abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13718936
zoals in de titel:
voor een essay voor kunstgeschiedenis zoek ik informatie over muziek uit de eerste helft van de 20e eeuw (1900-1950) met primitieve invloeden.
wie weet hier iets (meer dan mij) van en wil deze info met me delen ??
ik heb al verschillende info gevonden over stravinsky, hij zou geinspireerd zijn geweest door primitivisme, maar ik zoek meer muziek genres (jazz, blues???)
wie het weet mag het zeggen.
pi_13719014
Edgar Varese & John Cage!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:12:27 #3
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13723683
Dit topic komt beter tot zijn recht bij onze muziekkenners van Muziek

*Schopje*

(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:23:59 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13724011
mmm, al in 1910 werd blanke muziek (toen was er nog een strakke rassenscheiding in Amerika) ontwikkeld door songschrijvers zoals de joodse immigranten George Gershwin en Irving Berlin en big bands met orkestleiders zoals Paul Whiteman en nadien Benny Goodman, muziek waarop later in de jaren 50 artiesten als Sinatra, Tony Benett, Doris Day, Patti Page of de Britse Vera Lynn. Die namen zou ik zeker ff opzoeken op internet.

Verder zou ik wat zoeken over Bing Crosby, Louis Armstrong, de eerste echte popsterren die van die echte gestroomlijnde en sentimentele melodieen met een opvallende frasering en een Broadway-achtige vertolking.

Voor de zwarte muziek als Rhythm & Blues, Blues-Shouters, Boogie Woogie en Doo wop zou ik namen als Jack Dupree, Chubby Newsome Alma Mondy, Roy Brown, Larry Darnell en Fats Domino. Verder The Clovers en the Drifters die pure R&B maakten.

Daarna kwam de Rock n Roll revolutie en daar is genoeg info over te vinden. Suc6 ermee.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')