En verder moeten mensen die continue op hun rem drukken (vaak zelfs zonder ook maar iets af te remmen, maar gewoon de voet op de rem ) ook mar van de weg halen, net als mensen die inhalen met <5 km per uur, apenkoppen die rechts blijven hangen (waardoor ik genoodzaakt ben om rechts in te halen).. en de maximum snelheden van 50 km/uur binnen de bebouwde kom moeten onder normale weersomstandigen ook maar gewoon MINIMUM worden... 40 rijden waar 50 eigenlijk al veeeel te langzaam is.. (schulidge: opa's en oma's)
quote:Voornamelijk veroorzaakt door te hard rijden.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:21 schreef BEAUCHAMP het volgende:[..]
= snelheidsverschillen van verkeer onderling
quote:Moeilijk he, accepteren dat je in het verkeer niet de enige bent? Het zou al een hoop schelen als je je eens verplaatste in de ander. Helaas zal dat wel teveel gevraagd zijn. Gelukkig is er geen verplichting om de maximum snelheid te MOETEN rijden. Wat een hel zou Nederland dan zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:26 schreef SP33D_FR34K het volgende:<klaagzang verwijderd>
quote:zoals ik al zei, slotje dus....
Op woensdag 8 oktober 2003 14:24 schreef Spotmatic het volgende:blabla verhaal
Zoals ik al zei: simpel zat dus
verder doe ik ook ff de groeten aan boink!
quote:dat heb ik dus ook nog nooit begrepen...
Op woensdag 8 oktober 2003 14:26 schreef SP33D_FR34K het volgende:
bla bla... Tunnelangst ...bla bla
waarom zijn er zoveel mensen die net voordat ze in de tunnel naar beneden duiken toch even op hun rem moeten gaan staan?
is het eng daarbeneden ofzo?
moeten ze in de tunnel dwangmatig 10 km/u langzamer rijden?
Koop dan een fiets...
quote:Als je de files wilt wegwerken, ja.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:44 schreef SP33D_FR34K het volgende:
Krijg echt het gevoel alsof er hier mensen zitten die de achterlijke ideeen om de maximum snelheiden te verlagen nog toejuichen ook.......
Koop dan een fiets...
* Chillz is wel voor aanpassen max. snelheid in sommige gevallen
bij drukte omlaag, bij lege snelweg (bv snachts) omhoog (dan moet je zonder probleem best 140 kunnen en mogen rijden)
Maar gelukkig zijn de banen ernaast voor de andere richting wel file vrij... hehe ... dus houden we maar een klein stukkie over, dan nog even een tankstation hier, en een tankstation daar.... en hey? 50% van de file overgeslagen... Lekker aso, maar ach... i really dont care...
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:40 schreef super_honda het volgende:
gewoon meer mensen op de motor, klaar. ben je van de files af....
ook andere wegen die naar de a13 leien hebben meer files dan voor de maatregel.
experiment is zwaar mislukt maar aangezien het veel geld opleverde zijn ze maar doorgegaan ermee
Strengere eisen voor een rijbewijs.
- psychologische tests op agressie, tolerantie, geldingsdrang en formaat ego.
- iq-tests op logica en anticipatie.
- fysieke tests op reactievermogen en concentratie.
Resultaat = minder dwazen op de weg
Stap 2
Verlaging van de maximumsnelheid in de spits naar 100km/u op alle wegen, gecombineerd met een verhoging van de maximumsnelheid voor vrachtverkeer naar 100km/u. Indien eventueel BE verplicht wordt voor alle aanhangers (muv fietsdragers) kan ook daarvoor de max snelheid omhoog.
Buiten de spits variabele max. snelheden berekend naar capaciteit van de betreffende weg en het verkeersaanbod. Dit geld dan alleen voor autosnelwegen, autowegen blijven gewoon 100km/u.
Resultaat = een veel betere doorstroming omdat bijna al het verkeer dezelfde snelheid heeft. Hardrijders hebben we met stap 1 al voor een groot deel geëlimineerd.
quote:ik ook, alleen moet ik nog minstens tot 3 november wachten totdat ik kan lessen, heb de theorie nog niet namenlijk. en als ik dan eenmaal dat papiertje heb tuf ik vrolijk door de files..
Op woensdag 8 oktober 2003 15:41 schreef SP33D_FR34K het volgende:[..]
Ben druk bezig.....
quote:Allemaal goed en wel, maar dan wel alleen na inbouw van een afstandssensor in de voorbumper van elke vrachtauto boven de 3 ton met acoustisch signaal, geheugen en notatiefunctie (vgl Tachograaf).
Op woensdag 8 oktober 2003 17:53 schreef Grayburn het volgende:Stap 2
gecombineerd met een verhoging van de maximumsnelheid voor vrachtverkeer naar 100km/u.
quote:probleem is als iedereen 80 rijdt dat iedereen ook dichter op elkaar gaat rijden (getuige de a13) zodat invoegen helemaal moeilijk wordt (ik spreek uit ervaring
Op woensdag 8 oktober 2003 17:34 schreef zappa29 het volgende:
Meeste files onstaan bij in- en uitvoegpunten.
En meestal door snelheidsverschillen en doordat een heleboel mensen niet weten hoe je fatsoenlijk invoegt (volledige lengte gebruiken om snelheid te krijgen etc). Dus als je de snelheid op de weg terugbrengt naar 80, zou 't in- en uitvoegen beter moeten gaan.
quote:Goed idee, maar dan wel uniform. Dus voor elk voertuig. En vergeet niet dat we ook bumperklevers met stap 1 al aanpakken.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:14 schreef heijx het volgende:[..]
Allemaal goed en wel, maar dan wel alleen na inbouw van een afstandssensor in de voorbumper van elke vrachtauto boven de 3 ton met acoustisch signaal, geheugen en notatiefunctie (vgl Tachograaf).
Vrachtwagenchauffeurs zijn kampioen "geen afstand houden". Slipstreamen spaart diesel, ja. Maar niet achter een "luxe-auto".
Structureel (langer dan 10 seconden) op minder dan de "tweesecondenafstand" meteen goed maken voor 500 euro boete.
Het gebrek aan hoffelijkheid van veel Nederlandse chauffeurs bij druk verkeer (gaatjes dichtrijden) en te hoge snelheidsverschillen tussen rijstroken zorgt er al snel voor dat een rechterrijstrook (of een weefstrook tussen twee bestemmingen) bijna komt stil te staan. De chauffeurs die met snelheidsverschil > 60 km/u naar links - net ingevoegd en je hoeft er niet af op die volgende afslag - of naar rechts - je moet eraf op die afslag - moeten, zetten dan ook de linkerbanen stil door het rem/spookfile effect.
Je kunt mensen op de rechterbaan in een autootje met weinig acceleratie moeilijk verwijten dat ze het snelheidsverschil niet snel genoeg kunnen overbruggen. Als jij op een drukke weg veel sneller gaat veroorzaak jij dat anderen rechts van je langzamer moeten rijden (want vanuit hun perspectief neem je meer ruimte op je rijstrook in door hard te rijden).
De oplossing: iedereen laat voldoende ruimte (> 2 seconden) en passeert verkeer aan je rechterkant niet met een snelheidsverschil van meer dan >30 km/h bij druk verkeersbeeld. Maar als je dat in je eentje gaat doen vindt iedereen achter je je een volstrekte idioot.
Praktische les voor rijopleiding: leer mensen beter van baan wisselen in kleinere gaatjes en bij hoge snelheidsverschillen. Je kent het wel: mensen die hun auto voor de neus van jouw auto ipv. direkt achter de voorgaande auto gooien als ze naar een snelllere linkerbaan gaan, maar OOK van die mensen die wel met 160 links denken te kunnen rijden omdat ze zo goed snelheidsverschillen kunnen inschatten, maar zelf een gat van een kilometer nodig hebben voordat ze naar rechts durven: prototype brokkenmaker. Dit laatste type, een hij, verslijt remmen en is er vaak van overtuigd dat 90% van zijn medeweggebruikers gestoord is ipv. hijzelf .
De allerzieligste bijziende weggebruikers weten beide gedragingen te combineren in een enkele actie: ze passeren je rechts , gaan vervolgens vol in de remmen voor de vrachtwagen waarvoor jij en de mensen voor je naar links gingen
, en gooien de auto daarna weer naar links waardoor de rest vol op de remmen moet: wel twee of drie auto's ingehaald, maar iedereen, incl. hijzelf, vertraagd en in gevaar gebracht.
Disclaimer: Op lange stukken zonder opritten mag je 200 rijden wat mij betreft (en hou je netjes rechts).
quote:kinderachtige reacties welke een stuk volwassener hadden kunnen zijn
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vergelijking slaat nergens op oftewel BEK HOUE!
Op woensdag 8 oktober 2003 14:09 schreef bier2k3 het volgende:
ik zal je bek FF VOLSCHEITEN LELEKE KANKERLIJER
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |