abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:45:15 #126
58560 Oksel
Gezellig.
pi_13690656
Maargoed.. imho allemaal opgeblazen onzin.

Ik heb pas nog een dochter van een mafiabaas geneukt. Wat nu?

maandag 6 oktober 2003 @ 15:46:11 #127
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13690681
Ze mag gewoon niet liegen. Ze mag iedereen plezieren, als ze er later maar niet over liegt.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 6 oktober 2003 @ 19:02:24 #128
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_13695686
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_13697366
Urka en Roos liegen. Mabel Wisse Smit had wel degelijk een relatie met Klaas Bruinsma en ze heeft nog steeds overal contacten in de misdaadwereld.
Iedereen is nu in paniek: niemand had erop gerekend dat Peter R de Vries Charlie da Silva in Chili op zou zoeken en dat de waarheid aan het licht zou komen. Sinds de uitzending proberen ze nu uit alle macht het blazoen van Mabel weer te zuiveren, zodat ze toch reservekoningin kan worden. Hun plannetje dreigt namelijk in het water te vallen.

Er is deze mensen zeer veel aan gelegen om invloed te krijgen in het Koninklijk Huis en dat mag niet mislukken. De liquidatieplannen voor WimLex en Maxima (zij draagt de tweede in lijn met zich mee) liggen al klaar. als WimLex en Maxima wegvallen krijgt Mabel via Friso enorme invloed.

Het is allemaal een grote samenzwering!

pi_13697476
Die Urka is notabene door hetzelfde rechercheteam gevolgd als Bruinsma.. er zijn dus honderden uren tapes en foto's, zal Mabel echt wel opstaan
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:10:26 #131
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13705781
107 Teletekst di 07 okt
Ex Bruinsma steunt verklaring Mabel

HILVERSUM Niet Mabel Wisse Smit,maar
haar vriendin Ottolien Lels heeft begin
jaren negentig een relatie gehad met de
maffiabaas Klaas Bruinsma.Dat zegt de
nu 36-jarige Lels in een verklaring die
in de Volkskrant is afgedrukt.

Volgens haar wordt de verloofde van
prins Johan Friso ten onrechte in een
kwaad daglicht gesteld.Ten tijde van
haar relatie werkte Lels bij een firma
die ook zeilevenementen organiseerde.

Ook anderen uit de omgeving van Klaas
Bruinsma zoals Geurt Roos en Etienne U.
hebben ontkend dat Mabel en Bruinsma
een liefdesrelatie hadden,zoals zijn
oud-lijfwacht Charlie da Silva beweert.
volgende nieuws financieel sport

Zolang zich elke dag nieuwe feiten en veronderstellingen aandienen vaart Balkenende een slimme koers door de zaak de zaak te laten. Gezien de SP wederom haar kruit te vroeg verschoot kan het geen kwaad deze patij kritisch te belichten op gebruik van sensationalisme als instrument voor politieke statementvorming en bespeling van de massa.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 07-10-2003 08:20]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13705814
Crosspost :

Yeah right!
En zij komt daar NU pas mee naar voren
Peter R. heeft een week lang zijn programma aangekondigd.
De geruchten lopen al langer dan dat.

Gaan ze verdorie ook gewoon die politie rapporten aanpassen
Want anders was het gerucht al eerder ontkracht door de AIVD, lijkt me, had het er in gestaan.

Het wordt steeds lachwekkender, of treuriger eigenlijk.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:27:19 #133
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13705888
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:16 schreef milagro het volgende:
Crosspost :

Yeah right!
En zij komt daar NU pas mee naar voren
Peter R. heeft een week lang zijn programma aangekondigd.
De geruchten lopen al langer dan dat.

Wellicht heeft deze vrouw eerst nagedacht over persoonlijke implicaties van dergelijke onthullingen.
quote:
Gaan ze verdorie ook gewoon die politie rapporten aanpassen
Want anders was het gerucht al eerder ontkracht door de AIVD, lijkt me, had het er in gestaan.
Misschien was het verhaal over Mabel zo dit al bekend was al langer een overbodig detail. Het lijkt me een slechte zaak een cultuur van Barbertje/Mabelleke moet hangen te entameren omdat het volk graag vuur ziet waar PR de Vries en SP bij monde van Harry van Bommel rook ontwikkelden om hen moverende redenen.
quote:
Het wordt steeds lachwekkender, of treuriger eigenlijk.
Dat zou pas echt treurig zijn.
pi_13705963
Tuurlijk..we moveren en entameren een eind weg puur voor de leut

Dit wordt me allemaal té convenient.
Als de reputatie van Mabel zo op het spel staat, had de AIVD allang kunnen zeggen dat het om een andere dame ging, die gewoon in de rapporten voortkomt, hadden ze niet eens de naam hoeven noemen.

Alsof ze een of andere wazige vriendin gaan sparen als het om de reputatie van een toekomstig lid van het Koninklijk Huis gaat!
Alsof ze eerst al die andere verklaringen gaan afwachten...
Nee, het wordt ze te heet onder de voeten en zaaien nu verwarring, zo zie ik het.

We worden hier gewoon voor achterlijk gehouden.
Ik vind het werkelijk belachelijk.

pi_13706007
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:37 schreef milagro het volgende:

We worden hier gewoon voor achterlijk gehouden.
Ik vind het werkelijk belachelijk.

Wat is achterlijker, het woord geloven van een beroepscrimineel die voor de tv gehaald wordt door een 'journalist' die moet scoren om zijn riante inkomen en tv programmaatje te behouden of het woord geloven van zolangzamerhand een hele stapel getuigen die het tegenovergestelde beweren?

Sluit mij dus geheel bij sjun aan in deze.

pi_13706057
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is achterlijker, het woord geloven van een beroepscrimineel die voor de tv gehaald wordt door een 'journalist' die moet scoren om zijn riante inkomen en tv programmaatje te behouden of het woord geloven van zolangzamerhand een hele stapel getuigen die het tegenovergestelde beweren?

Sluit mij dus geheel bij sjun aan in deze.

En waarvan driekwart van die getuigen ook criminelen zijn
Eef Hoos, Geurt Roos, Etienne U.

Oh omdat die het tegendeel beweren zijn ze wél betrouwbaar

Feit blijft dat Mabel haar verklaring heeft aangepast.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:50:00 #137
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13706094
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:46 schreef milagro het volgende:

[..]

En waarvan driekwart van die getuigen ook criminelen zijn
Eef Hoos, Geurt Roos, Etienne U.

Oh omdat die het tegendeel beweren zijn ze wél betrouwbaar

Feit blijft dat Mabel haar verklaring heeft aangepast.

Feit blijft ook dat Balkenende zijn kruit droog houdt.
Feit blijft ook dat PR de Vries geldt verdient met deze rel.
Feit blijft ook dat de SP eager tot politiek garen spinnen en rellen reageert op elk gerucht rondom het koningshuis.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:50:31 #138
55450 cigarman
" life is too short "
pi_13707025
Tis weer het alom bekende "hoe halen we Mabel eruit" taktiek die nu wordt gespeeld door de zogenaamde onbekende krachten in de Nederlandse samenleving.
Mabel die voorlopig alle schijn tegen heeft gezien haar eerdere aanvaringen met 'betrouwbare'lieden uit het verleden, wordt nu schijnbaar door sommige zogenaamde insiders van 'De Dominee' geholpene\ met allerlei tegenstrijdige verhalen dat zij het allemaal veel beter weten.Los van het feit of je nu wel tegen Peter De Vries bent: Waar het omgaat is dat Mabel gewoon met teveel lugubere figuren is omgegaan, het onbegrijpelijk is dat Beatrix haar goedkeuring aan haar al had gegeven zonder vooraf het zorgvuldige atencedenten onderzoek af te wachten.
Dat is waar het omgaat. En dat je een of andere insider die nu op de proppen komt gaat geloven is gewoon ingegeven door het feit dat sommigen hun persoonlijke handelswijze preveleren boven waar het in feite omgaat.
Het is hetzelfde slag Nederlanders die ook altijd hun antipathie tegen mensen als Storms en Frequen laat horen en zo lekker altijd langs de zijlijn staan en met de kudde meelopen.
Daarnaast weet iedereen dat De Vries nog altijd zorgvuldiger te werk dan de door ons betaalde overheidsinstanties , die nog vaak te falen in allerlei onderzoeken die inpricipe oplosbaar zijn maar door allerlei excuses worden afgewimpelt
" Always look on the bright side of life "
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 10:05:53 #139
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13707382
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:50 schreef cigarman het volgende:
Tis weer het alom bekende "hoe halen we Mabel eruit" taktiek die nu wordt gespeeld door de zogenaamde onbekende krachten in de Nederlandse samenleving.
Misschien is dat zo, misschien niet.
quote:
Mabel die voorlopig alle schijn tegen heeft gezien haar eerdere aanvaringen met 'betrouwbare'lieden uit het verleden en nu schijnbaar door sommige zogenaamde insiders van 'De Dominee'wordt geholpne met tegenstrijdige verhalen dat zij allemaal so close waren.
Zij heeft niet alle schijn tegen, zij heeft slechts wat verklaringen en veronderstellingen van avonturiers om den brode tegen.
quote:
[quote]
Los van het feit of je nu wel tegen Pere De Vries bent: Waar het omgaat is dat Mabel gewoon met teveel lugubere figuren is omgegaan,
Zij ging om met iemand van de zeilvereniging die KJlaas Bruinsma bleek te heten. Zij ging om met en Bosnisch ambassadeur die destijds nog niet van fraude werd verdacht. Haar kan verweten worden dat ze niet helderziend is. Verder kan er dan nog wat worden gespeculeerd.
quote:
het onbegrijpelijk is dat Beatrix al haar gied keuring aan haar had gegeven zonder vooraf het zorgvuldige atencedenten onderzoek af te wachten.
Wellicht was Beatrix hier al lang uit. Tenslotte wil ook deze moeder het beste voor haar zoon.
quote:
Dat is waar het omgaat en dat je een of andere insider die nu op de proppen komt gaat geloven is gewoon ingegeven door het feit dat sommigen hun persoonlijke handelswijze preveleren boven waar het in feite omgaat.

Licht me eens nader toe dan waar het hier werkelijk anders om gaat dan het trappen van een fikse rel om den brode of des kiezers gunst?
quote:
Het is hetzelfde slag Nederlanders die ook altijd hun antipathie tegen mensen als Storms en Frequen laat horen en zo lekker altijd langs de zijlijn staan en met de kudde meelopen.
Ik kan daar geen uitspraken over doen omdat ik niet in die kringen verkeer.
quote:
Daarnaast weet iedereen dat De Vries nog altijd zorgvuldiger te werk gaat daar waar door ons betaalde overheidsinstanties nog vaak falen in sallerlei onderzoeken.
Ik weet weinig van de zorgvuldigheid van PR de Vries maar ik kan me voorstellen dat ook zijn schoorsteen moet roken en hij dus geld wil verdienen. Tevens weet ik dat de man zijn eigen shows regisseert en zichzelf daarom goed kan promoten. Zijn initialen PR zijn hem dan ook op het lijf geschreven.

Misschien wordt het eens tijd voor excuses van de SP aan de koninklijke familie en de premier als de door Harry van B. ontwikkelde rook niets anders blijkt dan aandachtssignalen van een tot de marge veroordeelde partij tussen servet en tafellaken?

pi_13707660
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:05 schreef sjun het volgende:

Misschien wordt het eens tijd voor excuses van de SP aan de koninklijke familie en de premier als de door Harry van B. ontwikkelde rook niets anders blijkt dan aandachtssignalen van een tot de marge veroordeelde partij tussen servet en tafellaken?

Wat is er mis met het standpunt van de SP? Ik heb meerdere partijen en personen horen roepen om nader onderzoek, en het lijkt me nog steeds dat duidelijk moet worden wat er aan de hand was/is. Dat "de regering met de handen in het haar zit" lijkt me nog altijd wel duidelijk...
quote:
Kabinet worstelt met zaak Mabel Wisse Smit

De SP wacht met grote belangstelling op de brief van premier Balkenende over de relatie van Mabel Wisse Smit met de geliquideerde topcrimineel Klaas Bruinsma. Onthullingen over deze relatie in het programma van Peter R. de Vries hebben veel stof doen opwaaien. "De regering zit met de handen in het haar," concludeert Harry van Bommel.

De verloofde van Prins Johan-Friso liet aanvankelijk weten slechts oppervlakkig contact met Bruinsma te hebben gehad. Naar aanleiding van de uitzending van Peter R. de Vries moest zij echter via de RVD erkennen dat de relatie aanzienlijk hechter is geweest dan zij aanvankelijk had toegegeven. Zo verklaarde zij meermaals de nacht te hebben doorgebracht op de boot van de Amsterdamse onderwereldbaas.

Van Bommel: "De regering zit duidelijk met de handen in het haar. Dit wordt bevestigd door het feit dat de premier nu al heeft laten weten dat vragen van de LPF en PvdA niet binnen de normale termijn van drie weken kunnen worden beantwoord. Dat is zeer ongebruikelijk."

Berichten in de media dat de SP zou pleiten voor uitstel van het huwelijk, berusten niet op de waarheid.

http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1967

pi_13708868
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:50 schreef cigarman het volgende:
Daarnaast weet iedereen dat De Vries nog altijd zorgvuldiger te werk dan de door ons betaalde overheidsinstanties , die nog vaak te falen in allerlei onderzoeken die inpricipe oplosbaar zijn maar door allerlei excuses worden afgewimpelt
Uh, de Vries houdt er tactieken op na die voor een politieambtenaar tot ontslag zouden leiden, persoonlijke vriendschappen met onderwereldbazen, lid van zijn redactie dat een intieme relatie met van Hout had, geld betalen voor informatie en zonodig zelf illegaal bezig zijn om informatie te krijgen.
Dat maakt zijn resultaten niet onmiddelijk betrouwbaar overigens, of zijn wij zijn de zgn. LRT diskettes alweer vergeten en de zaak rond FNV Transport ? de Vries laat zich door bepaalde figuren maar al te graag gebruiken als dat kijkcijfers of publiciteit oplevert imho.

De Vries was bij leven van Bruinsma ook een veel geziene 'gast' in het Amstel hotel, blijkbaar was hem daar toen niet de aanwezigheid van Wisse Smit opgevallen, vreemd.

pi_13708986
Milagro:
'Als de reputatie van Mabel zo op het spel staat, had de AIVD allang kunnen zeggen dat het om een andere dame ging, die gewoon in de rapporten voortkomt, hadden ze niet eens de naam hoeven noemen.'

Precies. Stel dat Ottoliens verhaal klopt, dan mag je je toch ernstig afvragen hoe het met de AIVD gesteld is.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.....
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:37:04 #143
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13709336
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:18 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat is er mis met het standpunt van de SP? Ik heb meerdere partijen en personen horen roepen om nader onderzoek, en het lijkt me nog steeds dat duidelijk moet worden wat er aan de hand was/is. Dat "de regering met de handen in het haar zit" lijkt me nog altijd wel duidelijk...
[..]

Met het standpunt van de SP tegen het koningshuis is niets mis. Wij zijn het slechts op financiële en culturele argumentatie waaraan wij verschillende geldigheidswaarden verlenen oneens.

Op de wijze waarop de SP rook blijft ontwikkelen ten koste van de individuen Maxima Zorreguieta en nu weer Mabel Wisse Smit vind ik het nodige aan te merken. Nader onderzoek kan geen kwaad indien Friso een parlementair fiat voor zijn voorgenomen huwelijk wenst. Dat is an ook toegezegd en als dit tijdig plaatsvindt is wat mij betreft deze kous af.

Zoniet wat de SP betreft daar deze de nieuwskolommen blijft vullen met dit onderwerp. Ik kan me dan slechts bedenken dat de SP aandacht wenst te genereren over de ruggen van individuen heen wier persoonlijke integriteit middels openlijke speculatie over de hekel gehaald wordt.

Dergelijke politiek roept bij mij ergernis op en die kanaliseer ik in reacties als deze.

pi_13711970
Het lijkt mij wel duidelijk dat er bepaalde 'krachten' aan het werk zijn om Mabel te rehabiliteren... net zoals dat toen met Maxima gebeurde.
pi_13712043
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:37 schreef sjun het volgende:

[..]

Met het standpunt van de SP tegen het koningshuis is niets mis. Wij zijn het slechts op financiële en culturele argumentatie waaraan wij verschillende geldigheidswaarden verlenen oneens.

Op de wijze waarop de SP rook blijft ontwikkelen ten koste van de individuen Maxima Zorreguieta en nu weer Mabel Wisse Smit vind ik het nodige aan te merken. Nader onderzoek kan geen kwaad indien Friso een parlementair fiat voor zijn voorgenomen huwelijk wenst. Dat is an ook toegezegd en als dit tijdig plaatsvindt is wat mij betreft deze kous af.

Zoniet wat de SP betreft daar deze de nieuwskolommen blijft vullen met dit onderwerp. Ik kan me dan slechts bedenken dat de SP aandacht wenst te genereren over de ruggen van individuen heen wier persoonlijke integriteit middels openlijke speculatie over de hekel gehaald wordt.

Dergelijke politiek roept bij mij ergernis op en die kanaliseer ik in reacties als deze.

Welke rook blijft de SP dan ontwikkelen? Geef er eens voorbeelden van. Ik zie Van Bommel niet echt een ander standpunt innemen dan andere personen die kritisch tegenover deze zaak staan.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:21:16 #146
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13713776
quote:
Van Bommel: "De regering zit duidelijk met de handen in het haar. Dit wordt bevestigd door het feit dat de premier nu al heeft laten weten dat vragen van de LPF en PvdA niet binnen de normale termijn van drie weken kunnen worden beantwoord. Dat is zeer ongebruikelijk."
Waarom zou Balkenende niet andere zaken aan zijn hoofd hebben die voorrang hebben op dergelijke sensatiebeluste vragen?

De verklaring van van Bommel dat de regering met de handen in het haar zit valt voor mij onder de categorie rookontwikeling.

pi_13718401
quote:
'Verhaal over Mabel klopt niet'

Mabel Wisse Smit heeft geen intieme of liefdesrelatie met Klaas Bruinsma gehad. Dit zegt Etienne U. volgens zijn advocaat C. Korvinus. U. werd in de jaren 90 gezien als de opvolger van de in 1991 doodgeschoten drugsbaron Bruinsma.

Volgens U. is Charlie Da Silva, die in het televisieprogramma Peter R. de Vries beweerde dat de verloofde van prins Johan Friso het liefje was van Bruinsma, 'een fantast' en 'onbetrouwbaar'. U. laat via zijn advocaat weten dat Mabel en Bruinsma elkaar 'oppervlakkig' kenden uit de zeilwereld.

,,Wat Da Silva heeft gezegd, is de grootst mogelijke onzin'', zegt Korvinus namens zijn cliënt, die verder net als voorheen elk contact met de pers mijdt.

Dat U. eigener beweging een verklaring aflegt, komt volgens Korvinus voort uit zijn behoefte zaken 'recht te zetten'. ,,Want feiten zijn feiten.'' U. heeft niets gezegd over eerder gesuggereerde contacten tussen de inmiddels overleden vader van Wisse Smit, de Rabobank-bankier Peter Wisse Smit en Bruinsma.

Het wantrouwen tegen Da Silva is niet nieuw. Al begin jaren 90 werd in de criminele kringen rond U. gedacht dat Da Silva een informant van de politie was. Het vermoeden was dat hij door de politie, destijds het Interregionaal Rechercheteam Noord-Holland (IRT), werd gerund om informatie te vergaren over mogelijke misdrijven die Bruinsma en later U. zouden hebben begaan.

Ook de voormalige rechercheur K. Langendoen van de Haarlemse criminele inlichtingendienst, die een voorname rol binnen het IRT vervulde, kan zich de naam Wisse Smit in relatie tot Bruinsma niet heugen. Da Silva herinnert hij zich wel. ,,Natuurlijk, dat was een boef. Zijn verklaring moet je met een korrel zout nemen.''

Ik dacht dat Urka juist voor de politie een kroongetuigen was? Maargoed, hoe kan hij weten of Mabel wel of niet een paar keer op die boot heeft geslapen? Mabel heeft zelf toegegeven dat ze met Bruinsma omging en dat ze op die boot heeft geslapen. Hoe weet Urka dan zo zeker dat ze geen relatie hebben gehad?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:00:57 #148
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13728219
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:21 schreef Koos Voos het volgende:
Het lijkt mij wel duidelijk dat er bepaalde 'krachten' aan het werk zijn om Mabel te rehabiliteren... net zoals dat toen met Maxima gebeurde.
In dat eerste kan ik wel met je meegaan. Het lijkt inderdaad of er steeds nieuwe mensen worden opgetrommeld om Mabel's verhaal te onderbouwen.
Maar het is een heel ander verhaal dan Maxima. Zoals van de week ook al ergens gezegd werd: In tegenstelling tot Claus en Maxima is hier iemands persoonlijke integriteit in het geding. Dat was bij Claus en Maxima niet het geval. Bij Claus ging het om iets waar hij als kind toe gedwongen werd en bij Maxima ging het om haar vader.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:26:14 #149
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13729059
Volgens Royalty-verslaggever Mark van der Linden heeft Bea gedreigd af te treden als Mabel niet wordt geaccepteerd als schoondochter.

En er gaan ook verhalen dat Mabels zus een relatie heeft met een crimineel die net 6 weken heeft gezeten in belgie.

woensdag 8 oktober 2003 @ 00:30:26 #150
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13730727
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:26 schreef SunChaser het volgende:
Volgens Royalty-verslaggever Mark van der Linden heeft Bea gedreigd af te treden als Mabel niet wordt geaccepteerd als schoondochter.

En er gaan ook verhalen dat Mabels zus een relatie heeft met een crimineel die net 6 weken heeft gezeten in belgie.

ja, en?
omdat ze een zus heeft die een vriendje heeft die misschien iets fouts gedaan heeft?
en daar kijken wij haar op aan?
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')