Bevinden deze vrouwen zich in de Sahara? Zijn deze vrouwen bang om uitgedroogd te raken? Hebben ze nadorst na een avondje flink doorhalen? Slikken ze misschien medicijnen? Nee, nee, nee en nee, het gaat hier om een inmiddels wijdverbreid verschijnsel dat er ineens om onduidelijke redenen was en zich als een olievlek uitbreidt. Ook hoogopgeleide mannen in de Randstad zeulen tegenwoordig een flesje spa blauw mee in de actentas, naast het pakje brood en de sinasappel.
Natuurlijk voor een deel ook om in het gevlei van die hoogopgeleide dames te komen. Ik bedoel dat is hetzelfde fenomeen als mannen bij GroenLinks. Geen enkele verstandige man wordt toch vrijwillig lid van GroenLinks zeker? (Voor mannen is er de PvdA, dat spreekt...) Vergadering gehad, hup snel even aan het water. Ach, met een beetje goede wil is dat nog symbool voor het je laven aan de moederborst zullen we maar zeggen.
Paar dingen vallen echter op. Eén, je ziet dat ook met het verschuiven van de diftongen, hoogopgeleide vrouwen in de Randstad zetten de trend in, mannen volgen gedwee. En twee, net als het verschuiven van de diftongen en straks misschien het praten met nauwelijks bewegende kaken, what is the bloody point...? Waarom dat gelurk aan dat flesje spa blauw?
Inmiddels is het wel zover gekomen dus dat het weer een nieuw teken is om je te onderscheiden van het plebs. Het is chique, geil, mediageniek, sexy, het kleurt af enz. Wie het niet doet hoort er niet bij...!!!
Iemand enig idee naar het hoe en waarom? En zijn er heren zoals tvlxd die ook spa blauw slobberen...?
[Dit bericht is gewijzigd door Hou-m-Nat op 06-10-2003 16:36]
quote:Daar word je zomaar door overvallen?
Op maandag 6 oktober 2003 16:35 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Als ik dorst heb...
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
Sommige vrouwen, vaak hoogopgeleide vrouwen in de Randstad zoals een keer in de awem/vmw-rubriek van het Volkskrantmagazine stond, hebben altijd een flesje spa blauw bij de hand. Indien noodzakelijk kunnen zij zich dan op ieder moment van de dag aan mineraalwater laven.Bevinden deze vrouwen zich in de Sahara? Zijn deze vrouwen bang om uitgedroogd te raken? Hebben ze nadorst na een avondje flink doorhalen? Slikken ze misschien medicijnen? Nee, nee, nee en nee, het gaat hier om een inmiddels wijdverbreid verschijnsel dat er ineens om onduidelijke redenen was en zich als een olievlek uitbreidt. Ook hoogopgeleide mannen in de Randstad zeulen tegenwoordig een flesje spa blauw mee in de actentas, naast het pakje brood en de sinasappel.
Natuurlijk voor een deel ook om in het gevlei van die hoogopgeleide dames te komen. Ik bedoel dat is hetzelfde fenomeen als mannen bij GroenLinks. Geen enkele verstandige man wordt toch vrijwillig lid van GroenLinks zeker? (Voor mannen is er de PvdA, dat spreekt...) Vergadering gehad, hup snel even aan het water. Ach, met een beetje goede wil is dat nog symbool voor het je laven aan de moederborst zullen we maar zeggen.
Paar dingen vallen echter op. Eén, je ziet dat ook met het verschuiven van de diftongen, hoogopgeleide vrouwen in de Randstad zetten de trend in, mannen volgen gedwee. En twee, net als het verschuiven van de diftongen en straks misschien het praten met nauwelijks bewegende kaken, what is the bloody point...? Waarom dat gelurk aan dat flesje spa blauw?
Inmiddels is het wel zover gekomen dus dat het weer een nieuw teken is om je te onderscheiden van het plebs. Het is chique, geil, mediageniek, sexy, het kleurt af enz. Wie het niet doet hoort er niet bij...!!!
Iemand enig idee naar het hoe en waarom? En zijn er heren zoals tvlxd die ook spa blauw slobberen...?
quote:Als je zo makkelijk dorst krijgt dan kun je beter wat zoutpillen in voorraad hebben, volgens mij. En wat is er mis met een beetje dorst hebben. Moeten al je behoeften direct worden gestild. Als je moet plassen en er is geen wc in de buurt dan hou je het toch ook op...?
Op maandag 6 oktober 2003 16:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb een flesje Spa Blauw en een flesje Evian water hier staan.
Voor als ik dorst heb dus
quote:Bikkel
Op maandag 6 oktober 2003 16:39 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als je zo makkelijk dorst krijgt dan kun je beter wat zoutpillen in voorraad hebben, volgens mij. En wat is er mis met een beetje dorst hebben. Moeten al je behoeften direct worden gestild. Als je moet plassen en er is geen wc in de buurt dan hou je het toch ook op...?
edit: De mensen vinden het misschien ook te duur om wat te kopen als ze dorst hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 06-10-2003 16:41]
quote:Als ik dorst heb, drink ik. It's as simple as that. Ik ga niet met dorst blijven zitten terwijl ik drinken bij heb.
Als je zo makkelijk dorst krijgt dan kun je beter wat zoutpillen in voorraad hebben, volgens mij. En wat is er mis met een beetje dorst hebben. Moeten al je behoeften direct worden gestild. Als je moet plassen en er is geen wc in de buurt dan hou je het toch ook op...?
Sja waar gaat het heen met deze wereld
quote:Jij voelt dat een paar weken van tevoren aankomen
Op maandag 6 oktober 2003 16:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daar word je zomaar door overvallen?
Sorry hoor, beetje ver gezocht dit..
quote:Toch raar, dat zie je nooit iemand doen met Fanta/Cola/IceTeaflesjes. Nee, dan val je door de mand
Op maandag 6 oktober 2003 16:37 schreef ABBAfan het volgende:
En maar weer opnieuw vullen onder de kraan in het toilet
quote:Oef, zeker vaak ruzie als je je zo snel ergert.
Als ik dorst heb... maar kan me er wel aan irriteren. Ken echt van die types die dan in de MacDonalds een water en een salade bestellen terwijl ik mijn Querter Pounder achterover sla...
quote:Schijnbaar is het trendy, maar ik hing ook altijd aan die watertank vastgeplakt. En dan als je weg gaat ook nog even een flesje spa vullen.
Op maandag 6 oktober 2003 16:42 schreef Gremen het volgende:
Ik loop op me werk ook meerdere keren op en neer naar zo een aqua tank om me glas weer bij te vullen.
Water 'slobberen' is gewoon ok.
quote:Zo duur is een flesje spa blauw niet, natuurlijk. Het punt is gewoon dat als ik een bepaalde behoefte voel, het niet nodig is om die meteen ook te bevredigen. Ik heb het plassen voorbeeld al genoemd, maar zo kan ik tal van andere voorbeelden noemen. Voor een deel heeft het raadsel van het flesje water dus te maken met het onbeschaamd meteen stillen van een behoefte, die weliswaar aangeduid wordt met "dorst hebben", maar net als echte honger hebben weten wij niet wat dorst hebben betekent natuurlijk. In de zomer als het 36oC is dan zou het handig kunnen zijn, afhankelijk wat je doet, om een flesje mee te nemen, maar een appel of sinasappel volstaat ook natuurlijk.
Op maandag 6 oktober 2003 16:40 schreef Lexie het volgende:[..]
Bikkel
.
edit: De mensen vinden het misschien ook te duur om wat te kopen als ze dorst hebben.
quote:Gaaf! Spa blauw smaakt ook minder dan het kraanwater in 't grootste gedeelte van Nederland...
Op maandag 6 oktober 2003 16:44 schreef striplezer het volgende:
Sterker nog Ryan3, Er komt nu een leeg flesje op de markt! Te krijgen op festivals e.d. waarin je zelf nog gewoon kraanwater moet doen. De prijs is even hoog als van een flesje spa blauw, maar een deel van het geld gaat naar een goed doel. Ik hoorde het op radio 1. Het schijnt zo fantastisch te lopen dat ze het ook in cafetarias en zo willen gaan verkopen.Sja waar gaat het heen met deze wereld
Leuk topic
1. Het voorkomt hoofdpijn
2. Het combineert met vrijwel iedere outfit
3. Het is altijd beter dan de sigaret, die een identiteit toekent, maar zeer ongezond is
4. Je hebt een verantwoord excuus naar het toilet te gaan, wanneer een zeer vervelend iemand tegen je aan begint te ijlen
5. Het geeft je een gezuiverd idee, wanneer je weereens slecht hebt geluncht of wat dan ook.
6. De onderbewuste drang iets in je mond te hebben wordt bevredigt(Freud (c)) (
7. Iedereen doet het, het is een maatschappelijke norm geworden water te drinken, en waarom zou je daarin achter blijven.
8. De angst dat je vrouwelijke collegae, vrienden, of medemensen slanker worden dan jij, door het drinken van spa, moet gewoon onderdrukt blijven
9. Katers zijn verleden tijd
10. Mannen vinden het aantrekkelijk om vrouwen te zien drinken (iets met je mond, weetjewel)
* Als je een associatie wilt maken met pijpen, go ahead, maar ik ga niet in op kinderachtig gezeur.
Het is inderdaad handig tegen de dorst als ik de hele dag op school moet vertoeven en bovendien probeer ik minstens 1.5 liter water per dag te drinken. Dat schijnt gezond te zijn. Dat verdeel ik dan liever over de dag dan 's avonds even achterover te slaan in een keer, wat me niet eens zou lukken. Bovendien is het makkelijker dan bv. blikjes die je dan weer per se in 1 keer moet leeg drinken.
Damn, ik klink nu misschien toch wel als zo'n studentikoos huppelkutje.
quote:Noem mij maar dom en goedgelovig en zo hoor
Op maandag 6 oktober 2003 16:44 schreef striplezer het volgende:
Sterker nog Ryan3, Er komt nu een leeg flesje op de markt! Te krijgen op festivals e.d. waarin je zelf nog gewoon kraanwater moet doen.
quote:Allemaal psychologisch dus en het draait eigenlijk om nummer 7.
Op maandag 6 oktober 2003 16:49 schreef Leanne het volgende:Leuk topic
3. Het is altijd beter dan de sigaret, die een identiteit toekent, maar zeer ongezond is
4. Je hebt een verantwoord excuus naar het toilet te gaan, wanneer een zeer vervelend iemand tegen je aan begint te ijlen
5. Het geeft je een gezuiverd idee, wanneer je weereens slecht hebt geluncht of wat dan ook.
7. Iedereen doet het, het is een maatschappelijke norm geworden water te drinken, en waarom zou je daarin achter blijven.
8. De angst dat je vrouwelijke collegae, vrienden, of medemensen slanker worden dan jij, door het drinken van spa, moet gewoon onderdrukt blijven
10. Mannen vinden het aantrekkelijk om vrouwen te zien drinken (iets met je mond, weetjewel)* Als je een associatie wilt maken met pijpen, go ahead, maar ik ga niet in op kinderachtig gezeur.
Ik vind het echt zeer praktisch. Zeker nu ik borstvoeding geef is het wel zo verstandig om veel te drinken gedurende de dag. En als ik zo'n flesje bij de hand heb, doe ik dat ook. Doorgaans komt het er nl. niet van om naar de koelkast te lopen en iets in te schenken.
quote:Als ik mij beroerd voel, wil ik weg, maar dat gaat niet in de trein.
Op maandag 6 oktober 2003 16:48 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb eens een flesje gekocht en vul dat nu met water. Soms dan voel ik mij heel slecht en dan helpt het, psychologisch, om wat te drinken. Waarom ik precies het blauwe flesje heb gepakt, weet ik niet.
Ikzelf sleur geen flesj spa mee, ik moet zo vaak plassen van water
quote:ja okee, maar dat vind ik toch ook wel lichtelijk absurd hoor.
Op maandag 6 oktober 2003 16:46 schreef Greyfox het volgende:
Oef, zeker vaak ruzie als je je zo snel ergert.
en tijdens het sporten een fles van 1,5 liter
quote:Leuk verwoord. Het draait dus niet om het water, maar door wat je met het flesje uitstraalt. Dacht ik wel. Maar hoe komt het nou dat vooral hoogopgeleide vrouwen altijd met zoiets beginnen en dat de mannen dan volgen...? Totdat die vrouwen vinden dat die mannen die hen volgen maar een stelletje idioten zijn en ze dus de mannen die hen juist niet volgen weer interessanter vinden... Die slingerbeweging zal er wel weer in zitten, net als toen met het vrijen en het stevig potje neuken...
Op maandag 6 oktober 2003 16:49 schreef Leanne het volgende:Leuk topic
10. Mannen vinden het aantrekkelijk om vrouwen te zien drinken (iets met je mond, weetjewel)* Als je een associatie wilt maken met pijpen, go ahead, maar ik ga niet in op kinderachtig gezeur.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 06-10-2003 17:02]
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Leuk verwoord. Het draait dus niet om het water, maar door wat je met het flesje uitstraalt. Dacht ik wel. Maar hoe komt het nou dat vooral hoogopgeleide vrouwen altijd met zoiets beginnen en dat de mannen dan volgen...? Totdat die vrouwen vinden dat die mannen die hen volgen maar een stelletje idioten vinden en ze dus de mannen die hen niet volgen weer interessanter vinden... Die slingerbeweging zal er wel weer in zitten, net als toen met het vrijen en het stevig potje neuken...
Helaas zit overal weer competitie in bij het kudde mensen..
En hoogopgeleide vrouwen zijn gewoon stoer
quote:Of erg snobistisch en mannen willen gewoon in het gevlei komen. Was in de jaren 80 ook met de uitdrukking: "ik heb zoiets van...". Is tegenwoordig verdwenen, geloof ik...
Op maandag 6 oktober 2003 17:02 schreef Leanne het volgende:[..]
i.g.Helaas zit overal weer competitie in bij het kudde mensen..
En hoogopgeleide vrouwen zijn gewoon stoer
quote:Jawel, bestaat alweer een paar jaar, volgens mij. Eind jaren 80, begin jaren 90 kwam trouwens het water drinken als middel om op je lijn te passen in de mode. Daar hebben de fabrikanten goed opgelet, want het flesje is natuurlijk hierdoor ontstaan. Had je als je bij paar dames aan tafel zat een heel bataljon glazen water voor je neus staan, weet ik nog wel. Lachen was dat wel. En allemaal bloed serieus die dames hè. Je kon er geen grapjes over maken...
Op maandag 6 oktober 2003 17:05 schreef tvlxd het volgende:
Ik wist trouwens niet, dat het een fenomeen was.
quote:Is geen geintje, de proef verkoop van 10.000 flesjes liep als een trein, het idee is dat het kraanwater in nedelrand zo goed is (in vergelijking tot in andere landen) dat we helemaal geen"spa blauw en zo nodig hebben. Vandaar ook het goede doel dat ze ermee willen steunen.
Op maandag 6 oktober 2003 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Noem mij maar dom en goedgelovig en zo hoor
Maar even voor de duidelijkheid: dit is toch een geintje mag ik hopen hè?
quote:Dat is niet waar. Een kater verhelp je niet met veel water drinken.
Op maandag 6 oktober 2003 16:49 schreef Leanne het volgende:9. Katers zijn verleden tijd
quote:Op mijn school hebben sommige meisjes ook zo'n spa blauw bij zich nou die zijn echt niet meer slim hoor
Op maandag 6 oktober 2003 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
Sommige vrouwen, vaak hoogopgeleide vrouwen in de Randstad
gequote van www.goedewaar.nl (en ze waren dus op radio 1 te horen vorige week)
quote:Sympathieke actie.
Op maandag 6 oktober 2003 17:14 schreef striplezer het volgende:
"Drinken voor de derde wereld
AMSTERDAM, 25 september - Neau is een nieuwe naam in het drinkwaterassortiment. Maar wel een naam met een bijzondere boodschap. Bij aanschaf van een flesje kan in Soedan zeventien liter schoon drinkwater aan kinderen verstrekt worden. Neau wil op deze manier Unicef helpen om over de hele wereld schoon drinkwater te leveren. Neau is echter geen bronwater maar gewoon kraanwater in een hip flesje. (www.neau.nl)"gequote van www.goedewaar.nl (en ze waren dus op radio 1 te horen vorige week)
quote:In feite zegt mijn stukje dat sommig gedrag van bepaalde mensen ook niet al te rationeel is.
Op maandag 6 oktober 2003 17:14 schreef Nkjez het volgende:[..]
Op mijn school hebben sommige meisjes ook zo'n spa blauw bij zich nou die zijn echt niet meer slim hoor
![]()
quote:Nadorst wel.
Op maandag 6 oktober 2003 17:12 schreef teknomist het volgende:[..]
Dat is niet waar. Een kater verhelp je niet met veel water drinken.
quote:Dat zou dan heel smerig smaken.
Op maandag 6 oktober 2003 17:10 schreef HAL9000S het volgende:
mischien zit er ghb/mdma in het water??
quote:Melk wel.
quote:en terecht lekker profiteren van de pretentieuze westerse domheid.
Op maandag 6 oktober 2003 17:14 schreef striplezer het volgende:
"Drinken voor de derde wereld
AMSTERDAM, 25 september - Neau is een nieuwe naam in het drinkwaterassortiment. Maar wel een naam met een bijzondere boodschap. Bij aanschaf van een flesje kan in Soedan zeventien liter schoon drinkwater aan kinderen verstrekt worden. Neau wil op deze manier Unicef helpen om over de hele wereld schoon drinkwater te leveren. Neau is echter geen bronwater maar gewoon kraanwater in een hip flesje. (www.neau.nl)"gequote van www.goedewaar.nl (en ze waren dus op radio 1 te horen vorige week)
quote:Nee, een kater voorkom je juist door op tijd veel water te drinken
quote:maar dan heb je wel wat!!
Op maandag 6 oktober 2003 17:19 schreef schatje het volgende:[..]
Dat zou dan heel smerig smaken.
quote:klopt, een kater is nog altijd een vorm van uitdroging
Op maandag 6 oktober 2003 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Nee, een kater voorkom je juist door op tijd veel water te drinken
quote:Ik heb meestal ook zo'n flesje bij. Altijd handig. Als ik dorst heb drink is. Is er geen WC in de buurt dan vul ik 'm weer gewoon
quote:Nee, sinas is zoet en zoetigheid drukt een bepaald genot uit. Het impliciete is namelijk dat die vrouwen het ook nog eens niet om het genot doen hè. Water is smaak en kleurloos, niet echt genot. Nee, ze doen het omdat het MOET. Dat drukt het ook uit. Een zekere vorm van Spartanisme.
Op maandag 6 oktober 2003 17:20 schreef ABBAfan het volgende:
Als we nou allemaal eens met Sisi sinas flesjes in de centra van de grote steden gaan lopen, en met name in die te dure kleding zaken zoals DKNY, zal het drinken van Sisi dan een nieuwe trend worden? Misschien een ideetje voor een flashmob
quote:En dan is het sinas...
Op maandag 6 oktober 2003 17:22 schreef DikkeSmikkel het volgende:[..]
Ik heb meestal ook zo'n flesje bij. Altijd handig. Als ik dorst heb drink is. Is er geen WC in de buurt dan vul ik 'm weer gewoon
quote:Ik denk dat vrouwen het genot halen uit het zuivere, heldere karakter van water en het gezonde image wat door onlosmakelijk mee verbonden is.
Op maandag 6 oktober 2003 17:22 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het impliciete is namel;ijk dat die vrouwen het ook nog niet eens om het genot doen hè. Water is smaak en kleurloos, niet echt genot. Nee
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:42 schreef Gremen het volgende:
Ik loop op me werk ook meerdere keren op en neer naar zo een aqua tank om me glas blauwe flesje weer bij te vullen.
Water 'slobberen' is gewoon ok.
dan is een flesje dé oplossing!
-edit- die ikzelf ook bijvul uit de aquatank!!!
Hoewel ik toch ook wel wat andere dingen tegenkom dan Spa Blauw
quote:Sinds wanneer is Spa Blauw 'fout'?
Op maandag 6 oktober 2003 17:27 schreef ABBAfan het volgende:
Is het niet heerlijk bevrijdend om "fout" te zijn? Fout voedsel tot je nemen, foute zoete drankjes te slobberen, foute kleren te dragen, foute muziek in je auto draaien? Lange leve foute mensen
quote:Is dit een grap!?
Op maandag 6 oktober 2003 16:52 schreef schatje het volgende:
-lip gloss.
-poeder/spiegeltje.
-mascara.
-oogpotlood.
-pincet.
-mini nagelvijl.
-anti-glim doekjes.
-tampon/maandverband.
-wc-bril doekjes.
-mini Herome direct desinfect.
-zakdoekjes.
-paracetamol.
-mondverfrisser.
-kauwgom.
-mobiele telefoon.
-busje pepperspray.
-strippenkaart.
-agenda/pen.
-sleutels.
-Evian flesje.![]()
![]()
.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:24 schreef teknomist het volgende:
De beste remedie is nog wel vet. Friet, mayo, maakt niet uit. Het liefst na het stappen een lekkere grote bak friet naar binnen werken
quote:huh, wat ijl jij, ik proef echt wel t verschil tussen kraanwater en spa blauw hoor!
Op maandag 6 oktober 2003 16:44 schreef Brul het volgende:
Achterlijke wijven dat zijn het. Uit onderzoek van de comsumentenbond blijkt dat men geen onderscheidt kan maken tussen kraanwater een Spa Blauw. Men verkoopt dus gebakken lucht en die domme wijven trappen er nog in ook.
Als je dan iets wilt drinken koop dan Spa Rood, daar zit tenmiste nog smaak aan.
* angl2k heeft elke dag 2 flesjes spa bij zich
Ik heb die bidon bij me als ik met de trein naar vriendlief ga (1,5 uur) of als ik een (langere) autorit maak. Water drinkt lekker weg, beter dan zoete drankjes waar je alleen maar meer dorst van krijgt. Bovendien heb ik vaak mijn zoontje bij me, die drinkt dan ook meteen uit diezelfde bidon. Handiger dan geknoei met blikjes of pakjes. En je kunt overal 'bijtanken'. Ik heb die bidon dan ook niet bij me omdat het 'in' is om met een flesje water te lopen, maar gewoon als praktisch middel tegen de dorst.
quote:Op mijn werk drink ik alleen koffie, thee, soep en melk. Ik ben niet zo Spartaans ingesteld dat ik me ga kwellen met water. Bovendien heb ik nooit dorst. Ik kan rustig een dagdeel zonder iets te drinken. Waarom zou je water drinken als je bijv. ook ice tea zou kunnen drinken. Even weinig KJoules, alleen met een lekker smaakje. Hier zit dus ook een belangrijk snobistisch element in hè. Geen smaak willen hebben, jezelf pijnigen voor het goede resultaat. Slank. Geil met zo'n flesje...
Op maandag 6 oktober 2003 17:29 schreef Hakkert het volgende:
Ik drink wel veel spa blauw en heel af en toe in openbaar (trein) maar dan heb ik een dreuge bek gekregen en dan koop ik ff een flesje bij de kiosk.. Moet kunnen toch?
quote:whahahaha
Op maandag 6 oktober 2003 17:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hier zit dus ook een belangrijk snobistisch element in hè. Geen smaak willen hebben, jezelf pijnigen voor het goede resultaat. Slank. Geil met zo'n flesje...
quote:Absoluut niet, want dat soort flesjes waren er toen nog niet. Er werd gewoon niet water gedronken...
Op maandag 6 oktober 2003 17:36 schreef ABBAfan het volgende:
Wij liepen in de jaren 80 ook niet met flesjes water over straat. Het is nu gewoon mode, punt uit. Niet zeiken.
quote:Dat deed ik ook..
Op maandag 6 oktober 2003 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
Op mijn werk drink ik alleen koffie, thee, soep en melk. Ik ben niet zo Spartaans ingesteld dat ik me ga kwellen met water.
quote:Nou ik drink niet om af te vallen ofzo, maar tis gewoon lekker... en beter als al die frisdranken
Op mijn werk drink ik alleen koffie, thee, soep en melk. Ik ben niet zo Spartaans ingesteld dat ik me ga kwellen met water. Bovendien heb ik nooit dorst. Ik kan rustig een dagdeel zonder iets te drinken. Waarom zou je water drinken als je bijv. ook ice tea zou kunnen drinken. Even weinig KJoules, alleen met een lekker smaakje. Hier zit dus ook een belangrijk snobistisch element in hè. Geen smaak willen hebben, jezelf pijnigen voor het goede resultaat. Slank. Geil met zo'n flesje...
quote:Klopt, ik drink nu een stuk minder. Van die Cola kreeg ik meestal alleen maar meer dorst.
Op maandag 6 oktober 2003 17:41 schreef Hakkert het volgende:
en beter als al die frisdranken
quote:Je hoeft niet per definitie water te drinken om slanker te worden, er zijn ook mensen die het gewoon lekker vinden en zich er goed bij voelen. Het heeft bijvoorbeeld ook een gunstig effect op je huid, het is gezond, en zo zijn er genoeg andere redenen waarom je het zou kunnen drinken.
Geen smaak willen hebben, jezelf pijnigen voor het goede resultaat. Slank. Geil met zo'n flesje...
quote:Ja inderdaad, en al drink je het wel voor je figuur, wat dan nog?
Op maandag 6 oktober 2003 17:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:Je hoeft niet per definitie water te drinken om slanker te worden, er zijn ook mensen die het gewoon lekker vinden en zich er goed bij voelen. Het heeft bijvoorbeeld ook een gunstig effect op je huid, het is gezond, en zo zijn er genoeg andere redenen waarom je het zou kunnen drinken.
quote:idd dan moet je het nog zelf weten.. Ik vind het lekkerder dan frisdrank... Maar af en toe een beetje koolzuur naar binnen werken is ook niet gek hoor
Op maandag 6 oktober 2003 17:49 schreef Angeles het volgende:[..]
Ja inderdaad, en al drink je het wel voor je figuur, wat dan nog?
quote:ahaha "achterover sla" is je quarter pounder vloeibaar ofzo?
Als ik dorst heb... maar kan me er wel aan irriteren. Ken echt van die types die dan in de MacDonalds een water en een salade bestellen terwijl ik mijn Querter Pounder achterover sla...
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:53 schreef attilaHUNGARIAN het volgende:[..]
ahaha "achterover sla" is je quarter pounder vloeibaar ofzo?
quote:hahaha dat gaat wel erg ver he.. Je kan ook gewoon op gras gaan kauwen
Op maandag 6 oktober 2003 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
Aan die lui die een moord doen voor sla kan ik me idd ook altijd ergeren.
quote:Ik moest van de vakantie toch zo lachen. Die neef die mee was is ook Randstedeling, hoogopgeleid en probeert altijd uiteraard in het gevlei te komen van hoogopgeleide dames. Altijd een flesje water bij de hand, terwiijl ik bijv. een flesje ice tea nam en 's middags een grote jongen. Enfin hij dus werkelijk overal voor zijn eten sla bestellen. En wat was het nou op Kreta. Dan krijg je niet gewoon een normale portie, nee, dan krijg je een enorme joekel van een bak met sla, tomaten en allerlei ander rauwvoer. Kun je makkelijk met 4 man veertien dagen van eten. Geen 1 keer, letterlijk geen 1 keer heeft-ie de sla opgegeten...
Op maandag 6 oktober 2003 18:24 schreef Hakkert het volgende:[..]
hahaha dat gaat wel erg ver he.. Je kan ook gewoon op gras gaan kauwen
quote:Had ik nou niet van jou verwacht.
Op maandag 6 oktober 2003 18:31 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb ook vaak lesje spa blauw bij me maar dan met kraanwater erin
quote:Jongen je moest eens weten
Op maandag 6 oktober 2003 18:32 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Had ik nou niet van jou verwacht.
.
quote:Ja brrr, sla als hoofdgerecht, dat doe je toch niet
Op maandag 6 oktober 2003 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
Aan die lui die een moord doen voor sla kan ik me idd ook altijd ergeren.
Hoera...! Hoera...! Hoera!
quote:Ja, dat klopt ja moet flink wat drinken per dag, zeker als 65+'er... Ben jij al zo oud?
Op maandag 6 oktober 2003 18:45 schreef NiMAGiNE het volgende:
Ik ben dus zo'n man/jongen die naar school gaat met een flesje SPA Blauw. Waarom? Omdat ik graag wat wil drinken tijdens die urenlange hoorcolleges. Je moet immers wel een aantal liters vocht naar binnen krijgen op een dag. En het best zo veel mogelijk verspreid over de gehele dag!!!
Lang leve de halve liter flesjes Spa Blauw!Hoera...! Hoera...! Hoera!
![]()
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 18:33 schreef Steve-O het volgende:[..]
Jongen je moest eens weten
quote:21... En ik geloof dat wel allemaal zo'n 2,5 liter vocht per dag naar binnen zouden moeten werken...
Op maandag 6 oktober 2003 18:51 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, dat klopt ja moet flink wat drinken per dag, zeker als 65+'er... Ben jij al zo oud?
quote:Nou ik niet.. bovendien verdeel ik het met zo'n flesje over de dag en gaat het makkelijker.
Op maandag 6 oktober 2003 18:55 schreef tvlxd het volgende:
Je krijgt echt wel genoeg water binnen zonder zo'n flesje, hoor.
quote:Jawel, jij ook, of je moet een of andere aandoening hebben, dat kan natuurlijk ook.
Op maandag 6 oktober 2003 18:59 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou ik niet.. bovendien verdeel ik het met zo'n flesje over de dag en gaat het makkelijker.
quote:ja dat is een grote nadeel
Op maandag 6 oktober 2003 18:53 schreef Qarinx het volgende:
Alleen het zo vaak naar de wc moeten vind ik wel irritant.
quote:Hoe denk jij te weten dat een ander genoeg water binnenkrijgt?
Op maandag 6 oktober 2003 19:00 schreef tvlxd het volgende:[..]
Jawel, jij ook, of je moet een of andere aandoening hebben, dat kan natuurlijk ook.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 06-10-2003 19:04]
quote:Inderdaad. Ik snap ook niet waar iedereen zich mee bemoeit.
Op maandag 6 oktober 2003 19:03 schreef Yvonnetje het volgende:Hoe denk jij te weten dat een ander genoeg water binnenkrijgt?
quote:Simpele arrogantie.
Op maandag 6 oktober 2003 19:03 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Hoe denk jij te weten dat een ander genoeg water binnenkrijgt?
quote:Al krijgt ze genoeg binnen. Alsof water drinken kwaad kan (als je geen tien liter drinkt of zo).
Op maandag 6 oktober 2003 19:04 schreef tvlxd het volgende:Simpele arrogantie.
quote:Jaja, nou als je het niet drinkt, dan krijg je het ook niet binnen hoor.
Op maandag 6 oktober 2003 19:00 schreef tvlxd het volgende:
Jawel, jij ook, of je moet een of andere aandoening hebben, dat kan natuurlijk ook.
quote:Het maakt mij niet uit hoeveel ze drinkt, hoor.
Op maandag 6 oktober 2003 19:05 schreef Angeles het volgende:[..]
Al krijgt ze genoeg binnen. Alsof water drinken kwaad kan (als je geen tien liter drinkt of zo).
quote:Eten bevat ook vocht. Ik neem aan, dat je ook 's ochtends wat melk, of koffie, of thee drinkt.
Op maandag 6 oktober 2003 19:05 schreef Qarinx het volgende:[..]
Jaja, nou als je het niet drinkt, dan krijg je het ook niet binnen hoor.
quote:Nou één kop koffie, nee dat is voldoende.....
Op maandag 6 oktober 2003 19:06 schreef tvlxd het volgende:
Eten bevat ook vocht. Ik neem aan, dat je ook 's ochtends wat melk, of koffie, of thee drinkt.
quote:Qarinx als je er de hele tijd van naar de wc moet, dan heb je het niet nodig hoor...
Op maandag 6 oktober 2003 19:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou één kop koffie, nee dat is voldoende.....
quote:Slechts één kop koffie per dag, plus de broodnodige hoeveelheid water uit 't flesje? Jemig, dat is niet veel. 's Avonds drink je ook niets?
Op maandag 6 oktober 2003 19:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou één kop koffie, nee dat is voldoende.....
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:09 schreef tvlxd het volgende:[..]
Slechts één kop koffie per dag, plus de broodnodige hoeveelheid water uit 't flesje? Jemig, dat is niet veel. 's Avonds drink je ook niets?
quote:Wat wil je nou...
Het maakt mij niet uit hoeveel ze drinkt, hoor
quote:Dat geloof ik niet. Als je spijsvertering niet goed functioneert dan moet je ook heel veel vocht drinken. Heb een tijdje pure vezels in moeten nemen en daar moest ik 3 liter water bij drinken.. dat heb je dan echt wel nodig, ondanks dat je veel naar de toilet moet.
Op maandag 6 oktober 2003 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
Qarinx als je er de hele tijd van naar de wc moet, dan heb je het niet nodig hoor...
quote:Een vrouw met grote borsten, maar dat was zeker je vraag niet?
Op maandag 6 oktober 2003 19:09 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
[..]Wat wil je nou...
Ik zie geen inconsistentie.
quote:Geen frisdrank troep ofzo.. maar liters water dus. Flesje staat ook naast de computer
Op maandag 6 oktober 2003 19:09 schreef tvlxd het volgende:
Slechts één kop koffie per dag, plus de broodnodige hoeveelheid water uit 't flesje? Jemig, dat is niet veel. 's Avonds drink je ook niets?
quote:Oh, ja, natuurlijk, je drinkt thuis gewoon water. Ik dacht, dat je die alleen buitenshuis gebruikte.
Op maandag 6 oktober 2003 19:11 schreef Qarinx het volgende:[..]
Geen frisdrank troep ofzo.. maar liters water dus. Flesje staat ook naast de computer
quote:Ja, maar, zoals ik dacht tvlxd zei, dan mankeer je wat. Veel drinken is ook goed voor de nieren als je daar wat aan mankeert, maar ik ga er even vanuit dat je dat niet doet.
Op maandag 6 oktober 2003 19:10 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat geloof ik niet. Als je spijsvertering niet goed functioneert dan moet je ook heel veel vocht drinken. Heb een tijdje pure vezels in moeten nemen en daar moest ik 3 liter water bij drinken.. dat heb je dan echt wel nodig, ondanks dat je veel naar de toilet moet.
quote:Maar sowieso, heb je vocht nodig voor je spijsvertering. Als je darmproblemen hebt ofzo, dan vraagt de dokter ook of je wel genoeg vocht tot je neemt.
Op maandag 6 oktober 2003 19:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, maar, zoals ik dacht tvlxd zei, dan mankeer je wat. Veel drinken is ook goed voor de nieren als je daar wat aan mankeert, maar ik ga er even vanuit dat je dat niet doet.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
Ik krijg hier de slappe lach van hoor...
quote:Inderdaad.
Op maandag 6 oktober 2003 19:15 schreef Qarinx het volgende:Maar sowieso, heb je vocht nodig voor je spijsvertering. Als je darmproblemen hebt ofzo, dan vraagt de dokter ook of je wel genoeg vocht tot je neemt.
quote:1 1/2 liter per dag en als je ouder dan 65 bent ietsje meer 2 à 2 1/2 liter, maar door normaal te leven krijg je die 1 1/2 liter wel naar binnen.
Op maandag 6 oktober 2003 19:15 schreef Qarinx het volgende:[..]
Maar sowieso, heb je vocht nodig voor je spijsvertering. Als je darmproblemen hebt ofzo, dan vraagt de dokter ook of je wel genoeg vocht tot je neemt.
quote:Wat nou grap??
Op maandag 6 oktober 2003 17:29 schreef What het volgende:[..]
Is dit een grap!?
quote:Heb je de sachen in je tas weleens aan de nuttigheid van het geheel getoetst..?
Op maandag 6 oktober 2003 19:26 schreef schatje het volgende:
Wat nou grap??
quote:Allemaal zeer nuttig
Op maandag 6 oktober 2003 20:12 schreef What het volgende:[..]
Heb je de sachen in je tas weleens aan de nuttigheid van het geheel getoetst..?
quote:Kee.
Op maandag 6 oktober 2003 20:14 schreef schatje het volgende:
Allemaal zeer nuttig.
Just checking if you did'nt got lazy...
Waarom is het zo erg dat de (in jou ogen) o zo hoog opgeleiden mensen dit ineens doen? Mogen die niet aan hun lichaam en gezondheid denken? Moeten zij maar koffie en cola lurken?
De TS heeft dan ook op geen enkel punt de waarheid aangestipt
quote:Nou erg. Kijk jij hebt wat waardoor het veelvuldig drinken een bepaalde reden heeft, als je niets hebt dan is het niet nodig. Het is dus eigenlijk weer één van die bespottelijke gedragingen van de mens, waarin men elkaar ook nog eens allemaal achterna loopt. Omdat het niet een echte functie heeft, blijft de functie van het image alleen maar over. IJdelheid dus.
Op maandag 6 oktober 2003 20:24 schreef Miguel het volgende:
Ik drink al jaren water, gewoon goed voor je lichaam (ik sport ook best wat) en ik heb heel vaak dorst omdat ik een lichte vorm van diabetes insipidus heb, hierdoor kan mijn lichaam vocht minder goed vasthouden en moet ik dus ook vaker naar de wc (maar na al die jaren kan ik het aardig lang ophouden)
Waarom is het zo erg dat de (in jou ogen) o zo hoog opgeleiden mensen dit ineens doen? Mogen die niet aan hun lichaam en gezondheid denken? Moeten zij maar koffie en cola lurken?
De TS heeft dan ook op geen enkel punt de waarheid aangestipt
quote:Hoe kom je erbij dat je geen water nodig hebt?? Althans, niet de anderhalf - 2 liter per dag?
Op maandag 6 oktober 2003 20:33 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nou erg. Kijk jij hebt wat waardoor het veelvuldig drinken een bepaalde reden heeft, als je niets hebt dan is het niet nodig. Het is dus eigenlijk weer één van die bespottelijke gedragingen van de mens, waarin men elkaar ook nog eens allemaal achterna loopt. Omdat het niet een echte functie heeft, blijft de functie van het image alleen maar over. IJdelheid dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-10-2003 20:39]
quote:Raar dan dat ik wel veel water drink, maar bijna altijd thuis. Erg ijdel inderdaad.
Op maandag 6 oktober 2003 20:33 schreef Ryan3 het volgende:Omdat het niet een echte functie heeft, blijft de functie van het image alleen maar over. IJdelheid dus.
quote:Ook dat.
Op maandag 6 oktober 2003 20:38 schreef Qarinx het volgende:Hoe kom je erbij dat je geen water nodig hebt??
quote:Bron
Hoeveel water heeft een mens dagelijks nodig?De dagelijkse behoefte aan water wordt voor het grootste gedeelte vervuld door te drinken. Men moet dagelijks minimaal tussen de 1,5 en 2 liter water drinken. Wanneer het erg warm is of wanneer men inspannend werk doet waarbij men veel zweet, is het beter om meer water te drinken. Voedsel dat een hoog vochtgehalte heeft, draagt ook bij aan het op peil houden van de hoeveelheid water in het lichaam. Mensen nemen gemiddeld per dag via het voedsel 1 liter water op.
De totale minimale hoeveelheid water die men dagelijks moet opnemen is 2,5 liter. Wanneer men genoeg water drinkt en genoeg waterrijk voedsel eet, is dat makkelijk te halen.
Het is meestal zo dat de hoeveelheid water die men drinkt bepaalt wordt door onze gewoontes en niet door onze dorst. Wanneer je dorst hebt, wijst dat er doorgaans op dat je niet genoeg water hebt gedronken. Het is beter om iets te drinken voordat je daadwerkelijk dorst krijgt.
Dus voedsel 1 liter en de rest, waar wil je die vandaan halen?
quote:Koffie, thee, melk, in je eten, fruit, er zit bij elkaar genoeg water in. Was zo toen ik opgroeide (want ik kreeg nooit een flesje water van mijn moeder mee om bij te drinken), is nog steeds zo...
Op maandag 6 oktober 2003 20:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Hoe kom je erbij dat je geen water nodig hebt?? Althans, niet de anderhalf - 2 liter per dag?
quote:Koffie, thee, melk, fruit... Is meer dan 1 liter per dag, me dunkt.
Op maandag 6 oktober 2003 20:41 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dus voedsel 1 liter en de rest, waar wil je die vandaan halen?
quote:Zie mijn vorige quote. Je lichaam heeft dus 2.5 liter dagelijks nodig... en dat het in waterrijk voedsel zit, okay.. maar dat is kennelijk dus een fractie van wat je nodig hebt... en het lijkt me niet dat wat je van je moeder wel of niet mee kreeg toen je klein was in deze de maatstaf is.
Op maandag 6 oktober 2003 20:43 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Koffie, thee, melk, in je eten, fruit, er zit bij elkaar genoeg water in. Was zo toen ik opgroeide (want ik kreeg nooit een flesje water van mijn moeder mee om bij te drinken), is nog steeds zo...
quote:Meer water drinken is gewoon gezond, en wat is jouw probleem sowieso? Dat gezeur om je gelijk te halen...sommige mensen vinden het gewoon prettig om water te drinken en het is nog goed voor je lichaam ook, klaar.
Op maandag 6 oktober 2003 20:43 schreef Ryan3 het volgende:Koffie, thee, melk, in je eten, fruit, er zit bij elkaar genoeg water in. Was zo toen ik opgroeide (want ik kreeg nooit een flesje water van mijn moeder mee om bij te drinken), is nog steeds zo...
Kleine kinderen hebben trouwens wel minder vocht per dag nodig dan volwassenen, daarbij is het echt niet altijd zo dat omdat iets vroeger als goed of genoeg gezien werd, dat nu nog steeds zo is.
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 06-10-2003 20:45]
quote:Ja prima, maar je kan moeilijk 1.5 liter koffie op een dag drinken.. is ongezonder dan water en daar krijg je bovendien hartkloppingen en gele tanden van. Je lichaam moet daar ook tegen werken en dan heb je dus meer vocht nodig
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
Koffie, thee, melk, fruit... Is meer dan 1 liter per dag, me dunkt.
quote:Mooi toch... ik leef ook perfect met water.
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef tvlxd het volgende:
Ik leef dan toch weer perfect zonder extra water.
quote:Prima voor je, het is jouw lichaam. Dood zal je er inderdaad niet van gaan, dus drink vooral lekker geen water, who cares.
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef tvlxd het volgende:
Ik leef dan toch weer perfect zonder extra water.
quote:Ja, ik ook.
Op maandag 6 oktober 2003 20:46 schreef Qarinx het volgende:Mooi toch... ik leef ook perfect met water.
quote:Nee, toen bestonden die flesjes en die rare gewoonte om er mee rond te lopen nog niet. Als ik de apologeten van het flesje water moet geloven heeft iedereen voor het flesje water in gebruik werd genomen dorst geleden.
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Qarinx het volgende:[..]
Zie mijn vorige quote. Je lichaam heeft dus 2.5 liter dagelijks nodig... en dat het in waterrijk voedsel zit, okay.. maar dat is kennelijk dus een fractie van wat je nodig hebt... en het lijkt me niet dat wat je van je moeder wel of niet mee kreeg toen je klein was in deze de maatstaf is.
quote:Je moet juist voorkomen dat je dorst krijgt.. wanneer je dorst hebt, dan is het eigenlijk al te laat.
Op maandag 6 oktober 2003 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, toen bestonden die flesjes en die rare gewoonte om er mee rond te lopen nog niet. Als ik de apologeten van het flesje water moet geloven heeft iedereen voor het flesje water in gebruik werd genomen dorst geleden.
quote:Jij moet stoppen met op deze topic reageren, want jij kan er niet tegen dat iemand een andere mening heeft dan jij, want dan ga je gemakshalve iemand maar van gezeur beschuldigen. Ik ga dus geen woord meer met jou wisselen. Doeg.
Op maandag 6 oktober 2003 20:44 schreef Angeles het volgende:[..]
Meer water drinken is gewoon gezond, en wat is jouw probleem sowieso? Dat gezeur om je gelijk te halen...sommige mensen vinden het gewoon prettig om water te drinken en het is nog goed voor je lichaam ook, klaar.
quote:Wat een gemis...
Op maandag 6 oktober 2003 20:50 schreef Ryan3 het volgende:Ik ga dus geen woord meer met jou wisselen. Doeg.
Volgens mij kan jij er eerder niet tegen dat je geen gelijk krijgt, met je kinderachtige 'doeg'.
Het kan mij overigens geen moer schelen wat jij per dag drinkt, ook al drink je nooit meer water. Het is mijn lichaam niet. Ik vraag me alleen af waar je je mee bemoeit als anderen het wel drinken.
quote:En door gewoon het voedsel en de drank etc. in te nemen die ieder normaal mens inneemt (en op een kwart litertje meer of minder moet je niet letten) krijg je de normale hoeveelheid vocht binnen. Was zo voor het flesje spa blauw, is zo na het flesje spa blauw. Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.
Op maandag 6 oktober 2003 20:49 schreef Qarinx het volgende:[..]
Je moet juist voorkomen dat je dorst krijgt.. wanneer je dorst hebt, dan is het eigenlijk al te laat.
quote:En dat geloof jij
Op maandag 6 oktober 2003 20:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
doet me denken dat dat fok-grietje die haar tanden poetst met evian
quote:Ja baas.
Op maandag 6 oktober 2003 20:53 schreef Ryan3 het volgende:Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.
quote:Naja, ik denk dat er best wel wat mensen zijn die zonder het flesje water niet genoeg drinken. Ik weet dat ik er zelf één van ben, omdat ik niet graag met een glaasje drinken ga zitten. Vind af en toe wat slokken en weer wegstoppen veel makkelijekr.
Op maandag 6 oktober 2003 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
En door gewoon het voedsel en de drank etc. in te nemen die ieder normaal mens inneemt (en op een kwart litertje meer of minder moet je niet letten) krijg je de normale hoeveelheid vocht binnen. Was zo voor het flesje spa blauw, is zo na het flesje spa blauw. Mocht je dan trek krijgen om iets te drinken, dan zet je een kopje thee oid.
quote:Wie begint er nou met persoonlijk en vervelend worden? Dat ben jij. Je kunt er niet tegen dat ik dat even verder op gewoon snobisme noem en image-building. Ik bemoei me overigens helemaal niet met jou en met niemand, ook al drink je je lens aan water het interesseert me niets. Je bent gewoon 1 grote snob en je wilt je snobisme ook nog ondersteund hebben door de wetenschap or what ever. Als je het vervolgens niet kan winnen dan word je vervelend. Ga toch aub weg, dit is een forum waarin mensen soms dingen opmerken die tegen jouw beperkte bevattingsvermogen ingaan.
Op maandag 6 oktober 2003 20:51 schreef Angeles het volgende:[..]
Wat een gemis...
Volgens mij kan jij er eerder niet tegen dat je geen gelijk krijgt, met je kinderachtige 'doeg'.
Het kan mij overigens geen moer schelen wat jij per dag drinkt, ook al drink je nooit meer water. Het is mijn lichaam niet. Ik vraag me alleen af waar je je mee bemoeit als anderen het wel drinken.
quote:Erger je ook aan de blikjes cola en de Burger King Milkshakes? Die zie ik vaker dan de flesjes water.. het is dus maar waar je op let...
Op maandag 6 oktober 2003 20:58 schreef Ryan3 het volgende:
Wie begint er nou met persoonlijk en vervelend worden? Dat ben jij. Je kunt er niet tegen dat ik dat even verder op gewoon snobisme noem en image-building. Ik bemoei me overigens helemaal niet met jou en met niemand, ook al drink je je lens aan water het interesseert me niets. Je bent gewoon 1 grote snob en je wilt je snobisme ook nog ondersteund hebben door de wetenschap or what ever. Als je het vervolgens niet kan winnen dan word je vervelend. Ga toch aub weg, dit is een forum waarin mensen soms dingen opmerken die tegen jouw beperkte bevattingsvermogen ingaan.
Owja.. en op de basisschool kreeg iedereen van z'n moeder van die pakjes Whicky mee, ook zo'n trend.. pff..
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-10-2003 21:00]
quote:Maar Qarinx het is toch inmiddels ook een "way of life" geworden...
Op maandag 6 oktober 2003 20:57 schreef Qarinx het volgende:[..]
Naja, ik denk dat er best wel wat mensen zijn die zonder het flesje water niet genoeg drinken. Ik weet dat ik er zelf één van ben, omdat ik niet graag met een glaasje drinken ga zitten. Vind af en toe wat slokken en weer wegstoppen veel makkelijekr.
quote:Dat valt niet op, want er worden verschillende merken genomen. Even terug leg ik uit wat er nog meer aan verbonden is. Het Spartaanse, en voor mannen: de begripvolle man-image, die rekening houdt met vrouwen...
Op maandag 6 oktober 2003 20:59 schreef Qarinx het volgende:[..]
Erger je ook aan de blikjes cola en de Burger King Milkshakes? Die zie ik vaker dan de flesjes water.. het is dus maar waar je op let...
quote:Hoezo, zoals ik al zei, het kan mij niet schelen wat anderen wel en niet drinken. Ik drink buiten de deur nauwelijks water en als ik binnen bronwater drink is het het allergoedkoopste merk van de Hoogvliet. Wat is daar dan zo snobistisch aan?
Op maandag 6 oktober 2003 20:58 schreef Ryan3 het volgende:Wie begint er nou met persoonlijk en vervelend worden? Dat ben jij. Je kunt er niet tegen dat ik dat even verder op gewoon snobisme noem en image-building. Ik bemoei me overigens helemaal niet met jou en met niemand, ook al drink je je lens aan water het interesseert me niets. Je bent gewoon 1 grote snob en je wilt je snobisme ook nog ondersteund hebben door de wetenschap or what ever. Als je het vervolgens niet kan winnen dan word je vervelend. Ga toch aub weg, dit is een forum waarin mensen soms dingen opmerken die tegen jouw beperkte bevattingsvermogen ingaan.
Het enige wat ik me afvraag is waarom jij zo nodig wil aantonen dat water drinken maar onzin is en waar jij je zo druk om maakt, als anderen zich er prettiger bij voelen, laat ze dan. Nogmaals, of jij het ook drinkt maakt me niks uit, maar waarom moet jij het van anderen dan zo nodig belachelijk maken?
quote:Het is niet zo dat ik me goed voel als ik met m'n flesje spa blauw sta ofzo... en als ik hem vergeet dan is het pech. Maar het is inderdaad wel zo dat er tegenwoordig de nadruk meer gelegd wordt op voldoende water drinken. Sla de cosmopolitans maar open, water drinken is goed voor de lijn, zorgt ervoor dat je huid er op je 40ste nog gezond uitziet, etc... dus kennelijk zijn er genoeg voordelen. Wat is er mis mee als iemand zich gezond voelt wanneer hij/zij veel water drinkt?
Op maandag 6 oktober 2003 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
Maar Qarinx het is toch inmiddels ook een "way of life" geworden...
quote:Ik denk dat het niet om het flesje spa blauw gaat.. bij de meeste mensen zit er namelijk niet eens spa blauw in, maar kraanwater. Het flesje is gewoon handig en dat er dan toevallig spa blauw of evian opstaat... het zij zo.
Op maandag 6 oktober 2003 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Dat valt niet op, want er worden verschillende merken genomen. Even terug leg ik uit wat er nog meer aan verbonden is. Het Spartaanse, en voor mannen: de begripvolle man-image, die rekening houdt met vrouwen...
quote:Da's allemaal kul. Dat zijn journalisten die de trend van een laagje wetenschappelijkheid willen voorzien. Plaats er een plaatje van een stralende vrouw van 40 bij en iedere vrouw gelooft het. Op basis daarvan kun je dan weer allerlei life style producten verzinnen en verkopen. Ja, je moet voldoende drinken, maar het is niet nodig om voor accute dorst overal een flesje spa blauw mee naar toe te slepen.
Op maandag 6 oktober 2003 21:04 schreef Qarinx het volgende:[..]
Het is niet zo dat ik me goed voel als ik met m'n flesje spa blauw sta ofzo... en als ik hem vergeet dan is het pech. Maar het is inderdaad wel zo dat er tegenwoordig de nadruk meer gelegd wordt op voldoende water drinken. Sla de cosmopolitans maar open, water drinken is goed voor de lijn, zorgt ervoor dat je huid er op je 40ste nog gezond uitziet, etc... dus kennelijk zijn er genoeg voordelen. Wat is er mis mee als iemand zich gezond voelt wanneer hij/zij veel water drinkt?
quote:http://www.spa.be/construct.cfm?langue=nl&page=homme.html&BU=be&Lang=fr
"Water is niet nodig om te leven. Water is leven". Dit citaat van Saint-Exupéry is een mooie woordspeling en een perfecte illustratie van een waarheid die we dikwijls vergeten…
Water is goed voor ongeveer 60% van het gewicht van een volwassene, 78% van het gewicht van een zuigeling en 94% van het gewicht van een foetus van vijf maanden oud. Met andere woorden, het lichaam van een volwassen man die 80 kilo weegt, bevat minstens 56 liter water.
Een deel van dat water zit in ons bloed, dat onze organen irrigeert. Dit water is zoals men zegt intercellulair.
Het resterende water is nodig voor de werking van onze organen: 90% van de hersenen, 79% van hart en longen, 76% van de spieren, 70% van de lever, 22% van de beenderen en zelfs 10% van de tanden is water. Deze cijfers zeggen alles: water is enorm belangrijk voor ons lichaam.
Gelukkig neemt een volwassene ongeveer 2,5 liter water op, elke dag opnieuw. 1,5 liter wordt gedronken, 1 liter zit in onze voeding. Sla bijvoorbeeld bevat 98% water.
Dankzij dat water kunnen we de afvalstoffen uit ons lichaam verwijderen, de lichaamswarmte (door transpiratie) regelen en vitaminen, voedingsstoffen en alle andere mineralen in ons lichaam transporteren.
Een volwassen mens kan 30 dagen zonder voeding overleven. Zonder water is men na 3 dagen reeds overleden.
Ons lichaam reageert zoals een enorme spons. Het water wordt verdeeld naar lichaamsdelen die water nodig hebben. Vergelijk het lichaam met een molen, het is dankzij het water dat de molen draait.
quote:Dat flesje en het gebruik is een onderdeel van "image" geworden, zoals ik in openingspost probeerde suggereerde. Het gaat niet om het water, het gaat om het image. Ik wil dat jij van mij denkt dat ik jong, slim, aantrekkelijk etc ben, daar gaat het om...
Op maandag 6 oktober 2003 21:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik denk dat het niet om het flesje spa blauw gaat.. bij de meeste mensen zit er namelijk niet eens spa blauw in, maar kraanwater. Het flesje is gewoon handig en dat er dan toevallig spa blauw of evian opstaat... het zij zo.
quote:Dus jij denkt dat je in plaats van water net zo goed cola kan drinken of koffie?
Op maandag 6 oktober 2003 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Da's allemaal kul. Dat zijn journalisten die de trend van een laagje wetenschappelijkheid willen voorzien. Plaats er een plaatje van een stralende vrouw van 40 bij en iedere vrouw gelooft het. Op basis daarvan kun je dan weer allerlei life style producten verzinnen en verkopen. Ja, je moet voldoende drinken, maar het is niet nodig om voor accute dorst overal een flesje spa blauw mee naar toe te slepen.
quote:Dan ga je met de trein hè.
Op maandag 6 oktober 2003 21:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik doe er iig niet aan, omdat dat automatisch betekent dat ik om het half uur naar de wc moet en als je lekker onderweg in de auto zit naar Verweggistan, is telkens moeten stoppen om te plassen niet erg handig.
quote:Hahahahah. Denk je dat ik een geldboom op mijn rug heb groeien?
Op maandag 6 oktober 2003 21:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dan ga je met de trein hè.
quote:Nou ik denk dat een imago wel wat meer inhoudt dan een flesje water. Iemand die ik voortdurend met een blikje cola zie lopen, daarvan denk ik ook niet steeds.. goh wat een ongezond mens zeg.
Op maandag 6 oktober 2003 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
Dat flesje en het gebruik is een onderdeel van "image" geworden, zoals ik in openingspost probeerde suggereerde. Het gaat niet om het water, het gaat om het image. Ik wil dat jij van mij denkt dat ik jong, slim, aantrekkelijk etc ben, daar gaat het om...
quote:Goed, spa zelf is nou ook weer niet de meest neutrale bron
Op maandag 6 oktober 2003 21:09 schreef Zw0rld het volgende:
Van de spa site.
[..]http://www.spa.be/construct.cfm?langue=nl&page=homme.html&BU=be&Lang=fr
quote:ja..
Op maandag 6 oktober 2003 20:53 schreef Qarinx het volgende:[..]
En dat geloof jij
quote:Autorijden is duurder, volgens mij hoor, maar goed... (Een auto betaal je ook als-tie niet rijdt, de trein niet...)
Op maandag 6 oktober 2003 21:12 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Hahahahah. Denk je dat ik een geldboom op mijn rug heb groeien?
quote:Staat gewoon neutrale informatie over water hoor, zou je op een medische site ook kunnen vinden.. Spa wordt niet eens genoemd.
Op maandag 6 oktober 2003 21:13 schreef Lexie het volgende:[..]
Goed, spa zelf is nou ook weer niet de meest neutrale bron
.
quote:Naja, als je meer posts leest van desbetreffende user, dan daalt de geloofwaardigheid wel
Op maandag 6 oktober 2003 21:13 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ja..
topic ging over decadentie
quote:Tegenwoordig is de trein duurder dan de auto. Als ik bijv. van Helmond naar mijn ouders in Heerhugowaard wil, kan ik dat beter met de auto doen, omdat een treinkaartje duurder is. Jij denkt zeker nog dat de treinkaartjes nog net zo goedkoop zijn als 10 jaar geleden
Op maandag 6 oktober 2003 21:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Autorijden is duurder, volgens mij hoor, maar goed... (Een auto betaal je ook als-tie niet rijdt, de trein niet...)
Nou ja, offtopic anayway.
quote:Die begrijp ik niet. Wel is het zo dat cola nu het imago van dikmaker heeft terwijl het een tijd geleden voor fun stond...
Op maandag 6 oktober 2003 21:13 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou ik denk dat een imago wel wat meer inhoudt dan een flesje water. Iemand die ik voortdurend met een blikje cola zie lopen, daarvan denk ik ook niet steeds.. goh wat een ongezond mens zeg.
quote:Zal ik dan eens een C&H topic van me posten, kijken hoe ongeloofwaardig die zijn. Net als deze niet, ik ben de enige niet die zich hierover verbaast.
Op maandag 6 oktober 2003 21:14 schreef Qarinx het volgende:[..]
Naja, als je meer posts leest van desbetreffende user, dan daalt de geloofwaardigheid wel
quote:Nou, jij doet alsof het water iemands imago versterkt.. dat vind ik een beetje onzin, want dat doet cola ook niet. Bovendien zie je ook regelmatig dikke mensen die aan het lijnen zijn slepen met een flesje spa blauw.. Dat soort mensen bevestigen nou niet bepaald het beeld van ik ben jong, aantrekkelijk, gezond, slank etc.
Op maandag 6 oktober 2003 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
Die begrijp ik niet. Wel is het zo dat cola nu het imago van dikmaker heeft terwijl het een tijd geleden voor fun stond...
quote:Ik had het niet over jou, of poets jij ook je tanden met Evian?
Op maandag 6 oktober 2003 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
Zal ik dan eens een C&H topic van me posten, kijken hoe ongeloofwaardig die zijn. Net als deze niet, ik ben de enige niet die zich hierover verbaast.
quote:Offtopic, maar als die auto niet rijdt, dus je bent niet bezig je te vervoeren van Helmond naar Heerhugowaard, dan betaal je nog steeds. Dat is met de trein niet zo. (Toevallig verleden week met trein in Rdam geweest, was ¤ 16, 90, wat ongeveer 2 x zo duur is als 20 jaar geleden ja...)
Op maandag 6 oktober 2003 21:15 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Tegenwoordig is de trein duurder dan de auto. Als ik bijv. van Helmond naar mijn ouders in Heerhugowaard wil, kan ik dat beter met de auto doen, omdat een treinkaartje duurder is. Jij denkt zeker nog dat de treinkaartjes nog net zo goedkoop zijn als 10 jaar geleden
Nou ja, offtopic anayway.
quote:O, sorry, nee gewoon kraanwater...
Op maandag 6 oktober 2003 21:18 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik had het niet over jou, of poets jij ook je tanden met Evian?
quote:Is water toch nog ergens goed voor
Op maandag 6 oktober 2003 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
O, sorry, nee gewoon kraanwater...
quote:Precies en naar Heerhugowaard is dat nog veel belachelijk duurder, en minstens 2 keer een volle tank, dus kies ik voor de auto en dus kan ik geen spa-flesjes bij me dragen, want dan moet ik plassen als een beer
Op maandag 6 oktober 2003 21:19 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Offtopic, maar als die auto niet rijdt, dus je bent niet bezig je te vervoeren van Helmond naar Heerhugowaard, dan betaal je nog steeds. Dat is met de trein niet zo. (Toevallig verleden week met trein in Rdam geweest, was ¤ 16, 90, wat ongeveer 2 x zo duur is als 20 jaar geleden ja...)
Ik koop trouwens meestal Evian, heb je daar ook een mening over, Ryan?
quote:Dan onderschat je het flesje spa blauw. Ik ben er echt op gaan letten toen mannen dat ook gingen doen. En heb weleens gevraagd waarom. Daarop konden ze niet goed antwoord geven, maar het was overduidelijk nageäapt van bepaalde dames. Die het duidelijk weer zeer stoer vonden om te drinken...
Op maandag 6 oktober 2003 21:17 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou, jij doet alsof het water iemands imago versterkt.. dat vind ik een beetje onzin, want dat doet cola ook niet. Bovendien zie je ook regelmatig dikke mensen die aan het lijnen zijn slepen met een flesje spa blauw.. Dat soort mensen bevestigen nou niet bepaald het beeld van ik ben jong, aantrekkelijk, gezond, slank etc.
quote:Maar waar doen mensen met goedkoop bronwater of gewoon water in een leeg colaflesje het dan voor? Ook voor hun image? Dat ziet er toch niet zo flitsend uit als zo'n Spa of Evian flesje.
Op maandag 6 oktober 2003 21:22 schreef Ryan3 het volgende:Dan onderschat je het flesje spa blauw. Ik ben er echt op gaan letten toen mannen dat ook gingen doen. En heb weleens gevraagd waarom. Daarop konden ze niet goed antwoord geven, maar het was overduidelijk nageäapt van bepaalde dames. Die het duidelijk weer zeer stoer vonden om te drinken...
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 06-10-2003 21:23]
quote:Ach, een steekproef van 10 personen is niet echt representatief..
Op maandag 6 oktober 2003 21:22 schreef Ryan3 het volgende:
Dan onderschat je het flesje spa blauw. Ik ben er echt op gaan letten toen mannen dat ook gingen doen. En heb weleens gevraagd waarom. Daarop konden ze niet goed antwoord geven, maar het was overduidelijk nageäapt van bepaalde dames. Die het duidelijk weer zeer stoer vonden om te drinken...
quote:Water gaat toch ook in de Senseo en de thee?
Op maandag 6 oktober 2003 21:20 schreef Qarinx het volgende:[..]
Is water toch nog ergens goed voor
quote:Ik zie hier in Groningen de meeste mensen ook met Evian lopen. Maar ik houd het bij Spa Blauw. Wat jij, Ryan?
Op maandag 6 oktober 2003 21:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik koop trouwens meestal Evian, heb je daar ook een mening over, Ryan?
quote:Die komen zo goedkoop aan hun image hè.
Op maandag 6 oktober 2003 21:23 schreef Angeles het volgende:[..]
Maar waar doen mensen met goedkoop bronwater of gewoon water in een leeg colaflesje het dan voor? Ook voor hun image? Dat ziet er toch niet zo flitsend uit als zo'n Spa of Evian flesje.
quote:Ja spa blauw, dan is de koffie smaakvoller.....
Op maandag 6 oktober 2003 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
Water gaat toch ook in de Senseo en de thee?
Zelf neem ik, als man, ook vaak zat een flesje spa blauw mee naar de Uni, halve liter water in een dikke 6 uur is geen luxe. Alleen hervul ik dat flesje altijd met kraan water. Niet om te doen alsof ik elke keer een nieuw flesje spa blauw bij me heb, maar simpelgweg omdat die flesjes handig zijn en kraanwater van even hoge kwaliteit is hier.
quote:Ik soms wel op de universiteit, maar dat waren niet alleen flitsende Spa-flesjes.
Op maandag 6 oktober 2003 21:24 schreef toska het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar waar zien jullie allemaal die mensen met hun flesjes spa? Ik zie er nooit een
quote:Vullen met wodka is ook een aanrader. Niemand die het merkt, en het heeft wel degelijk een positief effect op colleges.
Op maandag 6 oktober 2003 21:24 schreef Gillingham het volgende:
Alleen hervul ik dat flesje altijd met kraan water. Niet om te doen alsof ik elke keer een nieuw flesje spa blauw bij me heb, maar simpelgweg omdat die flesjes handig zijn en kraanwater van even hoge kwaliteit is hier.
quote:Jij bent natuurlijk ook zo'n trendy frutseltje dat de hele dag spa blauw achterover loopt te slaan, ik dacht het wel.
Op maandag 6 oktober 2003 21:23 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ik zie hier in Groningen de meeste mensen ook met Evian lopen. Maar ik houd het bij Spa Blauw. Wat jij, Ryan?
Als ik spa neem, dan neem ik natuurlijk spa rood, dat spreekt...
quote:Of Evian natuurlijk...
Op maandag 6 oktober 2003 21:24 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja spa blauw, dan is de koffie smaakvoller.....
quote:Je moet meer treinen, denk ik
Op maandag 6 oktober 2003 21:24 schreef toska het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar waar zien jullie allemaal die mensen met hun flesjes spa? Ik zie er nooit een
quote:Je bent pas echt flitsend met een 1liter Volvicfles
Op maandag 6 oktober 2003 21:25 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik soms wel op de universiteit, maar dat waren niet alleen flitsende Spa-flesjes.
Maar goed, als ik weer eens college bij managementwetenschappen heb, zie je van bovenaf tientallen flesjes Spa liggen. Toen Spa rood opeens met een nieuw flesje kwam had ook iedereen meteen een nieuw flesje >
quote:hehe, mij te duur
Op maandag 6 oktober 2003 21:27 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Je moet meer treinen, denk ik
quote:Meeloper! Die rode flesjes zijn juist helemaal hip nu...
Op maandag 6 oktober 2003 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
Als ik spa neem, dan neem ik natuurlijk spa rood, dat spreekt...
Nee. Nooit.
Spa is de hoofdreden van het gebrek aan academisch succes waarmee mijn vakgroep te kampen heeft. Wat een ongekend dom water is dat, zeg! Een geheugen van niks, een emotionele receptiviteit van ver beneden modaal, maar intussen wel een marktaandeel van 43%!
Nee, voor mij geen Spa Blauw. Wel heb ik immer binnen handbereik 23 liter Bar-le-Duc, 10 liter Acqua Virgo, 15 liter opgewerkt Acquul Mineralul uit de Transsylvaanse Usved-bronnen, 46 dl zwaar water (met deuterium-isotopen) en een hypermoderne AKZO hydrotron waarmee ik het water bereid voor optimaal consumptiegenot.
Ik heb eens Spa Rood gebruikt als vervanging van kraanwater voor bij de limonadesiroop. Dat was niet aan te raden.
quote:Was of is?
Op maandag 6 oktober 2003 21:28 schreef tvlxd het volgende:
off-topicIk heb eens Spa Rood gebruikt als vervanging van kraanwater voor bij de limonadesiroop. Dat was niet aan te raden.
quote:Waarom zou niemand het mogen merken?
Op maandag 6 oktober 2003 21:26 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Vullen met wodka is ook een aanrader. Niemand die het merkt, en het heeft wel degelijk een positief effect op colleges.
Bovendien smaakt zoiets niet uit een plastic flesje.
quote:Nee, die staan in de koelkast en soms neem ik daar stiekem een slokje uit... Nooit, maar dan ook nooit zal men mij in het openbaar met een flesje spa water aantreffen...
Op maandag 6 oktober 2003 21:28 schreef Qarinx het volgende:[..]
Meeloper! Die rode flesjes zijn juist helemaal hip nu...
quote:Omdat het onderwijzend personeel geacht wordt geen wodka te drinken tijdens de colleges.
Op maandag 6 oktober 2003 21:29 schreef Gillingham het volgende:[..]
Waarom zou niemand het mogen merken?
Bovendien smaakt zoiets niet uit een plastic flesje.
Maar je hebt idd. gelijk. Je kunt misschien beter een glazen Perrier-flesje gebruiken.
quote:Ja, ik dacht al aan de logische consequentie van mijn zin na tijdens het schrijven. Het ís nog steeds niet aan te raden.
Op maandag 6 oktober 2003 21:29 schreef toska het volgende:[..]
Was of is?
quote:En waar mix je dat mee?
Op maandag 6 oktober 2003 21:28 schreef Jacques_Benveniste het volgende:
Topic: Flesje spa blauw bij de hand?Nee. Nooit.
Spa is de hoofdreden van het gebrek aan academisch succes waarmee mijn vakgroep te kampen heeft. Wat een ongekend dom water is dat, zeg! Een geheugen van niks, een emotionele receptiviteit van ver beneden modaal, maar intussen wel een marktaandeel van 43%!
Nee, voor mij geen Spa Blauw. Wel heb ik immer binnen handbereik 23 liter Bar-le-Duc, 10 liter Acqua Virgo, 15 liter opgewerkt Acquul Mineralul uit de Transsylvaanse Usved-bronnen, 46 dl zwaar water (met deuterium-isotopen) en een hypermoderne AKZO hydrotron waarmee ik het water bereid voor optimaal consumptiegenot.
quote:Aha. Dus als je er niet mee buiten loopt is het heel anders.
Op maandag 6 oktober 2003 21:31 schreef Ryan3 het volgende:Nee, die staan in de koelkast en soms neem ik daar stiekem een slokje uit... Nooit, maar dan ook nooit zal men mij in het openbaar met een flesje spa water aantreffen...
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:31 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Omdat het onderwijzend personeel geacht wordt geen wodka te drinken tijdens de colleges.
.
Maar je hebt idd. gelijk. Je kunt misschien beter een glazen Perrier-flesje gebruiken.
Ach, als ik ook maar een beetje achter in de collegezaal zit, dan merken ze dat echt niet hoor!
Dat is een betere oplossing inderdaad. Vrees alleen dat ik van dan af aan altijd alleen ergens achter in de collegezalen zal zitten... op een enkele mede-alcoholist na dan...
quote:Ja.
Op maandag 6 oktober 2003 21:33 schreef Angeles het volgende:[..]
Aha. Dus als je er niet mee buiten loopt is het heel anders.
quote:Consequent ben je inder ieder geval niet. Zo kun je toch niet fatsoenlijk achter je principe staan? Of waarom wel als niemand het ziet?
Op maandag 6 oktober 2003 21:31 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, die staan in de koelkast en soms neem ik daar stiekem een slokje uit... Nooit, maar dan ook nooit zal men mij in het openbaar met een flesje spa water aantreffen...
quote:Ik loop er anders ook niet mee buiten. Zeer zelden in elk geval.
Op maandag 6 oktober 2003 21:35 schreef Ryan3 het volgende:Ja.
quote:Logisch, een image kan slechts worden uitgedragen in het bijzijn van anderen.
Op maandag 6 oktober 2003 21:35 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja.
quote:Jawel, ik gebruik flesjes spa blauw niet om mezelf een imago te verschaffen. Als ik onverhoopt dorst heb dan hoeft mijn behoefte ook niet zo snel mogelijk bevredigd te worden, ik kan best even wachten. Verder hoef ik door zo'n flesje niet in het gevlei te komen van vrouwen.
Op maandag 6 oktober 2003 21:35 schreef Gillingham het volgende:[..]
Consequent ben je inder ieder geval niet. Zo kun je toch niet fatsoenlijk achter je principe staan? Of waarom wel als niemand het ziet?
quote:Maar wel je identiteit?
Op maandag 6 oktober 2003 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
Jawel, ik gebruik flesjes spa blauw niet om mezelf een imago te verschaffen. Als ik onverhoopt dorst heb dan hoeft mijn behoefte ook niet zo snel mogelijk bevredigd te worden, ik kan best even wachten. Verder hoef ik door zo'n flesje niet in het gevlei te komen van vrouwen.
quote:In het openbaar betekent in het bijzijn van meerdere andere personen. Kan dus ook binnen zijn, op je werk.
Op maandag 6 oktober 2003 21:36 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik loop er anders ook niet mee buiten. Zeer zelden in elk geval.
quote:Wat bedoel je?
Op maandag 6 oktober 2003 21:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Maar wel je identiteit?
quote:Om welk imago gaat het dan precies?
Op maandag 6 oktober 2003 21:37 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jawel, ik gebruik flesjes spa blauw niet om mezelf een imago te verschaffen. Als ik onverhoopt dorst heb dan hoeft mijn behoefte ook niet zo snel mogelijk bevredigd te worden, ik kan best even wachten. Verder hoef ik door zo'n flesje niet in het gevlei te komen van vrouwen.
quote:Het feit dat je voor Spa rood hebt gekozen en niet voor Perrier of San Pelegrino ofzo, dat zegt ook wat over jezelf. Kennelijk voelde jij je beter bij Spa rood dan bij de overige produkten waaruit je een keuze kon maken.
Op maandag 6 oktober 2003 21:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wat bedoel je?
quote:Ik heb nog geen werk, ben nog maar net klaar met studeren, maar op mijn studie had ik ook bijna nooit een flesje bij me, in je tas wordt het vies lauw.
Op maandag 6 oktober 2003 21:39 schreef Ryan3 het volgende:In het openbaar betekent in het bijzijn van meerdere andere personen. Kan dus ook binnen zijn, op je werk.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 06-10-2003 21:43]
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het imago van hoogopgeleid Randstadvrouwtje met Volkskrantmagazine trouwens helemaal geen fout imago
Dat liever dan het imago dan dat van een stoffige ouwe zak die stiekem slokjes neemt uit flesjes spa in zijn koelkast
quote:Mij ging het dus ook om zo'n dopje, niet om de originele inhoud. Bovendien is een flesje 86 keer makkelijker te vervoeren dan een glas water.
Op maandag 6 oktober 2003 21:41 schreef Jelief het volgende:
bij mij op het werk (kinderdagverblijf) hebben bijna alle leidsters een flesje, dat word dan welliswaar gevuld met kraanwater maar toch, er wordt zelfs overlegd wie welke heeft zodat we niet in de war raken. Ik heb er nog geen maar overweeg een rode spa mee te nemen met zo'n trekdopje (sifondop) die ze twee jaar geleden weg gaven bij Spa. en het is omdat het daar nogal droog is en je snel dorst hebt... in flesje kan meer dan in glas.
Moet toch minimaal een goede wijn zijn,
quote:In 't openbaar? Dan word je door sommige vrouwen volgens mij ook voor dronkenlap versleten
Op maandag 6 oktober 2003 21:44 schreef toska het volgende:
Welke man probeert nou indruk te maken op een vrouw met een flesje water???Moet toch minimaal een goede wijn zijn,
quote:Leuk.
Op maandag 6 oktober 2003 21:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het imago van hoogopgeleid Randstadvrouwtje met Volkskrantmagazine trouwens helemaal geen fout imago
Dat liever dan het imago van dat van een stoffige ouwe zak die stiekem slokjes neemt uit flesjes spa in zijn koelkast
quote:Elke man maakt graag indruk op vrouwen en vaak door hun gedrag te imiteren.
Op maandag 6 oktober 2003 21:44 schreef toska het volgende:
Welke man probeert nou indruk te maken op een vrouw met een flesje water???Moet toch minimaal een goede wijn zijn,
quote:Dat moet niet doorslaan he...
Op maandag 6 oktober 2003 21:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Elke man maakt graag indruk op vrouwen en vaak door hun gedrag te imiteren.
quote:Ik moet weer heel erg lachen...
Op maandag 6 oktober 2003 21:41 schreef Jelief het volgende:
bij mij op het werk (kinderdagverblijf) hebben bijna alle leidsters een flesje, dat word dan welliswaar gevuld met kraanwater maar toch, er wordt zelfs overlegd wie welke heeft zodat we niet in de war raken. Ik heb er nog geen maar overweeg een rode spa mee te nemen met zo'n trekdopje (sifondop) die ze twee jaar geleden weg gaven bij Spa. en het is omdat het daar nogal droog is en je snel dorst hebt... in flesje kan meer dan in glas.
quote:Misschien kan jij wat sociaal gedrag van de dames imiteren
Op maandag 6 oktober 2003 21:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Elke man maakt graag indruk op vrouwen en vaak door hun gedrag te imiteren.
quote:Ik heb altijd mot met de dames van Fok!, is geen kruid tegen gewassen vrees ik.
Op maandag 6 oktober 2003 21:49 schreef toska het volgende:[..]
Misschien kan jij wat sociaal gedrag van de dames imiteren
quote:Nee, het moet niet doorlaan idd, maar ze doen het wel, die hoogopgeleide mannen dan bedoel ik hè. Waarom zitten er anders mannen bij GroenLinks...
Op maandag 6 oktober 2003 21:48 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat moet niet doorslaan he...
quote:Dan zouden ze spa groen moeten drinken
Op maandag 6 oktober 2003 21:51 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, het moet niet doorlaan idd, maar ze doen het wel, die hoogopgeleide mannen dan bedoel ik hè. Waarom zitten er anders mannen bij GorenLinks...
quote:Bestaat dat nog dan? Dat is toch inmiddels Spa citroen...?
Op maandag 6 oktober 2003 21:52 schreef toska het volgende:[..]
Dan zouden ze spa groen moeten drinken
quote:De meeste mannen geven me ook wel gelijk hoor, maar durven het gewoon niet hardop te zeggen. D.w.z. dus de mannen die zich ook steeds verbazen om die flesjes. Ik zat een tijdje geleden bij iemand in de auto, een man, die een parkkerplaats opreed om even uit zijn fles te kunnen lurken. Ik kwam innerliojk niet meer bij...
Op maandag 6 oktober 2003 21:50 schreef tvlxd het volgende:
Dit wordt wel een beetje een Ryan3 contre Vrouwen van Nederland, hoor.
quote:Spa groen is ook lekker idd en bestaat nog...
Op maandag 6 oktober 2003 21:52 schreef toska het volgende:[..]
Dan zouden ze spa groen moeten drinken
quote:Heb je dat ook bij mensen die roken?
Op maandag 6 oktober 2003 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
De meeste mannen geven me ook wel gelijk hoor, maar durven het gewoon niet hardop te zeggen. D.w.z. dus de mannen die zich ook steeds verbazen om die flesjes. Ik zat een tijdje geleden bij iemand in de auto, een man, die een parkkerplaats opreed om even uit zijn fles te kunnen lurken. Ik kwam innerliojk niet meer bij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |