Ik zou het denk ik gewoon doen, ik denk als ik het zo hoor dat ie het stiekem wel leuk zou hebben gevonden! (Mijn vader is ook zo'n nuchtere brombeer en hij vond het toch ook heel fijn)quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel een rare gedachte, eigenlijk, dat is je helemaal niet voor te stellen... ook wij zitten erover te denken om ons kindje later in een van de doopnamen naar mijn vader te vernoemen. Aan de ene kant moeilijk, aangezien mijn moeder het verwacht en dat is natuurlijk nooit juist, aan de andere kant moeilijk omdat papa anti-vernoemen was en het 'niet zo nodig' vond (letterlijk zijn woorden). Toch lijkt het me wel leuk om als doopnaam Benjamin of Bente op te nemen (mijn vader heette Bernardus, roepnaam Bennie)... ik denk dat de brombeer er ook bij leven stiekem ontzettend trots op was geweest, alleen wel gezegd had 'brom, brom, ik zei toch dat het niet nodig was
'
Jazeker, al draag ik papa sowieso wel in mijn hart... het ligt sowieso wat moeilijk, ik kom bijvoorbeeld ook niet meer bij het graf, dat is een ware kermisattractie. Ze heeft een vriendin die haar zoon verloren heeft (mijn beste vriend, zelfmoord) en ze biedt tegen haar op. Heeft die een nieuw plantje, dan koopt zij er twee. Als ik er ben voel ik de schaamte, ik word er zelfs door anderen op aangesproken, dat het totaal niet mijn vader 'is', op de steen na die heb ik uitgezocht. Ik heb dan ook hier een plekje voor hem in huis, waar ik af en toe een kaarsje brand en een plantje neerzet. Ik denk dat hij stiekem reuzetrots is als ik vernoem, net als jouw zusjequote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:10 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik gewoon doen, ik denk als ik het zo hoor dat ie het stiekem wel leuk zou hebben gevonden! (Mijn vader is ook zo'n nuchtere brombeer en hij vond het toch ook heel fijn)
Bovendien heeft het voor jou ook betekenis, toch?
Mijn zus kwam vandaag haar dochter Lotus bij mij brengen en wij hadden het over namen zij opperde Anne Lotte (zónder streepje) . Dat vind ik wel een mooie combi...quote:Op woensdag 25 februari 2004 13:22 schreef Jelief het volgende:
knipperdeknip . En voor een meisje vind ik Anne erg mooi maar dan moet er nog wel wat achter. Als ik in de mooie gelegenheid ben om namen te geven dan wel 2 of drie en vrnoemen wil ik ook wel.
Over Tolkien gesproken, ik heb al jaren geleden Nomin betiteld als een mooie meisjesnaam. Het betekent Wijsheid. (volgens mij in het elfs...)![]()
Ik ken een Anne-Sofie, die combinatie hoor je wel meer. Nou ben ik persoonlijk niet zo weg van de naam Sofie/Sophie, maar goedquote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:42 schreef Jelief het volgende:
[..]
Mijn zus kwam vandaag haar dochter Lotus bij mij brengen en wij hadden het over namen zij opperde Anne Lotte (zónder streepje) . Dat vind ik wel een mooie combi...
Een probleem echter... vriendlief en ik zijn nog niet eens aan het klussen om zwanger te worden... duurt nog wel ff...![]()
Dat denk ik ook!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
...knip...
Ik denk dat hij stiekem reuzetrots is als ik vernoem, net als jouw zusje
quote:Op zondag 29 februari 2004 10:11 schreef phileine het volgende:
On-topic: de test voor een goede kindernaam is om hem een paar keer over een plein te roepen. Als je je dan niet geneert, zit het wel goed. Toen we vorig jaar iemand haar zoontje "Lancelot!!!" hoorde roepen, hebben we direct flink wat namen geschrapt.
Mijn vader, moeder én mijn zusje hebben dezelfde initialen. Ik hoop voor je dat alles dan digitaal gaatquote:Op dinsdag 24 februari 2004 09:13 schreef Deviator het volgende:
ik heb trouwens nog wat aan de hand, mijn dochtertje heeft de initialen:
N.I.M
En ik heb de initialen:
N.I.M
Achteraf hadden we misschien toch voor haar een extra naam kunnen doen, aangezien het met de post wel wat lastig kan gaan worden. Ik hoop dat over een jaar of 14 als ze het niet meer accepteerd dat ik haar post open maak dat dan alles digitaal gaat en persoonlijk gericht..
Sowieso is een kind tegenwoordig met Piet een stuk origineler dan met Elijah of zo... zo speciaal is dat niet meer, heel veel ouders experimenteren met de namen. Dan krijg je dus een naam als Dalit. Best mooi hoor, maar is het echt een meisjesnaam? Ik had dat voor jongensnaam aangezienquote:Op maandag 1 maart 2004 00:55 schreef MLorena het volgende:
Ik heb zelf een speciale naam, en als ik kinderen krijg wil ik ze zeker ook een speciale naam geven.
Geen jan, piet, patricia, carla. Verschrikkelijk zeg!
Jongen: Elijah, Yonah , Adley
Meisje: Ayalah, Dalit, Qeturah
Paar ideetjes van mooie namen al zeg ik het zelf!
*mee eens is. Onder kinderen is een naam als Elijah, Damien, Giovanni enz. veel gebruikelijker dan Piet, Jan of Henk.quote:Op maandag 1 maart 2004 09:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Sowieso is een kind tegenwoordig met Piet een stuk origineler dan met Elijah of zo... zo speciaal is dat niet meer, heel veel ouders experimenteren met de namen. Dan krijg je dus een naam als Dalit. Best mooi hoor, maar is het echt een meisjesnaam? Ik had dat voor jongensnaam aangezienNee hoor, tegenwoordig ben je met Piet en Jan heel origineel en speciaal
![]()
wij hadden ook maar weinig overlap.quote:Op zondag 29 februari 2004 17:11 schreef Grijs het volgende:
[afbeelding]
Wat een luxe trouwens, om namen te schrappen van een lijstje! Bij ons was het al moeilijk om namen eróp te krijgen (zelfs toen we aparte lijstjes maakten).
ik zou er twee keer over denken... klinkt als een soa die je liver niet hebt als meisje..quote:Op woensdag 3 maart 2004 12:49 schreef Petrikov het volgende:
chamilla, meisje
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik bekeek even de link van Tan ennuh...
Daffodil
Gauw weer weggeklikt dus
Worden deze namen echt geaccepteerd in Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |