Wie kan mij een stukkie opweg helpen. Alvast bedankt!
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar als ik kijk naar vrienden die ongeveer 5 tot 7 keer zoveel hebben uitgegeven als wij, kan ik zeggen dat onze dag NIET minder leuk was. Wij hadden zelfs nog een boel geld over om goed op huwelijksreis te gaan en we hebben uiteindelijk geen cent hoeven lenen.
Wil je met 100 gasten naar Miami ofzo
Het is wel duur, maar dat is toch een klein beetje overdreven.
quote:20 duizend euro is natuurlijk wel veel, maar toch ken ik veel mensen die gauw 12-15 duizend uitgeven.... 3000 voor lokatie, 2000 voor band, 2500 voor jurk, 1000 voor pak, 3000 voor feest etc etc etc. Op het moment dat je zegt dat iets voor een huwelijk is, komt men altijd met een aparte prijslijst...... 5 keer zo hoog.
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:28 schreef Roellio het volgende:
15 tot 20 duizend eurie?Wil je met 100 gasten naar Miami ofzo
quote:Hoe deed je dat dan met een jurk enzo? Schijnt toch nogal wat tijd in te gaan zitten... bestellen en vermaken en passen en weer vermaken enzovoorts...
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:27 schreef bop het volgende:
wij hebben toen alles in 3 weken geregeld. ...
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:14 schreef Levitation het volgende:
quote:
Mijn vriend en ik hebben (nog niet zo heel ver gevorderde) trouwplannen... Maar nu speel ik met een aantal vraagjes:
quote:.......
- Hoelang van te voren moet je beginnen met de voorbereidingen?
Je hoort vaak van mensen dat het minstens een jaar kost, maar wat kost dan in vredesnaam zoveel tijd?
quote:.....
- Wat moet je allemaal regelen en moet je echt niet vergeten?
Nu bedoel ik niet ondertrouw en locatie kiezen enzo, zover ben ik nog wel.
quote:.....
- Wat kost het ongeveer? Een gewone bruiloft, geen gekke dingen.
Wel eens gehoord dat een 'gemiddelde' bruiloft al rond de 15 tot 20 duizend euri kost en dat vind ik wel een beeeeetje veel. (Moet ook nog een huis en studieschuld afbetalen!)
quote:......
Wie kan mij een stukkie opweg helpen. Alvast bedankt!![]()
quote:Dan moet ik inderdaad eerlijk zeggen dat we geen dure bruidsjurk hadden. Daar hadden we ook allebei geen behoefte aan. We hebben een hele mooie rode avondjurk voor mijn vrouw gekocht, waarvan ik het verschil niet zag met een trouwjurk. Je moet de dag zo inrichten zoals je het zelf graag wil, dat is het allerbelangrijkste. Als jij het belangrijk vindt om in een echte witte trouwjurk te lopen, moet je dat vooral doen, dat maakt de dag voor jou compleet. Wij hadden het tegenovergestelde, wij wilden het volledig onze eigen dag maken. Wij hebben 's-avonds bijvoorbeeld gedineerd met ongeveer 15 mensen voor ongeveer 85 euro p.p. Dat vonden wij meer waard dan een feest voor mensen die je bijna nooit ziet. Voor die mensen hebben we een borrel gehouden (ik vind receptie zo'n rotwoord....)
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:32 schreef Levitation het volgende:[..]
Hoe deed je dat dan met een jurk enzo? Schijnt toch nogal wat tijd in te gaan zitten... bestellen en vermaken en passen en weer vermaken enzovoorts...
quote:Jij bent zeker niet getrouwd?
Onze bruiloft koste ongeveer 15 duizend guldens. En dit is inclusief alles. Van bruidslingerie tot drankjes, van ringen tot fotograaf.
Als je echt je droomlokatie wilt hebben zou ik dat zo snel mogelijk vastleggen. En dat is meestal wel een jaar van tevoren. Bij een gemeente kun je max een jaar van tevoren je trouwdag bespreken.
Het is gewoon jammer als je de dagindeling een beetje in je hoofd hebt, en je kunt dan niet op jouw lokatie om 13.00 uur trouwen, maar om 16.00 uur pas.
Verder zou ik de jurk een half jaartje van tevoren uitzoeken.
Ohja, een fotograaf, ook belangrijk. Die ook tijdig reserveren!
De kosten, tja, je kan het idd zo duur maken als je zelf wil.
Bijv, als je persoonlijk iemand kent met een potentiele trouwauto, als je geen huur hoeft te betalen voor je zaal, de DJ/orkest bekenden zijn etc. etc.
Wij willen het toch wel enigszins uitgebreid doen, 150 avondgasten met buffet en DJ en receptie (voor nog meer mensen).
quote:Een minimum bruiloft kost toch al zo'n 6000 euro las ik laatst nog hoor. Je kunt het natuurlijk net zo bont maken als je zelf wilt, maar het is echt vrij prijzig. Hopen op ouders die het niet zo erg vinden om wat te betalen dus maar
Ik ga mooi op een maandagochtend trouwen (gratis)
En daarna een heeeele lange tijd op huwelijksreis.
Laat iedereen de klere maar krijgen.
quote:Tja, betalende ouders kan ik wel vergeten... de mijne 'hebben nooit geld'. Misschien die van m'n vriend?? Betwijfel het... toch maar zelf sparen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:04 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Een minimum bruiloft kost toch al zo'n 6000 euro las ik laatst nog hoor. Je kunt het natuurlijk net zo bont maken als je zelf wilt, maar het is echt vrij prijzig. Hopen op ouders die het niet zo erg vinden om wat te betalen dus maar
.
quote:We hebben trouwens ook ontzettend veel geld van de gasten gekregen...
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:15 schreef Levitation het volgende:[..]
Tja, betalende ouders kan ik wel vergeten... de mijne 'hebben nooit geld'. Misschien die van m'n vriend?? Betwijfel het... toch maar zelf sparen.
quote:@ TS: gefeliciteerd met je trouwplannen en veel plezier met plannen
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:04 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Een minimum bruiloft kost toch al zo'n 6000 euro las ik laatst nog hoor. Je kunt het natuurlijk net zo bont maken als je zelf wilt, maar het is echt vrij prijzig. Hopen op ouders die het niet zo erg vinden om wat te betalen dus maar
.
aan advies van mij heb je niet veel, onze huwelijksdag heeft ons, op koffie en wat taart na, niets gekost. We hebben een geweldige dag gehad! We zijn om half 10 's ochtends getrouwd (op een woensdag, toen het gratis was) in alleen het bijzijn van de 2 getuigen. Daarna hebben we met de familie thuis (wat toen op ons bedrijf was) koffie gebronken en taart gegeten. 'smiddags zijn er nog wat vrienden geweest en 's avonds hebben we gewoon gewerkt. We hadden een sportschool, dus we waren gewoon open. Wel hebben we vroeg de dueren gesloten, iedereen eruit gemieterd en zijn we begonnen aan de huwelijksnacht
We hebben op onze trouwdag een pizza in de over gegooid en een biertje open getrokken
In de ogen van velen waarschijnlijk niet romantisch, maar ik heb een werelddag gehad, want ik hoefde me lekker nergens druk om te maken, en we zijn nog steeds zeer gelukkig getrouwd
en veel geluk samen
quote:Er is op internet best veel te vinden over trouwen en er zijn ook boekjes met lijstjes erin wat je allemaal "moet" regelen.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:02 schreef Levitation het volgende:
Wel fijn om van meerdere mensen te horen dat het plannen/ organiseren op redelijk korte termijn kan... Een jaar te voren alles regelen is niets voor mij. Ben meer iemand van het laatste moment
Volgens mij als je t op t laatste moment regelt dan heb je ff een paar weken stress, maar daarna is het klaar en nu zit ik gewoon al een hele tijd te stressen (ja, k ben een beetje een stress kip).
En af en toe denk ik: Hadden we t maar gewoon stiekum gedaan, zonder al dat gedoe eromheen. (de weg van de minste weerstand).
Ach ja, het zal allemaal wel goed komen.
quote:Lijkt me eerlijk gezegd best ok
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:34 schreef Nijntjuh het volgende:
In de ogen van velen waarschijnlijk niet romantisch, maar ik heb een werelddag gehad, want ik hoefde me lekker nergens druk om te maken, en we zijn nog steeds zeer gelukkig getrouwd
Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar ik zit al heel snel te denken van: Anderen doen het zo dus het zal wel zo horen...
Maar je moet eigenlijk gewoon zo doen als je het zelf wilt. Soms alleen wel lastig om keuzes te maken, er zullen altijd mensen zijn die je voor de borst stoot. Bijvoorbeeld omdat je ze niet voor de hele dag uitnodigt of omdat ze weet ik veel wat allemaal anders zouden doen.
Een tip: Doe het zoals je het zelf wilt, ga niet teveel doen wat anderen willen. Adviezen zijn leuk, maar mensen kunnen heel opdringerig worden. Het is jullie dag en het gaat erom dat jullie het naar je zin hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |