quote:Vanavond Peter R. de Vries bij NOVA en op SBS de herhaling van het interview met Da Silva.
Vriendin Mabel had relatie met BruinsmaAMSTERDAM - Topcrimineel Klaas Bruinsma had begin jaren negentig geen relatie met Mabel Wisse Smit, maar met haar vriendin Ottolien Lels. Dat heeft de nu 36-jarige Lels dinsdag gezegd in de Volkskrant.
Mabel Wisse Smit verklaarde eerder dat ze, in verband met zeilwedstrijden, heeft gelogeerd op het motorjacht Neeltje Jacoba van Bruinsma. "Ik bevestig de verklaring van Mabel Wisse Smit", stelt Lels. "Ik herken de manier waarop zij haar contact met Bruinsma beschrijft. Mabel Wisse Smit had geen liefdesaffaire met Klaas Bruinsma."
Wisse Smit kwam in opspraak, nadat een voormalig lijfwacht van Bruinsma, Charlie da Silva, in het programma van misdaadverslaggever Peter R. de Vries had gezegd dat zij een liefdesaffaire met de topcrimineel had. Zo zou zij met Bruinsma de nacht op zijn motorboot hebben doorgebracht.
Charlie da Silva
"Ik heb aan boord van de Neeltje Jacoba overnacht, alleen met Klaas Bruinsma en in samenzijn van anderen, onder wie ook Mabel Wisse Smit", schrijft Lels daarover. "Ik kan me Charlie da Silva niet herinneren, wel anderen in Bruinsma's omgeving."
Lels werkte ten tijde van de relatie bij een bedrijf dat zeilevenementen organiseerde. Later begon ze een studie psychologie in Leiden. Lels werkt nu als psychologe bij een internationaal organisatieadviesbureau en is ongetrouwd.
Pijnlijke confrontatie
Lels: "Dit is voor mij een zeer pijnlijke confrontatie met het verleden; een tijd waaraan ik liever niet meer terugdenk. Sterker, ik kan me voorstellen dat niemand in mijn directe omgeving, van toen en van nu, opnieuw met deze periode geconfronteerd wil worden.
Het is mijn persoonlijke overtuiging dat in deze kwestie alleen de waarheid helpt om onrecht recht te zetten. Dat is de reden waarom ik besloten heb deze verklaring af te geven. Ik wil duidelijk maken dat ik niet twijfel aan de integriteit van Mabel Wisse Smit, die een vriendin van mij is. De weergave van de gebeurtenissen in het verleden is uiterst ongelukkig. Dit levert mijns inziens alleen maar verliezers op."
Lels stelt in haar verklaring dat ze ten tijde van haar relatie met Bruinsma niet goed op de hoogte was van de activiteiten waarmee hij zich bezighield. "Klaas Bruinsma probeerde mij zoveel mogelijk buiten zijn zakelijke activiteiten te houden", aldus Lels.
"Pas na zijn overlijden werden die mij in hun volle omvang duidelijk. Alle feiten omtrent de relatie tussen Klaas Bruinsma en mijzelf, alsmede de mate waarvan ik op de hoogte was van zijn activiteiten, zijn terug te vinden bij de politie van Amsterdam. Die heb ik hierover destijds benaderd. Mogelijk is mijn persoon ook terug te vinden in verslagen van het IRT-onderzoek naar Klaas Bruinsma."
http://nu.nl/news.jsp?n=215009&c=11
quote:Klaas was lang maar werd de dominee genoemd ivm zijn lange zwarte jas die hij altijd droeg...
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:33 schreef Christine het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom noemde die bewaker Klaas Bruinsma eigenlijk "die lange"?? Was hij gewoon lang?? Ik zat dit tijdens het interview ook al te bedenken, maar misschien bedoelt hij gewoon Klaas de Lange ofzo
quote:hmm idd
Misschien een hele domme vraag, maar waarom noemde die bewaker Klaas Bruinsma eigenlijk "die lange"?? Was hij gewoon lang?? Ik zat dit tijdens het interview ook al te bedenken, maar misschien bedoelt hij gewoon Klaas de Lange ofzo
En wat een geweldige topictitel is dit toch
quote:Hij had een hele lange.
quote:15 minutes of flame.
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:44 schreef Vivi het volgende:
Hoeveel zou Ottolientje gekregen hebben voor haar *bekentenis*?
quote:Ze kunnen zo op tournee... net als Ernst, Bobbie & de rest
En wat een geweldige topictitel is dit toch![]()
quote:Precies!! En die "voormalige partners" vanuit de bajes hopen op een streepje voor bij de amestieregeling.
Hoeveel zou Ottolientje gekregen hebben voor haar *bekentenis*?
Tot nu toe liegt iedereen!!
maar er schijnt nog een ws Colombiaanse vrouw te komen met onthullingen
quote:Die grap maakte 'Mabel' ook al in Kopspijkers
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:52 schreef Christine het volgende:
... net als Ernst, Bobbie & de rest
quote:He !? Wanneer is Kopspijkers weer geweest dan? Wordt het nog herhaald?
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Die grap maakte 'Mabel' ook al in Kopspijkers
quote:Dat is waar ook (mijn geheugen is net een zeef).
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:05 schreef SunChaser het volgende:
Die grap maakte 'Mabel' ook al in Kopspijkers
trouwens in het begin kent de Mabel Wisse Smit maar wazig herinneren en des te langer het gesprek gaat, des te beter kent die haar in details gaat be schrijven (terwijl die nog zeker 172 keer heeft vermeld dat ie 2 blaffers had), en des te beter gaat ie haar naam uit spreken.
quote:Dat ding deed het niet zo goed hoor
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:46 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Hij had een hele lange.
quote:Ja, ik weet hoe die onderzoeken gaan. Behoorlijk grondig, zoals je zegt, maar er zijn toch nog wel wat aantekeningen bij te maken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:30 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, dat nog net niet
Verder wel vrienden, familie van vrienden, ex-werkgevers, m'n eigen familie etc. M'n hele verleden werd uitgeplozen.
Ik weet niet of je Netwerk hebt gezien vanavond, maar daar zei een hoogleraar van de Erasmus Universiteit ook al dat de AIVD steeds meer een 'U vraagt, wij draaien'-organisatie lijkt te zijn geworden. M.a.w: het onderzoek is verricht met in het achterhoofd de wens van Beatrix om een rapport dat alles ok was én het idee dat er toch wel niks aan de hand zou zijn. Er is in wat gewone dossiers gesnuffeld en ze hebben een gesprekje met haar gehad en dat was het dan. Bovendien is volgens meerdere bronnen de verloving al aangekondigd voordat het onderzoek überhaupt klaar was. Men ging er dus al totaal niet vanuit dat er belastend materiaal naar boven zou komen.
En dan over het AIVD-onderzoek zoals jij dat waarschijnlijk hebt ondergaan en zoals dat bijvoorbeeld voor sommige banen wordt gelast door de werkgever. Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat je daar onder andere hebt moeten opgeven:
met wie je de laatste 10 jaar een relatie hebt gehad, waar en wanneer je de laatste 10 jaar in het buitenland bent geweest, of jij of direkte familieleden ooit met justitie in aanraking zijn geweest, op welke scholen je hebt gezeten, welke werkgevers je hebt gehad, of je schulden hebt (gehad), of je een drankprobleem hebt, van welke verenigingen je lid bent, wat je politieke voorkeur is, enz. Dan wordt er een gesprek met je gehouden en moet je ook nog een lijstje mensen opgeven die jou kennen, waarna ze nog met een aantal van die mensen gaan praten over jou, je verleden en hoe je in elkaar zit. Ben je labiel, chantabel enz. Daarnaast zal er ongetwijfeld nog wat navraag gedaan worden bij een aantal officiele instanties of je daar bekend bent. De BKR zal wel gecheckt worden en er zal wel worden gekeken of je een strafblad hebt e.d..
Dit, zo is mij ooit verteld door iemand die het ook gehad heeft, is het strengste onderzoek dat de AIVD (voorheen BVD) uitvoert. Ik weet natuurlijk niet of er voor toekomstige leden van het Koningshuis een andere procedure bestaat, maar met alle respect, bij zo'n onderzoek als hierboven beschreven valt een eventuele relatie met een crimineel (meer dan 10 jaar geleden) makkelijk te verzwijgen! Als je er vanuit gaat dat je zelf geen strafblad hebt en dat mensen in je omgeving (jouw kennissen!) er ook niks over zullen zeggen (als ze het al weten), hoe moet de AIVD daar met zo'n onderzoek dan ooit achter komen?! Dat gebeurt pas als je zoals Mabel een BN-er wordt en allerlei mensen die allang niet meer tot jouw omgeving behoren en de pers zich ermee gaan bemoeien!
quote:Zaterdags en op de maandag wordt het herhaald
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:08 schreef Vivi het volgende:[..]
He !? Wanneer is Kopspijkers weer geweest dan? Wordt het nog herhaald?
Topictitel idd .
quote:Schatje
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:41 schreef schatje het volgende:[..]
Zaterdags en op de maandag wordt het herhaald
.
Topictitel idd
.
quote:Behoorlijk bedrag voor onkosten, maar toch geen bedrag waar je een heel verhaal voor verzint, lijkt me.
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:54 schreef static het volgende:
Da Silva kreeg ¤6.500 van Peter. Voor onkosten.
quote:Nee lijkt mij ook niet. Die onkosten zei Peter bestonden o.a. uit een binnenlandse vlucht heen en terug voor 4 personen en de huur van een auto. Dit had da Silva allemaal voorgeschoten.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:03 schreef Jane het volgende:[..]
Behoorlijk bedrag voor onkosten, maar toch geen bedrag waar je een heel verhaal voor verzint, lijkt me.
quote:Volgens PRdV was dat bedrag bedoeld voor het betalen van een binnenlandse vlucht in Chili, autohuur en verblijfskosten voor zijn team (4 personen), die Charly had voorgeschoten: niet buitensporig lijkt me. Emmy
quote:Dat is niet echt veel, gezien de gemaakte kosten, tickets, verblijf, huurauto voor Peter en crew.
Ik neem aan dat het bij lieden van het KH grondiger zal zijn.
Maar ik denk dat als Bea haar zinnen heeft gezet op een gunstige uitslag, dat er niet al te diep gegraven wordt.
Of juist weer wel, daar waar het niet gewenst is (zie Marguerita).
En er gaan ook verhalen dat Mabels zus een relatie heeft met een crimineel die net 6 weken heeft gezeten in belgie.
quote:Daar zaten ook 4 vliegtickets bij , dat was een binnenlandse vlucht en die kon alleen in chili zelf worden geboekt. Die heeft Charlie dus geboekt voor peter en zijn mannen Vertelde Peter in Nova.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:03 schreef Jane het volgende:
Behoorlijk bedrag voor onkosten, maar toch geen bedrag waar je een heel verhaal voor verzint, lijkt me.
Peter zei zelf over aanstaande donderdag dat hij nog niets kan vertellen over meer bewijzen. "Hij kreeg nog elke dag mailtjes binnen"
Wel kon hij zeggen dat hij iig alle bekentenissen van anderen over de zaak van de laatste tijd in een ander daglicht ging zetten
Net bij Barend en van Dorp vonden ze de verklaring van die vriendin van Mabel die nu zegt de vriendin te zijn geweest van Bruinsma zeeeeeeeerrrr verdacht.
Ik denk dat die Charlie nog steeds de waarheid heeft gesproken!
PS
Overigens in welk programma was dat nieuws dat Bea zou aftreden?
quote:Serieus???
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:24 schreef static het volgende:
De Koningin dreigt met aftreden indien er geen toestemming komt hoor ik net.
Jezus, wat heeft dat kind voor speciaals in Godsnaam!
Nou, laat dat onderzoek maar zitten dan
Haalt toch niets uit.
Ik geloof dit niet, dit kan niet.
quote:Nou massaal tegenstemmen dan maar!
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:24 schreef static het volgende:
De Koningin dreigt met aftreden indien er geen toestemming komt hoor ik net.
Zijn we gelijk ook van die ouwe bosheks af.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:38 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nou massaal tegenstemmen dan maar!
Zijn we gelijk ook van die ouwe bosheks af.
Alsof Balkje
tegen haar in durft te gaan
quote:Als we Pim hadden gehad dan waren we nu van Bea af. Die had korte metten gemaakt met Bea.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:40 schreef milagro het volgende:Alsof
Balkje
tegen haar in durft te gaan
Pim was republikein.
quote:Welnee, ik bedoel welja dat was hij, maar welnee dat was hem ook niet gelukt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:41 schreef Brammetje het volgende:[..]
Als we Pim hadden gehad dan waren we nu van Bea af. Die had korte metten gemaakt met Bea.
Pim was republikein.
Het is geen beslissing van 1 man.
Ik kan dit niet geloven.
quote:Dat ga je je wel afvragen ja. Loopt zo bij de grootste criminelen naar binnen en mag als je Da Silva mag geloven een van de weinige vrouwen die uberhaupt op de NJ mocht komen. Zit in mum van tijd in allerlij internationale organisaties en de VN. En nu loopt Bea met dr weg.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:35 schreef milagro het volgende:[..]
Jezus, wat heeft dat kind voor speciaals in Godsnaam!
Een real life Poison Ivy als je het mij vraagt.
quote:Daar heb je idd een punt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:44 schreef milagro het volgende:Het is geen beslissing van 1 man.
quote:Is toch ook zo
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Herben zei dat hij Democraat is maar dat hij wel vind dat als 80% van de Nederlanders aangeeft een Koningshuis te willen dat dit dan bestaansrecht heeft.
quote:Ze hypnotiseert ze, kan niet anders.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:47 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Dat ga je je wel afvragen ja. Loopt zo bij de grootste criminelen naar binnen en mag als je Da Silva mag geloven een van de weinige vrouwen die uberhaupt op de NJ mocht komen. Zit in mum van tijd in allerlij internationale organisaties en de VN. En nu loopt Bea met dr weg.
quote:Ja. Ik ben dan ook voor een Koningshuis. Alleen voor publieke functies enzo.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:51 schreef milagro het volgende:[..]
Is toch ook zo
quote:Ik ook.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja. Ik ben dan ook voor een Koningshuis. Alleen voor publieke functies enzo.
Stem nee, stem SP...
Oh nee, dat gaat te ver..
quote:Bea die met dr kroontje zwaait.. ik zit nog te trillen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:53 schreef milagro het volgende:[..]
Ze hypnotiseert ze, kan niet anders.
De geschiedenis ingaan als de vrouw die de Koningin tot aftreden bracht..
Eerst maar even een kop koffie met halen.
quote:Volgens mij zag je vorige keer in de teaser van het programma, ook een vrouw aan het woord. Zij had het over dat Klaas een trio wilde met haar en Mabel (dat wilde Mabel niet volgens haar).
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:09 schreef bloodymary het volgende:
Nou ik de herhaling weer gezien heb herinner ik me weer dat Peter R. de Vries niet 1 maar, 2 getuigen heeft, namelijk ook die boekhouder. Waarom wordt die nergens door andere media of instanties aan de tand gevoeld?
quote:Ja die heb ik ook gezien. Die zei dat er foto's waren en dat die ook zouden komen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:56 schreef Nyrem het volgende:[..]
Volgens mij zag je vorige keer in de teaser van het programma, ook een vrouw aan het woord. Zij had het over dat Klaas een trio wilde met haar en Mabel (dat wilde Mabel niet volgens haar).
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 08-10-2003 00:01]
quote:Ze bedoelde natuurlijk een trio met haar, Klaas en Ottolien uit Osdorp.
Volgens mij zag je vorige keer in de teaser van het programma, ook een vrouw aan het woord. Zij had het over dat Klaas een trio wilde met haar en Mabel (dat wilde Mabel niet volgens haar).
quote:Well AH DUH, herkenning: de Oranjes zijn zelf ook geen frisse types. En laat Bea idd maar lekker met pensioen gaan.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:47 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Dat ga je je wel afvragen ja. Loopt zo bij de grootste criminelen naar binnen en mag als je Da Silva mag geloven een van de weinige vrouwen die uberhaupt op de NJ mocht komen. Zit in mum van tijd in allerlij internationale organisaties en de VN. En nu loopt Bea met dr weg.
quote:...de vraagstelling in een enquete zoals dat onderzoek van bijvoorbeeld Nipo, kan de uitkomst natuurlijk danig beinvloeden..
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Herben zei dat hij Democraat is maar dat hij wel vind dat als 80% van de Nederlanders aangeeft een Koningshuis te willen dat dit dan bestaansrecht heeft.
ps: Herben likt natuurlijk waar hij kan..
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 00:08]
quote:Bedoel je die ex? Die is al heel vaak in het nieuws geweest, zij is ook degene die over foto's begon.
quote:Ja, ik geloof het wel. Ik zag haar volgens mij tijdens die trailer van Peter R. Ik vond het ook vreemd dat zij niet verscheen in dat programma. Nu begrijp ik het wel
Op woensdag 8 oktober 2003 00:07 schreef static het volgende:[..]
Bedoel je die ex? Die is al heel vaak in het nieuws geweest, zij is ook degene die over foto's begon.
quote:Is dat niet die gezette verslaggever met dat zwarte haar, van SBS?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Wie is Mark van der Linden?
Dit is onzin mag ik hopen?
quote:Normaal gesproken werkt ie voor de Story of Privé. Niet echt geloofwaardig dus.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:10 schreef milagro het volgende:[..]
Is dat niet die gezette verslaggever met dat zwarte haar, van SBS?
quote:Nope. Volgens bronnen binnen het Koningshuis.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Dit is onzin mag ik hopen?
quote:Geen idee.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:10 schreef milagro het volgende:Is dat niet die gezette verslaggever met dat zwarte haar, van SBS?
quote:Please.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:12 schreef SunChaser het volgende:Nope. Volgens bronnen binnen het Koningshuis.
quote:Hmm.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:11 schreef gelly het volgende:[..]
Normaal gesproken werkt ie voor de Story of Privé. Niet echt geloofwaardig dus.
Blijft er niemand meer over.
Kortom, Mabel spreekt de waarheid!
quote:Lees je de Privé dan, dat je dat weet
quote:Yep, die royalty watcher.
quote:Welke bedoel je? Diegene die met bomen praat?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:02 schreef SEMTEX het volgende:[..]
de Oranjes zijn zelf ook geen frisse types.
quote:Onzin. Marc van der Linden werkt al meer dan 10 jaar als Oranje-verslaggever en schreef er ook boeken over. Hij zal zijn contacten wel hebben inmiddels.
quote:Die andere man van het RTL Nieuws had ook zo'n anonieme maar zeer betrouwbare bron.. wat was dat ook alweer?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:12 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nope. Volgens bronnen binnen het Koningshuis.
quote:Royalty verslaggever voor de Weekend.
Hij heeft ook zo zijn bronnen binnen het Koningshuis.
quote:Ik neem "verslaggevers" van roddelbladen niet serieus nee. En Bas van Hout is zelf ook niet fris, dus die neem ik ook met een korrel zout.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:13 schreef milagro het volgende:[..]
Hmm.
Weet ik niet.
Die misdaadjournalist van RTL Boulevard schrijft voor de Telegraaf, ook niet geloofwaardig dus?
En als je voor RTL of SBS werkt?
Dan ookniet?Blijft er niemand meer over.
Kortom, Mabel spreekt de waarheid!
Toch wel grappig dat iedereen schimmige onderwereldfiguren en de roddelpers als boodschappers van de waarheid zien tegenwoordig
quote:Alleen bij de kapper
Op woensdag 8 oktober 2003 00:14 schreef milagro het volgende:[..]
Lees je de Privé dan, dat je dat weet
quote:Ik zat meer te denken aan Opa Bernhard
Op woensdag 8 oktober 2003 00:15 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Welke bedoel je? Diegene die met bomen praat?
quote:Roddelpers?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:16 schreef gelly het volgende:[..]
Ik neem "verslaggevers" van roddelbladen niet serieus nee. En Bas van Hout is zelf ook niet fris, dus die neem ik ook met een korrel zout.
Toch wel grappig dat iedereen schimmige onderwereldfiguren en de roddelpers als boodschappers van de waarheid zien tegenwoordig
Schimmige onderwereld figuren!??
Je hebt het wel over de exvriend van onze toekomstige reservekoningin, ja!
Neem jij Mabel serieus?
Of anders Bea?
Marguerita?
Bernard?
quote:Dat klopt. Hij wist ook te vertellen dat de AIVD hem voor hun karretje heeft proberen te spannen inzake Margarita. Door middel van berichten te plaatsen e.d.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:16 schreef schatje het volgende:[..]
Royalty verslaggever voor de Weekend.
quote:Volgens gelly lult hij per definitie uit zijn nek, want hij schrijft voor een roddelblad.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:16 schreef schatje het volgende:[..]
Royalty verslaggever voor de Weekend.
quote:gelogen!
Op woensdag 8 oktober 2003 00:20 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dat klopt. Hij wist ook te vertellen dat de AIVD hem voor hun karretje heeft proberen te spannen inzake Margarita. Door middel van berichten te plaatsen e.d.
quote:Peter R. heeft geluk dat Bernard zijn jachtgeweer aan de wilgen heeft gehangen denk ik.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:17 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik zat meer te denken aan Opa Bernhard
quote:De vriend van de zus van Mabel wordt erop gezet.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:22 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Peter R. heeft geluk dat Bernard zijn jachtgeweer aan de wilgen heeft gehangen denk ik.
quote:Informatie uit 3e hand is idd niet betrouwbaar.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:21 schreef milagro het volgende:[..]
Volgens gelly lult hij per definitie uit zijn nek, want hij schrijft voor een roddelblad.
quote:tenzij het in Mabel's voordeel is natuurlijk
Op woensdag 8 oktober 2003 00:24 schreef gelly het volgende:[..]
Informatie uit 3e hand is idd niet betrouwbaar.
quote:Want?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:21 schreef milagro het volgende:[..]
gelogen!
roddel!
ps: zo vreemd is dat niet hoor, zoals je weet is Maartje van W. ook de spreekbuis van de RVD
Die ik natuurlijk ook bedoelde en niet de AIVD.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 00:27]
quote:Dat is de info van Lels, Klundert en Urka ook.
quote:Misschien heeft-ie nog wel foute vrienden die wel 'n klusje op willen knappen
Op woensdag 8 oktober 2003 00:22 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Peter R. heeft geluk dat Bernard zijn jachtgeweer aan de wilgen heeft gehangen denk ik.
quote:Jij bent dus een Koningshuis likker??
quote:Dat lijkt me toch informatie uit 1e hand
Op woensdag 8 oktober 2003 00:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat is de info van Lels, Klundert en Urka ook.
quote:ik maakte een garpje
Op woensdag 8 oktober 2003 00:26 schreef Nyrem het volgende:[..]
Want?
Hij liet daar bewijzen van zien tijdens NOVA (paar maanden geleden).ps: zo vreemd is dat niet hoor, zoals je weet is Maartje van W. ook de spreekbuis van de RVD
Die ik natuurlijk ook bedoelde en niet de AIVD.
quote:Een wat ?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:27 schreef schatje het volgende:[..]
Jij bent dus een Koningshuis likker??
quote:Nee, de info uit eerste hand is die Mabel, tweede hand is Klaas, derde hand is de Rest.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:28 schreef gelly het volgende:[..]
Dat lijkt me toch informatie uit 1e hand
quote:Nee hoor, ook die in haar voordeel zijn. Ik hecht meer waarde aan het AIVD onderzoek dat niks relevants heeft opgeleverd.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:29 schreef milagro het volgende:[..]
ik maakte een garpje
volgens gelly moet je alle bronnen die in Mabels nadeel zijn, met een korrel zout nemen, want roddelpers, penose, misdaadjournalisten (dus penose)
quote:Getuigen verklaringen zijn altijd informatie uit 1e hand. Ze waren er immers (of dat beweren ze) zelf bij.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:29 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, de info uit eerste hand is die Mabel, tweede hand is Klaas, derde hand is de Rest.
quote:Weet jij dan wat het onderzoek inhield?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:30 schreef gelly het volgende:[..]
Nee hoor, ook die in haar voordeel zijn. Ik hecht meer waarde aan het AIVD onderzoek dat niks relevants heeft opgeleverd.
quote:Nou, so?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:28 schreef gelly het volgende:[..]
Dat lijkt me toch informatie uit 1e hand
Kortom, jouw logica volgend, allemaal bakken met zout erover
quote:Ik zou dan toch tweede hand zeggen. Eerste hand zijn de betrokken personen zelf.
Getuigen verklaringen zijn altijd informatie uit 1e hand. Ze waren er immers (of dat beweren ze) zelf bij.
quote:Idd. Maar dan nog vind ik 7 getuigen die min of meer hetzelfde vertellen geloofwaardiger dan 1 die een heel ander verhaal ophangt.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:32 schreef milagro het volgende:[..]
Kortom, jouw logica volgend, allemaal bakken met zout erover
quote:Oh ja?
Nee hoor, ook die in haar voordeel zijn. Ik hecht meer waarde aan het AIVD onderzoek dat niks relevants heeft opgeleverd.
En zo niet , waarom stelde Mabel haar verklaring bij, terwijl de AIVD haar eerdere verklaring onderschreef??
Beetje vreemd, vind je niet
quote:Ik raak een beetje de draad kwijt, wie gelooft nu eigenlijk wie in dit topic?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:32 schreef milagro het volgende:Urka is penose, dus die lult.
Klundert liep te hakkelen en sprak zichzelf tenenkrommend tegen.
Ottolien is niet objectief en ging ook nog eens zelf om met penose, (zie Bas van Hout, geen penose maar er wel mee besmet).
Op mij persoonlijk komt Charlie het meest betrouwbaar over (is die Charlie-uitzending al op dvd verkrijgbaar ergens?)
quote:Dat doen ze dus niet, gelly.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:34 schreef gelly het volgende:[..]
Idd. Maar dan nog vind ik 7 getuigen die min of meer hetzelfde vertellen geloofwaardiger dan 1 die een heel ander verhaal ophangt.
En jij als geen ander moet toch weten dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft
quote:Logisch als je aangestuurd wordt. Dan kunnen er nog wel 40 mensen hetzelfde verhaal doen. Op het laatst zijn het er zoveel; wie moet dat uitzoeken?
Idd. Maar dan nog vind ik 7 getuigen die min of meer hetzelfde vertellen geloofwaardiger dan 1 die een heel ander verhaal ophangt.
quote:Die zijn gewoon effe 'opgetrommeld' om de getuigenis van Charlie in diskrediet te brengen.
Peter R. de Vries gaat een donderdag op de 7 getuigen in .
quote:Door wie ?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:38 schreef Nyrem het volgende:[..]
Logisch als je aangestuurd wordt.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Die kunnen ze ook wel oproepen als getuige .
quote:Door de personen die Da Silva's verklaring willen ondermijnen.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:39 schreef gelly het volgende:[..]
Door wie ?
quote:Ik vind Charlie het meest geloofwaardig.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik raak een beetje de draad kwijt, wie gelooft nu eigenlijk wie in dit topic?
Op mij persoonlijk komt Charlie het meest betrouwbaar over (is die Charlie-uitzending al op dvd verkrijgbaar ergens?)
De andere penose lijkt elkaar te willen overtroeven, al dan niet omdat ze elkaar niet moeten, of puur vanwege status (wie was er het meest close met Klaas).
De vriendin zou waar kunnen zijn, maar dat zegt dan niets over Mabel's kontakten met Klaas.
Ik begrijp gewoon niet waarom Mabel een verklaring aflegt, de AIVD die onderschrijft, die verklaring vervolgens wijzigt, daarmee zichzelf onbetrouwbaar maakt, terwijl haar vriendin haar meteen al uit de brand had kunnen helpen, voor de uitzending van PeterR.
Peter heeft Mabel immers enkele dagen van te voren gefaxed, en die vriendin had toen al haar statement kunnen doen.
Had Mabel gewoon zich kunnen houden aan haar eerste, door de AIVD onderschreven, verklaring.
quote:Ik moet wel zeggen dat als Mabel haar verklaringen niet telkens had bijgesteld, ik inmiddels wel enige twijfel zou hebben gehad.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:42 schreef milagro het volgende:[..]
Ik vind Charlie het meest geloofwaardig.
Hij heeft zijn verhaal opgeleukt hier en daar, met stoere praatjes.
Maar heeft geen enkel belang verder om te liegen over de details waar het werkelijk om gaat.De andere penose lijkt elkaar te willen overtroeven, al dan niet omdat ze elkaar niet moeten, of puur vanwege status (wie was er het meest close met Klaas).
De vriendin zou waar kunnen zijn, maar dat zegt dan niets over Mabel's kontakten met Klaas.
Ik begrijp gewoon niet waarom Mabel een verklaring aflegt, de AIVD die onderschrijft, die verklaring vervolgens wijzigt, daarmee zichzelf onbetrouwbaar maakt, terwijl haar vriendin haar meteen al uit de brand had kunnen helpen, voor de uitzending van PeterR.
Peter heeft Mabel immers enkele dagen van te voren gefaxed, en die vriendin had toen al haar statement kunnen doen.
Had Mabel gewoon zich kunnen houden aan haar eerste, door de AIVD onderschreven, verklaring.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat 'ze' dit doen omdat 'ze' bang zijn dat er nog iets veel ergers aan het licht komt. Want waarom zou je anders zulks gedrag vertonen in je verklaringen?
Ik bedoel als ze gewoon had gezegd "Ja, ik had een relatie met Klaas.", dan zou dat haar imago zelfs goed hebben gedaan.
Nu krijg ik toch het gevoel, dat 'ze' bang dat er nog iets veel belastenders naar boven komt.
Dat zou bijvoorbeeld wel eens over Friso kunnen gaan.
Het is maar een gedachte, dat deze strategie kan verklaard.
Op zich moet die verbazing denk ik in betreffende uitzending dienen als het bewijs dat hij haar daadwerkelijk kende, maar voor een Chileen vind ik het een vreemde verbazing, verders niets negatiefs over Charlie.
quote:Vreemd omdat men in Nederland vaak 1 achternaam heeft.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wat ik een beetje vreemd vond in die verklaring van da Silva, hij beweerde dat hij het heel erg vreemd vond dat Mabel 2 achternamen had, terwijl dat in Chili heel regulier is.
quote:los van het feit dat ie iemand vermoord heeft...
verders niets negatiefs over Charlie.
quote:Ja, maar in dit geval denk ik toch dat het kiezen is tussen twee kwaden.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:51 schreef milagro het volgende:
Dit gedraai brengt Friso juist in een benarde positie, Nyrem.
Dat had zij, als buitengewoon intelligente (en volgens mij berekende) dame toch kunnen voorzien.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 00:59]
quote:Ja, die honden hadden dat verdiend, net als die hond die een pan kokend vet over zich heenkreeg en daarna door 30 man werd geschopt.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:56 schreef evert het volgende:[..]
los van het feit dat ie iemand vermoord heeft...
maar ach, dat is maar peanuts
Lachen
quote:alsof het zo makkelijk is, terwijl je maatschappelijk nu gesetteld bent, ineens naar buiten te komen dat jij (misschien ook) iets met een gangster gehad hebt.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:42 schreef milagro het volgende:[..]
quote:Gehuwde vrouwen gebruiken meestal beide namen, dus zo vreemd is het ook weer niet, maar het ging me er om dat een Chileen het vreemd vond terwijl juist hij het heel normaal zou moeten vinden gezien zijn achtergrond.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef schatje het volgende:Vreemd omdat men in Nederland vaak 1 achternaam heeft.
Dat hij dit specifiek noemde was imo om de toeschouwer te overtuigen van zijn ontmoetingen met Mabel.
quote:ja, en dat de meest betrouwbare persoon vinden....
Op woensdag 8 oktober 2003 00:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, die honden hadden dat verdiend, net als die hond die een pan kokend vet over zich heenkreeg en daarna door 30 man werd geschopt.
Lachen
quote:Bruinsma is niet de enige 'bedenkelijke' ex van Mabel.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:59 schreef evert het volgende:[..]
alsof het zo makkelijk is, terwijl je maatschappelijk nu gesetteld bent, ineens naar buiten te komen dat jij (misschien ook) iets met een gangster gehad hebt.
je weet dat heel nederland achter je aan gaat zitten.
kan mij voorstellen dat je zoiets hebt van 'nu even niet'
quote:Dus je gaat af op 'de Cobra' of Etienne U?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:00 schreef evert het volgende:[..]
ja, en dat de meest betrouwbare persoon vinden....
ai, ik heb toch een iets ander mensbeeld
Of op de stuntelverklaringen van zeiler Jochem en ene Ottelien?
quote:Dat had hij hem per telefoon al gevraagd toch?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:01 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik miste was dat Peter R. Charlie voor de camera vroeg: zegt de naam Mabel Wisse Smit jou iets.
Nadat Charlie hem over die wijf enzo had verteld zou het een beetje vreemde vraag zijn geweest.
quote:Dat is helemaal niet vreemd.
Wat ik een beetje vreemd vond in die verklaring van da Silva, hij beweerde dat hij het heel erg vreemd vond dat Mabel 2 achternamen had, terwijl dat in Chili heel regulier is.Op zich moet die verbazing denk ik in betreffende uitzending dienen als het bewijs dat hij haar daadwerkelijk kende, maar voor een Chileen vind ik het een vreemde verbazing, verders niets negatiefs over Charlie.
Hij vroeg het aan Peter nog ter bevestiging of dat klopte.
Door haar dubbele naam was juist die naam blijven hangen.
quote:Ik denk dat je alles te serieus neemt.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:00 schreef evert het volgende:ja, en dat de meest betrouwbare persoon vinden....
ai, ik heb toch een iets ander mensbeeld
Charlie mag dan een lekker ding zijn, uiteraard deugt hij voor geen meter.
quote:je moet wel even in je achterhoofd houden dat weekend van audax is, zelfde uitgever als hp de tijd die met het verhaal kwamen.
Op woensdag 8 oktober 2003 00:20 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dat klopt. Hij wist ook te vertellen dat de AIVD hem voor hun karretje heeft proberen te spannen inzake Margarita. Door middel van berichten te plaatsen e.d.
quote:Hij vond het vreemd dat een ONGEHUWDE vrouw een dubbele naam heeft.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Gehuwde vrouwen gebruiken meestal beide namen, dus zo vreemd is het ook weer niet, maar het ging me er om dat een Chileen het vreemd vond terwijl juist hij het heel normaal zou moeten vinden gezien zijn achtergrond.
Dat hij dit specifiek noemde was imo om de toeschouwer te overtuigen van zijn ontmoetingen met Mabel.
Dus was Mabel getrouwd geweest en had ze de naam van haar man en haar eigen naam gedragen, dan had hij dat gewoon gevonden, want dat is in Nederland immers gebruikelijk.
quote:Hij ging toch op de bonnefooi naar Chili?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Dat had hij hem per telefoon al gevraagd toch?
quote:Ah ok, aan inburgering heeft het niet ontbroken bij Charlie, ik had niet anders verwacht eigenlijk.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:05 schreef milagro het volgende:Dat is helemaal niet vreemd.
Hij zei ook dat het in Nederland niet gebruikelijk was en dat klopt.
quote:Mja, dat was toch een beetje spel natuurlijk, eea was al telefonisch besproken, ik neem aan dat hij niet pas tijdens dat interview bevestiging over die naam vroeg.
Hij vroeg het aan Peter nog ter bevestiging of dat klopte.
Door haar dubbele naam was juist die naam blijven hangen.
quote:Nee.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hij ging toch op de bonnefooi naar Chili?
quote:Nee ik heb een interview gehoord op de radio met hem, daarin vertelde hij te hebben gebeld met Charlie, en of de naam Mabel Wisse Smit hem wat zei (ivm Bruinsma), het antwoord hierop was voor hem voldoende om af te reizen.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:07 schreef SunChaser het volgende:Hij ging toch op de bonnefooi naar Chili?
quote:Ow, dat had ik niet door. Maar kan Peter niet zijn eigen tickets betalen dan?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:08 schreef milagro het volgende:
Charlie heeft toch ook de tickets gekocht.
Dus er was eerst telefonisch kontakt, logisch ook, lijkt me
quote:Nee, ieder interview, dus ook deze , wordt toch eerst geoefend, en vaak ook eerst de vragen voorgelegd.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ah ok, aan inburgering heeft het niet ontbroken bij Charlie, ik had niet anders verwacht eigenlijk.
[..]Mja, dat was toch een beetje spel natuurlijk, eea was al telefonisch besproken, ik neem aan dat hij niet pas tijdens dat interview bevestiging over die naam vroeg.
Dus wat dat betreft is vrijwel geen enkel interview helemaal spontaan.
Niet bij Nova, Netwerk, Het Binnenhof.
Alleen gooien ze er wel eens een onverwachte vraag tussen, waar dan de Pimmetjes en de Vader Abrahams weglopen
quote:nee hoor, geen van beiden.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:04 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dus je gaat af op 'de Cobra' of Etienne U?
Of op de stuntelverklaringen van zeiler Jochem en ene Ottelien?
bewezen feiten wil ik zien, dat ze daadwerkelijk een relatie heeft gehad.
en niet dat ze aan boord heeft geslapen, zegt niets, ze heeft niet gezegd 'met bruinsma' geslapen.
niet van bodyguards die teruggevlucht zijn naar chili en denken 'zal ik de nederlandse overheid nog een streek leveren'.
en niet van vastzittende criminelen die denken 'misschien levert dit goed gedrag op'.
vind die ottolien nog het geloofwaardigst, en ik heb elders al geschreven dat ik best kan voorstellen dat je niet direct met dit verhaal naar buiten komt. want je weet dat je ineens een bekend persoon bent en iedereen in je verleden gaat spitten.
quote:Binnenlandse vluchten zijn makkelijker geregeld vanuit het land zelf.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:10 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ow, dat had ik niet door. Maar kan Peter niet zijn eigen tickets betalen dan?
quote:Inburgeren doe je het best en snelst in de lik blijkbaar
Op woensdag 8 oktober 2003 01:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ah ok, aan inburgering heeft het niet ontbroken bij Charlie, ik had niet anders verwacht eigenlijk.
[..]
quote:Er gaat een soort gezelligheid van die naam uit, hij is al bijna een soort familie, heb jij dat gevoel ook Milagro?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:08 schreef milagro het volgende:Charlie heeft toch ook de tickets gekocht.
Dan gaat volgens mij én het huwelijk niet door en is ze ook nog haar stoeltje kwijt.
Als ik dat nog eens mee zou mogen maken!
quote:ja die foute oom, waar je toch wel mee kan lachen, om zijn sterke verhalen...
Op woensdag 8 oktober 2003 01:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Er gaat een soort gezelligheid van die naam uit, hij is al bijna een soort familie, heb jij dat gevoel ook Milagro?
of zo.
quote:dat verwachtte ik dus ook, maar ik was net te laat na de commercial break en ik mistte het moment waarop hij hem met Mabel confronteerde.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:01 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik miste was dat Peter R. Charlie voor de camera vroeg: zegt de naam Mabel Wisse Smit jou iets.
Hoe is dat nou eigenlijk gegaan?
[Dit bericht is gewijzigd door err op 08-10-2003 01:17]
quote:Dat gebeurd echt niet APK.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:14 schreef APK het volgende:
Maar euh, wat zou Trix er mee opschieten als ze vanwege deze affaire aftreedt
Wat vind jij eigenlijk van Charlie? (ik ben je in deze draad nog niet tegengekomen?)
quote:niets, als het waar is, is het gewoon een dreigement, met vast en zeker het juiste effect.
Maar euh, wat zou Trix er mee opschieten als ze vanwege deze affaire aftreedtDan gaat volgens mij én het huwelijk niet door en is ze ook nog haar stoeltje kwijt.
en dus gaat dan het huwelijk door, mét toestemming.
ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat ze Mabel zo hoog heeft zitten dat ze zo ver gaat.
is bijna eng.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Er gaat een soort gezelligheid van die naam uit, hij is al bijna een soort familie
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:14 schreef milagro het volgende:[..]
ja die foute oom, waar je toch wel mee kan lachen, om zijn sterke verhalen...
Mijn moeder had een broertje, dat was mijn ome Jan
En elke zondagmiddag kwam die altijd effe an
Hij hield niet van familie, van kind'ren hield 'ie wel
Hij bleef z'n hele leven 'n echte vrijgezel
Ik kreeg van ome Jan ineens m'n allereerste fiets
Hij zei "die is voor jou, mop" en verdween weer in het niets
Thuis was 't echt geen vetpot, 't was altijd feest
Want iedereen was blij als ome Jan weer was geweest
refr.:
Want we gingen op vakantie van het geld van ome Jan
En niemand leek te weten hoe die aan die centen kwam
Dat kon ons weinig schelen dus we namen het ervan
Niks te klagen
Niet naar vragen
Wat hebben we plezier gehad van ome Jan z'n geld
En daarom was ook iedereen enorm op hem gesteld
En waar hij 't vandaan had heeft nog niemand ons verteld
O die lieve ome Jan!
Toen ik wat ouder werd kreeg ik al snel een baan
En 't werd voor mij een raadsel hoe m'n oom dat had gedaan
Hij had geen baan of erfenis en zat maar voor de buis
Dat zag ik als ik langs reed, op weg van werk naar huis
't Viel me op dat ome Jan zich toch wel vreemd gedroeg
Je zag hem nooit met vrienden of gezellig in de kroeg
Hij kwam steeds minder vaak, maar het was altijd prijs
Want als 'ie dan ook langs kwam, dan konden we op reis
refr.
Nu heb ik maanden niets gehoord en ben naar hem op zoek
Ik vind 'm in een kamertje, verloren in een boek
En dan vertelt 'ie zijn verhaal, onthult 'ie zijn geheim
Hoe die 't voor mekaar kreeg, zo'n goeie oom te zijn
Wanneer ik 'm vertel dat ik echt heel veel van 'm hou
Krijgt 'ie tranen in z'n ogen en hij toont opeens berouw
't Wordt wel even wennen voor ons allebei
Aan die stalen tralies tussen ome Jan en mij
refr.
O die lieve ome Jan
O die lieve ome Jan
O die lieve ome Jan
O die lieve ome Jan
quote:Neuh, maar de roddels van de royalty watchers vind ik reeds om van te smullen.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Dat gebeurd echt niet APK.
quote:Ome Charlie heeft voor mij de uitspraak van het jaar gedaan.
Wat vind jij eigenlijk van Charlie? (ik ben je in deze draad nog niet tegengekomen?)
quote:Okee. Als het slapen op een boot van een crimineel, niet intiem is. Wat is dan wel intiem? Ik bedoel het is geen jacht van 20 meter.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:11 schreef evert het volgende:[..]
nee hoor, geen van beiden.
bewezen feiten wil ik zien, dat ze daadwerkelijk een relatie heeft gehad.
en niet dat ze aan boord heeft geslapen, zegt niets, ze heeft niet gezegd 'met bruinsma' geslapen.
quote:Charly weet vast wel dat het koningshuis, niet onze overheid is
'zal ik de nederlandse overheid nog een streek leveren'.
quote:Dus als een persoonlijke vriendin van Mabel zegt dat zij met Klaas neukte, en niet Mabel(want die schaakte alleen met Klaas). Dan klinkt geloofwaardiger? Inmiddels krijg je de indruk dat het echt een loveboat was, als je al die getuigen moet geloven.
vind die ottolien nog het geloofwaardigst
quote:Ze was al redelijk bekend in bepaalde kringen. Ze heeft ook meegewerkt aan het NIOD rapport inzake Srebrenica. Zoals je misschien ook weet heeft ze met ene Sacricby gehad (voormalig minister Bosnië). Hij zit ook al een tijdje vast.
, en ik heb elders al geschreven dat ik best kan voorstellen dat je niet direct met dit verhaal naar buiten komt. want je weet dat je ineens een bekend persoon bent en iedereen in je verleden gaat spitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 01:22]
quote:Dat zal ook echt niet gebeuren. Maar, misschien kan ze 'binnenskamers' Balkenende ermee dreigen.
Maar euh, wat zou Trix er mee opschieten als ze vanwege deze affaire aftreedtDan gaat volgens mij én het huwelijk niet door en is ze ook nog haar stoeltje kwijt.
quote:Als ze zoiets in het openbaar zou verklaren is het over en uit met Trix.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:17 schreef milagro het volgende:
niets, als het waar is, is het gewoon een dreigement, met vast en zeker het juiste effect.en dus gaat dan het huwelijk door, mét toestemming.
quote:ik heb inmiddels veel verklaringen gehoord van mensen die daar ook aan boord hebben geslapen, tijdens zeilwedstrijden werd er overnacht op de jacoba nog wat en de amsterdammed of zoiets.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:20 schreef Nyrem het volgende:[..]
Okee. Als het slapen op een boot van een crimineel, niet intiem is. Wat is dan wel intiem? Ik bedoel het is geen jacht van 20 meter.
Feiten zijn er inmiddels wel hoor.
[..]
Intiem is meer dan ergens slapen. ik ben ook wel eens bij een vriend blijven slapen. en dat is wat anders dan intiem zijn.
quote:ik bedoelde met mijn opmerking dat ik het logisch vond dat ottolien niet gelijk met haar verhaal naar buiten kan.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:20 schreef Nyrem het volgende:
Ze was al redelijk bekend in bepaalde kringen. Ze heeft ook meegewerkt aan het NIOD rapport inzake Srebrenica. Zoals je misschien ook weet heeft ze met ene Sacricby gehad (voormalig minister Bosnië). Hij zit ook al een tijdje vast.
van die sacricby, die is vastgezet nadat haar relatie met hem over was.
toch?
quote:en dit is nu precies de strategie waarmen mee succes probeert te krijgen..
Op woensdag 8 oktober 2003 01:24 schreef evert het volgende:[..]
ik heb inmiddels veel verklaringen gehoord van mensen die daar ook aan boord hebben geslapen, tijdens zeilwedstrijden werd er overnacht op de jacoba nog wat en de amsterdammed of zoiets.
want ik heb nergens gehoord dat ze ook met zijn tweeen waren.Intiem is meer dan ergens slapen. ik ben ook wel eens bij een vriend blijven slapen. en dat is wat anders dan intiem zijn.
Slapen op het 'drijvende fort' van een crimineel vind ik intiem. Dan behoor je wel tot een select groepje.
Je kunt mij niet wijs maken dat Klaas ieder weekend 'openboot' had.
2 hutten. Voor en 1 achter. Daar slapen niet zoveel mensen hoor.
Het is trouwens een oude reddingsboot van de marine.
quote:ikke wel
Op woensdag 8 oktober 2003 01:21 schreef APK het volgende:[..]
Als ze zoiets in het openbaar zou verklaren is het over en uit met Trix.
Zoiets moet je volgens mij écht niet in Nederland zeggen, dat willen wij wel eens zien dan.
Toch?
The Casino Queen is calling our bluff!!!!!!!!
quote:nu ga je er vanuit dat de verklaringen gestuurd zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:28 schreef Nyrem het volgende:[..]
en dit is nu precies de strategie waarmen mee succes probeert te krijgen..
Zoveel verklaringen rondstrooien, dat straks niemand door de bomen het bos meer ziet.
quote:Wat een leuke tekst, dit lied ken ik helemaal niet
Op woensdag 8 oktober 2003 01:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
y una canción muy bonita
quote:Als het echt een vriendin was? Dan had je het toch niet zover laten komen? Deze geruchten gaan namelijk al een tijdje hoor.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:25 schreef evert het volgende:[..]
ik bedoelde met mijn opmerking dat ik het logisch vond dat ottolien niet gelijk met haar verhaal naar buiten kan.
quote:De straf kreeg hij later. Maar de strafbare praktijken waarvoor hij is veroordeeld, heeft hij natuurlijk eerder gepleegd.
toch?
quote:Ook als ze niet gestuurd zijn. Dan is het geheel nu een beetje warrig.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:30 schreef evert het volgende:[..]
nu ga je er vanuit dat de verklaringen gestuurd zijn.
maar als die mensen er spontaan zelf mee komen?
quote:1. ik zou me in een dergelijke situatie ook wel even achter de oren krabben voordat ik ermee naar buiten kwam. let wel: haar inmiddels opgebouwde leven kan ze wellicht ook bij het grof vuil zetten.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:32 schreef Nyrem het volgende:[..]
Als het echt een vriendin was? Dan had je het toch niet zover laten komen? Deze geruchten gaan namelijk al een tijdje hoor.
[..]De straf kreeg hij later. Maar de strafbare praktijken waarvoor hij is veroordeeld, heeft hij natuurlijk eerder gepleegd.
quote:Een one-night-stand is volgens mij als je iemand maar 1 keer ziet
Op woensdag 8 oktober 2003 01:34 schreef static het volgende:
Het gaat steeds om een 'liefdesrelatie', ze kan ook gewoon een one night stand hebben gehad.
quote:Ottolien laat haar beste vriendin, in haar positie als toekomstig Oranje echtgenote, 2 á 3 weken lang aan modderen, haar reputatie aan diggelen manoevrerend, ter bescherming van haar eigen privacy
Op woensdag 8 oktober 2003 01:25 schreef evert het volgende:[..]
ik bedoelde met mijn opmerking dat ik het logisch vond dat ottolien niet gelijk met haar verhaal naar buiten kan.
toch?
En Mabel's beste vriendin is een liefje van Bruinsma, Mabel zelf slaapt ook op die boot, en ze wist niet wat voor man die Bruinsma was
quote:hypothese: de criminelen komen nu naar buiten omdat ze op hun pik getrapt zijn omdat charlie als dé grote man wordt neergezet, terwijl ze vinden dat ze dat zelf zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:35 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ook als ze niet gestuurd zijn. Dan is het geheel nu een beetje warrig.
Maar het is wel opvallend dat alle verklaringen pas kwamen ná Charlie Da Silva.
Terwijl het gerucht al een tijd rondging. Da Silva kwam alleen met een verklaring die de geruchten bevestigen.
Ik verwacht trouwens niet dat Peter R de Vries, onfatsoenlijk werk levert. Hij zal dus geen verzinsels publiceren, waar hij geen alibi voor heeft
(ja, ik geloof in het goede van de mens tot het tegendeel bewezen is. dus niet in het goede van charlie, dat is gewoon een moordenaar)
quote:Het gaat om welke relatie dan ook, liefje, scharrel, ex scharrel en gedumpt voor Ottolien, menage a trois, of vriendschap.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:34 schreef static het volgende:
Het gaat steeds om een 'liefdesrelatie', ze kan ook gewoon een one night stand hebben gehad.
Aangezien het niet aannemelijk is dat ze niet wist wat voor man die Klaas was, is iedere relatie niet bepaald koosjer.
zoals Matje zei.. wil je het sprookje van het Koningshuis in stand houden, dan kun je beter kiezen voor een Sneeuwwitje, niet voor een Doornroosje
quote:beste vriendin klinkt als hartsvriendin en waren ze dat?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:37 schreef milagro het volgende:[..]
Ottolien laat haar beste vriendin, in haar positie als toekomstig Oranje echtgenote, 2 á 3 weken lang aan modderen, haar reputatie aan diggelen manoevrerend, ter bescherming van haar eigen privacy
En Mabel's beste vriendin is een liefje van Bruinsma, Mabel zelf slaapt ook op die boot, en ze wist niet wat voor man die Bruinsma was
quote:1. Als Ottolien daadwerkelijk bestaat. Maar goed, door zo lang te wachten heeft ze dan wel inmiddels veel schade laten aanrichten door de media. Nogmaals, ik heb een andere voorstelling van vriendschap
Op woensdag 8 oktober 2003 01:35 schreef evert het volgende:[..]
1. ik zou me in een dergelijke situatie ook wel even achter de oren krabben voordat ik ermee naar buiten kwam. let wel: haar inmiddels opgebouwde leven kan ze wellicht ook bij het grof vuil zetten.
2. ook hier ga je er vanuit dat zij op de hoogte geweest moet zijn van zijn fraude. dat vind ik te gemakkelijk.
2. Ik ga ervanuit dat Mabel een intelligente meid is. Al moet ik wel zeggen dat Fraude een stuk minder zichtbaar is, dan iemand die met lijfwachten en blaffers rondloopt.
quote:waarom is dat niet aannemelijk? omdat charlie zegt dat hij altijd met blaffers rondliep? er zijn meer verklaringen dat dat grootheidswaanzin van charlie was.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:40 schreef milagro het volgende:Aangezien het niet aannemelijk is dat ze niet wist wat voor man die Klaas was, is iedere relatie niet bepaald koosjer.
quote:nee, je zit hier fout. peter r de vries heeft niet naar ottolien gevraagd bij charlie want hij kende de naam ottolien tot een paar dagen geleden ook niet.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
1. Als Ottolien daadwerkelijk bestaat. Maar goed, door zo lang te wachten heeft ze dan wel inmiddels veel schade laten aanrichten door de media. Nogmaals, ik heb een andere voorstelling van vriendschap
![]()
Natuurlijk kan het zo zijn. Maar dan is het redelijk raar gedrag. Ook klopt haar verklaring niet helemaal. Ook ziet ze er anders uit dan Mabel. Charlie zou Mabel wel kennen en Ottolien niet? Dan moet Ottolien al buiten Mabel weten om, intiem contact hebben gehad met Bruinsma? Twee goede vriendinnen, die niet weten van elkaar wie met wie gaat?
Ongeloofwaardig.
quote:Dus alleen mensen die moorden zijn slecht?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:39 schreef evert het volgende:[..]
hypothese: de criminelen komen nu naar buiten omdat ze op hun pik getrapt zijn omdat charlie als dé grote man wordt neergezet, terwijl ze vinden dat ze dat zelf zijn.
de niet criminelen (gisteren die jongen bij bvd, vandaag ottolien), die jongen zat al een tijd in het buitenland, kan mij goed voorstellen dat niet helemaal meegekregen heeft wat een hype dit is.
en ottolien, al eerder gemeld, kan mij voorstellen dat je niet gelijk naar buiten komt, want je wordt nu wel neergezet als een gangsterslet.(ja, ik geloof in het goede van de mens tot het tegendeel bewezen is. dus niet in het goede van charlie, dat is gewoon een moordenaar)
Ze wordt niet neergezet als gangsterslet. Ze komt over als een persoon die niet eerlijk is en haar verklaring steeds bijstelt. Heb je daar een verklaring voor? Dan vooral de zaken waarvan ze eerst zei dat ze niet waar zijn, en later toegeeft dat ze dat wel zijn.
Daarnaast zie ik niet zo'n groot voordeel voor Charlie hoor. Ik zie wel voordelen voor de andere getuigeverklaring en dan vooral die van de criminelen.
quote:voordeel van charlie? wraak op de nederlandse staat, die hem 8 jaar in de bak heeft laten zitten.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:47 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dus alleen mensen die moorden zijn slecht?
Ze wordt niet neergezet als gangsterslet. Ze komt over als een persoon die niet eerlijk is en haar verklaring steeds bijstelt. Heb je daar een verklaring voor? Dan vooral de zaken waarvan ze eerst zei dat ze niet waar zijn, en later toegeeft dat ze dat wel zijn.
Daarnaast zie ik niet zo'n groot voordeel voor Charlie hoor. Ik zie wel voordelen voor de andere getuigeverklaring en dan vooral die van de criminelen.
ik wil gewoon bewezen feiten zien. en niet iemand veroordelen voordat alles is uitgezocht.
quote:ter verduidelijking: we weten dus niet of charlie ottolien kende of niet
Op woensdag 8 oktober 2003 01:45 schreef evert het volgende:[..]
nee, je zit hier fout. peter r de vries heeft niet naar ottolien gevraagd bij charlie want hij kende de naam ottolien tot een paar dagen geleden ook niet.
heeft hij zelf bij nova vanavond verklaard.
(dus hoe goed is peter r de vries ingevoerd, dat hij niet eens de naam ottolien kende)
quote:Klaas Wilting vind je ook niet betrouwbaar?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:43 schreef evert het volgende:[..]
waarom is dat niet aannemelijk? omdat charlie zegt dat hij altijd met blaffers rondliep? er zijn meer verklaringen dat dat grootheidswaanzin van charlie was.
Iedereen om Bruinsma heen, politie en penose, stelt dat die man van 100 meter afstand te herkennen was als zijnde fout, want altijd in gezelschap van bodyguards, die met duidelijk zichtbare wapens rondliepen.
Bruinsma kwam destijds net uit de bak, was regelmatig negatief in het nieuws en zeker in A'dam alles behalve een onbekende.
quote:Charlie heeft gezegd dat alleen Mabel en Bruinsma bij elkaar sliepen in het achterste gedeelte en hij in het voorste gedeelte. Dus daar kan sowieso geen sprake zijn van Ottelien.
nee, je zit hier fout. peter r de vries heeft niet naar ottolien gevraagd bij charlie want hij kende de naam ottolien tot een paar dagen geleden ook niet.
(dus hoe goed is peter r de vries ingevoerd, dat hij niet eens de naam ottolien kende)
quote:Heb je gelijk in, maar er wordt steeds met het begrip 'liefdesrelatie' geschermd, daarom.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:40 schreef milagro het volgende:[..]
Het gaat om welke relatie dan ook, liefje, scharrel, ex scharrel en gedumpt voor Ottolien, menage a trois, of vriendschap.
Aangezien het niet aannemelijk is dat ze niet wist wat voor man die Klaas was, is iedere relatie niet bepaald koosjer.
quote:Ik veroordeel haar niet om die mogelijk relatie. Ik veroordeel haar om haar leugenachtig gedrag. Wat gewoon een feit is.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:49 schreef evert het volgende:[..]
voordeel van charlie? wraak op de nederlandse staat, die hem 8 jaar in de bak heeft laten zitten.
ik wil gewoon bewezen feiten zien. en niet iemand veroordelen voordat alles is uitgezocht.
Charlie wraak op de nederlandse staat, door te liegen over Mabel? Ongeloofwaardig. Want justitie heeft hem opgepakt. Daarnaast heeft hij ook goede contacten en ervaringen met justitie. Getuige de hele schilderijen verkoop van Bruinsma.
Justitie liet Charlie 500.000 gulden meenemen.
Dus nee, die vlieger gaat bij mij niet op.
quote:let wel: de verklaring gisteren bij bvd was duidelijk dat bruinsma tegen die jongen aangaf eruit wilde stappen. en waarom zou je dat als je 18 bent, niet geloven?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:51 schreef milagro het volgende:[..]
Klaas Wilting vind je ook niet betrouwbaar?
Peter R. de Vries, die Bruinsma kende ?Iedereen om Bruinsma heen, politie en penose, stelt dat die man van 100 meter afstand te herkennen was als zijnde fout, want altijd in gezelschap van bodyguards, die met duidelijk zichtbare wapens rondliepen.
Bruinsma kwam destijds net uit de bak, was regelmatig negatief in het nieuws en zeker in A'dam alles behalve een onbekende.
quote:Of hoe betrouwbaar is die Ottolien
Peter R trekt overigens haar verklaring niet in twijfel.
Het een sluit gewoon het andere niet uit.
Feit blijft dat Mabel Bruinsma beter kende dan ze aanvankelijk toegaf.
Ze haar eerste verklaring heeft herzien.
Een eerste verklaring die de AIVD onderschreef nota bene.
Het onderzoek naar Mabel liep nog, toen overleed Claus, daarna kondigde Bea de verloving aan.
Zij zette daarmee iedereen, Kamer én AIVD voor het blok.
Denk je nu echt dat na die officiele aankondiging, de AIVD het onderzoek nog negatief durfde af te sluiten?
quote:waarom mabel dat niet gezegd heeft: misschien wilde zij die vriendin ook wel beschermen.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:51 schreef Nyrem het volgende:[..]
Charlie heeft gezegd dat alleen Mabel en Bruinsma bij elkaar sliepen in het achterste gedeelte en hij in het voorste gedeelte. Dus daar kan sowieso geen sprake zijn van Ottelien.
Daarnaast zeg ik niet dat Peter R. de Vries expliciet naar Ottolien heeft gevraagd. Dat hoeft helemaal niet. Want dat kon dus helemaal niet.
Daarnaast is dus erg ongeloofwaardig dat twee vriendinnen zonder elkaars weten, met een topcrimineel omgingen.
Waarom heeft Mabel dan bv niet eerder gezegd dat een vriendin van een relatie met Klaas had?
nee, je stelde dat charlie ottolien niet kende. maar dat is niet waar, daar is niet eens naar gevraagd.
quote:Jij hebt dan ook niet op zijn boot geslapen
Op woensdag 8 oktober 2003 01:54 schreef evert het volgende:[..]
let wel: de verklaring gisteren bij bvd was duidelijk dat bruinsma tegen die jongen aangaf eruit wilde stappen. en waarom zou je dat als je 18 bent, niet geloven?
ik kom niet uit a'dam, niet uit het circuit, en kreeg de naam bruinsma ook pas echt mee toen ie vermoord was.
maw, ik had er ook in kunnen trappen (als zowel hij als ik homo waren geweest)
quote:vraag: hoe weten wij zeker dat ze het niet gelijk doorgegeven heeft aan de aivd en die er voor gekozen hebben in eerste instantie niet alles naar buiten te brengen?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:55 schreef milagro het volgende:[..]
Of hoe betrouwbaar is die Ottolien
Peter R trekt overigens haar verklaring niet in twijfel.
Het een sluit gewoon het andere niet uit.
Feit blijft dat Mabel Bruinsma beter kende dan ze aanvankelijk toegaf.
Ze haar eerste verklaring heeft herzien.
Een eerste verklaring die de AIVD onderschreef nota bene.Het onderzoek naar Mabel liep nog, toen overleed Claus, daarna kondigde Bea de verloving aan.
Zij zette daarmee iedereen, Kamer én AIVD voor het blok.
Denk je nu echt dat na die officiele aankondiging, de AIVD het onderzoek nog negatief durfde af te sluiten?
quote:Nee, ik bedoel dat Mabel en Ottolien als wilde twintigers elkaar niets vertellen over hun liefdesleven lijkt me ongeloofwaardig.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:57 schreef evert het volgende:[..]
waarom mabel dat niet gezegd heeft: misschien wilde zij die vriendin ook wel beschermen.
quote:Charlie kende Mabel wel, maar Ottolien niet? Dat bedoelde ik.
nee, je stelde dat charlie ottolien niet kende. maar dat is niet waar, daar is niet eens naar gevraagd.
quote:nee, en dat geloof ik niet. er zijn teveel verklaringen dat hij niet altijd zijn bodyguards bij zich had.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:58 schreef milagro het volgende:[..]
Jij hebt dan ook niet op zijn boot geslapen
Mabel kende hem niet van krantenberichten, ze heeft hem meegenomen naar een feestje zelfs, met bodyguards en al.
Ze heeft bij hem gelogeerd, gedineerd, met bodyguards en al. op een schip, waarvan iedereen, ook de politie, zegt dat dat Bruinsma prive vesting was.
Bruinsma was in die tijd eind 1989/1990 paranoia als wat en ging zelden of nooit zonder bodyguards de deur uit.
bovendien: waar waren die bodyguards dan toen ie doodgeschoten werd? slordig foutje.
quote:heeft peter r de vries gevraagd welke andere vrouwen er allemaal rondliepen?
Op woensdag 8 oktober 2003 02:00 schreef Nyrem het volgende:[..]
Charlie kende Mabel wel, maar Ottolien niet? Dat bedoelde ik.
Dat is ongeloofwaardig. Of wil je zeggen dat Mabel en Ottolien in ploegendiensten Bruinsma bezochten?
quote:dan stelt ze haar verklaring toch niet bij?
Op woensdag 8 oktober 2003 01:59 schreef evert het volgende:[..]
vraag: hoe weten wij zeker dat ze het niet gelijk doorgegeven heeft aan de aivd en die er voor gekozen hebben in eerste instantie niet alles naar buiten te brengen?
heel simpel.
waarom dit gebalanceer met halve waarheden, als de AIVD (en dus ook Trix) helemaal op de hoogte was.
dan had het er helemaal niet toegedaan wat die Peter zegt.
en blijkbaar doet dat er wel toe, want ze past subiet haar verklaring aan.
quote:Dat stond een tijd geleden in een artikel. Een verklaring van een studiegenoot van Mabel. Over een studentenfeest. Waar zij met Klaas kwam en waar hij niet op zn plek was (en dus opviel).
Op woensdag 8 oktober 2003 02:01 schreef evert het volgende:[..]
nee, en dat geloof ik niet. er zijn teveel verklaringen dat hij niet altijd zijn bodyguards bij zich had.
quote:Bodyguards geven geen garantie voor veiligheid. Het vergroot de veiligheid.
waar waren die bodyguards dan toen ie doodgeschoten werd? slordig foutje.
quote:dat doet er toch ook helemaal niet toe.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:03 schreef evert het volgende:[..]
heeft peter r de vries gevraagd welke andere vrouwen er allemaal rondliepen?
hoe weet je dat charlie ottolien ook niet kent? daar is toch niet naar gevraagd?
quote:Bruinsma had meerdere bodyguards, door 1 is hij doodgeschoten.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:01 schreef evert het volgende:[..]
nee, en dat geloof ik niet. er zijn teveel verklaringen dat hij niet altijd zijn bodyguards bij zich had.
ze kende hem niet uit de krant maar van zeilwedstrijden. dus had zij dan ook zijn hele doopceel moeten kennen?bovendien: waar waren die bodyguards dan toen ie doodgeschoten werd? slordig foutje.
mijn inschatting? het is niet zo zwart wit als peter r de vries ons wil doen geloven.
quote:Ja. Charlie zei dan ook dat Bruinsma een womanizer was. Maar dat hij een zwak had voor 'dat nette blonde meisje'.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:03 schreef evert het volgende:[..]
heeft peter r de vries gevraagd welke andere vrouwen er allemaal rondliepen?
hoe weet je dat charlie ottolien ook niet kent? daar is toch niet naar gevraagd?
quote:laatste opmerking: volgens nyrem zijn posts doet dat er wel toe want hij ziet hierin een bewijs van de ongeloofwaardigheid van ottolien
Op woensdag 8 oktober 2003 02:06 schreef milagro het volgende:[..]
dat doet er toch ook helemaal niet toe.
Mabel liep er rond.
en ze heeft daar in eerste instantie om gelogen.
van vage toevallige ontmoetingen ineens tot logeerpartijtjes en meerdere ontmoetingen.
quote:Welterusten.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:07 schreef evert het volgende:
morgen verder: ik ga pitten.mijn inschatting? het is niet zo zwart wit als peter r de vries ons wil doen geloven.
Wat is er dan zo zwart wit volgens de Vries?
quote:allerlaatste opmerking: ik heb ook iemand op tv horen roepen dat bruinsma impotent was, weet alleen niet meer wie dat was
Op woensdag 8 oktober 2003 02:07 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ja. Charlie zei dan ook dat Bruinsma een womanizer was. Maar dat hij een zwak had voor 'dat nette blonde meisje'.
Ook hij heeft vele vrouwen zien komen en gaan, Bruinsma gaf daar niet om want hij kon veel vrouwen krijgen.
quote:hij is zelf de eerste om dat toe te geven.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:07 schreef evert het volgende:
morgen verder: ik ga pitten.mijn inschatting? het is niet zo zwart wit als peter r de vries ons wil doen geloven.
quote:Vanavond bij Nova werd dan weer beweerd dat hij records bij Yab Yum gevestigd heeft.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:09 schreef evert het volgende:[..]
allerlaatste opmerking: ik heb ook iemand op tv horen roepen dat bruinsma impotent was, weet alleen niet meer wie dat was
quote:de vent die dat riep was Eef Hoos..
Op woensdag 8 oktober 2003 02:09 schreef evert het volgende:[..]
allerlaatste opmerking: ik heb ook iemand op tv horen roepen dat bruinsma impotent was, weet alleen niet meer wie dat was
quote:Nee, dan begrijp je het niet zo goed.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:08 schreef evert het volgende:[..]
laatste opmerking: volgens nyrem zijn posts doet dat er wel toe want hij ziet hierin een bewijs van de ongeloofwaardigheid van ottolien
quote:Ook maffia-baas Klaas Bruinsma kwam vaak in Yab Yum waar hij in een dolle bui ooit meerdere wandspiegels aan diggelen schoot.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:12 schreef APK het volgende:[..]
Vanavond bij Nova werd dan weer beweerd dat hij records bij Yab Yum gevestigd heeft.
Bericht uit 1999.
quote:En soms, heel soms, ben ik toch wel een beetje jaloers op die lifestyle.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:18 schreef Nyrem het volgende:
Ook maffia-baas Klaas Bruinsma kwam vaak in Yab Yum waar hij in een dolle bui ooit meerdere wandspiegels aan diggelen schoot.Bericht uit 1999.
Lekker een avondje op stap en met twee blaffers vanuit de heup een beetje in een bordeel een paar spiegels kapotschieten.
quote:AD
'Mabel noch Ottolien in IRT-archief'
Noch Mabel Wisse Smit, noch Ottolien Lels, die gisteren bekendmaakte dat zíj de ex-vriendin was van drugsbaas Klaas Bruinsma, komt voor in de documentatie van het politieteam dat jacht maakte op Bruinsma. Blijkbaar is geen van beiden ooit opgevallen als belangrijke contact van de topcrimineel.Dit blijkt uit verklaringen van voormalige leden van het Interregionaal Rechercheteam (IRT) Noord-Holland en onderzoekers van het archief van dat politieteam.
Lels zei gisteren in De Volkskrant dat zij begin jaren 90 een liefdesrelatie met Bruinsma had, en niet Mabel Wisse Smit, de verloofde van prins Johan Friso. "Alle feiten omtrent de relatie tussen Klaas Bruinsma en mijzelf, alsmede de mate waarin ik op de hoogte was van zijn activiteiten, zijn terug te vinden bij de politie van Amsterdam." De Amsterdamse politie wil hier niet op ingaan en verwijst naar de Rijksvoorlichtingsdienst, die zegt van niets te weten.
Voormalige IRT-rechercheurs en onderzoekers van de IRT-archieven, onder wie Petrus van Duyne, stellen nooit de namen te zijn tegengekomen van Wisse Smit en Lels, destijds studentes, als partners van Bruinsma.
De verhouding tussen Lels en Bruinsma wordt bevestigd door wedstrijdzeiler Jan Deelen en farmaceutisch handelaar Hans Eekhof. De laatste heeft zelf later een relatie met Lels gehad. "Ze heeft mij destijds verteld dat ze een relatie had gehad met Bruinsma. Maar ik heb dat zelf nooit gezien."
Eekhof en Deelen kennen elkaar uit de wedstrijdzeilerij. Daar zegt Deelen te hebben gezien dat Bruinsma en Lels een relatie kregen. Ook Mabel Wisse Smit was destijds aanwezig bij de zeilwedstrijden. De twee waren een soort groupies, die graag in het gezelschap verkeerden van de rijke booteigenaren en de stoere bemanningsleden, aldus Deelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 08-10-2003 02:34]
quote:Nou, ja... uhmmm ik heb het wel meegemaakt (zonder blaffers dan, maar wel met de andere zooi).
Op woensdag 8 oktober 2003 02:23 schreef APK het volgende:[..]
En soms, heel soms, ben ik toch wel een beetje jaloers op die lifestyle.
Zonder het moorden dan, natuurlijk.Lekker een avondje op stap en met twee blaffers vanuit de heup een beetje in een bordeel een paar spiegels kapotschieten.
Maar goed, dit is allemaal offtopic
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 02:39]
quote:Jij kunt een relatie met iemand van het koninklijk huis nu ook wel vergeten na deze ontboezeming.
Op woensdag 8 oktober 2003 02:32 schreef Nyrem het volgende:
Maar goed, dit is allemaal offtopic
quote:Ik heb niks gedaan. Wat ik deed was orderpicker. Pornofilms en artikelen inpakken en verzenden
Op woensdag 8 oktober 2003 02:35 schreef APK het volgende:[..]
Jij kunt een relatie met iemand van het koninklijk huis nu ook wel vergeten na deze ontboezeming.
quote:''
Hij kan zich de verwarring wel voorstellen. Mabel Wisse Smit en Ottolien Lels leken op elkaar. Blonde Hollandse meiden van begin twintig. Ze doken op bij zeilwedstrijden, zoals in Breskens. Bij wedstrijden met grote, snelle zeiljachten van rijke mannen en met stoere bemanningen.Wedstrijdzeiler Jan Deelen kan zich die tijd, eind jaren 80 begin jaren 90, nog goed heugen. Zo had je onder meer de Bierkaai, waar Deelen op voer, en de Amsterdamned. Het eerste schip was van de Rotterdamse architect Henk Klunder, het tweede van Klaas Bruinsma.
,,Klaas kwam kijken. Meestal bleef hij aan de wal in het verenigingsgebouw. Hij had een of twee lijfwachten bij zich. Reden in een rode Ferrari. Eentje was er blank, de ander negroďde. Ik heb nooit gezien dat ze wapens droegen. Die Da Silva die op televisie bij Peter R. de Vries was, heb ik nooit bij de zeilwedstrijden gezien'', aldus Deelen.
,,Klaas Bruinsma stapte ongeveer in 1987 de zeilwereld binnen. Hij voer wel eens mee, maar weigerde ook wel eens. We lagen in Breskens en hadden een wedstrijd voor de kust van Zeeland. Toen zei hij: 'Nee, dat is me te dicht bij de Belgische kust'.'' Volgens Deelen was Bruinsma bang dat hij per ongeluk in Belgische of internationale wateren terecht zou komen en dat hij dan zou worden opgepakt door buitenlandse politiediensten.
,,We wisten dat hij in de drugshandel zat. Daar waren we in de zeilwereld niet blij mee. Alle grote namen die je kent uit de Whitbreadrace en zo voeren in deze wedstrijden mee'', aldus de wedstrijdzeiler. Die schepen waren onder andere van topfunctionarissen van Philips en andere grote bedrijven.
,,Ottolien en Mabel hielden in het clubgebouw de wedstrijdstanden bij. Die meiden kwamen voor de rijke kerels. Op zoek naar mannen van naam en faam. Later heeft Ottolien nog wat gekregen met zeiler Hans Eekhof. Maar daarvoor had ze wat met Klaas Bruinsma. Bruinsma zelf praatte niet over dat soort dingen. Die contacten ontstonden na de wedstrijden als er nog wat werd gedronken. Ottolien was eerst de vriendin van topzeiler Bouwe Bekking. Maar op een gegeven moment ging ze samen met Bruinsma weg, om later weer met hem terug te komen'', aldus Deelen.
Mabel Wisse Smit is inmiddels de verloofde van prins Johan Friso. Ottolien Lels is consultant bij het organisatieadviesbureau O en P Consult NL. Ooit woonden de twee vriendinnen op steenworp afstand van elkaar op de Amsterdamse Willemsparkweg.
Deelen kan zich voorstellen dat Mabel en Ottolien nu met elkaar worden verward. ,,Ottolien was toen wat magerder in haar gezicht. Ze leken op elkaar. Maar Mabel had niets met Klaas, althans zover ik kon zien. Maar ze had ook niets met Arne Klunder die dat bij Barend en Van Dorp op televisie zelf wel vertelde. Met wie dan wel? Kijk, ik ging niet bijhouden wie met wie en hoe vaak ze de boot ingingen.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2003 02:42]
quote:Die is recht dor zee
Op woensdag 8 oktober 2003 02:41 schreef sig000 het volgende:
Ik geloof Etienne.
quote:Heeft zijn straf er aardig opzitten
Op woensdag 8 oktober 2003 02:42 schreef sig000 het volgende:[..]
Die is recht dor zee
Mabel en Ottolien waren WEL te vinden op de boot van Bruinsma.
Op de zeilvereniging was het aan een ieder WEL bekend wie Bruinsma precies was.
Het is niet duidelijk of Mabel of alleen Ottolien of beiden een scharrel van Bruinsma waren.
Dat ze beiden regelmatig op zijn boot te vinden waren lijkt me vrij duidelijk
Mabel heeft dat zelf toegegeven in een verklaring via de RVD.
Van Ottolien klopt het, of een ieder die haar verhaal bevestigt, is benaderd door men in black
Hetf eit dat ze niet in de dossiers voorkomt, geeft dus ook aan, lijkt mij, dat ze niet ondervraagd is destijds en niet geschaduwd of wat dan ook.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 02:07 schreef milagro het volgende:[..]
Bruinsma had meerdere bodyguards, door 1 is hij doodgeschoten.
Marti(j)n Hoogland was een ex-politieman die voor 'Jotsa', de Joegoslavische concurrentie (waarven Klaas Bruinsma de oude voorman "Duja" Becirovic in oktober 1990 liet doodschieten) kluste. Toen Klaas hem stijf van de coke bedreigde heeft hij geen risico genomen en Klaas naar de andere wereld geholpen.
Later kwam Branco Marianovic nog met een niet bevestigd verhaal dat hij en niet Martin Hoogland Klaas een tuintje op zijn buik had bezorgd vanwege de moord op zijn broer Alexander in juli 1982 toen deze naar Hugo Ferrol overliep.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-10-2003 09:22]
quote:Okay, klopt, ik zit er helemaal naast.
Op woensdag 8 oktober 2003 09:13 schreef sjun het volgende:[..]
Marti(j)n Hoogland was een ex-politieman die voor 'Jotsa', de Joegoslavische concurrentie (waarven Klaas Bruinsma de oude voorman "Duja" Becirovic in oktober 1990 liet doodschieten) kluste. Toen Klaas hem stijf van de coke bedreigde heeft hij geen risico genomen en Klaas naar de andere wereld geholpen.
quote:Even, Sun, wie is Willen S. ook alweer, of is dit een nieuwe starwitness.
Op woensdag 8 oktober 2003 09:45 schreef SunChaser het volgende:
Vanochtend in de Telegraaf kwam Willem S. aan het woord. Via zijn advocaat liet hij weten dat er drie vriendinnen waren: Mabel Wisse Smit, Ottolien Lels en ene Willemijn. De enige vriendin destijds die Willemijn heette is Willemijn Verloop, die ook een goede, hoge baan ergens heeft. Verloop ontkent Bruinsma ontmoet te hebben.
quote:Geen idee wie Willem S. is. Het begint me te duizelen.
Op woensdag 8 oktober 2003 09:51 schreef milagro het volgende:[..]
Even, Sun, wie is Willen S. ook alweer, of is dit een nieuwe starwitness.
quote:Ja zeg, houden we nu een keertje op....
Op woensdag 8 oktober 2003 09:45 schreef SunChaser het volgende:
Vanochtend in de Telegraaf kwam Willem S. aan het woord. Via zijn advocaat liet hij weten dat er drie vriendinnen waren: Mabel Wisse Smit, Ottolien Lels en ene Willemijn. De enige vriendin destijds die Willemijn heette is Willemijn Verloop, die ook een goede, hoge baan ergens heeft. Verloop ontkent Bruinsma ontmoet te hebben.
Dit wordt steeds ingewikkelder!
quote:Ik ga ook maar een bellen mailen faxen of mij anderzins verdacht ophouden
Op woensdag 8 oktober 2003 09:57 schreef SunChaser het volgende:[..]
Geen idee wie Willem S. is. Het begint me te duizelen.
quote:Lekker, een directeur van WarChild die contacten onderhield met Klaas Bruinsma
Een mooie dame met brains. Dat is Willemijn Verloop. Op haar 26e richtte ze War Child Nederland op, nadat ze in het door oorlog verscheurde Bosnië-Herzegovina had gezien hoe twee Britten jeugdige oorlogsslachtoffers hielpen. Namelijk gewoon met een zak vol muziekinstrumenten. Samen met de kinderen muziek maken. Ok, toegegeven, het is een kleine overkill aan War Child. Maar een interviewtje met Willemijn Verloop konden we echt niet laten schieten. We vinden haar een typisch MoveYourAss-voorbeeld: jong, betrokken en wereldverbeteraar in hart en nieren.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 08-10-2003 10:11]
Mooie vrouw trouwens.
quote:
Terugblik / De kwestie-Mabel Wisse SmitMabel Wisse Smit (35) werd eind juni feestelijk voorgesteld als de verloofde van prins Johan Friso. Drie maanden later lijkt weinig heel van de jonge vrouw die in een smetteloze witte jurk op het toneel verscheen. Een reconstructie van haar val en terugkomst.
Nieuwsfeiten over de 'hele lieve' en 'hele begaafde schoondochter', zoals koningin Beatrix haar omschreef, houden nu nog geen 24 uur stand. De affaire-Mabel begon afgelopen donderdagavond in een uitzending van Peter R. de Vries met uitgestrekte Zuid-Amerikaanse landschappen. Een pafferige Chileen kijkt de camera in en zegt geheimzinnig: ,,Ken je me nog, Mabel? Ik jou wel.''
De ex-lijfwacht van Bruinsma verzekert dat 'die meid sliep met de Lange'. Dit wordt beaamd door een tweede criminele bron: boekhouder van het hasj-imperium Ed S.
Mabel neemt de uitzending hoog op en reageert per fax. Ze schrijft zes keer te hebben geslapen op de boot van de crimineel.
Haar verklaring haalt alle dagbladen. Mabels fax wijkt af van haar eerdere woorden. Bij haar verloving zei premier Balkenende dat Mabel Bruinsma kende van zeilwedstrijden. Maar, zo verzekerde de premier, ze onderhield geen zakelijke of een intieme relatie met de topcrimineel.
Speelt Mabel Wisse Smit open kaart? Had Mabel rond 1989 kunnen weten wie Klaas Bruinsma was? Het aanzwellende nieuws krijgt een forse politieke lading als de Volkskrant die zaterdag opent met de premier. Ook Balkenende is het schipperen van Mabel niet ontgaan. Er wordt gesproken van een nieuw AIVD-onderzoek.
Ook de curieuze rol van de RVD valt op. De spreekbuis van de koningin zegt dat de nieuwste verklaring van Mabel voor haar eigen rekening is. Dat is gek, want de RVD maakt nooit zo'n voorbehoud.
Premier Balkenende lijkt eveneens afstand te nemen. Hij dekt zich formeel in door te wijzen op 'de ministeriële verantwoordelijkheid die pas gaat spelen als er een Toestemmingswet wordt ingediend bij het parlement'. En dat was nu niet het geval.
Trouw bericht dat de rol van Charlie da Silva in het Bruinsma-imperium klein was. Bron is criminoloog Petrus van Duyne. Hij deed sinds 1986 onderzoek naar de Al Capone van Nederland. Van Duyne baseert zich op observatierapporten van de politie uit die tijd.
Ook Het Parool twijfelt openlijk aan de bron van Peter R. de Vries. De schipper van de boot van Bruinsma zegt zich Mabel niet te kunnen herinneren, terwijl hij in die tijd veel met Bruinsma omging.
Mabel krijgt in het weekeinde steun uit onverwachte hoek. Dé lijfwacht van Bruinsma, Geurt Roos, spreekt en wel met Radio 1. Het is een openlijke aanval op de bron van De Vries. Roos noemt Charlie da Silva 'een drol en een fantast'. En ook topcrimineel Etiënne U. laat van zich horen. Via zijn advocaat zegt hij vastberaden dat er 'geen sprake is geweest van een 'liefdesrelatie' tussen Bruinsma en Mabel. Het is 2-1 voor Mabel.
Even wankelt Mabel weer als Paul Witteman zondag het discussieprogramma 'Buitenhof' presenteert. Aan tafel zit criminoloog Fijnaut. Áls er onderzoek moet komen, dan moet dat gedaan worden door een extern bureau, zegt hij. In de studio is ook minister Remkes. Hij zegt dat De Vries andere feiten boven water heeft gekregen dan zijn inlichtingendienst AIVD.
Afgelopen maandag begint pas het echte tegenoffensief. Ditmaal van Mabels zeilvrienden. In de Volkskrant zegt schipper Visser dat Mabel geen relatie had met Bruinsma. Ze wordt verward met 'een andere dame', zegt hij. Opmerkelijk is dat Visser twee dagen eerder tegen Het Parool zei zich Mabel Wisse Smit niet te kunnen herinneren. Die ommezwaai legt hij niet uit. Die avond spreekt een andere zeilvriend van Mabel. Deze Arne Klunder, bemanningslid van Visser, zegt bij 'Barend en Van Dorp' dat niet Bruinsma maar hij een relatie had met Mabel. Een dag later staat de ware vriendin van Bruinsma op. Ottolien Lels, vriendin van Mabel, stuurt een brief naar de Volkskrant en bevestigt de lezing van de andere zeilers. Letterlijk schrijft ze: ,,In de periode voorafgaande aan de dood van Klaas Bruinsma was ik de 'andere dame' over wie Visser spreekt.''
Lels, die werkt voor een adviesbureau, is niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/koningshuis/demonarchie/artikelen/1065589434539.html
Ik wil wel eens het fijne weten van het ontbreken van Ottolien in de dossiers.
Zij verklaart ook gehoord te zijn destijds.
Dan zou ze toch echt in de rapporten moeten voorkomen toch?
Oh my God, die Mabel trekt echt iedereen mee in haar val. Straks kan Willemijn Verloop zich niet meer met goed fatsoen inzetten voor WarChild.
quote:En weer op een leugen betrapt. Verder is die Sacirbey natuurlijk net zo fout als Bruinsma.
Mabel vecht voor vrijlating SacirbeyNEW YORK/DEN HAAG - Mabel Wisse Smit zet zich actief in voor de vrijlating van Muhamed Sacirbey, een voormalige vriend. Ze behoort tot de Friends of Mo, die opkomen voor de sinds maart gevangen zittende voormalige Bosnische minister van Buitenlandse Zaken en oud-VN-ambassadeur.
Dat blijkt uit stukken die de rechtbank in New York gisteren ter inzage heeft gelegd. Vooraanstaande Nederlanders als senator E. van Thijn, oud-VN-ambassadeur N. Biegman en topadvocaat P. van den Biesen hebben rechter F. Maas een brief gestuurd waarin ze verklaren in te staan voor de ,,integriteit en betrouwbaarheid'' van Muhamed Sacirbey. Mabel Wisse Smit heeft zo'n brief niet gestuurd, maar zij heeft 'de zaak van Mo' wel ,,onder de aandacht gebracht van ambassadeurs en andere mensen uit het internationale circuit'', vertelt Omar Sacirbey, broer van Muhamed.
Muhamed, kortweg Mo, Sacirbey (47) zit in een cel in New York in afwachting van een gerechtelijke beslissing over uitlevering aan Bosnië. De voormalige minister van Buitenlandse Zaken zou als oud-VN-ambassadeur in 2000 voor ruim 2,4 miljoen dollar hebben verduisterd.
De betrokkenheid van Wisse Smit weerspreekt eerdere berichten in de media dat ze haar handen van Sacirbey zou hebben afgetrokken.
Mabel Wisse Smit heeft bij de aankondiging van haar verloving met prins Friso eind juni verklaard dat ze premier Balkenende heeft ingelicht over haar 'relatie' met Sacirbey. Ook heeft ze hem haar 'professionele contacten' uitgelegd.
Wisse Smit kent Sacirbey sinds ze in 1993 stage liep bij de Verenigde Naties. Ze wilde gisteren niet reageren op de nieuwe ontwikkelingen. (GPD)
Bron: Dagblad de Limburger
quote:Ah, Mabel heeft liever niet dat een onafhankelijk bureau de boel nog eens gaat onderzoeken. Daaruit leid ik (gemakshalve
Op woensdag 8 oktober 2003 10:17 schreef Kozzmic het volgende:
Even wankelt Mabel weer als Paul Witteman zondag het discussieprogramma 'Buitenhof' presenteert. Aan tafel zit criminoloog Fijnaut. Áls er onderzoek moet komen, dan moet dat gedaan worden door een extern bureau, zegt hij.
quote:wanneer heeft ze de zaak onder de aandacht gebracht?
Op woensdag 8 oktober 2003 11:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En weer op een leugen betrapt. Verder is die Sacirbey natuurlijk net zo fout als Bruinsma.
quote:yep, hij hakkelde er lustig op los..kwam zeer overtuigend over
Op woensdag 8 oktober 2003 11:21 schreef evert het volgende:
die arne klunder vertelde toch op tv dat hij verliefd geworden was op mabel maar niet dat ze een echte relatie hebben gehad?
quote:wie zegt dat mabel dat liever niet wil?
Op woensdag 8 oktober 2003 11:28 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ah, Mabel heeft liever niet dat een onafhankelijk bureau de boel nog eens gaat onderzoeken. Daaruit leid ik (gemakshalve
) maar af dat de AIVD maar één opdracht heeft: Mabel goedkeuren en vooral niks vinden.
quote:Hakkelaar-wannabe?
Op woensdag 8 oktober 2003 11:29 schreef milagro het volgende:
yep, hij hakkelde er lustig op los..kwam zeer overtuigend over
quote:Klaas werd de lange genoemd , omdat hij idd lang was
quote:Klaas werd de dominee genoemd, niet omdat hij zwarte kleren droeg, maar omdat hij de gewoonte had mensen de les te lezen, een hele preek tegen ze te houden..... Vandaar.
[b]>Klaas was lang maar werd de dominee genoemd ivm zijn lange zwarte jas die hij altijd droeg...
quote:doet er niet toe, toch dan?
Op woensdag 8 oktober 2003 11:29 schreef evert het volgende:[..]
wanneer heeft ze de zaak onder de aandacht gebracht?
voor of na haar verklaring bij de verloving?
ze heeft met Balkje een gesprek gehad en dat was ná de verloving lijkt mij, aangezien Bea hem juist door een plotselinge aankondiging van die verloving voor het blok zette..
Willemijn Verloop oprichter en directeur van Warchild Nederland
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-10-2003 11:41]
quote:Oh, dat las ik uit de subtiele opmerking dat haar positie even wankelde.
Op woensdag 8 oktober 2003 11:30 schreef evert het volgende:
wie zegt dat mabel dat liever niet wil?
De AIVD komt alleen maar met pro-Mabel getuigen op de proppen, die óf minstens zou fout zijn als Bruinsma, óf niets bijzonders bij te dragen hebben aan de zaak. Voor de anti-Mabel-getuigen moeten we toch echt bij Peter R. de V. zijn, die opent putdeksels die voor anderen gesloten blijven.
quote:Misdaad, berekenend gedrag en/of uiterlijk loont?
Op woensdag 8 oktober 2003 11:37 schreef Cynix ® het volgende:
Die ex-jes van Bruinsma zijn allemaal trouwens redelijk goed terecht gekomen; Mabel, Ottolien, Willemijn, allemaal leuke baantjes. En die godmother zit er ook vast nog warmpjes bij. Toeval? Of kunnen we hier ook nog wel iets uit peuren?
quote:Hij is vermoord omdat de joego's (door de enige nederlander in hun clan Hoogland) Bruinsma's handel wilde overnemen.
Op woensdag 8 oktober 2003 09:13 schreef sjun het volgende:[..]
Later kwam Branco Marianovic nog met een niet bevestigd verhaal dat hij en niet Martin Hoogland Klaas een tuintje op zijn buik had bezorgd vanwege de moord op zijn broer Alexander in juli 1982 toen deze naar Hugo Ferrol overliep.
quote:Dit verhaaltje dan ook nog maar een keer:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En weer op een leugen betrapt. Verder is die Sacirbey natuurlijk net zo fout als Bruinsma.
Mabel Wisse Smit
Een dame 'met pit' in koninklijke sferen
TARGETS, januari 2003
Van de redactie
In de donkere dagen voor kerstmis plegen de media nogal eens met
verhalen te komen die bedoeld zijn als luchtig leesvoer, om ons - met
de overvloedig uitgedragen kerstgedachten - even uit de zorg van alle
dag weg te nemen. Het weekblad Elsevier kwam in haar afgelopen
kerstnummer met een verhaal over de tweede zoon van koningin Beatrix
en zijn vriendin, met als titel 'Friso van Oranje & Mabel Wisse
Smit: carričreprins en dame met pit'. Over prins Friso lezen we
vooral algemeenheden over zijn persoon, dat hij zeer intelligent zou
zijn, van golfen en duiken houdt, niet homoseksueel is en hard werkt
aan een carričre bij de Amerikaanse bank Goldman, Sachs & Co in
Londen. Over zijn vriendin Mabel Wisse Smit lezen we des te meer over
haar handel en wandel.
Het koninklijk huis lijkt patent te hebben op het aantrekken van
discutabele leden. Hebben we in het verleden het nodige te doen gehad
rondom prins Bernhard, zijn vermeende lidmaatschap van Hitlers NSDAP
en betrokkenheid bij de Lockheed corruptieaffaire, rondom het
lidmaatschap van de Waffen-SS van prins Claus en de familie van
Maxima die deel uitmaakt van de fascistische elite van Argentinië die
lange tijd een verschrikkelijke terreur heeft uitgeoefend, nu wordt
Mabel Wisse Smit door Elsevier uit de coulissen gehaald en gezien de
achtergrond van de dame lijkt een nieuwe affaire niet uitgesloten.
De Rijksvoorlichtingsdienst zei na de begrafenis van prins Claus dat
Mabel Wisse Smit 'de afgelopen dagen een steun en toeverlaat van de
Koningin was geweest'. Op de zondag voor de bijzetting in Delft
vergezelde ze de familie naar de Haagse Kloosterkerk, waar de
zondagsdienst werd bijgewoond en waar prins Claus werd
herdacht. 'Koningin Beatrix, die bekend staat om haar strikte
opvattingen over protocol, moet al een band met haar aanstaande,
derde schoondochter hebben ontwikkeld nog voordat er van een
officiële verloving sprake is', aldus Elsevier. 'Wie eenmaal de
grafkelder in is geweest, hoort voorgoed bij de familie. Zij is dan
ook zo goed als zeker de toekomstige echtgenote van Friso', stelt
Carla Joosten in haar artikel in Elsevier.
Netwerker
Wat is er zo bijzonder aan de dame in kwestie? Elsevier schrijft: 'Ze
is erg bedachtzaam en strategisch. Alles wat ze zegt, heeft altijd
een reden. Ze denkt heel goed na over wat ze wil. De econome en
politicologe, altijd smaakvol gekleed, heeft flair, gaat recht op
haar doel af en zoekt op recepties alleen die mensen op aan wie ze
wat heeft. Een netwerker pur sang.'
Wat zijn dan de netwerken waaraan de toekomstige 'prinses Mabel' zo
doelgericht werkt? Alle draden komen samen in Bosnië en het doel is
het openbreken van Joegoslavië.
Het begon in het voorjaar van 1993 met een stage bij de Verenigde
Naties in New York, waar ze al gauw dikke vrienden werd met de
Bosnische ambassadeur bij de Verenigde Naties, Mohamed Sacirbey. 'De
relatie met de nu 45-jarige Sacirbey moet een paar jaar hebben
geduurd, want in 1995 nog - hij was inmiddels minister van
Buitenlandse Zaken in Bosnië - speelde hij mee op een familietoernooi
van de Hilversumse hockeyclub: met de familie Wisse Smit', aldus
Elsevier. Sacirbey staat sinds vorig jaar op de lijst van Interpol:
hij wordt er door de huidige Bosnische regering van beschuldigd dat
hij 600.000, en wellicht 2,5 miljoen, dollar heeft verduisterd toen
hij ambassadeur bij de VN was.
Elsevier vermeldt verder: 'Op 4 september vergezelt zij Sacirbey naar
een diner op de Amerikaanse ambassade in Parijs. De Franse schrijver
Bernhard-Henri Lévy beschrijft die avond in zijn boek Le Lys et La
Cendre, waar hij rept over 'Mabel Smith, de verloofde van Mohammed
Sacirbey'. Aanwezig zijn verder de Amerikaanse ambassadeur, Pamela
Harriman (famillie van Averell Harriman die in de jaren twintig
meewerkte aan de financiering van Hitler's NSDAP, zie pagina 2,
red.), NAVO-generaal Wesley Clark en diplomaat Richard Holbrook, die
tijdens het diner een keer of tien aan de telefoon wordt geroepen.
Maar weinigen weten waarom: de volgende dag bombarderen de Amerikanen
de Serviërs in Bosnië. Bij vertrek tegen middernacht blijkt ook de
Bosnische president Alya Izetbegovic aanwezig op de ambassade. Mabel
zit er met haar neus bovenop.'
Pro-moslim
We kunnen zonder meer geloven dat Mabel pit heeft. Volgens Elsevier
verraden haar visies op de Balkan een pro-moslimgezindheid. In 1993
richtte ze het European Action Council for Peace in de Balkans op en
werd er directeur. In 1994 was ze betrokken bij een conferentie in
Macedonië die buitenlandse donoren bijeenbracht voor de financiering
van de binnenlandse oppositie in Joegoslavië. Sinds 1997 is zij
directeur van het Open Society Institute-Brussels, het kantoor van
het Soros Foundations Network in West-Europa van George Soros. Deze
Hongaarse speculant en multimiljardair heeft een belangrijke rol
gespeeld bij het organiseren van binnenlandse oppositiegroepen in
Oost-Europa.
In 1997 bepleitte zij al internationale bemoeienis met Kosovo en in
maart van het afgelopen jaar drong ze aan op een definitieve
scheiding van Servië en Montenegro. Veel 'action' dus, maar
weinig 'peace'.
Van links tot rechts wordt Mabel geprezen. Zoals door de organisatie
Press Now, die zich inzette voor de financiering van pro-westerse
media op de Balkan. Ex-GroenLinks-kamerlid Wilbert Willems, toenmalig
directeur, roemt in Elsevier haar `gedrevenheid en
betrokkenheid'. 'Ze keek verder dan de directe hulpverlening, maar
maakte meteen een politieke analyse van de situatie', aldus Willems.
We geloven hem op z'n woord.
Invloed op regeringsbeleid
Mabel is duidelijk zeer kundig in networking' en verkeert in de
hoogste kringen. Hoe hoog blijkt uit het NIOD-rapport over Srebrenica
in het hoofdstuk over de politieke situatie op de Balkan van juni tot
september 1993, waar staat te lezen: 'Bij het Nederlandse standpunt
speelde wellicht ook het nauwe contact met Mohamed Sacirbey mee.
Sacirbey en zijn toenmalige vriendin Mabel Wisse Smit zijn de enigen
die door ambtenaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken werden
aangewezen als personen buiten het Nederlandse politieke en
ambtelijke circuit die invloed op het beleid uitoefenden', aldus
Elsevier.
Wanneer deze pro-moslim dame en haar moslim-Bosnische vriend zoveel
invloed op het regeringsbeleid hadden, dan is het goed om te kijken
welke politieke krachten zij dan vertegenwoordigden. In de media
wordt voortdurend het beeld opgehouden dat de moslims in Bosnië het
slachtoffer waren van Kroatisch en vooral Servisch geweld. Zij waren
het slachtoffer van twee agressors die hun eigen gewelddadige
politieke agenda's hadden. Over de politieke bedoelingen en misdaden
van de Bosnische moslims horen we vrijwel niets. Ook het Joegoslavië
Tribunaal heeft vrijwel tegen geen enkele moslim een aanklacht
ingediend.
Er wordt de suggestie gewekt dat de SDA (Partij van Democratische
Actie) van president Izetbegovic streed voor een vrij en democratisch
Bosnië-Herzegowina, tegenover door nationalisme bezeten
tegenstanders. Wanneer we de opvattingen en daden echter nader
bezien, dan blijkt dat we in feite te maken hebben met moslim-
fascisten, gedreven door uiterst reactionaire opvattingen, die zich
te buiten zijn gegaan aan buitengewone wreedheden. De rol van
slachtoffer werd vooral gespeeld om de NAVO tot militair ingrijpen te
krijgen, wat uiteindelijk ook gebeurd is.
De Islamitische Orde
Wat betreft de politieke agenda van de moslims is het verhelderend om
kennis te nemen van de opvattingen van SDA-leider Izetbegovic. Hij
publiceerde in 1970 voor het eerst zijn boek 'Islamitic Declaration',
soms vertaald als 'Islamitic Manifesto'. Hij belandde daarvoor in de
gevangenis, maar gaf het boek opnieuw uit in 1990, aan de vooravond
van de verkiezingen. Izetbegovic gebruikte het boek duidelijk als een
politiek program voor zijn campagne. Hij besteedt nogal wat woorden
met uit te leggen wat hij bedoelt met 'De Islamitische Orde' en hij
definieert die als volgt:
'De meest complete definitie van de Islamitische Orde is: de eenheid
van religie en wet, opleiding en kracht, idealen en belangen, de
spirituele samenleving en de Staat en al dit met de harmonisering van
de spontaniteit en verplichting ... de moslim bestaat absoluut niet
als een onafhankelijk individu. Als hij wil leven en moslim blijven,
dan moet hij een omgeving scheppen, een samenleving en een orde. Hij
moet de wereld veranderen of hij wordt het slachtoffer van
veranderingen. De geschiedenis heeft nog geen islamitische beweging
laten zien die niet gelijktijdig een politieke beweging was, want
islam is een religie, maar tegelijkertijd een filosofie, een ethiek,
een orde, een stijl en een omgeving; dat is, een totale wijze van
leven.'
Een duidelijke reactionaire opvatting. De moslim moet zijn omgeving
scheppen en de wereld veranderen, anders wordt hij het slachtoffer
van veranderingen. De nadruk op 'orde', de ontkenning van het
individu, de verwoording van 'een totale wijze van leven', het zijn
onmiskenbare eigenschappen van een fascistische samenleving.
Zo ook het volgende citaat:
'... in het principe van [moslim]broederschap ... ligt een
verplichting voor de islamitische gemeenschap om instituties te
scheppen waarin wordt recht gesproken in overeenstemming met haar
behoeften ... De verschillende wetten, procedures en initiatieven die
de werkelijke islamitische macht zou mogen doorvoeren om aan de
principes van de moslim broedergemeenschap te beantwoorden zijn
ontelbaar en onbeperkt.'
Verder:
'De opvoeding van de bevolking, en in het bijzonder de media die een
effect op het publiek hebben, zoals kranten, radio en televisie, moet
worden toevertrouwd aan mensen met een onbesproken islamitische
reputatie, morele houding en intellect.'
De verplichting om instituties te scheppen die in overeenstemming
zijn met haar behoeften, onbeperkte wetgeving voor de islamitische
macht en totale controle over opvoeding en de media; hier wordt een
pleidooi gehouden voor een totalitaire staat.
En wat schrijft deze man, waarvoor Mabel Wisse Smit zo gedreven bezig
is, over andere samenlevingsvormen:
'... de belangrijkste zaak die de Q'uran aanbeveelt is: alles van
islam; al het andere is slechts een detail en een verklaring van dit
centrale idee. Dit aspect van islam bevat het principe van de
Islamitische Orde, dat is te zeggen de vereniging van religie en
politiek, maar het heeft ook consequenties voor een fundamenteel
praktisch belang, waarvan de eerste is de onmogelijkheid om de
Islamitische Orde te vermengen met niet-islamitische systemen. Het is
in feite onmogelijk dat er vrede of samenleving kan bestaan tussen de
islamitische religie en niet-islamitische sociale en politieke
instituties.'
De onmogelijkheid om de Islamitische Orde te vermengen met niet-
islamitische systemen, ja zelfs de onmogelijkheid van vrede of
samenleving, geeft in duidelijkheid aan elke verantwoordelijkheid de
Bosnische moslimregering draagt voor de oorlog in Bosnië-Herzegowina.
Het laat ook duidelijk zien vanuit wat voor mentaliteit de Albanezen
een gruwelijke etnische zuivering van Kosovo hebben uitgevoerd, onder
het wakend oog overigens van de NAVO-troepen.
Praktische uitwerking
Elders schrijft Izetbegovic:
'Men kan geen Islamitische Orde vestigen, behalve in een land waar de
moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken.'
Joegoslavië kon daarom geen optie zijn, aangezien de moslims veruit
in de minderheid waren. Maar ook in Bosnië vormden zij een
minderheid, de helft van het land was Servisch, slechts een kwart was
moslim. De consequentie van de opvattingen was dan ook niet alleen de
afscheiding van Joegoslavië, maar ook oorlog tegen andere etnische
groepen in Bosnië. Hierover schrijft Izetbegovic, daarbij
teruggrijpend op de Koran:
'En om tegen hen te vechten bereid je je voor met alles wat je hebt
op het gebied van macht en uitgeruste cavalerie, zodat je de vijanden
van Allah en jouw vijanden kunt bevechten, en andere vijanden die je
niet kent, maar die Allah wel kent. En alles wat je offert op het pad
naar Allah zal vorstelijk worden terug betaald en je zult geen
verliezen lijden.'
Dit is een regelrechte oproep om andere etnische groepen te
bevechten, waarbij een vorstelijke beloning in het vooruitzicht wordt
gesteld. Verder schrijft hij:
'Oh Profeet, spoor de gelovigen aan om te strijden. Als er onder
jullie twintig worden gevonden die weten vol te houden, dan zullen ze
tweehonderd overwinnen, als er honderd gevonden worden dan zullen
duizend ongelovigen worden overwonnen, want dat zijn mensen die dat
niet kunnen begrijpen.'
Hier wordt de profeet gevraagd de gelovigen aan te sporen te vechten
tegen de ongelovigen, d.w.z. de niet-moslims, 'die dat niet kunnen
begrijpen'. Als de media gelijk zouden hebben gehad dat de moslims
slachtoffers waren van Servisch geweld, dan hadden ze geen profeet
nodig om naar de wapens te grijpen om zich te verdedigen.
En hoe moeten de gelovigen vechten? Ziehier wat Izetbegovic schrijft:
'De sanctie voor een slechte daad is een andere en identieke slechte
daad (een straf). Maar wie vergeeft en hervormt, brengt een last op
Allah. Hij houdt niet van ongerechtigheid... Bestrijd op Allah's pad
zij die jou bestrijden en wees niet ongehoorzaam. Allah houdt niet
van de ongehoorzame! Dood ze wanneer je ze vindt, verjaag ze waar ze
jou verjaagd hebben, samenwerking is een grotere zonde dan moord.
Maar vecht niet tegen ze in de buurt van een heilige moskee, tenzij
zij beginnen. En als ze je daar aanvallen, dood ze dan. Dat is de
vergelding tegen de ongelovigen. Mochten zij stoppen, dan zal Allah
zeker genadig zijn.'
Oog om oog, tand om tand, moorden en niet vergeven, want dat betekent
een last voor Allah! Wees niet ongehoorzaam, dood de ongelovige.
Samenwerking is een grotere zonde dan moorden. De moordpartijen van
de moslimstrijders in Bosnië worden zorgvuldig buiten beeld gehouden.
De gebeurtenissen rond Srebrenica zijn een goed voorbeeld.
Voortdurend wordt het beeld overeind gehouden van de vermeende
massamoord op achtduizend moslims, terwijl er talloze feiten en
berichten zijn die de bewering onderuit halen. Waar niemand over
praat is dat in het jaar voorafgaande aan de inname van Srebrenica
meer dan honderd Servische dorpen rondom Srebrenica zijn verwoest
door moslimbendes onder leiding van Naser Oric, waarbij naar
schatting tweeduizend mensen het leven hebben gelaten. Oric loopt
gewoon vrij rond en heeft een nachtclub in Tuzla.
Handzar Divisie
Het fascistische karakter van Izetbegovic wordt nog duidelijker uit
de door hem persoonlijk heropgerichte Handzar Divisie. De
oorspronkelijke Handzar Divisie was opgericht door de Groot Moefti
van Jeruzalem, een bondgenoot van Hitler die een helpende hand
toestak door naar Bosnië te gaan en in een snel tempo jonge
moslimvrijwilligers recruteerde om in samenwerking met de Kroatische
fascistische Ustashe jacht te maken op joden en Serviërs. Meer dan
een miljoen zijn er in concentratiekampen omgebracht, op een wijze
waar zelfs de nazi's niet aan konden tippen.
Voordat de media Izetbegovic vertroetelden als 'democraat en
slachtoffer' schrijft de Daily Telegraph:
'Andere en vreemde machten hebben nu de leiding, sommigen van het
laagste allooi van het Bosnische moslimleger. Dit zijn de mannen van
de Handzar Divisie. "We doen alles met het mes en we vechten altijd
in de frontlinie", vertelde een Handzar tegen een VN-officier. Met
zo'n zesduizend man sterk, verheerlijkt de Handzar Divisie de
fascistische cultuur. Zij zien zichzelf als de erfgenamen van de SS
Handzar Divisie, gevormd door de Bosnische moslims in 1943 om voor de
nazi's te vechten. Hun spirituele model was Mohammed Amin al-Hussein,
de Groot Moefti van Jeruzalem, die samenwerkte met Hitler. Tot
verbazing van VN-officieren spraken een aantal van hen, die de
leiding over de Handzars hadden in Fojnica, goed Servisch-
Kroatisch. "Veel van hen waren Albanezen, hetzij uit Kosovo of
Albanië."
Zij worden getraind en geleid door veteranen uit Afghanistan en
Pakistan, aldus VN-bronnen. De sterke aanwezigheid van Albanezen is
een onheilspellend teken. Het kan betekenen dat het zaad van de
oorlog zich al uitspreidt naar het zuiden via Kosovo naar Albanië en
naar de Albanezen in Macedonië. Pakistaanse fundamentalisten hebben
een grote hand in wapenleveranties en de kleine wapenindustrie voor
de Bosnische moslims.
Hardliners van het Bosnische leger, zoals de Handzar, lijken in
toenemende mate steun te krijgen van een groeiend extremistisch
leiderschap in Sarajevo, vertegenwoordigd door Ejup Ganic, minister
van Buitenlandse Zaken, Haris Silajdzic, de eerste minister en Enver
Hadjihasanovic, de nieuwe legeropperbevelhebber.'
Voor deze lieden heeft Mabel 'met pit' zich op gedreven wijze in
volle overtuiging ingezet. En niet alleen dat. Zij heeft met haar,
inmiddels door Interpol gezochte, vriend Sacirbey invloed uitgeoefend
op het Nederlandse beleid, zo blijkt uit het Srebrenica rapport dat
op dit moment in discussie is.
Het feit dat een ambassadeur van een ander land invloed uitoefent op
het Nederlandse regeringsbeleid is ongehoord. Nog ernstiger is het
feit dat de betrokken ambassadeur één van de deelnemende partijen in
de oorlog was.
De vraag die velen stellen waarom juist Nederland zo nodig
een 'mission impossible' wilde uitvoeren, lijkt te worden beantwoord.
Nederland heeft zich aangeboden het vuile werk op te knappen om de
Amerikanen een alibi te geven tot militair ingrijpen. Hun luchtsteun
aan het Kroatische leger bij het verdrijven van 250.000 Serviërs uit
de Krajina, was de eerste aanvalsoorlog buiten het NAVO-grondgebied,
en de eerste stap in de uitvoering van de plannen die begin jaren
negentig al klaar lagen: het bombarderen van geheel Joegoslavië.
TARGETS, januari 2003.
gezellig clubje, die Izetbegovic volgelingen waaronder Sacirbey dus.
ik heb dus niet geweten dat zij met Sacirbey daadwerkelijk invloed gehad heeft op Nederlands beleid inzake Joegoslavie
quote:De AIVD kwam ook pas in aktie toen men lucht kreeg van de uitzending van Peter R. de Vries.
Op woensdag 8 oktober 2003 01:37 schreef milagro het volgende:[..]
Ottolien laat haar beste vriendin, in haar positie als toekomstig Oranje echtgenote, 2 á 3 weken lang aan modderen, haar reputatie aan diggelen manoevrerend, ter bescherming van haar eigen privacy
quote:Kijk, dat moeten we hebben
Op woensdag 8 oktober 2003 12:45 schreef err het volgende:
dr staat deze week een interview in de Nieuwe Revu met een ex van Bruinsma; ene Yenis. Zij beweert een foto in haar bezit te hebben van een zoenende Klaas en Mabel. Er is haar inmiddels 10.000 euro voor geboden.
Volgens haar zal die foto een dezer dagen opduiken in de media.
quote:Dat is dan toch buitengewoon treurig!
Op woensdag 8 oktober 2003 12:43 schreef schatje het volgende:[..]
De AIVD kwam ook pas in aktie toen men lucht kreeg van de uitzending van Peter R. de Vries.
quote:als ze het overleeft
Op woensdag 8 oktober 2003 12:58 schreef schatje het volgende:[..]
Kijk, dat moeten we hebben
![]()
.
maar ja, de foto is blijkbaar al verkocht.
quote:Daarom denk ik ook, dat er meer valt te verbergen dan alleen maar Bruinsma. Dat zou voormij het gedrag van de AIVD/MABEL/RVD verklaren.
Op woensdag 8 oktober 2003 12:43 schreef milagro het volgende:
Interessant, Nyrem.gezellig clubje, die Izetbegovic volgelingen waaronder Sacirbey dus.
ik heb dus niet geweten dat zij met Sacirbey daadwerkelijk invloed gehad heeft op Nederlands beleid inzake Joegoslavie
quote:Dit kwam ik ergens tegen (sep2003):
Op woensdag 8 oktober 2003 12:45 schreef err het volgende:
dr staat deze week een interview in de Nieuwe Revu met een ex van Bruinsma; ene Yenis. Zij beweert een foto in haar bezit te hebben van een zoenende Klaas en Mabel. Er is haar inmiddels 10.000 euro voor geboden.
Volgens haar zal die foto een dezer dagen opduiken in de media.
Een zekere Yenis (geen achternaam), aangekondigd als 'ex-vriendin' van de vermoorde onderwereldkoning 'dominee' Klaas Bruinsma, beweert dat deze zes maanden intensief, zo niet intiem heeft verkeerd met prins Johan Friso's verloofde Mabel Wisse Smit. We moeten de nieuwe Weekend afwachten, maar royalty watcher en voormalig Kamerlid Peter Rehwinkel voorspelde gisteren problemen voor de RVD, die eerder iets heel anders beweerde. Een telefoontje naar de redactie zou dan niet meer volstaan.
quote:in dat licht is het toch juist handiger schoon schip (pun intended) te maken met die affaire Bruinsma... nu blijft men wroeten naar dirt.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:02 schreef Nyrem het volgende:[..]
Daarom denk ik ook, dat er meer valt te verbergen dan alleen maar Bruinsma. Dat zou voormij het gedrag van de AIVD/MABEL/RVD verklaren.
quote:
'Klaas ging om met Mabel, Ottolien en Willemijn'
EDWIN S. DOET BOEKJE OPEN
door Jan-Kees Emmer en Joost de HaasAMSTERDAM, woensdag
Mabel Wisse Smit, de verloofde van prins Johan Friso, ging volgens de ex-boekhouder Edwin S. van Klaas Bruinsma samen met twee hartsvriendinnen om met de maffiabaas.
Dit heeft S. via zijn advocaat mr. Geert-Jan Knoops aan De Telegraaf laten weten. De boekhouder stelt in een verklaring dat hij weet van "drie vriendinnen die in dezelfde periode omgingen met Klaas Bruinsma, te weten: Mabel, Ottolien en Willemijn."
S. doelt op Ottolien Lels, die gisteren in de publiciteit trad als 'de andere dame' de echte vriendin van Bruinsma die bij hem zou zijn gebleven tot aan zijn dood in juni 1991.
Voor zover bekend heeft Mabel in haar vriendenkring één persoon die Willemijn heet: War Child-voorzitter Willemijn Verloop (33), naar verluidt getuige bij het aangekondigde huwelijk van Mabel met Johan Friso.
Verloop ontkende gisteravond met klem dat zij de Willemijn is die Edwin S. duidt: "Ik heb Bruinsma nooit ontmoet. Op het moment dat ik Mabel leerde kennen was hij al dood. Ik ken Mabel sinds eind 1994, begin 1995."Mabel Wisse Smit
Mabel zelf heeft intussen via de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten dat zij geen enkele commentaar meer geeft en de aangekondigde brief van premier Balkenende afwacht.
Edwin S. verklaarde eerder dat Bruinsma en Mabel elkaar wel eens troffen in het Amsterdamse café De Schans aan de Weteringschans. Hij herinnerde zich een voorval waarbij Bruinsma 'uit zijn dak' ging omdat hij een schaakpartij van Mabel verloor. S. zegt over het vriendinnenclubje dat hij niet "uit eigen wetenschap" kan verklaren of er sprake was "intieme relaties" met Bruinsma. Via mr. Knoops laat hij weten verder geen enkel commentaar meer te willen geven op de affaire.Pijnlijk
Gisteren dook opeens de psychologe drs. Ottolien Lels op in de Mabel-affaire. Deze vriendin van Mabel verklaart dat niet Mabel, maar zijzelf een liefdesrelatie had met Bruinsma. Lels noemt het naar buiten treden een "pijnlijke confrontatie met het verleden".
Tegenover De Volkskrant sprak zij van een tijd waaraan ik liever niet meer terugdenk. Het is mijn persoonlijke overtuiging dat in deze kwestie alleen de waarheid helpt om onrecht recht te zetten. Dat is de reden waarom ik heb besloten deze verklaring af te geven, meldt de 36-jarige Lels.
De psychologe is afkomstig uit een gegoede Rotterdamse familie en een achternichtje van Marieke Van Lier-Lels, ooit zakenvrouw van het jaar en inmiddels een van de directeuren van Schiphol.
Lels schrijft in haar verklaring dat Klaas Bruinsma haar "zoveel mogelijk" buiten zijn zakelijke activiteiten probeerde te houden, daarmee implicerend dat zij op zijn minst een vermoeden moet hebben gehad waar haar liefdespartner mee bezig was.
Maar volgens Lels werd haar pas na de liquidatie van Bruinsma de "volle omvang" van diens criminele activiteiten duidelijk. Eerder verklaarde Mabel dat zijzelf besloot de contacten met Bruinsma te beëindigen toen zij zich realiseerde met welke praktijken hij zich bezighield.
Geslapen
Mabel Wisse Smit is in opspraak geraakt omdat zij vorige week opeens een ruimere interpretatie gaf van haar contacten met Bruinsma. Na eerst te hebben gezegd dat zij de topcrimineel slechts oppervlakkig kende, gaf zij toe op zijn boot te hebben geslapen. Mabel: "Ik voer ongeveer zes keer samen met hem en anderen mee: twee ŕ drie keer was dat op de Neeltje Jacoba. Hierbij werd soms ook gegeten en overnacht op de boot."
Lels bevestigt dit en zegt: "Ik heb aan boord van de Neeltje Jacoba overnacht, alleen met Klaas Bruinsma en in samenzijn van anderen onder wie ook Mabel Wisse Smit."
De psychologe zegt niet te twijfelen aan de integriteit en goede bedoelingen van haar vriendin Mabel.
"De weergave van de gebeurtenissen in het verleden is uiterst ongelukkig. Dit levert mijns inziens alleen maar verliezers op."
Een meerderheid in de Tweede Kamer wacht met een oordeel over de affaire tot de brief van premier Balkenende naar het parlement is gestuurd. Wel is er bij een aantal fracties zorg over het verschil tussen de oude en de nieuwe verklaring van Mabel.
De LPF houdt vol dat het kabinet moet afzien van het indienen van de toestemmingswet voor het huwelijk van prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit. Ook vindt de LPF dat Mabel niet in de adelstand moet worden verheven, mocht het huwelijk doorgaan.
quote:Het was dus wel meer dan enkel een slaapplek tijdens zeilwedstrijden op het moment dat de Amsterdamned vol lag. Er wordt in de verklaring volgens mij helemaal niet gesproken over zeilwedstrijden, die draai werd er pas aangegeven toen de zeilvrindjes zich met deze Mabel-gate gingen bemoeien.
Mabel Wisse Smit is in opspraak geraakt omdat zij vorige week opeens een ruimere interpretatie gaf van haar contacten met Bruinsma. Na eerst te hebben gezegd dat zij de topcrimineel slechts oppervlakkig kende, gaf zij toe op zijn boot te hebben geslapen. Mabel: "Ik voer ongeveer zes keer samen met hem en anderen mee: twee ŕ drie keer was dat op de Neeltje Jacoba. Hierbij werd soms ook gegeten en overnacht op de boot."
Staat de verklaring van MWS ergens online?
quote:Ja. Maar, dat punt zijn ze allang voorbij. Dus, daarom misschien nu die fixatie op Bruinsma.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:16 schreef milagro het volgende:[..]
in dat licht is het toch juist handiger schoon schip (pun intended) te maken met die affaire Bruinsma... nu blijft men wroeten naar dirt.
quote:De zeilwedstrijden was toch het begin het gedoe.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:46 schreef Kozzmic het volgende:
Er wordt in de verklaring volgens mij helemaal niet gesproken over zeilwedstrijden, die draai werd er pas aangegeven toen de zeilvrindjes zich met deze Mabel-gate gingen bemoeien.
quote:Welke, de eerste of de tweede, of de echte:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:46 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het was dus wel meer dan enkel een slaapplek tijdens zeilwedstrijden op het moment dat de Amsterdamned vol lag. Er wordt in de verklaring volgens mij helemaal niet gesproken over zeilwedstrijden, die draai werd er pas aangegeven toen de zeilvrindjes zich met deze Mabel-gate gingen bemoeien.
Staat de verklaring van MWS ergens online?
quote:
UTRECHT - 03/10/03 Mabel Wisse Smit heeft in haar antwoord op vragen van Peter R. de Vries verklaringen afgelegd die niet zijn uitgezonden. Premier Balkenende wil niet zeggen welke zaken dat zijn en de RVD is niet bereid de volledige verklaring te overhandigen. Balkenende zegt nog niet ministerieel verantwoordelijk te zijn voor Wisse Smit. Opmerkelijk is de communicatie tussen de RVD, Wisse Smit en Peter R. de Vries. Balkenende noemt dit 'een service'.
quote:nee, dat studentenfeestje door Jort genoemd, toch?
Op woensdag 8 oktober 2003 13:51 schreef SunChaser het volgende:[..]
De zeilwedstrijden was toch het begin het gedoe.
quote:In de media begon Wisse Smit iig dat ze Bruisma kende van de zeilwedstrijden.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:57 schreef milagro het volgende:[..]
nee, dat studentenfeestje door Jort genoemd, toch?
Dat is nog veel kwalijker, zou dat verhaal kloppen (en dat doet het).
quote:De versie die PeterR via de RVD van haar kreeg.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:57 schreef milagro het volgende:[..]
Welke, de eerste of de tweede, of de echte:
[..]
Ik zie niets op zijn site.
quote:nou, dat ze hem daar misschien eventueel zou kunnen slag om 24 armen wel eens toevallig tegen het heerlijk spannende lijf inclusief blaffers gelopen was, ja..
Op woensdag 8 oktober 2003 13:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
In de media begon Wisse Smit iig dat ze Bruisma kende van de zeilwedstrijden.
haar (stief)vader zat toch in het bestuur van die vereniging ook ?
quote:Ja, maar niet dat er op die boot geslapen werd tijdens zeilwedstrijden. Dat is de draai die die zeilvrindjes eraan gaven, "Jaaaaaa.... die slaappartijen... dat was als we ergens lagen met een zeilwedstrijd.... het kwam wel eens voor dat de Amsterdamned (of Bierkaai) helemaal vol lag en dan sliepen er een stel op de Neeltje Jacoba..."
Op woensdag 8 oktober 2003 13:51 schreef SunChaser het volgende:[..]
De zeilwedstrijden was toch het begin het gedoe.
Wat ik uit de woorden van Mabel haal is dat er aparte tripjes werden gemaakt met de Neeltje Jacoba (maar misschien ligt dat aan mijn interpretatie ).
quote:Die hele Joego/Bosnië-connectie is m.i. veel schimmiger, veel moeilijker te beoordelen. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat zij niet alleen de Nederlandse regering moest beinvloeden, maar dat zij kennelijk ook door de Nederlandse regering werd gezien als invloedrijk persoon. Een opmerkelijke positie voor een meisje van een jaar of 26.
Op woensdag 8 oktober 2003 13:59 schreef milagro het volgende:
Kozzmic, wat vind jij van dat door Nyrem gequote stuk?Dat is nog veel kwalijker, zou dat verhaal kloppen (en dat doet het).
quote:edit : nee dus
Origineel persbericht. RIJKSVOORLICHTINGSDIENST 30 september 2003 MEDEDELING VAN DE RIJKSVOORLICHTINGSDIENST Op verzoek van mevrouw Mabel Wisse Smit, de verloofde van Z.K.H. Prins Friso, deelt de Rijksvoorlichtingsdienst het volgende mede: Mevrouw Wisse Smit heeft geen liefdesrelatie gehad met Klaas Bruinsma. Dit is haar reactie naar aanleiding van een publicatie in het Algemeen Dagblad van heden. Hierin wordt gesteld dat de verloofde van Prins Friso volgens een ex-lijfwacht van Bruinsma een maandenlange liefdesaffaire met de crimineel heeft gehad. Dit zou blijken uit een interview van misdaadverslaggever Peter R. de Vries met deze lijfwacht, een zekere Charlie. Mevrouw Wisse Smit laat weten uit de naaste omgeving van de heer Bruinsma zich geen Charlie te kunnen herinneren. Medio augustus dit jaar heeft de RVD op vragen van media namens mevrouw Mabel Wisse Smit o.a. het volgende meegedeeld: 'Mevrouw Wisse Smit heeft reeds geruime tijd geleden een aantal mensen uit haar omgeving, onder wie leden van het Koninklijk Huis, op de hoogte gebracht van haar contacten met de heer Bruinsma. Ook de minister-president is hierover ingelicht. De contacten met Bruinsma vonden gedurende enige maanden plaats in haar studententijd, toen zij ook deelnam aan zeilwedstrijden. Nadat mevrouw Wisse Smit zich realiseerde met welke praktijken Bruinsma zich bezighield besloot zij deze contacten te beëindigen. Het betrof overigens geen zakelijke of intieme relatie.' Mevrouw Wisse Smit heeft recent van Peter R. de Vries ten behoeve van diens aanstaande uitzending een aantal vragen gekregen over haar contacten met de heer Bruinsma. Zij heeft de vragen inmiddels beantwoord, ervan uitgaande dat de antwoorden herkenbaar hun plaats in de uitzending zullen vinden. Vooruitlopend hierop heeft zij gemeend reeds bovenstaande reactie te moeten geven n.a.v. de publicatie in het Algemeen Dagblad van heden. 30 september 2003, 10.45 uur
quote:Geeft niet hoor, er zijn genoeg mensen die wel gaan kijken (en daar is het toch allemaal om te doen; SBS6 verdient goud geld aan deze soap)
Op woensdag 8 oktober 2003 14:20 schreef SunChaser het volgende:
Morgen ben ik er weer niet natuurlijk. Komt net PRdV.
quote:nou zeg, wat een belangrijk detail en bewijs voor onbetrouwbaarheid op ieder vlak.
Op woensdag 8 oktober 2003 15:01 schreef thetruth het volgende:
Is het anderen toevallig ook opgevallen dat die Charlie da Silva het eerst over '16 kogels in elk magazijn' had en later in de uitzending over '15 kogels in elk magazijn' ? In beide gevallen ging het over de 2 blaffers die hij altijd bij zich droeg (samen met 2 Skorpion machinegeweren). Als ik me dit correct herinner, zal dus blijken dat hij een fantast is
was 1 kogel dan niet gewoon doorgeladen?
kan toch ook een doodgewone verspreking zijn.
lekker belangrijk ook.
quote:Welkom in de wereld van de video!
Op woensdag 8 oktober 2003 14:20 schreef SunChaser het volgende:
Morgen ben ik er weer niet natuurlijk. Komt net PRdV.
quote:Ja, maar als ik vrijdag laat thuiskom is het alweer oud nieuws.
Op woensdag 8 oktober 2003 15:08 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Welkom in de wereld van de video!
Wie maakt deel 7 eik? Milagro is aan de beurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |