quote:Zo vandaag ondanks alle triestigheden toch weer hardop gelachen dankzij Rewimo (of beter gezegd dankzij Oermiladebi)
Op dinsdag 17 februari 2004 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ooit een Surinaamse collega, die heette ook Mila. Nou ja, eigenlijk heette ze Oermiladebi
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:31 schreef nexhil het volgende:[..]
en vera voor dochter
quote:Als roepnaam dan hè ! De volledige naam in mijn gedachten is mooier
Op dinsdag 17 februari 2004 15:31 schreef nexhil het volgende:[..]
en vera voor dochter
quote:Het is ook mijn roepnaam, als volledige naam heb ik Genoveva meegekregen.
Op dinsdag 17 februari 2004 20:42 schreef Miss_Nexhil het volgende:[..]
Als roepnaam dan hè ! De volledige naam in mijn gedachten is mooier
.
namen die ik mooi vind:
- Angela (v)
- Thomas / Tom (m)
- Marina (v)
- Miranda (v)
- Daniël (m) ![]()
En, een beetje een vreemde naam, maar wat ik ook wel mooi vind klinken:
- Meredin (v)
Nu nog de iets dat ik VERSCHRIKKELIJK vind:
- Rik (lokt te veel pesterijen uit)
- Chantal (vind ik gewoon geen mooie naam)
En verder zijn er nog genoeg namen die een beetje in het midden liggen, dus waar ik nog niet over uit ben.
quote:Mee eens, ik wist niet wat ik hoorde toen kennissen van me hun zoon Rik hadde genoemd, dat doe je gewoon simpelweg niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:57 schreef daniman het volgende:
Nu nog de iets dat ik VERSCHRIKKELIJK vind:
- Rik (lokt te veel pesterijen uit)
- Chantal (vind ik gewoon geen mooie naam)
Ik denk je bent niet goed snik.
Wie noemt zijn zoon nou Rik?
Iedere boere pik,
wet wel wat te rijmen op Rik.
Ga zo maar door...
Chantal vind ik ook vreselijk, het erge is dat mijn 2e naam Chantal is. Hoe mijn ouders er op zijn gekomen, ik weet het niet.
D 2e namen van mijn zusjes zijn ook zo niet-leuk zeg maar. Melanie en Nanda. Wat dat betreft hadden mijn ouders die 2e namen wel achterwege kunnen houden.
quote:Wat dacht je van:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:21 schreef melonovy het volgende:Ik denk je bent niet goed snik.
Wie noemt zijn zoon nou Rik?
Iedere boere pik,
wet wel wat te rijmen op Rik.
etc...
Als ik een zoon ooit krijg, zal ie NOOIT maar dan ook echt NOOIT ri(c)k heten. di(c)k trouwens ook nooit! Sorry voor als anderen zo heten, maar mijns inziens kan je er gewoon te veel pesterige dingen op rijmen of van maken.
Mijn nichtje heet trouwens Brechtje. Dat is misschien wel de afschuwelijkste meisjesnaam die er bestaat. Ik krijg het nog steeds mijn bek niet uit zonder dat al mijn nekharen overeind gaan. Noem haar meestal Brecht (ook vreselijk) of bij een koosnaam (meissie, lieffie).
quote:*onder tafel ligt*
Op dinsdag 17 februari 2004 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ooit een Surinaamse collega, die heette ook Mila. Nou ja, eigenlijk heette ze Oermiladebi
Mila is wel leuk overigens!
Mijn dochter heet officieel Jennifer, maar vanaf dag 1 is daar de roepnaam Djen van gemaakt, omdat ik jennie helemaal erg vind.
Ik heet trouwens voluit Renée Winnifred. Die laatste naam hoor je ook vrijwel nooit.
Verder heb ik het ook niet zo op naamgrapjes: Tim en Tom, Rick en Dick, Kim en Mick, dat soort dingen. Een vriend van me heet Senne, zijn oudere broer heet Sanne. Nog steeds vraag ik me af hoe een volgend broertje of zusje zou hebben geheten: a-e, dan dus i: Sinne of zo
Maar ik heb geen hekel aan mijn naam hoor, eerder aan mensen die niet de moeite nemen om hem juist te spellen
- Milan
Voor meisje:
Iris of Sanne.
quote:Das inderdaad ook wel een leuke naam
Op woensdag 18 februari 2004 13:20 schreef -En4Cer- het volgende:
Voor jongen:
- Milan
Peter vind Vincent een leuke naam voor een jongen. Ikzelf ook wel.
Mijn moeder wilde mij Vincent noemen als ik een jongen was geweest en Peter had ook Vincent geheten, als zijn vader dat ook mooi gevonden had ![]()
mmmm... denk toch dat ik Milan leuker vind.
Voor een meisje zijn de namen Esmee, Anouk, Amber al voorbij gekomen. Maar we zijn er nog lang niet uit
quote:klopt, Anitra komt ook voor in Peer Gynt, van Edvard Grieg.
Op woensdag 18 februari 2004 13:18 schreef Anitra het volgende:
mijn nam komt vn Anitra's dans. Dat is van een klassiek muziekstuk waar mijn vader gek van was, toevallig had mijn moeder een boek gelezen dat dus ookAnitra's dans heette en zodoende zijn ze op die naam gekomen. In scandinavie komt die naam meer voor en betekend daar ijskoniging (ik heb een hekel aan de winter)
in nederland komt de naam zelden voor omdat de meeste voor de Anita gaan
er is ook een lied over in Peer Gynt:
Jeg stængte for mit Paradis,
og tog dets nøgle med.
Det bar tilhavs for nordlig bris!
mens skønne kvinder sit forlis
på havsens strand begræd.
Mod syd, mod syd skar kølens flugt
de salte strømmes vand.
Hvor palmen svajer stolt og smukt,
i krans om oceanets bugt,
jeg stak mit skib i brand.