abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:35:39 #51
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13685953
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:33 schreef SCH het volgende:
Ik ben ervoor dat mensen gelijke kansen hebben
En dus ben je voor een maatregel die wettelijk regelt dat mensen geen gelijke kansen hebben? .
quote:
en hij zo soft dat autochtonen echt niet massaal buiten de boot vallen.
Het gaat er niet om of het massaal gebeurt of niet. Of vind je het weigeren van allochtonen bij discotheken en kroegen ineens ook prima omdat het niet massaal gebeurt?
pi_13685970
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:35 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dus ben je voor een maatregel die wettelijk regelt dat mensen geen gelijke kansen hebben? .

Jij snapt de maatregel niet. Maak je liever druk om bedrijven die het moeilijjk vinden allochtonen in dienst te nemen als je ze begaan bent met discriminatie. Jij komt slechts in opstand als de witte man ineens een ietsepietsie in de verdrukking komt
quote:
Het gaat er niet om of het massaal gebeurt of niet. Of vind je het weigeren van allochtonen bij discotheken en kroegen ineens ook prima omdat het niet massaal gebeurt?
Wat gebruik je toch een maffe voorbeelden, en zo slecht.
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:39:23 #53
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13686007
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:37 schreef SCH het volgende:
Wat gebruik je toch een maffe voorbeelden, en zo slecht.
Ja hoor, wat jij wil. .
pi_13686030
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja hoor, wat jij wil. .

Mietje
Wat geef je weer snel op.
pi_13686371
discrimineren mag niet, staat in de grondwet, dus ik begrijp niet waarom positieve discriminatie wel wordt toegestaan. als je de een gaat voortrekken wordt er automatisch iemand anders benadeeld. daarnaast, wie bepaald wat positief is?
pi_13687059
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is dus niet negatief. Wat gek om het meteen om te draaien. Positieve discriminatie is nou eenmaal nodig omdat die mensen anders meer moeite hebben om aan de bak te komen. En de mensen die daardoor even afvallen hebben veel meer kans om ergens anders aan de bak te komen. Zorg er maar voor dat de ongelijkheid niet meer bestaat, dan is het systeem niet meer nodig.

Ik zou me als bevoordeelde eerlijk gezegd zwaar kl*te voelen, je bent niet aangekomen vanwege je capaciteiten, maar juist om je huidskleur/afkomst/sexe. Hoe zou jij daar als collega tegenaan kijken trouwens? "Daar hebben we er weer zo een."

Mijns inziens bijt dit altijd, zowel naar de bevoordeelde als degene die wordt benadeeld.

De kwaliteiten van de persoon moeten voorop staan als je iemand aanneemt, iedere andere overweging, zoals positieve discriminatie, zorgt op langere termijn alleen maar voor ellende.

pi_13687106
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik zou me als bevoordeelde eerlijk gezegd zwaar kl*te voelen, je bent niet aangekomen vanwege je capaciteiten, maar juist om je huidskleur/afkomst/sexe. Hoe zou jij daar als collega tegenaan kijken trouwens? "Daar hebben we er weer zo een."

Mijns inziens bijt dit altijd, zowel naar de bevoordeelde als degene die wordt benadeeld.

De kwaliteiten van de persoon moeten voorop staan als je iemand aanneemt, iedere andere overweging, zoals positieve discriminatie, zorgt op langere termijn alleen maar voor ellende.

Er is sprake van een misverstand, vrees ik. De kwaliteiten staan ook voorop.
pi_13687690
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 23:34 schreef Kozzmic het volgende:
Ik snap niet dat ze een uitzondering maken voor gehandicapten en chronisch zieken. Waarom is het voor hen wel nodig en voor vrouwen en etnische minderheden niet?
Omdat vrouwen en allochtonen niets mankeren en gehandicapten en chronisch zieken wel misschien? Of wou je die gelijk aan elkaar stellen?

Goede zaak dat dit aangepakt wordt. De maatregel maakt het alleen maar erger ipv dat het iets oplost.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13687751
quote:
[b]Op maandag 6 oktober 2003 13:53 schreef Tedje_van_Es het

Goede zaak dat dit aangepakt wordt. De maatregel maakt het alleen maar erger ipv dat het iets oplost.

Bron?
pi_13687925
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?

Ik kan nu even niet in het archief maar zoek het zelf even op als je me niet gelooft het is algemeen bekend hoor lees eens een krant .
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13687984
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:02 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ik kan nu even niet in het archief maar zoek het zelf even op als je me niet gelooft het is algemeen bekend hoor lees eens een krant (stop daar nou maar mee)

Ben benieuwd, ik ben ieg het met je oneens dat het algemeen bekend is.
  maandag 6 oktober 2003 @ 14:37:27 #62
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_13688827
De kamer is wél van mening dat het voorkeursbeleid (eufemisme voor discriminatie) nodig is. CDA en (joh!) PvdA willen het behouden. De heterosexuele, blanke, christelijk danwel atheïstische jongeman (ik dus) zal dus nog steeds legaal worden gediscrimineerd, lekker dus in een krappe arbeidsmarkt.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  maandag 6 oktober 2003 @ 14:42:10 #63
3542 Gia
User under construction
pi_13688936
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:37 schreef JB80 het volgende:
De kamer is wél van mening dat het voorkeursbeleid (eufemisme voor discriminatie) nodig is. CDA en (joh!) PvdA willen het behouden. De heterosexuele, blanke, christelijk danwel atheïstische jongeman (ik dus) zal dus nog steeds legaal worden gediscrimineerd, lekker dus in een krappe arbeidsmarkt.
Tja, ik zou zeggen sex-change operatie en een zonnebankje. Hoofddoekje op en je bent binnen!!

Niet eerlijk nee.

pi_13688959
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:37 schreef JB80 het volgende:
Dat slaat echt nergens op. Jij hebt als witman nog steeds, relatief en procentueel, veel en veel meer kans op een baan dan een zwartman of andere allochtoon. Als allochtonen iets zeggen over discriminatie hebben ze gelijk half Fok op hun nek, maar andersom is het kennelijk geen punt: dan zijn we ineens zielig.
pi_13689259
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op. Jij hebt als witman nog steeds, relatief en procentueel, veel en veel meer kans op een baan dan een zwartman of andere allochtoon. Als allochtonen iets zeggen over discriminatie hebben ze gelijk half Fok op hun nek, maar andersom is het kennelijk geen punt: dan zijn we ineens zielig.

Nee, het is andersom: als een, om jouw termen te gebruiken, zwartman (wat gelijk je vertroebelde blik laat zien, het gaat namelijk ook om vrouwen) benadeeld wordt vanwege zijn kleur/afkomst dan is het bleren geblazen, gebeurt dat met een witman ( ) dan is het terecht.
pi_13689309
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:54 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Nee, het is andersom: als een, om jouw termen te gebruiken, zwartman (wat gelijk je vertroebelde blik laat zien, het gaat namelijk ook om vrouwen) benadeeld wordt vanwege zijn kleur/afkomst dan is het bleren geblazen, gebeurt dat met een witman ( ) dan is het terecht.

Ach wat een geraaskal. Het gaat erom dat vaststaat dat allochtonen het moeilijker hebben in sollicitatieprocedures. Los van scholing, geschiktheid etc. Daar gaat het om en daar wordt wat tegen gedaan. Wat is daar nou in hemelsnaam op tegen?
pi_13689333
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach wat een geraaskal. Het gaat erom dat vaststaat dat allochtonen het moeilijker hebben in sollicitatieprocedures. Los van scholing, geschiktheid etc. Daar gaat het om en daar wordt wat tegen gedaan. Wat is daar nou in hemelsnaam op tegen?

Discriminatie is discriminatie. Punt.

En waarom vergeet je de vrouwen telkens? Het gaat niet alleen om je heilige allochtoontjes.

pi_13689451
quote:
Kamer:voorkeursbeleid blijft nodig

DEN HAAG Een Kamermeerderheid is tegen het voorstel van VVD'er Luchtenveld om positieve discriminatie van vrouwen en allochtonen af te schaffen. CDA en PvdA vinden dat bepaalde mensen nog steeds de steun van een voorkeursbeleid nodig hebben.

Ook minister De Graaf van Bestuurlijke Vernieuwing vindt het te ver gaan om positieve discriminatie te schrappen uit de Wet Gelijke Behandeling. Wat hem betreft staat de discussie over het huidige voorkeursbeleid echter open.

Het voorkeursbeleid is uit de tijd, zegt Luchtenveld. Hij vindt dat burgers voor zichzelf moeten opkomen.

bron: Teletekst

We hadden het hier al over de Wet SAMEN, maar wat staat er eigenlijk precies in de Wet Gelijke Behandeling?
pi_13689479
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:57 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Discriminatie is discriminatie. Punt.

Nee dus, zalig de armen van geest die de nuance niet kunnen maken.
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:13:57 #70
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_13689786
Witman, zwartman, ik ben JB80 (ja, zo sta ik ook ingeschreven bij de gemeente) en niemand anders, ik wil niet in een categorie gestopt worden of wat dan ook. De overheid legt de werkgever discriminatie op om mij in een hokje te stoppen, meestal vinden mensen dit verwerpelijk maar niet wanneer het over mij gaat. Wanneer ik een baan wil moet de beste gewoon de baan krijgen, ook al is het een joods/islamitische negerin met penis die een Duitse voornaam heeft en geestelijke én lichamelijk gehandicapt is, doof en blind, als ik beter ben dan haar dan moet ik die baan krijgen. Klaar.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_13690731
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:13 schreef JB80 het volgende:
---
Nee dus. Degene die de baan ook zouden kunnen krijgen maar die vanwege hun huidskleur niet krijgen, gaan soms voor. Vervelend voor je
  maandag 6 oktober 2003 @ 17:22:59 #72
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_13693457
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 08:55 schreef SCH het volgende:
Tien stappen terug, met dit voorstel - maar dat is niet nieuw de laatste tijd.

Positieve discriminatie is een onzin term, die mogen we wel afschaffen. Maar we moeten wel zorgen dat vrouwen en allochtonen net zo veel kans maken op de arbeidsmarkt, en dat is nou eenmaal nog steeds niet het geval. De angst regeert nog veelvuldig op dat terrein. Ik snap bij God niet dat veel van die witte mannetjes zo bang zijn voor hun positie.

Hoe kom jij erbij dat het puur en alleen de witte mannetjes van de heterozijde tegen dit voorstel zijn?? Ik voel me als wit heteromannetje een beetje gediscrimineerd hiero.....
Say your prayers
  maandag 6 oktober 2003 @ 17:24:28 #73
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_13693504
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar misschien hangt het er vanaf of je denkt dat er discriminatie bestaat bij sollicitatieprocedures. Ik vrees helaas dat dat het geval is.

En dat gaan we oplossen door nog meer te discrimineren? Lekker praktische oplossing.....
Say your prayers
pi_13693572
't is toch op zijn minst verwonderlijk dat ik als blanke, (hetero,) Nederlandse staatsburger minder recht op een baan heb in Nederland dan een getinte bezoeker uit het middelandsezeegebeid.

[Dit bericht is gewijzigd door dvis2 op 06-10-2003 17:29]

maandag 6 oktober 2003 @ 17:28:31 #75
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_13693616
quote:

[..]

Zou het misschien kunnen dat de kwaliteiten onder de minderheidsgroeperingen lager liggen dan die van de witte man? En dat het dus niet expliciet aan het krokante bruine korstje of smeuige witte laagje ligt of iemand wel of niet in aanmerking komt voor een baan? Tis maar een gedachtenkronkel hoor......:Z
Say your prayers
pi_13693774
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:27 schreef dvis2 het volgende:
't is toch op zijn minst verwonderlijk dat ik als blanke, (hetero,) Nederlandse staatsburger minder recht op een baan heb in Nederland dan een getinte bezoeker uit het middelandsezeegebeid.
Je hebt niet minder kans op de arbeidsmarkt. Sterker, waarschijnlijk heb je sneller een baan dan je 'getinte' of vrouwelijke leeftijdsgenoot.

Ik heb in ieder geval als blanke hetero Nederlander nooit een probleem gehad om aan de slag te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-10-2003 17:36]

maandag 6 oktober 2003 @ 17:35:38 #77
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_13693783
quote:

[..]

Allemaal totaal niet relevant. Waar het om gaat is dat discriminatie per definitie verwerpelijk is, dus ook als het wordt gebruikt om een bepaalde doelgroep naar voren te schuiven.

Vergeet niet dat er eigenlijk geen verschil is tussen positieve en negatieve discriminatie. Van beide groepen is altijd sprake in geval van discriminatie. Er wordt alleen telkens een groep buiten beeld gelaten. Dat betekent echter niet dat er bijvoorbeeld bij de zogenaamde positieve discriminatie geen groep negatief gediscrimineerd wordt.

Say your prayers
  maandag 6 oktober 2003 @ 17:43:16 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_13693984
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je een beleid van positieve discriminatie gaat voeren wil dat toch gewoon zeggen dat je geen oplossing hebt om de positie van de minderheden op de arbeidsmarkt te verbeteren? lijkt me dus een weinig duurzame oplossing.
Say your prayers
pi_13694009
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:35 schreef Kozzmic het volgende:
Je hebt niet minder kans op de arbeidsmarkt. [...]
Kans op een baan is geheel iets anders dan *recht* hebben op een baan. Daar hebben we het hier over. Ik wordt gediscrimineerd. Als ik soliciteer, en ik heb een tegenkanditaat met extact dezelfde kwaliteiten, maar hij/zij heeft een getinte huidskleur en is ooit gevlucht uit een zandland, dan heeft hij/zij meer kans op de baan.
Ik denk dat ik ook maar eens de wereld rond ga rennen, en een poosje onder de zonnebank ga doorbrengen. Kosten/baten technisch te prefereren boven studeren.
pi_13694182
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:44 schreef dvis2 het volgende:

[..]

Kans op een baan is geheel iets anders dan *recht* hebben op een baan. Daar hebben we het hier over. Ik wordt gediscrimineerd. Als ik soliciteer, en ik heb een tegenkanditaat met extact dezelfde kwaliteiten, maar hij/zij heeft een getinte huidskleur en is ooit gevlucht uit een zandland, dan heeft hij/zij meer kans op de baan.
Ik denk dat ik ook maar eens ze wereld rond ga rennen, en een poosje onder de zonnebank ga doorbrengen. Kosten/baten technisch te prefereren boven studeren.

Onzin, laat me maar eens een wet zien waarin dat staat.

De Wet SAMEN bijvoorbeeld beoogt helemaal niet dat bij elke baan waar iemand uit een minderheidsgroepering solliciteert diegene automatisch die baan krijgt. Deze wet probeert bedrijven te bewegen (want ze worden er helemaal niet op vastgelegd) om bij een x aantal vacatures een x/y aantal vrouwen/minderheden/gehandicapten aan te nemen. In dat x/y aantal wordt ook nog rekening gehouden met opleidingsniveau en capaciteiten. Bij die x aantal vacatures blijven meer dan genoeg banen over die zullen worden bekleed door blanke Nederlanders.

pi_13694235
Conculsie: De Wet SAMEN geeft hem/haar meer kans op het krijgen van de baan.
pi_13694333
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:54 schreef dvis2 het volgende:
Nee, die wet probeert de achterstand van hem/haar goed te maken.
pi_13694490
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:54 schreef dvis2 het volgende:
Fout geconcludeerd.

Ten eerste worden bedrijven er niet op vastgelegd, ten tweede wordt er rekening gehouden met kwalificatie- en geschiktheidseisen. Als er voor een bepaalde beroepsgroep nauwelijks gekwalificeerde minderheden voorradig zijn dan zal het streefcijfer dus nooit 10 of 20 procent zijn.

quote:
Artikel 2 (wsamen)

1. De werkgever streeft naar evenredige vertegenwoordiging binnen zijn onderneming van personen die behoren tot de in artikel 3 genoemde doelgroepen.
2. Van evenredige vertegenwoordiging als bedoeld in het eerste lid is sprake indien het aandeel van personen uit de doelgroepen binnen de onderneming verhoudingsgewijze overeenkomt met hun aandeel in de regionale beroepsbevolking. Daarbij wordt rekening gehouden met kwalificatie- en geschiktheidseisen.

http://www.arbeidsrechter.nl/w/wsamen.htm

Als jij qua ervaring en opleiding de meest geschikte persoon bent voor een baan, dan heb jij de meeste kans op een baan.

Ik heb trouwens gewerkt op de PZ-afdeling van 2 multinationals, dus ik weet wel een beetje waarover ik praat. Er worden niet koste wat kost minderheden aangenomen die nauwelijks geschikt zijn.

pi_13694493
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:59 schreef SCH het volgende:
Nee, die wet probeert de achterstand van hem/haar goed te maken.
Door hem/haar meer kans op het krijgen van een baan te geven.
pi_13694528
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 18:06 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb trouwens gewerkt op de PZ-afdeling van 2 multinationals, dus ik weet wel een beetje waarover ik praat. Er worden niet koste wat kost minderheden aangenomen die nauwelijks geschikt zijn.
Dat snap ik. Ik had het daarom ook over 'gelijk geschikten'.
pi_13694566
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 18:07 schreef dvis2 het volgende:

[..]

Door hem/haar meer kans op het krijgen van een baan te geven.

Het gaat niet om één specifieke baan, het gaat om een aantal vacatures per jaar. Er wordt naar gestreefd om een percentage van die vacatures door minderheden te laten vervullen, maar onvoldoende aanbod vanuit die hoek is bijvoorbeeld al een goede reden om van dat percentage af te wijken.
pi_13701642
Nu op NOVA.
pi_13705659
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dus, zalig de armen van geest die de nuance niet kunnen maken.

Zalig de debielen die kwaad met kwaad vergelden en denken dat het goed is.
pi_13705671
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:38 schreef Steijn het volgende:
Nu op NOVA.
Prem gedroeg zich als een ..
Maar die man ziet dan ook overal discriminatie in.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13706563
quote:
Bij overheidsinstanties is dat mijns inziens niet altijd het geval geweest. Bij een internationaal georienteerd bedrijf zal er sowieso weinig noodzaak zijn voor positieve discriminatie.
pi_13708830
quote:
Ik heb een tijdje bij de overheid gewerkt en daar gebeurde dat dus wel. Daar werden echte troetelallochtonen die amper NLs konden spreken aangenomen die verder niets konden doen in het bedrijf om maar netjes aan het quota te voldoen.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:24:34 #92
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13709072
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:11 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje bij de overheid gewerkt en daar gebeurde dat dus wel. Daar werden echte troetelallochtonen die amper NLs konden spreken aangenomen die verder niets konden doen in het bedrijf om maar netjes aan het quota te voldoen.

Ik heb bij een Telecom bedrijf gewerkt (die groene, zeg maar), en daar aan den lijve ondervonden dat *bepaalde* allochtone mensen (die op geen enkel vergelijkbaar nivo konden meekomen als de rest!) minder zwaar werden beoordeeld. Puur bedrijfsmatig had je ze al lang de tent uit gebonjourd, want ze maakten niks klaar. Verklaring management: sja, die mensen moeten we ook aannemen he...

.

Als u begrijpt wat ik bedoel.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:27:11 #93
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_13709124
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:24 schreef Bommelding het volgende:

[..]

Ik heb bij een Telecom bedrijf gewerkt (die groene, zeg maar), en daar aan den lijve ondervonden dat *bepaalde* allochtone mensen (die op geen enkel vergelijkbaar nivo konden meekomen als de rest!) minder zwaar werden beoordeeld. Puur bedrijfsmatig had je ze al lang de tent uit gebonjourd, want ze maakten niks klaar. Verklaring management: sja, die mensen moeten we ook aannemen he...

.

Slecht management, het gaat er bij mij niet in dat dit KPN beleid is.
pi_13709150
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:27 schreef Castor het volgende:

[..]

Echt wel dus he.
Dat heb je in ieder groot bedrijf omdat die in de schijnwerpers staan en bij overleg met de overheid betrokken worden en zodoende wel aan die wet Samen moeten voldoen.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:32:20 #95
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13709234
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:27 schreef Castor het volgende:

[..]

En het was dus niet alleen onze afdeling.
Als u begrijpt wat ik bedoel.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:39:00 #96
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13709384
quote:
quote:
Laat ik de gelederen dan sluiten door te stellen dat naast het bedrijfsleven en de overheid ook bij de hogescholen/universiteiten dit het geval is. (Let wel; ik bedoel niet de docenten, maar het ondersteunend personeel)

Alle drie voorbeelden waar de bevoorrechte groep té vaak niet gekozen is op basis van gelijke geschiktheid, maar op basis van onderdeel te zijn van deze te bevoorrechte groep. En zoals ik al eerder stelde roept dit frustraties op, die integratie absoluut niet in de hand werken.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:39:57 #97
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_13709403
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Echt wel dus he.
Dat heb je in ieder groot bedrijf omdat die in de schijnwerpers staan en bij overleg met de overheid betrokken worden en zodoende wel aan die wet Samen moeten voldoen.

De Wet Stimulering arbeidsdeelname minderheden is een streven, geen verplichting. Als je als bedrijf kunt aantonen dat je voldoende inspanning levert om te voldoen aan het streven is dat genoeg.

Ik kan je vertellen dat er genoeg afdelingen zijn binnen KPN waar je als allochtoon echt niet minder zwaar beoordeeld wordt. Het is dus echt afdelingsmanagement en geen algemeen beleid.

pi_13809289
quote:
Gemeente Amsterdam wil meer vrouwen aan top

AMSTERDAM - Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam stelt zich ten doel binnen drie jaar fors meer vrouwen in topfuncties te hebben. In 2006 moet ruim 40 procent van de directeuren binnen de gemeente en stadsdeelsecretarissen vrouw zijn. Vorig jaar was dit nog 24 procent.

Burgemeester Cohen is verantwoordelijk voor het personeelsbeleid bij de gemeente Amsterdam. Hij sprak deze week met elf vrouwen in topfuncties uit verschillende sectoren in de maatschappij. Hij hoorde de vrouwen uit over wat hen heeft bewogen de top te bereiken, wat verbeterd kan worden om vrouwen daar te krijgen en over de combinatie van zorgtaken en een topfunctie.

De vrouwen aan de top bleken nog altijd het gevoel te hebben zich meer te moeten bewijzen dan hun mannelijke collega's. Bedrijven moeten inzien dat een diverse samenstelling van het bedrijf leidt tot hogere productiviteit en flexibiliteit. Onderzoek heeft dat vastgesteld.

Ook pleitten de vrouwen voor een mentor binnen de organisatie. Maar meest bepalende factor is toch wel de kwaliteit van de vrouw zelf. De gemeente Amsterdam gaat de opmerkingen van de vrouwen gebruiken om haar doel voor 2006 te verwezenlijken.

bron

Dit staat haaks op de ideeen van de VVD. Een opzettelijke tegenactie van Cohen? Of toeval? In ieder geval lijkt het mij geen goede actie.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 15:17:22 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13809316
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 15:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

bron

Dit staat haaks op de ideeen van de VVD. Een opzettelijke tegenactie van Cohen? Of toeval? In ieder geval lijkt het mij geen goede actie.

Dit staat niet haaks op de VVD-plannen. Wie zegt dat Cohen dit via positieve discriminatie wil bereiken?
quote:
Hij hoorde de vrouwen uit over wat hen heeft bewogen de top te bereiken, wat verbeterd kan worden om vrouwen daar te krijgen en over de combinatie van zorgtaken en een topfunctie.
Een goed voornemen om daar meer te verbeteren. Een hele goede zaak.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13809384
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende: Dit staat niet haaks op de VVD-plannen. Wie zegt dat Cohen dit via positieve discriminatie wil bereiken?
Hoe zou je van 24% naar 40% in vier jaar zónder positieve discriminatie kunnen bereiken?

Als je alle personen die met pensioen gaan slechts vervangt door vrouwen is dat percentage al nauwelijks te halen. En dat is alleen geen positieve discriminatie als al deze vrouwen ook beter zijn dan alle mannelijk kandidaten.....

Of zie ik iets over het hoofd?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')