abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13756071
Hopelijk komt Petertje vanavond met nieuwe onthulligen.
pi_13756078
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:52 schreef SunChaser het volgende:
Uit het feit dat jij dat weet maak ik op dat het niet zo geheim was eigenlijk.
Klaas z'n met stalen deuren en kogelvrije kozijnen beveiligde hoofdkwartier in de Hudsonstraat was ook een bekende stek hoor.

(Hoek Davidsstraat)

[Dit bericht is gewijzigd door What op 09-10-2003 00:58]

pi_13756088
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:56 schreef schatje het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd.
Hij gaat iig in op de verklaringen van de verschillende getuigen/vrienden/penose..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 9 oktober 2003 @ 00:57:56 #154
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13756091
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:56 schreef schatje het volgende:
Ja, en dan niet teveel over Friso alsjeblieft. Mabel en Klaas, daar gaat het om!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage donderdag 9 oktober 2003 @ 00:58:10 #155
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13756097
Die makers van De Dominee zullen btw wel balen dat de film nog niet af is, hadden ze volle zalen gehad. Nu kunnen ze dat script wel weggooien, is vet achterhaald.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 01:00:45 #156
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13756123
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:58 schreef SunChaser het volgende:
Die makers van De Dominee zullen btw wel balen dat de film nog niet af is, hadden ze volle zalen gehad.
Denk het ook ja.
Zijn die opnames trouwens al ver gevorderd? Anders kunnen ze misschien Charlie nog een prominente rol geven met z'n blaffers.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_13756150
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:58 schreef SunChaser het volgende:
Die makers van De Dominee zullen btw wel balen dat de film nog niet af is, hadden ze volle zalen gehad. Nu kunnen ze dat script wel weggooien, is vet achterhaald.
Zouden ze het snel aanpassen (onder druk) om Mabel te redden, dus Klaas en bodyguards zonder blaffers laten lopen, en de Neeltje Jacoba als een drijvend café laten dobberen.

Zie je wel, hoe kon Mabel nu weten dat Klaas een drugsbaron was!

donderdag 9 oktober 2003 @ 01:04:25 #158
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13756153
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Hij gaat iig in op de verklaringen van de verschillende getuigen/vrienden/penose..

Nog meer namen voor op het lijstje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_13756245
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:48 schreef What het volgende:

Ik vind Charlie helemaal niks voor jou Cosma.

Nee klopt, maar de waarheid mag gezegd al dan niet mijn type.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_13756267
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:52 schreef milagro het volgende:

Ik heb een Franse achternaam

Same here, maar Bjorn van S, te V zegt mij niets.
pi_13756281
Waar is iedereen opeens?

Is er weer een herhaling van dat interview met Charlie aan de gang oid?

donderdag 9 oktober 2003 @ 01:21:13 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13756287
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 01:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Is er weer een herhaling van dat interview met Charlie aan de gang oid?

Herhaling Barend en Van Dorp.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 07:52:57 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13757172
Mogguh!

De belangrijkste vragen voor vandaag zijn:
- Wat gaat Peter R. de V. vanavond onthullen?
- Krijgt het chantagedreigement van Beatrix nog een staartje?
- Welke échte ex van Bruinsma duikt er vandaag ineens op?

Let's dig in the dirt!

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_13757473
Nu.nl
quote:
Vrienden Wisse Smit uiten verontwaardiging

Uitgegeven: 9 oktober 2003 08:13
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2003 08:21

AMSTERDAM - Elf buitenlandse vrienden van Mabel Wisse Smit, onder wie politici en diplomaten, hebben hun verontwaardiging kenbaar gemaakt over de manier waarop de verloofde van prins Johan Friso in Nederland wordt behandeld. De vrienden maakten hun ongenoegen donderdag kenbaar in een open brief in de Volkskrant.

Het schrijven is onder anderen ondertekend door de voormalige Europees commissaris Emma Bonino en europarlementariër Gianfranco Dell'Alba en door de oud-minister van Buitenlandse Zaken van Australië, Garreth Evans, die nu voorzitter is van de International Crisis Groep.

Ook de namen van de oprichter van Artsen zonder Grenzen, Bernard Kouchner en de oprichter van het Open Society Institute, de miljonair George Soros, staan onder de brief. De laatste is vooral bekend is door zijn steun aan projecten in Oost-Europa.

"Ontsteld en verrast hebben wij kennis genomen van berichten in de internationale pers over de mediastorm in Nederland over Mabel Wisse Smit", zo schrijven ze. "Het is een schokkende ervaring dat een persoon die zoveel heeft gedaan voor de mensenrechten in de wereld in haar eigen land zo slecht wordt behandeld vanwege een dubieuze beschuldiging over een kwestie van vijftien jaar geleden toen zij begin twintig was."

Wat heeft ze toch veel vriendjes, die Mabel
  Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 09:06:14 #165
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13757645
Whoei, het netwerk wordt ingeschakeld
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:06:25 #166
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13757651
Charlie en zijn taaltje

Waar heeft Charlie da Silva, de Chileense lijfwacht van Klaas Bruinsma, Nederlands geleerd? In zijn eigen woorden: ,,In de lik.'' Dat is een interessant gegeven, want je mag aannemen dat je in de gevangenis toch een beetje ander Nederlands leert dan bijvoorbeeld op een basisschool in Ouderkerk aan den IJssel.

Dat blijkt ook wel uit Charlie's woorden. Over Mabel Wisse Smit zei hij: ,,Zij was dat wijf van de Lange'', lees: van Klaas Bruinsma. ,,Die meid is bij Klaas in zijn leven gekomen toen hij op de Neeltje Jacoba woonde.'' Had Mabel kunnen vermoeden dat Klaas een crimineel was? De Silva: ,,Toen Mabel aan boord kwam de eerste keer, droeg ik gewoon die twee blaffers bij me. Wat dacht ze anders? Dat ik van de Rijkswaterpolitie was?''

In de lik, wijf, meid, blaffers - er is geen reden om aan te nemen dat Da Silva deze woorden gebruikt omdat zijn moedertaal Spaans is. Kennelijk praat men zo in de gevangenis en dat is opmerkelijk, want in het algemeen nemen taalkundigen aan dat het Bargoens, de geheimtaal die dieven eeuwenlang in allerlei varianten hebben gesproken, dood is.

Voor een deel klopt dat. Bargoens was ooit een sociolect - de taal van een bepaalde sociale groep. Het was een taal die niet alleen door dieven werd gesproken, maar ook door hoeren, venters, straathandelaars en lieden die het niet zo nauw namen met de wet. De meeste Bargoenssprekers kwamen uit het proletariaat, maar sinds de tweede helft van de 20ste eeuw kennen we geen echt proletariaat meer en daarmee gingen honderden, zo niet duizenden Bargoense woorden en uitdrukkingen verloren. Wel zijn er sinds de jaren zestig - toen ook de taalnormen op de schop gingen - allerlei woorden die men daarvoor nog als Bargoens, zeer plat, of vulgair beschouwde, in de standaardtaal terechtgekomen. Echt morsdood is het Bargoens dus niet, elementen eruit zijn min of meer komen bovendrijven, en daardoor begrijpt iedereen nu wat Da Silva bedoelt met woorden als lik en blaffers.

Toch is het opmerkelijk dat Da Silva die woorden gebruikte. Een alerte lezer van deze rubriek, die zich hierover ook verbaasde, schreef dit weekend: ,,Onze sympathieke Chileense vriend Charlie da Silva had het over blaffers die hij bij zich droeg als lijfwacht van die Lange, de Dominee. Twee dingen vielen op. Hij heeft Nederlands geleerd in een eng milieu (in twee betekenissen). Daar wordt kennelijk over vrouwen gesproken als 'dat wijf' of 'die meid'. Maar opmerkelijker vond ik het dat hij het over blaffers had. Ruim twintig jaar geleden kwam ik bij de Vertaalafdeling van (toen) de NOS te werken. We waren het er toen allemaal over eens dat blaffers niet gebruikt mocht worden in ondertitels. Willem van Iependaal-taal. Taal die doet denken aan de boeken van commissaris Voordewind: De commissaris vertelt, De commissaris vertelt verder. Oud, oud, oud. Voor de oorlog. Prinsemarij en blaffers waren even om te lachen als Duitstalige cowboys die zeiden: 'Sheriff, wir machen ein Posse'. Later merkten we dat politiemannen onderling over elkaar spreken als dienders. En nu blijkt dat criminelen nog steeds blaffers bij zich dragen. Het milieu is kennelijk vormvast.''

Of criminelen vrouwen in het algemeen als wijf aanduiden, betwijfel ik overigens. Ik denk niet dat ze zo over hun moeder spreken, noch over hun wettige echtgenote, tenzij wellicht in verbindingen als tof wijf of lekker wijf, maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Mogelijk is meid of wijf wel gewoner voor een minnares of een scharrel, hoewel dit op ABN-sprekers erg neerbuigend overkomt. Echt Bargoens is het niet; in de authentieke dieventaal zou niese ('meid') meer voor de hand hebben gelegen.

Althans, dat was een van de mogelijkheden geweest, want Bargoens is een beperkte taal - abstracta ontbreken nagenoeg -, maar voor een aantal concrete zaken kent de dieventaal een overdaad aan woorden. Zoals voor de vrouw. Als Da Silva langer bij ons in de lik had gezeten, had hij Mabel wellicht een mokkel genoemd, dan wel een beheime, frommes, gies, gondel, nafke of snokkel.

http://www.nrc.nl/woordhoek/artikel/1065417233567.html

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13757736
Volkskrant
quote:
Internationale vips betuigen steun aan Mabel Wisse Smit
Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Een groep internationale prominenten heeft in een brief aan de Volkskrant haar steun betuigd aan Mabel Wisse Smit. 'Het is een schokkende ervaring dat een persoon die zoveel heeft gedaan voor de mensenrechten in de wereld, zo slecht wordt behandeld in haar eigen land', schrijven zij.

De brief is onder meer ondertekend door Emma Bonino, voormalig Europees Commissaris, Bernard Kouchner die de speciale VN-gezant voor Kosovo was en Gareth Evans, president van de multinationale denktank International Crisis Group. George Soros, de oprichter van de Open Society Institute (OSI), die gesloten samenlevingen wil veranderen in open democratische, steunt eveneens Wisse Smit die directeur is van OSI in Brussel.

Wisse Smit zou zich volgens de Geassocieerde Pers Diensten (GPD) op haar beurt inzetten voor de vrijlating van Muhamed Sacirbey, met wie zij een relatie heeft gehad. De Bosnische oud-VN-ambassadeur werd in maart gearresteerd in New York omdat hij rond 2000 circa 2,5 miljoen dollar zou hebben verduisterd. De Bosnische autoriteiten hadden in 2002 om zijn uitlevering verzocht.

De broer en echtgenote van Sacirbey zeiden tegen de GPD dat Wisse Smit de zaak van 'Mo' onder de aandacht heeft gebracht van ambassadeurs en andere mensen uit het internationale circuit en dat zij op discrete wijze haar mondelinge steun heeft geuit.

In een reactie zei Wisse Smit zich niet actief in te zetten voor de vrijlating van Sacirbey. 'Dat kan ik ook niet, want ik ken geen details van de zaak.' Zij had wel informatie over hem doorgestuurd naar mensen die hem willen helpen, 'omdat ik hem ken en wil bijdragen aan een eerlijk proces'.

Zij verklaarde geen onderdeel uit te maken van de groep Friends of Mo, waartoe vooraanstaande Nederlanders als PvdA-senator Ed van Thijn en de oud-VN-ambassadeur Niek Biegman behoren. Zij hebben in een brief aan de rechter in New York verklaard in te staan voor de integriteit en betrouwbaarheid van Sacirbey.

Eerder meldden sommige media dat Wisse Smit alle contacten met Sacirbey - die ze kende van een stage in 1993 bij de VN - had verbroken. Na de bekendmaking van de verloving met prins Johan Friso zei Wisse Smit tegen de pers: 'Ik heb aan de minister-president uitgelegd wat mijn relatie met de heer Sacirbey is geweest. En wat mijn professionele activiteiten in die tijd waren

donderdag 9 oktober 2003 @ 09:16:03 #168
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13757793
Zou Bernhard de gehele Bilderberg-posse in gaan zetten voor Mabel?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13758409
Dat huwlijk kán toch al bijna niet meer doorgaan hè. .
  donderdag 9 oktober 2003 @ 12:34:08 #170
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13761504
De uitzending van donderdag 9 oktober 2003

Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit (2)
In de uitzending van 9 oktober worden de recente uitlatingen van anderen over de betrouwbaarheid van de voormalige bodyguard van Klaas Bruinsma, Charlie da Silva, nader bekeken. En niet alle criticasters blijken even goed geinformeerd te zijn, of blijken andere motieven te hebben om hun mening te geven....

Bovendien is er ook bevestiging van Charlie's relaas uit onverdachte hoek.
(Peter R. de Vries)

pi_13761602
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:34 schreef Nyrem het volgende:
De uitzending van donderdag 9 oktober 2003

Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit (2)
In de uitzending van 9 oktober worden de recente uitlatingen van anderen over de betrouwbaarheid van de voormalige bodyguard van Klaas Bruinsma, Charlie da Silva, nader bekeken. En niet alle criticasters blijken even goed geinformeerd te zijn, of blijken andere motieven te hebben om hun mening te geven....

Bovendien is er ook bevestiging van Charlie's relaas uit onverdachte hoek.
(Peter R. de Vries)

spannend

uit onverDachte hoek, of onverWachte??

pi_13761651
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:39 schreef milagro het volgende:

[..]

spannend

uit onverDachte hoek, of onverWachte??

Ik ga zeker weten kijken .

EastEnders neem ik wel op .

.

pi_13761718
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik ga zeker weten kijken .

.

kun je nagaan!!
ik kijk altijd de omnibus

wie zal die onverd/wachte hoeker zijn?

Pa Los!!!!!!! Hij leeft!!!!!!!!!! Hij was gewoon heel erg undercover!!!!!!

donderdag 9 oktober 2003 @ 12:55:38 #174
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13761938
op de site staat onverdachte (zal dus wel geen crimineel zijn)
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 14:18:53 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_13764029
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:41 schreef schatje het volgende:
En de Bauers.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')