quote:Och, een vrouw die blijkbaar zo goed in bed is dat ze een overduidelijke nicht om weet te turnen tot hetero mag van mij eigenlijk wel gelijk koningin worden.
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
Voor allen die niet snappen waarom dit belangrijk is om te weten: mevrouw Wisse Smit kan reserve-koningin worden en op die manier invloed uitoefenen op het regeringsbeleid.
quote:Plus ze heeft goede connecties met andere belangrijke en rijke mensen...
Op zondag 5 oktober 2003 17:46 schreef Nuoro het volgende:[..]
Och, een vrouw die blijkbaar zo goed in bed is dat ze een overduidelijke nicht om weet te turnen tot hetero mag van mij eigenlijk wel gelijk koningin worden.
quote:Volgens mij wilt Remkes dat het snel afgehandeld wordt, niet Balkenende.
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef cigarman het volgende:[..]
Dat was een uitspraak van Premier Balkenende.
Wat krijg ik hiervan een viese smaak in mijn mond.
Omdat het iemand is die met iemand van het Koninklijk Huis trouwt moet het er maar snel doorgeragt worden?
Hallo waar zijn we mee bezig dan?Er zijn voor dit soort zaken juist extreme controle-werkzaamheden ingesteld en dat dan nu maar overboord gooien omdat "ach...het is toch wel goed" gedachte de boventoon voert?
![]()
![]()
... Als blijkt dat Mabel idd. meer heeft gedaan dan zij wil toegeven dan moet zij maar afstand van de Troon doen als ze toch zo graag wil trouwen.
Ik verdenk trouwens dat zijn nogal geilt op machthebbende typetjes gezien haar levensloop van vriendjes.
Opvallend ook dat Beatrix die ex-vriendin die eigenlijk een smetteloos verleden had,Emily, niet moedt en vervolgens kiezen haar zonen allemaal (bijna) vriendinnen uit die een niet echt smetteloos verleden blijken te hebben .Snap jij het nog?
quote:Je bedoelt een calculeerde *beep* die een homo trouwt omdat ie te schijterig is er voor uit te komen, omdat ze dan zich geeneens naar boven hoeft te nou ja je begrijpt wel....
Op zondag 5 oktober 2003 17:46 schreef Nuoro het volgende:[..]
Och, een vrouw die blijkbaar zo goed in bed is dat ze een overduidelijke nicht om weet te turnen tot hetero mag van mij eigenlijk wel gelijk koningin worden.
quote:Mijn god...
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef cigarman het volgende:
Opvallend ook dat Beatrix die ex-vriendin die eigenlijk een smetteloos verleden had,Emily, niet moedt en vervolgens kiezen haar zonen allemaal (bijna) vriendinnen uit die een niet echt smetteloos verleden blijken te hebben .
Friso kan ervoor kiezen de kroonrechten op te geven als er geen toestemming komt vanuit het parlement voor zijn voorgenomen huwelijk vanwege het studentenverleden van Mabel.
Zelf vind ik het sop de kool niet waard. Leuk voor P.R. de Vries (let ff op zijn initialen) dat hij het nieuws weer eens wist te halen en leuk voor Story van Bommel van de SP dat hij weer eens op TV komt met een 'zinnig' politiek issue.
quote:
Er kan echt geen nieuwe onthulling meer bijVoor het eerst staat de persoonlijke integriteit van een huwelijkskandidaat van de Oranjes ter discussie
De vraag die enkele dagen na de commotie over de ontboezemingen van de aanstaande echtgenote van prins Johan Friso opdoemt, is of de geloofwaardigheid van Mabel Wisse Smit onherstelbaar is beschadigd. De schade is groot: van de Nederlandse bevolking denkt 70 procent dat Wisse Smit liegt over de aard van haar relatie met topcrimineel Klaas Bruinsma. Premier Balkenende weigerde afgelopen vrijdag in te gaan op de vraag of hij zich herkent in zijn volk. Mabel Wisse Smit leek open kaart te hebben gespeeld in de gesprekken met haar toekomstige familie en Balkenende. Ze had verteld dat ze gedurende enkele maanden 'oppervlakkig' contact had met Bruinsma. Toen het maandblad Quote schreef dat Wisse Smit omgang had gehad met Bruinsma, meldde zij via de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) dat ze hem tijdens een paar zeilwedstrijden had ontmoet. Echter, toen haar duidelijk was wat voor vlees zij in de kuip had, verbrak zij de contacten.Het leek een effectief staaltje communicatie: er werd niets ontkend, er kwam zelfs een toelichting en de Tweede-Kamerleden die in reactie op de verloving al hadden gezegd dat parlementaire goedkeuring van het huwelijk geen probleem was, haalden opgelucht adem.
Als Peter R. de Vries dan de voormalige lijfwacht van Bruinsma aan het woord laat, wankelt haar betrouwbaarheid. Niet zozeer door Da Silva, maar door de antwoorden die zij op de twintig vragen van De Vries geeft. Daarin gaat Wisse Smit veel verder dan eerder het geval was.
De gedetailleerdheid van haar beantwoordingen doet het vermoeden rijzen dat ze niet geholpen is door de ambtelijke vragenbeantwoorders van Algemene Zaken. Die zijn zeer bekwaam in het extreem kort antwoorden op heikele kwesties. De RVD houdt nu grote afstand, omdat het gebrek daaraan de dienst tijdens de Margarita-affaire is opgebroken.
Wisse Smit mag wellicht eerlijk zijn geweest, maar zij maakt zich met haar ontboezemingen het middelpunt van nieuws en werpt daarmee de vraag op of ze geschikt is toe te treden tot het Koninklijk Huis, dat allergisch is voor rellen en affaires.
De discrepantie die wordt gezien tussen de aanvankelijke erkenning van het oppervlakkig contact en de latere nieuwe feiten van een aantal logeerpartijen en contacten ook nog daarna, zetten de parlementaire behandeling van de Toestemmingswet onder druk. Die goedkeuring is vereist als prins Johan Friso de derde in lijn van de troonopvolging wil blijven. Willem-Alexander is de eerste opvolger en zijn toekomstige kind de tweede.
Het is vrijwel zeker dat er nieuw onderzoek komt door de AIVD. Balkenende lijkt niet langer op het woord van Wisse Smit af te gaan: dat zou ten koste kunnen gaan van zijn eigen positie. De Kamer moet ervan overtuigd worden dat zij haar vingers niet kan branden aan goedkeuring.
Tweemaal eerder kregen de Oranjes de kritische Nederlandse samenleving plat door televisie-optredens: rond de huwelijken van prins Claus en Máxima Zorreguieta. Voor beiden gold dat hun persoonlijke integriteit niet ter discussie stond. Dat is nu voor het eerst wel het geval.
De komende maand is de positie van Mabel Wisse Smit uiterst kwetsbaar: er kan geen nieuwe onthulling meer bij. Het is niet vertrouwenwekkend als ontlastende verklaringen overwegend uit de onderwereld moeten komen. Etienne U. en Geurt Roos, een andere lijfwacht van Bruinsma, stelden dat het heel goed mogelijk is dat er geen sprake was van een liefdesrelatie.
Wellicht dat Wisse Smit nog een paar troeven heeft: zij stelde dat ze met 'nog enkele anderen' op de boot sliep. Die kunnen mogelijk bevestigen dat er geen sprake was van een liefdesrelatie. Het is de vraag of de nieuwe verklaringen van wedstrijdzeiler Jochem Visser de kou uit de lucht kunnen halen.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1065337333817.html
Krijgen we binnenkort een interview van P.R. de Vries met Geurt Roos, Etienne Urka, Thea Moear, Roy Adkins, John Mieremet, John Engelsma en Ernst Olof Faber?
Toch knap hoe PR de Vries zichzelf weer in de commerciële kijker weet te spelen.
quote:Wat sneu voor Peter R. de Vries dat 'het milieu' hem nu afvalt. Er zullen er vast nog meer volgen...
Etienne U.: Geen liefdesrelatie Mabel en Bruinsma
AMSTERDAM (ANP) - De in 1991 vermoorde topcrimineel Klaas Bruinsma had geen liefdesrelatie met Mabel Wisse Smit. Dat laat Etienne U., volgens justitie een van de 'opvolgers' van Bruinsma, maandag via zijn advocaat C. Korvinus weten.Volgens U. klopt het verhaal dat de voormalig lijfwacht van Bruinsma, Charlie da Silva, Peter R. de Vries voorhield niet. Mabel Wisse Smit, verloofde van prins Johan Friso, verklaarde eerder dat ze Klaas Bruinsma maar oppervlakkig heeft gekend.
Vorige week kwam de in Chili verblijvende oud-lijfwacht van Bruinsma met het verhaal dat Wisse Smit een intieme relatie met zijn baas zou hebben gehad en ook heel goed zou hebben geweten dat deze een crimineel was. Wisse Smit paste haar verhaal daarop in zoverre aan dat ze toegaf enkele malen op Bruinsma's boot te hebben overnacht.
Arme Harry -Story- van Bommel, hij maakt het zichzelf als royaltywatcher ook niet erg gemakkelijk door voortdurend (al dan niet in opdracht van Jan M.) verontrustende uitspraken te doen...
quote:Als PR de Vries niet snel zèlf de mannen uit het milieu benadert gaan zijn handige gouden verdiensten ten koste van het koningshuis nog in rook op.
'Da Silva fantaseert over Mabel Wisse Smit'
HILVERSUM (ANP) - De voormalige lijfwacht Geurt Roos van Klaas Bruinsma zegt dat Charlie da Silva overdrijft over de liefdesrelatie die de vermoorde topcrimineel met Mabel Wisse Smit zou hebben gehad. Hij verklaarde dat zaterdag in het Radio I Journaal.Roos vertelde dat zijn toenmalige collega Da Silva 'een grote fantasie' heeft. Roos noemde hem 'een trol'. Roos zei verder dat hij zich Mabel Wisse Smit, de verloofde van prins Johan Friso, 'vaag kon herinneren'. ,,Het is twaalf jaar geleden. Het meisje is iets veranderd. Er staat me wel iets van bij.''
Volgens hem passeerden er talloze 'meisjes, vrouwen en dames de revue' in het leven van Bruinsma. ,,Die vriendinnen werden altijd buiten de zaken gehouden.'' Roos zei dat het wel degelijk mogelijk is dat Mabel 'naief was' en niet doorhad dat Bruinsma zich bezig hield met criminele activiteiten.
,,Klaas hield van opvallen, maar hij kon ook heel onopvallend zijn. Mabel was nog jong. Ze was een kind. Klaas was een door de wol geverfde leeuw.'' Volgens Roos liepen de lijfwachten niet altijd zichtbaar met 'blaffers' op de Neeltje Jacoba rond. ,,Het wordt zo cowboyachtig gemaakt en dat was het niet altijd.''
Opeens wordt er veel duidelijk over de motieven van de Amsterdamse politie om weinig met PR de Vries te willen samenwerken.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 06-10-2003 13:46]
quote:Offtopic maar errug humoristisch
Op maandag 6 oktober 2003 13:39 schreef sjun het volgende:
Arme Harry -Story- van Bommel, hij maakt het zichzelf als royaltywatcher ook niet erg gemakkelijk door voortdurend (al dan niet in opdracht van Jan M.) verontrustende uitspraken te doen...
quote:Tsja de SP is nu eenmaal wat erg opzichtig bezig om het koningshuis in diskrediet te stellen. Ook weer met entamering vn een Mabel-Gate probeert deze partij politiek te scoren en Balkenende als slechte premier neer te zetten. Intussen wordt al wel duidelijk dat Balkenende wederom de meest wijze was door niet met veel geschreeuw en weinig wol de 'nieuws'kolommen te gaan vullen.
Op maandag 6 oktober 2003 13:46 schreef Herostratos het volgende:[..]
Offtopic maar errug humoristisch
Harry (Story) van Bommel, Royaltywatcher !
Zou PR de Vries de volgende speciale gast op het SP-congres te Vierhouten worden? Volgend jaar zullen we het weten...
quote:De ene beweert dat er sprake is van een heftige relatie, de tweede zegt dat het om een beetje relatie gaat en een derde zegt dat er helemaal geen sprake is van een relatie*. En de waarheid... tsja, die zal wel ergens in het midden liggen. Feit is overigens wel dat Mabel haar eerdere verklaring rap bijstelde n.a.v. de 'onthullingen' van Da Silva, dus het lijkt er wel sterk op dat er meer aan de hand is dan zomaar een onschuldige vriendschap die werd verbroken zodra haar de criminele kant van Bruinsma duidelijk werd.
Op maandag 6 oktober 2003 13:46 schreef sjun het volgende:
Bron: ANP 5 oktober 2003
[..]Als PR de Vries niet snel zèlf de mannen uit het milieu benadert gaan zijn handige gouden verdiensten ten koste van het koningshuis nog in rook op.
Opeens wordt er veel duidelijk over de motieven van de Amsterdamse politie om weinig met PR de Vries te willen samenwerken.
* Ene Jochem Visser meldt in de Volkskrant dat er helemaal geen sprake is van een relatie, terwijl Het Parool vandaag meldt...
quote:Zie trouwens ook "Mabelgate" part 5: Die Wijf, Die Lange & Die Roos, dat topic leent zich wat meer voor allerlei speculaties en wilde theorieën.
De uitspraken van Visser zijn opmerkelijk. Eind vorige week verklaarde hij nog dat hij zich Wisse Smit helemaal niet kon herinneren. ''Maar ik zag Klaas privé destijds ook amper.'' Visser was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1065417143293.html
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-10-2003 14:39]
quote:Vertel jij alle relaties die je in het verleden hebt gehad aan Jan en alleman. Ik in ieder geval niet, het gaat niemand iets aan wat ik in het verleden heb gedaan. Tenzij het crimineel was, en volgens mij is het een relatie gehad hebben of erover zwijgen nog altijd geen misdaad.
Op maandag 6 oktober 2003 13:53 schreef Kozzmic het volgende:... Feit is overigens wel dat Mabel haar eerdere verklaring rap bijstelde n.a.v. de 'onthullingen' van Da Silva, dus het lijkt er wel sterk op dat er meer aan de hand is dan zomaar een onschuldige vriendschap die werd verbroken zodra haar de criminele kant van Bruinsma duidelijk werd.
Misschien ben ik op school ook wel goede vriendjes geweest met een of andere top-crimineel. Ben ik nu ook een discussie-onderwerp in mijn toekomstige schoonfamilie?
quote:sorry dubbelpost
Op maandag 6 oktober 2003 11:37 schreef sjun het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van cowboy Charlie? Of is hij met dank aan Peter -alibi- de Vries boven elke verdenking van laster verheven?Krijgen we binnenkort een interview van P.R. de Vries met Geurt Roos, Etienne Urka, Thea Moear, Roy Adkins, John Mieremet, John Engelsma en Ernst Olof Faber?
Toch knap hoe PR de Vries zichzelf weer in de commerciële kijker weet te spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door dominee op 06-10-2003 14:20]
quote:Roy Adkins is dood dus die wordt niet geinterviewd :-)
Op maandag 6 oktober 2003 11:37 schreef sjun het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van cowboy Charlie? Of is hij met dank aan Peter -alibi- de Vries boven elke verdenking van laster verheven?Krijgen we binnenkort een interview van P.R. de Vries met Geurt Roos, Etienne Urka, Thea Moear, Roy Adkins, John Mieremet, John Engelsma en Ernst Olof Faber?
maar Urka en Roos hebben al verklaard dat er geen liefdesrelatie tussen bruinsma en wisse smit was.
quote:Wel als je je huwelijk goed wil laten keuren door het parlement met het oog op een mogelijk toekomstig koningschap.
Op maandag 6 oktober 2003 14:13 schreef AvispaCS het volgende:[..]
Vertel jij alle relaties die je in het verleden hebt gehad aan Jan en alleman. Ik in ieder geval niet, het gaat niemand iets aan wat ik in het verleden heb gedaan. Tenzij het crimineel was, en volgens mij is het een relatie gehad hebben of erover zwijgen nog altijd geen misdaad.
Misschien ben ik op school ook wel goede vriendjes geweest met een of andere top-crimineel. Ben ik nu ook een discussie-onderwerp in mijn toekomstige schoonfamilie?
quote:Inderdaad een prima topic. Ik kwam nooit in die krochten van FOK!
Op maandag 6 oktober 2003 13:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De ene beweert dat er sprake is van een heftige relatie, de tweede zegt dat het om een beetje relatie gaat en een derde zegt dat er helemaal geen sprake is van een relatie (
. En de waarheid... tsja, die zal wel ergens in het midden liggen. Feit is overigens wel dat Mabel haar eerdere verklaring rap bijstelde n.a.v. de 'onthullingen' van Da Silva, dus het lijkt er wel sterk op dat er meer aan de hand is dan zomaar een onschuldige vriendschap die werd verbroken zodra haar de criminele kant van Bruinsma duidelijk werd.
(
Ene Jochem Visser meldt in de Volkskrant dat er helemaal geen sprake is van een relatie, terwijl Het Parool vandaag meldt...
[..]Zie trouwens ook "Mabelgate" part 5: Die Wijf, Die Lange & Die Roos, dat topic leent zich wat meer voor allerlei speculaties en wilde theorieën.
quote:Voor een beetje seance draait de commerciële TV haar hand niet om. Binnenkort op RTL het ware verhaal van Klaas Bruinsma a.k.a. Frans van Arkel a.k.a. Lange Frans a.k.a. de Lange a.k.a. de Dominee.
Op maandag 6 oktober 2003 14:20 schreef dominee het volgende:[..]
Roy Adkins is dood dus die wordt niet geinterviewd :-)
maar Urka en Roos hebben al verklaard dat er geen liefdesrelatie tussen bruinsma en wisse smit was.
quote:Ja, maar jij treedt ook niet toe tot het koningshuis.
Op maandag 6 oktober 2003 14:13 schreef AvispaCS het volgende:
Vertel jij alle relaties die je in het verleden hebt gehad aan Jan en alleman. Ik in ieder geval niet, het gaat niemand iets aan wat ik in het verleden heb gedaan.
-typo-
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-10-2003 15:47]
quote:Hahaha, en ik sta al jaren bij FOK geregistreerd als frans van arkel :-)
Op maandag 6 oktober 2003 14:37 schreef sjun het volgende:[..]
Voor een beetje seance draait de commerciële TV haar hand niet om. Binnenkort op RTL het ware verhaal van Klaas Bruinsma a.k.a. Frans van Arkel a.k.a. Lange Frans a.k.a. de Lange a.k.a. de Dominee.
quote:Dat is een privé aangelegenheid en hoeft niet in het openbaar uitgevochten worden. Het is al vanaf het begin bekend dat ze relaties heeft gehad met andere mannen. Moet er dan ook nog in het openbaar erover gedicussieerd worden over hoe serieus die relaties waren en met wie, hoe vaak en waar ze het gedaan heeft. Dit is gewoon weer een voorbeeld van sensatie-zoekerij. Er zijn zaken waar je je in dit land drukker om kunt maken.
Op maandag 6 oktober 2003 14:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wel als je je huwelijk goed wil laten keuren door het parlement met het oog op een mogelijk toekomstig koningschap.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 15:16 schreef AvispaCS het volgende:[..]
Dat is een privé aangelegenheid en hoeft niet in het openbaar uitgevochten worden. Het is al vanaf het begin bekend dat ze relaties heeft gehad met andere mannen. Moet er dan ook nog in het openbaar erover gedicussieerd worden over hoe serieus die relaties waren en met wie, hoe vaak en waar ze het gedaan heeft. Dit is gewoon weer een voorbeeld van sensatie-zoekerij. Er zijn zaken waar je je in dit land drukker om kunt maken.
Vertel dat de SP-parlementarier Harry van Bommel...
quote:Als je met iemand van het koningshuis wilt trouwen is niks meer prive
Op maandag 6 oktober 2003 15:16 schreef AvispaCS het volgende:Dat is een privé aangelegenheid en hoeft niet in het openbaar uitgevochten worden. Het is al vanaf het begin bekend dat ze relaties heeft gehad met andere mannen. Moet er dan ook nog in het openbaar erover gedicussieerd worden over hoe serieus die relaties waren en met wie, hoe vaak en waar ze het gedaan heeft. Dit is gewoon weer een voorbeeld van sensatie-zoekerij. Er zijn zaken waar je je in dit land drukker om kunt maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |