Waar houden jullie je duim als je zonder plectrum aan t spelen bent??
Op de slagplaat, of op een element, of op de E??
zelf leg ik m op een element.
Basgitaar speel je of met je middelvinger en wijsvinger, of met je duim en wijsvinger (slappen en snappen). (mijn mening) met een plectrum vindt ik persoonlijk niet om aan te horen . Veel te metaalachtig geluid
Ik leg mijn duim op een element
quote:Legacy jah!!
Op zondag 5 oktober 2003 22:06 schreef knup het volgende:![]()
shandon
![]()
I fuck you, you don't fuck me
hmm, k wist niet dat iemand anders hier shandon kende...
en volgens mij spelen neit veel mensen hier basgitaar... of ze vinden het gewoon een stomme vraag...
quote:Bij sommige nummers moet je wel met plectrum spelen, maar ik heb ook liever zonder...
Op zondag 5 oktober 2003 22:06 schreef gooddaddy het volgende:
Basgitaar spelen met een plectrum?Basgitaar speel je of met je middelvinger en wijsvinger, of met je duim en wijsvinger (slappen en snappen). (mijn mening) met een plectrum vindt ik persoonlijk niet om aan te horen . Veel te metaalachtig geluid
Ik leg mijn duim op een element
(en wat hebben we aan deze info??? weing dacht ik, maar toch... )
quote:ik heb nog aan 1 van die gasten uitgelegd wa breezersletjes zijn
Op zondag 5 oktober 2003 22:07 schreef Shandon_rules het volgende:[..]
Legacy jah!!
hmm, k wist niet dat iemand anders hier shandon kende...
en volgens mij spelen neit veel mensen hier basgitaar... of ze vinden het gewoon een stomme vraag...
maar goed, de duim heeft 3 standen waar je je duim kunt leggen. voor de onderste snaar heb je de derde snaar waar je je duim op legt.
voor de 2e snaar heb je de vierde snaar. en voor de 3e en 4e snaar heb je het element.
(ik heb al 3 weken les ik weet het nog precies
)
en bassen met een plectrum is ook wel cool!!!!!
quote:heel hallo die piet
Op zondag 5 oktober 2003 22:14 schreef knup het volgende:
da we jou hier ook nog us tegenkomen wim
quote:met 2e snaar, bedoel je dan de D??
Op zondag 5 oktober 2003 22:13 schreef bouwvakker666 het volgende:
SHANDON kicks all asses en zomaar goed, de duim heeft 3 standen waar je je duim kunt leggen. voor de onderste snaar heb je de derde snaar waar je je duim op legt.
voor de 2e snaar heb je de vierde snaar. en voor de 3e en 4e snaar heb je het element.
(ik heb al 3 weken lesik weet het nog precies
)
en bassen met een plectrum is ook wel cool!!!!!
Zou ook les hebben... maar hoor al bijna een jaar nix van die gasten, dus zal wel neit zo hard gaan. En dan leer je et jezelf wel aan
maar als ik weer af en toe en stapje terug doe in niveau gebruik ik meestal het element als steun.
Mijn duim steunt op het element ,en speel met wijs,middel
en ook ring vinger. Behalve bij slappen dan.
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:19 schreef LenL het volgende:
bassen is voor watjesmaar als ik weer af en toe en stapje terug doe in niveau gebruik ik meestal het element als steun.
On topic: Ligt er een beetje aan wat voor een bas je hebt, ik plaats mijn op het bovenste element (van mijn JB) als ik op de E snaar speel (wat ik natuurlijk niet altijd doe, want dat zou wel voor watjes zijn) en als ik overspring plaats ik hem op de E. Logisch.
Er is trouwens een soortement centraal basgitaartopic: Zijn hier nog mensen die basgitaar spelen?
Ik speel altijd zonder plectrum, vind ik veel beter klinken
Mijn duim heb ik meestal op mijn brug-element liggen, maar voor sommige stukken heb ik 'm ter hoogte van de 21e fret op de hals liggen. Verder speel ik meestal met wijs-, middel- en ring-vinger, voor meer staccato-stukken alleen met wijs- en middelvinger.
quote:En dat vind ik juist mooi.
Op zondag 5 oktober 2003 22:06 schreef gooddaddy het volgende:
Veel te metaalachtig geluid
Ik leg mijn duim dan op mijn middelste element.
quote:Bas spelen met plectrum
Op zondag 5 oktober 2003 22:00 schreef Shandon_rules het volgende:
Waar houden jullie je duim als je zonder plectrum aan t spelen bent??
Maar ik leg m'n duim óf op de pick-up of op de E-snaar als ik daar niet op speel.
Zwevend in de lucht, dat kan ik echt niet, ik moet een referentiepunt hebben.
Als ik slap en pluk natuurlijk wel zwevend .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |