abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13724624
De Indonesische minister van justitie wil in zijn land islamitsche wetgeving invoeren. In reactie daarop zei het VVD kamerlid Wilders vanavond in Netwerk dat hij islamitsche wetgeving "barbaarse wetgeving" vindt.

Dat zullen erg veel moslimgeleerden met hem oneens zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door Intel-lekt op 07-10-2003 20:55]

Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_13724644
ik wil graag de groeten doen
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_13724665
Het is zelf een barbaar met z'n kapsel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13724683
hoi.....
pi_13724724
Ik vind het een nogal krasse uitspraak. Zeker gegeven het feit dat de sjaria doorgaans wordt doorgevoerd vanuit een gevoel van gebrek aan rechtvaardigheid. En wat is nu barbaarser dan onrechtvaardigheid?
pi_13724743
De straffen zijn wel een beetje onevenredig hoog!
pi_13724758
hint:

Geef eens wat meer info, niet iedereen heeft dat artikel gelezen of die reportage gezien op tv en we hebben dus geen flauw benul van waar je het nu over hebt.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:57:19 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_13724906
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 07-10-2003 21:05]

From wishes to eternity
pi_13724961
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:58 schreef Tarja het volgende:
wilders is een neo-nazi

tenminste dat had zijn partij gezegd als het een vvd/lpf'er was

Je bent ervan bewust van Wilers een Vvd-er is?

De man heeft trouwens groot gelijk.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:02:11 #11
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_13725005
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:58 schreef Tarja het volgende:
wilders is een neo-nazi

tenminste dat had zijn partij gezegd als het een vvd/lpf'er was

neo-nazi? Goh, zal het eens aan hem vragen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_13725028
Daarom kennen de meeste islamitische landen geen sharia.
Allah Al Watan Al Malik
pi_13725097
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bent ervan bewust van Wilers een Vvd-er is?

De man heeft trouwens groot gelijk.

owja, ik was in de war met Koenders oid

vond het al vreemd dat een PvdA'er zoiets zou zeggen, dat kunnen ze niet maken tov hun achterban

From wishes to eternity
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:06:50 #14
69042 GoldaM
Meir dus he
pi_13725125
Klopt
Wars are, of course, as a rule to be avoided; but they are far better than certain kinds of peace. [url=http://www.israel-wat.com/parent_eng.htm]Israel/Arab conflict De Waarheid![/url]
pi_13725141
Is niemand zich ervan bewust dat moslims met deze uitspraak BEHOORLIJK geschoffeerd worden? Hij zegt feitelijk 'de wetgeving die moslims in hun traditie hebben voortgebracht is barbaars, en onze wetgeving is dat niet'.

Daar valt echt geen greintje relativisme of verplaatsingsvermogen in te ontdekken.

pi_13725170
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:07 schreef Intel-lekt het volgende:
Is niemand zich ervan bewust dat moslims met deze uitspraak BEHOORLIJK geschoffeerd worden? Hij zegt feitelijk 'de wetgeving die moslims in hun traditie hebben voortgebracht is barbaars, en onze wetgeving is dat niet'.

Daar valt echt geen greintje relativisme of verplaatsingsvermogen in te ontdekken.

mja, het afhakken van handen en voeten, of het stenigen van mensen kan je toch moeilijk beschaafd noemen
From wishes to eternity
pi_13725256
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:47 schreef Intel-lekt het volgende:
De Indonesische minister van justitie wil in zijn land islamitsche wetgeving invoeren. In reactie daarop zei het VVD kamerlid Wilders vanavond in Netwerk dat hij islamitsche wetgeving "barbaarse wetgeving" vindt.

Heeft die man daar lang over moeten denken?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_13725303
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:08 schreef Tarja het volgende:

[..]

mja, het afhakken van handen en voeten, of het stenigen van mensen kan je toch moeilijk beschaafd noemen

Deze elementen uit de islamitsche wetgeving spelen een dominante rol in het Nederlandse debat. Als men zich niet verdiept in andere beweegredenen dan barbaars sadisme is deze discussie zinloos.
pi_13726594
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:13 schreef Intel-lekt het volgende:

[..]

Deze elementen uit de islamitsche wetgeving spelen een dominante rol in het Nederlandse debat. Als men zich niet verdiept in andere beweegredenen dan barbaars sadisme is deze discussie zinloos.

Waarom zou men zich moeten verdiepen in een barbaarse cultuur?
Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:17:05 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13726988
quote:

[..]

je moet eens hier op het forum rondkijken en naar de alternatieve straffen zoeken die sommigen hier prediken, dat zit er niet echt ver vandaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_13727112
quote:

[..]

wat vind je dan van vergassen, electrocuteren, injecteren, doodschieten en ophangen van mensen? Want zo werden misdadigers in het 'beschaafde' westen ook geëxecuteerd tot zo'n twintig/dertig jaar geleden. Sommige van deze methodes wordt nog steeds door de VS toegepast.
pi_13727653
Nog maar eens:

Wilders

pi_13728053
Wat heeft Wilders te zeggen over de wetgeving in een ander land? Laat hem dan George W. ook ff bellen om de misstanden op Guantanamo Bay te verbeteren en de doodstraf af te schaffen

hypocriet gedoe

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:59:44 #24
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13728180
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:02 schreef Vampier het volgende:

[..]

Waarom zou men zich moeten verdiepen in een barbaarse cultuur?

Waarom zou men luisteren naar overduidelijk domme mensen?
Moslim cultuur heeft iig stukken meer beschaving dan bijvoorbeeld de judeo-christelijke beschaving van nu, wat een teringzooi.
de Sharia is overigens wel een heel eerlijke gerechtsvorm, ondanks alle vooroordelen
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13728681
Misschien stond er al iets over op de vele pagina's reacties die ik niet allemaal ga lezen:

Ik las vandaag dat de Indonesische regering een hekel aan Nederland heeft vanwege de kritiek op schendingen van mensenrechten terwijl we er zelf hebben huisgehouden in de jaren 40. Nederlanders komen voor straf alleen nog maar Indonesie in als ze in Den Haag een visum regelen. Mensen uit andere landen hoeven geen visum te regelen op voorhand.

lekker.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_13729233
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:07 schreef Intel-lekt het volgende:

Als jij een vrouw stenigen tot de dood omdat ze binnen een half jaar na een scheiding/dood vd man sex heeft niet barbaars vindt, dan ben je gek.

Als jij vindt dat op het niet dragen van een burqa 100 stokslagen staan niet barbaars is dan ben je gek.

De Shaira is in ieder opzicht barbaars, achterlijk en debiel.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13729336
het is zeker niet modern, die regels stammen uit de vroege middeleeuwen.
-
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:49:49 #28
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13729749
Toch 'leuk' om te lezen dat men de straffen die men hanteert in islamitische landen barbaars noemt. Maar aan de andere kant min of meer hun goedkeuring geven aan het doodtrappen/ziekenhuis intrappen van een winkeldief.
pi_13729786
Heeft Wilders het over de sharia? Lijkt me een open deur dan wat hij zegt. Wat moet ik achter zijn opmerking denken? Iets opbouwends of wil hij mensen angst aanjagen?
Two seconds of fame, two seconds distance
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:57:43 #30
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13729964
Wie is Wilders, waarom mag ie z'n bek opentrekken en wat boeit het precies?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13730032
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:57 schreef robh het volgende:
Wie is Wilders, waarom mag ie z'n bek opentrekken en wat boeit het precies?
Hij lult in het straatje, meer hoef je in principe niet te weten hoor.
pi_13730078
quote:
Wie is Wilders

Kies de juiste omschrijving:

1. Limbo-VVD-er die naast een post in het kabinet greep en nu zijn frustraties op allochtonen botviert.

2. Vrouwelijke man die componist wilde worden maar ten onder ging aan een overdosis ambitie.

3. Bangelijke liberaal die in een kast op de slaapkamer hoofddoekjes spaart.

altijd goed

pi_13730126
Oh, de man die in een post op een internetforum een concrete bedreiging van zijn leven zag. Sja.

Volgens mij wil ie graag een klap voor z'n kop krijgen om te kunnen zeggen "zie je wel !"

pi_13730190
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:02 schreef Coone het volgende:

[..]

[afbeelding]

Kies de juiste omschrijving:

1. Limbo-VVD-er die naast een post in het kabinet greep en nu zijn frustraties op allochtonen botviert.

2. Vrouwelijke man die componist wilde worden maar ten onder ging aan een overdosis ambitie.

3. Bangelijke liberaal die in een kast op de slaapkamer hoofddoekjes spaart.

altijd goed

Pas maar op, hij is niet zo stoer als z'n praatjes, straks moet hij huilen om je post

Het is een buitengewoon triest figuur die weer eens last heeft van selctieve verontwaardiging

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13731538
quote:
Wie is Koenders, waarom mag ie z'n bek opentrekken en wat boeit het precies?
heb ook geen idee..
pi_13733652
en dan volhouden dat je jezelf niet hoeft te excuseren omdat iets al lang geleden plaats gevonden heeft. Wat een eersteklas oetlul is het.
pi_13735507
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat heeft Wilders te zeggen over de wetgeving in een ander land? Laat hem dan George W. ook ff bellen om de misstanden op Guantanamo Bay te verbeteren en de doodstraf af te schaffen

hypocriet gedoe

Bush kan de doodstraf niet afschaffen, dat kan alleen het Supreme Court.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_13735733
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:32 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

De rechtbank heeft niets te zeggen over welke straffen mogelijk zijn. Dat doet de wetgevende macht, oftewel de president, de senaat en het huis van afgevaardigden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13735969
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

De rechtbank heeft niets te zeggen over welke straffen mogelijk zijn. Dat doet de wetgevende macht, oftewel de president, de senaat en het huis van afgevaardigden.

Daar heeft de rechtbank van alles over te zeggen.

http://teacher.deathpenaltyinfo.msu.edu/c/about/history/history-5.htm

http://teacher.deathpenaltyinfo.msu.edu/c/about/history/history-6.htm

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_13736040
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:32 schreef SportsIllustrated het volgende:

Hij kan de rechters benoemen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 8 oktober 2003 @ 12:00:14 #41
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_13736134
oh nee! Wat een schok! Is de sharia echt barbaars?
Ik dacht dat stenigen wegens overspel juist algemeen geaccepteerd werd!
Wat een nare man die Wilders! De rascist!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 12:15:49 #42
3542 Gia
User under construction
pi_13736431
Tja, ik vind veel reakties hier ook wel weer erg overtrokken.

Ow jee, de Moslims worden weer geschoffeerd, hun rechtspraak wordt voor barbaars uitgemaakt!! Een schande!!

En dan zo'n opmerking als: De Sharia is heel eerlijk!

Ja, heel eerlijk als een vrouw verkracht wordt, dat ze wordt beschuldigt van overspel. En tot de doodstraf veroordeeld kan worden als er ook nog eens vier toeschouwers waren.

Heel eerlijk!!

De Sharia is Barbaars en achterlijk. Wilders heeft helemaal gelijk.

Echter, hij heeft geen zeggenschap in Indonesie, maar daarom kan hij nog wel een mening hebben.

pi_13736936
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:59 schreef Graveland het volgende:
Moslim cultuur heeft iig stukken meer beschaving dan bijvoorbeeld de judeo-christelijke beschaving van nu, wat een teringzooi.
* Proest *.

Waarin dan wel niet?
Leuk dat je de Joden er ook nog even in betrekt.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 08-10-2003 12:47]

pi_13737674
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:41 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

* Proest *.

Waarin dan wel niet?
Leuk dat je de Joden er ook nog even in betrekt.

...

Het is gewoon een joods-christelijke cultuur die we hier hebben...

woensdag 8 oktober 2003 @ 13:21:01 #45
3542 Gia
User under construction
pi_13737833
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:14 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

...

En die is een stuk beschaafder dan de moslim-cultuur.
pi_13737932
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:21 schreef Gia het volgende:

Volgens onze maatstaven wel, volgens moslim maatstaven niet

Als zij die wetgeving willen invoeren, wie zijn wij dan om dat tegen te houden?

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13739186
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoi Christelijk strijder Gia. En wat is de definitie van DE moslim-cultuur. (aangezien die niet bestaat). Bedoel je daarmee, de cultuur die heerst in landen als Saoedie Arabie, Iran en afghanistan? Of de cultuur die heerst in Tunesie, Marokko, Turkije etc? Of bedoel je gewoon fundamentalisten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_13739407
Ik begrijp trouwens niet dat de Westerse cultuur Judeo-Christelijk heet, maar de Islamitische cultuur (voorzover je daarvan kunt spreken - ik bedoel dat de onderlinge verschillen zo groot zijn) niet Judeo-Islamitisch.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 14:34:55 #49
3542 Gia
User under construction
pi_13739857
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoi Christelijk strijder Gia. En wat is de definitie van DE moslim-cultuur. (aangezien die niet bestaat). Bedoel je daarmee, de cultuur die heerst in landen als Saoedie Arabie, Iran en afghanistan? Of de cultuur die heerst in Tunesie, Marokko, Turkije etc? Of bedoel je gewoon fundamentalisten?

Welke Judeo-christelijke cultuur bedoelt Graveland dan? De judeo christelijke cultuur in Europa, of die in bijvoorbeeld Israel?

Ik bedoel dat ik de christelijke cultuur in Europa beschaafder vind dan de moslimcultuur in Europa.
Wat ze in hun eigen moslim-landjes doen, moeten ze helemaal zelf weten. Van mij mag Indonesie ook rustig de Sharia invoeren, ze doen maar. Maar dan nog mag ik, en een politicus zeggen dat het een barbaarse wetgeving is.

pi_13739929
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik de christelijke cultuur in Europa beschaafder vind dan de moslimcultuur in Europa.

Volgens mij ben ik nog steeds geen christenen. En volgens mij geldt dat voor wel meer Nederlanders.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:22:24 #51
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13742737
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke Judeo-christelijke cultuur bedoelt Graveland dan? De judeo christelijke cultuur in Europa, of die in bijvoorbeeld Israel?

Wat ze in hun eigen moslim-landjes doen, moeten ze helemaal zelf weten. Van mij mag Indonesie ook rustig de Sharia invoeren, ze doen maar. Maar dan nog mag ik, en een politicus zeggen dat het een barbaarse wetgeving is.

die in europa, die in Israel schijt ik al helemaal op
De wetgeving daar mag dan wel barbaars overkomen, maar als je de mensen heel strak houd qua wetten/straffen heb je minder criminaliteit, dat is en blijft een feit.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:30:36 #52
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_13743003
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:59 schreef Graveland het volgende:

de Sharia is overigens wel een heel eerlijke gerechtsvorm, ondanks alle vooroordelen

Ja precies

Onder de Islamitische Sharia wetgeving is het lezen van een bepaald boek op de WC strafbaar!
Het aanraken van dat boek, zonder eerst je handen te wassen, is volgens de Sharia ook strafbaar.

Dat zouden ze in Nederland ook voor de moslims moeten invoeren. Als iemand dan met de gevleugelde woorden; "Allah is mijn getuige", meldt dat een gelovige de Qur'an heeft bezoedeld, dan moet hij gestenigd worden. Dat lijkt mij inderdaad best wel eerlijk, want; "Allah is mijn getuige".

Best wel jammer dat, volgens de Sharia wetgeving, ongelovigen niet mogen getuigen, want zij zijn altijd strafbaar!

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_13744096
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:14 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

...

Waarom mocht het Joodse volk dan niet vrij leven in Christelijk Europa??
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:09:51 #54
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13744135
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:08 schreef schatje het volgende:

[..]

en waar haal je dat vandaan?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:10:58 #55
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13744159
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Ach, het is allemaal gebaseerd op een Joods-Christelijke traditie (exclusief Joods-Christelijke dingen zijn? ), maar dat weer op de Hellenistische en Perzische, etcetera.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13744203
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:47 schreef Intel-lekt het volgende:

Dit zegt hij alleen maar omdat ie zelf een homoseksueel is die nog uit de kast moeten komen. Sorry, maar je moet geen uitspraken doen over iets waar je geen verstand van hebt. Er gebeuren op dit moment ook een hoop barbaarse dingen in Nederland en dan doel ik op de dingen die het huidige kabinet aan het doen is.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  FOK!fotograaf woensdag 8 oktober 2003 @ 17:14:42 #57
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13744250
Islamitische wetgeving vind ik prima voor islamieten, maar leg een geloof niet in de wetgeving op aan anders gelovenden. Wil je dat als religie wel, dan ben ik het ermee eens dat het een barbaarse religie is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13744303
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:14 schreef freud het volgende:
Islamitische wetgeving vind ik prima voor islamieten, maar leg een geloof niet in de wetgeving op aan anders gelovenden. Wil je dat als religie wel, dan ben ik het ermee eens dat het een barbaarse religie is.
De Sharia is ook goed voor niet moslims, het is namelijk heel rechtvaardig.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13744314
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:09 schreef Graveland het volgende:

[..]

en waar haal je dat vandaan?

Onder andere:
quote:
Joodse kringen in Nederland hebben direct kritiek geleverd op het Vaticaanse document over de Holocaust. De orthodoxe rabbijn R. Evers omschreef het schrijven als ,,een behoorlijke knieval en een belangrijke stap'', maar ,,te laat en te zwak''.
Zijn liberale collega A. Soetendorp was van oordeel dat het Vaticaan de medeverantwoordelijkheid van de Rooms-katholieke kerk voor de Holocaust duidelijker had moeten uitspreken. ,,Zonder de zogeheten catechese der verguizing, de anti-joodse uitleg van het Nieuwe Testament, was de vervolging van joden op zo'n grote schaal niet mogelijk geweest.'' De orthodoxe rabbijn L. van de Kamp zei na lezing van het document nog vragen te hebben. ,,Wil de Kerk verantwoordelijkheid dragen voor twintig eeuwen anti-semitisme of niet?'' Hij vond de verklaring te terughoudend. ,,Als de situatie in de RK Kerk kennelijk nog zo veel behoedzaamheid nodig maakt, was het dan wel zinvol om met zo'n document te komen?'' De critici veroordeelden in het bijzonder de verdediging van paus Pius XII. ,, Teleurstellend'', vond Soetendorp. ,,Pius XII had veel meer kunnen en moeten doen'', aldus Evers. Zij vonden bovendien dat het Vaticaan het nazisme te veel losmaakt van het kerkelijke anti-joodse erfgoed. Bisschop Van Luyn van Rotterdam, voorzitter van de bisschoppelijke commissie voor betrekkingen met het jodendom, wil een ,,open dialoog'' met de joodse gemeenschap in Nederland over het document.
Vaticaan opent 15 feb. aanstaande nazi archieven
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:22:57 #60
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13744429
Deze kan ook dicht. Voor een discussie over de Sharia verwijs ik naar WFL.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')