abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2003 @ 14:26:38 #26
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_13739674
Wat daht je van die homofielen wat tunnelangst ofoz iets?? kan ik me heel druk om maken... in de file de tunnel in rijden....in het midden is het dan vaak nog even stil staan.. en nog voor ik de tunnel uit ben kan ik al weer 120.. en plots is alles weg? als mensen nou gewoon eens lekker doorgassen in die tunnels (geen flitsers )

En verder moeten mensen die continue op hun rem drukken (vaak zelfs zonder ook maar iets af te remmen, maar gewoon de voet op de rem ) ook mar van de weg halen, net als mensen die inhalen met <5 km per uur, apenkoppen die rechts blijven hangen (waardoor ik genoodzaakt ben om rechts in te halen).. en de maximum snelheden van 50 km/uur binnen de bebouwde kom moeten onder normale weersomstandigen ook maar gewoon MINIMUM worden... 40 rijden waar 50 eigenlijk al veeeel te langzaam is.. (schulidge: opa's en oma's)

Adore the things that accelerate!
pi_13739724
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:21 schreef BEAUCHAMP het volgende:

[..]

= snelheidsverschillen van verkeer onderling


Voornamelijk veroorzaakt door te hard rijden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 8 oktober 2003 @ 14:30:33 #28
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13739756
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:26 schreef SP33D_FR34K het volgende:

<klaagzang verwijderd>


Moeilijk he, accepteren dat je in het verkeer niet de enige bent? Het zou al een hoop schelen als je je eens verplaatste in de ander. Helaas zal dat wel teveel gevraagd zijn. Gelukkig is er geen verplichting om de maximum snelheid te MOETEN rijden. Wat een hel zou Nederland dan zijn.
Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13739766
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:24 schreef Spotmatic het volgende:

blabla verhaal

Zoals ik al zei: simpel zat dus


zoals ik al zei, slotje dus....

verder doe ik ook ff de groeten aan boink!

gelijk hedde, kapot gade
pi_13739966
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:26 schreef SP33D_FR34K het volgende:
bla bla... Tunnelangst ...bla bla
dat heb ik dus ook nog nooit begrepen...

waarom zijn er zoveel mensen die net voordat ze in de tunnel naar beneden duiken toch even op hun rem moeten gaan staan?

is het eng daarbeneden ofzo?
moeten ze in de tunnel dwangmatig 10 km/u langzamer rijden?

  woensdag 8 oktober 2003 @ 14:44:34 #31
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_13740138
Krijg echt het gevoel alsof er hier mensen zitten die de achterlijke ideeen om de maximum snelheiden te verlagen nog toejuichen ook.... ...

Koop dan een fiets...

Adore the things that accelerate!
pi_13740702
Maximaal snelheid in de spits gewoon naar de 80 km/h.
Minder problemen bij invoegen, geen snelheidsverschillen meer, oftwel veel betere doorstroming.
pi_13740744
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:44 schreef SP33D_FR34K het volgende:
Krijg echt het gevoel alsof er hier mensen zitten die de achterlijke ideeen om de maximum snelheiden te verlagen nog toejuichen ook.... ...

Koop dan een fiets...


Als je de files wilt wegwerken, ja.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13740955
dat helpt toch niet...
als iemand je dr niet tussen laat met 100 km/u
waarom zou hij je er met 80 dan wel tussenlaten??


* Chillz is wel voor aanpassen max. snelheid in sommige gevallen
bij drukte omlaag, bij lege snelweg (bv snachts) omhoog (dan moet je zonder probleem best 140 kunnen en mogen rijden)

  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:40:03 #35
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_13741522
gewoon meer mensen op de motor, klaar. ben je van de files af....
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:41:09 #36
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_13741549
En jah ach files... ik heb dagelijks 'maar' minimaal 10 km heen, en 'maar' 15 terug... .. .

Maar gelukkig zijn de banen ernaast voor de andere richting wel file vrij... hehe ... dus houden we maar een klein stukkie over, dan nog even een tankstation hier, en een tankstation daar.... en hey? 50% van de file overgeslagen... Lekker aso, maar ach... i really dont care...

Adore the things that accelerate!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:41:44 #37
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_13741569
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:40 schreef super_honda het volgende:
gewoon meer mensen op de motor, klaar. ben je van de files af....
Ben druk bezig.....
Adore the things that accelerate!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:45:07 #38
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13741674
snelheid omlaag is niet de oplossing.
neem nou de a13 bij overschie.
daar hebben ze 80 van gemaakt.
iedereen rijdt 10cm op elkaar. er onstaan levensgevaarlijke situaties, de luchtvervuiling is gestegen en het aantal files is ook gestegen.

ook andere wegen die naar de a13 leien hebben meer files dan voor de maatregel.

experiment is zwaar mislukt maar aangezien het veel geld opleverde zijn ze maar doorgegaan ermee

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13744694
Meeste files onstaan bij in- en uitvoegpunten.
En meestal door snelheidsverschillen en doordat een heleboel mensen niet weten hoe je fatsoenlijk invoegt (volledige lengte gebruiken om snelheid te krijgen etc). Dus als je de snelheid op de weg terugbrengt naar 80, zou 't in- en uitvoegen beter moeten gaan.
pi_13745250
Stap 1

Strengere eisen voor een rijbewijs.

- psychologische tests op agressie, tolerantie, geldingsdrang en formaat ego.
- iq-tests op logica en anticipatie.
- fysieke tests op reactievermogen en concentratie.

Resultaat = minder dwazen op de weg

Stap 2

Verlaging van de maximumsnelheid in de spits naar 100km/u op alle wegen, gecombineerd met een verhoging van de maximumsnelheid voor vrachtverkeer naar 100km/u. Indien eventueel BE verplicht wordt voor alle aanhangers (muv fietsdragers) kan ook daarvoor de max snelheid omhoog.

Buiten de spits variabele max. snelheden berekend naar capaciteit van de betreffende weg en het verkeersaanbod. Dit geld dan alleen voor autosnelwegen, autowegen blijven gewoon 100km/u.

Resultaat = een veel betere doorstroming omdat bijna al het verkeer dezelfde snelheid heeft. Hardrijders hebben we met stap 1 al voor een groot deel geëlimineerd.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 18:02:19 #41
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_13745481
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:41 schreef SP33D_FR34K het volgende:

[..]

Ben druk bezig.....


ik ook, alleen moet ik nog minstens tot 3 november wachten totdat ik kan lessen, heb de theorie nog niet namenlijk. en als ik dan eenmaal dat papiertje heb tuf ik vrolijk door de files..
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  woensdag 8 oktober 2003 @ 18:14:55 #42
5673 heijx
Qui que boue
pi_13745757
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:53 schreef Grayburn het volgende:

Stap 2

gecombineerd met een verhoging van de maximumsnelheid voor vrachtverkeer naar 100km/u.


Allemaal goed en wel, maar dan wel alleen na inbouw van een afstandssensor in de voorbumper van elke vrachtauto boven de 3 ton met acoustisch signaal, geheugen en notatiefunctie (vgl Tachograaf).
Vrachtwagenchauffeurs zijn kampioen "geen afstand houden". Slipstreamen spaart diesel, ja. Maar niet achter een "luxe-auto".
Structureel (langer dan 10 seconden) op minder dan de "tweesecondenafstand" meteen goed maken voor 500 euro boete.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_13745892
Mensen die uiteindelijk toch maar besluiten een rij vrachtwagens te gaan inhalen waar ze dan met 90 voorbij gaan. Zodat iedereen op zijn rem moet, waar ook weer ongelukken van komen.
Maar vooral omdat er smorgens gewoon teveel vrachtwagens op de weg zitten.
pi_13757141
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:34 schreef zappa29 het volgende:
Meeste files onstaan bij in- en uitvoegpunten.
En meestal door snelheidsverschillen en doordat een heleboel mensen niet weten hoe je fatsoenlijk invoegt (volledige lengte gebruiken om snelheid te krijgen etc). Dus als je de snelheid op de weg terugbrengt naar 80, zou 't in- en uitvoegen beter moeten gaan.
probleem is als iedereen 80 rijdt dat iedereen ook dichter op elkaar gaat rijden (getuige de a13) zodat invoegen helemaal moeilijk wordt (ik spreek uit ervaring )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13757179
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:14 schreef heijx het volgende:

[..]

Allemaal goed en wel, maar dan wel alleen na inbouw van een afstandssensor in de voorbumper van elke vrachtauto boven de 3 ton met acoustisch signaal, geheugen en notatiefunctie (vgl Tachograaf).
Vrachtwagenchauffeurs zijn kampioen "geen afstand houden". Slipstreamen spaart diesel, ja. Maar niet achter een "luxe-auto".
Structureel (langer dan 10 seconden) op minder dan de "tweesecondenafstand" meteen goed maken voor 500 euro boete.


Goed idee, maar dan wel uniform. Dus voor elk voertuig. En vergeet niet dat we ook bumperklevers met stap 1 al aanpakken.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13757318
Een spitsverbod voor alle soorten busjes op de snelweg.... Maandagochtend vroeg, aanrijding op de A4... 7 voertuigen waarvan 5 van die t^%&^$%&#%$busjes. Vooral het busje voor me... Die heeft afstand tot zn voorganger en je zou zeggen dat ie nog verder naar voren kon kijken ook. En toch presteert ie het om erop te knallen terwijl ik daarachter (en vrij dicht ook nog) niet eens extreem hard op de rem hoefde.. Oh ja... En opnieuw rijexamen doen voor mensen die in landen buiten de EU hun rijbewijs gehaald hebben. Oh en rijinstructeurs uit die landen verbieden... (Laats een linksplakkende lesauto voor me :S En de instructeur liet het toe....
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_13769871
De structurele files staan op plaatsen waar 'voorgesorteerd' moet worden op rijstroken. Er wordt in Nederland in de drukbevolkte regio's per strekkende kilometer asfalt veel in- en uitgevoegd, en er moet er veel van baan gewisseld worden om op de gewenste bestemming te komen. Ooit eens gehoord dat de modale automobilist op de A10 west maar 2 minuten op de snelweg verblijft tijdens zijn rit.

Het gebrek aan hoffelijkheid van veel Nederlandse chauffeurs bij druk verkeer (gaatjes dichtrijden) en te hoge snelheidsverschillen tussen rijstroken zorgt er al snel voor dat een rechterrijstrook (of een weefstrook tussen twee bestemmingen) bijna komt stil te staan. De chauffeurs die met snelheidsverschil > 60 km/u naar links - net ingevoegd en je hoeft er niet af op die volgende afslag - of naar rechts - je moet eraf op die afslag - moeten, zetten dan ook de linkerbanen stil door het rem/spookfile effect.

Je kunt mensen op de rechterbaan in een autootje met weinig acceleratie moeilijk verwijten dat ze het snelheidsverschil niet snel genoeg kunnen overbruggen. Als jij op een drukke weg veel sneller gaat veroorzaak jij dat anderen rechts van je langzamer moeten rijden (want vanuit hun perspectief neem je meer ruimte op je rijstrook in door hard te rijden).

De oplossing: iedereen laat voldoende ruimte (> 2 seconden) en passeert verkeer aan je rechterkant niet met een snelheidsverschil van meer dan >30 km/h bij druk verkeersbeeld. Maar als je dat in je eentje gaat doen vindt iedereen achter je je een volstrekte idioot.

Praktische les voor rijopleiding: leer mensen beter van baan wisselen in kleinere gaatjes en bij hoge snelheidsverschillen. Je kent het wel: mensen die hun auto voor de neus van jouw auto ipv. direkt achter de voorgaande auto gooien als ze naar een snelllere linkerbaan gaan, maar OOK van die mensen die wel met 160 links denken te kunnen rijden omdat ze zo goed snelheidsverschillen kunnen inschatten, maar zelf een gat van een kilometer nodig hebben voordat ze naar rechts durven: prototype brokkenmaker. Dit laatste type, een hij, verslijt remmen en is er vaak van overtuigd dat 90% van zijn medeweggebruikers gestoord is ipv. hijzelf .

De allerzieligste bijziende weggebruikers weten beide gedragingen te combineren in een enkele actie: ze passeren je rechts , gaan vervolgens vol in de remmen voor de vrachtwagen waarvoor jij en de mensen voor je naar links gingen , en gooien de auto daarna weer naar links waardoor de rest vol op de remmen moet: wel twee of drie auto's ingehaald, maar iedereen, incl. hijzelf, vertraagd en in gevaar gebracht.

Disclaimer: Op lange stukken zonder opritten mag je 200 rijden wat mij betreft (en hou je netjes rechts).

Write a wise saying and your name will live forever
pi_13785613
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vergelijking slaat nergens op oftewel BEK HOUE!
Op woensdag 8 oktober 2003 14:09 schreef bier2k3 het volgende:
ik zal je bek FF VOLSCHEITEN LELEKE KANKERLIJER
kinderachtige reacties welke een stuk volwassener hadden kunnen zijn
reactie 2 vind ik dermate triest dat je wat bij betreft de desbetreffende aandoening mag krijg.....
en toen.....
pi_13785766
Het niet met een constante snelheid rijden van veel mensen als het te druk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')