abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17326070
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 21:57 schreef daniman het volgende:
*Knipper-de-knip*

En, een beetje een vreemde naam, maar wat ik ook wel mooi vind klinken:
- Meredin (v)

*Knipper-de-knip*

Meredin....... Mooi mooi mooi!!!
W ~ H ~ T
  donderdag 19 februari 2004 @ 23:00:38 #102
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17328723
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 21:36 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Meredin....... Mooi mooi mooi!!!

het klinkt een beetje sprookjesachtig, maar ik vind hem wel heel leuk. Heb die naam ook zelf verzonnen. Ben alleen bang dat wanneer ik een kind zal krijgen dat ik dat kind niet die naam zal kunnen geven, alhoewel je tegenwoordig de meest vreemde namen tegen komt
patat ftw :)
pi_17329164
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 23:00 schreef daniman het volgende:

[..]

het klinkt een beetje sprookjesachtig, maar ik vind hem wel heel leuk. Heb die naam ook zelf verzonnen. Ben alleen bang dat wanneer ik een kind zal krijgen dat ik dat kind niet die naam zal kunnen geven, alhoewel je tegenwoordig de meest vreemde namen tegen komt

Hoezo 'zal kunnen geven' ????
Het is toch een hele mooie naam?
W ~ H ~ T
  donderdag 19 februari 2004 @ 23:19:05 #104
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17329321
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 23:14 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

inderdaad, vind ik ook!

Maar ja dan moet de gene met wie je een kind krijgt dat ook vinden, en de naam moet dan niet geweigerd worden omdat ze het een te vreemde naam vinden.

Maar ja de namen die ik soms tegenkom: rachmaran of zo dus waarom niet Meredin? (i in 'din' trouwens uitspreken als IE)

donderdag 19 februari 2004 @ 23:20:37 #105
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17329375
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 23:14 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Was jij trouwens nou diegene die een kind met een naam waar Frodo in verwerkt zat? Of was dat iemand anders?
pi_17329660
Neeeeee joh, ik vind de naam Éowyn uit LOTR hééééél mooi.
FF een flinke *knip en plak* ergens uit dit topic....
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 14:25 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Wedstrijdje doen?

Als de tweede een meisje is/word dan zit er hier vast en zeker wel Éowyn tussen de namen... (en anders zeuren we gewoon iets langer door)
Senna Jesley Éowyn zal/zou het worden als het aan mij ligt (maar pin me er niet op vast, hubs heeft ook nog inspraak)
Mocht het een jongen worden, dan word het waarschijnlijk iets van Kieran Jesley ........ (nog iets??maar weet nog niet wat..)

Ons zoontje heet Wilyan Ayrton Quinn..Vernoemd naar;
(overleden) oma en beide opa's (oma=Willy voluit Willemke, opa=Wietse en andere opa=Jan)
Ayrton Senna verongelukt Formule1-coureur (waar mamma erg groot fan van was)
En Quinn was gewoon een mooie hekkensluiter (en mamma is gek van Ierse, Schotse en Gaelic namen)

Ik ben wel een beetje prettig , maar dát durruf ik dus niet (eens).....
Vind het persoonlijk ook niet zo heel erg mooi allemaal achter elkaar aan.
W ~ H ~ T
pi_17329858
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 23:19 schreef daniman het volgende:
Maar ja dan moet de gene met wie je een kind krijgt dat ook vinden, en de naam moet dan niet geweigerd worden omdat ze het een te vreemde naam vinden.
Als standaard-eis gebruiken in de selectie-procedure????

W ~ H ~ T
  maandag 23 februari 2004 @ 23:53:51 #108
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17342332
hee Jonnetje, proef ik hieruit dat als je nog ee kind krijgt dat je ook Meredin gaat overwegen? zou wel leuk zijn (het hoef natuurlijk niet )

Ik zou het misschien wel aandragen, maar ja, ik ben nu zelfs nog vrijgezel dus er is nog tijd genoeg voordat ik actief over namen voor kinderen moet gaan beslissen
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2004 @ 23:57:13 #109
43556 miss_dynastie
pi_17342399
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 23:20 schreef daniman het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 19 februari 2004 23:14 schreef Jonnetje het volgende:<p>[..]<p>Hoezo 'zal kunnen geven' ???? <br>Het is toch een hele mooie naam?<hr></blockquote>Was jij trouwens nou diegene die een kind met een naam waar Frodo in verwerkt zat? Of was dat iemand anders?
Nee dat is Daffodil of zoiets (hele moeilijke usernaam )
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2004 @ 23:59:41 #110
43556 miss_dynastie
pi_17342452
Meredin zal overigens zo geaccepteerd worden als verbastering van Meredith, daar hoef je dus niet bang voor te zijn
pi_17344562
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:53 schreef daniman het volgende:
hee Jonnetje, proef ik hieruit dat als je nog ee kind krijgt dat je ook Meredin gaat overwegen? zou wel leuk zijn (het hoef natuurlijk niet )

Ik zou het misschien wel aandragen, maar ja, ik ben nu zelfs nog vrijgezel dus er is nog tijd genoeg voordat ik actief over namen voor kinderen moet gaan beslissen
Daarvoor bedoelde ik dus:
quote:
Als standaard-eis gebruiken in de selectie-procedure????
De vriendinnetjes-selectie-procedure.....

Vinnut zelluf trouwens wel een hele mooie naam, kan het altijd in de groep gooien natuurlijk, zien wat mijn andere helft er dan van vind...
W ~ H ~ T
  dinsdag 24 februari 2004 @ 09:13:57 #112
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_17344689
ik heb trouwens nog wat aan de hand, mijn dochtertje heeft de initialen:
N.I.M
En ik heb de initialen:
N.I.M

Achteraf hadden we misschien toch voor haar een extra naam kunnen doen, aangezien het met de post wel wat lastig kan gaan worden. Ik hoop dat over een jaar of 14 als ze het niet meer accepteerd dat ik haar post open maak dat dan alles digitaal gaat en persoonlijk gericht..
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2004 @ 09:28:32 #113
43556 miss_dynastie
pi_17344853
Nee hoor... meestal is de post gericht aan dhr, mevr of mej, dus dat probleem is er niet volgens mij
pi_17352840
poeh wat een namen allemaal, ik loop al jaren met (Se)Bastiaan voor een jongen roepnaam Bas. En voor een meisje vind ik Anne erg mooi maar dan moet er nog wel wat achter. Als ik in de mooie gelegenheid ben om namen te geven dan wel 2 of drie en vrnoemen wil ik ook wel.
Over Tolkien gesproken, ik heb al jaren geleden Nomin betiteld als een mooie meisjesnaam. Het betekent Wijsheid. (volgens mij in het elfs...)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_17356233
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:48 schreef metalhead-v het volgende:
Ik vind koen voor een jongen heel leuk en voor een meisje rebecca
Kijk zo hoort het...
pi_17356434
Ach een mooie naam is wat ze zelf mooi vind.

Ik snap mensen niet die zo nodig uit alle macht een naam moeten geven die niet populair is.

Noem je kind zoals jij dat mooi vind. Het zal mij werkelijk aan me reet roesten wat iemand anders er van vind. Onze dochter heet Noa, Ik vind het een mooie naam, hoe we er op gekomen zijn weet ik niet, maar wij hebben hebben ervoor gekozen en je kan hem mooi vinden of niet. Datzelfde geld voor aparte namen.

Zo vind ik Nimue ook een prachtige naam die niet veel voorkomt, maar ik heb hier ook aparte namen voorbij zien gaan, die ik absoluut niet mooi vind.
pi_17357060
hihihi gaaf Daniman
Thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 25 februari 2004 @ 20:45:39 #118
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17361387
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 17:19 schreef Anitra het volgende:
hihihi gaaf Daniman
Thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bedoel je dat lied van Peer Gynt wat ik heb gepost?

graag gedaan iig
  woensdag 25 februari 2004 @ 22:12:10 #119
37398 luisje
Het kan WEL
pi_17363578
ik ga voor levi voor een jongen
leuke meisjesnamen weet ik nooit
Mooi hè, alles..
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 23:59:37 #120
43556 miss_dynastie
pi_17365631
Levi is ook leuk voor een meisje
  donderdag 26 februari 2004 @ 13:42:31 #121
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_17373172
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 13:22 schreef Jelief het volgende:
poeh wat een namen allemaal, ik loop al jaren met (Se)Bastiaan voor een jongen roepnaam Bas. En voor een meisje vind ik Anne erg mooi maar dan moet er nog wel wat achter. Als ik in de mooie gelegenheid ben om namen te geven dan wel 2 of drie en vrnoemen wil ik ook wel.
Over Tolkien gesproken, ik heb al jaren geleden Nomin betiteld als een mooie meisjesnaam. Het betekent Wijsheid. (volgens mij in het elfs...)
* Deviator noteert:

Nomin
(Nimué en Nomin.. )
pi_17374530
Jongen:
Tycho / Tygo
Jord / Jort

Meisje:
Lycke
Mila
Anne
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2004 @ 17:13:24 #123
43556 miss_dynastie
pi_17377258
Ik moet ineens denken aan een achternichtje van me: Ninon
Mijn vader heeft zes keer geoefend voordat hij die naam in een keer uit kon spreken
pi_17377442
Ik zal later voor mijn kinderen iig een naam zoeken die duidelijk is. En dan bijvoorbeeld als meisje altijd als jongensnaam word uitgesproken of omgedraaid. Ik heet zelf Gerjanne, maar het aantal keer dat dat (onbewust) verbasterd werd tot Gertjan is niet meer te tellen.
  donderdag 26 februari 2004 @ 18:08:07 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_17378312
Op de middelbare school hebben wij ooit Peer Gynt in het Nederlands opgevoerd. Ik vind het nog steeds jammer dat ik die teksten niet mee rheb...

Tja, mijn naam komt gewoon uit Eline Vere.

Ik ben de laatste tijd wat meer gaan nadenken over namen voor kinderen. Had altijd wel een paar voorkeuren natuurlijk, maar de laatste tijd is er toch wat veranderd.

Zo wil ik eigenlijk nog wel de namen van mijn oma van vaders kant in de naam van een dochter verwerken. Zij heette Luberta Aleida. (Ik begin nu te twijfelen overigens) Maar dat zijn echt ouderwetse namen. Mijn andere oma heette Hendrika Johanna, maar dat vind ik eigenlijk niet eens mooie namen.

Nou is Bert katholiek en dus zal hoogstwaarschijnlijk de naam Maria ook nog wel in een naam voorkomen. (Overigens zal ik er bij een jongen denk ik tegen zijn.) Ik vind het wel een mooie naam, maa rniet als roepnaam.

Mijn tweeweken oude achternichtje heet Marie. Ik vind het niet echt mooi.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')