(sigaretje, broodje, appel en dat soort zaken.... nog nooit geld gegeven)
quote:Niet in Urk nee
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:23 schreef babba het volgende:
Ik ben nog nooit een zwerver tegen gekomen
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 03-10-2003 15:26]
quote:hmm k zou zeggen loop eens door een stad en/of iets groter dorp, zelfs bij mijn ouders in t dorp staan die straat-nieuws verkopers.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:23 schreef babba het volgende:
Ik ben nog nooit een zwerver tegen gekomen
Een klasgenoot van mij vertelde een keer een verhaal, hij gaf 2 euro aan een zwerver en die zwerver liep er gelijk mee naar een dealer . Nou in zo'n geval voel je je echt genaaid.
[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 03-10-2003 15:31]
quote:Ik had een keer friet in mijn handen. Zegt zo'n zwerver: Oh mag ik een
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:27 schreef Menyo het volgende:
Zwerver: "Heb je een Euro??"
Menyo: "Zie ik eruit als iemand die maar een euro heeft"
quote:Ook zoiets meegemaakt: "heeft u een gulden voor een kop koffie ?"
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Boris_Boef het volgende:
Nee ik geef nooit iets aan een zwerver.Een klasgenoot van mij vertelde een keer een verhaal, hij gaf 2 euro aan een zwerver en die zwerver liep er gelijk mee naar een dealer
. Nou in zo'n geval voel je je echt genaaid.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:22 schreef Apehaar het volgende:
Wel heel af en toe aan
zwervers die muziek maken.
2 dagen later deed iemand hetzelfde voor een zwerver (was allebei in amsterdam) wordt die zwerver boos en gooit zo die koffie over die vent heen. Keurige zakenman in pak dat geruineerd was dus. Sindsdien geef ik nooit meer wat.
stata die idioot hem 10 minuten later te verkopen! sick world
Ooit gehad dat ik net mijn fiets tegen de muur van mijn uitzendbureau zette om mijn werkbriefje in te leveren. Komt er zo'n triest geval naar me toe en vraagt of ik soms wat geld voor hem heb. Ik wijs naar het bord van ASA en zeg tegen 'm: Werken, moet je ook eens proberen.
Die kerel begon gelijk een heel kwaad betoog over geen vaste woon- of verblijfplaats bla bla bla. Ik heb 'm hard uitgelachen!
Zoek een baan net als de rest van Nederland
Straatkrantje wil ik wel eens kopen, maar niet zo'n internationaal gedrukt ding. Hier in breda willen ze nog weleens zo'n dnig verkopen voor Parijs, Brussel, Antwerpen, Breda, Tilburg, Eindhoven en whatever nog meer... Daar word iemand dus gewoon nog heel erg rijk van heb ik et idee...
Ze krijgen al genoeg geld van de overheid. De enige reden om meer geld nodig te hebben, is voor een drugs- of alcoholverslaving . En ik weiger die te bekostigen, daar help je ze echt niet mee. Ja, deze ene dag door, maar dat is geen echte oplossing.
quote:Ik koop er liever zelf drugs van.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
Wat boeit het nou wat die zwerver ermee gaat doen?
Misschien koopt ie van zijn uitkering drugs, en koopt ie van jouw geld koffie, misschien doet ie het andersom, maakt het uit?
Misschien koopt hij drugs van jouw geld maar wat doe jij eigenlijk met dat geld?
Laatst liep ik op een plein een stukkie achter een zwerver/junk. Die junk stak zijn hand op naar iemand op een terras daar, die ander groette terug en stond 5s later op en liep achter de junk aan richting een steegje. Typisch geval van inkopen doen, dus.
Zit ik even later op een terras daar, komt die junk langs bedelen om geld voor eten. Jaja, eten, het zal wel
Nog een aardig verhaaltje: Op station HS vroeg een zwerver aan iemand die er ook erg zwerverig uitzag of ie geld voor hem had. Antwoord: nee man, ik bedel zelf ook.
[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 03-10-2003 15:39]
quote:100% mee eens
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:33 schreef kwib het volgende:
quote:Sadist! Zaag je een euro doormidden, geef je één helft aan een zwerver en hou je de andere helft gewoon in eigen zak.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:36 schreef Plompzak het volgende:Categorie 1 krijgt gewoon een halve euro.
quote:Helemaal gelijk, ik deel jou mening.
Ooit gehad dat ik net mijn fiets tegen de muur van mijn uitzendbureau zette om mijn werkbriefje in te leveren. Komt er zo'n triest geval naar me toe en vraagt of ik soms wat geld voor hem heb. Ik wijs naar het bord van ASA en zeg tegen 'm: Werken, moet je ook eens proberen.Die kerel begon gelijk een heel kwaad betoog over geen vaste woon- of verblijfplaats bla bla bla. Ik heb 'm hard uitgelachen!
Waarom zou ik iemand die gewoon kan werken, een paar centen geven, ik moet ook gewoon in het weekend werken, vind ik niet leuk, maar anders geen centjes.
Die mensen moet je niks geven, en ik zou ze het liefst met zn allen op een onbewoond eiland zetten, kunnen ze daar van elkaar gaan stelen.
De wereld is niet zo makkelijk dat je ff een fiets steelt, en dan vrolijk weer een beetje crack kan gaan kopen van de magere opbrengst.
samengevat: Losers
ps. als je je verveelt: ga naar een zwerver toe, en vraag hem een euro, moet je hem zien kijken
quote:Hij heeft gewerkt voor die euro .. al geeft hij maar 1 cent aan die zwerver, dan moet hij daar al blij mee zijn
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:39 schreef Bombie het volgende:[..]
Sadist! Zaag je een euro doormidden, geef je één helft aan een zwerver en hou je de andere helft gewoon in eigen zak.
![]()
ennuh, voor al die mensen die maar dom blijven roepen:
"ga maar werken"
zou jij als manager/directeur een dakloze(en dan bedoel ik een zwerver) aannemen?
er zijn ook nog genoeg dakloze die bij familie vertoeven en waar je niks mee te maken hebt.
maar die zeikers, die je met glaze ogen en trillende handjes aanspreken of die erg iritant lopen te doen met hun straatnieuws, jammer maar helaas, doe eens een poging om je leven in ieder geval op orde te krijgen.
en niet dat ze gelijk naar hun dealer gaan
Ik probeer geen geld aan zwervers te geven, hoe lullig soms ook, maar ik heb gewoon liever niet dat ze dan van mijn geld drank of drugs gaan zitten kopen.
soms zijn zwervers best amusant zie ook : Het leven is mooi *D
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 03-10-2003 15:44]
quote:Helemaal mee eens. Liever dat ze van mijn euro een blikje bier kopen, dan dat ze er een jatten.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
Wat boeit het nou wat die zwerver ermee gaat doen?
Misschien koopt ie van zijn uitkering drugs, en koopt ie van jouw geld koffie, misschien doet ie het andersom, maakt het uit?
Misschien koopt hij drugs van jouw geld maar wat doe jij eigenlijk met dat geld?
quote:Als het echt waar is: --->
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven, die liep op blote voetjes, vond ik eigenlijk best lullig voor hem.
Gelukkig was het voor mij nog maar een klein stukje naar huis op sokken.[..]
quote:Tuurlijk niet. Maar het is in Nederland niet nodig om dakloos te zijn. Iedereen heeft hier immers recht op een woning, ook zwervers. Tenzij ze er eerder al eens zijn uitgezet wegens overlast.
"ga maar werken"zou jij als manager/directeur een dakloze(en dan bedoel ik een zwerver) aannemen?
Via instanties als het Leger des Heils kan je gemakkelijk een douche, scheerbeurt en huisvesting regelen en dan ben je voor je baas een standaard werknemer.
Ik werk niet om anderen van geld te voorzien. Ben sinterklaas niet.
quote:Dat is niet dom, maar de waarheid.
"ga maar werken"
quote:en die waarheid kan soms hard zijn!
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:46 schreef okkie-man het volgende:[..]
Dat is niet dom, maar de waarheid.
quote:hehe ja, het is echt waar
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:43 schreef Bombie het volgende:[..]
Als het echt waar is: --->
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 03-10-2003 15:54]
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:47 schreef Billekoek het volgende:[..]
en die waarheid kan soms hard zijn!
quote:maar dan moet je een vast inkomen hebben en om bijvoorbeeld een uitkering te krijgen moet je een vast adres hebben en daar heb je dus weer een woning voor nodig, etc.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:45 schreef kwib het volgende:[..]
Tuurlijk niet. Maar het is in Nederland niet nodig om dakloos te zijn. Iedereen heeft hier immers recht op een woning, ook zwervers. Tenzij ze er eerder al eens zijn uitgezet wegens overlast.
quote:ik denk als nog dat een werkgever niet happig is op een (voormalig)dakloze
Via instanties als het Leger des Heils kan je gemakkelijk een douche, scheerbeurt en huisvesting regelen en dan ben je voor je baas een standaard werknemer.
quote:true, maar je kunt allicht een handje helpen om een ander de goeie weg te wijzen, zodat hij/zij zelf zijn/haar boontjes kan doppen
Ik werk niet om anderen van geld te voorzien. Ben sinterklaas niet.
quote:Dus eigenlijk alleen uit eigen belang
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:44 schreef tum_tum het volgende:
ik heb ook wel is geld gegeven. maar dat was meer omdat ik het vrij irritant vind om al die losse centen enzo in mijn portemonee te hebben.. ik heb toen bijna al dat kleine losse geld (1 cent en 2 cent) aan hem gegeven. hij was er blij mee, en ik ook... mn portemonee was gelijk een stuk lichter!
I'm with Kwib
In NL zijn de sociale voorzieningen zo geregeld dat er altijd wel ergens op een manier voor je gezorgd wordt (werk, geld, eten, huisvesting)
Als je dan zwerver bent, dan wil je het zo, óf je hebt iets gigantisch verkeerd gedaan... je hebt het iig aan jezelf te danken
Maar zelf oplossen kunnen ze schijnbaar niet
Iets te eten of drinken, of een peuk
kunnen ze best van me krijgen hoor... ik ben de moeilijkste niet met delen...
maar dan weet ik tenminste waar mn geld naartoe gaat...
(dat het niet gebeurd dat hij zegt een ¤ voor t koffiehuis en gaat vervolgens met 10 van deze ¤'s naar de coffeeshop om aan zn verslaving te werken...)
ze krijgen geld, dus waarom zou ik ze nog wat geven
laat ze gaan werken en andere mensen met rust laten
quote:En zullen er ongetwijfeld bij zijn die geholpen worden, maar het grootste gedeelte niet.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef sigma4 het volgende:true, maar je kunt allicht een handje helpen om een ander de goeie weg te wijzen, zodat hij/zij zelf zijn/haar boontjes kan doppen
quote:Lol, echt waar??
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:53 schreef okkie-man het volgende:[..]
En zullen er ongetwijfeld bij zijn die geholpen worden, maar het grootste gedeelte niet.
In Eindhoven staat er ook altijd 1 bij het beursgebouw te bedelen en aan het einde van de dag stapt ie in z'n mercedes en rijdt ie weg
quote:Ja die doen niet zo heel irritant. Gewoon een beetje gezelligheid.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef neusaap het volgende:
soms zijn er wel van die zwervers die met een mondharmonica of gitaar zitten te bedelen, beetje muziek aan het spelen,
die krijgen altijd wel wat van me, áls ze een leuk nummertje spelen
quote:Wat hebben ze in Afrika aan guldens?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:54 schreef xtravical het volgende:
ik had in afrika een keer aan zo'n neger 10 gulden gegeven.. vanwege zijn "zielige" familie om wat te eten te kopen
koopt die lul er drugs van!
quote:Was je meegegaan naar z'n dealer ofzo
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:54 schreef xtravical het volgende:
ik had in afrika een keer aan zo'n neger 10 gulden gegeven.. vanwege zijn "zielige" familie om wat te eten te kopen
koopt die lul er drugs van!
quote:Goed bezig!
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:57 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
De laatste keer dat ik iets aan een zwerver heb gegeven, was toen ik in Amsterdag was wezen shoppen. Had mijn laatse geld uitgegeven aan twee heerlijke pizzapunten van de Pizzahut. Zodat ik iets lekkers te eten had in de trein.
Kwam er een zwerver naar me toe "heb je wat geld voor me?". "Nee sorry, heb net mn laatste geld besteed".
Toen liep ie weg, voelde me wel een beetje aso. Dus ik heb m toen teruggeroepen en heb m toen maar een pizzapuntje aangeboden. Dat stelde hij zeker wel op prijs en je weet zeker dat het goed besteed is. Als je geld geeft, heb je kans dat hij het aan drugs of drank besteed. En nu heeft ie tenminste een gevuld buikje
Maar meestal geef ik geen geld. Enige plaats waar ik zwervers tegenkom is in Den haag en Amsterdam, en daar staan ze nooit alleen. Als ik dan een zwerver geld geef, kijken die anderen je aan van "en ik dan?"... voel ik me ook niet zo fijn bij...
quote:Ja, dat is echt waar. Hij staat daar met z'n viool ( ! ) te spelen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:55 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
Lol, echt waar??
wat een mafkees
quote:hahah, helemaal getikt!
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:58 schreef okkie-man het volgende:[..]
Ja, dat is echt waar. Hij staat daar met z'n viool ( ! ) te spelen.
Tja, je zal maar geen hobby hebben denk ik dan..?
quote:Andre Riool.....eehh Rieu?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:58 schreef okkie-man het volgende:[..]
Ja, dat is echt waar. Hij staat daar met z'n viool ( ! ) te spelen.
quote:Het is ook best grappig hoor, maar hij echt geen vlieg kwaad en speelt best goed viool
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:59 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
hahah, helemaal getikt!
kan er wel om lachenTja, je zal maar geen hobby hebben denk ik dan..?
quote:Een postadres dus. Die kan je via het LdH krijgen (heb er een zomer gewerkt dus het een en 't ander gehoord). Trouwens, als je via een woningbouwcorporatie een woning huurt is het maximum inkomen van belang, niet het minimum. Ik heb een belastinguitdraai laten zien waarbij ik ongeveer 3000 euro had verdient in een jaar (bijbaantje) en toch kreeg ik een flatje. Ik betaal 3000 euro huur per jaar en zou dus eigenlijk geen geld hebben om de huur te betalen. Een mens eet en drinkt ook. Toch kreeg ik die flat.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef sigma4 het volgende:[..]
maar dan moet je een vast inkomen hebben en om bijvoorbeeld een uitkering te krijgen moet je een vast adres hebben en daar heb je dus weer een woning voor nodig, etc.
quote:Hoe kan je nieuwe werkgever nou zien dat je een voormalig dakloze bent? Je hebt toch een woon-/postadres en een bankrekening? Hij hoeft niet te weten hoor
ik denk als nog dat een werkgever niet happig is op een (voormalig)dakloze
quote:Elke zwerver in Utrecht weet het LdH te vinden. Net als de nachtopvang, de Aldi/Lidl (goedkoop bier) en de drugsdealer. Daar hebben ze mij echt niet voor nodig.
true, maar je kunt allicht een handje helpen om een ander de goeie weg te wijzen, zodat hij/zij zelf zijn/haar boontjes kan doppen
Trouwens, het merendeel van de zwervers in Nederland zijn (ex)psychiatrische patienten die eigenlijk in een semi-open inrichting thuis horen maar dat niet willen.
Als ik dan toch mijn geld aan daklozen zou geven dan doe ik dat wel aan daklozen in een Tweede of Derde Wereldland. Daar kan je wel ongewild dakloos zijn, hier niet.
De grootste misvatting is wel dat zwerven in nederland een keuze is. Nee dus! Zwervend nederland kun je onderverdelen in verschillende soorten zwervers. De meeste zwervende mensen zijn psychiatrische patienten die uit klinieken worden gestuurd en zo aan hun lot worden overgelaten. Of mensen die in psychische verwarde toestand hun huis hebben verlaten. Mensen zonder familie of sociaal leven (en dus geen controle, niemand mist hen). Er bestaan schrijnende gevallen van mensen die zo erg in de ellende zijn gestort dat ze door hoogopgelopen schulden hun huur niet meer kunnen betalen.
Voor schuldeisers ben je niets meer dan een nummer. Niet iedereen kan een uitkering aanvragen! Als jij geen verblijfsadres hebt heb je mooi pech gehad! En hoe wou je werk vinden als je geen fatsoenlijke, representatieve kleding hebt om in te solliciteren?
Ik heb het voor mijn eigen ogen zien gebeuren. Kind met moeder op straat gezet, omdat haar ex schulden op haar naam had gemaakt. Denk je dat iemand daar ook maar om maalt?
Vriend word door ondragelijke situatie thuis door ouders uit huis gezet. Kan geen uitkering aanvragen wegens het ontbreken van een woonadres, kan wegens het ontbreken van een inkomen ook nergens inschrijven voor een woning. Wat moet je dan doen?? Ben je afhankelijk van vrienden en familie en ben je gezegend dat je die hebt. Ander voorbeeld: man verliest vrouw en kind, kan het leven niet meer aan, stort zich op de drank, staat uiteindelijk op straat. Geen bullshitsmoesjes van: moet je maar dit, moet je maar dat. Nederland is nog zo makkelijk niet. En als ik een zwerver zie lopen en ik heb wat over dan geef ik het hem en het zal me een zorg zijn waar hij het aan besteed. Ik vind het om te schamen dat ik dit van mijn schamele bijstandje wel doe en de meeste andere mensen te egoistisch en te materialistisch zijn en zelfs een grote bek opzetten. Tegenwoordig is het allemaal voor wat hoort wat. Zwervers/bedelaars/junkies het zijn ook mensen...
quote:Wat is het LdH? Anyway, geen postadres dus, maar een adres waarvan je aan kan tonen dat je daar ook daadwerkelijk woont! Een postadres kan je geloof ik ook wel regelen door een postbus aan te vragen bij het postkantoor, daar nemen ze dus geen genoegen mee.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:01 schreef kwib het volgende:[..]
Een postadres dus. Die kan je via het LdH krijgen (heb er een zomer gewerkt dus het een en 't ander gehoord).[..]
quote:Die zwerver in Tilburg waar je het over hebt ken ik wel ja. Is een drugsverslaafde, die krijgen van mij dus echt geen geld, want ze kopen er drugs voor. Die vent heeft ook van die gaten in zijn arm zitten
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:36 schreef Plompzak het volgende:
je hebt twee soorten zwervers. Degene die beleeft aan je vragen of je een halve euro voor ze hebt (GuldenKwartje bedankt je zelfs als je nee zegt) en je hebt aso-zwervers die je lastig vallen e.d.
De laatste categorie kan bij mij altijd rekenen op een snoeihard NEEEEE, opzouten met je stinkbakkes!
Categorie 1 krijgt gewoon een halve euro.
quote:...of alsnog een gevuld adertje omdat hij zijn pizzapuntje doorverkocht heeft.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:57 schreef I_are_Rudeboy het volgende:[..]
Dus ik heb m toen teruggeroepen en heb m toen maar een pizzapuntje aangeboden. Dat stelde hij zeker wel op prijs en je weet zeker dat het goed besteed is. Als je geld geeft, heb je kans dat hij het aan drugs of drank besteed. En nu heeft ie tenminste een gevuld buikje
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:58 schreef Bombie het volgende:[..]
...of alsnog een gevuld adertje omdat hij zijn pizzapuntje doorverkocht heeft.
Nou ja, zou best kunnen hoor, ik had haast en mijn trein vertrok bijna, dus ik ben niet lang daarna naar mn peron gegaan.
Maar hij zag er best hongerig uit, en hij kwam ook best dankbaar over, dus het is wel goed afgelopen denk ik
quote:Ja.. je heb gelijk.. snap geen ene kont van jou....
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:22 schreef xtravical het volgende:
alsdj ik je zeg dat et dalashsi warewn snap je e r noook geen ened fuck fan fdus ja
Tip: leer normaal posten
Toen, stond het ontzettend vrijgevig, maar ik vond het gewoon vies om die sigaretten dan weer te roken.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:40 schreef Yskonijn het volgende:
Heb wel een keertje gehad dat ik net een pakje sigaretten opentrok en dat een zwerver een sigaretje bij me kwam bietsen.Maar hij kwam al half gorgelend aanzetten en raakte me de hele tijd aan.
Ik voelde me een beetje ongemakkelijk, maar helemaal toen hij ging hoesten en ontzettend spuugde op mn pakje sigaretten!Ik zeg 'ieuwww'!!!dus ik heb het hele pakje aan hem gegeven.Toen, stond het ontzettend vrijgevig, maar ik vond het gewoon vies om die sigaretten dan weer te roken.
Dat vind ik ook wel erg hoor, als ze zo dicht tegen je aan komen staan en je aan gaan raken. Want zeg nou zelf, het zijn niet de meest schone mensen...
En dan ook nog je pakje peuken onder de zwervers-hoest-slijm-derrie
quote:poetisch avondje v/d Vondel?!
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:13 schreef J.v.d.Vondel het volgende:
Zwervers die zijn vies en dom,
onhygiënisch evenzeer.
Vandaar dat ik hen genen geld,
maar stukjes zeep doneer.
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:13 schreef J.v.d.Vondel het volgende:
Zwervers die zijn vies en dom,
onhygiënisch evenzeer.
Vandaar dat ik hen genen geld,
maar stukjes zeep doneer.
Als de betreffende zwerver er wiet of drank van wil kopen en zich daardoor beter voelt, is dat zijn keuze.
Ik zie het zo: ik heb een paar honderd euro te besteden en woon in een huis, ik heb te eten en een warme slaapplek. Van die geldelijke waarden kan ik best wat missen voor iemand die het minder makkelijk heeft dan ik.
Delen, logisch.
quote:een
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:12 schreef Ravenous het volgende:
Bah, wat een hoop misvattingen. [...] Geen bullshitsmoesjes van: moet je maar dit, moet je maar dat. Nederland is nog zo makkelijk niet. En als ik een zwerver zie lopen en ik heb wat over dan geef ik het hem en het zal me een zorg zijn waar hij het aan besteed. Ik vind het om te schamen dat ik dit van mijn schamele bijstandje wel doe en de meeste andere mensen te egoistisch en te materialistisch zijn en zelfs een grote bek opzetten. Tegenwoordig is het allemaal voor wat hoort wat. Zwervers/bedelaars/junkies het zijn ook mensen...
Je kan naar mijn mening beter je geld aan andere mensen geven die t door aankomende bezuinigingen moeilijker krijgen.. Deze mensen kiezen er vaak ook niet voor, maar proberen er vaak nog t beste van t maken/of zich zelf nuttig te maken..
quote:in Hilversum loopt een zwerver rond die volgens de verhalen meer dan een miljoen heeft maar gewoon 'voor de lol' zwerver is...
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:53 schreef Johnson_Lopez het volgende:
Ik ken er wel 1: Ron Zwerver, maar die heeft wel geld genoeg denk ik.
of ik nou genoeg geld heb op niet: opflikkeren moeten ze..
quote:Vertel jij mensen altijd wat ze moeten? Vertel mij anders eens wat ik moet?
Op zaterdag 4 oktober 2003 02:08 schreef MeAndMyself het volgende:
die kutzwervers moeten niet zeiken, ze moeten werkenof ik nou genoeg geld heb op niet: opflikkeren moeten ze..
Als mensen bij jou komen eten, krijgen ze dan pas een stuk vlees als ze je schoenen gepoetst hebben?
Ik snap best dat sommige mensen om gegronde redenen niet willen of kunnen delen, prima. Maar antwoorden als de jouwe komen nogal dom en ongeïnteresseerd over. Lees de post hierboven van Ravenous eens, en kom dan met een gegrond argument om alle zwervende medemensen consequent niets te geven, of stop gewoon met posten. Dat "omg werken moeten ze, je zou ze de kost moeten geven" draagt niets bij aan een gesprek.
Nee ff serieus, meestal gewoon: ga toch werken!
quote:OOH zo 1 zat er ook in hoog Catharijne (utrecht) geloof ik ...
Op zaterdag 4 oktober 2003 02:05 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
in Hilversum loopt een zwerver rond die volgens de verhalen meer dan een miljoen heeft maar gewoon 'voor de lol' zwerver is...
quote:Waarom ben jij zo onherkenbaar op de foto's?
Op zaterdag 4 oktober 2003 03:26 schreef MissHobje het volgende:[..]
OOH zo 1 zat er ook in hoog Catharijne (utrecht) geloof ik ...
quote:gewoon daarom.. !
Op zaterdag 4 oktober 2003 03:28 schreef poracle het volgende:[..]
Waarom ben jij zo onherkenbaar op de foto's?
quote:Ik weet ut
Op zaterdag 4 oktober 2003 03:28 schreef poracle het volgende:[..]
Waarom ben jij zo onherkenbaar op de foto's?
Vorige week nog ¤4 voor een man die in Utrecht in zo'n buis oid wilde slapen.
Kost ongeveer ¤3,80.
quote:Ik wil het van haar bevestigd hebben!
Op zaterdag 4 oktober 2003 03:31 schreef defender het volgende:[..]
Ik weet ut
Ze vroeg of ik misschien ook verslaafd was, omdat ik daar al zo lang stond en ik moest wel lachen, zie ik er echt zo slecht uit? "Nee integendeel", zei ze "je hebt een mooi gezichtje." En haalde toen haar maatzwerver/junkie erbij om het aan mij te bevestigen dat ik er echt wel leuk uitzag. "Ja, je hebt echt een poppegezichtje", zei hij met een tandeloze bek En zo kwam het dat het nog niet eens zo erg was om daar op dat late tijdstip te wachten. Het was wel vreemd gezelschap, maar ze waren erg aardig en er kwamen er steeds meer bij staan
Het was gewoon eigenlijk best gezellig en ze maakten me aan het lachen.
Op een gegeven moment kwam daar dan eindelijk mijn vriend aan met een helemaal geschrokken gezicht, trok me snel weg van dat groepje en liep in rap tempo met mij weg. Hij snapte er echt helemaal niks van. En ik nog omkijkend vrolijk zwaaien:"Doeiii, fijne avond nog enzo!" Zij ook zwaaien:"Daaaag Shirley (dat ben ik ), nog bedankt, veel plezier!"
quote:Niet op Urk
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:25 schreef teknomist het volgende:[..]
Niet in Urk nee
inteelt daaro
quote:Liev.
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:17 schreef EvilFaith het volgende:
Eergister nog 11euro aan zwerfster die ik regelmatig tegenkom, mee praat, en wel eens hier is wezen eten...
Als dank voor zijn bijdrage aan de maatschappij......
Toen er een junkachtig jongetje een keer om geld voor brood vroeg ben ik met 'm mee de mini-AH ingegaan om voor hem het goedkoopste pak brood te kopen... Beter witbrood dan wit poeder toch? Maar niet dat ik zó moralistisch ben, meestal loop ik ze gewoon voorbij...
quote:Hulde voor Ravenous, gelukkig zijn er toch nog mensen met een hart al zijn ze helaas erg schaars.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:12 schreef Ravenous het volgende:
Bah, wat een hoop misvattingen. Ik word er een beetje misselijk van dat de meeste mensen eigenlijk niet eens weten hoe dat nou allemaal precies zit hier in Nederland.De grootste misvatting is wel dat zwerven in nederland een keuze is. Nee dus!
Zwervend nederland kun je onderverdelen in verschillende soorten zwervers. De meeste zwervende mensen zijn psychiatrische patienten die uit klinieken worden gestuurd en zo aan hun lot worden overgelaten. Of mensen die in psychische verwarde toestand hun huis hebben verlaten. Mensen zonder familie of sociaal leven (en dus geen controle, niemand mist hen). Er bestaan schrijnende gevallen van mensen die zo erg in de ellende zijn gestort dat ze door hoogopgelopen schulden hun huur niet meer kunnen betalen.
Voor schuldeisers ben je niets meer dan een nummer. Niet iedereen kan een uitkering aanvragen! Als jij geen verblijfsadres hebt heb je mooi pech gehad! En hoe wou je werk vinden als je geen fatsoenlijke, representatieve kleding hebt om in te solliciteren?
Ik heb het voor mijn eigen ogen zien gebeuren. Kind met moeder op straat gezet, omdat haar ex schulden op haar naam had gemaakt. Denk je dat iemand daar ook maar om maalt?
Vriend word door ondragelijke situatie thuis door ouders uit huis gezet. Kan geen uitkering aanvragen wegens het ontbreken van een woonadres, kan wegens het ontbreken van een inkomen ook nergens inschrijven voor een woning. Wat moet je dan doen?? Ben je afhankelijk van vrienden en familie en ben je gezegend dat je die hebt. Ander voorbeeld: man verliest vrouw en kind, kan het leven niet meer aan, stort zich op de drank, staat uiteindelijk op straat. Geen bullshitsmoesjes van: moet je maar dit, moet je maar dat. Nederland is nog zo makkelijk niet. En als ik een zwerver zie lopen en ik heb wat over dan geef ik het hem en het zal me een zorg zijn waar hij het aan besteed. Ik vind het om te schamen dat ik dit van mijn schamele bijstandje wel doe en de meeste andere mensen te egoistisch en te materialistisch zijn en zelfs een grote bek opzetten. Tegenwoordig is het allemaal voor wat hoort wat. Zwervers/bedelaars/junkies het zijn ook mensen...
Ik heb onlangs een zwerver hier in Utrecht 10 euro gegeven. Ik kwam om een uur of 22.00 uur op het centraal station aan en hij vroeg of ik hem een goeie woensdag wilde bezorgen (vraagt-ie altijd, een week later hoorde ik hem aan iemand vragen of die hem een goeie dinsdag wilde bezorgen ). Ik keek hem vragend aan en hij zei dat hij nog drie euro veertig nodig had. Ik wist al dat ik maar een heel klein beetje kleingeld in m'n portemonnee had. Dus dat zei ik hem, je mag het hebben maar het is niet veel, waarop hij zei dat hij daar al heel blij mee was en dat ik de eerste was sinds 17.00 uur die hem iets wilde geven. Ik vroeg of het voor het slaaphuis was, wat hij beaamde. Of het waar was, geen idee, maar ik wil dan gewoon niet dat er ook maar een kleine kans is dat het wél waar is en dat hij die nacht op straat moet slapen omdat ik niets wilde geven. Ik had nog een briefje van 10 euro in m'n portemonnee en ik heb het hem gegeven. Hij heeft me ontelbaar keer bedankt en ik hoorde hem in zichzelf zeggen dat hij meteen wat te eten ging kopen. Toen ik even later op de fiets zat dacht ik, hmm, best veel geld eigenlijk, 10 euro. Maar ik heb er toch geen moment spijt van gehad. Het is precies zoals Ravenou zegt, het zal me eigenlijk een zorg zijn waar hij het aan besteedt. Vanaf het moment dat ik dat geld aan hem geef, is het zijn eigen verantwoordelijkheid wat hij daarmee doet. En ook mensen die aan alcohol of drugs verslaafd zijn hebben eten nodig of een dak boven hun hoofd 's nachts. Iedere keer als ik dit soort topics lees op Fok springen de tranen me bijna in de ogen dat mensen zo ontzettend hard en liefdeloos en egoïstisch maar ook zo simplistisch kunnen oordelen over andere mensen. Ik vind dat echt verschrikkelijk.
quote:in moskou altijd gedaan aan iedereen, een paar rubel.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:22 schreef Apehaar het volgende:
Ik doe dat nooit als ze komen bedelen. Wel heel af en toe aan
zwervers die muziek maken. Maar voor de rest niet.
quote:Nou als je aan alle zwervers op hoog catherijne of elders een Euro geeft
Op zondag 5 oktober 2003 15:53 schreef Sessy het volgende:[..]
in moskou altijd gedaan aan iedereen, een paar rubel.
hier in nederland geef ik meestal een euro of zo. er zijn hier niet zo veel.
Verder af en toe een straatkrant bij 1tje, die gewoon aardig is, en er niet verslaafd uitziet, en bovendien goed kan rolschaatsen..
De ranzige, dronken / stonede zwervers niet.
quote:wanneer deed hij dat dan?
Op maandag 6 oktober 2003 17:42 schreef Emel het volgende:
mijn lieve vriend geeft graag geld aan een zwerver
quote:dagelijks!!
Op maandag 6 oktober 2003 17:48 schreef aa het volgende:[..]
wanneer deed hij dat dan?
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 17:49 schreef Emel het volgende:[..]
dagelijks!!
quote:dat moest van jou
Op maandag 6 oktober 2003 17:51 schreef aa het volgende:[..]
Grapjas. Jij gaf laatst geld aan een zwerver! Ik al tijden niet meer geloof ik.
quote:Oja? Ook als je dus nergens woont? Moet je zeker wel willen werken ofzo? Of onder belachelijke voorwaarden vallen...
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:30 schreef realist het volgende:
nooit.
bedelen is namelijk nergens voor nodig in Nederland, iedereen kan een bijstandsuitkering krijgen, zelfs als zwerver (indien met verblijfsvergunning) ook al is dat geen vetpot...
quote:das lullig ja.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:31 schreef Aaargh! het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Boris_Boef het volgende:
Nee ik geef nooit iets aan een zwerver.Een klasgenoot van mij vertelde een keer een verhaal, hij gaf 2 euro aan een zwerver en die zwerver liep er gelijk mee naar een dealer
. Nou in zo'n geval voel je je echt genaaid.<hr></blockquote>Ook zoiets meegemaakt: "heeft u een gulden voor een kop koffie ?"
gast gign een aantal mensen langs tot ie eindelijk wat geld had, ging ie er meteen een blikje bier voor halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |