abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2004 @ 11:51:46 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19852456
De naam Michael dan? Of George. Op een gegeven moment raken vele namen onbruikbaar op die manier. Ben dus ook. Etc etc.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19852478
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat ben ik dan hardgrondig met je oneens. En als je dit topic leest, zie je dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Bovendien ben ik iemand die de naam van mijn kind liever geassocieerd ziet worden met een volksheld, dan met een vroegere volksvijand nummer een. Maar als iemand zijn kind Adolf wil noemen, hou ik hem niet tegen.
De meningen zijn inderdaad verdeeld. Sommige mensen willen taboes uit het verleden handhaven, anderen willen vooruitkijken.
Dit is typisch zo'n taboe waarvan we in de toekomst zullen zeggen: Tsja, toen zat daar nog een taboe op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:56:31 #203
64781 bonke
pipo koeie
pi_19852523
het is gewoon een feit dat 99% van de mensen de naam adolf associeert met hitler
en dat zal nog wel ff een paar 100 jaar zo doorgaan (mits er geen armageddon komt dan he )
je kind zo noemen is gewoon sneu voor dat kind en als hij later groot is zal ie het zijn ouders niet in dank afnemen
( of et moet een nazipik worden )
pies on joe toe
pi_19854049
Michael, wat is er dan met Michael? Ik moet aan de archangel denken... wat is daar mis mee?
pi_19860192
Je noemt je kind toch ook niet Hiroshima
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 13 juni 2004 @ 18:17:12 #206
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_19860759
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[quote]Op zondag 13 juni 2004 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Even denken... ik kreeg mijn eerste geschiedenisles rond mijn tiende, dus jij denkt dat over tien jaar niemand Adolf meer met Adolf Hitler associeert?

Dat denk ik inderdaad, indien we nu niet zo moeilijk doen over mensen die hun zoon Adolf noemen. Het is een vicieuze cirkel, zoals ik elders ook al zei. Het taboe blijft bestaan, zolang iedereen het als een taboe ziet.
Jonge, je kan wel zo ongelooflijk optimistisch door blijven gaan met je gepraat over taboes doorbreken etc en wie weet gebeurt dat ook nog wel eens ooit!
Maar right now, op dit moment is het gewoon een klotig uitgekozen naam die bij veel mensen in het verkeerde keelgat zal gaan schieten, vooral met betrekking tot pesterijtjes etc.

Maar dat je dat niet in WILT zien is een tweede..
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 18:41:35 #207
43556 miss_dynastie
pi_19861218
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De meningen zijn inderdaad verdeeld. Sommige mensen willen taboes uit het verleden handhaven, anderen willen vooruitkijken.
Dit is typisch zo'n taboe waarvan we in de toekomst zullen zeggen: Tsja, toen zat daar nog een taboe op.
Nee hoor, ik wil geen taboes handhaven, alleen hoeft niet per se mijn kind gepest en getreiterd te worden om die taboes te doorbreken. Dat mag een ander doen.
  zondag 13 juni 2004 @ 18:55:08 #208
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_19861495
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:14 schreef cohen het volgende:
mijn broer heeft inmiddels zoveel negatieve reacties gehad, hij noemt zijn zoon maar Dolf. maar officieel is t nog adolf
Net als die fascistoide kraai uit Alfred Jodocus Kwak.
pi_19867084
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:46 schreef Beach het volgende:
Je noemt je kind toch ook niet Hiroshima
Hiroshima Nagasaki Janssen? Nee dat klinkt niet.
pi_19877618
quote:
Op zondag 13 juni 2004 18:55 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Net als die fascistoide kraai uit Alfred Jodocus Kwak.
Ja hehe, Dolf en die heeft ook zo een snorretje
  maandag 14 juni 2004 @ 13:17:57 #211
95998 -DailaLama-
  maandag 14 juni 2004 @ 13:18:59 #212
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19879077
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

oh wacht zoontjes? Nee volgens mij is het niet zo slim om al je zoontjes adolf te noemen
juist wel.. hoef je maar een keer te roepen als je gaat eten..

Aaaaaaaaaaadolf eeeeeeeeeten
  maandag 14 juni 2004 @ 13:29:29 #213
95998 -DailaLama-
pi_19879421
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:18 schreef Frenkie het volgende:

[..]

juist wel.. hoef je maar een keer te roepen als je gaat eten..

Aaaaaaaaaaadolf eeeeeeeeeten
En dan komen er 10 knaapjes met scheidinkjes en snorretjes de trap af hollen.
pi_19880413
Mijn neefje heet Mozes
pi_19880989
Hij had hem beter Rudolf kunnen noemen.
met een rode neus!
  maandag 14 juni 2004 @ 14:22:25 #216
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_19881009
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
tja.. het is maar wat je leuk vindt
ik persoonlijk vind het echt een bagger naam
niet alleen om de lading die eraan vastzit, maar het klinkt ook gewoon lomp
Nou ja de naam Adolf is zo erg nog niet maar ja, ik zou toch niet graag zo heten, niet om de naam zelf, maar je zei het zelf al, de lading he...
pi_19881184
Het is een hele normale naam hoor.
Ik weet niet wat elke nurt nou elke keer over hitler zit te janken enzo. Hij had veel foute dingen maar ook veel goede dingen. Het concentratiekamp geval dat kon idd niet. Maar ik weet zeker dat als hij aan de macht bleef er nu weinig tot geen criminelen rondliepen oa in Nederland.

Zelfde geval als met die vlag, die vlag is verboden roepen ze. Bullshit, het was een celtisch teken wat hij gewoon als vlag gebruikte. Heeft totaal niets met Hitler zijn gedrag e.d. te maken.

Ik heb eergister Hitler: The Rise Of Evil gekeken en ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds meer respect voor hem kreeg, over hoe hij vroeger behandeld werd. Ik blijf erbij wat hij met de joden dee was fout. Deze film is trouwens totaal geen propagandafilm wat veel mensen beweren, want het klopt allemaal met de geschiedenis.

Je mag me racist noemen, je mag mij een nazi noemen, ik zit er niet mee. We leven in een democratisch land en dit is mijn mening, ik praat niks goed over hem, ik geef alleen feiten weer

De naam Adolf is gewoon niks mis mee.
pi_19881435
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:29 schreef Xalted_One het volgende:
Het is een hele normale naam hoor.
Ik weet niet wat elke nurt nou elke keer over hitler zit te janken enzo. Hij had veel foute dingen maar ook veel goede dingen. Het concentratiekamp geval dat kon idd niet. Maar ik weet zeker dat als hij aan de macht bleef er nu weinig tot geen criminelen rondliepen oa in Nederland.

Zelfde geval als met die vlag, die vlag is verboden roepen ze. Bullshit, het was een celtisch teken wat hij gewoon als vlag gebruikte. Heeft totaal niets met Hitler zijn gedrag e.d. te maken.

Ik heb eergister Hitler: The Rise Of Evil gekeken en ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds meer respect voor hem kreeg, over hoe hij vroeger behandeld werd. Ik blijf erbij wat hij met de joden dee was fout. Deze film is trouwens totaal geen propagandafilm wat veel mensen beweren, want het klopt allemaal met de geschiedenis.

Je mag me racist noemen, je mag mij een nazi noemen, ik zit er niet mee. We leven in een democratisch land en dit is mijn mening, ik praat niks goed over hem, ik geef alleen feiten weer

De naam Adolf is gewoon niks mis mee.
Laat deze nurt hier nu eens aanstoot aan nemen.
Alle criminaliteit bij de overheid concentreren maakt het leven er ook niet bepaald vrolijker op.

De swastika is geen Keltisch teken. En ik zou voor geen goud van jou aannemen dat ook maar iets historisch correct is, zelfs je geboortedatum niet.
pi_19881609
Dat is jouw mening, maakt mij niet uit. Ik ben geen aanhanger van hem, maar ieder mens heeft iets goeds en iets slechts.
pi_19881711
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:45 schreef Xalted_One het volgende:
Dat is jouw mening, maakt mij niet uit. Ik ben geen aanhanger van hem, maar ieder mens heeft iets goeds en iets slechts.
Maar wat was er dan goed aan Hitler?
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 14:50:29 #221
43556 miss_dynastie
pi_19881742
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:45 schreef Xalted_One het volgende:
Tuurlijk heeft elk mens iets goeds en iets slechts, maar de een is wat slechter dan de ander. En hij zal vast wel goede dingen hebben gedaan en mooie tekeningen voor mama hebben gemaakt, maar dat is niet de manier waarop hij in de harten en hoofden van mensen verderleeft.
pi_19881750
Om maar een klein voorbeeldje te noemen, snelwegen, tegenwoordig kan je ook niet zonder. En dan is het nog maar de vraag, als hitler het niet had uitgevonden had iemand anders dat dan wel?
pi_19881823
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:50 schreef Xalted_One het volgende:
Om maar een klein voorbeeldje te noemen, snelwegen, tegenwoordig kan je ook niet zonder. En dan is het nog maar de vraag, als hitler het niet had uitgevonden had iemand anders dat dan wel?
Snelwegen bestonden al lang voor Hitler aan de macht kwam, en het is erg onwaarschijnlijk dat ze op den duur niet zouden zijn uitgevonden.
pi_19881924
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft elk mens iets goeds en iets slechts, maar de een is wat slechter dan de ander. En hij zal vast wel goede dingen hebben gedaan en mooie tekeningen voor mama hebben gemaakt, maar dat is niet de manier waarop hij in de harten en hoofden van mensen verderleeft.
Tuurlijk. Zeg ik ook niet, maar ik weet wel dat er wel degelijk meer mensen zijn die hem aan de ene kant een beste man vonden dan dat er mensen voordoen. Niemand durft zijn bek open te trekken, ik wel. Het rechtse gedrag van hem was misschien wel erg extreem, maar hoe wij nu leven is 3x niks, iets rechtser zou niet verkeerd zijn in onze maatschappij. Hij was ook degene die ervoor heeft gezorgd dat mensen tegenwoordig gewoon voor hun mening uit durven te komen en niet steeds maar ja knikken en iemand anders zijn reet te likken.

Tis net als nu, je hebt slechte allochtonen en goede, je hebt slechte autochtonen en goede. Het verschil alleen is dat de allochtonen 'te gast' zijn en zich horen aan te passen aan de maatschappij, en dan word er slap gereageerd vanuit de regering.

En ik bedoel ook met die naam, er zijn duizenden mensen die saddam als voornaam hebben, maar daar word geen heissa van gemaakt omdat het maar een naam is en dus niks betekend.
pi_19881947

Wat een kip joh

pi_19881980
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Snelwegen bestonden al lang voor Hitler aan de macht kwam, en het is erg onwaarschijnlijk dat ze op den duur niet zouden zijn uitgevonden.
Dan zou ik je geschiedenisboeken nog maar eens goed openslaan.

En waarom zou dat onwaarschijnlijk zijn? Dat kan je niet weten omdat snelwegen als een feit is. Of wou je zeggen dat je paranormaal begaafd was en dat je in het verleden en het heden kan kijken?
pi_19881996
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:56 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

. Hij was ook degene die ervoor heeft gezorgd dat mensen tegenwoordig gewoon voor hun mening uit durven te komen en niet steeds maar ja knikken en iemand anders zijn reet te likken.
Dit is de verdienste van Hitler ?
pi_19882069
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:58 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Dan zou ik je geschiedenisboeken nog maar eens goed openslaan.

En waarom zou dat onwaarschijnlijk zijn? Dat kan je niet weten omdat snelwegen als een feit is. Of wou je zeggen dat je paranormaal begaafd was en dat je in het verleden en het heden kan kijken?
Ik studeer Geschiedenis, knul. Ik vraag me af tot welke klas jij het geschopt hebt met deze gebrekkige historische kennis.
Hier is een klein overzicht van de geschiedenis van de snelweg:

http://www.greatachievements.org/greatachievements/ga_11_2.html

Dat is onwaarschijnlijk, omdat dergelijke uitvindingen doorgaans wel gedaan worden wanneer er voldoende kennis voor aanwezig is. Dit is nu eenmaal enigzins een wetmatigheid.
Een snelweg is trouwens nauwelijks een uitvinding in de gebruikelijke zin.
pi_19882070
Voor een groot deel, zeker weten!
  maandag 14 juni 2004 @ 15:02:31 #230
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19882078
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:29 schreef Xalted_One het volgende:
Hij had veel foute dingen maar ook veel goede dingen. Het concentratiekamp geval dat kon idd niet. Maar ik weet zeker dat als hij aan de macht bleef er nu weinig tot geen criminelen rondliepen oa in Nederland.

Je weet niet waarover je praat.

"Het concentratiekamp geval dat kon idd niet"

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_19882088
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:02 schreef Xalted_One het volgende:
Voor een groot deel, zeker weten!
Waarom is de stichter van een staat met een partij in grote mate verantwoordelijk voor onze huidige burgerrechten?

.
pi_19882184
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je weet niet waarover je praat.

"Het concentratiekamp geval dat kon idd niet"

Ok en verklaar dat dan eens
pi_19882241
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom is de stichter van een staat met een partij in grote mate verantwoordelijk voor onze huidige burgerrechten?

.
Over de rechten niets, maar over de gedachten wel degelijk. Hij was namelijk de eerste mens ter wereld die zo zijn mening liet weten en liet het ook merken met daden en niet alleen met woorden.
pi_19882253
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:08 schreef Xalted_One het volgende:

[..]
. Hij was namelijk de eerste mens ter wereld die zo zijn mening liet weten en liet het ook merken met daden en niet alleen met woorden.
. Wat bedoel je hier nu mee?
pi_19882295
Precies wat ik schreef
pi_19882332
''Hij was namelijk de eerste mens ter wereld die zo zijn mening liet weten en liet het ook merken met daden en niet alleen met woorden.''

Waaruit blijkt dat hij de eerste mens ter wereld was die zo zijn mening kenbaar maakte ?
  maandag 14 juni 2004 @ 15:13:53 #237
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19882367
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:06 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Ok en verklaar dat dan eens
Hum, tsja, Hitler was oprichter en leider en opperideoloog van een ultrafascistisch regime dat verantwoordelijk wordt gehouden voor de massale, doelgerichte vernietiging van een volk- de grofste, schandelijkste en meest onmenselijke misdaad ooit. Dan kan hij nog zoveel snelwegen hebben aangelegd, voor mij - en voor veel anderen- blijft hij het vleesgeworden kwaad. Dat provocerende manichaeisme van jou lap ik bij deze aan mijn laars.
Check mijn band Glorybox
pi_19882405
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:56 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zeg ik ook niet, maar ik weet wel dat er wel degelijk meer mensen zijn die hem aan de ene kant een beste man vonden dan dat er mensen voordoen. Niemand durft zijn bek open te trekken, ik wel. Het rechtse gedrag van hem was misschien wel erg extreem, maar hoe wij nu leven is 3x niks, iets rechtser zou niet verkeerd zijn in onze maatschappij. Hij was ook degene die ervoor heeft gezorgd dat mensen tegenwoordig gewoon voor hun mening uit durven te komen en niet steeds maar ja knikken en iemand anders zijn reet te likken.

Tis net als nu, je hebt slechte allochtonen en goede, je hebt slechte autochtonen en goede. Het verschil alleen is dat de allochtonen 'te gast' zijn en zich horen aan te passen aan de maatschappij, en dan word er slap gereageerd vanuit de regering.

En ik bedoel ook met die naam, er zijn duizenden mensen die saddam als voornaam hebben, maar daar word geen heissa van gemaakt omdat het maar een naam is en dus niks betekend.
Hoor eens, griezel,

Deze topic ging over de toelaatbaarheid van de naam Adolf, en niet de toelaatbaarheid van de ideeen en praktijken van de meneer die velen hier mee associeren.
Dus ga aub ergens anders braken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_19882431
Waarom reageer je er dan op als ik vragen mag?
pi_19882466
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoor eens, griezel,

Deze topic ging over de toelaatbaarheid van de naam Adolf, en niet de toelaatbaarheid van de ideeen en praktijken van de meneer die velen hier mee associeren.
Dus ga aub ergens anders braken.
Over de naam heb ik ook mijn mening gegeven, maar zo'n intelligent persoon als jij had dat natuurlijk allang in de gaten.
pi_19882615
Hitler heeft trouwens ook nog dit uitgevonden:

- Romeins cement
- Triomfbogen
- Benzine
- Telegraaf
- Staal
  maandag 14 juni 2004 @ 15:27:40 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19882669
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:16 schreef Xalted_One het volgende:
Waarom reageer je er dan op als ik vragen mag?
Jij poneert een stelling, ik reageer daarop door te zeggen dat ik het er niet mee eens ben, door aan te geven dat je stelling getuigt van een legendarisch slecht historisch besef / gebrek aan algemene ontwikkeling / dom rechts kippenverstand in het algemeen.

Maar je hebt gelijk, je mag roepen wat je wil. Verwacht alleen niet dat ik je kom reanimeren als je ooit een hartaanval krijgt.

Maar dat is slechts mijn mening.
Check mijn band Glorybox
pi_19882675
dat is dan knap lullig voor em
pi_19882789
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jij poneert een stelling, ik reageer daarop door te zeggen dat ik het er niet mee eens ben, door aan te geven dat je stelling getuigt van een legendarisch slecht historisch besef / gebrek aan algemene ontwikkeling / dom rechts kippenverstand in het algemeen.

Maar je hebt gelijk, je mag roepen wat je wil. Verwacht alleen niet dat ik je kom reanimeren als je ooit een hartaanval krijgt.

Maar dat is slechts mijn mening.
Wie zegt dat ik dat wil? Misschien vindt ik je niet zo aardig dat ik liever een hartaanval krijg
  maandag 14 juni 2004 @ 15:35:24 #245
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19882872
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:32 schreef Xalted_One het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat wil? Misschien vindt ik je niet zo aardig dat ik liever een hartaanval krijg
Tsja...off-topic... Misschien wel.

Inhoudelijk verder geen commentaar?
Check mijn band Glorybox
pi_19883046
Zie hierboven allemaal maar.

En even voor de duidelijkheid, ik was niet begonnen met offtopic dat was meneer Johan. Ik gaf alleen mijn mening over de naam en een toelichting.
pi_19883147
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:42 schreef Xalted_One het volgende:

En even voor de duidelijkheid, ik was niet begonnen met offtopic dat was meneer Johan. Ik gaf alleen mijn mening over de naam en een toelichting.
En ik zei alleen wat elke rechtgeaarde Hollander zou moeten zeggen.
  maandag 14 juni 2004 @ 15:52:49 #248
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_19883344
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:02 schreef Mouse het volgende:
Mijn neefje heet Mozes
Zeker lastig met in bad doen zeker he
  maandag 14 juni 2004 @ 15:53:18 #249
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19883355
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:42 schreef Xalted_One het volgende:

Dus de naam 'Adolf' moet volgens jou kunnen, omdat meneer Hitler helemaal niet zo slecht is als iedereen denkt?

Check mijn band Glorybox
  maandag 14 juni 2004 @ 15:55:19 #250
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19883398
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:22 schreef cohen het volgende:

[..]

op zich klinkt t best leuk. misschien moet ik er alleen even aan wennen
En de herders hond heet Adolf Hitler.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')