abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13738451
Er is al eens eerder een topic over geweest, toen kwam er echter meer geklaag over mede-weggebruikers dan serieuze posts. Daarom nu een (her)opening. Wat is jouw mening over de oorzaak van files?
Misschien kunnen we samen voor een oplossing zorgen

TS denkt dat het een combinatie is van de max. snelheid in NL en de snelheidsverschillen tussen auto's onderling en vrachtauto's.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:49:05 #2
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_13738581
Ehm...

1. Er zijn meer auto's op de weg dan dat diezelfde weg aankan...
2. Ongelukken...
3. Inhalende vrachtwagens...

3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_13738703
bejaarden
keuze van mensen
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_13738709
te weinig weg natuurlijk.. damn.. dat is toch niet zo moeilijk..

je hebt een capaciteit X en een aanbod Y..... als capaciteit even groot is als aanbod is er geen probleem (X = Y), als de capaciteit groter is als aanbod nog steeds geen probleem (X>Y) als de capaciteit kleiner is wel probleem (X<Y)

oftewel SLOTJE!!!

gelijk hedde, kapot gade
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:54:25 #5
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_13738733
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:44 schreef BEAUCHAMP het volgende:
TS denkt dat het een combinatie is van de max. snelheid in NL

nóg lager?!?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_13738776
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:53 schreef bier2k3 het volgende:
te weinig weg natuurlijk.. damn.. dat is toch niet zo moeilijk..

je hebt een capaciteit X en een aanbod Y..... als capaciteit even groot is als aanbod is er geen probleem (X = Y), als de capaciteit groter is als aanbod nog steeds geen probleem (X>Y) als de capaciteit kleiner is wel probleem (X<Y)

oftewel SLOTJE!!!

Vergelijking slaat nergens op oftewel BEK HOUE!
pi_13738791
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:54 schreef MadMarine het volgende:

[..]

nóg lager?!?

hoger... betere doorstroming
Que..?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:57:57 #8
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_13738832
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

hoger... betere doorstroming

das toch niet serieus bedoeld, hoop ik voor je

[Dit bericht is gewijzigd door MadMarine op 08-10-2003 13:58]

ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:58:27 #9
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_13738848
mensen die hardnekkig op de rechter/middenbaan blijven rijden terwijl zij gewoon één of meerdere banen naar rechts kunnen (en moeten).

ze zorgen er voor dat de baan links van hun een trechter is voor het achteropkomend verkeer die sneller wil rijden dan zij, ergo: opstopping.

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_13738851
Ik denk dat het invoegende verkeer op drukke knooppunten een grote veroorzaker is van files.. natuurlijk veroorzaakt door het vele verkeer in Nederland. Het onderling snelheidsverschil zal denk ik niet zo'n grote rol spelen aangezien ze daar de linkerbaan voor uitgevonden hebben.
pi_13738880
mensen die geen afstand houden en daardoor steeds moeten remmen... en die dr achter dus k ..pff
pi_13738889
Iedereen moet zo nodig 20 centimer achter zijn/haar voorganger rijden waardoor in/uitvoegend verkeer niet kan bewegen en waardoor er dus gewacht moet worden en dus file ontstaat.
pi_13738911
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:59 schreef The_Masterer het volgende:
Iedereen moet zo nodig 20 centimer achter zijn/haar voorganger rijden waardoor in/uitvoegend verkeer niet kan bewegen en waardoor er dus gewacht moet worden en dus file ontstaat.
precies
pi_13738957
Combinatie van mensen die niet kunnen in/uitvoegen en mensen die links blijven rijden.. Maar hoofdzakelijk ligt toch het in- en uitvoegend verkeer ten grondslag aan de fileproblematiek volgens mij.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_13739028
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:01 schreef Rieuwert het volgende:
Combinatie van mensen die niet kunnen in/uitvoegen en mensen die links blijven rijden.. Maar hoofdzakelijk ligt toch het in- en uitvoegend verkeer ten grondslag aan de fileproblematiek volgens mij.
Zoals The_Masterer al stelde geeft men elkaar te weinig ruimte bij het invoegen. Als we allemaal nou eens af en toe een baantje zouden opschuiven wanneer er invoegend verkeer is... en bij zware drukte de ritsmethode zouden toepassen denkik dat er minder files zullen ontstaan... jammer dat dit echter nooit gaat lukken
pi_13739029
files ontstaan niet door een te lage capaciteit van de snelweg
maar imho door een te lage capaciteit van de opritten, afritten en knooppunten

verder ontstaan files door de weggebruikers
-na ongelukken ontstaan files
-aan de overkant van ongelukken ontstaan kijkfiles
-slecht remgedrag op de snelweg geeft spookfiles (één remt te veel, die daarachter remt ook, die daarachter ook, enz, enz... terwijl men voorin dan alweer rijdt)

pi_13739200
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Vergelijking slaat nergens op oftewel BEK HOUE!

ik zal je bek FF VOLSCHEITEN LELEKE KANKERLIJER
gelijk hedde, kapot gade
pi_13739300
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:09 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

Offtopic

pi_13739310
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:09 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

kalmte zal u redden

Ongelukken zijn zoals bovengenoemd natuurlijk ook een oorzaak, maar dat is vanzelfsprekend. Door remgedrag onstaande files zouden echter niet nodig hoeven te zijn. Wanneer de (snel)weg minder zwaar belast werd zou het niet uitmaken of je er een beetje verkeerd geremd wordt. De nederlandse wegen zijn op bepaalde tijdstippen nu eenmaal zwaaar belast wat naar mijn idee enkel verholpen kan worden met een extra baantje hier of daar.. of een ringweggetje hier of daar ( steden vormen uiteraard ook een knelpunt) Je kan helaas onmogelijk iedereen aan zijn verstand brengen op een bepaalde manier invoegend verkeer voor te laten, niet te kijken naar een ongeluk aan de andere kant van de weg.. of de perfecte remtechniek te hanteren... jammer

pi_13739405
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:13 schreef J-rom het volgende:
[..]
kalmte zal u redden
Gelukkig ik ben nog te redden

Verder wil ik ff de groeten doen aan men moeder, men opa, men fietsenmaken, dj puinhoop, en iedereen die ik vergeten ben... oja ook nog aan het slowchatteam van PTA

gelijk hedde, kapot gade
pi_13739446
ten eerste, ik rij zelf niet heb ook geen rijbewijs...

wat mij opvalt is dat iedereen zo nodig links wil rijden (ga dan naar Groot Brittanie) en elkaar de ruimte geven om in te voegen is er idd ook niet bij1

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_13739495
Door de harmonicabeweging van het verkeer.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13739539
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:19 schreef zjroentje het volgende:
Door de harmonicabeweging van het verkeer.
= snelheidsverschillen van verkeer onderling
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 14:23:32 #24
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_13739590
Ik denk dat het komt door de het aantal sjonnies op de weg

Groeten Aan me kanariepiet!!

woensdag 8 oktober 2003 @ 14:24:43 #25
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13739625
Simpel zat. Ik heb nl. gemerkt dat het godsonmogelijk is om een vrachtwagen links in te halen met MEER dan 100 km/uur. Waarom? Omdat er nu eenmaal mensen zijn die niet met de maximumsnelheid inhalen, maar zich rechts laten klemrijden achter een vrachtwagen en vervolgens hun auto gewoon op de linkerbaan pleuren. Gevolg: iedereen vol in de ankers -> gemiddelde snelheid gaat omlaag -> hetzelfde stuk snelweg kan minder auto's per tijdseenheid verwerken -> snelheid gaat nog meer omlaag -> File.

Aan de andere kant moeten we gewoon eens ophouden met zeiken. Het verkeer bestaat iedere dag nu eenmaal uit duizenden en duizenden mensen met een eigen willetje. Je kunt wel zoveel regels willen opleggen, maar daar schiet je niks mee op. De beste oplossing is gewoon: stop met je in het verkeer te ergeren en berust in het feit dat het nooit beter zal worden!

Zoals ik al zei: simpel zat dus

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')