abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13670139
Ik vind het bizar dat over dit onderwerp nog geen topic is geopend. Ik heb de search al intensief gebruikt, maar kon niets vinden.

Nee, dit hoort niet thuis in het centrale Israël/Palestina-toipc, want het betreft hier juist de escalatie van Israëlische zijde door Syrië via een bombardement direct bij het conflict te betrekken.

Wat een timing. Wil Israël dan werkelijk een tweede Jom Kippoer-oorlog beginnen?

Syrië heeft in elk geval de juiste stap genomen door niet meteen te vergelden, maar de VN Veiligheidsraad erbij te halen. Dat was ook het beste wat ze konden doen.

Natuurlijk is die terroristische aanslag in Haifa (waarbij Joden, Arabieren en kinderen omkwamen) walgelijk, ongeacht de slachtoffers, maar Sharon heeft wederom bewezen die aanslagen juist heimelijk te waarderen als excuus om de boel weer eens flink op te stoken.

Ik zou trouwens weleens concreet bewijs willen zien dat het doelwit in Syrië werkelijk een Palestijns terroristenkamp betrof. Als Israël dat bewijs niet kan overleggen, dan zullen ze de consequenties moeten ondervinden van het ongeoorloofd aanvallen van een lid van de Veiligheidsraad.

Ars longa, vita brevis
pi_13670284
quote:
[b]
Wat een timing. Wil Israël dan werkelijk een tweede Jom Kippoer-oorlog beginnen?
Weet je wie de 1e Jom Kippoer oorlog is begonnen?

JUIST!! O.A. SYRIE!!

en daarnaast vind ik het verwinden van enkele terroristen VEEEEEL minder erg dan het afslachten van onschuldige jongeren/ Israeliers

.
pi_13670316
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:49 schreef francia het volgende:

[..]

Weet je wie de 1e Jom Kippoer oorlog is begonnen?

JUIST!! O.A. SYRIE!!

En nu begint Israël. Tjonge, jonge, wat een schoolkindermentaliteit, zeg.
Ars longa, vita brevis
  zondag 5 oktober 2003 @ 18:53:00 #4
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_13670360
Ik neem aan dat Israël dit kan onderbouwen met argumenten e.d. en ik hoop dan niet op de manier zoals we van de VS gewent zijn. Als ze het juiste doel hadden, dan snap ik de actie wel, maar als het niet hard kan worden gemaakt, dan slaan ze een behoorlijke flater.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_13670408
ik zei dit omdat je net deed alsof Israel doelbewust op oorlog uit is in de regio. Terwijl het elke keer de arabische landen zijn die een oorlog waren begonnen.

Wat betreft de Israelische actie, die keur ik af. maar ik vind het nogmaals absoluut niet erg dat er onder terroristen slachtoffers vallen. Sharon zal echt niet zomaar een basis in Syria aanvallen als ie geen genoeg bewijzen heeft hoor.

.
pi_13670495
-edit-
niet op de persoon spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 05-10-2003 19:27]

Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 19:23:56 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13670966
lekker boeiend

Israel bombardeert ook regelmatig doelen in Libanon van Hezbollah .. zijn ook allemaal Syriers laat ze maar foto's produceren van de site na het bombardement moet niet zo moeilijk zijn als het daadwerkelijk een burgerdoel betreft

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_13671070
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:23 schreef sp3c het volgende:
lekker boeiend

Israel bombardeert ook regelmatig doelen in Libanon van Hezbollah .. zijn ook allemaal Syriers laat ze maar foto's produceren van de site na het bombardement moet niet zo moeilijk zijn als het daadwerkelijk een burgerdoel betreft

Ja en ik hoop ook dat die foto's dan zo snel mogelijk komen, kunnen we gelijk zien wie hier daadwerkelijk de terrorist is. Overigens, ook al was het een terroristenkamp, daarvoor moeten ze toestemming vragen. Dat zou mooi zijn zeg, als iedereen gewoon militaire acties in een ander land kan doen zonder toestemming.
Allah Al Watan Al Malik
pi_13671093
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en ik hoop ook dat die foto's dan zo snel mogelijk komen, kunnen we gelijk zien wie hier daadwerkelijk de terrorist is. Overigens, ook al was het een terroristenkamp, daarvoor moeten ze toestemming vragen. Dat zou mooi zijn zeg, als iedereen gewoon militaire acties in een ander land kan doen zonder toestemming.

1967,... 1973,...
  zondag 5 oktober 2003 @ 19:30:48 #10
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_13671130
Op CNN lieten ze al filmpjes zijn van de plek zoals hij er volgens de Israëliërs uitzag voor het bombardement, behoorlijk wapenarsenaal wat je daar zag. Ik ben benieuwd ....
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_13671142
quote:
Dat zou mooi zijn zeg, als iedereen gewoon militaire acties in een ander land kan doen zonder toestemming.
En dat is gewoon de essentie van het verhaal. Israel plaatst zich op deze manier gewoon volledig buiten de internationale gemeenschap.

Overigens vind ik ik het uitstekend van Syrie om niet tot vergelding over te gaan, maar (eerst) de veiligheidsraad inschakelt.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13671147
quote:

[..]

Precies, er is namelijk ook nog zoiets als "Internationaal Recht". Alleen omdat Amerika dat niet meer serieus neemt, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er geen waarde meer aan hecht.

Ik hoor nu trouwens in het RTL4-nieuws dat er bij het bombardement een burger gewond is geraakt en dan het kamp toch al was verlaten. Die aanval was dus niets anders dan pure provocatie van Israël.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 05-10-2003 19:33]

Ars longa, vita brevis
pi_13671174
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:30 schreef elcastel het volgende:
Op CNN lieten ze al filmpjes zijn van de plek zoals hij er volgens de Israëliërs uitzag voor het bombardement, behoorlijk wapenarsenaal wat je daar zag. Ik ben benieuwd ....
En? Dat er wapens liggen bewijst nog niet dat die gebruikt worden door terroristen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 5 oktober 2003 @ 19:33:29 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_13671190
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En? Dat er wapens liggen bewijst nog niet dat die gebruikt worden door terroristen.
Daarom zeg ik, ik ben benieuwd, het heeft mij niet overtuigd i.i.g.
pi_13671222
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bovendien betreft het archiefbeelden, en de bron ervan (het Israëlische leger) is sowieso al dubieus.

Maar inderdaad, we zullen zien.

Ars longa, vita brevis
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 19:35:51 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13671224
quote:

[..]

dat is kletspraat

Als het een terroristenkamp was van waaruit aanvallen op Israel werden voorbereid dan is Israel volgens de internationale wetgeving geoorloofd om dat kamp plat te branden ... of de Syrische regering er nu wat mee te maken heeft of niet.

toestemming vragen is totaal niet nodig tenzij je internationale troepen wil inzetten

pi_13671245
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:29 schreef k3vil het volgende:

[..]

1967,... 1973,...

Ah dus nu mogen wij Duitsland binnenvallen? Zo een vergelijking maak je nu namelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 05-10-2003 19:39]

Allah Al Watan Al Malik
pi_13671287
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is kletspraat

Als het een terroristenkamp was van waaruit aanvallen op Israel werden voorbereid dan is Israel volgens de internationale wetgeving geoorloofd om dat kamp plat te branden ... of de Syrische regering er nu wat mee te maken heeft of niet.

toestemming vragen is totaal niet nodig tenzij je internationale troepen wil inzetten

Mag ik daar een bron van? Het lijkt me dat de Syrische regering eerst geinformeerd moet worden.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 19:40:09 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13671313
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mag ik daar een bron van? Het lijkt me dat de Syrische regering eerst geinformeerd moet worden.

zoek de conventies van geneve er maar op na, zou niet weten waar die online staan.

Israel wordt toch ook niet door Syrië geinformeerd als die figuren een bus op willen blazen of wat?

pi_13671375
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoek de conventies van geneve er maar op na, zou niet weten waar die online staan.

Israel wordt toch ook niet door Syrië geinformeerd als die figuren een bus op willen blazen of wat?

Daar zit de Syrische regering niet achter. Tenminste niet direkt, en ze zijn onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is. Het is gewoon bullshit dat een bepaald land militaire acties mag uitvoeren in een ander soeverein land. Schending van het luchtruim, pure provocatie.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 5 oktober 2003 @ 19:44:41 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13671417
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Om even je onzin-argumenten van tafel te vegen.

http://www.us-israel.org/jsource/History/Human_Rights/geneva1.html

Alstublieft. Ga maar aanwijzen waar staat dat staten zonder meer elkaars grondgebied mogen aanvallen.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_13671445
Israel zal zeer waarschijnlijk wel goede informatie hebben gehad dat daar terroristen getraind o.i.d. worden. Zo een aanval gaat niet over 1 nacht ijs en ook niet zonder het van te voren inlichten van de VS.
En Israel betrekt Syrie er niet bij door een terroristenkamp te bombarderen maar Syrie betrekt zichzelf erbij door terroristen te huisvesten.
En de reden dat Israel zich buiten de internationale gemeenschap plaatst zoals eerder in dit topic werd geopperd komt doordat zij qua gedachtengang en mening over haar postie in de wereld en rechten om zichzelf te verdedigen (ook preventief ja) niet op 1 lijn staat met bijvoorbeeld de EU.
Het mag dus duidelijk zijn dat ik Israel steun bij deze aanval. Wat had je liever gehad, dat eerst alle informatie en bewijzen aan de hele wereld werden getoond en dat we er dan met z'n allen in de EU een referendum over gingen houden ofzo? Of met de VN?
Zo werkt het dus duidelijk niet.
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 19:47:14 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13671464
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om even je onzin-argumenten van tafel te vegen.

http://www.us-israel.org/jsource/History/Human_Rights/geneva1.html

Alstublieft. Ga maar aanwijzen waar staat dat staten zonder meer elkaars grondgebied mogen aanvallen.

nutteloze link
quote:
CONVENTION (IV) RELATIVE TO THE PROTECTION OF CIVILIAN PERSONS IN TIME OF WAR
hebben we het nu dus niet over
pi_13671508
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:46 schreef eyal het volgende:
Israel zal zeer waarschijnlijk wel goede informatie hebben gehad dat daar terroristen getraind o.i.d. worden. Zo een aanval gaat niet over 1 nacht ijs en ook niet zonder het van te voren inlichten van de VS.
En Israel betrekt Syrie er niet bij door een terroristenkamp te bombarderen maar Syrie betrekt zichzelf erbij door terroristen te huisvesten.
En de reden dat Israel zich buiten de internationale gemeenschap plaatst zoals eerder in dit topic werd geopperd komt doordat zij qua gedachtengang en mening over haar postie in de wereld en rechten om zichzelf te verdedigen (ook preventief ja) niet op 1 lijn staat met bijvoorbeeld de EU.
Het mag dus duidelijk zijn dat ik Israel steun bij deze aanval. Wat had je liever gehad, dat eerst alle informatie en bewijzen aan de hele wereld werden getoond en dat we er dan met z'n allen in de EU een referendum over gingen houden ofzo? Of met de VN?
Zo werkt het dus duidelijk niet.
Dus Syrie zou zich mogen verdedigen en zelfs terugslaan volgens jou redenering. Aangezien dit een illegale actie was en daarnaast allerlei rechten schend. Wel vreemd dat een burger gewond raakt, als het een terroristenkamp was. Daarnaast had Israel kunnen waarschuwen, maar ook dit deed ze niet. Allemaal pure provocatie, maar Syrie trapt er niet meer in en blijft gewoon rustig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_13671536
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 19:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nutteloze link
[..]

hebben we het nu dus niet over

Je komt anders wel met een bepaalde stelling, maar hebt er geen bewijzen/bronnen voor. Verwacht je dan dat wij het meteen geloven? Het lijkt me ook gewoon erg onwaarschijnlijk hoor.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')