin het volgende:
[..]
Kuusamo is idd erg gaaf! In de buurt daarvan zit een natuurpark. Oulanka nogwattes ofzo. Erg mooi daar!![]()
Stadje zelf was niet al te boeiend trouwens.
Ik heb geskied in een dorpje in de buurt van Luosto (Pyhä) was ook wel gaaf daar. Hebben een 'snhowshoe walk' gedaan door de Lapse natuur. Was echt super mooi!
Misschien kun je ook nog de richting van Rovaniemi op gaan. Santa Clause village is ook wel tof om es een keer te zien
[..]
Oh cool! Waar zit je op school? En waar woon je ergens?
Baari Karpinen (sp?), internationaal ook bekend als Bar Fly, zit tegen over het station (in de richting van de Kaisaniemikatu aan het eind van het plein), die hebben op dinsdag happy hour, bier en cider voor 1 euro tot 11 uur ofzo.
Ennuh, heb je het al lekker fris in het hoge noorden? Hoorde van een vriendin van me dat het in Nokia (+/- 200 km boven HKI) -38 graden was 's nachts!
In de eerste week dat ik in Finland was, was het -25 graden. En enkele maanden later + 25 graden. Da's wel bizar eigenlijk![]()
Studio51quote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:
Ik was in november voor een dagje in Helsinki, avondje stappen. Vond het toch wel prijzig!
Was ik club51 volgens mij, wel echt een enorm gave tent zeg.
Wat een vrouwennnnnn...![]()
Ik moet nu de kwijl weer van m'n toetsenbord vegen nu ik eraan terug denk.
Tja de vrouwen... regel één: vraag nooit naar een leeftijdquote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:
Ik was in november voor een dagje in Helsinki, avondje stappen. Vond het toch wel prijzig!
Was ik club51 volgens mij, wel echt een enorm gave tent zeg.
Wat een vrouwennnnnn...![]()
Ik moet nu de kwijl weer van m'n toetsenbord vegen nu ik eraan terug denk.
Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebbenquote:Op maandag 26 februari 2007 08:47 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Tja de vrouwen... regel één: vraag nooit naar een leeftijd
En is het jullie ook opgevallen dat ze bijna altijd een klein buikje hebben??
Ik had het ook over de volgende ochtendquote:Op maandag 26 februari 2007 13:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebbenen ik vind t nogal meevallen eigenlijk.
Hoe vragen? Praten doe je hier niet, je gaat gewoon op eentje af (hoewel de kans heel groot is dat ze op jouw afkomen), zoent en gaat evt met haar mee![]()
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de treinquote:Op zondag 25 februari 2007 21:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vindentot iets voor 12u, want dan gaat de laatste trein
Ik woon in Kannermaki en studeer in Myyrmaki (Vantaa) aan de Evtek. Het was vandaag +3 graden, gisteren -10 en deze week is t ongeveer -20 geweest een paar dagen (maandag-woensdag).
Ik vind te de temperatuur eigenlijk nouwelijks storend, je kan je er redelijk makkelijk tegen kleden. Ik vind het overmatige openbare drankgebruik hier veel storender. En dat je voor een taxi in de rij moet staan, ipv zoals in A'dam dat er een rij taxi's klaar staan voor jou
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:31 schreef Relin het volgende:
[..]
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein)
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar![]()
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken![]()
Staat me iets bij dat het op Katajanokka was... maar dat weet ik niet zeker...telefoongids?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenwe nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.
Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
Naar Lapland gevlogen? Tips? Locatie etc in Laplandquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:36 schreef U het volgende:
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef U het volgende:
en een sfeerfotootje van laplandse uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)
[afbeelding]
Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenwe nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.
Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
Ohja, daar ben ik vorige week vlakbij geweest, dr zit daar een club waar alle Hiphoppers komenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:55 schreef Relin het volgende:
[..]
Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?
Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007
Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgenStaan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt![]()
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!![]()
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
(Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat)
Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
even een vraagje voor mijn mede finland liefhebbers.
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...
Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaneyquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
Porvoo is een kleinere plaats wat dichter bij Helsinki ligt. Het heeft een zeer oude stadskern (erg touristich) wat niet zo heel groot is. Heb de plaats zelf niet zo heel goed verkend, maar lijkt me een vrij rustig plaatsje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...
Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Inderdaad, geweldige leraren vind ik, veel beter als in Nederland ook. Ik zit in het 1e ja, we hebben een leuke hechte groep en zijn dus ook zo ongeveer 24/7 bij elkaar.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney, Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
Naast de S-market op het plein bij Kannelmäki, daar zitten doorgaans alleen maar alcoholisten!quote:
Tampere: + 100km ten noorden van Helsinkiquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Geeft ff een seintje als je in Helsinki komtquote:Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef umberrella het volgende:
augustus tot december/januari
Bedankt voor de tips allen...
Bellen in Finland zelf kost overigens geen drolquote:Op zondag 1 april 2007 09:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Geeft ff een seintje als je in Helsinki komt![]()
En neem een sim-lock-vrije telefoon mee, van/naar NL bellen met je nederlandse telefoon is duur, dus je wilt echt een pre-paid kaart kopen hier
inderdaadquote:Op zondag 1 april 2007 11:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Bellen in Finland zelf kost overigens geen drol![]()
Ja ik kocht van die Sonera kaarten (later van die andere cheap-ass provider). Met 20e deed je echt superlang, terwijl ik ook redelijk wat belde en smste!quote:Op zondag 1 april 2007 11:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
inderdaadt doet eeuwen met een pre-paid kaart en ik bel/sms wel redelijk wat af
quote:Koninginnedag 2007
Aan alle Nederlanders en hun partners verblijvend in Finland
Ambassadeur Robert J.H. Engels nodigt u uit
voor de viering van Koninginnedag 2007
op donderdag 26 april om 19.00 uur
Villa Kleineh, Itäinen Puistotie 7, Helsinki
Date: 26 April 2007
Time: 19:00
Villa Kleineh, Itäinen Puistotie 7, Helsinki
bron
mn ouders bellen me gewoon op mn finse nummer, kost mij niks dus, en mn vriendin belt me af en toe op mn NL nummer (abbo) overdag, wat iets duurder is en 's avonds via Skype.quote:Op zondag 1 april 2007 11:51 schreef Positive_Thinking het volgende:
In Porvoo is wel een treinstation, alleen ga je dan met de stroomtrein. En zover ik weet kan je er niet mee naar Helsinki.
Telefoneren is inderdad wat goedkoper hier. Ik zelf gebruik gewoon de pc en het programma VoipBuster om vanuit Finland te bellen richting Nederland.
Rare dag, maar dat zal wel omdat de meeste finnen op maandag en dinsdag zelf knetter lam zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef SuperWeber het volgende:Finland
Ik zit sinds 29 maart in Helsinki en ik denk dat ik 26 april ook maar even naar de ambassade ga:
[..]
Uitgaan in zowel Tampere als Helsinki valt tegen. Pak dan de boot naar Letland voor een nachtje feesten. Verder vind ik Tampere wel leuk, maar Helsinki leuker. Porvoo zegt me echt niets.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:10 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Rare dag, maar dat zal wel omdat de meeste finnen op maandag en dinsdag zelf knetter lam zijn![]()
een Fok!Finland meeting houden?
Ik heb mijn ouders gewoon skype aangesmeerd, scheelt hun ook weer in de kostenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
mn ouders bellen me gewoon op mn finse nummer, kost mij niks dus, en mn vriendin belt me af en toe op mn NL nummer (abbo) overdag, wat iets duurder is en 's avonds via Skype.
Verder vlieg ik regelmatig terug, ongeveer om de 6 tot 8 weken een weekje.
Als je goed zoekt kan je echt wel goede bars vinden in Helsinki, waar ze wel goede muziek draaien. Ze zijn alleen wat kleiner en minder bekend. Afgelopen donderdag een bar gevonden waar ze live Jazz hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:11 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Uitgaan in zowel Tampere als Helsinki valt tegen. Pak dan de boot naar Letland voor een nachtje feesten. Verder vind ik Tampere wel leuk, maar Helsinki leuker. Porvoo zegt me echt niets.
Ik accepteer je zodra ik thuis kom van mijn stagequote:Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je goed zoekt kan je echt wel goede bars vinden in Helsinki, waar ze wel goede muziek draaien. Ze zijn alleen wat kleiner en minder bekend. Afgelopen donderdag een bar gevonden waar ze live Jazz hebben(k was alleen dronken toen, dus ff zoeken waar die precies zat
).
Vanavond naar Lux, in de bovenste verdieping van Kampi (busstation/winkelcentrum). Niet mn favo plek, maar mn vrienden gaan erheen
@SW, ik heb je ff toegevoegd op msn.
Boven bij Belge in de loungezaal is echt relaxt, lekkere pints drinken. (wel tegen de hoofdprijs) Hoorde dat er nu ook een beerhouse genaamd Rotterdam is geopend?quote:Op woensdag 25 april 2007 15:01 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik was (2 weken geleden oid) in cafe Belge oid. Ondanks dat ik er geen Belgischkon praten, vond ik het wel redelijk vertoeven daar...
Klopt ik zat ook in de loungezaal, relaxed en idd de hoofdprijsquote:Op woensdag 25 april 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Boven bij Belge in de loungezaal is echt relaxt, lekkere pints drinken. (wel tegen de hoofdprijs) Hoorde dat er nu ook een beerhouse genaamd Rotterdam is geopend?
Ik weet het, wij gingen altijd in Tallinn inkopen doen net zoals de meeste Finnen. (plus leuk stappen daar)quote:Op woensdag 25 april 2007 19:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De alcoholprijzen zijn hier sowieso asociaal, dus daar kijk ik niet meer van op...
Ja mijn vriendin houdt niet zo van die "Russian whores" daarquote:Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik weet het, wij gingen altijd in Tallinn inkopen doen net zoals de meeste Finnen. (plus leuk stappen daar)
Is ze Fins?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja mijn vriendin houdt niet zo van die "Russian whores" daar
Jepquote:
Aha, ik had eerst ook een Finse vriendin. (9 maanden maar) Die kunnen er over het algemeen ook wel wat vanquote:
Te Fins in de vorm van??quote:Op woensdag 25 april 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Aha, ik had eerst ook een Finse vriendin. (9 maanden maar) Die kunnen er over het algemeen ook wel wat van![]()
Finse vrouwen zijn over het algemeen wel leuk, alleen was mijn vriendin iets té Fins.
Na de beginperiode (die super was!), waren er toch wel wat verschillen. Ze had een beetje een muur om haarzelf heen gebouwd, en was niet super open in alle dingen. Ik moest constant daar doorheen proberen te komen, heel vervelend... Die Finse stugheid was dat... Uiteindelijk daarop stukgelopen. (plus afstand nadat ik weer naar NL ben gegaan)quote:
Ik ken het, we hebben inmiddels meer dan een jaar... Ik loop ook weleens tegen die stugheid aan, maar de mooie momenten overheersen wat mij betreft. We proberen het nu eerst een half jaartje om daarna verder te kijken (ik zit hier ivm stage), eik kijken we nu al verder...quote:Op woensdag 25 april 2007 20:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Na de beginperiode (die super was!), waren er toch wel wat verschillen. Ze had een beetje een muur om haarzelf heen gebouwd, en was niet super open in alle dingen. Ik moest constant daar doorheen proberen te komen, heel vervelend... Die Finse stugheid was dat... Uiteindelijk daarop stukgelopen. (plus afstand nadat ik weer naar NL ben gegaan)
Maarja dit is natuurlijk strikt persoonlijk, ik ken veel verhalen waarbij het wel goed gaat!
Voor dicht bij de kerstman moet je nog ff verder reizen hoorquote:Op donderdag 26 april 2007 01:49 schreef hydraulix het volgende:
KL 1169 21DEC AMSTERDAM HELSINKI 1310 1640
AY 401 21DEC HELSINKI KUUSAMO 1905 2020
AY 396 03JAN KUUSAMO HELSINKI 1400 1510
KL 1170 03JAN HELSINKI AMSTERDAM 1735 1915
Oftewel: Kerst dicht bij de Kerstman himself en oud & nieuw ook in Finland
quote:Op donderdag 26 april 2007 09:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Voor dicht bij de kerstman moet je nog ff verder reizen hoorHeb je een speciale reden om kerst en nieuwjaar hier te vieren? Vuurwerk afsteken is hier trouwens verboden
![]()
Mij was verteld dat het de overheid was en na met een flinke groep Finnen nieuwjaar op de Dam te hebben gevierd (in de regenquote:Op donderdag 26 april 2007 09:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]Afgelopen nieuwjaar in Helsinki knalden ze er vrolijk op los hier...
Edit: als ik het me goed herinner (misschien was het de overheid wel) ik vraag het even na
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |