De jaarnota van de nuon is binnen,
afrekening gas, water en elektriciteit.
Of ik even f2504,-(!) wil bijbetalen, en het maandelijkse voorschot wordt met 200 piek verhoogd naar 500,- per maand! Wat heb ik met die vitesse-problemen te maken?
Heel er mooi zo'n huis met van die schuiframen, gaskachels en plafonds van 3.60 meter. Als ik op een ladder ga staan val ik flauw van de hitte, beneden krijg ik wintertenen.
Toch snap ik het niet, ik woon hier al jaren en nog nooit is dit voorgekomen, ik heb ook niets bijzonders gedaan, de kachel in de slaapkamer is zelfs de hele winter niet aan geweest.
Ik bedenk me opeens dat ik wel veel gefokt heb, zou ik Danny niet gedeeltelijk aansprakelijk kunnen stellen?
Daar gaat m'n vakantiegeld
quote:LOL
Op 10 april 2001 10:09 schreef the-O het volgende:
Ik bedenk me opeens dat ik wel veel gefokt heb, zou ik Danny niet gedeeltelijk aansprakelijk kunnen stellen?
quote:Kun je geen glasplaat op twee meter hoogte laten ophangen, dat doen ze in veel huizen met zulke hoge plafonds. Maar dat zal nog wel duurder zijn, denk ik.
Heel er mooi zo'n huis met van die schuiframen, gaskachels en plafonds van 3.60 meter. Als ik op een ladder ga staan val ik flauw van de hitte, beneden krijg ik wintertenen.
quote:En waar geefft de staat het weer aan uit?
Op 10 april 2001 11:38 schreef cos-micV het volgende:
...en waar gaat de energie heffing naar toe.?
juist naar de STAAT.......
quote:Dat heb ik nog nooit gezien, maar ik denk dat dat alleen voor mijn woonkamer al een fortuin zou gaan kosten.
Op 10 april 2001 11:40 schreef Smike het volgende:
Kun je geen glasplaat op twee meter hoogte laten ophangen, dat doen ze in veel huizen met zulke hoge plafonds. Maar dat zal nog wel duurder zijn, denk ik.
Ik heb zojuist de Nuon aan de lijn gehad, vitesse staat erbuiten , ik betaal de helft in een keer, de rest in termijnen, eh...Danny de rest dus.
En ik zou het geheel door de nuon op fouten kunnen laten controleren, maar als blijkt dat het niet aan de nuon ligt, moet ik de kosten van het onderzoek (f 1000,-) ook nog eens betalen. Dus daar ben ik nog niet uit.
Heb je wel een meterkaartje ingevuld? Als je dat vergeten bent kun je dat misschien alsnog laten doen, want nu hebben ze je waarschijnlijk geschat op "gemiddeld" gebruik.
quote:Wat een simpel idealistisch gelul.
Op 10 april 2001 11:51 schreef k_man het volgende:
En waar geeft de staat het weer aan uit?
Aan de samenleving, dus ook aan jou.
Laat die heffing een stimulans zijn om wat zorgvuldiger met energie om te springen.
Voor the O: Neem wat energie besparende maatregelen.
Ik weet niet of je een eigen huis hebt?
Want dan kun je eens denken aan bijvoorbeeld betere isolatie en/of een H.R ketel in plaats van die gaskachels.
Tegenwoordig geeft de overheid daar forse subsidies voor.
En je hebt het zo terug verdiend.
Als je ff belt met Nuon komen ze gratis bij je thuis om je te adviseren over energiebesparing.
En als je huurt kun je het i.i.g aankaarten bij je woningbouwvereniging.
quote:Ik heb een jaar lang een PC+ webcam 24 uur per dag aangehad. Mooi dat m'n electriciteitsrekening was verdubbeld!
Op 10 april 2001 16:32 schreef Larissa het volgende:
Lijkt me toch niet dat continu Fokken je energierekening met 200 gulden opjaagt!
Mijn computer staat al 2 jaar continu aan (alstie geen storing heeft) en de eerste jaren ging ik zelfs minder betalen (minder de verwarming aangehad.
[offtopic]
(Gelukkig draaide ik ook s'nachts als ik sliep zo'n automatisch surfscriptje met een paar van die 'get paid to surf' banners aan dus ik kreeg elke maand een cheque van $150 in de bus, dat was genoeg compensatie )
[/offtopic]
quote:f2504,- extra lijkt me wel heel erg veel als je niks geks hebt gedaan. Maar je kunt toch wel zien of het vooral gasverbruik of electriciteit is?
Of ik even f2504,-(!) wil bijbetalen, en het maandelijkse voorschot wordt met 200 piek verhoogd naar 500,- per maand!
quote:O ja.? ik kan je melden dat ik niets van de staat ontvang....ben zelfstandig onderneemster en betaal alleen maar.
Op 10 april 2001 11:51 schreef k_man het volgende:
En waar geefft de staat het weer aan uit?
Aan de samenleving, dus ook aan jou.
Laat die heffing een stimulans zijn om wat zorgvuldiger met energie om te springen.
De verhoging zit hem puur in de verhoging van de energie heffing.....40% dusssss.
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:15]
oeps deze was dubbel...
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:14]
quote:Ik betaal 241 gulden per maand voor een compleet huis!
Op 10 april 2001 19:56 schreef Aernout het volgende:
Ik heb een jaar lang een PC+ webcam 24 uur per dag aangehad. Mooi dat m'n electriciteitsrekening was verdubbeld!
Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best.
quote:Ik weet natuurlijk niet met hoeveel personen jij in je huis woond was het niet jij en je dochtertje?
Op 10 april 2001 22:20 schreef Larissa het volgende:
Ik betaal 241 gulden per maand voor een compleet huis!
Overdag ben ik niet thuis maar de PC staat wel aan, 's-avonds altijd de verwarming, de TV, diverse lampen en elke dag sta ik een tijdje onder de warme douche.Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best.
De voorschotten moeten omhoog ivm. met de verhoging van de energie heffing.....zoals ik al eerder melde ...deze heffing is met 40% gestegen.ik ben in een jaar tijd 140.= per maand meer gaan betalen...sjees
Terwijl mijn verbruik niets gestegen is ten opzichte van het vorige jaar....
quote:Mmmmm...Wel eens gedacht aan:
Op 10 april 2001 23:01 schreef cos-micV het volgende:
Bij mij is het me en mijn zoon van 9 jaar...
Maakt niet zoveel uit in de electra met hoeveel personen je in 1 huis zit...de lampen moeten toch wel aan...en of je nu met z'n 6en naar de tv kijkt of met z'n 2en?
De verwarming moet ook aan of je nu alleen in de kamer zit of niet...De voorschotten moeten omhoog ivm. met de verhoging van de energie heffing.....zoals ik al eerder melde ...deze heffing is met 40% gestegen.ik ben in een jaar tijd 140.= per maand meer gaan betalen...sjees
Terwijl mijn verbruik niets gestegen is ten opzichte van het vorige jaar....
Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen....
Ook speelgoed zoals nintendo,s en dergelijke verspillen stroom.
Het zijn kleine dingen maar als je ze bij alkaar op telt maakt het volgens mij wel degelijk verschil.
Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen....
Ook speelgoed zoals nintendo,s en dergelijke verspillen stroom.
Het zijn kleine dingen maar als je ze bij alkaar op telt maakt het volgens mij wel degelijk verschil.
[/quote
Daar gaat het nu niet om....mijn zoon had ik vorig jaar ook al....raar he als ie 9 jaar is...
daar komt bij dat ie 50% bij zijn vader is...co-ouderschap heet zoiets...
En toilet valt onder de rioolbelasting...
De rekening van Essent omvat alleen elctra en gas....water krijg je hier in Zwolle een aparte rekening van....
NOGMAALS MIJN VERBRUIK IS NIX GESTEGEN.....
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 23:42]
quote:Ik heb het natuurlijk alleen over electriciteit, niet gas en water enzo. En die verdubbeling is niet zo vreemd hoor. Mijn PC (zonder monitor) trekt ongeveer 100 Watt. Dat stond dus de hele dag aan.
Op 10 april 2001 22:20 schreef Larissa het volgende:
Ik betaal 241 gulden per maand voor een compleet huis!
Overdag ben ik niet thuis maar de PC staat wel aan, 's-avonds altijd de verwarming, de TV, diverse lampen en elke dag sta ik een tijdje onder de warme douche.Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best.
Dus het klopt wel zo ongeveer
quote:Brandstofprijzen?
Op 10 april 2001 19:48 schreef Hummer het volgende:
Wat een simpel idealistisch gelul.
Sta jij soms niet te balen als de brandstofprijzen weer eens verhoogd worden?
quote:Natuurlijk ontvang je wel dingen van de staat. Geen centjes op je bankrekening nee (ik ook niet), maar bijvoorbeeld wel onderwijs voor je evt. kinderen, straatverlichting, groenvoorziening, etc, etc.
Op 10 april 2001 21:11 schreef cos-micV het volgende:
O ja.? ik kan je melden dat ik niets van de staat ontvang....ben zelfstandig onderneemster en betaal alleen maar.
Misschien krijg je per saldo wel minder terug dan je betaalt. Dat is iets om blij over te zijn. Het betekent ws nl dat je het beter hebt dan gemiddeld.
quote:Ja brandstofprijzen!
Op 11 april 2001 14:55 schreef k_man het volgende:
Brandstofprijzen?
I couldn't care less
quote:Tsssss weer dat simpele gelul.
Op 11 april 2001 14:58 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk ontvang je wel dingen van de staat. Geen centjes op je bankrekening nee (ik ook niet), maar bijvoorbeeld wel onderwijs voor je evt. kinderen, straatverlichting, groenvoorziening, etc, etc.Misschien krijg je per saldo wel minder terug dan je betaalt. Dat is iets om blij over te zijn. Het betekent ws nl dat je het beter hebt dan gemiddeld.
Verbruik deze/vorige periode
Elektriciteit: 4495/3308
Gas: 3613/2670
Water: 102/62
Ik was trouwens aanwezig toen ze aan mijn huis stonden voor de controle van de standen.
Toen ik de Nuon belde hebben we de meterstanden nog gecontrolleerd, en het scheen te kloppen.
Over de hele linie is het dus omhoog gegaan, maar waar zit het 'm in? Dat kon ik uit de brief niet opmaken.
En het is echt niet zo dat ik met energie aan het strooien ben. En wat doe ik in godsnaam meer met het water dit jaar???
Voelt het pokke? Ja dat kun je wel zeggen ja..
quote:Tis wel grappig dat juist jíj mij simpelheid verwijt.
Op 11 april 2001 17:37 schreef Hummer het volgende:
Tsssss weer dat simpele gelul.
Accijns lopen de spuigaten uit tegenwooredig .
Lees jij geen kranten?
Wat betreft de accijnsen. Op welke doel je? Benzine? Tabak?
De overheid heeft zich nou eenmaal tot doel gesteld dingen te ontmoedigen die ongezond zijn voor jou als individu, of voor de samenleving in het algemeen - en dingen aan te moedigen die wel goed geacht worden (merit goods als sport, cultuur, etc). Dat kun je betuttelend vinden, maar het beleid bestaat al heel lang.
De brandstofprijzen vind ik overigens idd niet erg interessant, net als de prijs van tabak enzo.
Ik rij nl idd geen auto (eigen keuze, aanbod voor leaseauto afgeslagen), maar als ik dat wel zou doen zou mijn werkgever voor de kosten opdraaien.
Als mijn rekening ook heel hoog uit gaat vallen..........
Trouwnes, ik vond jullie bedragen vóór de verhoging al hoog. Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Ik betaal (tot nu toe) f380,-/ maand. En dan is dat voor een grote eengezinswoning, hoekhuis nota bene!!, we hebben een computer welke vaak aan staat, een bubbelbad (vréét energie) en alle andere huis tuin en keuken dingetjes.
hmmm..
quote:Zwolle...ook Essent
Op 12 april 2001 08:54 schreef Ester het volgende:
Jeetje, waar wonen jullie??? Ik houd mijn hart vast, want ik heb nog geen afrekening van de Essent gehad. Ojé ojé ojé.Als mijn rekening ook heel hoog uit gaat vallen..........
Trouwnes, ik vond jullie bedragen vóór de verhoging al hoog. Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Ik betaal (tot nu toe) f380,-/ maand. En dan is dat voor een grote eengezinswoning, hoekhuis nota bene!!, we hebben een computer welke vaak aan staat, een bubbelbad (vréét energie) en alle andere huis tuin en keuken dingetjes.
hmmm..
quote:Zij de idioot die steeds nadrukkelijker aanwezig begint te worden in mijn geopende topics.
Op 12 april 2001 01:41 schreef k_man het volgende:
Tis wel grappig dat juist jíj mij simpelheid verwijt.Ik neem aan dat het als zelfspot bedoeld is.
quote:Slaat weer als kut op Dirk
Wat betreft de accijnsen. Op welke doel je? B
[quote]De overheid heeft zich nou eenmaal tot doel gesteld dingen te ontmoedigen die ongezond zijn voor jou als individu, of voor de samenleving in het algemeen - en dingen aan te moedigen die wel goed geacht worden
quote:Ik rij wel auto en vind de benzineprijzen dus wel degelijk van belang.
De brandstofprijzen vind ik overigens idd niet erg interessant, net als de prijs van tabak enzo.
Ik rij nl idd geen auto (eigen keuze, aanbod voor leaseauto afgeslagen), maar als ik dat wel zou doen zou mijn werkgever voor de kosten opdraaien.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummer op 12-04-2001 17:49]
quote:Zij, zei de idioot die niet kan spellen. De naam is niet voor niets k_man hoor...
Op 12 april 2001 17:43 schreef Hummer het volgende:
Zij de idioot die steeds nadrukkelijker aanwezig begint te worden in mijn geopende topics.
quote:
Slaat weer als kut op Dirk
Is energie gebruiken soms slecht voor de volksgezondheid
*k_man is zelf in de praktijk trouwens zeker geen milieu freak, maar krijgt wel jeuk van dit soort domme opmerkingen van Hummer
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 12-04-2001 19:35]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |