quote:Na de economisch miserabele jaren 80 begon het vanaf 89 toch behoorlijk positief te worden, en gedurende de jaren 90 werden PC ook steeds goedkoper: er is dus gewoon een grotere afzetmarkt ontstaan en once you're hooked you never will leave the scene...
Op woensdag 8 oktober 2003 15:55 schreef American_Nightmare het volgende:Wat is dan de reden dat de gamesindustrie zo'n explosieve groei heeft meegemaakt de afgelopen 8 jaar?
Helaas vond men in de kopieermogelijkheden en breedband mogelijkheden ook een leuk gat om de eigen kas-inhoud te besparen.
Alsof je bij een bios aan komt zetten met je telefoonrekening die je een gratis entree zou moeten geven: het slaat NERGENS op...
quote:Nee, ik denk dat dat welzeker invloed heeft, maar dan een negatieve.
Op woensdag 8 oktober 2003 15:56 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Met andere woorden: Jij denkt dat het kopieeren van games geen enkele invloed heeft op de verkopen van games?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 08-10-2003 16:03]
quote:Hee.. en laat dat nou net de eerste console zijn waarvan de games gemakkelijk te kopieeren waren!!
Op woensdag 8 oktober 2003 16:00 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik bedoelde eigenlijk dus dat het vanaf de NES langzaam aan groeide. Tot het moment eigenlijk dat de Playstation op de markt kwam. Maar ja. Je leest echt selectief volgens mij
quote:Heee, laat dat nou net de eerste console zijn waar dik verlies op gemaakt werd omdat niemand meer spelletjes kocht!!
Op woensdag 8 oktober 2003 16:01 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Hee.. en laat dat nou net de eerste console zijn waarvan de games gemakkelijk te kopieeren waren!!
quote:Zoals ik al zei. Ik speelde vroeger ROMS van NES en SNES games op de PC. Die waren gewoon heel makkelijk te krijgen. Net zo makkelijk als een kopietje voor een PSX game.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:01 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Hee.. en laat dat nou net de eerste console zijn waarvan de games gemakkelijk te kopieeren waren!!
quote:Heb je argumenten in de vorm van cijfers? Ik kan aantonen dat sinds het gemakkelijker is om console games te kopieeren (vanaf PSX tijdperk ongeveer) de verkoop explosief is gestegen. Ik beweer dat daar een verband tussen zit. Ik heb jullie nog geen steekhoudende argumenten tegen dat verband zien geven.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:01 schreef Verbal het volgende:[..]
Welzeker, maar een negatieve.
V.
quote:En daarom groeit de gamesmarkt ook explosief?
Op woensdag 8 oktober 2003 16:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, toegeven, illi-shit heeft mij ook aan het gamen gekregen (doom2 etc), maar 99% maakt de stap naar betaald gamen gewoon niet meer...
quote:As said: alleen de consoles idd, spellen bleven massaal liggen...
Op woensdag 8 oktober 2003 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Heb je argumenten in de vorm van cijfers? Ik kan aantonen dat sinds het gemakkelijker is om console games te kopieeren (vanaf PSX tijdperk ongeveer) de verkoop explosief is gestegen. Ik beweer dat daar een verband tussen zit. Ik heb jullie nog geen steekhoudende argumenten tegen dat verband zien geven.
quote:Ik geef als argument die ontwikkelbedrijfjes die of failliet gaan, of opgeslokt worden door de groten.
Heb je argumenten in de vorm van cijfers? Ik kan aantonen dat sinds het gemakkelijker is om console games te kopieeren (vanaf PSX tijdperk ongeveer) de verkoop explosief is gestegen. Ik beweer dat daar een verband tussen zit. Ik heb jullie nog geen steekhoudende argumenten tegen dat verband zien geven.
En zoals ik al zei DAT is de essentie van het kapot maken van de games industrie. Die verkopen interesseren me minder. Als er strax maar één console is, met één soort game zullen die verkopen ook hoog liggen, maar dan is de games inustrie wel kapot.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Zoals ik al zei. Ik speelde vroeger ROMS van NES en SNES games op de PC. Die waren gewoon heel makkelijk te krijgen. Net zo makkelijk als een kopietje voor een PSX game.
Copyboxen waren er in verhouding tot cd branders bijna geen. Dat jij als die hard gamer overal aan kon komen zegt helemaal niets. Maar je krijgt er van me wel effe een
voor hoor.
quote:Lezen, schattebout, een eerdere post van mij
Op woensdag 8 oktober 2003 16:05 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
En daarom groeit de gamesmarkt ook explosief?
quote:Ga de draad effe doorlezen (incl links) en kom dan nog effe terug. Het is allang duidelijk dat het absoluut onwaar is wat je nu zegt.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:05 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
As said: alleen de consoles idd, spellen bleven massaal liggen...
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:08 schreef Steve-O het volgende:
Der is Maar 1 nadeel sommige spellen ken je niet online spelen door verkeerde serial
Die serials zitten er niet voor niets op
quote:Ja, ach. Gooi het maar over die boeg. Ik zag mensen op het schoolplein kopietjes verhandelen. Iedereen kan er zo aankomen, is nix stoers aan, en dat heb ik ook nooit gezegd. Ik had vroeger niet eens een PSX...
Op woensdag 8 oktober 2003 16:06 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
![]()
![]()
Copyboxen waren er in verhouding tot cd branders bijna geen. Dat jij als die hard gamer overal aan kon komen zegt helemaal niets. Maar je krijgt er van me wel effe een
voor hoor.
En NES en SNES roms speelde ik voordat ik dus inzag dat het de industrie kapot maakt. Ja, dat was fout, shoot me
quote:Kleine bedrijfjes gaan overal kapot in de IT-bussiness (en ander takken overigens ook). Dat heeft met de slechte economie te maken en niets met software piraterij.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:06 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik geef als argument die ontwikkelbedrijfjes die of failliet gaan, of opgeslokt worden door de groten.
En zoals ik al zei DAT is de essentie van het kapot maken van de games industrie. Die verkopen interesseren me minder. Als er strax maar één console is, met één soort game zullen die verkopen ook hoog liggen, maar dan is de games inustrie wel kapot.
quote:en
Op woensdag 8 oktober 2003 16:10 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Die serials zitten er niet voor niets op
quote:Dat klopt ja, maar ik zie het dus niet komen door kopieren, maar door het mainstream worden van gamen het het feit dat console integreren in de huiskamer en multifunctioneel zijn tegenwoordig.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:11 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
De TOTALE OMZET is groeiende.
quote:Oke. Maar het lijkt me nu dus wel onomstotelijk vaststaan dat de gamesindustrie niet kapot gaat aan softwarepiraterij.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:16 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dat klopt ja, maar ik zie het dus niet komen door kopieren, maar door het mainstream worden van gamen het het feit dat console integreren in de huiskamer en multifunctioneel zijn tegenwoordig.
Er kan meer gedaan mee worden.
Ik kan weliswaar geen bewijs leveren dat kopieeren goed is voor de softwareindustrie maar jullie kunnen geen bewijs leveren dat het SLECHT is voor de software- (en dus games-) industrie.
Ik zie het goed gaan met de softwareindustrie. En dat wil zeggen dat het op het moment (en in de afgelopen 20 jaar) niet kapot wordt gemaakt door het een of ander. Dus ook niet door softwarepiraterij.
quote:Overigens kan "het mainstream worden van gamen" alleen echt niet zo'n explosieve groei verklaren. Dat mainstream worden is namelijk echt geen ontwikkeling van de afgelopen 8 jaar. Dat duurt al veel langer. En dus zou die explosieve groei al veel eerder zichtbaar moeten zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:16 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dat klopt ja, maar ik zie het dus niet komen door kopieren, maar door het mainstream worden van gamen het het feit dat console integreren in de huiskamer en multifunctioneel zijn tegenwoordig.
Er kan meer gedaan mee worden.
De console wordt inderdaad steeds multifunctioneler; maar ik vraag me af welke invloed dit op de gamessoftwaremarkt zou moeten hebben dan.
Natuurlijk; betere console -> meer consoles verkocht -> meer spellen verkocht. Da's logisch. Maar waarom doen alle consoles met "te kopieeren spellen" het dan zoveel beter (deze tendens in acht nemende!). Toeval? Ik denk van niet.
[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 08-10-2003 16:27]
quote:Ik heb jou alleen ononderbouwde conclusies zien trekken doordat je je focust op één aspect van die consoles.
V.
quote:En toch ligt dat aan de mensen die niet normaal hun shit kopen in de winkel
Op woensdag 8 oktober 2003 16:12 schreef Steve-O het volgende:[..]
en
Tis toch een nadeel
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:33 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik heb jou alleen ononderbouwde conclusies zien trekken doordat je je focust op één aspect van die consoles.
V.
Mocht er een conclusie aan verbonden moeten worden; dan is de conclusie dat piraterij tot hogere omzetten leidt een logischere dan dat piraterij een schadelijke invloed zou hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |