Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?
Zomaar nieuwsgierig.
basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....
quote:Bij Prog Rock bands als Dream Theater en Spock's Beard zie je steeds vaker een bas op de voorgrond treden. Kan er koele stukken opleveren. Dubbel-bass met een beukende bas is cool.
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koelbasgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....
Ik ze de bas meer als de 'rode lijn' door een nummer. Solo'en met een bas kan wel, maar klinkt er niet zo bovenuit door de lage klanken. Dat is gitarenwerk
Ik zat nog een tijdje te tweifelen of ik een electrische gitaar zou kopen of een basgitaar, maar ik denk dat bassen meer mijn stijl is. Ik ga zeker weten over een jaartje ofzo een electrische gitaar kopen, niet al te duur, en dan kijken hoe dat bevalt
quote:
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...
Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord of Les Claypool ofzo
quote:nee...
Op dinsdag 24 december 2002 22:52 schreef Shannara het volgende:
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?Zomaar nieuwsgierig.
Ik had al minstens een jaar bas moeten spelen...
Volgens mij zijn er zoveel basisten tekort omdat veel mensen zichzelf graag willen horen. Zij het met gitaar, zij het met zang... Veel gitaristen waar ik tenminste mee gespeeld heb hadden altijd de irritante neiging om hun gitaar snoeihard boven de andere instrumenten te laten uitkomen....
De bassist wordt voornamelijk gezien als de "lijm" tussen de drums en de gitaar en ikzelf heb daar geen problemen mee. Maar een lekkere bas solo in een nummer kan op z'n tijd ook zeker geen kwaad nee...
quote:Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.
Op woensdag 25 december 2002 20:08 schreef Zander het volgende:
Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
quote:Jup, de rhythm gitarist hoort daar ook min of meer bij. Maar ook al is je taart nog zo lekker, als je slagroom zuur is smaakt et nergens naar
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
quote:dont start that again...
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
quote:Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.
Op donderdag 26 december 2002 00:36 schreef LenL het volgende:[..]
dont start that again...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |