abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17264550
Mijn meisje gaat Ayla heten
  dinsdag 17 februari 2004 @ 20:26:46 #77
1087 Merisse
broddeltante
pi_17266245
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ooit een Surinaamse collega, die heette ook Mila. Nou ja, eigenlijk heette ze Oermiladebi
Zo vandaag ondanks alle triestigheden toch weer hardop gelachen dankzij Rewimo (of beter gezegd dankzij Oermiladebi)
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2004 @ 20:40:25 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_17266728
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:31 schreef nexhil het volgende:

[..]

en vera voor dochter

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 20:42:07 #79
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17266794
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:31 schreef nexhil het volgende:

[..]

en vera voor dochter

Als roepnaam dan hè ! De volledige naam in mijn gedachten is mooier .
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2004 @ 20:47:32 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_17266967
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 20:42 schreef Miss_Nexhil het volgende:

[..]

Als roepnaam dan hè ! De volledige naam in mijn gedachten is mooier .

Het is ook mijn roepnaam, als volledige naam heb ik Genoveva meegekregen.
pi_17268358
had altijd de naam thijmen in gedachte toen ik twee keer zwanger was, bijde keren kregen we een dochter die heten joelle en vienna maar ik vindt sterre ook een geweldige naam alleen mijn man niet, klinkt zo raar als iemand roept: sterretje kom je?? dus dat ging niet door.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  dinsdag 17 februari 2004 @ 21:57:02 #82
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17269274
nah, ga ik ook weer:

namen die ik mooi vind:
- Angela (v)
- Thomas / Tom (m)
- Marina (v)
- Miranda (v)
- Daniël (m)

En, een beetje een vreemde naam, maar wat ik ook wel mooi vind klinken:
- Meredin (v)

Nu nog de iets dat ik VERSCHRIKKELIJK vind:
- Rik (lokt te veel pesterijen uit)
- Chantal (vind ik gewoon geen mooie naam)

En verder zijn er nog genoeg namen die een beetje in het midden liggen, dus waar ik nog niet over uit ben.

patat ftw :)
pi_17270116
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 21:57 schreef daniman het volgende:
Nu nog de iets dat ik VERSCHRIKKELIJK vind:
- Rik (lokt te veel pesterijen uit)
- Chantal (vind ik gewoon geen mooie naam)
Mee eens, ik wist niet wat ik hoorde toen kennissen van me hun zoon Rik hadde genoemd, dat doe je gewoon simpelweg niet.

Ik denk je bent niet goed snik.
Wie noemt zijn zoon nou Rik?
Iedere boere pik,
wet wel wat te rijmen op Rik.

Ga zo maar door...

Chantal vind ik ook vreselijk, het erge is dat mijn 2e naam Chantal is. Hoe mijn ouders er op zijn gekomen, ik weet het niet.
D 2e namen van mijn zusjes zijn ook zo niet-leuk zeg maar. Melanie en Nanda. Wat dat betreft hadden mijn ouders die 2e namen wel achterwege kunnen houden.

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 22:22:20 #84
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_17270136
Ik vind Anne heel mooi voor een meisje
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 22:29:24 #85
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17270436
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:21 schreef melonovy het volgende:

Ik denk je bent niet goed snik.
Wie noemt zijn zoon nou Rik?
Iedere boere pik,
wet wel wat te rijmen op Rik.

Wat dacht je van:
stommerik
bangerik
dommerik
viezerik
vuilerik
rik pik
rik, stik!
dikke rik (als ie dik zou zijn)
rik heeft een tik

etc...

Als ik een zoon ooit krijg, zal ie NOOIT maar dan ook echt NOOIT ri(c)k heten. di(c)k trouwens ook nooit! Sorry voor als anderen zo heten, maar mijns inziens kan je er gewoon te veel pesterige dingen op rijmen of van maken.

patat ftw :)
pi_17278646
ik vind Rik best ok eigenlijk. kan wel ergere namen verzinnen. en dat rijmen, ach, als je vervelend gevonden wordt komen de scheldnamen vanzelf. en andersom. al kun je het lot natuurlijk tarten... maar Rik, neuh, niet De Ultiem Foute Naam in mijn ogen.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 10:36:39 #87
43556 miss_dynastie
pi_17278747
Op elke naam valt wat te verzinnen. En anders is er altijd nog een achternaam waar je wat mee kan. Op Mila valt ook niet zoveel te verzinnen, zou je denken, maar er was er toch een die me Debila noemde overigens maar een keer, daarna is hij door een aantal vrienden van me in elkaar geslagen en heeft hij zijn excuses aangeboden... ik wist overigens niets van hun plannetje af, gelukkig
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 februari 2004 @ 10:38:14 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17278768
Ach, op mijn naam zijn ook genoeg rijmwoorden gemaakt... Nog afgezien van het feit dat ik tientallen keren te horen kreeg: maar dat is toch een jongensnaam?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17278941
Sterker nog, ik vind Rik een hartstikke leuke naam. Zelf ben ik vroeger heel veel gepest, waarbij mijn naam ook verbasterd werd. Dat pesten was niet leuk maar ik heb er mijn naam nooit om vervloekt. Ik vind nog steeds dat ik een heel mooie naam heb. Op elke andere naam zouden ze ook wel iets hebben verzonnen.
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:58:54 #90
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17279145
Niks mis met de naam Rik, hoor. Er zijn veel ergere en idiotere namen die je je kind kunt geven. Ik vind het pure (geestelijke) kindermishandeling af en toe.

Mijn nichtje heet trouwens Brechtje. Dat is misschien wel de afschuwelijkste meisjesnaam die er bestaat. Ik krijg het nog steeds mijn bek niet uit zonder dat al mijn nekharen overeind gaan. Noem haar meestal Brecht (ook vreselijk) of bij een koosnaam (meissie, lieffie).

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 11:14:07 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_17279519
Wat een gemeut om de naam Rik Zélfs op Genoveva wisten ze vroeger wat te maken, zoals: chemisch afval
pi_17281307
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ooit een Surinaamse collega, die heette ook Mila. Nou ja, eigenlijk heette ze Oermiladebi
*onder tafel ligt*

Mila is wel leuk overigens!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_17282343
Ik ben zo'n muts die zelf 2 "rare" namen heeft Anitra Xantha. Nu 31 jaar later moet ik nog steeds uitleggen dat die R er echt tussen hoort

Mijn dochter heet officieel Jennifer, maar vanaf dag 1 is daar de roepnaam Djen van gemaakt, omdat ik jennie helemaal erg vind.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 februari 2004 @ 13:06:49 #94
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17282393
Anitra is wel heel apart, ik heb die naam nog nooit gehoord. Waar komt dat vandaan?

Ik heet trouwens voluit Renée Winnifred. Die laatste naam hoor je ook vrijwel nooit.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 13:11:56 #95
43556 miss_dynastie
pi_17282529
Ach, volgens mij doe je het als ouders nooit goed: noem je je kind Tim, dan is het de zoveel duizendste en balen je kinderen, geef je ze een originele naam, dan is het ook weer niet goed . Zelf heb ik best een hekel aan mensen die hun kind een alledaagse naam geven, maar er wel een bijzondere draai aan geven: Cim in plaats van Kim bijvoorbeeld, daar ben ik dus niet zo enthousiast over .

Verder heb ik het ook niet zo op naamgrapjes: Tim en Tom, Rick en Dick, Kim en Mick, dat soort dingen. Een vriend van me heet Senne, zijn oudere broer heet Sanne. Nog steeds vraag ik me af hoe een volgend broertje of zusje zou hebben geheten: a-e, dan dus i: Sinne of zo

pi_17282549
Mijn vriend heet Rick, en die heeft in heel zijn leven minder last gehad van zijn naam, dan ik van de mijne. Lyndsey, en nee, ik werd niet gepest, maar nog elke dag wordt mijn naam meerdere keren verkeerd geschreven, of moet ik hem weer spellen.

Maar ik heb geen hekel aan mijn naam hoor, eerder aan mensen die niet de moeite nemen om hem juist te spellen

pi_17282690
mijn nam komt vn Anitra's dans. Dat is van een klassiek muziekstuk waar mijn vader gek van was, toevallig had mijn moeder een boek gelezen dat dus ookAnitra's dans heette en zodoende zijn ze op die naam gekomen. In scandinavie komt die naam meer voor en betekend daar ijskoniging (ik heb een hekel aan de winter )
in nederland komt de naam zelden voor omdat de meeste voor de Anita gaan
pi_17282757
Voor jongen:

- Milan

Voor meisje:

Iris of Sanne.

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_17286749
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:20 schreef -En4Cer- het volgende:
Voor jongen:
- Milan
Das inderdaad ook wel een leuke naam

Peter vind Vincent een leuke naam voor een jongen. Ikzelf ook wel.
Mijn moeder wilde mij Vincent noemen als ik een jongen was geweest en Peter had ook Vincent geheten, als zijn vader dat ook mooi gevonden had
mmmm... denk toch dat ik Milan leuker vind.

Voor een meisje zijn de namen Esmee, Anouk, Amber al voorbij gekomen. Maar we zijn er nog lang niet uit

woensdag 18 februari 2004 @ 20:13:54 #100
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17294062
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:18 schreef Anitra het volgende:
mijn nam komt vn Anitra's dans. Dat is van een klassiek muziekstuk waar mijn vader gek van was, toevallig had mijn moeder een boek gelezen dat dus ookAnitra's dans heette en zodoende zijn ze op die naam gekomen. In scandinavie komt die naam meer voor en betekend daar ijskoniging (ik heb een hekel aan de winter )
in nederland komt de naam zelden voor omdat de meeste voor de Anita gaan
klopt, Anitra komt ook voor in Peer Gynt, van Edvard Grieg.

er is ook een lied over in Peer Gynt:

Jeg stængte for mit Paradis,
og tog dets nøgle med.
Det bar tilhavs for nordlig bris!
mens skønne kvinder sit forlis
på havsens strand begræd.

Mod syd, mod syd skar kølens flugt
de salte strømmes vand.
Hvor palmen svajer stolt og smukt,
i krans om oceanets bugt,
jeg stak mit skib i brand.

Ombord jeg sted på slettens skib,