abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17883472
dit soort situaties ga je krijgen als je van een forum een behandelplatform gaat maken.
dat werkt niet.
komt ook steeds in r&p-verband ter sprake: een forum is geen behandelkamer. daar zit je in een één op één situatie tegenover een behandelaar.
beschouw een forum maar als een kamer zonder muren, waar continu enige honderden mensen meekijken. en waar jij ook niet de enige hulpzoekende bent.
dat wordt dus een geschreeuw door elkaar heen, je verwacht je één op één aandacht die je in een behandelsituatie ook mág verwachten, maar die zul je in die muurloze kamer beslist niet krijgen.

als je post realiseer je jezelf lang niet altijd hoeveel mensen meekijken. je zit in feite op een openbaar plein, midden in een stad, je ziel bloot te leggen.

dat is moedig, en in sommige gevallen zinvol en nuttig voor anderen. maar als plek om hulp te vragen is zo'n plein niet handig. dan zullen er veel mensen op je ziel trappen.
dat geldt voor jou zeer directe hulpvrage net zo goed als voor de in een totaal andere vorm gegoten posts van bv choices.

toen ik dit topic zag was mijn eerste idee om te vertellen dat het hier geen r&p was, maar muus vond dat zonde voor het vele typwerk, en daar had ze ook wel weer gelijk in, en bovendien ik durf helemaal niet tegen muus in te gaan anders gaat ze me slaan.
pi_17888120
quote:
op maandag 22 maart 2004 02:40 schreef barbamama het volgende:

waarom haal je dan de hele post weg? die ene zin los haalt het wel erg uit zyn verband. bovendien hebben choices een haat/liefdeverhouding, gestart ergens in r&p dus we weten wat we aan elkaar hebben, ook qua humor. mag ik je ook wyzen op dit topic? plaatst de dingen misschien wat beter in perspectief.
mag ik jou wijzen op het feit dat choices in dat topic vroeg of je alsjeblieft een keer kan kappen mat dat gedoe? mag ik je erop wijzen dat hij daar heeft gezegd niet meer op je te willen reageren als je op die manier doorgaat? mag ik je erop wijzen dat na dat gedoe met jou hij meteen om een slotje vroeg aangezien het topic aardig verkloot was?
quote:
je doet of ik tien topics per dag open met al myn problemen als zou het een weblog zyn... naar myn idee post ik genoeg "gewone" dingen hier en heb ik het al een tydje niet over myn problemen gehad. ik probeer andere mensen te ondersteunen, dit zonder juist myn eigen verhaal er by te trekken, waarom zou ik? zoals ik al eerder aangaf in dat topic, wilde ik dat zelf die dag al openen. had hy het niet gedaan, dan had ik het zelf gestart. ik dacht dat het de bedoeling was dat we het aantal topics met gelyke strekking zo beperkt mogelyk houden.
omdat jij hetzelfde topic wilde openen, betekent dat nog niet dat je zijn topic maar helemaal om kan gaan gooien naar jouw hand.
quote:
ik snap dat je zegt dat ik een topic naar me toe zou willen trekken. maar by gebrek aan omgeving irl zie ik geen andere mogelykheid dan hier te vragen aan mensen of ze hun licht op myn case willen schynen... ook heb je kunnen zien dat er uiteindelyk wél voor my bevredigende antwoorden zyn uitgekomen, mede doordat ik kritisch bleef doorvragen. het is niet zo dat ik per definitie een stelling afwys om het afwyzen zelf. alleen kan ik weinig met info die ik zelf al in de praktyk heb gebracht maar niet heeft geholpen byvoorbeeld. wanneer choices op myn verhaal dat ik met moeite heb geschreven, reageert met een dooddoener als in vergeven, dat is wat je moet doen, vergeven... dan ben ik nog geen stap verder. nogmaals, wat is er mis met de vorm die ik gebruik? ik voel my ook gekwetst wanneer er zo bot en kortaf op me gereageerd wordt. het is dus niet een klauwen uitslaan vanuit een redenloze agressie, het is een tot vervelens toe proberen vragen om inhoudelyk naar myn verhaal te kyken. iets waar ik wel hulp by kon gebruiken, vandaar dat ik vroeg of iemand hem kon helpen, aangezien ik het duidelyk niet leuk noch goed kan brengen.
zie het verhaal van iteejer hierboven.
quote:
nee tuurlyk niet, maar als ik niet mag vragen om een ontopic reactie, dan hoef ik helemaal niet te posten.
jij vraagt dingen wel op een hele rare manier dan.
quote:
om een slotje/verwydering van posts vragen omdat de richting hem niet zint anders ook niet.
het topic gaat niet om jou en je problemen. het gaat niet om die kibbel-actie die daarna kwam.

terecht dus dat hij vroeg of dat verwijderd kon worden.
quote:
persoonlyk denk ik dat het topic veel meer diepte heeft gekregen vooral na geartjes post en daarna ook andere mensen die hun verhaal optekenden. iets wat wsl niet gebeurd zou zyn zonder myn inbreng. waar ik mee wil zeggen, aan myn inbreng zitten ook positieve kanten, althans zo voel ik dat.
jouw verhaal en dat van geartjuh staan er gewoon nog, dus ik snap je probleem niet.

en nee, ik denk niet dat andere mensen er door jouw sneren zijn gaan posten, nee.
quote:
wat hy zei stond al in zyn openingspost. daarom vond ik het een dooddoener die niets toevoegde aan de discussie noch aan myn vraag.
en dan ga je op zo'n manier reageren? vraag iets normaal of zeg gewoon niks.
quote:
omdat ik dieper ga dan de gemiddelde mens mag ik niets zeggen?
nee, omdat je ronduit naar en denigrerend kan doen tegen anderen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17888592
quote:
op maandag 22 maart 2004 14:56 schreef muus het volgende:
ongenuanceerde en eenzydige kritiek.
ik vroeg je het in de context te plaatsen
pi_17888717
quote:
op maandag 22 maart 2004 15:14 schreef barbamama het volgende:

[..]

ik vroeg je het in de context te plaatsen
als mensen in dat topic letterlijk zeggen dat ze je zat zijn, dan is dat genoeg. kan je beginnen over de context, maar het feit blijft dat het niet gewenst is.

jij leest alleen wat je wilt lezen he?

en kijk eens naar iteejer's post. laat dat eens doordringen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17888800
quote:
op maandag 22 maart 2004 11:33 schreef iteejer het volgende:
dit soort situaties ga je krijgen als je van een forum een behandelplatform gaat maken.
het gaat om een iets diepgaander gesprek. ik zie zat topics stranden in oppervlakkigheid. wat maakt het uit dat het een diepgaande weniding krygt? alleen mensen die het willen lezen en erop willen reageren zullen dat doen. en nee het gaat my niet om hulpverlening als in droog myn traantjes en help me alsjeblieft. ik ben heel goed bewust van meerdere lezers dan posters op dit forum. daarom schuw ik ook geen zware onderwerpen in myn muziek, ik heb geen schaamte want ik zie het leven als een groot spel en hoop dat iedereen op een gegeven moment open is en alles zegt wat hy op zyn lever heeft.

waar het wél om ging is verschillende visies horen waarin mensen zouden zeggen wat zý in die situatie zouden doen. als mensen dan zeggen dat ze zich niet kunnen inleven, hak ik daar toch niet op in? ik respecteer dat en heb daar begrip voor. maar waar ik geen begrip voor heb als iemand pretendeert wél in te kunnen leven, terwyl het alleen hetzelfde verhaal is als hy in de op heeft eplaatst. dat was in myn ogen denigrerend omdat verondersteld mag worden dat ik een groter geheugen heb dan een goudvis...
pi_17888910
quote:
op maandag 22 maart 2004 15:18 schreef muus het volgende:
als mensen in dat topic letterlijk zeggen dat ze je zat zijn, dan is dat genoeg. kan je beginnen over de context, maar het feit blijft dat het niet gewenst is.
hmmm. wat is dit nu weer voor iets raars? ik heb nog nooit om een slot verzocht noch heb ik gewenst dat iemand niet meer verschynt/post puur omdat de persoon en zyn styl me niet aanstond (aangenomen dat het ontopic en inhoudelyk was). ik ging ontopic, ik zie nog steeds het probleem niet.
quote:
jij leest alleen wat je wilt lezen he?
waar twee kyven..
pi_17889154
hmmm... ik weet niet of choices gekwetst is op welke manier dan ook. daarvoor sta ik uiteraard open, het staat hem/jou vry om my naar myn mailadres te vragen. maar zonder omwegen spyt het me enorm als ik je gekwetst heb, choices. ik hou van je en herken veel in je. ik heb al eerder gezegd dat ik daarom zo fel ben. ik had geen idee dat je daar niet tegenkon. ik zal kyken of ik wat vriendelyker op jou kan reageren

x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')