abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13730811
Alle speculaties e.d. mogen in Mabel-gate #6: Die Wijf, Die Lange & Die Rest.

Dit topic is meer voor discussie over politieke consequenties!

pi_13731382
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:30 schreef evert het volgende:

[..]

ja, en?
omdat ze een zus heeft die een vriendje heeft die misschien iets fouts gedaan heeft?
en daar kijken wij haar op aan?

als het politieke gevolgen heeft wel..
pi_13732944
De verhouding tussen Lels en Bruinsma wordt bevestigd door wedstrijdzeiler Jan Deelen en farmaceutisch handelaar Hans Eekhof. De laatste heeft zelf later een relatie met Lels gehad. "Ze heeft mij destijds verteld dat ze een relatie had gehad met Bruinsma. Maar ik heb dat zelf nooit gezien."
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:17:18 #154
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13733043
Ik vind dit allemaal een hoop ophef om niks.

Dat de SP weer eens lekker het vuurtje zit op te stoken is geen verrassing gezien hun afkeer van de monarchie. Ze waren ook al lekker bezig ten tijde van de discussie om Maxima's vader. Misschien heeft Marijnissen ook wel eens samengewerkt met iemand die nu in de gevangenis zit. Waar praten we over man? Er zijn toch veel belangrijkere onderwerpen om over te discussiėren.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13733123
Volgens het volgende bericht wacht de SP netjes op de brief van MP JPB...
quote:
'Positie Mabel kwetsbaar'

DEN HAAG - LPF-fractievoorzitter Mat Herben vindt dat prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit nu geen parlementaire goedkeuring voor hun huwelijk moeten vragen. De stroom van publicaties maakt Wisse Smit te kwetsbaar, volgens Herben.

Andere parlementariėrs wachten met een oordeel tot ze de brief van premier Balkenende hebben over de onduidelijkheden rond de relatie van Wisse Smit met de vermoorde topcrimineel Klaas Bruinsma. Wel signaleerden Jan Marijnissen (SP) en Wouter Bos (PvdA) 'schuivende verklaringen' van Wisse Smit. Kamerleden beaamden dat het beeld van Wisse Smit kantelt door ontlastende verklaringen van Jochem Visser en Ottolien Lels in de Volkskrant. Maar niemand durft daar al een conclusie aan te verbinden.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1065502912230.html

pi_13733178
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:05 schreef Koos Voos het volgende:
De verhouding tussen Lels en Bruinsma wordt bevestigd door wedstrijdzeiler Jan Deelen en farmaceutisch handelaar Hans Eekhof. De laatste heeft zelf later een relatie met Lels gehad. "Ze heeft mij destijds verteld dat ze een relatie had gehad met Bruinsma. Maar ik heb dat zelf nooit gezien."
Maar Ottolien komt nķet in de dossiers voor.
Ze is dus niet ondervraagd door de AIVD dan, lijkt me.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13733200
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:17 schreef AvispaCS het volgende:
Ik vind dit allemaal een hoop ophef om niks.

Dat de SP weer eens lekker het vuurtje zit op te stoken is geen verrassing gezien hun afkeer van de monarchie. Ze waren ook al lekker bezig ten tijde van de discussie om Maxima's vader. Misschien heeft Marijnissen ook wel eens samengewerkt met iemand die nu in de gevangenis zit. Waar praten we over man? Er zijn toch veel belangrijkere onderwerpen om over te discussiėren.

De SP??
Die zet enkel vraagtekens bij haar verklaringen.
De LPF is de partij die zich al duidelijk uitgesproken heeft.

De enige die het vuurtje opstookt is de pers, die allerlei wazige getuigen aan het woord laat

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13739044
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:31 schreef milagro het volgende:

[..]

De SP??
Die zet enkel vraagtekens bij haar verklaringen.
De LPF is de partij die zich al duidelijk uitgesproken heeft.

De enige die het vuurtje opstookt is de pers, die allerlei wazige getuigen aan het woord laat

Wat mij hieraan zo irriteert is het feit dat er nu alleen maar mensen worden beschadigd en stemming wordt gemaakt, terwijl er nog niets bewezen is.

Ongeacht wat er nu naar voren komt zijn Friso en Mabel al beschadigd, verder komt door al dit gerommel Peter R. de Vries ook fijn over als sensatiezoeker. Al kan ik hem niet ongelijk geven het is goed voor de kijkcijfers en je ego.

Als laatste laten de media zich weer helemaal gaan, terwijl er veel belangrijkere dingen gebeuren.

Tot dusver zie ik alleen maar verliezers, afgezien misschien van de roddelbladen.

pi_13739752
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:30 schreef evert het volgende:

[..]

ja, en?
omdat ze een zus heeft die een vriendje heeft die misschien iets fouts gedaan heeft?
en daar kijken wij haar op aan?

Ze heeft zelf twee dubieuse relaties gehad en zowiezo contacten met Bruinsma gehad. En dat moet onze reservekoningin worden? Die moet ons mogelijk gaan vertegenwoordigen in het buitenland? Ik dacht het dus niet he. En dan moeten allelei criminelen zoals Etienne U en lijfwachten van Bruinsma mevrouw Wisse Smit gaan vrijpleiten. Hoe triest kan je het krijgen.

En zal ik je nog eens wat moois vertellen? Als Mabel morgen zou solliciteren bij de politie en ze beschikte over alle nodige vereisten om politieagent te kunnen worden werd ze toch meteen afgewezen. Maar vervolgens vinden mensen het wel volkomen normaal om haar prinses te laten worden.

woensdag 8 oktober 2003 @ 14:56:02 #160
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13740424
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ze heeft zelf twee dubieuse relaties gehad en zowiezo contacten met Bruinsma gehad. En dat moet onze reservekoningin worden? Die moet ons mogelijk gaan vertegenwoordigen in het buitenland? Ik dacht het dus niet he. En dan moeten allelei criminelen zoals Etienne U en lijfwachten van Bruinsma mevrouw Wisse Smit gaan vrijpleiten. Hoe triest kan je het krijgen.

En zal ik je nog eens wat moois vertellen? Als Mabel morgen zou solliciteren bij de politie en ze beschikte over alle nodige vereisten om politieagent te kunnen worden werd ze toch meteen afgewezen. Maar vervolgens vinden mensen het wel volkomen normaal om haar prinses te laten worden.

Prinses zijn is geen baan. Misschien scheelt dat wat? Verder heeft mevr Wisse Smit bij George Soros geleerd haar eigen broek op te houden.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-10-2003 15:02]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13740544
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Princes zijn is geen baan. Misschien scheelt dat wat?

Reserve koningin zijn is weldegelijk een mogelijk toekomstige baan. Of wou je zeggen dat het staatshoofd ook geen baan heeft?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:11:12 #162
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13740809
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Reserve koningin zijn is weldegelijk een mogelijk toekomstige baan. Of wou je zeggen dat het staatshoofd ook geen baan heeft?

Correctie:
ze wordt dan achtgenote van de reserve van de reserve totdat WA tot staatshoofd wordt gekroond. Vervolgens wordt ze dan nog echtgenote van de reserve-vorst. Dus absoluut zelf geen staatshoofd.
pi_13740976
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:11 schreef sjun het volgende:

[..]

Correctie:
ze wordt dan achtgenote van de reserve van de reserve totdat WA tot staatshoofd wordt gekroond. Vervolgens wordt ze dan nog echtgenote van de reserve-vorst. Dus absoluut zelf geen staatshoofd.

Wel onderdeel van de ministeriele verantwoordelijkheid als ik het goed heb. En mogelijk echtgenoot van het staatshoofd. Het lijkt me dat je dan wel aan bepaalde eisen moet voldoen. Van onbesproken gedrag zijn dus. Er moet niet voor niets toestemming gegeven worden voor het huwlijk door de tweede kamer.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:45:28 #164
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13741688
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:18 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wel onderdeel van de ministeriele verantwoordelijkheid als ik het goed heb. En mogelijk echtgenoot van het staatshoofd. Het lijkt me dat je dan wel aan bepaalde eisen moet voldoen. Van onbesproken gedrag zijn dus. Er moet niet voor niets toestemming gegeven worden voor het huwlijk door de tweede kamer.

Wat zijn dan dus de mogelijkheden:
- Friso geeft de troonrechten op en er komt geen onderzoek.
- Er komt een onderzoek waar al dan niet voldoende uitkomt voor parlementaire toestemming.

Verder toch geen problemen?

pi_13742285
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:45 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat zijn dan dus de mogelijkheden:
- Friso geeft de troonrechten op en er komt geen onderzoek.
- Er komt een onderzoek waar al dan niet voldoende uitkomt voor parlementaire toestemming.

Verder toch geen problemen?

Kortom Friso doet hoogstwaarschijnlijk afstand van de troon. Iedereen gelukkig.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:08:33 #166
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13742357
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:05 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Kortom Friso doet hoogstwaarschijnlijk afstand van de troon. Iedereen gelukkig.

Of hij doet afstand van Mabel in geval van een negatief advies van het parlement en dan heeft de Gay Krant weer kopij
  donderdag 9 oktober 2003 @ 12:26:01 #167
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13761346
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wie is voor jou dan geloofwaardiger?
De crimineel die haar beschuldigt (Charlie da Silva) of de crimineel (Etienne U.) die haar vrijpleit. Daarbij wordt ze ook nog vrijgepleit door een vriendin.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 19:01:13 #168
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_13771464
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 9 oktober 2003 @ 22:48:38 #169
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13777814
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:08 schreef Kozzmic het volgende:

Mabel-gate: Wat nu, Balkenende?

Goeie vraag. Zeker nu Peter R. een beschuldigend vingertje wijst naar politiek Den Haag wegens het uitlekken van belastend materiaal dat zelfds Peter niet wilde uitzenden.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:42:01 #170
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13786759
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 22:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Goeie vraag. Zeker nu Peter R. een beschuldigend vingertje wijst naar politiek Den Haag wegens het uitlekken van belastend materiaal dat zelfds Peter niet wilde uitzenden.

V.

Balkenende draagt pas verantwoording voor Mabel als zij lid is van het koninklijk huis.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:46:08 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13786858
de telegraaf meldt:
quote:
Iedereen wist dat Mabel vriendin van Bruinsma was

door Jan-Kees Emmer en Joost de Haas

AMSTERDAM -

Twee nieuwe, niet-criminele, zegslieden hebben zich in de affaire rond Mabel Wisse Smit gemengd. De twee vrouwen bevestigen dat de verloofde van prins Johan Friso meer dan oppervlakkige contacten had met maffiabaas Klaas Bruinsma.

Zo heeft een goed in de zeilwereld ingevoerde bron tegenover De Telegraaf verklaard dat zij Mabel in het najaar van 1989 vaak in het gezelschap van Bruinsma heeft gezien. Dat was in het clubgebouw van de Scheveningse jachtclub na afloop van de zogeheten najaarswedstrijden.

De vrouw, een voormalig bemanningslid: Mabel was de vriendin van Klaas, dat wist iedereen. De meeste andere zeilers moesten niets van Bruinsma en zijn entourage hebben en hielden zich dan ook afzijdig.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:19:18 #172
22592 crew  Ole
pi_13787608
Ok dan.. hier verder:
bron: rtlnieuws
quote:
Geen toestemmingswet huwelijk Friso
Het kabinet zal de Tweede Kamer niet om toestemming vragen voor het huwelijk van prins Friso en Mabel Wisse Smit. Dat meldt RTL Nieuws-verslaggever Frits Wester.

Troonopvolging
De regering dient geen toestemmingswet in. In dat wetsvoorstel vraagt het kabinet officieel goedkeuring van het parlement voor het huwelijk. Dat is een voorwaarde voor een eventuele troonopvolging. Friso is op dit moment tweede in de lijn van troonopvolging.

Bruinsma
Mabel Wisse Smit kwam in opspraak door haar mogelijke relatie met topcrimineel Klaas Bruinsma

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:20:05 #173
22592 crew  Ole
pi_13787624
Balkenende schijnt straks een persconferentie te houden
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:21:23 #174
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_13787657
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:20 schreef Ole het volgende:
Balkenende schijnt straks een persconferentie te houden
straks eerst officieel wat heeft balkenende gezegd..

Maar balkenede heeft slecht georganiseerd bij begrafenis van prins claus.

Moderator / Miss SHO vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:22:55 #175
22592 crew  Ole
pi_13787689
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:21 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

straks eerst officieel wat heeft balkenende gezegd..

Maar balkenede heeft slecht georganiseerd bij begrafenis van prins claus.

OK.. maar die Frits Wester heeft het vaak goed..

-edit- idd dovenwereld.. waarom wisten ze het niet toen Claus werd begraven?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')