abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:46:49 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13716149
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 11

A.s. papa's en mama's:
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
8 december 2003: Irule25 (papa)
12 december 2003: Yfke
12 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* * 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 18-10-2003 15:02]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:47:16 #2
13151 crew  Rewimo
pi_13716164
Oh Belana, wat lekker voor je. Ik wilde net al verontwaardigd gaan reageren maar dat hoeft dus al niet meer Je baas heeft zeker toch ingezien dat het behoorlijk belachelijk was wat hij wilde Al vind ik het nog achterlijk dat ze het zo doen hoor. En ik snap eigenlijk ook niet dat die bedrijfsarts niet op zijn strepen is gaan staan Maar goed, het is in jouw voordeel opgelost zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_13716504
Fijn Belana, dat het thuis mag Nu maar hopen dat dat je nog een beetje lukt. Ik heb in de tijd voor mijn zwangerschapsverlof, toen ik in de ziektewet zat ook nog wat werk thuis gedaan. Dat viel me toen niet mee en heb ik toen op mjn tandvlees afgemaakt. Ik dacht dat alleen het reizen vermoeiend voor me was en het werk op zich niet zo. Niet dus Let in ieder geval goed op jezelf. En dat schuldgevoel moet je gewoon negeren makkelijker gezegd dan gedaan
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:45:39 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_13717933
jullie zijn allemaal zo lief! Zit hier met tranen in mijn ogen...
voor jullie!
Het zal idd evengoed wel zwaar zijn om het thuis te moeten doen, maar toch vind ik het zo beter en het scheelt mij ook veel stress.
Er moet nu echt een shitload van spullen deze kant op komen, want het betreft een soort boekhouding die ik doe.
Ow, mijn baas belde net...nou, alles wordt geregeld hoor, alles wat ik nodig heb komt deze kant op en hij was toch ook wel erg blij met deze oplossing....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:52:41 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13718144
Idd fijn dat het zo opgelost kan worden, maar hou jezelf in de gaten he!
Want het gaat idd niet alleen om het reizen, maar ook om een tijdje in dezelfde positie achter een bureau te zitten om te werken.
Dus kijk goed uit! En laat je niet gek maken! is gemakkelijker gezegd dan gedaan, weet ik, maar toch
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:53:29 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_13718171
Fijn, Belana dat het zo is opgelost.

Ik heb zelf vandaag ook thuis gewerkt. Ik vond het wel moeilijk om in mijn eentje de discipline er in te houden, maar ik heb mezelf gewoon nog een paar doelen gesteld van dingen die ik af wil maken voor mijn zwangerschapsverlof en dat helpt wel.
Toevallig moet ik op het moment werk doen dat heel goed thuis kan, dus met mijn baas heb ik afgesproken dat ik op elk willekeurig moment kan beslissen om thuis te werken. Het voordeel van thuis werken is dat ik toch even tussen de middag een uurtje kan slapen. Dat haal ik 's avonds wel weer een keer in.

Vandaag ben ik weer bij de vk geweest en mijn bloeddruk was nog steeds goed! Wel is de baby ongelooflijk druk. In één week tijd ben ik nu 3x gecontroleerd en 3x lag de baby compleet anders. Op het moment ligt hij/zij een beetje overdwars, zaterdag in een stuit en donderdag zoals het hoorde. Ik vind het vele bewegen heel erg vermoeiend. Het is natuurlijk fijn dat ik het kindje zoveel voel, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat mijn buik als trampoline wordt gebruikt .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 17:41:50 #7
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13719524
Belana, wat fijn dat de problemen op je werk uiteindelijk naar jouw zin zijn opgelost. Maar wat vreselijk dat het op zo'n manier moet zeg.

Livelink, als ik me goed herinner had jij ook zoveel gezeur op je werk. Gelukkig dat jij ook thuis je werk mag doen.

Ik ben vanmorgen weer bij de verloskundige geweest om naar het hartje te luisteren. Twee weken geleden wilde de kleine zich nog niet laten horen en vanmorgen maakte hij/zij het ook weer erg spannend. In eerste instantie was er weer niks te horen. Ik begon 'm al een beetje te knijpen. Ik vroeg of dat kwam doordat bij de echo bleek dat de placenta voorwaarts ligt. Dat zou inderdaad kunnen, maar ze wilde het toch echt horen nu. Ze zei al dat ik anders weer voor een echo naar het ziekenhuis moest. Dat leek me aan de ene kant wel leuk weer even koekeloere, maar aan de andere kant zegt ze dat ook niet voor niks. Het zou natuurlijk kunnen dat er iets niet goed is. Dus ik werd nog zenuwachtiger. Gelukkig vond ze het hartje uiteindelijk toch nog. Wat een opluchting was dat zeg. Ik moest wel erg goed luisteren, want m'n eigen hartslag was ook te horen. Maar toen ik het zelf eenmaal ook hoorde had ik een lach van oor tot oor op mijn gezicht. Nu mag ik over 3 weken weer terugkomen voor de controle. Hopelijk maakt die kleine het dan niet weer zo spannend, want dat is niet goed voor je bloeddruk.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 17:55:21 #8
13151 crew  Rewimo
pi_13719842
Mooi hè Jambo, dat hartje Ik was elke keer in tranen als ik dat hoorde (nou ja, op het laatst niet meer maar toen kreeg ik zowat elke dag een CTG ).
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 17:58:01 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_13719890
Ow gelukkig jambo, dat je het gehoord hebt! Vreselijk die spanning! Wat dat aangaat is het heel fijn als je je kindje op een gegeven moment voelt! Maar zooals livelink al zei, dat wordt dan vervolgens wel weer eens vermoeiend.

Wat mijn thuiswerk betreft, het is een klus die normaal gesproken in 1 a 2 dagen te doen is en maandelijks terug keert. Ik moet een rapportage opleveren van cijfers. Ik zal idd even de discipline op moeten brengen, dat is dan thuis weer moeilijker, maar ik wil en moet het zo snel mogelijk doen, omdat de afdeling financiele administratie zit te wachten op mijn cijfers. Het komt wel goed, ik ben gewoon allang al blij.

stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:18:58 #10
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13722215
Belana !
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:24:52 #11
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13722356
Wij hebben gisteren weer controle gehad bij de VK.
Alles was weer prima in orde, bloeddruk, groei baby, hartje, enz.
Sinds de laatste paar dagen heb ik regelmatig een zuurderig, soms wat kramperig gevoel helemaal vanonder in mijn buik. Vooral s'ochtends vroeg in bed en als ik een stukje heb gelopen. De verloskundige vertelde dat de baarmoeder al voorwerk aan het doen is, zodat de baarmoeder al wat weker wordt. Ik vind dit maar een spannend idee! Maar ze gaf duidelijk aan dat het evengoed nog een paar weken kan duren!
Is dit gevoel herkenbaar bij jullie?

Gisteravond hebben we de voorlaatste les gehad bij zwangerschapscursus. De mannen moesten ook aanwezig zijn.
Nou, Zooi en ik hebben het puffen en persen nu helemaal onder de knie hoor! Met veel gelach tussendoor!
Soms krijg ik toch wel al even de kriebels over wat komen gaat.......

dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:26:47 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13722419
Update gynbezoek.... Weer in vogelvlucht.

Allereerst gemeende excuses van de gyn over het verloop van de behandeling, dit deed me ZO ontzettend goed!!!
Een curretage had hij onder de gegeven omstandigheden ook niet uitgevoerd, maar hij vond wel dat er meer uitleg naar mij gegeven had moeten worden.
Fout van de andere gyn dus.

Gisteren ben ik het vruchtje verloren en dat werd op de echo bevestigd, baarmoeder is schoon.
Daarna verder gekeken naar de afwijkende baarmoeder, die hij nooit geconstateerd heeft (en da's gek, want ik loop er al een jaar of 10) en idd, geen afwijkende baarmoeder.....
Wat de andere gyn heeft aangezien voor een afwijkende baarmoeder blijkt het litteken van de KS te zijn, waar zich nu endiometrose ontwikkeld heeft. Dit levert in mijn geval geen vruchtbaarheidsproblemen op, wel wordt de volgende bevalling sowieso een KS ivm de kwetsbaarheid van het litteken. Daar kan ik mee leven, ik heb liever een geplande keizersnee als de gierende spoedtoestand waarmee Freek gehaald is.
Verder heb ik met de gyn afgesproken dat ik alleen nog door hem behandeld wordt (ziekte en vakantie daar gelaten) omdat ik het vertrouwen in zijn mede medici even kwijt ben. We mogen er weer voor gaan, en godzijdank word ik vlot zwanger, tenminste, de gyn vindt binnen 5 maanden erg vlot....

Hij heeft erg veel tijd aan me besteed, ik heb alles kunnen vertellen wat me dwarszat (incl. de behoorlijk traumatische tijd rond Freek's geboorte), ik ben uitgehuild en we gaan weer voor een brusje voor Freek!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:30:07 #13
13151 crew  Rewimo
pi_13722517
Hè wat fijn Leah, dat je zo'n goed gesprek hebt gehad, dat moet een hele opluchting zijn. En goed nieuws over je baarmoeder, niks mee aan de hand en schoon, hartstikke goed. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger zijn en vooral blijven

Lies, ook goed nieuws bij jou Lekker puffen samen Vantevoren is het een lacherige bedoening, maar tijdens de weeën heeft het bij mij in elk geval goed geholpen.

pi_13723954
Lekker Leah! Wat fijn dat je dus toch geen afwijkende baarmoeder hebt, scheelt veel zorgen en onrust denk ik. Nu snel weer zwanger worden en dan gaat het vast allemaal goed. Ben blij dat je je er nu wat beter onder voelt, wat is het toch belangrijk dat je je serieus genomen voelt door die artsen he, en niet alleen maar "het bloedverliesje van 1400 uur"(zoals ik een van de spoedgyns in het OLVG erover hoorde praten)
mooi he, alles
  FOK!fossiel dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:42:46 #15
2628 Karin
pi_13724479
Wat fijn Leah dat je het zo goed getroffen heb qua gyn. Fijn hoor zo'n gesprek! Wat is dat toch prettig als je serieus genomen wordt. En je hoeft nu niet gecuretteerd te worden, lekker. Kan je het nu gaan verwerken en afsluiten. Ik hoop je weer snel in het lijstje erbij te kunnen zetten.

Lies wat wordt het toch spannend! Over dat kramperige gevoel kan ik helaas niet meepraten maarja mijn baarmoeder zat nog helemaal potdicht met 42 weken, er heeft helemaal geen voorwerk plaatsgevonden. Wel fijn hoor, hoe weker de baarmoeder van te voren hoe sneller het straks allemaal gaat.

Jambo wat goed dat het hartje te horen was! En omdat je placenta aan de voorkant ligt moet je je straks niet ongerust maken dat je je kindje wat later dan gemiddeld gaat voelen (weet je dat alvast).

dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:44:25 #16
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_13724533
De beloofde foto van Demi

Toch maar even in dit topic gedaan.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:58:18 #17
37150 livelink
pi_13724909
Wat een aandoenlijke foto van Demi. Het geeft wel aan hoe vermoeiend de bevalling ook voor de baby is. Ze ziet er werkelijk uitgeteld uit. Het is echt een schatje, hoor . Nog gefeliciteerd!
pi_13724997
Wat een klein popje zeg!

Maarre.. das toch niet toevallig het ziekenhuis in Enschede he!
Ik herken het beddegoed, pakje en mutsje namelijk meteen

Screw them.
We're going home.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:03:19 #19
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_13725036
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:01 schreef CarOnline het volgende:
Wat een klein popje zeg!

Maarre.. das toch niet toevallig het ziekenhuis in Enschede he!
Ik herken het beddegoed, pakje en mutsje namelijk meteen

Ja, dat klopt

Ik ken jou ook wel...

v d Steeg

pi_13725257
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:03 schreef Funnie het volgende:

[..]

Ja, dat klopt

Ik ken jou ook wel...

v d Steeg

Haha! Ik zag het al, doe ze daar de groeten van me, ze kennen me nog wel

Jaaa jeetje, wie ben jij dan? Vaste kracht? Of uitzend?
Welke afdeling?

Screw them.
We're going home.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:14:14 #21
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_13725316
Ik was een uitzend kracht.. Werkte bij jou op de afdeling. Heb heel erg lang alleen maar nachtdiensten gedraait. Dus draaide met alle 3 de ploegen daardoor mee.

Werk jij daar niet meer? Ik dacht dat jij daar een vaste kracht was namelijk?

Maar goed erg offtopic hier.. als je msn heb mag je me wel adden tijgertjuh[at]home.nl

pi_13725404
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:14 schreef Funnie het volgende:
Ik was een uitzend kracht.. Werkte bij jou op de afdeling. Heb heel erg lang alleen maar nachtdiensten gedraait. Dus draaide met alle 3 de ploegen daardoor mee.

Werk jij daar niet meer? Ik dacht dat jij daar een vaste kracht was namelijk?

Maar goed erg offtopic hier.. als je msn heb mag je me wel adden tijgertjuh[at]home.nl

Werk er nog steeds, maar 2 dagen in de week. Vannacht nachtdienst gehad. Maar jij werkt er niet meer begrijp ik? Ik ben er erg lang uitgeweest, ivm klachten met de zwangerschap. Maar als jij alleen maar nachtdienst heb gedraaid kan ik je haast niet kennen, ik draai sinds Juni 3 ploegen. Grappig zeg

Ok ontopic maar weer

Screw them.
We're going home.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:23:48 #23
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_13725552
Ja, maar heb ook wel ochtend en middag diensten gedraait. Jij was toen zwanger van de tweeling.. en na de tweeling heb ik daar ook nog met je gewerkt.
Misschien zegt Annemiek je iets? We hadden het vaak over internet. Je had een hele leuke site van de kids
Ik ben wegens oa een verhuizing weggegaan bij hun.

Maar goed.. Ik zal nu ook weer ontopic gaan

pi_13727746
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:23 schreef Funnie het volgende:
Ja, maar heb ook wel ochtend en middag diensten gedraait. Jij was toen zwanger van de tweeling.. en na de tweeling heb ik daar ook nog met je gewerkt.
Misschien zegt Annemiek je iets? We hadden het vaak over internet. Je had een hele leuke site van de kids
Ik ben wegens oa een verhuizing weggegaan bij hun.

Maar goed.. Ik zal nu ook weer ontopic gaan

Oooooooooooo ik weet het weer! Je had iets met bear ofzo in je email he? En ging je niet naar den Haag, of woonde een vriend van je daar? Ben jij dat?? Wat leuk! Das inderdaad al een hele tijd geleden
Ok nu echt ontopic
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:47:31 #25
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_13727811
ja, dat was ik !

On topic.. Is Demi niet lief

pi_13727984
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:47 schreef Funnie het volgende:
ja, dat was ik !

On topic.. Is Demi niet lief

Ja heel lief
Tis net een elfje
Screw them.
We're going home.
pi_13732548
Jambo - 'hart'stikke goed joh!!

Belana, heel fijn dat je toch thuis mag blijven. Ik snap alleen niet dat de baas nu toch blij is met deze situatie... (Nou ja, bazen zal ik wel nooit begrijpen ) Doe je wel voorzichtig? Let op jezelf tijdens het werken of je het aankunt en kom er niet achter dat je het niet aan kon
!!

Lies, ook goed zeg! Je begint in te dalen En is meneer Lies ook goed bezig geweest? Kun je steun verwachten of zal hij straks flauwgevallen op de grond liggen?

Leah, toch fijn dat je veel begrip hebt gekregen. We weten hoe belangrijk dat alleen al is! En nu maar hopen dat je lekker snel zwanger wordt! Niets staat die nieuwe zwangerschap in de weg, dus go girl! (and husbie ) Fok! maar lekekr raak (goh, da's nu eens een toepasselijke naam voor een forum )

woensdag 8 oktober 2003 @ 09:40:16 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_13733334
Ja Bright *knikt braaf ja*..
Nee zonder dollen, ik zal daar zeker op letten.

Leah, idd fijn dat je dat begrip hebt gekregen. Ik snap heel goed dat je alleen door hem behandeld wilt! En ik hoop dat jullie snel weer in verwachting raken.

Wat een poepie die demi!!!

stormy waters...
sailin'
pi_13733553
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:06 schreef Bright het volgende:
Lies, ook goed zeg! Je begint in te dalen En is meneer Lies ook goed bezig geweest? Kun je steun verwachten of zal hij straks flauwgevallen op de grond liggen?
Ik zie het al voor me. Ik ben benieuwd hoe hij zich er doorheen slaat.

Wat een eng verhaal Leah, maar wel ontzettend fijn dat het nu weer goed is. Het lijkt me dan wel moeilijk om weer 'opnieuw' te beginnen. Succes daarmee.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 10:07:19 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_13733779
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:26 schreef Leah het volgende:
we gaan weer voor een brusje voor Freek!

Gelukkig dat er niks engs is!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 10:41:26 #31
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13734376
Hahaha, nee hoor, meneer Lies (Zooi) is nog super kalm en relaxt.
Dit kan natuurlijk helemaal omslaan bij HET moment.
Hij heeft de lessen op de cursus goed meegedaan en alle films over de bevallingen bekeken zonder flauw te vallen. Ik heb er alle vertrouwen in!
pi_13734900
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 10:41 schreef -Lies- het volgende:
Hahaha, nee hoor, meneer Lies (Zooi) is nog super kalm en relaxt.
Dit kan natuurlijk helemaal omslaan bij HET moment.
Hij heeft de lessen op de cursus goed meegedaan en alle films over de bevallingen bekeken zonder flauw te vallen. Ik heb er alle vertrouwen in!
Kijk en dat is juist zo belangrijk, als de vrouw vertrouwen in de man heeft, dan kan ze de hele wereld aan
  woensdag 8 oktober 2003 @ 11:19:26 #33
37150 livelink
pi_13735175
Leah, fijn dat je zo'n goede gyn hebt getroffen. Ik heb tot nog toe gelukkig nog met geen enkele gyn een slechte ervaring gehad, maar dat komt ook omdat er nog weinig bijzonders met mij is gebeurd. Alles was tot nog toe vrij standaard. Ik heb gisteren toevallig net een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, omdat ik met 36 weken wordt overgedragen naar het ziekenhuis (ivm keizersnede vorige keer). Ik kon alleen maar bij een arts-assistent terecht, maar dat lijkt mij voor de standaard controles ook wel voldoende.

Over vertrouwen in mijn partner gesproken. Ik ben dus wel bang voor flauwvaltaferelen bij mijn vriend. Hij kan absoluut niet tegen ziekenhuizen. Bij de meest simpele medische handelingen bij mij (zoals inwendig onderzoek, injecties en dergelijke) loopt hij al weg. De keizersnede ging goed, maar daar zat hij gewoon bij mijn hoofd en hoefde niks van de hele operatie te zien. Bovendien mocht hij al heel snel weg nadat Katja geboren was. Hij durfde de navelstreng ook niet door te knippen. Ik ben dus bang dat ik het bij een gewone bevalling voornamelijk alleen moet doen, want ik wil er ook geen ander bij.

pi_13735811
Ach, zielige lievelink. Je wilt ons er ook niet bij? Ik wil wel foto's maken hoor, kan meneer lievelink het toch zien, in z'n eigen snelheid
  woensdag 8 oktober 2003 @ 11:56:21 #35
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13736060
Livelink, misschien valt het op dat moment reuze mee!
Als hij vanboven bij jou blijft zitten hoeft hij ook niet alles te zien wat er vanonder gebeurt?
Zooi weet ook nog niet of hij de navelstreng durft door te knippen.
Hij wacht het gewoon op dat moment af.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:19:26 #36
37150 livelink
pi_13737797
Ja, ik ga er ook maar van uit dat het op het moment zelf wel mee zal vallen. Hij gaat het in ieder geval wel proberen en daar ben ik al heel erg blij mee. En ik kan me zo voorstellen dat de geboorte van je eigen kind zo ontzettend bijzonder is, dat je daarvoor al het andere opzij zet.

En Bright, ik wil er echt geen anderen bij, hoor (behalve de mensen die er beroepshalve bij moeten zijn natuurlijk). Foto's mogen ook pas gemaakt worden als de kleine er al uit is en ik er weer discreet bijlig.

pi_13740086
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:24 schreef -Lies- het volgende:
Sinds de laatste paar dagen heb ik regelmatig een zuurderig, soms wat kramperig gevoel helemaal vanonder in mijn buik. Vooral s'ochtends vroeg in bed en als ik een stukje heb gelopen. De verloskundige vertelde dat de baarmoeder al voorwerk aan het doen is, zodat de baarmoeder al wat weker wordt. Ik vind dit maar een spannend idee! Maar ze gaf duidelijk aan dat het evengoed nog een paar weken kan duren!
Is dit gevoel herkenbaar bij jullie?
Lies, dat kramperige gevoel onderin de buik herken ik wel. Ik had het gisterenavond ook. Heel vervelend en pijnlijk ook wel vindt ik. Maar dat is toch echt om alles aan het uitdijen is en klaar voor de geboorte van het kind. Overigens wil dit inderdaad niet zeggen dat het dan al snel komt want dat kan ook wel opzich laten wachten.

Belana, die baas van jouw is wel een beetje een bluffer hoor, eigenlijk had ik ook niet anders verwacht dan dat er wel wat anders geregeld zou worden, want hij zal toch zelf ook wel weten dat ie een eikel zou zijn als ie jouw elke dag zou komen ophalen. Maar hoe gaan ze dit nu doen als je echt met verlof bent, want dan zal toch echt iemand anders jouw werk moeten overnemen, hebben ze dus blijkbaar niet goed genoeg over nagedacht, want jij zou die persoon dan toch moeten inwerken. Nou ja in ieder geval kun je lekker thuis werken, dat scheelt weer en hoef je je ook niet meer schuldig te voelen.

woensdag 8 oktober 2003 @ 16:51:06 #38
24188 Belana
kloon van belana
pi_13743618
Je kan merken dat er hier geboortes dichterbij beginnen te komen, het wordt weer drukker

Lies, ik heb dat natuurlijk nog lang niet, maar het lijkt me wel spannend die krampjes, je wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt zeg, het is echt bijna zover.
Lewis, dat jij daar ook al last van hebt, wat gaat dat allemaal snel.
Nou ja, ben zelf ook alweer 25 weken onderweg...

Lewis, ik denk dat mijn baas idd in de gaten had dat ik echt niet blij met hem was en dat ie alles heeft geprobeerd om dit toch te regelen. Normaal kan ik het heel goed vinden met hem en ik dacht wel wat credit opgebouwd te hebben maar daar begon ik dus echt aan te twijfelen. Blijkt dus mee te vallen en hij is erachter dat het wel erg lullig zou zijn. Heeft ie ook nog aan de telefoon gezegd, ten minste, iets in die trant.

Livelink, gewoon maar afwachten hoe je vriend reageert, ja toch? Misschien kijkt ie niet, maar daarom kan ie er evengoed wel voor je zijn toch?

stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:30:01 #39
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13744590
Kijk net weer eens naar die lijst op eerste bladzijde en vraag me af:
"Hoe zou het nou met Noukie zijn?"

Lang niets gelezen, of ligt dat aan mij? Ben benieuwd...!
Waarschijnlijk zit Noukie lekker stilletjes te genieten van het kleine beebje dat groeit en groeit?!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 23:29:19 #40
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13754649
Vanaf vandaag mag ik thuis bevallen (ben nu dus 37 weken) .
Maar ik denk dat ik nog maar even wacht, want het bed staat nog niet 'op poten' en de babykamer is nog niet helemaal klaar (worden beide vrijdag a.s. geregeld hoop ik).

Ik moet zeggen dat ik de zwangerschap nog lang niet zo zat ben, als bij de eerste zwangerschap rond deze tijd. Waarschijnlijk komt dat omdat ik me nu (lichamelijk) wat beter voel.
Ik heb nu Cesartherapie gehad en dat heeft heel erg goed geholpen . Ik kan nu meer dan een paar weken geleden en daar durfde ik niet op te hopen. Ik hoopte alleen dat de klachten niet erger zouden worden, maar het is dus zelfs beter geworden. Zo kan ik me 's nachts gewoon weer pijnloos omdraaien (daar had ik een paar topics terug over geklaagd) en kan ik weer wat beter bukken en langer staan en lopen. Ik moet het natuurlijk niet te gek maken, maar ik ben het zwanger zijn dus nog niet spuugzat. 't Begint zelfs een beetje te wennen .

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_13757959
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:29 schreef Grijs het volgende:
Zo kan ik me 's nachts gewoon weer pijnloos omdraaien (daar had ik een paar topics terug over geklaagd) en kan ik weer wat beter bukken en langer staan en lopen. Ik moet het natuurlijk niet te gek maken, maar ik ben het zwanger zijn dus nog niet spuugzat. 't Begint zelfs een beetje te wennen .
Ik wou dat ik me zo goed voelde zeg, elke keer als ik me omdraai in bed voelt het alsof er een looien pijp aan hangt die ik mee sleur. En bukken is al helemaal een rot gevoel. En dan niet te vergeten om lang te staan, uit den boze

Klaag klaag, nou ja voor mij is het ook de eerste keer.

donderdag 9 oktober 2003 @ 10:39:59 #42
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13759093
Ik zit ook meer in een klaagfase, zo tegen het einde.
Vooral de nachten zijn vreselijk. Pijn in mijn benen, pijn in mijn buik, en inderdaad het draaien en keren.........
Lijkt me heerlijk om over een tijdje weer gewoon lekker te kunnen rollen in bed !

Wij hebben ons bed deze week ook op 'poten' gezet.
We hebben er erg om moeten lachen samen! (we hebben bijna een trapje nodig om in bed te komen!
Als ik op het randje zit dan kom ik lang niet met mijn voeten op de grond. Maar ik moet zeggen dat het uit bed komen makkelijker hierdoor gaat. Anders moest ik me rechttrekken en nu kan ik me eruit laten glijden met de zwaartekracht.

Fijn Grijs, dat je je zo goed voelt. Ik heb eerlijk gezegd ook geen oefeningen gedaan voor mijn lichaam. Misschien toch een tip voor een eventuele 'volgende keer' ooit.

donderdag 9 oktober 2003 @ 11:20:40 #43
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13759886
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:28 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ik wou dat ik me zo goed voelde zeg, elke keer als ik me omdraai in bed voelt het alsof er een looien pijp aan hangt die ik mee sleur. En bukken is al helemaal een rot gevoel. En dan niet te vergeten om lang te staan, uit den boze

Klaag klaag, nou ja voor mij is het ook de eerste keer.

Dat had ik dus een aantal weken geleden ook en het werd steeds erger.
De pijn voelde ik voornamelijk bij m'n bekken, vandaar dat ik graag doorverwezen wilde worden (dat moet de huisarts doen, de verloskundige kan dat niet).
Gelukkig had ik geen bekkeninstabiliteit. De reden dat mijn bekken zo'n pijn deed (en af en toe ook nog wel doet), is dat mijn bovenbenen iets naar binnen schijnen te staan, waardoor de spieren aan de binnenkant aan mijn bekken trekken. Met de therapie werden die spieren opgerekt en andere spieren versterkt (ik moet ook nog steeds oefeningen doen). Bovendien moet ik goed op m'n houding letten als ik sta (knieën licht gebogen, en een beetje op je voorvoeten) en als ik buk en ga staan.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 11:21:50 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_13759914
Och meiden, ik voel met jullie mee hoor. Wat dat betreft wordt zwanger zijn nog wel eens onderschat. Natuurlijk heeft de 1 er meer last van dan de ander, magoe. Sterkte in ieder geval!
stormy waters...
sailin'
pi_13760515
Zeg Grijs, je moet wel het bed verhogen hoor, anders mag je nog niet thuis bevallen (ook al wordt wel vaak nog een oogje dichtgedaan door de VK)
  donderdag 9 oktober 2003 @ 12:04:35 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13760871
Ik had net met afvegen op 't toilet een paar 'dingetjes' oud bruin zeg maar.. Niet veel, paar 'kloddertjes' van een mm of 2 a 3..

paniek? geen paniek? vk bellen? niks aan de hand?
help!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 oktober 2003 @ 12:07:25 #47
13151 crew  Rewimo
pi_13760936
E.T. als het hierbij blijft is er vermoedelijk niks aan de hand, vooral niet omdat het oud bloed is. Waarschijnlijk komt het van een klein scheurtje in de baarmoedermond, die staat erg onder spanning en wil dan weleens een beetje stuk gaan. Maar als je het erg eng vindt, bel dan even je vk, die kan je beter uitleggen hoe het komt dan ik
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:56:42 #48
3011 E.T.
pi_13763434
Geen oud bloed meer.. Nu alleen nog wat lichte krampjes.. (op de plek waar normaal de bandenpijn zit)

*iets rustiger is*

Morgen wel ff aan de vk vragen (heb dan toch uitgebreide echo)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 15:30:20 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_13766106
Ow ET, das toch ff schrikken. Ik heb er geen ervaring mee, maar het hoeft idd niks te betekenen, zeker niet als het oud bloed was. misschien gewoon ook een teken van je lijf om rustiger aan te doen???
Morgen aan de vk vragen en het is vast niks!
Kalm aan meid!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 oktober 2003 @ 15:31:56 #50
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13766152
Gewoon even nu bellen ET!
Niet omdat ik denk dat er iets aan de hand is, maar dat soort dingen moet je altijd even melden en daar is je VK voor. Dan ben je helemaal gerustgesteld, en kun je je in alle rust op de echo van morgen verheugen, en vannacht lekker slapen
  donderdag 9 oktober 2003 @ 19:55:17 #51
3011 E.T.
pi_13772828
Het oude bloed was maar heel kort.. wel daarna door de zenuwen nog wat kramperige buik gehad.
Ben om drie uur weggegaan van m'n werk (toen was er al geen spoortje oud bloed meer te bekennen) en ben thuis lekker in bed gekropen.

k bedacht me dat ik bijna twee weken geleden bij de huisarts ben geweest voor een schimmel en dat die nogal ruw met de eendebek tekeer ging, grote kans dat er toen wat bloed is vrijgekomen en dat dat nu opgeruimd wordt.

Ik heb dus niet gebeld naar de vk, ik zal 't morgen uiteraard wel melden, maar doordat ik een reden heb en 't maar zo kort duurde en zo vreselijk weinig was.. en verder zegt m'n gevoel dat 't allemaal wel goed zit. Ik hou 't wel uit tot morgenochtend 8 uur

Ga ik nu weer verder met bankhangen (best lekker trouwens, zo'n dagje relaxen )

Jubileum moderator donderdag 9 oktober 2003 @ 20:21:52 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_13773563
Zo daar ben ik weer eens.
De tijd glipt door mijn handen lijkt wel, zo druk is het hier met de thuiszorg in huis en het zorgen voor 2 kinderen.
Ik heb wel alles gelezen inmiddels (ben er 3 dagen mee bezig geweest) en heb met een lach en met ontroering al jullie "zwangere" verhalen en prachtige kinderfoto's bekeken.
Ik wou dat ik meer tijd had om iedereen iets persoonlijks toe te wensen maar er zit alweer een voeding aan te komen en ik wilde toch iets van me laten horen.
Even kort dus:
Iris is geweldig , groeit als kool en is echt een rustig krummeltje. We noemen haar "kommaatje" omdat ze zo lekker opkrult op je borst en in de box.
plaatje ter verduidelijking:

zo ligt ze alleen als we ernaast zitten hoor, anders vind ik het veel te eng
Zelfs op haar rug krult ze nog op:

Met Eva gaat het ook fantastisch goed, ze loopt sinds 5 weken los en dat is echt een geweldig gezicht.
Ze babbelt lekker, hoewel het nog beperkt is tot "papa, mama, beebietje, auto, opa, oma en Bam (bram)" maakt ze er wel hele zinnen mee met tussendoor onverklaarbare woorden.

Met mij gaat het langzaam steeds beter. De wond is niet meer zo pijnlijk en ik voel me elke dag iets beter. Ik blijf erbij dat je beter "normaal" kunt bevallen, deze herstelperiode valt me vies tegen.
Gelukkig hebben we een fantastische hulp via de thuiszorg.
Het is nog even zoeken naar een goed ritme, ik merk dat nachtvoedingen ook niet bevoordelijk zijn voor een snel herstel maar dat mag allemaal de pret niet drukken, ik geniet met volle teugen.

Ik hoop binnenkort iets meer tijd te hebben, niet alleen voor het forum maar ook voor andere contacten. Zo wil ik bijv. al weken Lies nog even bellen (sorry maar het schiet er steeds bij in), Gao even mailen (bedankt voor je pakje ) en op visite bij Belana ( ) en mailen met oa. Nausicaa, maar het lukt steeds niet.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:43:13 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_13775758
Even tussendoor, want wij zitten de matrix reloaded te kijken....
Ik spreek je natturlijk wel regelmatig, maar wat fijn om je weer even hier te zien Lois!
Kommaatje...ik snap m nu, liefffff!!!!
Lieverd, dat zeg ik irl ook al tegen je, doe nou maar rustig aan en knap lekker op. Ik kan ook niet anders dan heel rustig aan, het is niet anders.

Humptie is vanavond zo druk! Zelfs bij kbot bleef ie maar draaien en bewegen en doen (meestal gaat ie dan stil liggen). Papa maar met m praten "doe es rustig voor je mama, ga es lekker slapen dan" Maar nee hoor, nog steeds gaat het te keer in mijn buik. Dat is iets van de laatste tijd, de hele dag slapen en dan vanaf 's middags laat feest gaan vieren.
Ach, alive and kicking, das 1 ding wat zeker is.

ET, ben blij dat je je niet druk maakt, ik denk ook dat het niet zo erg is.
Veel plezier morgen bij de echo!

stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:51:40 #54
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13776041
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:47 schreef Bright het volgende:
Zeg Grijs, je moet wel het bed verhogen hoor, anders mag je nog niet thuis bevallen (ook al wordt wel vaak nog een oogje dichtgedaan door de VK)
Ja, ik weet het . Ik wist niet waar de uitleenservice zat, dus daar heb ik vanmiddag even naartoe gebeld. Blijkt het naast de peuterspeelzaal te zitten waar ik Daan vanmorgen naartoe had gebracht! Ik had het dus zo op kunnen halen. Maar goed, morgen kan ook nog wel.

Lois, leuk om weer even wat van je te horen en fijn dat het zo goed gaat met Iris (en Eva!) Vervelend dat je herstel je zo tegenvalt. Ik wens je veel sterkte toe!

pi_13776447
Grijs doe s melden in het meeting topic....
pi_13782212
Lois, een heel lief kommaatje hoor Ook fijn dat Eva het goed doet
Edit: nog een leuk fotootje van Eva en 'komaatje' Iris?
pi_13786922
Hey Lois, hehe eindelijk wat van jouw gehoort. We misten je al. Maar ja ik kan me wel voorstellen dat je het heel druk hebt als je 2 van die kleine hummeltjes hebt waarvan er eentje rondloopt Die foto ziet er wel heel lief uit hoor.

Wat ik mij afvroeg he, ik zag van de week uit een berichtje van Karin dat je al weer auto reed. Wordt dat bij jullie niet afgeraden om dit te doen na een keizersnede voor 3 maanden. Bij ons namelijk in Engeland wel en eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom dan.

Oh ja ET ben je al terug van je uitgebreide Echo, ben wel benieuwd.

Tootje, meldt jij je ook eens.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:51:09 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_13786963
vervolg op het werk verhaal...

Gisteren had mijn baas de spullen open en bloot op mijn man zijn bureau gelegd (ja, we werken bij hetzelfde bedrijf), met een briefje of hij het mee kon nemen. Dit na alle moeilijk doenerij over vertrouwelijk en bla. Dus mijn man heeft om een brief gevraagd met bevoegde handtekeningen. Toen is mijn baas het komen halen met de woorden, dan breng ik het zelf wel. (hij woont hier vlakbij)
Vanmorgen belt ie, zegt ie dat ie naar aanleiding van mijn man zijn verzoek dat is gaan proberen te regelen, maar dat dat tegen onoverkomenlijke problemen is gestuit en dat het apsoluut niet mag en nu was er een nieuwe regeling bedacht. Ik mag mijn treinkaart inleveren, maar hou wel mijn reiskostenvergoeding en daarvan kan ik dan een taxi betalen die me heen en weer brengt.
Ik stond echt perplex, kon ook eerst geen woord uitbrengen. Zei ik ook tegen hem, dat ik er even stil van werd. Daarna ben ik boos geworden en overstuur geraakt. Ik zei, ieder ander die in de ziektewet zit met een ischias, mag dat gewoon en bj mij wordt er moeilijk over gedaan terwijl ik bovendien nog zwanger ben ook! Nou, dat mocht ik niet zeggen en bovendien was dit het voorstel van de bedrijfsarts geweest, dus ik had me er maar aan te houden.
Ik was zo overstuur dat ik gezegt heb dat ik nog wel zou bellen en ik heb zo de hoorn erop gegooid waarna ik eerst eens goed in tranen ben uitgebarsten.
Daarna heb ik de bedrijfsarts gebeld, die belt me dinsdag terug, lekker vlot ja...
En ik heb mijn huisarts gebeld, die belt me vanmiddag terug en ik ga ook nog maar de vk bellen denk ik.
Van de stress heb ik inmiddels 2 harde buiken gehad en alles staat strak in mijn lijf, echt geweldig.
Ik ben zo bang dat ze het op werkweigering gaan gooien en dat ik dan mijn baan nog kwijt ben ook.
Ik weet het allemaal ff niet meer.
Mijn man is nu onderweg naar huis gelukkig.
Wat moet k hier nou toch verder mee?

stormy waters...
sailin'
pi_13787034
Belana, je hebt er niks aan maar dit is echt te absurd voor woorden....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:01:48 #60
13151 crew  Rewimo
pi_13787185
Nou ja zeg, Belana, het wordt steeds gekker! Als ik jou was zou ik, naast je huisarts en de vk ook maar eens even bellen met een bureau voor rechtshulp. Die kunnen je wel vertellen wat je baas wel en niet mag, en ook welke rechten en plichten jij als zwangere precies hebt. Ik vind het echt idioot, ik heb nog nooit zoiets gehoord Schandalig!

zit hier plaatsvervangend boos te zijn!

pi_13787191
Belana, dikke knuffel allereerst. Wat een k...zak, sorry hoor maar wat voor spelletje spelen die gasten nou eigenlijk allemaal.
Jij kunt er helemaal niks mee op het moment en je hebt er ook helemaal niks aan om je hopeloos druk te gaan maken.
Wat ik al eerder zij is dat je baas erop bedacht had moeten zijn en dus had moeten regelen dat er vervanging komt en dat heeft ie niet gedaan. Dat is niet jouw verantwoording. Onthou dit goed, hij heeft er rekening mee te houden als zijn medewerkers ziek worden dat er vervanging komt. En dan kan het nog zijn dat jij de enige bent die die baan doet, maar dan heeft hij pech gehad.

Echt maak je nou niet vreselijk druk dat heeft helemaal geen zin. De vk zal zowieso altijd achter je staan want die maken dit soort dingen vaker mee. Tja en de dokter zal ook onvoorwaardelijk achter je staan dus dat is al 2. Bedrijfsarts of geen bedrijfsarts, die bekijkt altijd nog alles van een afstandje en zal ook moeten werken in het voordeel van het bedrijf dus daar heb je nooit zo heel veel aan. Heb daar aardig wat ervaring mee

† In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:05:18 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_13787262
Lieve Belana, dit is vreselijk dat ze je zo heen en weer slingeren!! Maar is dit niet het gevolg van die wet Poortwachter? Mijn moeder, oke niet zwanger Heeft er ook gelazer mee.

Ze heeft een mega wond aan haar been en wordt tegenwoordig gehaald en gebracht om op het werk te verschijnen, waar ze maat zit te zitten omdat ze verder niks kan doen. Maar door die nieuwe wet, moeten ze een passende en aangepaste functie bínnen het bedrijf zoeken... sociaal zitten te doen met de bewoners ven het verpleegtehuis...

pi_13787292
Belana, wat een kl...zooi zeg .Dit slaat toch helemaal nergens op!
Waar is die baas van jou mee bezig zeg! Zeker de verloskundige en de huisarts inschakelen, want je moet echt aan jezelf denken. En volgens mij kan dit ook nooit op werkweigering gegooid worden, zeker niet als de huisarts erachter staat. Ik hoop dat je een beetje tot rust komt nu, en gooi je ergernissen maar bij ons hier neer.

Veel sterke

vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:07:25 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787307
Ja, dat is ook een beetje het punt, bij zo'n bedrijfsarts durf ik ook nooit alles te zeggen, maar dat ga ik nu wel doen. Ik ga echt alles uit de kast trekken. Mijn vk is op vrijdag helaas niet bereikbaar...kreeg net het antw.app.
Ik voel me zo genaaid! Ik probeer me niet druk te maken en ik probeer rustig te blijven, maar het komt iedere keer weer boven. Ik ga nu maar ff in bad liggen, proberen tot rust te komen.
misschien is dat bureau voor rechtshulp wel niet zo'n gek idee idd rewimo. pffffff, ik kan echt niet meer.
stormy waters...
sailin'
pi_13787348
Belana, als je een vriendelijke en begrijpende VK hebt, dan kun je die ook vragen een adviesbriefje te schrijven. Kun je ook van je huisarts vragen.
Met 2 medici tegen kan de bedrijfsarts, die zelf ook twijfelt, er niet meer onderuit. Vraag - nee, eis - van de bedrijfsarts een schriftelijke mededeling. Alles wat door de telefoon is/wordt gezegd mag hij dan schriftelijk bevestigen.
Ik denk dat je nu ook een probleem kunt krijgen als je nog niks op papier hebt staan
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:09:58 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787367
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:05 schreef moussy het volgende:
Lieve Belana, dit is vreselijk dat ze je zo heen en weer slingeren!! Maar is dit niet het gevolg van die wet Poortwachter? Mijn moeder, oke niet zwanger Heeft er ook gelazer mee.
Ja klopt, is allemaal wet poortwachter, het gaat er streng aan toe tegenwoordig. belachelijk ook voor je moeder!!!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:10:38 #67
13151 crew  Rewimo
pi_13787385
Rustig aan hoor, vreet je niet op, dat is slecht voor jou en de baby. Vreemd trouwens dat je vk niet bereikbaar is Bel desnoods een andere, zullen ze echt niet erg vinden. En hou in de gaten dat het een probleem van je baas is, niet van jou. Iedereen kan ziek worden en dan moet HIJ het oplossen dat het werk gedaan wordt. En dat kan hij niet zomaar gewoon bij jou dumpen!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:12:04 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_13787422
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:09 schreef Bright het volgende:
Belana, als je een vriendelijke en begrijpende VK hebt, dan kun je die ook vragen een adviesbriefje te schrijven. Kun je ook van je huisarts vragen.
Met 2 medici tegen kan de bedrijfsarts, die zelf ook twijfelt, er niet meer onderuit. Vraag - nee, eis - van de bedrijfsarts een schriftelijke mededeling. Alles wat door de telefoon is/wordt gezegd mag hij dan schriftelijk bevestigen.
Ik denk dat je nu ook een probleem kunt krijgen als je nog niks op papier hebt staan
Ja, ik weet dat ze sterk staan als ze echt willen, dus ik ga echt alles op alles zetten, geloof me!
stormy waters...
sailin'
pi_13787446
Werk weigering geloof ik niet dat ze het daarop kunnen gooien, je bent gewoon niet in staat om je werk uit te voeren vanwege je zwangerschap en je rug. Tja daar kunnen ze tegenin gaan en dreigen, maar dat zijn alleen maar lose dreigementen hoor.

Zie al ben je nog zo goed met je baas, de ware aard komt naar boven als ze het moeilijk hebben. Ik denk dat je nu wel aardig tot rust mag komen want ik geloof dat wij nu allemaal wel heel erg kwaad zijn voor je

Geniet van je warme bad, daar ontspan je hopelijk van.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:57:27 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_13790131
Nou, ik heb mijn huisarts gesproken en die vond echt dat mijn baas te ver ging. Hij zei dat ik maar tegen de bedrijfsarts moest zeggen dat hij achter me staat en dat hij mijn baas een beetje in toom moest gaan houden. Anders mag ie hem alltijd bellen. En ik heb een verwijzing gekregen naar de cesar therapie, das ook wel fijn.
pfff, ik ben meteen een stuk rustiger. Hij zei ook nog dat ik me niet druk hoefde te maken over mijn baan. En dat scheelt zeker aan stress!
Toch zit het me niet lekker natuurlijk, de rust komt pas echt na mijn gesprek met de bedrijfsarts denk ik. Magoe, het gaat wel wat beter.
Humptie is van schrik de hele dag al wakker, tis toch wat!
stormy waters...
sailin'
pi_13792324
werkgezeik komt mij erg bekend voor: wat is dat vermoeiden he!! En zeker in combi met zwangerzijn. Soms, als ik denk dat ik me verveel als wekloze zwangere, dan lees ik Belana's stukjes effe door en dan ben ik toch zo content met me saaie leventje! Werkelijk, die poortwachter slaat dan wel ERG door. En wat me altijd irriteert, is dat de mensen die echt misbruik maken van het systeem altijd wel de gaten vinden..of geen moeite hebben met het flink overdrijven van de problemen. Ikzelf heb altijd de neiging om me flinker voor te doen dan ik ben, komt ook altijd shit van! Heel veel succes Belana (en Moussy's moeder...heeft ze trouwens die tattoo's nog laten zetten MOus?)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13792371
ET, we gaan nu het kindje vasthouden he....niet gaan bloeden en stuff! Toch wel apart dat er tijdens zo'n zwangerschap echt van alles afwijkends en raar en eng toch wel normala kan zijn. Je bent eik nergens zeker van. Ik kijk wel es buikfoto's op een andere site, om te vergelijken met mijn eigen buik. Nah, dan zie ik veeeel dikkere buiken en veeeeel dunnere, zoo raar.
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 16:48:56 #73
3011 E.T.
pi_13792862
De algehele check-up is geweest
Vanmorgen de uitgebreide echo gehad en alles was aanwezig
Alle hersenen in het juiste formaat, de niertjes, het hartje (met alle kamers), de aorta en weet ik veel wat ie nog meer heeft laten zien. Het zag er allemaal hartstikke goed uit
Dat ik buikkie niet zo erg vaak voelde kan heel goed kloppen.... mijn placenta ligt aan de voorkant en dat werkt als een stootkussen. Komt vanzelf wel en verklaart wel meteen dat als ik 'm voel, dat ik dat meer naar de zijkant voel.
Het oude bloed kon idd heel goed van een ietwat ruwe huisarts van twee weken geleden komen..

Foto's van buikkie: (geen scanner, dus foto van foto genomen, kwaliteit niet zo geweldig dus helaas)

buikkie en profil met mijn wipneus:

een een been met een voet eraan:

Belana, wat waardeloos dat je baas zo doet.. maar gelukkig heb je de huisarts achter je. Doet me een beetje denken aan 't gezeik dat ik toen al had toen ik twee uur per dag minder wilde gaan werken in het begin omdat ik zo vreselijk moe was.. Laat je niet gek maken hoor!

vrijdag 10 oktober 2003 @ 17:17:30 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_13793625
ET, wat een mooi echo foto van dat snoetje!
Ben blij voor je dat alles in orde is, dat is toch elke keer weer lekker om te horen!
Grappig van die placenta, bij mij is dat net andersom, vandaar dat ik humptie heel veel en duidelijk voel.

Ach ja, het werk. Ik ben er doodop van. Ben echt wel wat rustiger nu, dat wel. Maar de verhouding met mijn baas is volkomen verstoord nu natuurlijk. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het van de week weer gaat met de bedrijfsarts.

Nu eerst lekker weekend. Ian (kbot's zoontje van 6) is bij ons t/m dinsdag, gezellig. En nu eerst eten.

Bedankt allemaal voor jullie steun!

stormy waters...
sailin'
pi_13793919
Belana, wat een be-la-che-lijke baas heb je....en idd, die Wet Poortwachter is ronduit K.. Sterkte, laat je niet gek maken hoor!

Heb er zelf ook mee zitten kloten, met mn rsi. (Trouwens één van de redenen dak wat minder vaak opt forum ben)

E.T. leuke echo!

Lies en Grijs, het wordt nu spannend he

Voor de rest groetjes aan iedereen, lees elke dag wel mee maar reageer niet zo vaak...

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 oktober 2003 @ 23:40:05 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13801263
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:48 schreef E.T. het volgende:
buikkie en profil met mijn wipneus:
[afbeelding]

een een been met een voet eraan:
[afbeelding]

pi_13802384
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

I second that.
mooi he, alles
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 08:38:51 #78
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13804799
ET en Swets wat een ontzettend mooie echo van het hoofdje. En gelukkig is alles goed.

Belana wat een l*l van een baas heb je. Als het mijn baas was geweest had ie allang de pot op gekund. Gelukkig staat de huisarts achter je. Hopelijk kan je het een beetje van je afzetten, en ondertussen gewoon genieten van je zwangerschap.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_13805198
...de wipneus is alvast binnen, nu nog de krullen! We krijgen trouwens allebei een jongen (sorry Swets)!

Clauwhee, beterschap!

DANYEL EN THIJS
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 10:38:10 #80
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_13805491
Was ik ook maar weer eens, zit nie echt lekker in me vel, maar denk moet nu maar weer ff hier gaan kijken.

Belana, las je verhaal over het werk, pfffffff erg leuke baas heb je. Hoop dat je er volgende week meer geluk hebt en dat het gesprek bij de bedrijfsarts wat oplevert. Sterkte ermee...

&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 10:44:32 #81
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13805540
ET, wat een prachtige echo's. Zo'n duidelijke foto van het gezichtje!!
pi_13810263
Lies hoe is het met jouw, alles nog goed. Jij bent nu toch 38 of 39 weken ?

ET die eerste echo scan kan ik wel aardig goed het kindje zien. Bij die 2de moet ik echt goed kijken. Maar gelukkig gaat alles gewoon goed met jouw en de baby. Werkte het nog die muziek doos bij je buik te houden

zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:49:28 #83
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13811759
Hoi Lewis, dit weekend ben ik 38 weken!
Ik moet zeggen dat ik het allemaal heel spannend vind nu.
Je hebt toch het gevoel dat het elk moment zo ver is, terwijl je ook weet dat het nog een paar weken kan duren.
Ik kan niet goed meer uit de voeten. Een stukje lopen wordt toch echt een probleem. Mijn buik gaat steeds meer pijn doen.
Regelmatig heb ik steken helemaal vanonder en ook dat zeurderige gevoel komt regelmatig terug. Het voelt allemaal heel raar en ik krijg er soms een beetje de zenuwen van.

Aan de andere kant is het niet zo dat ik nu enkel op de bank zit te wachten tot het zo ver is. Ik geniet nog steeds van de dagen thuis en van de rust. Soms denk ik: laat nu maar komen! Op andere momenten denk ik: ik wil/durf nog niet! Heel dubbel allemaal .
Maar begint voor meerderen op te schieten nu, wat dat beteft zit het straks weer allemaal dicht op elkaar!

zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:03:08 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_13813096
Ow Lies, wat spannend idd!
ik kan me je gevoel ook zo goed voorstellen! Ik heb dat zelf ook steeds, dat aan de ene kant verlangen naar je kind en aan de andere kant nog even genieten van de rust.
Het lijkt me wel zwaar zo die laatste loodjes! Ze zeggen dat je er op die manier op een gegeven moment echt aan toe bent, en dan bedoel ik de bevalling. Rustig aan meid!
stormy waters...
sailin'
pi_13813396
Hoi Lies, ik kan het me ook wel voorstellen, ik ben nu 31 weken en dus gaat het ook al aardig hard, ik geniet ook nog lekker van de rust hoor, we krijgen het straks allemaal druk genoeg. Als ik het zo lees van al die anderen die al een kindje hebben dan denk soms ook wel van heerlijk ik heb nog even Het wordt steeds zwaarder ook en die buik is ook al aardig aan de dikke kant. Ik vindt het vooral moeilijk om te staan, dan voel ik het heel erg in mijn onderrug en mijn heupen. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger.

Maar het wordt wel steeds spannender hoor, trouwens er zijn inderdaad weer aardig wat mensen die moeten bevallen. Leuk, dan hebben we weer wat F5 toetsen te verslijten

Hey Belana, gaat het weer een beetje met jouw

zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:28:47 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_13813516
Heej Lewis! Ja, gaat weer beter. Na heel veel slapen en lekker rustig aan doen vandaag. Dat gesprek met mijn huisarts heeft me erg goed gedaan. Dank je!
Tja, voor jouw schiet het evengoed ook op he! Ik ben dit weekend 25 weken en vind het al zwaar met staan en lopen (ok, ok, ik weet het, komt door die rug), maar ik heb ook echt wel last van die buik en die moet nog zoveel groeter groeien, pffff.
Jij moet ook lekker rustig aan doen hoor!
Ik wil wel eens een buik foto van jou en van Lies....

edit: ik heb zelf het goeie voorbeeld gegeven en een recente foto in het buikentopic gezet...

stormy waters...
sailin'
pi_13813631
Ik heb er eentje van afgelopen week. Die zal ik vanavond wel in het buiken topic zetten, eerst even uitvogelen hoe ik die link moet maken.

Maar goed dat je weer wat kalmer bent, dat geklooi met je werk kun je nu echt niet gebruiken. Maar ik weet zeker dat dat wel goed komt, kan me ook wel voorstellen hoor dat je je zo druk maakte. Het is echt helemaal niet leuk zoiets.

zaterdag 11 oktober 2003 @ 21:39:58 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_13816033
Als je een foto wilt plaatsen moet ie al ergens online staan, want je hebt een URL nodig om m te plaasten, maar anders kan Karin daar misschien mee helpen.
Als ie wel online staat kun je de URL plaatsen tussen [img] en [/img].
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben

Lijkt me leuk een foto!

stormy waters...
sailin'
pi_13816297
Ik had al bij jouw afgekeken ja, en het is gelukt hoor
Ze staan in het buikentopic
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:24:16 #90
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13817806
Belana, wat een gedoe op je werk zeg! Veel succes met alles. Krijg je ook fysiotherapie o.i.d. voor je rug?

Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest. Alles is ok. Het baby'tje is ingedaald volgens de verloskundige. Nu had ik sinds donderdagavond plotseling moeite met lopen (niet met staan, 't was wat anders dan de pijn waarvoor ik cesartherapie had), dus ik denk dat het toen ingedaald is. Ik vind het nu wel spannend worden, want een tweede (of 'volgend') kind hoeft niet weken van tevoren in te dalen (maar dat kan natuurlijk wel). Ik verwacht nu eigenlijk niet dat ik nog 4 weken hoef te wachten...

Vandaag is de babykamer eindelijk af en ben ik heel druk bezig geweest met het wassen van kleertjes en beddegoed. Zojuist ook even de doos met (o.a.) hydrofiel-luiers opgezocht en gevonden. Die moet ik ook nog maar even wassen.

'k Geloof dat we er bijna klaar voor zijn .

zondag 12 oktober 2003 @ 10:15:48 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_13823283
Oe Grijs, wat spannend! Want ook een 2e is spannend lijkt me...
Lekker dat het kamertje af is. Lijkt me heerlijk, lekker alles wassen en klaar leggen. Nou, we wachten met spanning af hier!!

Ik krijg Cesarthrapie, net als jij hbt gehad. Heb ik wel eerder gehad voor ischias, dus is bekend voor me. Even weer de oefeningen ophalen. Misschien is het ook wel anders als je zwanger bent.

stormy waters...
sailin'
pi_13823901
Spannend Grijs, nog maar 4 weekjes. Als we allemaal gewoon op tijd zijn met bevallen dan hebben we de aankomende 3 maanden zo'n beetje wel elke week of 2 weken een geboorte hier.

We hebben volgens mij wel mazzel dat we niet in die stik hitte met dikke buiken lopen. Dat lijkt mij nou echt helemaal 10x niks hoor.

zondag 12 oktober 2003 @ 12:11:42 #93
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13824453
Fijn Grijs, dat de kleine al is ingedaald.
En toch wel een geruststelling dat het kamertje er nu helemaal klaar voor is! Het is echt aftellen nu he! Ben benieuwd wie er het eerste mag!
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:12:31 #94
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13824467
Oh ja, foto van mijn buik is gemaakt. Zooi moet me alleen nog even helpen deze te plaasten in het buiktopic!
pi_13842511
E.T. wat kunnen ze toch veel zien op zo'n scan he Gelukkig is alles goed.

Wij 'wisten' eigenlijk dat het een meisje zou worden toen werd gezegd dat het koppie iets kleiner en het buikje iets groter was dan gemiddeld. Dat in combinatie met een snellere hartslag... Dus, als je nog niet weet wat het wordt, dan kun je er zo achter komen (maar of je dat wilt...)

pi_13842654
Thuis gaat het goed, Elise groeit als een baby (niet als kool, anders wordt ze zo groen ), er is slechts 1 probleem:
de knip bij m'n vrouw is wat gaan ontsteken. En dat terwijl ze altijd goede hygiene heeft... Aan de vagina-kant is er niks aan de hand. Het probleem zit 'm aan de andere kant van de knip. Ze is 'linksonder' ingeknipt en de meest links-onderste centimeter (van de 5 centimeters!) is nu ontstoken. Het is een beetje open en er komt een klein beetje geel-groenachtig 'spul' uit, maar niet veel.
Ze neemt nu nog vaker een soda-badje en zorgt voor creme Bioforce (schrijf ik het goed?)
Heeft nog iemand tips hiervoor?

Trouwens, als het binnen 2 dagen niet minder wordt, gaan we naar de dokter. (want iedereen zal toch zeggen dat we daarnaartoe moeten )

maandag 13 oktober 2003 @ 13:42:11 #97
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13848349
Volgens mij kun je daar je VK voor bellen, mw. Bright zit nog in de kraamtijd.

-edit- groen =pus=ontsteking, zou ik persoonlijk geen twee dagen mee rond blijven lopen.

pi_13849094
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:42 schreef Leah het volgende:
Volgens mij kun je daar je VK voor bellen, mw. Bright zit nog in de kraamtijd.

-edit- groen =pus=ontsteking, zou ik persoonlijk geen twee dagen mee rond blijven lopen.

Maar 't contact met de VK was al afgelopen. Misschien komt dat ook doordat we door 't ziekenhuis zijn overgenomen. De VK is 2x langsgekomen en daarmee was de kous af.
Het is een lichte ontsteking, met wat soda-badjes gaat dat normaalgesproken ook over, dus waarom nu niet...
We kijken het wel aan, eventueel morgen dan maar naar de dokter (om je gerust te stellen )
pi_13850633
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 14:10 schreef Bright het volgende:

[..]

Maar 't contact met de VK was al afgelopen. Misschien komt dat ook doordat we door 't ziekenhuis zijn overgenomen. De VK is 2x langsgekomen en daarmee was de kous af.
Het is een lichte ontsteking, met wat soda-badjes gaat dat normaalgesproken ook over, dus waarom nu niet...
We kijken het wel aan, eventueel morgen dan maar naar de dokter (om je gerust te stellen )

Volgens mij kan je verloskundige tot 6 weken na de bevalling nog wel bellen voor dit soort dingen ook al ben je medisch geworden. Ik zal er persoonlijk ook niet te lang mee blijven rondlopen. Anders krijg je straks een lelijk litteken. Sodabadje is een goed idee. En regelmatig spoelen met water. Als het erg pijnlijk is kan ze er een koude kompres tegen aanhouden.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:08:26 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_13850784
Bright, ik geef de dames gelijk, niet mee rond blijven lopen!!!

Nou vraag ik me 1 ding af, misschien een domme vraag en ik ben er niet eens aan toe, maar hoe doe je dat, sodabadjes?
Ik zie dat helemaal niet voor me.
Ik nog aan Lois gevraagd, maar die snapte het eigenlijk ook niet.

Hier verder alles redelijk rustig hoor, even de stad in geweest, dat is een net leuke wandeling, in de stad even erens wat eten en dan weer terug, gaat net.
Mijn chef heeft mijn man nog steeds niet terug gebeld, het is toch echt onfatsoenlijk he?

stormy waters...
sailin'
pi_13850947
Hey Belana, ik zat het me een tijdje geleden ook af te vragen over zo'n sodabadje. Ik kan me wel voorstellen dat je het bad laat lopen maar ja, sodabadje Hoe groot zijn die, is het een teiltje ofzo, of gebruiken de vrouwen gewoon het kinderbadje hiervoor.

Enne ja inderdaad, die baas heeft blijkbaar andere dingen die belangrijker zijn. Toch wel vreemd dat hij dan vorige week zo liep te pushen om je op het werk te krijgen. Nou ja ik ben misschien wel te sarcastisch maar ik vind het gewoon een minne rotstreek, want hij zou voor jouw op moeten komen, hij is verdorie je baas. Prutser is het, zo dat is eruit

pi_13851036
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:08 schreef Belana het volgende:
Bright, ik geef de dames gelijk, niet mee rond blijven lopen!!!

Nou vraag ik me 1 ding af, misschien een domme vraag en ik ben er niet eens aan toe, maar hoe doe je dat, sodabadjes?
Ik zie dat helemaal niet voor me.
Ik nog aan Lois gevraagd, maar die snapte het eigenlijk ook niet.

Als je een bad hebt dan vul je die met een klein laagje water en wat soda en dan kan je daar in gaan zitten.
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:27:54 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_13851385
Nou, gelukkig hebben wij een bad, dus hier is het geen probleem, maar als je dat nou niet hebt?

Tja, Lewis, het is idd een prutser! Ach, ik probeer me er niet te druk over te maken...

stormy waters...
sailin'
pi_13851805
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:15 schreef Quinny het volgende:

[..]

Als je een bad hebt dan vul je die met een klein laagje water en wat soda en dan kan je daar in gaan zitten.

Juist; eerst een laagje (heel) heet water, los daarin de soda op, da's het gemakkelijkst. Daarna verder vullen tot een acceptabele hoogte en temperatuur. Lekker een kwartiertje tot een half uur in zitten met een boekje o.i.d. en klaar is kees (In dit geval MevrouwBright)

Het grootste probleem: MevrouwBright heeft te weinig geduld (Ja, daar ben je lekekr mee!)

maandag 13 oktober 2003 @ 15:48:02 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13851994
Oef, het lijkt me toch niet echt prettig.
Als ik vroeger een wondje aan mijn vinger had moest ik ook met mijn vinger in een soda-badje, maar dat moest wel met kokend heet water. Dat was aan mijn vinger al pijnlijk, laat staan aan je... nou ja, jullie weten wel wat ik bedoel.
pi_13852201
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:41 schreef Bright het volgende:

[..]

Juist; eerst een laagje (heel) heet water, los daarin de soda op, da's het gemakkelijkst. Daarna verder vullen tot een acceptabele hoogte en temperatuur. Lekker een kwartiertje tot een half uur in zitten met een boekje o.i.d. en klaar is kees (In dit geval MevrouwBright)

Het grootste probleem: MevrouwBright heeft te weinig geduld (Ja, daar ben je lekekr mee!)

Ik ken dat. Ik kan ook niet rustig douchen bang dat Daan gaat huilen of zo. Maar misschien is het een idee dat jij even met Elise gaat wandelen of een boodschap doen zodat ze wat meer tijd aan haar zelf gunt.
  maandag 13 oktober 2003 @ 16:04:18 #107
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13852504
quote:

[..]

Je hoeft mij niet gerust te stellen hoor... dat moet je helemaal zelf weten, al wacht je een week, 't is mijn onderkant niet.
Als je strax aan de antibiotica moet ben je verder van huis, ivm je BV.

Het valt me op dat je constant om advies vraagt dat je vervolgens bestrijdt. Ik hou er dus ook mee op, je moet maar gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is, dat heb je toch allang beslist.

pi_13853427
effe tussen door : wie er nog op zoek is naar een box, bedje etc... mail me effe T staat hier nu mega in de weg

(ps als dit hier niet mag, sorry.................)

Groetjes

Stout

pi_13865810
quote:

[..]

Niet aankijken, morgenvroeg bellen(straks nog een zeerdere onderkant en litteken wat irritant wordt)
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_13867037
bright sleep die vrouw van je direct mee naar de dokter.

Mijn hechting is losgescheurd en ontstoken geraakt geraakt en je wil niet weten hoeveel pijn dat heeft gedaan al die dagen/weken erna en hoeveel hinder ik daar NU (anderhalf jaar later dus!!) nog steeds van heb.

pi_13867433
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:53 schreef Quinny het volgende:

[..]

Ik ken dat. Ik kan ook niet rustig douchen bang dat Daan gaat huilen of zo. Maar misschien is het een idee dat jij even met Elise gaat wandelen of een boodschap doen zodat ze wat meer tijd aan haar zelf gunt.

Gisteravond heb ik haar naar bad gestuurd (nee, geen typefout ) en daar heeft ze inderdaad ong. 1 voeding in gezeten, dus zo'n 15 minuten. Nou ja, beter dan niet..

We hebben zo'n spuitflesje dat tegen wondinfecties is, dat erop gespoten. Vanochtend vond ze het beter aanvoelen, maar ja, dan kom je pas net uit bed he...
Gisteravond nog gekeken, maar het is niet echt erger geworden (gelukkig!) maar ik heb haar al gewaarschuwd dat als het er vanavond erger uitziet, of ze heeft toch weer veel last, ze morgen gewoon naar de dokter wordt gestuurd. Eventueel maak ik wel een afspraak voor haar!

Oh, wees ook maar niet bang dat ze er geen tijd voor krijgt hoor! Ik probeer haar zoveel mogelijk taken uit handen te nemen (als ik thuis ben natuurlijk)

pi_13867455
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 16:04 schreef Leah het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet gerust te stellen hoor... dat moet je helemaal zelf weten, al wacht je een week, 't is mijn onderkant niet.
Als je strax aan de antibiotica moet ben je verder van huis, ivm je BV.

Het valt me op dat je constant om advies vraagt dat je vervolgens bestrijdt. Ik hou er dus ook mee op, je moet maar gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is, dat heb je toch allang beslist.

Is dat zo? Dan spijt mij dat ; ik vraag inderdaad om advies, misschien als een soort van vergelijking. Het is niet de bedoeling dat ik jullie adviezen de grond in boor, alleen ben ik (zijn wij) natuurlijk niet verplicht ze op te volgen.
Ik besteed wel degelijk aandacht aan julie adviezen hoor! En ik hoop dat jullie die nog lang willen geven, ongeacht of ze worden opgevolgd of niet
pi_13867460
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 03:50 schreef Knorretje het volgende:
bright sleep die vrouw van je direct mee naar de dokter.

Mijn hechting is losgescheurd en ontstoken geraakt geraakt en je wil niet weten hoeveel pijn dat heeft gedaan al die dagen/weken erna en hoeveel hinder ik daar NU (anderhalf jaar later dus!!) nog steeds van heb.

Ja, we moeten voorzichtig zijn. Daarom: als het vanavond niet beter wordt, dan verplicht ik morgen een doktersbezoek! Ik zal jou ervaring als extra argument gebruiken - thanks
pi_13869045
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:32 schreef Bright het volgende:

[..]

Ja, we moeten voorzichtig zijn. Daarom: als het vanavond niet beter wordt, dan verplicht ik morgen een doktersbezoek! Ik zal jou ervaring als extra argument gebruiken - thanks

tja je moet het zelf weten natuurlijk, of in dit geval je vrouw zij is het die er nog jaren last van kan hebben of de keuze moet maken er weer een paar spuiten in te laten zetten om de hechting open te snijden, te ontsmetten en weer te hechten. En van voor af aan weer met rust, tijd en spoelbadjes de wond kan gaan laten genezen (wat een twede keer zo snel erachteraan 6 weken kan duren) Het is maar waar je voor kiest.
  FOK!fossiel dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:55:46 #115
2628 Karin
pi_13871187
Hoe ging het gesprek met de bedrijfsarts Belana? of was dat niet vandaag?
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:26:19 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_13871926
Dat soort instanties werkt zo geweldig...
Ik ben dus niet gebeld en kreeg net na 2 uur bellen eindelijk iemand te pakken daar. Hij zit vanaf 10 uur al in bespreking...
Nou, ik moet zo naar de cesartherapie, dus ik ben van half 2 tot half 4 niet bereikbaar, dus dat schiet lekker op!
Ik zit hier al zo te zenuwen!
Maar jullie horen het hoor als ik hem gesproken heb!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:05:32 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_13879426
Nou, het is 5 uur geweest en ik ben niet gebeld...

Moet je het eens flikken om er niet te zijn als ze jou moeten hebben!
Ik vind dit echt belachelijk!
Morgen maar weer verder met bellen naar ze dan he...
ik had om half 4 zelf ook nog gebeld, kreeg ik weer zo'n mutsje die zei dat hij net met iemand bezig was, maar hij zou me echt nog bellen hoor!
Nou, dat merk ik...

stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:59:53 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_13881445
Nou, ik had iets te vroeg wat gezegd, want om 10 over 5 ging de telefoon alsnog.
Ik heb het hele verhaal uit de doeken gedaan en hij vind het erg onbehoorlijk en hij staat ook achter me en ik moest me niet druk maken want een zwangere vrouw moet zich zeker niet gaan lopen opwinden en hij was er voor mij en niet voor het bedrijf en bij zo'n baas als deze, ach, zo'n baas moest het dan maar oplopen.
Pfffffffffffffff, wat ben ik opgelucht!!!
Nu morgen het GAK nog, maar dat komt vast ook wel goed.
Het GAK heeft tegenwoordig het "toezicht" op zwangere vrouwen die in de ziektewet raken schijnt en hun uitspraak is dan ook bindend.
Nog heel lief, de bedrijfsarts zei nog dat ie me nog wel graag wilde zien als de baby geboren was!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:41:12 #119
13151 crew  Rewimo
pi_13882370
Gelukkig dat de bedrijfsarts achter je staat, Belana. Nu zal het allemaal wel in orde komen
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_13882575
Gelukkig maar Belana dat het gesprek zo ging. Dan hoef je je ook niet echt meer druk te maken, want je baas kan zo niks beginnen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:39:06 #121
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13883855
Belana!
pi_13891229
Leah, Beertje_, Belana en vooral Knorretje (voor het sharen van je ervaring): bedankt, mijn vrouw heeft gister de dokter opgebeld en die is langsgekomen.
Hij (een broekie, dus het viel me mee dat'ie niet ging blozen ) heeft het met een spuit schoongemaakt en we moeten er betadine opdoen.
Als het donderdag niet beter gaat, dan nogmaals bellen, dan zal'ie wel rigoreuzere maatregelen nemen.
Ze heeft hem langs laten komen omdat ze (natuurlijk) met Elise zit en weinig tijd tussen kolven, voeden, visite (ja, die kwamen ook...), slapen, eten, wat ze ook allemaal moet doen (een werkdag is gemakkelijker!)

Mijn verontschuldigingen als jullie je raad in de wind geslagen zagen worden (Is dit een goede Nederlandse zin), maar het zal vast allemaal goed komen.
Oh ja, de VK is dus echt klaar, we moeten echt naar de huisarts (maar de VK zit 1 km van ons huis ende huisartspraktijk maar 300 meter, dus een eigen keuze is snel gemaakt)

pi_13893361
Goedemorgen allemaal, toch wil ik nog even wat zeggen. Als mensen hier om raad vragen wil toch niet zeggen dat je het gelijk op moet volgen. Je kunt het toch in ogenschouw nemen, dat wil niet zeggen dat iemand genegeerd wordt al bedoel je het nog zo goed.

Maar goed verders ontopic, ik ben van de week bij de vk geweest. Alles was goed, ze hebben bloed geprikt voor zwangerschaps suiker. Daar weet ik natuurlijk de uitslag nog niet van. Urine was goed, baby's hart was goed en verders probeerde ze me uit te leggen hoe je kunt voelen hoe een baby erbij ligt. Opzich wel moeilijk, maar ja zij is getraind dus zij weet dat allemaal wel.

woensdag 15 oktober 2003 @ 11:12:21 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_13893541
Ach, mij maakt het niet uit of iemand raad opvolgt hoor
we zijn allemaal volwassen enzo.
Ik geloof dat Bright wat met een eigenwijze mevrouw Bright te maken had...

Lewis, lekker dat alles in orde is. Is er een reden dat ze op suiker gaan controleren? Heb je ergens last van? Of is dat routine?
Ik moet morgenavond weer en vanaf dan zal ik wel om de 3 weken moeten denk ik.
ik ben ook heel benieuwd hoe de baby erbij ligt, hoewel ie zich suf draait natuurlijk, maar misschien kan ik ook leren het te voelen. Lijkt me wel leuk, want ik wet nu nooit wat ik vast heb
Humptie begint nu wel zo sterk te worden dat het af en toe gewoon zeer doet dat geschop! Gisteren had ik echt het idee dat er een voet naar buiten kwam...

stormy waters...
sailin'
pi_13893618
Lewis, je hebt helemaal gelijk (Wat mij betreft: punt erachter - back to topic )

Wel fijn dat't goed gaat, maar ik snap niet waarom ze niet direct zien of je suiker hebt.
Bij onze VK werd de urine elke keer gecontroleerd op suiker en zwangerschapsvergiftiging. Het bloed kon ook direct worden gecontroleerd op ijzer en op suiker. (Gelukkis was alles steeds goed, alleen de 1e keer een beetje weinig ijzer)

Volgende keer moet je even vragen of ze weten waar de moederkoek ligt. Ik hoorde pas op TV dat die aan de voorkant zat en daardoor was de baby moeilijk te voelen (Alleen aan de zijkanten wilde die weleens schoppen of zo)

pi_13893684
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:12 schreef Belana het volgende:
...
Ik geloof dat Bright wat met een eigenwijze mevrouw Bright te maken had...

Ik denk dat de controle op suiker ook routine is hoor. Veel sukses morgenavond (alvast )

quote:
...
Humptie begint nu wel zo sterk te worden dat het af en toe gewoon zeer doet dat geschop! Gisteren had ik echt het idee dat er een voet naar buiten kwam...
Leuk he Je hebt soms bijna het idee dat je het voetje kunt vastpakken
pi_13893867
Belana, dat is routine hoor, je hebt namelijk verhoogde kans om suikerziekte te krijgen als je zwanger bent. Maar het bloed testen ze niet meteen hier. Dat wordt in het ziekenhuis gedaan.

En ja af en toe gaat mijn arm een beetje omhoog
Van de week voelde ik zijn rug en armen. En ik denk dat ik bijna zijn handje vast had. Tenminste zo voelde het. Echt leuk is dat. Het voelt nu echt zo dat er een mensje inzit die zich constant ligt om te draaien.
Nou begrijp ik ook wel waarom zwangere vrouwen vaak over hun buik heen voelen. Ik doe het zelf ook, maar ja je kunt ook die bewegingen niet negeren toch, ik vindt het echt heel speciaal en zal dit ook nooit vergeten.

pi_13893998
Bij mijn vk was controle op suiker geen routine hoor, en al die andere dingen ook niet. Er is de eerste keer bloed geprikt voor bloedgroep en een paar ziektes. En mijn hb is twee keer gecontroleerd. Moest alleen over een staafje plassen toen mijn bloeddruk te hoog was. Later toen ik bij de gyn onder controle kwam werd natuurlijk wel steeds urine en bloed gecontroleerd, maar het is niet standaard vk-procedure.
mooi he, alles
  woensdag 15 oktober 2003 @ 11:39:44 #129
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13894206
Bij mij is mijn urine ook nooit getest door de VK.
Ik heb daar eens naar gevraagd, en toen zei ze dat zij de groei van het kindje en de bloeddruk goed in de gaten houden en dat ze daar een hoop van af kunnen lezen. Ik blijf het maar raar vinden dat ze toch niet eens verder onderzoeken.

Ik blijf het vaak moeilijk vinden om te voelen hoe de kleine nu precies ligt in mijn buik. Zelfs nu de baby is ingedaald kan hij/zij nog van de ene naar de andere kant draaien. Maar het blijft inderdaad heel bijzonder om een knietje of een voetje langs je hand te voelen gaan! Soms vind ik de gedachte zelfs een beetje eng, het idee dat er echt een mensje in mijn buik aan het bewegen is!

Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden van hevige buikkrampen. Ik had echt even het idee: nu gaat het beginnen!
Maar elke keer ben ik toch weer in slaap gevallen en nu lijkt het ook weer helemaal rustig. Ik vind die onzekerheid wel moeilijk hoor: wanneer voel je nou dat het echt begint! Bij elk krampje zit je toch even te wachten.

woensdag 15 oktober 2003 @ 11:41:52 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_13894261
Als je het mij vraagt is controle op suiker hier idd niet standaard, maar misschien ook wel, ik weet het niet. Ik heb het volste vertrouwen in mijn vk!
Ja, Lewis, het is idd heel bijzonder zo'n kindje in je buik. Ik kan er wel eens over klagen, maar ik zal het idd ook nooit vergeten.
Ik vind het ook altijd erg grappig dat gedraai enzo, ondanks dat het er nu wat harder aan toe gaat moet ik er nog steeds erg om lachen.
Het is zo gezellig!
stormy waters...
sailin'
pi_13896140
Ah meiden, tja ikke woon in Engeland he, en hier is het echt standaard om bloed te laten prikken rond de 30 weken voor suiker en andere dingen. Goh het verschilt toch echt wel veel per land wat ze wel en niet doen dus.
pi_13896244
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:39 schreef -Lies- het volgende:
Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden van hevige buikkrampen. Ik had echt even het idee: nu gaat het beginnen!
Maar elke keer ben ik toch weer in slaap gevallen en nu lijkt het ook weer helemaal rustig. Ik vind die onzekerheid wel moeilijk hoor: wanneer voel je nou dat het echt begint! Bij elk krampje zit je toch even te wachten.
Hmmpf Lies, het lijkt er toch op dat je aardig op weg bent dan, braxton higgs weeen. Ik kan me wel voorstellen dat ik ook zal zitten wachten over 7 weken. Eigenlijk heb ik het nu al vaak dat als ik krampen heb dat ik denk van o shit het zal toch niet. Van de week dat ik aan het winkelen was, werdt ik er gewoon echt even niet goed van en moest ik even stoppen. Naja Lies, als het begint dan heel veel sterkte. Trouwens dat geldt natuurlijk voor iedereen die al bijna zover zijn.

Grijs jij ook hoor, voor jouw is het toch de tweede, dus je weet al wat je zo ongeveer te wachten staat.

woensdag 15 oktober 2003 @ 14:01:44 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13897366
Nog even....
Het gaat er mij niet om of iemand een advies opvolgt, dat doe ik zelf ook niet als het me niets lijkt. Het ging me er meer om dat als je advies geeft (waar op dat moment expliciet om gevraagd wordt), Bright meteen terugroept waarom ie dat niet doet, en waarom dat een slecht advies is. Dat stoort me, maar dat is iets heel anders als het advies wel of niet opvolgen.

Maar goed, zo belangrijk is het allemaal niet , maar ik voelde me toch even geroepen om er nog iets over te zeggen.

Belana.... spannend hoor!!
Ik heb met Freek weken zo gerommeld, en toen het uiteindelijk echt begon heb ik nog uren volgehouden "dat dit het niet was".

woensdag 15 oktober 2003 @ 14:16:28 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_13897657
Nou, het GAK staat ook achter me en die had nog wat toe te voegen: Mijn baas heeft weinig te zeggen want het GAK betaald mij 100%, dus daarvan konden ze makkelijk een uitzendkracht in dienst nemen!
HAH! I win!
Ik ga maar eens mailen met mijn baas...

leah..het is niet ik die op alle dagen loop maar Lies

stormy waters...
sailin'
pi_13898672
Gelukkig Belana, . Helemaal top.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 16:47:21 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13900686
Oeps.....

Zo zie je maar, zo druk met mezelf te verklaren dat je iets over het hoofd ziet . Sorry, Lies!

pi_13900709
En nu op naar een zorgeloos leuke zwangerschap Belena, geniet er maar lekker van(tot zover het kan natuurlijk )
  woensdag 15 oktober 2003 @ 17:42:38 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_13901584
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 16:48 schreef beertje_ het volgende:
En nu op naar een zorgeloos leuke zwangerschap Belena, geniet er maar lekker van(tot zover het kan natuurlijk )
Dat lukt hoor! Nu wel weer!
En allemaal weer bedankt voor de steun! It always helps!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 oktober 2003 @ 21:46:34 #139
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13906016
Een beetje feeststemming in Huize Spindizzy vandaag. We hebben het eerste gedeelte van de adoptieprocedure achter de rug. Vandaag was de laatste van 6 verplichte voorlichtingsmiddagen. Volgende onderdeel is het gezinsonderzoek door de Raad van Kinderbescherming maar dat zal pas volgend jaar beginnen. We hebben nog een lange, lange weg te gaan maar we zijn weer een stapje dichterbij...

(Mijn post gaat dan wel niet over zwangerschap en al helemaal niet over geboorte maar wel over kinderen krijgen dus volgens mij is het wel op zijn plaats in dit topic. Zo niet hoor ik het wel)

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_13906062
wow, Spindizzy, wat spannend! Dit lijkt me zeker op z'n plaats in dit topic...

houdt ons op de hoogte....! (en vertel eens wat meer...)

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 15-10-2003 21:49]

pi_13906075
Welkom Spindizzy!

Volgens mij is je verhaal hier goed op z'n plek, het lijkt mij erg leuk om jullie ervaringen te horen hier!!

Gefeliciteerd met het volbrengen van deze stap!!!

Edit: stomme zin weggehaald.

Zolang er was is, is er leven.
  FOK!fossiel woensdag 15 oktober 2003 @ 21:59:27 #142
2628 Karin
pi_13906333
Welkom Spindizzy!
Je verhaal is hier inderdaad zeker op zijn plek maar mocht je je toch niet helemaal thuisvoelen hier of de behoefte hebben om een apart topic over adoptie te openen kan dat natuurlijk ook.

Wat interessant een adoptie, heb ik nog nooit van dichtbij meegemaakt, ook nog nooit op het forum over gelezen. Hoe zijn jullie tot deze keuze gekomen? Hoe verloopt die procedure precies? Gaan jullie adopteren uit het buitenland? Ik vind dit wel heel interessant en ik denk nog veel meer Fokkers met mij. als ik te veel wil weten of te persoonlijk wordt moet je het gewoon zeggen hoor maar dit zijn zomaar dingetjes die in mij opkomen

En natuurlijk gefeliciteerd met het aankomend ouderschap!

woensdag 15 oktober 2003 @ 22:07:20 #143
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13906576
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 21:49 schreef Dinus het volgende:
Jullie zijn misschien niet zwanger maar toch wel in blijde verwachting, toch???
Blijde afwachting vooral Want dat is het vooral, wachten, wachten en nog eens wachten.

In het kort ons verhaal tot nu toe: ik heb al zolang als ik me kan herinneren kinderen gewild. Veel kinderen, ik zag mezelf in gedachte al aan de eettafel zitten met een stuk of 6 kotertjes. En ik wilde voor elk kind dat ik zelf kreeg er eentje adopteren. Toen ik mijn man tegenkwam bleek hij er net zo over te denken.
8 jaar geleden ben ik gestopt met de pil (en werken) in afwachting van de eerste zwangerschap....Tja, die kwam niet. We maakten ons er nog niet heel druk om, we zouden wel zien wat er zou gebeuren. We waren het er al wel over eens dat we perse niet wilden dokteren. We zouden de dingen nemen zoals ze waren.
Maar na een poosje is het wachten op een zwangerschap echt wel leuk geweest. Vooral als iedereen om je heen wel kinderen krijgt. Dan word je ook wel met je neus op de feiten gedrukt: dat zul jij niet meemaken. Die uitblijvende menstruatie niet, dat tweede streepje niet, de ochtendmisselijkheid niet, de dikke buik niet, enz. enz. Voor je dan aan adoptie kunt gaan denken zul je eerst afscheid moeten nemen van je zwangerschapsdroom. Daar gaat ook nog best wat tijd overheen maar een kleine 2 jaar geleden was het dan zover: de aanvraag ging op de post. Dan ben je er zo vol van: we gaan eindelijk een kindje krijgen. Later. Heel veel later. Over een paar jaar. Aan het eind van een hele lange wachtlijst. *Slik*.

Anderhalf jaar later: Joepie! We mogen eindelijk iets gaan doen. Niet meer zitten en afwachten maar echt aan de slag. De verplichte voorlichtingscursus. Heb er heel erg tegenop gezien maar het bleek gelukkig reuze mee te vallen. Er kwamen toch nog wat dingen naar voren waar we zelf nog niet aan gedacht hadden en waar we wel nog even over moesten praten. De voorlichting was verdeeld over 6 middagen trouwens. En die is nu dus achter de rug. Ben blij, opgelucht, toch wat emotioneel en ook nog wel wat gefrustreerd omdat het toch nog zoveel meer wachten inhoudt.

woensdag 15 oktober 2003 @ 22:10:34 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13906667
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 21:59 schreef Karin het volgende:
Welkom Spindizzy!
Je verhaal is hier inderdaad zeker op zijn plek maar mocht je je toch niet helemaal thuisvoelen hier of de behoefte hebben om een apart topic over adoptie te openen kan dat natuurlijk ook.
Bedankt voor het welkom Ik heb getwijfeld over een apart adoptietopic maar eigenlijk wilde ik liever tussen de 'dikke buiken'. Als jullie het verder goed vinden iig....
pi_13907005
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:07 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Blijde afwachting vooral Want dat is het vooral, wachten, wachten en nog eens wachten. >>> knip

Ik dacht dat het stom van me was om te schrijven "in blijde verwachting" maar leuk om te lezen dat jullie het toch al zo voelen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2003 @ 22:33:07 #146
13151 crew  Rewimo
pi_13907319
Spindizzy, wat fijn voor jullie dat jullie een kindje krijgen! Ook al is het op een andere manier dan de meeste mensen. Lijkt me wel moeilijk hoor, al dat wachten, zeker nadat je al een aantal jaren op een eigen - nee, dit wordt ook je eigen kindje - laat ik maar zeggen: op een zwangerschap hebt gewacht. Uit welk land gaan jullie adopteren? Mag je daar trouwens zelf je voorkeur voor uitspreken? Allemaal vragen (ik heb er nog veel meer) waar je niet op hoeft te antwoorden als je niet wilt hoor
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 22:40:20 #147
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13907490
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:33 schreef Rewimo het volgende:
Uit welk land gaan jullie adopteren? Mag je daar trouwens zelf je voorkeur voor uitspreken? Allemaal vragen (ik heb er nog veel meer) waar je niet op hoeft te antwoorden als je niet wilt hoor
Wil best antwoorden hoor. Ik krijg bij het gezinsonderzoek nog veel persoonlijker vragen voor mijn kiezen
Mijn man en ik wilden gelijk al dolgraag uit India adopteren. Om verschillende (compleet onlogische) redenen: eten is lekker, taal klinkt prachtig en de mensen zijn prachtig. Maar met adoptie mag je lekker je hart volgen en om rare redenen een voorkeursland uitkiezen En ja: je mag niet alleen een voorkeur uitspreken. Je moet zelfs! Je mag nl maar voor 1 land op een wachtlijst staan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2003 @ 22:44:13 #148
13151 crew  Rewimo
pi_13907615
India, ja dan zie ik ook hele mooie kindertjes voor me

Ik ga dus maar verder met vragen Heb je invloed op de leeftijd en het geslacht van het kindje? Mag je daar ook voorkeur voor aangeven?

De broer van mijn schoonzusje heeft drie kindjes uit China geadopteerd. Eerst twee meisjes en bij het derde kindje hebben ze bewust gekozen voor een kindje met een lichte handicap. Ze hebben nu een prachtig zoontje erbij met een hazelipje, maar dat komt helemaal goed

woensdag 15 oktober 2003 @ 22:59:02 #149
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13908080
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:44 schreef Rewimo het volgende:
Heb je invloed op de leeftijd en het geslacht van het kindje? Mag je daar ook voorkeur voor aangeven?
Op de leeftijd heb je een beperkte invloed. Je mag bij het samenstellen van je 'eisenpakket' een minimale en maximale leeftijd opgeven. Kinderen ouder dan 6 jaar komen sowieso niet in aanmerking voor adoptie in nederland (teveel geestelijke bagage). Babies zijn zeldzaam. Wij gaan onze voorkeursleeftijd leggen tussen minimaal 1 jaar en maximaal 4. Voor de eerste, bij de tweede zien we wel weer opnieuw hoe we erover denken

Geslacht mag je in principe geen voorkeur voor aangeven. Het kan zijn dat het land als eis stelt dat het niet mag of anders de vergunninghouder. Maar indirect heb je daar wel invloed op door het kiezen van een bepaald land. Bijv. uit India zijn 99% ofzo van de adoptiekinderen meisjes. China heeft ook een hoop meisjes.

quote:
Eerst twee meisjes en bij het derde kindje hebben ze bewust gekozen voor een kindje met een lichte handicap.
Aangezien ik zelf een kleine handicap heb (ben geboren zonder linkerhand) ga ik zeker niet moeilijk doen over eventuele handicaps van mijn kinderen. Nee hoor, bij een zwangerschap heb je er ook nix over in te brengen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2003 @ 23:02:20 #150
13151 crew  Rewimo
pi_13908175
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:59 schreef Spindizzy het volgende:
Aangezien ik zelf een kleine handicap heb (ben geboren zonder linkerhand) ga ik zeker niet moeilijk doen over eventuele handicaps van mijn kinderen. Nee hoor, bij een zwangerschap heb je er ook nix over in te brengen
Da's waar Van je kind houd je sowieso
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:09:20 #151
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13908417
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Da's waar Van je kind houd je sowieso

Toen ons nichtje werd geboren heb ik ontdekt dat het echt niet uitmaakt uit wiens buik het komt. Ervan houden en er voor door het vuur gaan doe je toch wel.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 07:43:52 #152
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13912031
Spindizzy wat fijn dat jullie in blijde afwachting zijn. Jullie gaan een spannende tijd tegemoet.

Rewimo, was de broer van je schoonzusje op tv geweest toen ze hun derde kindje op Schiphol gingen halen? Ik meen me nl. te herinneren dat er een tijdje geleden bij een tv programma een gezin was dat hun derde kindje op ging halen en dat dat kindje een hazenlipje had. Ze hadden toen bewust gekozen voor een kindje met een handicap, omdat die hier betere kansen zou hebben m.b.t. operaties e.d.

pi_13912140
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 21:46 schreef Spindizzy het volgende:
Een beetje feeststemming in Huize Spindizzy vandaag. We hebben het eerste gedeelte van de adoptieprocedure achter de rug. Vandaag was de laatste van 6 verplichte voorlichtingsmiddagen. Volgende onderdeel is het gezinsonderzoek door de Raad van Kinderbescherming maar dat zal pas volgend jaar beginnen. We hebben nog een lange, lange weg te gaan maar we zijn weer een stapje dichterbij...

(Mijn post gaat dan wel niet over zwangerschap en al helemaal niet over geboorte maar wel over kinderen krijgen dus volgens mij is het wel op zijn plaats in dit topic. Zo niet hoor ik het wel)

Is wat mij betreft op de goede plaats hoor! Tenslotte zijn jullie ook 'in verwachting', net zoals vele anderen hier
We zullen met jullie hopen dat het allemaal niet te lang duurt; jullie 'in verwachting zijn' duurt iig. al langer dan die van de zwangeren hier, noem het dan maar een olifantendracht of zo

In ieder geval welkom hier in de club!

Belana, natuurlijk proberen we je te steunen, dat spreekt voor zich. Daarom is het ook weleens jammer dat we elkaar alleen hier kennen. Maar je krijgt gelukkig ook steun van mensen irl

pi_13912176
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:59 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wauw! Dat is een mooie stelling; zo had ik het nog nooit bekeken, maar je hebt natuurlijk hardstikke gelijk!
Al die mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je een kindje wilt adopteren dat een 'lichte' handicap heeft zijn nu gelijk uitgeluld (hoop ik). Tijdens de zwangerschap probeer je zo goed mogelijk te leven zodat het kind gezond ter wereld komt, maar garanties bestaan niet op dit vlak. Dat geldt ook bij adoptie.
pi_13912218
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 07:43 schreef Jambo het volgende:
Spindizzy wat fijn dat jullie in blijde afwachting zijn. Jullie gaan een spannende tijd tegemoet.

Rewimo, was de broer van je schoonzusje op tv geweest toen ze hun derde kindje op Schiphol gingen halen? Ik meen me nl. te herinneren dat er een tijdje geleden bij een tv programma een gezin was dat hun derde kindje op ging halen en dat dat kindje een hazenlipje had. Ze hadden toen bewust gekozen voor een kindje met een handicap, omdat die hier betere kansen zou hebben m.b.t. operaties e.d.

* herinnert zich de emotionele uitzending; Bright en vrouw zaten met tranen omarmd op de bank
  donderdag 16 oktober 2003 @ 08:44:13 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_13912320
Hoi Spindizzy! Heel erg welkom hier!
Joh, ik weet niet wat spannender is, zwanger zijn of adopteren? Ach, het komt bijna op hetzelfde neer. Alleen moeten jullie wel lang wachten.
Ik vind net als iedereen dat je er hier prima tussen past, natuurlijk!
Ik ben nu al nieuwsgierig wat jullie krijgen, een meisje of een jongen.
(niet zeggen hoor natuurlijk als je het weet, doe ik ook niet )
stormy waters...
sailin'
pi_13912464
Spindizzy, ik vindt het juist reuze interessant om te horen hoe het allemaal gaat verlopen met de adoptie. En ik heb ook veel respect voor mensen die hiermee door gaan, want het is inderdaad een lange weg om te gaan. Maar alvast sterkte ermee, en ik zal alles met grote interesse lezen hoor. En natuurlijk ben je welkom hier dat spreekt voor zich. Als je een appart topic gaat openen dan zal er misschien zo weinig inkomen omdat je een van de weinige bent die adopteert. Dus dan ben je hier beter af denk ik.

Belana, wat goed dat het GAK ook niet moeilijk doet, nou dan kan je baas natuurlijk van alles en nog wat zeggen maar dat heeft dus compleet geen zin meer voor hem

[Dit bericht is gewijzigd door Lewis.de.boxer op 16-10-2003 09:11]

donderdag 16 oktober 2003 @ 10:00:21 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_13913459
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 08:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Belana, wat goed dat het GAK ook niet moeilijk doet, nou dan kan je baas natuurlijk van alles en nog wat zeggen maar dat heeft dus compleet geen zin meer voor hem
Nee, goed he! *gna gna*
Want ja, ik heb altijd een goede verhouding gehad met mijn baas, maar hij heeft er nu zelf voor gezorgd dat ik apsoluut geen respect meer voor hem heb. Ik heb gistermiddag gemaild aan hem en ook weer niks terug gehoord...uiteraard!
Ik heb nu rust en daar ben ik heel blij mee.
Alles goed met jou ook?
stormy waters...
sailin'
pi_13913585
Mwa, ik zit op het moment op mijn werk, ben heel erg moe en heb pijn in mijn rug. Dus ik ga zo even paracetamollen.

Eigenlijk ben ik gewoon zo eigenwijs geweest om gisteren thuis te veel te doen, en dus nu met de gebakken peren zit. Het is zo makkelijk he om anderen wijze raad te geven, maar zodra ik dan zelf aan de beurt ben dan denk ik oh nog even dit doen dan. Met als gevolg.....

Nou ja, ik heb vanmiddag reflexologie afspraak, dus maar even volhouden.

donderdag 16 oktober 2003 @ 10:28:47 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_13914107
Mmmmmmm, doe jij wel een beetje rustig aan! Je bent dus wel 31 weken in verwachting he....!!!
Foei Lewis!
Wat is reflexologie? Of is dat voetreflexologie? dat ken ik wel.
stormy waters...
sailin'
pi_13914839
Ja dat is voet reflexologie, dat doen ze op het werk. Ze hebben bij ons ook physio en een dokter, tandarts enz... Maar voetreflexologie schijnt goed te zijn voor de baarmoeder, die steeds meer open zou gaan staan zodat het kindje als het geboren wordt meer ruimte zou hebben. Dit kun je natuurlijk ook bereiken met yoga of andere therapieen. Maar ik heb gewoon de mazzel dat we een masseur hebben op het werk

En gelukkig zit ik alleen maar op het werk, dus ik kan niet te veel bewegen nu.

donderdag 16 oktober 2003 @ 11:29:12 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_13915432
Ow ja, nou dat ken ik dus wel. Ik ben op die manier wel eens behandeld voor mijn darmen en ik moet zeggen dat dat erg goed hielp. Heeft met drukpunten te maken die op je voeten zitten die in verbinding staan met organen ofzo. Nou, lekker hoor! Ook geweldig dat dat bij je werk zit! Maar toch moet je rustig aan doen!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2003 @ 11:32:24 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_13915512
Mijn bevalling van René is zo in werking gezet
pi_13916144
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:29 schreef Belana het volgende:
Ow ja, nou dat ken ik dus wel. Ik ben op die manier wel eens behandeld voor mijn darmen en ik moet zeggen dat dat erg goed hielp. Heeft met drukpunten te maken die op je voeten zitten die in verbinding staan met organen ofzo. Nou, lekker hoor! Ook geweldig dat dat bij je werk zit! Maar toch moet je rustig aan doen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2003 @ 11:56:39 #165
13151 crew  Rewimo
pi_13916178
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 07:43 schreef Jambo het volgende:
Eh nee, niet dat ik weet. Ik heb er tenminste niets over gehoord, mijn schoonzusje had dat vast wel verteld
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2003 @ 12:32:44 #166
13151 crew  Rewimo
pi_13917097
We hebben trouwens nog een adoptiekindje in de familie Franks nicht en haar vriendin hebben een jongetje geadopteerd. Zij waren het eerste lesbische paar in Nederland dat een kindje geadopteerd heeft, hij komt uit Amerika trouwens
  donderdag 16 oktober 2003 @ 12:38:25 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13917219
Iedereen bedankt voor het warme welkom

Wij zijn de eerste in de familie trouwens die gaan adopteren. Aan allebei de kanten dus we hadden er zelf ook totaal geen ervaring mee.

donderdag 16 oktober 2003 @ 16:03:26 #168
37150 livelink
pi_13922681
Allereerst, Spindizzy van harte welkom. Vrienden van mij hebben hun hele adoptieprocedure afgerond, dus die zijn in afwachting van een telefoontje uit Brazilie. Uit hun verhalen heb ik wel begrepen dat het adopteren van een kindje vooral een kwestie is van heel veel geduld.

Bij mij begint het nu allemaal wel echt te worden. Ik heb dinsdag mijn laatste dag gewerkt, dus ik ben nu officieel met zwangerschapsverlof. Vandaag ben ik voor het laatst bij de vk geweest. Alles was goed, alleen ligt de kleine toch weer in een stuit. Het heeft nog wel twee weken de kans om zijn/haar definitieve positie te bepalen, maar ergens ga ik er toch van uit dat dit weer een stuitligging zal worden.

De kraamzorg is ook net geweest voor een gesprek, dus voor mijn gevoel begint het nu toch allemaal wel serieus dichtbij te komen, hoewel ik toch nog 6 weken te gaan heb. Volgende week gaan we nog een weekje naar Centerparcs. Daar heb ik wel erg veel zin in, zeker met dit mooie herfstweer.

Grijs en Lies, voor jullie begint het nu al echt hard op te schieten. En Luckepuk, hoe gaat het nu met jou? Is de kleine al een beetje tot rust gekomen? Ik hoop het voor je. En ook van Meaghan hebben we al lang niks meer gehoord. Ik ben wel benieuwd hoor naar jullie laatste loodjes.

pi_13928106
Welkom spindizzy

Hoe is het nu met Mevr. Bright??

pi_13929607
Spindizzy, welkom hier en erg leuk dat je je verhaal met ons wilt delen

Livelink, petje af hoor, een drukke baan, een dochter om te verzorgen en een huishouden wat ondertussen gewoon doorgaat, ik zou het iig niet trekken. Maar nu kun je dan eindelijk genieten van je zwangerschapsverlof en kun je lekker op je gemak naar de bevalling toeleven.
Maar jouw kleine ligt momenteel in een stuit, weet je al of het dan alsnog een stuitbevalling kan worden, of wordt het sowieso een keizersnede? Voor ons kwam het ook even dichtbij, tot twee weken geleden lag de baby in een onvolkomen stuit en dat heeft me heel wat slapeloze nachten bezorgd. Gelukkig is beeb gedraait en ligt ie sinds vorige week goed, tenminste als ie niet weer gedraait is, want het is, nu nog steeds met 37wk, een behoorlijke woelkont.
Verder gaat alles wel redelijk, alleen voel ik me, logisch natuurlijk, erg belemmerd door de alsmaar groter en zwaarder wordende buik hellup, hoe groot moet, of beter gezegd, kán ie nog worden!!??..
Ben behoorlijk ongeduldig en érg nieuwsgierig naar hoe dit kindje eruit zal ziet, dus van mij mag het eerdaags gebeuren

pi_13935196
hallo allemaal!!!

Lang niks van me laten horen hier.. maar wilde toch even een update doen! Beeb zit nog waar beeb hoort te zitten, inmiddels ben ik helemaal lamlendig van alle pijntjes en auwtjes... de voorweeen blijven maar gaan en komen en inmiddels is het alleen nog waggelen ipv normaal lopen...

Ik heb volgens mij heel wat berichten gemist hier... en ik ga een poging wagen om alles nog na te lezen... maar plees dont shoot me als ik er niet aan toe kom...

Inmiddels heeft mijn ma in het ziekenhuis gelegen(ernstig afgevallen, woog nog 32 kilo, ze is zwaar longpatient en had de keuze: opgenomen worden of de geb. van haar 1e kleinkind niet meer meemaken) maar die is weer thuis en alles is daarmee ook aan de betere hand. Verder hier nog wat gezeur en gestress momenteel over een afgewezen WAO voor hubbielief (hijs notabene net als mijn ma zwaar longpatient maar volgens het GAK niet ziek, advokaten zijn er al mee bezig) en ben ik zelf ook nog eens snotverkouden aan het worden. Beebje ligt mooi op schema qua groei (net onder de gemiddelden dus netjes) en die heeft het nog naar zijn/haar zin daarbinnen. De namen zijn ein-de-lijk uitgezocht en de kaartjes zijn ook besteld! Ik heb ook nog een foto van mij met 35 weken zwangerschap (afgelopen zaterdag dus) en die zal ik zo even in het buikentopic neergooien. Ik ga mijn best doen wat vaker te reageren/lezen hier nu ik me iets beter voel en eigenlijk toch niets anders kan doen dan computeren. *smakker allemaal*

Oja.. Livelink?? diak is afgevallen hier, we gaan definitief voor het WKZ

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 06:29:14 #172
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13936753
Hallo allemaal. .

Deze ochtend zijn Lies en ik bijzonder trotse ouders geworden van een wolk van een zoon, genaamd Thomas.

Thomas is geboren om 4:15 met een gewicht van 3840 gram.

Details volgen later, alles is keurig in orde, Thomas en Lies maken het prima. Bevaling was gigazwaar, Thomas is uiteindelijk gehaald met een vacuumpomp, zonder verdere complicaties. Het is het mooiste ventje wat is ooit gezien heb. .

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  FOK!fossiel vrijdag 17 oktober 2003 @ 07:11:17 #173
2628 Karin
pi_13936787
Liesbeth en Michel van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Thomas!
Toch een jongen! Had ik niet verwacht. Mooie naam ook Thomas.
Vervelend zeg zo'n zware bevalling.
Zooi bedankt voor het snelle vertellen maar we geloven het pas echt als er foto's zijn natuurlijk

vanmorgen heel even snel email checken en zag een berichtje van Zooi om 06.29, dat kan haast niet anders als een berichtje dat het geboren is

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 oktober 2003 @ 07:33:44 #174
13151 crew  Rewimo
pi_13936826
Welkom Thomas

Lies en Zooi, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Gauw foto's en andere wetenswaardigheden plaatsen hoor

vrijdag 17 oktober 2003 @ 07:45:17 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13936864
Lies en Zooi!
Wow!
Van harte!
Geniet van Thomas!

En gooi er snel wat foto's op!?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 07:52:55 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_13936892
Lies en Zooi, heel hartelijk gefeliciteerd met Thomas!
Het was dus toch begonnen!
Idd vervelend dat het zo zwaar was, maar gelukkig maken ze het allebei goed! Ik ben heel blij voor jullie!

Luckepuck, doe maar rustig aan en sterkte met alle zieken om je heen!
(ik ga nu even naar je buik gluren)

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:09:15 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_13936956
Ik vergeet in de feestvreugde te vertellen dat ik zelf gisteravond naar de vk was en dat alles weer in orde was. bloeddruk 130/75, baarmoeder op de goeie hoogte (de stagaire kon m eerst niet vinden, maar er zit ook nogal veel lucht in mijn buik, de vk zelf had me zo, maar zij is ook al 30 jaar in het vak als je het mij vraagt)
Enfin, alles tip top en over 3 weken terug.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:12:49 #178
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13936972
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 06:29 schreef Zooi het volgende:
Hallo allemaal. .

Deze ochtend zijn Lies en ik bijzonder trotse ouders geworden van een wolk van een zoon, genaamd Thomas.

THOMAS

Blauwe en Liesbeth zo ontzettend van harte gefeliciteerd en ontzettend veel liefs !

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_13937076
Gefeliciteerd zooi en vrouw / vriendin

Daar gaaat je xbox tijd

Leuke naam thomas

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_13937371
Jaahaaa, de baby-boom is begonnen!
Gefeliciteerd Lies en Zooi. Ben erg benieuwd naar de verhalen en de foto's. Let op, nu gaat het grote genieten beginnen!!
mooi he, alles
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:28:12 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13937588
Gefeliciteerd Lies en Zooi!

Dus al dat gerommel was toch niet voor niets.
Klinkt idd als een zware bevallig, dus Lies, laat je nog even lekker verwennen joh, en geniet lekker van Thomas!

Jubileum moderator vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:29:18 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_13937603
Lieve Liesbeth en blauwe,
van harte gefeliciteerd met Thomas!
Ik hoop dat Lies snel een beetje bijkomt van de zware bevalling en dat we snel foto's kunnen bewonderen van jullie zoon!
grappig, Voc en ik hadden nog gewed wat het zou worden, we dachten allebei een meisje
Eva ♥ en Iris ♥
pi_13937609
Gefeliciteerd
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:34:44 #184
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13937683
Gefeliciteerd met jullie Thomas
pi_13937816
Gefeliciteerd Lies en Zooi!! Leuke naam, Thomas. Sterk lekker aan en geniet er van!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:29:25 #186
40958 ETC
Six Bullets...
pi_13938685
Thomas bij het zien van zijn vader

Put me back in.. PUT ME BACK IN!!!

Ja Thomas, ik schrok ook de eerste keer van je vader hoor.

Geintje . Lies en Mies, van harte gefeliciteerd!!!!

Yoohoo!.... I'll make you famous!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:32:03 #187
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_13938724
quote:
Hallo allemaal. .

Details volgen later, alles is keurig in orde, Thomas en Lies maken het prima. Bevaling was gigazwaar, Thomas is uiteindelijk gehaald met een vacuumpomp, zonder verdere complicaties. Het is het mooiste ventje wat is ooit gezien heb. .

Zooi Ontzettend gefeliciteerd man aan jou en je vrouw namens mij en Quinny

Thomas

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:35:29 #188
50538 Moogle
Kiss me Goodbye
pi_13938798
quote:
Hallo allemaal. .

Zooooi

Gefeliciteerd dude !

That's by far the most Kupo post I've ever read!
pi_13938880
Gefeliciteerd Zooi! Prachtige baby!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13938922
Gefeliciteerd, Zooi! En mevrouw Zooi ook, natuurlijk!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:43:09 #191
37150 livelink
pi_13938957
Lies en Zooi, van harte gefeliciteerd met Thomas! Rust maar lekker uit met z'n drieen van die zware bevalling.

Meaghan, ik hoop dat de kleine nog snel even draait in de komende weken, net zoals die van jou heeft gedaan. Als die dat niet doet, weet ik eigenlijk nog niet wat ik ga doen. Ik heb altijd gezegd dat ik bij weer een stuitligging dan maar direct voor een geplande keizersnede ga kiezen, maar nu dat realiteit wordt, begin ik toch weer te twijfelen. Voorlopig steek ik dus nog maar twee weken mijn kop in het zand en ik zal er over na gaan denken zodra het aan de orde is.

Luckepuk, had je nog speciale redenen om af te zien van het Diak? Bij mij wordt het nu definitief wel het Diak. Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe kraamsuites eigenlijk. Het WKZ hoorde bij ons niet tot de keuzemogelijkheden. Het schijnt dat dat regionaal bepaald is.

Belana, fijn dat alles goed was bij de vk. De baby heeft dus gelukkig niet te lijden gehad van al die stresserige werktoestanden.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:48:13 #192
38703 3MinuteHero
Big brain ...
pi_13939045
quote:
WAAN-ZIN-NIG gefeliciteerd !!!!! .
... fart.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:57:48 #193
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13939235
Hoera! Er is weer een geboren!
Lies en Zooi, heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Thomas!

Joene, de eerste tijd slaap een baby heeeeel veel, dus tijd om te gamen heeft ie heus nog wel, hoor

pi_13939335
Lies en Zooi van harte gefeliciteerd met jullie zoon
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:07:44 #195
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13939464
Zooi en Lies, gefeliciteerd! .
Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_13939692
Lies en Zooi van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Thomas, dus ik had toch gelijk dat Lies al begonnen was. Goh ik moest vanmorgen nog aan haar denken hoe het nou met haar was, omdat ze zich gisteren geloof ik niet gemeld had.

Luckepuck jeetje joh bij jullie loopt ook niet alles op rolletjes zeg. Nou maar hopen dat met jouw en de baby wel alles van een leien dakje gaat. In ieder geval goed om weer wat van je te horen en sterkte ook met je moeder, want dat is natuurlijk niet zo fijn allemaal.

Belana, gelukkig is bij jouw alles gewoon goed met de baby. Dus gewoon vooral zo doorgaan he

Enne Livelink, ik hoop dat je baby nog even goed gaat liggen, lijkt me niet zo'n pretje om een keizersnede te ondergaan. Dat maakt het voor jouw alleen nog maar zwaarder. Dus even goed toespreken dat kind he.

Meaghan, gelukkig gaat bij jouw ook alles goed. En ja zwaar het zo tegen het einde. Ik moet nog 8 weken maar mijn rug en heupen gaan steeds trager, dus moet ook veel laten. Nou ja joh je weet waar je het voor doet zullen we maar zeggen. Sterkte met de laatste loodjes.

Zo nou heb ik iedereen wel weer gehad. Oh nee, Grijs meldt je ook even, dat hoort het zo tegen het einde

pi_13939945
Zooi en Lies, ook hier feli! . .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:40:21 #198
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13940290
OOEEEEHHHH.. YES!!

Gefeliciteerd, veel plezier! Of hoe je dat ook zegt.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_13940746
Lies en Zooi, Gefeliciteerd met Thomas.

Geniet lekker van de kraamtijd en laat jullie goed verwennen.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:02:59 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13940813
Jaaaaa! Het was dus toch begonnen!

Lies en Zooi, van harte met jullie zoon, ik hoop dat Lies vlot weer opknapt en dat jullie lekker kunnen genieten van de kraamtijd.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:14:16 #201
30488 coolbabe
My little pwny
pi_13941095
Lies en Zooi, van harte gefeliciteerd met Thomas
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:17:09 #202
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13941184
Iedereen onwijs bedankt voor de felicitaties. .

Even heel snel (nooit geweten dat het krijgen van een kleine zoveel drukte met zich mee brengt) hierbij 2 foto's.

Lies wil graag zelf alle details vertellen, dus dat laat ik dan ook maar aan haar over. Zoals het er nu naar uit ziet moet ze iig nog 1 tot 2 dagen in het ziekenhuis blijven, maar ik neem aan dat ze daarna er uitgebreid voor zal gaan zitten.

Thomas en Mama Lies:

Thomas met Papa Zooi:

pi_13941372
Cool!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:24:52 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13941394
*smelt* *schiet vol* en nog maar een paar van die emotionele dingen.

*zucht*

vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:30:00 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_13941505
Ow wat ie ie mooi!
Wat zien jullie er lief uit, zo vol trots kijkend!!!
Ow, ik kan tegenwoordig geen pasgeboren baby zien zonder tranen in mijn ogen te krijgen...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:41:33 #206
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13941806
Blauwe... oooo wat ontzettend mooi!!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:43:19 #207
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13941848
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:17 schreef Zooi het volgende:

Cute

Van harte Michel en Liesbeth, .

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_13941856
Ohh wat een mooie baby die Thomas En weer helemaal trotse ouders op de foto is altijd leuk.

Hij heeft trouwens ook aardig wat haren op zijn hoofdje.

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:47:22 #209
7074 moussy
kuttekop
pi_13941927
Liesbeth & Michel, gefeliciteerd met jullie mooie mannetje!!
pi_13941953
Oooh, wat een mooi ventje is Thomas
Wat zijn ze toch ook betoverend mooi hè als ze zo pasgeboren zijn

Lies en Zooi, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetje!!

Wat vervelend dat de bevalling niet zo soepeltjes verliep, maar uiteindelijk is alles gelukkig
goedgekomen en kunnen jullie nu lekker genieten van Thomas.

Ikke wil ook..!!

pi_13942630
*RATMt*

Leuke foto's!

Gefeliciteerd.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_13942807
Wat een lief en mooi kereltje!! Logisch hoor, die trotse blik!
  Jubileum moderator vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:11:22 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_13943953
Geweldig!! Goed gedaan Liesbeth
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:20:32 #214
3011 E.T.
pi_13944217
Sommige dingen kan die Blauwe toch best aardig

Mooi mannetje! Gefliciteerd Blauwe en Lies!

pi_13944369
Gefeliciteerd Zooi en Lies!
Thomas is prachtig.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:22:26 #216
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_13945789
Lies en Zooi,

van harte gefeliciteerd met dit prachtige kereltje, geniet heerlijk met en van elkaar van deze prachtige gebeurtenis en jullie kraamtijd.

en ik blijf wel regelmatig even lurken om het verhaal van Lies te lezen later...

As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:37:11 #217
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13946189
Thomas is prachtig
pi_13946246
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef E.T. het volgende:
Sommige dingen kan die Blauwe toch best aardig

Mooi mannetje! Gefliciteerd Blauwe en Lies!

Blauwe? die van M&M?
pi_13946410
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:38 schreef lily het volgende:

[..]

Blauwe? die van M&M?

jaja, die heeft een zooitje van zichzelf gemaakt. en nu ook een zoontje! heel hartelijk gefeliciteerd met Thomas, en Lies ook natuurlijk!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:07:00 #220
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13947068
Lies en Zooi, van harte gefeliciteerd met Thomas! Wat een lekker ventje als ik de foto's zo bekijk .

Zo, nu ben ik aan de beurt .
Vanmorgen zijn we weer naar de verloskundige geweest en alles is nog steeds ok. De baby is ingedaald en volgens de verloskundige is de baby ongeveer 6,5 à 7 pond. Ik ben benieuwd...

De babykamer is eindelijk klaar! Sinds gisteren hangt er ook een hemeltje boven het bedje (geleend van en gemaakt door m'n zus). Niet iets dat heel erg noodzakelijk is (Daan had er ook geen), maar het staat wel erg leuk!

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:58:59 #221
13151 crew  Rewimo
pi_13948265
Wauw, wat een plaatje die Thomas

Livelink, een ks lijkt me niet zo erg, als die gepland is en je het niet eerst een hele tijd op de gewone manier hebt geprobeerd. Maar ik kan me voorstellen dat je twijfelt hoor. Sterkte ermee en misschien draait de kleine beeb nog. Je weet nooit.

Belana, fijn dat alles goed is met jou en uk

Lewis, doe jij rustig aan? Je moet nog een tijdje hoor

pi_13948525
Zooi en Lies, van harte proficiat met Thomas! Mooie naam ook! (Die staat hoog op mijn lijstje voor ooit )

Mijn zus is vandaag uitgerekend, maar d'r is nog niks. Hopelijk wel komende week, ik heb namelijk vakantie en wil d'r graag vaak naartoe

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:07:00 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_13954755
Ik heb vanmiddag een artikel gelezen op internet dat je ook je adoptiekindje borstvoeding kan geven. Dat zou je op gang kunnen brengen dmv láng voor de komst van het kindje te beginnen met kolven.

Ik kan alleen het artikel niet meer vinden, maar ik wilde het spindizzy niet onthouden....

vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:14:44 #224
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13954900
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:07 schreef moussy het volgende:
Ik kan alleen het artikel niet meer vinden, maar ik wilde het spindizzy niet onthouden....
Mocht je het ooit nog 's tegenkomen hou ik me aanbevolen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:16:10 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_13954927
quote:
Ik heb vanmiddag een artikel gelezen op internet dat je ook je adoptiekindje borstvoeding kan geven. Dat zou je op gang kunnen brengen dmv láng voor de komst van het kindje te beginnen met kolven.

ik las hetzelfde, maar als je het mij vraagt in een BV blaadje dat ik bij de vk vandaan heb meegenomen. ik zal morgen nog eens kijken en er dan wat over posten. Goed van jou moussy, want ik had niet ens aan spindizzy gedacht...

[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 17-10-2003 22:17]

stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:16:43 #226
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13954937
quote:

Nieuwsgierig als ik ben heb ik ook even gezocht op google en er is idd best wat informatie over te vinden. Wat ik zélf moeilijk vind is om tussen alle info het kaf van het koren te scheiden
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:23:51 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_13955143
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:16 schreef just me het volgende:

[..]

Nieuwsgierig als ik ben heb ik ook even gezocht op google en er is idd best wat informatie over te vinden. Wat ik zélf moeilijk vind is om tussen alle info het kaf van het koren te scheiden

Dat vind ik dus ook het moeilijke van internet. Misschien dat het nagevraagd zou kunnen worden bij het cb?
ik zweer bij ons cb, maar ook die kunnen ontzettend tegenstrijdig zijn
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:24:43 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_13955164
ik vond dit wel een mooi stukje erover iig:

http://www.borstvoeding.com/newman/adoptie.html

Maar er is idd heel veel informatie zeg! pfffffff......

edit: hier staan ook wel wat interessante dingen op:
http://welcome.to/droomvlucht
en dan kijken bij button borstvoeding

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:35:45 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13955394
Nu is het wel zo dat wij geen baby gaan adopteren. Zij/hij zal in ieder geval ouder dan 1 jaar zijn. En heel eerlijk gezegd heb ik toch moeite met het idee van borstvoeding voor oudere kinderen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:48:18 #230
2 Jorma
absolution
pi_13955710
cool blauwe en lies, gefeliciteerd!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:49:56 #231
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_13955754
Sjoooooooooooo Blauw ding, dat heb je ff voor elkaar hey!

Lies en Zooi ontzettend gefeliciteerd met jullie prachtige Thomas

En dan nu:

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_13955911
ah ok, blauwe M&M = zooi

ook goed...

Dat Blauw heeft toch nog zijn betekenis gehad...

vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:30:13 #233
3011 E.T.
pi_13956844
Heeft er iemand trouwens een oplossing voor snurken?
Ik schijn tegenwoordig te snurken... en niet zo'n beetje ook..

Ik lig complete oerbossen om te zagen sinds ik zwanger ben (en de laatste tijd dus heel erg schijnt 't)
Sja, IK heb nergens last van, ik slaap wel... Maar ja..
Als Swets me op m'n andere zij rolt is 't over, maar ik schijn weer terug te rollen

Maar tips zouden wel handig zijn (ook al weten we dat 't een zwangerschapskwaaltje en dus tijdelijk is)

vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:32:10 #234
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13956890
.

Mocht iemand meer info, foto's, etc willen hebben, Thomas heeft als junior webmaster natuurlijk een eigen site met het laatste nieuws, de heftigste verhalen en de coolste foto's :

http://thomas.vanderhulst.nl

Mocht je een bezoekje wagen, vergeet dan niet het gastenboek te tekenen! Ik weet zeker dat elk berichtje ten zeerste door Lies en Thomas gewaardeerd zal worden. .

pi_13957044
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:30 schreef E.T. het volgende:
tja, ik heb dus geen tip. Alleen was ik er ook zo een.....

De laatste 8 weken van mijn zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen dus mijn man had er weinig last meer van, maar het snurkverhaal hoorde ik dus ook van mijn kamergenotes....

tja, jammer dan, zou ik zeggen (als jij maar lekker slaapt )

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:39:51 #236
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13957093
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:32 schreef Zooi het volgende:
.

Mocht iemand meer info, foto's, etc willen hebben, Thomas heeft als junior webmaster natuurlijk een eigen site met het laatste nieuws, de heftigste verhalen en de coolste foto's :

http://thomas.vanderhulst.nl

Mocht je een bezoekje wagen, vergeet dan niet het gastenboek te tekenen! Ik weet zeker dat elk berichtje ten zeerste door Lies en Thomas gewaardeerd zal worden. .

wat leuk!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:53:55 #237
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13957406
quote:

Ik lig complete oerbossen om te zagen sinds ik zwanger ben (en de laatste tijd dus heel erg schijnt 't)
Als Swets me op m'n andere zij rolt is 't over, maar ik schijn weer terug te rollen

Maar tips zouden wel handig zijn (ook al weten we dat 't een zwangerschapskwaaltje en dus tijdelijk is)

Het enige wat ik kan bedenken is, dat Swets op een andere kamer gaat slapen als hij een goede nachtrust wil hebben...
pi_13958212
Zooi, leuke website hoor. Daar heb jullie echt iets moois van gemaakt. Ik heb ook een berichtje achter gelaten.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 09:08:52 #239
593 sjak
Juffie Bloem
pi_13960488
quote:

Als je eens op je zij gaat liggen en dan een kussen in je rug legt zodat je niet kan terugdraaien. Misschien helpt dat.
Lekker douchen!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 09:09:57 #240
593 sjak
Juffie Bloem
pi_13960501
Blauwe en Lies,
Ontzettend gefeliciteerd met een prachtig mannetje!
Thomas, heel veel sterkte met je ouders!
Lekker douchen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 oktober 2003 @ 09:14:20 #241
13151 crew  Rewimo
pi_13960531
Watjes helpen heel goed E.T. In Swets zijn oren dan

Thomas, wat een mooie site heb jij

pi_13960794
Lies en Zooi wat een geweldig mooi ventje hebben jullie van Thomas gemaakt zeg!!!!!
Van harte gefeliciteerd!!!!!!

ET dat snurken had (heb ik nog steeds) ik ook erg last van.
Ik heb toen een soort neuspleisters geprobeerd die houden je neus wat wijder open en daar schijn je minder van te gaan snureken. Je kan ze zo halen bij de apotheek of de betere drogist (Zoals een DA) bij mij hielp het alleen niet veel omdat ik ze er 's nachts af peuterde...
Tis misschien een idee voor je.

Bij mij is het alleen na de zwangerschap niet overgegaan en moet nu dus nog steeds (ik wil niet...) een afspraak maken bij de KNO arts omdat ik toch wel van het snurken af wil voor mijn man's nachtrust dan.... (ik durf niet )

zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:49:41 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13961218
Mooie website hoor, van Thomas! Vinden jullie het niet "eng" om je adres zo op i-net te zetten? Je hoort van die rare dingen soms

ET, ik snurkte ook zo (is overgegaan), Hub heeft regelmatig een nachtje op de logeerkamer doorgebracht.....
Het komt door het verslappen van je spieren.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:01:25 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13961346
Ik eis een rectificatie
Ik vind het helemaal niet erg dat ze snurkt!

Ik vind het wel gezellig

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:07:25 #245
13151 crew  Rewimo
pi_13961416
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik eis een rectificatie
Ik vind het helemaal niet erg dat ze snurkt!

Ik vind het wel gezellig

En dus lig jij er gezellig de hele nacht naar te luisteren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:08:45 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13961426
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En dus lig jij er gezellig de hele nacht naar te luisteren?

Nee, alleen als ik niet kan slapen
En dan hoor ik mijn vrouw vredig snurken

Mijn broer snurkt namelijk zo hard dat er buren van slaapkamer gewisseld zijn. Dus ik ben gewend aan gesnurk

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:16:14 #247
3011 E.T.
pi_13961517
Alleen vind ik de wetenschap dat Swets moeilijker in slaap valt door mijn gesnurk niet zo prettig..

Ik vind ' t vervelender dan hij, terwijl ik er niet eens last van heb

zaterdag 18 oktober 2003 @ 15:27:27 #248
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_13965531
Lies & Zooi, ook namens mij GEFELICITEERD met jullie THOMAS, heb ook de website al bewonderd en die is erg mooi, en ook een leuk geboortekaartje hadden jullie zeg. Veel geluk gewenst

Heb weer aantal pagina's moeten lezen, liep weer achter na een paar daagjes niet geweest te zijn. Gister bijna hele dag op bed gelegen, veel last van me fibromyalgie en buikje. Afgelopen woensdag ben ik naar de VK geweest, alles was goed, bloeddruk 125/70, urine goed en hartslagje goed, ze kon niet goed voelen of het hoofdje beneden lag of nog stuit. Heb wel vaak nu een druk op het schaambeen en bekken (niet altijd prettig gevoel). Door de vele stress had ik nu al veel last van harde buiken en/of oefenweeen, nog 8 weekjes (de babyboom begint inderdaad hiero).
A.s. dinsdag mogen we een kijkje nemen in 't Geboortehoes in Enschede (wegens tekort aan vk's waren er voor bepaalde tijd geen thuisbevalling, maar een geboortehoes opgezet, hoor nog bij de laatste garde, 1 januari is het project weer over), zo weten we waar we toch terecht komen, alhoewel het kan ook nog ziekenhuis worden, ivm de apc-resistentie waarvan ik draagster ben (verhoogde kans op trombose), maar in principe gaan we naar het geboortehoes.

&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  FOK!fossiel zaterdag 18 oktober 2003 @ 15:48:19 #249
2628 Karin
pi_13965852
Wat een mooi ventje die Thomas

ET ik snurkte ook zo erg tijdens mijn zwangerschap. Op een gegeven moment maakte het niet meer uit hoe ik lag, ik snurkte altijd. Ik vond dat zo genant dat ik de dagen in het ziekenhuis voor mijn bevalling amper durfde te gaan slapen (stom he?). Helaas heb ik geen tips. Het is nu wel weer helemaal over gelukkig.

pi_13972555
Thomas is Kjoetttt!!!!!!!

Over snurken gesproken, ik hoorde mezelf zelfs wel eens een snurkgeluid maken als ik heel ontspannen op de bank zat ofzo

En ook bij mij is het weer overgebeterd!!

pi_13972681
Lies en zooi, ook hier nog even feliciteren met jullie prachtige ventje! Geniet ervan!

Mijn nichtje is ook bevallen van een meisje, ze heet Esmée!

Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 21:39:28 #252
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_13973007
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:16 schreef Dinus het volgende:
Over snurken gesproken, ik hoorde mezelf zelfs wel eens een snurkgeluid maken als ik heel ontspannen op de bank zat ofzo
Dat had ik ook
Gelukkig heb ik deze zwangerschap veel minder last van snurken dan toen ik zwanger was van Daan (en K3 heeft ook minder last van mijn gesnurk ), hoewel ik wel met de mond open slaap. Resultaat: een nat kussen .
pi_13981221
jaaa natte kussens, praat me er niet van Grijs. ik heb heel wat afgekwijld in m'n slaap toen ik zwanger was. ik was als de dood dat dat niet meer over zou gaan maar gelukkig is 't helemaal verdwenen.
pi_13981654
Kwijlen, dat doe ik ook!! (ik wist niet dat het daar aan lag, maar als ik soms mijn kwijlkant voel.....ieks)

Thomas, je bent bijzonder lief zeg (die roze wangetjes!!!) Van harte welkom in deze ietwat verwarrende wereld!

DANYEL EN THIJS
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:25:55 #255
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13987436
hup.
  zondag 19 oktober 2003 @ 17:26:10 #256
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13987443