quote:Ook Ierse namen, leuk
Op zondag 19 oktober 2003 22:27 schreef Angel22 het volgende:
Mijn zoontjes heten Damien (zonder puntjes) en Duncan.Damien kom je redelijk vaak tegen in de vorm van Damian, alleen is de officiele ierse spelling met een e ipv een a. Vandaar dat we daarvoor heben gekozen.
Duncan is ontsproten uit Dune ofwel Duin van Frank Herbert. Ik lag al te bevallen en toen moesten we nog een jongens naam uitzoeken. Duncan klonk ons geweldig in de oren op dat moment en dat is het nog steeds. Hij is ook een echte Duncan.
Als we een meid hadden gekregen had zij de naam Lynn gedragen.
quote:vaders familie is joods/moslim
Op zondag 19 oktober 2003 21:53 schreef Moredhel het volgende:[..]
hoezo dat moest? mogen ze zelf niet kiezen ofzo?
quote:Joods en moslim? Apart
Op woensdag 22 oktober 2003 20:37 schreef Sessy het volgende:vaders familie is joods/moslim
en aangezien hij nog wel contacten met zijn familie wilde houden
moest dat ja
quote:LOL ja...
Op woensdag 22 oktober 2003 21:16 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Joods en moslim? Apart
quote:Kewl
Op woensdag 22 oktober 2003 21:55 schreef Sessy het volgende:LOL ja...
Ach de soviet tijdperk, toen alle religies gelijk "dom" geacht werden en mensen gewoon samen konden leven... zonder elkaar af te gaan maken... omdat ze een gemeenschappelijke vijand hadden... duitsland... lol
ons dochtertje heet Nimué , en nu zaten m'n vriendin en ik na te denken over namen voor een eventueel 2e kind. We belanden min of meer in een discussie of we een 2e kind ook een naam moeten geven die een beetje uit 'dezelfde hoek' komt, dus een Keltische naam of dat we ook een totaal andere zouden doen,..het lijkt mij wel aardig om een heel andere soort naam te gebruiken..
Wat is jullie mening?
Wij vonden dat de namen wel bij elkaar moesten passen... dus niet Damien en Jan bijvoorbeeld.
Maar das mijn persoonlijke mening.
quote:Naam van mijn toekomstige zoon staat wel in top 20 (
Op dinsdag 17 februari 2004 12:00 schreef Adelante het volgende:
De populairste kindernamen over het 4e kwartaal van 2003:
Even uit mijn hoofd, dus niet boos worden als ik iemand vergeet:
we hebben een Thomas, Daan, Bram, Jesse, Tom, Britt, Iris, Isa, Noa, Eva, Anouk, dus dat klopt wel aardig
quote:Dat bedoel ik dus
Op dinsdag 17 februari 2004 13:11 schreef Rewimo het volgende:
Je vergeet in ieder geval Sven en Max
meisje is Lucinda
misschien omdat het me ex is, maarja..
quote:Wedstrijdje doen?
Op dinsdag 17 februari 2004 13:40 schreef Deviator het volgende:
Het is zeker nog niet gepast om je dochter Eowyn te noemen hè..?rotfilm
Als de tweede een meisje is/word dan zit er hier vast en zeker wel Éowyn tussen de namen...
(en anders zeuren we gewoon iets langer door)
Senna Jesley Éowyn zal/zou het worden als het aan mij ligt (maar pin me er niet op vast, hubs heeft ook nog inspraak)
Mocht het een jongen worden, dan word het waarschijnlijk iets van Kieran Jesley ........ (nog iets??maar weet nog niet wat..)
Ons zoontje heet Wilyan Ayrton Quinn..Vernoemd naar;
(overleden) oma en beide opa's (oma=Willy voluit Willemke, opa=Wietse en andere opa=Jan)
Ayrton Senna verongelukt Formule1-coureur (waar mamma erg groot fan van was)
En Quinn was gewoon een mooie hekkensluiter (en mamma is gek van Ierse, Schotse en Gaelic namen)
quote:Ik vind Éowyn wel mooi bij Nimué passen eigenlijk..
Op dinsdag 17 februari 2004 14:25 schreef Jonnetje het volgende:[..]
Wedstrijdje doen?
![]()
![]()
![]()
Als de tweede een meisje is/word dan zit er hier vast en zeker wel Éowyn tussen de namen...
(en anders zeuren we gewoon iets langer door)
Senna Jesley Éowyn zal/zou het worden als het aan mij ligt (maar pin me er niet op vast, hubs heeft ook nog inspraak)
Mocht het een jongen worden, dan word het waarschijnlijk iets van Kieran Jesley ........ (nog iets??maar weet nog niet wat..)Ons zoontje heet Wilyan Ayrton Quinn..Vernoemd naar;
(overleden) oma en beide opa's (oma=Willy voluit Willemke, opa=Wietse en andere opa=Jan)
Ayrton Senna verongelukt Formule1-coureur (waar mamma erg groot fan van was)
En Quinn was gewoon een mooie hekkensluiter (en mamma is gek van Ierse, Schotse en Gaelic namen)
quote:en vera voor dochter
Op maandag 6 oktober 2003 13:51 schreef nexhil het volgende:
saskia voor een meisje
ons dochtertje heet Mara Jade.
Jade spreek je uit als djeed of te wel jade op zijn engels lol.
haar roepnaam is Mara.
Op een echo was het duidelijk een meisje dus eerlijk gezegt hadden we geen jongens naam.
Het eerste wat ik vroeg toen ze geboren was was is het echt een meisje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |