Er zijn erg veel problemen met Zero Hour, serious errors midden in de game, Lost sync data mismatches, etc.
Zeer frustrerend, zelfs over een lan.
Mijn broer zijn brief aan de EA tech department:
quote:Ik hoop dat EA er wat aan wil doen.
I bought _SIX_ copies of C&C Zero Hour and gave them out for FREE to my friends because I thought it would be fun to play online with them. However, I am a VERY upset customer right now with intense hatred coursing through my veins.This is the umpteenth time I've tried to play this game in a multiplayer game; however
1) I cannot play with 2 of my friends (call them A and B) because one (B) uses a shared connection throught the other ones (A) computer. This causes them (B) NOT to be able to connect to the Internet multiplayer server.
2) The HTTP proxy option is a sham, is does NOTHING to resolve this problem. (Yes I know how a HTTP proxy works, I can _write_ one if I want, I'm a Linux / Network engineer for 7 years now!)
3) When I do a direct connect to him (A) we can play the game, even though people in the LAN (B) freezes, and we have to wait for about 40 seconds in the timeout screen before everything starts working suddenly.
But even THEN.. the game is almost impossible to finish because we either get
4) Serious error has occured
5) Game data mismatch.
6) These errors even occurs when doing a direct connect game on a LAN! So these OBVIOUS bugs aren't even related to firewalls or the internet. I strongly suggest firing your QA department or the guy who decided to put this game in stores prematurely.
My proposed solutions:
1) FIX THE NETCODE, this is NOT hard to do if you just pay attention, hell I'm willing to HELP YOU if you people really can't figure this stuff out.
2) RECOVER FROM A MISMATCH! Just stop the game, and redownload a complete game state image from the server. People will not mind having to wait 10 seconds or even 3 minutes if it means that they didn't spend 2 hours FOR NOTHING!
3) I can understand that you cannot recover from a serious error, however DISPLAY BACKTRACE INFORMATION!!! This way people AT LEAST can report back to you WHERE it went wrong, so that you can at least get an idea of WHAT to FIX!
Could PLEASE send these notes straight to the development team, which I HOPE is still active, even after EA so gladly took our money for an unfinished product! If this is too much trouble, you can even send ME the source code and I will spend my own blood, sweat and tears to fix this because I'm going slightly insane over these damn errors!
quote:Die mismatch komt voor het merendeel door cheats. Als de bestandsgroottes van de verschillende spelers generals bestanden niet / niet meer overeenkomen, of de het verloop van het spel niet meer synchroon loopt (qua FOV bv) krijg je een mismatch. Als iemand een cheat activeert (maphack / moneyhack / whatever) krijg je een mismatch.
Op zondag 19 oktober 2003 00:34 schreef Killjoy het volgende:
2) RECOVER FROM A MISMATCH! Just stop the game, and redownload a complete game state image from the server. People will not mind having to wait 10 seconds or even 3 minutes if it means that they didn't spend 2 hours FOR NOTHING!
quote:Ik heb trouwens een AMD 2800+ 2,33 GHZ,
Release Crash at Sun Oct 19 09:52:06 2003
; Reason Uncaught Exception during initialization.Last error:
Exception is access violation
WinMain at 4016e0
Error code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Description: The thread tried to read from or write to a virtual address for which it does not have the appropriate access.
Access address:00000004 was read from.Stack Dump:
<Unknown>(-1) : <Unknown> 0x004F8070Details:
Register dump...
Eip:004F8070Esp:001244F0Ebp:0419C8CC
Eax:00000000Ebx:00000000Ecx:00000000
Edx:00956F90Esi:0419C824Edi:00000003
EFlags:00090246
CS:001b SS:0023 DS:0023 ES:0023 FS:0038 GS:0000
EIP bytes dump...Bytes at CS:EIP (004F8070) : 8B 41 04 56 8B 74 24 08 8B D0 0B D6 89 51 04 5E C2 04 00 90 90 90 90 90 90 90 90 90 90 90 90 90
Current stack:
quote:Het is al opgelost... ik had eerst de generals map gekopieerd en in de gekopieerde map Zero Hour geïnstalleerd (net zoals dat moets met RA2 en Yuri). Nu gewoon in een nieuwe map geinstalleerd en het werkt...
Op zondag 19 oktober 2003 10:39 schreef w-mmm het volgende:
Wat bij mij heeft geholpen tegen de serieus errors was mijn biosinstellingen weer naar default loaden. Daarna heb ik nog weer een paar dingen veranderd zoals agp aparture size.
Dit heeft bij mij serieus geholpen, sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad. Alleen nog es 1 of 2 keer bij het kijken van replays. Maar dat is verwaarloosbaar.
Kun je trouwens alle generals maps ook met Zero hour spelen ?
quote:Fijn dat het opgelost is
Op zondag 19 oktober 2003 12:10 schreef DaMart het volgende:[..]
Het is al opgelost... ik had eerst de generals map gekopieerd en in de gekopieerde map Zero Hour geïnstalleerd (net zoals dat moets met RA2 en Yuri). Nu gewoon in een nieuwe map geinstalleerd en het werkt...
Kun je trouwens alle generals maps ook met Zero hour spelen ?
Alle maps uit Generals zitten ook weer in Zero Hour. Ze zijn alleen allemaal een beetje aangepast. Ze zijn er bijna allemaal wel beter op geworden. Behalve Lone Eagle imo, dat ze die bergen er naast die dorpjes uitgehaald hebben, daar kan ik nog steeds niet bij
.
quote:Dat kan wel kloppen, maar wij spelen het onder elkaar, wij cheaten niet (dat boeit ons niet) en zelfs op een lan. De netcode van EA zuigt gewoon aars.
Op zondag 19 oktober 2003 02:19 schreef Alphega het volgende:[..]
Die mismatch komt voor het merendeel door cheats. Als de bestandsgroottes van de verschillende spelers generals bestanden niet / niet meer overeenkomen, of de het verloop van het spel niet meer synchroon loopt (qua FOV bv) krijg je een mismatch. Als iemand een cheat activeert (maphack / moneyhack / whatever) krijg je een mismatch.
----
Generals mappen werken wel in Zero Hour, maar de vijand doet dan niks omdat ze geen zero hour script hebben om mee te werken (dat is mijn ervaring iig)
quote:En de custom maps ? Kunnen die ook gebruikt worden ?
Op zondag 19 oktober 2003 12:15 schreef w-mmm het volgende:[..]
Fijn dat het opgelost is
.
Alle maps uit Generals zitten ook weer in Zero Hour. Ze zijn alleen allemaal een beetje aangepast. Ze zijn er bijna allemaal wel beter op geworden. Behalve Lone Eagle imo, dat ze die bergen er naast die dorpjes uitgehaald hebben, daar kan ik nog steeds niet bij
.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:38 schreef DaMart het volgende:[..]
En de custom maps ? Kunnen die ook gebruikt worden ?
quote:Online zouden ze dus wel moeten werken, als het verder dezelfde bestandstypes zijn. En dat weet ik dus niet (bij RA2 en Yuri's Revenge was het iig verschillend).
Generals mappen werken wel in Zero Hour, maar de vijand doet dan niks omdat ze geen zero hour script hebben om mee te werken (dat is mijn ervaring iig)
Mvt, heb je je pc alweer op orde? Als dat zo is: wanneer kunnen jullie spelen?
Zo niet: post het prob hier eens, misschien kunnen we helpen.
quote:Hoeft niet aan jou te liggen. Er zijn cheats waarmee je tegenstanders een serieus error kunnen maken. Ik ben er ook wel es met m'n ally tegelijk uitgevlogen met een error. Gelukkig word daar niet zo veel gebruik van gemaakt
Op zondag 19 oktober 2003 22:41 schreef Kassadar het volgende:
Ik had bijna nooit errors in het spel
Speelde ik vandaag eindelijk eens goed met zh online,sluit dat spel zich af en kwam op me desktop terecht met een error
Ik denk niet dat het aan onze computers ligt, maar aan de lag in het spel
quote:zodra het achtergrond filmpje van de menu's begint flikkeren de units en gebouwen aan en uit. Na 10-20 seconden loopt mijn pc vast en moet ik de stroom eruit trekken om opnieuw te kunnen booten
Op zondag 19 oktober 2003 17:21 schreef w-mmm het volgende:Zo niet: post het prob hier eens, misschien kunnen we helpen.
quote:Probeer het es met het command -quickstart aan de commandline toe te voegen. Daarmee schakel je de filmpjes uit (dit werkt alleen bij classic, bij zh kan het desnoods op een andere manier).
Op maandag 20 oktober 2003 02:19 schreef mvt het volgende:[..]
zodra het achtergrond filmpje van de menu's begint flikkeren de units en gebouwen aan en uit. Na 10-20 seconden loopt mijn pc vast en moet ik de stroom eruit trekken om opnieuw te kunnen booten
En anders, installeer Generals es opnieuw, misschien zijn de file's wel corrupt. Andere drivers heb je toch al geprobeerd?
quote:lol je kan hem een trial geven...
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:53 schreef w-mmm het volgende:[..]
Nou, je weet het vast al wel. Hij zal het in ZH ook wel niet doen omdat dat eigenlijk dezelfde game is qua engine enzo als Generals.
Trouwens, waar haal je je clanleden wel niet weg dan. Als je er nu pas achter komt dat dat gassie Generals niet online kan spelen. Je wilt toch wel weten hoe goed ie is lijkt me. Gewoon maar op de gok laten joinen slaat toch nergens op
.
btw meeste goede spelers kennen elkaar allemaal al dus moet je in zien proberen te komen
quote:Hoe dan? Bij mij raakt ZH soms ook overstuur van die filmpjes (waarna het gaat stotteren en soms crashed die).
Op maandag 20 oktober 2003 11:14 schreef w-mmm het volgende:[..]
Probeer het es met het command -quickstart aan de commandline toe te voegen. Daarmee schakel je de filmpjes uit (dit werkt alleen bij classic, bij zh kan het desnoods op een andere manier).
quote:Die filmpjes in ZH stop je door -noshellmap aan de command line toe te voegen (dus je snelkoppeling word dan bv "D:\Command & Conquer Generals Zero Hour\generals.exe" -noshellmap).
Op zaterdag 25 oktober 2003 08:10 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Hoe dan? Bij mij raakt ZH soms ook overstuur van die filmpjes (waarna het gaat stotteren en soms crashed die).
De intro filmpjes kun je uitzetten door de in je ZH map naar Data/English/Movies te gaan en daar de bestanden sizzle_review.bik en EA_LOGO.BIK te renamen.
Dit is dus een handmatige quickstart zo als ie wel in Generals zit. Met patch 1.1 komt er ook weer een quickstart command voor de commandline.
bugje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |