abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2003 @ 19:55:17 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13772828
Het oude bloed was maar heel kort.. wel daarna door de zenuwen nog wat kramperige buik gehad.
Ben om drie uur weggegaan van m'n werk (toen was er al geen spoortje oud bloed meer te bekennen) en ben thuis lekker in bed gekropen.

k bedacht me dat ik bijna twee weken geleden bij de huisarts ben geweest voor een schimmel en dat die nogal ruw met de eendebek tekeer ging, grote kans dat er toen wat bloed is vrijgekomen en dat dat nu opgeruimd wordt.

Ik heb dus niet gebeld naar de vk, ik zal 't morgen uiteraard wel melden, maar doordat ik een reden heb en 't maar zo kort duurde en zo vreselijk weinig was.. en verder zegt m'n gevoel dat 't allemaal wel goed zit. Ik hou 't wel uit tot morgenochtend 8 uur

Ga ik nu weer verder met bankhangen (best lekker trouwens, zo'n dagje relaxen )

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator donderdag 9 oktober 2003 @ 20:21:52 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_13773563
Zo daar ben ik weer eens.
De tijd glipt door mijn handen lijkt wel, zo druk is het hier met de thuiszorg in huis en het zorgen voor 2 kinderen.
Ik heb wel alles gelezen inmiddels (ben er 3 dagen mee bezig geweest) en heb met een lach en met ontroering al jullie "zwangere" verhalen en prachtige kinderfoto's bekeken.
Ik wou dat ik meer tijd had om iedereen iets persoonlijks toe te wensen maar er zit alweer een voeding aan te komen en ik wilde toch iets van me laten horen.
Even kort dus:
Iris is geweldig , groeit als kool en is echt een rustig krummeltje. We noemen haar "kommaatje" omdat ze zo lekker opkrult op je borst en in de box.
plaatje ter verduidelijking:

zo ligt ze alleen als we ernaast zitten hoor, anders vind ik het veel te eng
Zelfs op haar rug krult ze nog op:

Met Eva gaat het ook fantastisch goed, ze loopt sinds 5 weken los en dat is echt een geweldig gezicht.
Ze babbelt lekker, hoewel het nog beperkt is tot "papa, mama, beebietje, auto, opa, oma en Bam (bram)" maakt ze er wel hele zinnen mee met tussendoor onverklaarbare woorden.

Met mij gaat het langzaam steeds beter. De wond is niet meer zo pijnlijk en ik voel me elke dag iets beter. Ik blijf erbij dat je beter "normaal" kunt bevallen, deze herstelperiode valt me vies tegen.
Gelukkig hebben we een fantastische hulp via de thuiszorg.
Het is nog even zoeken naar een goed ritme, ik merk dat nachtvoedingen ook niet bevoordelijk zijn voor een snel herstel maar dat mag allemaal de pret niet drukken, ik geniet met volle teugen.

Ik hoop binnenkort iets meer tijd te hebben, niet alleen voor het forum maar ook voor andere contacten. Zo wil ik bijv. al weken Lies nog even bellen (sorry maar het schiet er steeds bij in), Gao even mailen (bedankt voor je pakje ) en op visite bij Belana ( ) en mailen met oa. Nausicaa, maar het lukt steeds niet.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:43:13 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_13775758
Even tussendoor, want wij zitten de matrix reloaded te kijken....
Ik spreek je natturlijk wel regelmatig, maar wat fijn om je weer even hier te zien Lois!
Kommaatje...ik snap m nu, liefffff!!!!
Lieverd, dat zeg ik irl ook al tegen je, doe nou maar rustig aan en knap lekker op. Ik kan ook niet anders dan heel rustig aan, het is niet anders.

Humptie is vanavond zo druk! Zelfs bij kbot bleef ie maar draaien en bewegen en doen (meestal gaat ie dan stil liggen). Papa maar met m praten "doe es rustig voor je mama, ga es lekker slapen dan" Maar nee hoor, nog steeds gaat het te keer in mijn buik. Dat is iets van de laatste tijd, de hele dag slapen en dan vanaf 's middags laat feest gaan vieren.
Ach, alive and kicking, das 1 ding wat zeker is.

ET, ben blij dat je je niet druk maakt, ik denk ook dat het niet zo erg is.
Veel plezier morgen bij de echo!

stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:51:40 #54
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13776041
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:47 schreef Bright het volgende:
Zeg Grijs, je moet wel het bed verhogen hoor, anders mag je nog niet thuis bevallen (ook al wordt wel vaak nog een oogje dichtgedaan door de VK)
Ja, ik weet het . Ik wist niet waar de uitleenservice zat, dus daar heb ik vanmiddag even naartoe gebeld. Blijkt het naast de peuterspeelzaal te zitten waar ik Daan vanmorgen naartoe had gebracht! Ik had het dus zo op kunnen halen. Maar goed, morgen kan ook nog wel.

Lois, leuk om weer even wat van je te horen en fijn dat het zo goed gaat met Iris (en Eva!) Vervelend dat je herstel je zo tegenvalt. Ik wens je veel sterkte toe!

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_13776447
Grijs doe s melden in het meeting topic....
pi_13782212
Lois, een heel lief kommaatje hoor Ook fijn dat Eva het goed doet
Edit: nog een leuk fotootje van Eva en 'komaatje' Iris?
pi_13786922
Hey Lois, hehe eindelijk wat van jouw gehoort. We misten je al. Maar ja ik kan me wel voorstellen dat je het heel druk hebt als je 2 van die kleine hummeltjes hebt waarvan er eentje rondloopt Die foto ziet er wel heel lief uit hoor.

Wat ik mij afvroeg he, ik zag van de week uit een berichtje van Karin dat je al weer auto reed. Wordt dat bij jullie niet afgeraden om dit te doen na een keizersnede voor 3 maanden. Bij ons namelijk in Engeland wel en eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom dan.

Oh ja ET ben je al terug van je uitgebreide Echo, ben wel benieuwd.

Tootje, meldt jij je ook eens.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:51:09 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_13786963
vervolg op het werk verhaal...

Gisteren had mijn baas de spullen open en bloot op mijn man zijn bureau gelegd (ja, we werken bij hetzelfde bedrijf), met een briefje of hij het mee kon nemen. Dit na alle moeilijk doenerij over vertrouwelijk en bla. Dus mijn man heeft om een brief gevraagd met bevoegde handtekeningen. Toen is mijn baas het komen halen met de woorden, dan breng ik het zelf wel. (hij woont hier vlakbij)
Vanmorgen belt ie, zegt ie dat ie naar aanleiding van mijn man zijn verzoek dat is gaan proberen te regelen, maar dat dat tegen onoverkomenlijke problemen is gestuit en dat het apsoluut niet mag en nu was er een nieuwe regeling bedacht. Ik mag mijn treinkaart inleveren, maar hou wel mijn reiskostenvergoeding en daarvan kan ik dan een taxi betalen die me heen en weer brengt.
Ik stond echt perplex, kon ook eerst geen woord uitbrengen. Zei ik ook tegen hem, dat ik er even stil van werd. Daarna ben ik boos geworden en overstuur geraakt. Ik zei, ieder ander die in de ziektewet zit met een ischias, mag dat gewoon en bj mij wordt er moeilijk over gedaan terwijl ik bovendien nog zwanger ben ook! Nou, dat mocht ik niet zeggen en bovendien was dit het voorstel van de bedrijfsarts geweest, dus ik had me er maar aan te houden.
Ik was zo overstuur dat ik gezegt heb dat ik nog wel zou bellen en ik heb zo de hoorn erop gegooid waarna ik eerst eens goed in tranen ben uitgebarsten.
Daarna heb ik de bedrijfsarts gebeld, die belt me dinsdag terug, lekker vlot ja...
En ik heb mijn huisarts gebeld, die belt me vanmiddag terug en ik ga ook nog maar de vk bellen denk ik.
Van de stress heb ik inmiddels 2 harde buiken gehad en alles staat strak in mijn lijf, echt geweldig.
Ik ben zo bang dat ze het op werkweigering gaan gooien en dat ik dan mijn baan nog kwijt ben ook.
Ik weet het allemaal ff niet meer.
Mijn man is nu onderweg naar huis gelukkig.
Wat moet k hier nou toch verder mee?

stormy waters...
sailin'
pi_13787034
Belana, je hebt er niks aan maar dit is echt te absurd voor woorden....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:01:48 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13787185
Nou ja zeg, Belana, het wordt steeds gekker! Als ik jou was zou ik, naast je huisarts en de vk ook maar eens even bellen met een bureau voor rechtshulp. Die kunnen je wel vertellen wat je baas wel en niet mag, en ook welke rechten en plichten jij als zwangere precies hebt. Ik vind het echt idioot, ik heb nog nooit zoiets gehoord Schandalig!

zit hier plaatsvervangend boos te zijn!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_13787191
Belana, dikke knuffel allereerst. Wat een k...zak, sorry hoor maar wat voor spelletje spelen die gasten nou eigenlijk allemaal.
Jij kunt er helemaal niks mee op het moment en je hebt er ook helemaal niks aan om je hopeloos druk te gaan maken.
Wat ik al eerder zij is dat je baas erop bedacht had moeten zijn en dus had moeten regelen dat er vervanging komt en dat heeft ie niet gedaan. Dat is niet jouw verantwoording. Onthou dit goed, hij heeft er rekening mee te houden als zijn medewerkers ziek worden dat er vervanging komt. En dan kan het nog zijn dat jij de enige bent die die baan doet, maar dan heeft hij pech gehad.

Echt maak je nou niet vreselijk druk dat heeft helemaal geen zin. De vk zal zowieso altijd achter je staan want die maken dit soort dingen vaker mee. Tja en de dokter zal ook onvoorwaardelijk achter je staan dus dat is al 2. Bedrijfsarts of geen bedrijfsarts, die bekijkt altijd nog alles van een afstandje en zal ook moeten werken in het voordeel van het bedrijf dus daar heb je nooit zo heel veel aan. Heb daar aardig wat ervaring mee

† In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:05:18 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_13787262
Lieve Belana, dit is vreselijk dat ze je zo heen en weer slingeren!! Maar is dit niet het gevolg van die wet Poortwachter? Mijn moeder, oke niet zwanger Heeft er ook gelazer mee.

Ze heeft een mega wond aan haar been en wordt tegenwoordig gehaald en gebracht om op het werk te verschijnen, waar ze maat zit te zitten omdat ze verder niks kan doen. Maar door die nieuwe wet, moeten ze een passende en aangepaste functie bínnen het bedrijf zoeken... sociaal zitten te doen met de bewoners ven het verpleegtehuis...

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13787292
Belana, wat een kl...zooi zeg .Dit slaat toch helemaal nergens op!
Waar is die baas van jou mee bezig zeg! Zeker de verloskundige en de huisarts inschakelen, want je moet echt aan jezelf denken. En volgens mij kan dit ook nooit op werkweigering gegooid worden, zeker niet als de huisarts erachter staat. Ik hoop dat je een beetje tot rust komt nu, en gooi je ergernissen maar bij ons hier neer.

Veel sterke

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:07:25 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787307
Ja, dat is ook een beetje het punt, bij zo'n bedrijfsarts durf ik ook nooit alles te zeggen, maar dat ga ik nu wel doen. Ik ga echt alles uit de kast trekken. Mijn vk is op vrijdag helaas niet bereikbaar...kreeg net het antw.app.
Ik voel me zo genaaid! Ik probeer me niet druk te maken en ik probeer rustig te blijven, maar het komt iedere keer weer boven. Ik ga nu maar ff in bad liggen, proberen tot rust te komen.
misschien is dat bureau voor rechtshulp wel niet zo'n gek idee idd rewimo. pffffff, ik kan echt niet meer.
stormy waters...
sailin'
pi_13787348
Belana, als je een vriendelijke en begrijpende VK hebt, dan kun je die ook vragen een adviesbriefje te schrijven. Kun je ook van je huisarts vragen.
Met 2 medici tegen kan de bedrijfsarts, die zelf ook twijfelt, er niet meer onderuit. Vraag - nee, eis - van de bedrijfsarts een schriftelijke mededeling. Alles wat door de telefoon is/wordt gezegd mag hij dan schriftelijk bevestigen.
Ik denk dat je nu ook een probleem kunt krijgen als je nog niks op papier hebt staan
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:09:58 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787367
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:05 schreef moussy het volgende:
Lieve Belana, dit is vreselijk dat ze je zo heen en weer slingeren!! Maar is dit niet het gevolg van die wet Poortwachter? Mijn moeder, oke niet zwanger Heeft er ook gelazer mee.
Ja klopt, is allemaal wet poortwachter, het gaat er streng aan toe tegenwoordig. belachelijk ook voor je moeder!!!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:10:38 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13787385
Rustig aan hoor, vreet je niet op, dat is slecht voor jou en de baby. Vreemd trouwens dat je vk niet bereikbaar is Bel desnoods een andere, zullen ze echt niet erg vinden. En hou in de gaten dat het een probleem van je baas is, niet van jou. Iedereen kan ziek worden en dan moet HIJ het oplossen dat het werk gedaan wordt. En dat kan hij niet zomaar gewoon bij jou dumpen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:12:04 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787422
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:09 schreef Bright het volgende:
Belana, als je een vriendelijke en begrijpende VK hebt, dan kun je die ook vragen een adviesbriefje te schrijven. Kun je ook van je huisarts vragen.
Met 2 medici tegen kan de bedrijfsarts, die zelf ook twijfelt, er niet meer onderuit. Vraag - nee, eis - van de bedrijfsarts een schriftelijke mededeling. Alles wat door de telefoon is/wordt gezegd mag hij dan schriftelijk bevestigen.
Ik denk dat je nu ook een probleem kunt krijgen als je nog niks op papier hebt staan
Ja, ik weet dat ze sterk staan als ze echt willen, dus ik ga echt alles op alles zetten, geloof me!
stormy waters...
sailin'
pi_13787446
Werk weigering geloof ik niet dat ze het daarop kunnen gooien, je bent gewoon niet in staat om je werk uit te voeren vanwege je zwangerschap en je rug. Tja daar kunnen ze tegenin gaan en dreigen, maar dat zijn alleen maar lose dreigementen hoor.

Zie al ben je nog zo goed met je baas, de ware aard komt naar boven als ze het moeilijk hebben. Ik denk dat je nu wel aardig tot rust mag komen want ik geloof dat wij nu allemaal wel heel erg kwaad zijn voor je

Geniet van je warme bad, daar ontspan je hopelijk van.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:57:27 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_13790131
Nou, ik heb mijn huisarts gesproken en die vond echt dat mijn baas te ver ging. Hij zei dat ik maar tegen de bedrijfsarts moest zeggen dat hij achter me staat en dat hij mijn baas een beetje in toom moest gaan houden. Anders mag ie hem alltijd bellen. En ik heb een verwijzing gekregen naar de cesar therapie, das ook wel fijn.
pfff, ik ben meteen een stuk rustiger. Hij zei ook nog dat ik me niet druk hoefde te maken over mijn baan. En dat scheelt zeker aan stress!
Toch zit het me niet lekker natuurlijk, de rust komt pas echt na mijn gesprek met de bedrijfsarts denk ik. Magoe, het gaat wel wat beter.
Humptie is van schrik de hele dag al wakker, tis toch wat!
stormy waters...
sailin'
pi_13792324
werkgezeik komt mij erg bekend voor: wat is dat vermoeiden he!! En zeker in combi met zwangerzijn. Soms, als ik denk dat ik me verveel als wekloze zwangere, dan lees ik Belana's stukjes effe door en dan ben ik toch zo content met me saaie leventje! Werkelijk, die poortwachter slaat dan wel ERG door. En wat me altijd irriteert, is dat de mensen die echt misbruik maken van het systeem altijd wel de gaten vinden..of geen moeite hebben met het flink overdrijven van de problemen. Ikzelf heb altijd de neiging om me flinker voor te doen dan ik ben, komt ook altijd shit van! Heel veel succes Belana (en Moussy's moeder...heeft ze trouwens die tattoo's nog laten zetten MOus?)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13792371
ET, we gaan nu het kindje vasthouden he....niet gaan bloeden en stuff! Toch wel apart dat er tijdens zo'n zwangerschap echt van alles afwijkends en raar en eng toch wel normala kan zijn. Je bent eik nergens zeker van. Ik kijk wel es buikfoto's op een andere site, om te vergelijken met mijn eigen buik. Nah, dan zie ik veeeel dikkere buiken en veeeeel dunnere, zoo raar.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 16:48:56 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13792862
De algehele check-up is geweest
Vanmorgen de uitgebreide echo gehad en alles was aanwezig
Alle hersenen in het juiste formaat, de niertjes, het hartje (met alle kamers), de aorta en weet ik veel wat ie nog meer heeft laten zien. Het zag er allemaal hartstikke goed uit
Dat ik buikkie niet zo erg vaak voelde kan heel goed kloppen.... mijn placenta ligt aan de voorkant en dat werkt als een stootkussen. Komt vanzelf wel en verklaart wel meteen dat als ik 'm voel, dat ik dat meer naar de zijkant voel.
Het oude bloed kon idd heel goed van een ietwat ruwe huisarts van twee weken geleden komen..

Foto's van buikkie: (geen scanner, dus foto van foto genomen, kwaliteit niet zo geweldig dus helaas)

buikkie en profil met mijn wipneus:

een een been met een voet eraan:

Belana, wat waardeloos dat je baas zo doet.. maar gelukkig heb je de huisarts achter je. Doet me een beetje denken aan 't gezeik dat ik toen al had toen ik twee uur per dag minder wilde gaan werken in het begin omdat ik zo vreselijk moe was.. Laat je niet gek maken hoor!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 17:17:30 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_13793625
ET, wat een mooi echo foto van dat snoetje!
Ben blij voor je dat alles in orde is, dat is toch elke keer weer lekker om te horen!
Grappig van die placenta, bij mij is dat net andersom, vandaar dat ik humptie heel veel en duidelijk voel.

Ach ja, het werk. Ik ben er doodop van. Ben echt wel wat rustiger nu, dat wel. Maar de verhouding met mijn baas is volkomen verstoord nu natuurlijk. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het van de week weer gaat met de bedrijfsarts.

Nu eerst lekker weekend. Ian (kbot's zoontje van 6) is bij ons t/m dinsdag, gezellig. En nu eerst eten.

Bedankt allemaal voor jullie steun!

stormy waters...
sailin'
pi_13793919
Belana, wat een be-la-che-lijke baas heb je....en idd, die Wet Poortwachter is ronduit K.. Sterkte, laat je niet gek maken hoor!

Heb er zelf ook mee zitten kloten, met mn rsi. (Trouwens één van de redenen dak wat minder vaak opt forum ben)

E.T. leuke echo!

Lies en Grijs, het wordt nu spannend he

Voor de rest groetjes aan iedereen, lees elke dag wel mee maar reageer niet zo vaak...

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')