abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:45:37 #151
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698387
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
Koffie, thee, melk, fruit... Is meer dan 1 liter per dag, me dunkt.
Ja prima, maar je kan moeilijk 1.5 liter koffie op een dag drinken.. is ongezonder dan water en daar krijg je bovendien hartkloppingen en gele tanden van. Je lichaam moet daar ook tegen werken en dan heb je dus meer vocht nodig
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:46:11 #152
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13698393
Ik leef dan toch weer perfect zonder extra water.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:46:50 #153
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698404
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef tvlxd het volgende:
Mooi toch... ik leef ook perfect met water.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:47:11 #154
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_13698409
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef tvlxd het volgende:
Prima voor je, het is jouw lichaam. Dood zal je er inderdaad niet van gaan, dus drink vooral lekker geen water, who cares.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef Qarinx het volgende:

Mooi toch... ik leef ook perfect met water.

Ja, ik ook.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_13698422
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Zie mijn vorige quote. Je lichaam heeft dus 2.5 liter dagelijks nodig... en dat het in waterrijk voedsel zit, okay.. maar dat is kennelijk dus een fractie van wat je nodig hebt... en het lijkt me niet dat wat je van je moeder wel of niet mee kreeg toen je klein was in deze de maatstaf is.

Nee, toen bestonden die flesjes en die rare gewoonte om er mee rond te lopen nog niet. Als ik de apologeten van het flesje water moet geloven heeft iedereen voor het flesje water in gebruik werd genomen dorst geleden.
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:48:20 #156
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_13698435
Ik drink alleen maar water, die zoete rommel is maar niks.
Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:49:08 #157
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698446
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, toen bestonden die flesjes en die rare gewoonte om er mee rond te lopen nog niet. Als ik de apologeten van het flesje water moet geloven heeft iedereen voor het flesje water in gebruik werd genomen dorst geleden.
Je moet juist voorkomen dat je dorst krijgt.. wanneer je dorst hebt, dan is het eigenlijk al te laat.
pi_13698473
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Angeles het volgende:

[..]

Meer water drinken is gewoon gezond, en wat is jouw probleem sowieso? Dat gezeur om je gelijk te halen...sommige mensen vinden het gewoon prettig om water te drinken en het is nog goed voor je lichaam ook, klaar.

Jij moet stoppen met op deze topic reageren, want jij kan er niet tegen dat iemand een andere mening heeft dan jij, want dan ga je gemakshalve iemand maar van gezeur beschuldigen. Ik ga dus geen woord meer met jou wisselen. Doeg.
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:51:21 #159
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_13698485
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

Ik ga dus geen woord meer met jou wisselen. Doeg.

Wat een gemis...

Volgens mij kan jij er eerder niet tegen dat je geen gelijk krijgt, met je kinderachtige 'doeg'.

Het kan mij overigens geen moer schelen wat jij per dag drinkt, ook al drink je nooit meer water. Het is mijn lichaam niet. Ik vraag me alleen af waar je je mee bemoeit als anderen het wel drinken.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_13698502
doet me denken dat dat fok-grietje die haar tanden poetst met evian
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_13698519
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:49 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Je moet juist voorkomen dat je dorst krijgt.. wanneer je dorst hebt, dan is het eigenlijk al te laat.

En door gewoon het voedsel en de drank etc. in te nemen die ieder normaal mens inneemt (en op een kwart litertje meer of minder moet je niet letten) krijg je de normale hoeveelheid vocht binnen. Was zo voor het flesje spa blauw, is zo na het flesje spa blauw. Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:53:11 #162
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698520
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
doet me denken dat dat fok-grietje die haar tanden poetst met evian
En dat geloof jij
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:56:06 #163
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_13698577
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.

Ja baas.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:57:47 #164
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698608
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
En door gewoon het voedsel en de drank etc. in te nemen die ieder normaal mens inneemt (en op een kwart litertje meer of minder moet je niet letten) krijg je de normale hoeveelheid vocht binnen. Was zo voor het flesje spa blauw, is zo na het flesje spa blauw. Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.
Naja, ik denk dat er best wel wat mensen zijn die zonder het flesje water niet genoeg drinken. Ik weet dat ik er zelf één van ben, omdat ik niet graag met een glaasje drinken ga zitten. Vind af en toe wat slokken en weer wegstoppen veel makkelijekr.
pi_13698618
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:51 schreef Angeles het volgende:

[..]

Wat een gemis...

Volgens mij kan jij er eerder niet tegen dat je geen gelijk krijgt, met je kinderachtige 'doeg'.

Het kan mij overigens geen moer schelen wat jij per dag drinkt, ook al drink je nooit meer water. Het is mijn lichaam niet. Ik vraag me alleen af waar je je mee bemoeit als anderen het wel drinken.

Wie begint er nou met persoonlijk en vervelend worden? Dat ben jij. Je kunt er niet tegen dat ik dat even verder op gewoon snobisme noem en image-building. Ik bemoei me overigens helemaal niet met jou en met niemand, ook al drink je je lens aan water het interesseert me niets. Je bent gewoon 1 grote snob en je wilt je snobisme ook nog ondersteund hebben door de wetenschap or what ever. Als je het vervolgens niet kan winnen dan word je vervelend. Ga toch aub weg, dit is een forum waarin mensen soms dingen opmerken die tegen jouw beperkte bevattingsvermogen ingaan.
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:59:31 #166
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698640
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
Wie begint er nou met persoonlijk en vervelend worden? Dat ben jij. Je kunt er niet tegen dat ik dat even verder op gewoon snobisme noem en image-building. Ik bemoei me overigens helemaal niet met jou en met niemand, ook al drink je je lens aan water het interesseert me niets. Je bent gewoon 1 grote snob en je wilt je snobisme ook nog ondersteund hebben door de wetenschap or what ever. Als je het vervolgens niet kan winnen dan word je vervelend. Ga toch aub weg, dit is een forum waarin mensen soms dingen opmerken die tegen jouw beperkte bevattingsvermogen ingaan.
Erger je ook aan de blikjes cola en de Burger King Milkshakes? Die zie ik vaker dan de flesjes water.. het is dus maar waar je op let...

Owja.. en op de basisschool kreeg iedereen van z'n moeder van die pakjes Whicky mee, ook zo'n trend.. pff..

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-10-2003 21:00]

pi_13698645
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:57 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Naja, ik denk dat er best wel wat mensen zijn die zonder het flesje water niet genoeg drinken. Ik weet dat ik er zelf één van ben, omdat ik niet graag met een glaasje drinken ga zitten. Vind af en toe wat slokken en weer wegstoppen veel makkelijekr.

Maar Qarinx het is toch inmiddels ook een "way of life" geworden...
I´m back.
pi_13698696
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:59 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Erger je ook aan de blikjes cola en de Burger King Milkshakes? Die zie ik vaker dan de flesjes water.. het is dus maar waar je op let...

Dat valt niet op, want er worden verschillende merken genomen. Even terug leg ik uit wat er nog meer aan verbonden is. Het Spartaanse, en voor mannen: de begripvolle man-image, die rekening houdt met vrouwen...
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:01:51 #169
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_13698711
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

Hoezo, zoals ik al zei, het kan mij niet schelen wat anderen wel en niet drinken. Ik drink buiten de deur nauwelijks water en als ik binnen bronwater drink is het het allergoedkoopste merk van de Hoogvliet. Wat is daar dan zo snobistisch aan?

Het enige wat ik me afvraag is waarom jij zo nodig wil aantonen dat water drinken maar onzin is en waar jij je zo druk om maakt, als anderen zich er prettiger bij voelen, laat ze dan. Nogmaals, of jij het ook drinkt maakt me niks uit, maar waarom moet jij het van anderen dan zo nodig belachelijk maken?

maandag 6 oktober 2003 @ 21:04:38 #170
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698772
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
Maar Qarinx het is toch inmiddels ook een "way of life" geworden...
Het is niet zo dat ik me goed voel als ik met m'n flesje spa blauw sta ofzo... en als ik hem vergeet dan is het pech. Maar het is inderdaad wel zo dat er tegenwoordig de nadruk meer gelegd wordt op voldoende water drinken. Sla de cosmopolitans maar open, water drinken is goed voor de lijn, zorgt ervoor dat je huid er op je 40ste nog gezond uitziet, etc... dus kennelijk zijn er genoeg voordelen. Wat is er mis mee als iemand zich gezond voelt wanneer hij/zij veel water drinkt?
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:06:17 #171
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13698816
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Dat valt niet op, want er worden verschillende merken genomen. Even terug leg ik uit wat er nog meer aan verbonden is. Het Spartaanse, en voor mannen: de begripvolle man-image, die rekening houdt met vrouwen...
Ik denk dat het niet om het flesje spa blauw gaat.. bij de meeste mensen zit er namelijk niet eens spa blauw in, maar kraanwater. Het flesje is gewoon handig en dat er dan toevallig spa blauw of evian opstaat... het zij zo.
pi_13698856
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:04 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik me goed voel als ik met m'n flesje spa blauw sta ofzo... en als ik hem vergeet dan is het pech. Maar het is inderdaad wel zo dat er tegenwoordig de nadruk meer gelegd wordt op voldoende water drinken. Sla de cosmopolitans maar open, water drinken is goed voor de lijn, zorgt ervoor dat je huid er op je 40ste nog gezond uitziet, etc... dus kennelijk zijn er genoeg voordelen. Wat is er mis mee als iemand zich gezond voelt wanneer hij/zij veel water drinkt?

Da's allemaal kul. Dat zijn journalisten die de trend van een laagje wetenschappelijkheid willen voorzien. Plaats er een plaatje van een stralende vrouw van 40 bij en iedere vrouw gelooft het. Op basis daarvan kun je dan weer allerlei life style producten verzinnen en verkopen. Ja, je moet voldoende drinken, maar het is niet nodig om voor accute dorst overal een flesje spa blauw mee naar toe te slepen.
I´m back.
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:09:55 #173
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_13698885
Van de spa site.
quote:
"Water is niet nodig om te leven. Water is leven". Dit citaat van Saint-Exupéry is een mooie woordspeling en een perfecte illustratie van een waarheid die we dikwijls vergeten…

Water is goed voor ongeveer 60% van het gewicht van een volwassene, 78% van het gewicht van een zuigeling en 94% van het gewicht van een foetus van vijf maanden oud. Met andere woorden, het lichaam van een volwassen man die 80 kilo weegt, bevat minstens 56 liter water.

Een deel van dat water zit in ons bloed, dat onze organen irrigeert. Dit water is zoals men zegt intercellulair.

Het resterende water is nodig voor de werking van onze organen: 90% van de hersenen, 79% van hart en longen, 76% van de spieren, 70% van de lever, 22% van de beenderen en zelfs 10% van de tanden is water. Deze cijfers zeggen alles: water is enorm belangrijk voor ons lichaam.

Gelukkig neemt een volwassene ongeveer 2,5 liter water op, elke dag opnieuw. 1,5 liter wordt gedronken, 1 liter zit in onze voeding. Sla bijvoorbeeld bevat 98% water.

Dankzij dat water kunnen we de afvalstoffen uit ons lichaam verwijderen, de lichaamswarmte (door transpiratie) regelen en vitaminen, voedingsstoffen en alle andere mineralen in ons lichaam transporteren.

Een volwassen mens kan 30 dagen zonder voeding overleven. Zonder water is men na 3 dagen reeds overleden.

Ons lichaam reageert zoals een enorme spons. Het water wordt verdeeld naar lichaamsdelen die water nodig hebben. Vergelijk het lichaam met een molen, het is dankzij het water dat de molen draait.

http://www.spa.be/construct.cfm?langue=nl&page=homme.html&BU=be&Lang=fr
Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:11:15 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13698917
Ik doe er iig niet aan, omdat dat automatisch betekent dat ik om het half uur naar de wc moet en als je lekker onderweg in de auto zit naar Verweggistan, is telkens moeten stoppen om te plassen niet erg handig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13698923
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:06 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet om het flesje spa blauw gaat.. bij de meeste mensen zit er namelijk niet eens spa blauw in, maar kraanwater. Het flesje is gewoon handig en dat er dan toevallig spa blauw of evian opstaat... het zij zo.

Dat flesje en het gebruik is een onderdeel van "image" geworden, zoals ik in openingspost probeerde suggereerde. Het gaat niet om het water, het gaat om het image. Ik wil dat jij van mij denkt dat ik jong, slim, aantrekkelijk etc ben, daar gaat het om...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')