abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 december 2002 @ 22:52:39 #1
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7527674
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!

Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?

Zomaar nieuwsgierig.

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_7527802
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 24-12-2002 23:08]

Ik post om het posten.
pi_7528132
Ik vind een bas altijd wel leuk klinken, maar toch ga ik toch voor mijn elektrisch gitaar
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 24 december 2002 @ 23:44:12 #4
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_7528640
ja ik heb een 1977 active jazz fender het beste wat er is :)
  woensdag 25 december 2002 @ 00:18:16 #5
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_7529312
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel

basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....

Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_7529418
quote:
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel

basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....

Bij Prog Rock bands als Dream Theater en Spock's Beard zie je steeds vaker een bas op de voorgrond treden. Kan er koele stukken opleveren. Dubbel-bass met een beukende bas is cool.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
pi_7530438
D.Lewis Professional Series door een Condor DB-303 basversterker. Allebei absolute z-merken, maar ik krijg er heel redelijke geluiden uit en het is toch meer om even snel een baslijntje onder gitaarwerk te leggen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_7530586
ik bespeel een amerikaanse fender precision
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_7533802
Tsja ik had een budget van 650 euro (inclusief versterker) dus een goeie fender zat er voor mij niet in. Misschien komt dat later nog wel.

Ik ze de bas meer als de 'rode lijn' door een nummer. Solo'en met een bas kan wel, maar klinkt er niet zo bovenuit door de lage klanken. Dat is gitarenwerk

Ik zat nog een tijdje te tweifelen of ik een electrische gitaar zou kopen of een basgitaar, maar ik denk dat bassen meer mijn stijl is. Ik ga zeker weten over een jaartje ofzo een electrische gitaar kopen, niet al te duur, en dan kijken hoe dat bevalt

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_7537453
Ik zal mijn mening en verklaring waarom er een tekort aan bassisten is maar achterwege laten...
  woensdag 25 december 2002 @ 19:16:21 #11
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7537605
quote:
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...

Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord of Les Claypool ofzo

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 25 december 2002 @ 19:22:37 #12
42293 his1
Pro-anti-VS'er/ Marxist
pi_7537673
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 22:52 schreef Shannara het volgende:
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!

Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?

Zomaar nieuwsgierig.

nee...
werken > morgen dood , bidden > nooit dood , liefhebben > dood bestaat niet , haten > dood
pi_7538015
De skapunkband Rancid heeft een ontzettend goede en snelle bassist. De bas is bij hun muziek ook erg goed te horen. In het nummer Axiom zit een geweldige bassolo...
Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_7538040
Die van Napalm Death verricht anders ook knap werk .

Ik had al minstens een jaar bas moeten spelen...

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 25 december 2002 @ 20:05:48 #15
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7538043
Ik speel zelf bas [ Warwick Streamer Std ---> BossBass Overdrive --> Trace Elliot Boxer 15 Watt ] omdat ik de lage tonen zo ontzettend tof vind klinken en dan voornamelijk "slappen" en "poppen" net als grootmeesters Flea en Stuart Zender. De baslijnen geven namelijk een karakter aan een nummer. De meeste mensen kiezen voor gitaar als ze een muziek instrument willen bespelen omdat je daar gewoon flink mee kan patsen. Want uit een gitaar kan je natuurlijk vette solo's toveren en je kan er "gemakkelijk" met een paar akkoorden een liedje van breien.

Volgens mij zijn er zoveel basisten tekort omdat veel mensen zichzelf graag willen horen. Zij het met gitaar, zij het met zang... Veel gitaristen waar ik tenminste mee gespeeld heb hadden altijd de irritante neiging om hun gitaar snoeihard boven de andere instrumenten te laten uitkomen....
De bassist wordt voornamelijk gezien als de "lijm" tussen de drums en de gitaar en ikzelf heb daar geen problemen mee. Maar een lekkere bas solo in een nummer kan op z'n tijd ook zeker geen kwaad nee...

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_7538074
Precies, het is maar wat je er zelf van maakt. De meeste bassisten volgen gewoon slaafs de gitaarriffs, waardoor de bas niet echt opvalt. Maar in sommige genres zoals reggae of funk is de bas juist veel belangrijker dan de gitaar, die meestal alleen maar *tjakka - tjakka* doet. Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 25 december 2002 @ 20:15:30 #17
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_7538151
je kan ook nog altijd gitaarriffs op de bass pakken zoals geezer butler.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  woensdag 25 december 2002 @ 20:42:26 #18
26777 MrTorture
pi_7538419
quote:
Op woensdag 25 december 2002 20:08 schreef Zander het volgende:
Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.
Vis een optie?
pi_7540095
Ik speel al 8 jaar totaal geen basgitaar en al helemaal niet op de zwarte, zeer stoer en Metal uitziende en best cool klinkende Samick. En wat ben ik blij dat ik geen 2 jaar les heb gehad.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_7540402
Ik ben gitarist. Maar speel zo nu en dan ook bas. Niet op Miller's, Pastorius', of Clarck's niveau, maar op die van mij!
Ik heb een Challenge Beatle bas met echte hofner elementen.
En hij speelt als een speer.
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
  woensdag 25 december 2002 @ 23:34:51 #21
26777 MrTorture
pi_7540524
quote:
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Jup, de rhythm gitarist hoort daar ook min of meer bij. Maar ook al is je taart nog zo lekker, als je slagroom zuur is smaakt et nergens naar dus ook leadgitarist en zang zijn belangrijk.
Vis een optie?
pi_7541498
quote:
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
dont start that again...
pi_7542069
Hoe noem je iemand die graag met muzikanten optrekt?

Een bassist.

donderdag 26 december 2002 @ 01:11:56 #25
26777 MrTorture
pi_7542145
quote:
Op donderdag 26 december 2002 00:36 schreef LenL het volgende:

[..]

dont start that again...

Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')