abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13606570
Heej!
Ik had een paar vraagjes over Dwerghamsters!
1: Zitten ze liever met meerdere bij elkaar(in de kooi)
of kan ik er net zo goed eentje inzetten?
2: Is het erg als je 2 jongens bij elkaar zet? 'k Bedoel gaan ze dan niet
vechten ofzo?

Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!

Thnx alvast

pi_13606686
Je kunt ze gerust met z'n 2en in een kooi zetten maar dan wel vanaf dat ze heel jong zijn. Alleen is ook geen probleem.

Je kunt beter 2 vrouwtjes bij elkaar zetten, bij mannetjes bestaat er een kans dat ze gaan vechten.

[Dit bericht is gewijzigd door M-2-B op 02-10-2003 20:31]

donderdag 2 oktober 2003 @ 20:31:23 #3
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13606707
Ze moeten elkaar wel vanaf geboorte af aan kennen, anders gaan ze zeker vechten. Dat geldt voor mannetjes én vrouwtjes.
pi_13606754
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:31 schreef sleepflower het volgende:
Ze moeten elkaar wel vanaf geboorte af aan kennen, anders gaan ze zeker vechten. Dat geldt voor mannetjes én vrouwtjes.
Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:34:38 #6
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_13606776
Bij mij gingen ze wel hun kindjes opvreten en allerlei andere narigheid.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:35:13 #7
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13606791
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:33 schreef M-2-B het volgende:

[..]

Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad

Dat kan natuurlijk wel...ligt natuurlijk ook aan het karakter van de hamster. Ik heb een keer de zoon-hamster bij de vader-hamster gezet, die zoon beet bijna het oor van z'n vader eraf.
pi_13607009
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:45:54 #9
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13607049
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Nee hoor
pi_13607342
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:45 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Nee hoor

Keej dan! Thnx
  donderdag 2 oktober 2003 @ 21:12:51 #11
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13607726
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Nope.. Dwerghamsters zijn van nature vrij solitaire dieren. Vandaar dat ze inderdaad vanaf jongsafaan met meerdere dieren moeten worden gehouden of anders kun je ze zelfs beter alleen houden. Zelfde overigens met Syrische hamster (goudhamster)...
Wel zijn ze erg gesteld op contact met het 'baasje' (ik neem aan dat je een russische dwerg hebt, roborovski's zijn namelijk helemaal eenlingen...)
Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
pi_13642084
ik heb geen idee wat voor dwergbeest ik heb. Volgens mij een Russische, maar dan in het wit. Beetje agressief, wild, wordt niet zo heel graag opgepakt, kan m geen seconde uit t oog verliezen, ziet geen diepte, voelt geen pijn als ie van de bank springt, niet echt zindelijk, knaagt aan je vingers, sloopt alles wat ie ziet, en het heet Max
Maar als ik hem bij de goudhamster zet durft ie niks... hehe
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:32:46 #13
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13642538
Dwerghamsters zijn cool. Wij hebben een witte die we in de tuin van een vriend hebben gevonden.

Haar favoriete spel is vogelzaadjes verzamelen die we in het hok hebben rondgestrooid, soort Pokémon voor hamsters.
Ze kan ook aan haar voorpootjes aan het dak van de kooi hangen als een commando

Haar looprad is ook favoriet, niet alleen om in te rennen maar ook om achterover in te gaan zitten dommelen terwijl ze haar voeten vasthoudt

Je kunt ze normaal gesproken niet bijelkaar in een hok houden ze zijn inderdaad solitair. Zelfs niet als ze uit hetzelfde nest komen. Maar inderdaad hebben hamsters verschillende karakters dus is het een kwestie van mazzel hebben.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13642786
Wij hebben 2 dwerghamster (mannetje en vrouwtje) en die lagen in de dierenwinkel al bij elkaar dus hebben we ze allebei meegenomen. Gaat prima! Vechten absoluut niet. Integendeel, het mannetje duikt steeds op het vrouwtje. Is wel grappig.

Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.

zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:27:24 #15
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13643597
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:04 schreef CherryLips het volgende:
ziet geen diepte
Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...
pi_13643690
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.

Ratten zien dus wel diepte.

pi_13644031
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:27 schreef CdFMarshall het volgende:

[..]

Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...

Mijn dwerghamsters zien of egwoon minder diepte dan m'n goudhamsters of ze laten zich overal uit zichzelf vanaf lazeren. De goudhamsters die ik tot nu toe heb gehad waren wat voorzichtiger met zichzelf en die kan ik ook gewoon op de bank laten lopen. Misschien ligt het aan het aard van het beestje.
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 14:02:30 #18
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13644262
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.

En muizen vallen ook zo goed als nooit, probeer maar eens een muis van je hand te laten vallen, die blijft zich krampachtig overal aan vast klampen.

Woestijnratten laten zich weer wel overal vanaf vallen.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_13644285
ik denk toch ook meer dat het een trekje van het beessie is, nu ik er zo over nadenk. Op mijn hand valt ie er niet zo snel vanaf en hodut ie zich goed vast, maar op de bank dan stort ie zo omlaag in z'n enthousiasme...
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:12:20 #20
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13648480
Het is ook niet zo dat ze dus domweg rechtdoor lopen, al teveel hersens hebben ze niet maar dat betekent niet dat ze dom zijn... Ze kunnen echt wel zien dat de tafel ophoudt, maar niet wat er voor diepte achter ligt. Tuurlijk loopt het ene beestje makkelijker ergens vanaf dan een ander. Een FEIT is echter dat dit soort dieren geen diepte kan zien... Je kunt hoog en laag springen, maar als je ogen aan de zijkant van je kop zitten kun je geen diepte zien... Simple as that...
pi_13663319
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:

ratten zien maar voor een heel erg klein deel diepte... als ze een grote sprong gaan maken duurt het ook een tijd voordat ze de afstand hebben ingeschat
eten!!!
  zondag 5 oktober 2003 @ 19:08:23 #22
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13670641
Het kan ook zijn dat ze de diepte een beetje inschatten door hun kop heen en veer te bewegen.
pi_13670761
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:26 schreef DJ_Vamp het volgende:
Heej!
Ik had een paar vraagjes over Dwerghamsters!
1: Zitten ze liever met meerdere bij elkaar(in de kooi)
of kan ik er net zo goed eentje inzetten?
2: Is het erg als je 2 jongens bij elkaar zet? 'k Bedoel gaan ze dan niet
vechten ofzo?

Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!

Thnx alvast

1. dwerghamsters zijn familiediertjes en ja ze zitten het liefst met meerdere ipv alleen;
2. nee is niet erg, is natuurlijk wel verschillend (wat anderen mensen ook al zeiden, ze moeten elkaar kennen..en daarbij kan i/h mensenleven ook niet iedereen met zijn broer/zus opschieten)..zelf had ik 2 mannetjes en dat ging prima, waren heel lief met elkaar..

Er is trouwens nog een nieuw topic hierover over dwerghamsters en via
Google is er ook heel veel informatie te vinden!

zondag 5 oktober 2003 @ 20:47:41 #24
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_13673011
Dwerghamsters NIET bij elkaar zetten.
Ze maken elkaar gewoonweg af.
Er zijn al meerdere topics hierover trouwens, en daar is men steeds tot de conlusie gekomen dat het het beste was om ze NIET bij elkaar te zetten.
Enz. Enz. Enz.
  zondag 5 oktober 2003 @ 20:48:50 #25
60397 Raspberry
pi_13673053
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:45 schreef _Flea_ het volgende:
Wij hebben 2 dwerghamster (mannetje en vrouwtje) en die lagen in de dierenwinkel al bij elkaar dus hebben we ze allebei meegenomen. Gaat prima! Vechten absoluut niet. Integendeel, het mannetje duikt steeds op het vrouwtje. Is wel grappig.

Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.

is trouwens niet gezond voor het vrouwtje, heeft ze dan niet steeds jongen?!
Enz. Enz. Enz.
pi_13683041
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 20:48 schreef Raspberry het volgende:

[..]

is trouwens niet gezond voor het vrouwtje, heeft ze dan niet steeds jongen?!

Nee, ze is nog niet zwanger hoor. Ze zijn nu iets van 10 en 12 weken. Hoe lang zijn die beesten eigenlijk zwanger?
pi_13684478
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Nee, ze is nog niet zwanger hoor. Ze zijn nu iets van 10 en 12 weken. Hoe lang zijn die beesten eigenlijk zwanger?

Niet lang.
Mijn dwerghamster kwam uit t eerste nestje van 2 hamsters van kennissen. Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was, maar volgens mij wisten ze niet dat ze een mannetje en een vrouwtje hadden. Dus nestje #1, onverwachts, en daar komt mijn Max uit. Gelijk na de bevalling is het mannetje op het vrouwtje gésprongen want de eerste jongen waren nog niet allemaal weggegeven of er lag al een nieuw nestje klaar. Naar de dierenwinkel; 'nee het mannetje kan makkelijk bij t vrouwtje blijven, hij doet de jonkies niets aan, laat hem er maar bij'. Ze wilden voor de zekerheid toch t mannetje weghalen maar het was alweer te laat, want na een paar weekjes lag er al een derde nestje... het mannetje was sinds hij gescheiden was van z'n vrouwtje onhandelbaar en bijzonder agressief...
Tap tap tap
  maandag 6 oktober 2003 @ 19:23:06 #28
60397 Raspberry
pi_13696209
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik zou ze maar uit elkaar zetten..
Als ze straks zwanger wordt is ze daar nog veels te jong voor..
Ze is zelf nog niet eens uitgegroeid..
Enz. Enz. Enz.
pi_13832395
Ik heb weer een paar vraagjes!

1: We hebben nu 2 dwerghamsters(vrouwtjes) bij elkaar in een kooi zitten, en het probleem is dat ze de laatste tijd nogal aan het vechten zijn! Wat kan ik hier het beste tegen doen?
2: Mogen ze vlees eten? Zo ja, wat voor vlees?

Thnx alvast!

pi_13834090
ze vinden meelwormen lekker en krekels en sprinkhanen
maar je mag ze niks geven wat gekookt of gebraden is, en volgens t boekje wat ik hier heb mogen ze twee maal per week een klein stukje rauw mager rund- of kalfsvlees hebben. 'gehakt vlees is het meest geschikt, omdat de hamster zich daarin niet kan verslikken'. ik heb took eens aan mn dwerghamster gegeven en die werd destijds een beetje hondsdol, maar of dat aan dat vlees lag weet ik niet.

vechten; als er eentje wonden vertoont, afzwakt en/of vermagerd en piept (dus vaak de lul is) moet je ze uit elkaar halen.

Tap tap tap
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:39:56 #31
60397 Raspberry
pi_13848291
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:52 schreef DJ_Vamp het volgende:
Ik heb weer een paar vraagjes!

1: We hebben nu 2 dwerghamsters(vrouwtjes) bij elkaar in een kooi zitten, en het probleem is dat ze de laatste tijd nogal aan het vechten zijn! Wat kan ik hier het beste tegen doen?
2: Mogen ze vlees eten? Zo ja, wat voor vlees?

Thnx alvast!

vechten = uit elkaar zetten.
is nl. erg vervelend voor de hammie die steeds het onderspit delft.
Enz. Enz. Enz.
  maandag 20 oktober 2003 @ 00:21:14 #32
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13997114
Ik heb de mijne nu ruim een week en vandaag doet hij een beetje vreemd. Ik heb vandaag voor het eerst de kooi verschoond, na een week en twee dagen, er zijn wat dingetjes bijgekomen dus ik heb wat dingen verplaatst.

Vandaag valt het me op dat, hoewel Trippel nog steeds eet, drinkt en flink in zijn radje rondrent, hij ineens in elkaar gedoken gaat zitten en bibbert. Ook lijkt het of ie zich meer bijt en wast dan normaal. Zijn vacht ziet er echter nog goed uit en tijdens het lopen heeft het beestje ook geen hoge rug. Ziek lijkt hij dus ook niet echt.

Het lijkt wel of ie daar gaat zitten slapen, maar voordat ik de kooi heb verschoond had ie een holletje in het hoekje bij z'n radje waar hij sliep. Dat is nu weg, had ik dat niet mogen weggooien?

Hij zit nu in z'n buis:

En als ik em wil pakken piept ie, dat vindt ie dus niet leuk.. Ik laat em maar een nachtje zo dan..

-edit- Het lijkt erop dat ie toch gewoon aan het wassen is (niet bijten maar pootje natlikken en dan zichzelf daarmee wassen) en wil gaan slapen. Maar waarom gaat ie niet lekker weer een holletje graven? Ik heb een nieuw stuk aan z'n kooi gemaakt waar dat perfect kan, met lekker veel warme bodembedekking en een beetje hooi!

[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 20-10-2003 11:44]

maandag 20 oktober 2003 @ 01:06:19 #33
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13997806
Die van ons zit altijd precies zo te dommelen in haar looprad en dan ook af en toe flink te wassen en te bijten, dus er zal wel niks aan de hand zijn denk ik. Het blijven gekke beesten natuurlijk

Goeie foto trouwens.

EDIT:
Ook rond deze tijd altijd trouwens, soort van ochtend ritueel voor hamsters ofzo

maandag 20 oktober 2003 @ 11:43:59 #34
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_14002183
Ik zie dat Trippel een nieuw holletje heeft gegraven, naast z'n radje. Toen ik em riep kwam er een mooi wit neusje boven het hooi e.d. uit, dus het zit wel goed
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:15:37 #35
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_14002826
Die van ons graaft overal holletjes. Waarschijnlijk zodat wij niet meteen doorhebben waar ze verstopt zit
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:05:54 #36
60397 Raspberry
pi_14003913
wat ik altijd doe is wat van het 'oude nestje' bewaren, en laten liggen op het plekje waar hij zn nest maakt.
zo is het voor het beestje toch niet helemaal zon schok van HUHHHH is mijn huisje opeens weg!
is wel te begrijpen toch!
meestal ligt het huisje ook helemaal vol met voer, daarvan laat ikook een beetje liggen...gewoon zodat het nie gelijk zon hele schok is voor dat beestje, van huh ik benovervallen en mn bedje is weg!
Enz. Enz. Enz.
pi_14337377
We hebben nu twee jonkies

Die jonkies zijn echt zo klein gewoon. Maar het ziet er erg leuk uit. Alleen moeten we nu een grotere kooi hebben of we moeten ze verkopen straks.

We kwamen zaterdagnacht thuis en alleen het mannetje liep in het rad. Dat vrouwtje zagen we steeds minder. Dus ik zeg tegen m'n vriendin dat ik even in het huisje kijk of ze nog leeft. Ik kijken, zie ik onder haar twee van die kleine hummeltjes liggen.

Iemand nog tips hoe hier mee om te gaan? Wanneer kunnen ze van hun ouders weggehaald worden?

pi_14365949
M'n vriendin zei dat je de kleintjes op een gegeven moment uit elkaar moet halen omdat ze anders gaan vechten. Klopt dat?
pi_15328516
Ik heb 3 russische dwerghamsters uit hetzelfde nest en er is er eentje die die andere steeds aanvalt. Maar geen verwondingen ofzo. Ze maken alleen zoveel herrie.Maar uit elkaar halen vind ik zielig omdat je ze nooit meer terug kan zetten.
ZOu die agressieve hamster erg eenzaam alleen zijn?
pi_15328621
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:32 schreef dhaney het volgende:
Ik heb 3 russische dwerghamsters uit hetzelfde nest en er is er eentje die die andere steeds aanvalt. Maar geen verwondingen ofzo. Ze maken alleen zoveel herrie.Maar uit elkaar halen vind ik zielig omdat je ze nooit meer terug kan zetten.
Daar heb ik ook een beetje last van nu. Maar ze zijn nog geen drie weken oud, dus uit elkaar halen gaat niet.
  donderdag 11 december 2003 @ 16:07:54 #41
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_15332401
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:32 schreef dhaney het volgende:
Neehoor, hamsters zijn over het algemeen niet erg sociaal, en vinden het prima om alleen in een kooitje te zitten Je moet er wel op letten dat je hem dan niet te vroeg uit het nest haalt.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  donderdag 11 december 2003 @ 17:00:16 #42
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_15333927
ik heb ook een russische dwerghamster gehad, alleen.
ze vermaakte zich prima. Dus alleen, is geen probleem.

Ze was zeer actief, altijd holletjes bouwen en heeel erg veel in haar rad zitten. ik moest het radje er zelfs af en toe uithalen.
het was gewoon niet gezond meer volgens mij.
het leek wel of ze verslaafd was. na een lange tijd, was ze ineens heel mager en had een rare "bochel" op haar rug, maar ze heeft nog heel lang heel actief geleefd, maf beestje.
(ze heette molly, maar ik had haar supermolly genoemd, omdat ze zulke koele kunstjes deed )

meer mensen met zo'n hyperactieve hamster??

(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
pi_15336304
mijn maxie is ook enorm actief. hij is verslaafd aan z'n radje; hij slaapt er soms zelfs in, dan is het alsof hij tijdens het rennen in slaap gevallen is en ligt hij er languit in.

mijn eerste dwerghamster kreeg ook een soort van bult op 'r rug. die hebben we weg laten halen maar 2 weken later is ze overleden dus ik had er enorm veel spijt van dat ik dat had laten doen anders was ze misschien veel ouder geworden (ze was al 2).

Tap tap tap
  donderdag 11 december 2003 @ 18:48:54 #44
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_15336476
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:40 schreef CherryLips het volgende:
mijn eerste dwerghamster kreeg ook een soort van bult op 'r rug. die hebben we weg laten halen maar 2 weken later is ze overleden dus ik had er enorm veel spijt van dat ik dat had laten doen anders was ze misschien veel ouder geworden (ze was al 2).
de bult die mijn hamster had, leek meer op een vergroeing...het was geen tumor ofzo volgens mij..maar odanks dat heeft ze vreemdgenoeg nog heel lang geleefd..
pi_15349940
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:48 schreef Blackraven het volgende:

[..]

de bult die mijn hamster had, leek meer op een vergroeing...het was geen tumor ofzo volgens mij..maar odanks dat heeft ze vreemdgenoeg nog heel lang geleefd..

Meestal als die hamster een bult krijgen is het gebeurd. De onze was ook iets van 2 toen ie een bult kreeg. Na een tijdje lag ie alleen nog maar buiten z'n huisje en een paar weken later was ie dood.
pi_15349992
De bult van mijn hamster leek meer op een soort... wratje ofzo, alleen hij nam wel de halve rug in beslag. Hij had er geen directe last van voor zover ik kon zien, alleen hij werd wel steeds groter dus heb ik m weg laten halen. had ik beter niet kunnen doen...
Tap tap tap
pi_15350505
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 08:37 schreef CherryLips het volgende:
De bult van mijn hamster leek meer op een soort... wratje ofzo, alleen hij nam wel de halve rug in beslag. Hij had er geen directe last van voor zover ik kon zien, alleen hij werd wel steeds groter dus heb ik m weg laten halen. had ik beter niet kunnen doen...
Tja dat kun je nooit zeggen of je het wel of niet had moeten doen. 2 jaar is een redelijk normale leeftijd voor zo'n beestje.
pi_15359963
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 09:20 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Tja dat kun je nooit zeggen of je het wel of niet had moeten doen. 2 jaar is een redelijk normale leeftijd voor zo'n beestje.

Maar ze was gezond, de laatste keer dat ik 'r zag rende ze nog in d'r radje (op 2 jarige leeftijd!) en de volgende dag vond m'n zus 'r. Ze lag wel in d'r zelfgemaakte holletje, dus ze is gewoon in d'r slaap overleden. Maar toch, de hamsters die ik erna had die gingen een week van tevoren beven en dementeren, deze helemaal niet.
Tap tap tap
pi_16631943
M'n vriendin en ik hebben een hamsterkooi met buizen. Die buizen lopen van boven/binnnen naar buiten er omheen en dan weer naar beneden/binnen.
Zo'n anderhalve week geleden hebben we ze schoongemaakt en de indeling iets veranderd. Huisje beneden en het rad boven ipv andersom.
Sindsdiens slapen ze niet meer in het huisje maar in de buizen.
Vandaag hebben we ze weer schoongemaakt, de oude indeling gepakt (huis boven, rad beneden) maar nog steeds liggen ze in de buis.

Gaan ze ooit weer terug in het huis?

dinsdag 27 januari 2004 @ 17:38:39 #50
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16632093
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:33 schreef _Flea_ het volgende:
M'n vriendin en ik hebben een hamsterkooi met buizen. Die buizen lopen van boven/binnnen naar buiten er omheen en dan weer naar beneden/binnen.
Zo'n anderhalve week geleden hebben we ze schoongemaakt en de indeling iets veranderd. Huisje beneden en het rad boven ipv andersom.
Sindsdiens slapen ze niet meer in het huisje maar in de buizen.
Vandaag hebben we ze weer schoongemaakt, de oude indeling gepakt (huis boven, rad beneden) maar nog steeds liggen ze in de buis.

Gaan ze ooit weer terug in het huis?

Die van ons slaapt elke keer ergens anders onder het hooi. Nooit in het huisje, dat gebruikt ze alleen om belangrijk (groter) voer op te slaan. Ze gaat er ook wel eens zitten om wakker te worden zonder gestoord te worden.

Ik denk dat ze ontdekt hebben dat de buizen een veilige plek zijn om te slapen. Maar het kan best gebeuren dat ze opeens weer in het huisje gaan slapen.

pi_16632178
Ik hoop het want ik baal er wel van. Nou ja, ik zie wel.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 17:55:38 #52
44414 DaBoaz
je moet niet zoveel denken
pi_16632598
misschien kun je een briefje naar binnen gooien met het verzoek of ze weer fatsoenlijk in hun huis kunnen gaan pitten.

sja je heb dat toch niet voor nix gekocht voor ze.

how could it hurt you when it looks so good
pi_16645211
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:41 schreef _Flea_ het volgende:
Ik hoop het want ik baal er wel van. Nou ja, ik zie wel.
Ach, nou kun je in ieder geval zien of ze nog leven . de mijne gaat net niet door de buis, hij klimt liever op het plateau, met het nodige gespartel als hij het net niet haalt .
pi_16652241
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:25 schreef Lexie het volgende:

[..]

Ach, nou kun je in ieder geval zien of ze nog leven . de mijne gaat net niet door de buis, hij klimt liever op het plateau, met het nodige gespartel als hij het net niet haalt .

Dat doet die kleine van mij ook. Die hangt dan ook altijd aan de bovenkant van de kooi. Net zolang tot ie naar beneden lazert
  zondag 1 februari 2004 @ 20:23:39 #55
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_16789460
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:56 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dat doet die kleine van mij ook. Die hangt dan ook altijd aan de bovenkant van de kooi. Net zolang tot ie naar beneden lazert

precies, en dan begon ie mooi weer op nieuw
pi_16818002
Mijn Hamsters hebben kleintjes!!!!
In totaal zijn het er 5, er zijn er al 3 gereserveerd!
Maar, als iemand er nog een zoekt dan roept u maar!!
We verkopen ze voor ¤5,-
pi_16818117
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:01 schreef DJ_Vamp het volgende:
Mijn Hamsters hebben kleintjes!!!!
In totaal zijn het er 5, er zijn er al 3 gereserveerd!
Maar, als iemand er nog een zoekt dan roept u maar!!
We verkopen ze voor ¤5,-
Waarschijnlijk post je hier over 4 weken weer dat je jongen hebt.
pi_16894957
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:06 schreef _Flea_ het volgende:
Waarschijnlijk post je hier over 4 weken weer dat je jongen hebt.
Nee, want k heb ze uit elkaar gehaald en het mannetje gaat weg. Dusz.............
Maar, wanneer mogen de kleintjes nou echt weg, want de een zegt als ze onafhankelijk eten, drinken enz. en de ander zegt pas na 6 weken!!
Wat is nou de waarheid???
Greetz
pi_16903271
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:58 schreef DJ_Vamp het volgende:

[..]

Nee, want k heb ze uit elkaar gehaald en het mannetje gaat weg. Dusz.............
Maar, wanneer mogen de kleintjes nou echt weg, want de een zegt als ze onafhankelijk eten, drinken enz. en de ander zegt pas na 6 weken!!
Greetz

4 tot 5 weken. Maar ik heb ze iets eerder weg gedaan omdat de moeder erg vreemd deed. Kleintjes wegduwen enzo.
pi_16905148
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 00:21 schreef TripleM het volgende:

[afbeelding]

Heey, je hebt dezelfde kooi als ik! Ik heb echt ALLE delen ervan, maga groot! zal binnenkort wel ff een fotootje maken
Scary but true!
pi_16905169
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:58 schreef DJ_Vamp het volgende:

[..]

Greetz

Ik heb heeel vaak nestjes gefokt, en Echt pas na 6 weken weg doen... Wel zelf handtam maken.
Scary but true!
pi_17479434

[ Bericht 100% gewijzigd door dhaney op 03-03-2004 13:05:37 ]
pi_17592901
Is er iemand in de omgeving Nijmegen / Arnhem / Zevenaar die een jonge russische dwerghamster wil hebben?
Ik heb weer een nieuwe dus je kan hem zo ophalen! Of als je in de buurt woont, breng ik hem.
pi_18982176
Even vraagje...
M'n zus heeft drie weken geleden een hamster gekocht, een vrouwtje. Leuk natuurlijk, maargoed, het beestje wil absoluut niet opgepakt worden. Van sommige geluiden schrikt ze zich helemaal rot, en als je haar wil oppakken bijt ze en plast ze over me handen. Eerst beet ze niet door, meer een waarschuwend knagen, maar nu begint ze echt hard te bijten. M'n zus probeert het beestje niet eens op te voeden; ze maakt de kooi schoon, geeft d'r eten en water, maar ik heb zoiets van: je hebt geen hamster om hem z'n hele leven in de kooi te laten zitten. Het beestje is volgens mij ook hartstikke gefrustreerd en zit steeds overal tegenaan te rijden met d'r geurkliertjes lijkt het. D'r aaien gaat prima, als je maar geen herrie maakt of d'r probeert op te tillen.
Een paar jaar terug had ik ook zo'n hamster, maar op een gegeven moment heeft m'n broer die eens opgepakt en gewoon z'n handen er omheen gedaan en sindsdien was het goed, maar zover kom ik bij deze niet eens.
Wat moet ik hier nou mee? Het is niet mijn hamster maar het is niet de bedoeling, lijkt mij dan, om d'r de hele leven in een kooitje te laten zitten. Ik wil d'r gewoon op de bank ofzo laten lopen.
Zijn er nog tips om d'r op te voeden? Ik ben al allemaal sites afgegaan en heb een paar boekjes geraadpleegd over hoe het opvoeden van hamsters maar dat is allemaal zinloos. Het probleem zit echt bij het oppakken.
Tap tap tap
pi_19043021
Wij hadden ook zo'n jonkie die voor alles bang was. Als je in de buurt kwam begon al te piepen en te krijsen. Toen had ik er genoeg van en heb ik 'm gewoon opgepakt. Eerst was ie nog heel bang, maar na een paar minuten was het goed en deed ie niets meer. Paar dagen later is ie opgehaald door mensen en hij liet zich zonder problemen pakken.

Alleen is de mijne heel bang nu. Hij komt ook nauwelijk uit z'n hokje. En als ie eruit is is ie ook zo weer weg. Toch maar nog meer aandacht geven denk ik.
pi_19059616
Zo oppakken werkt dus niet. Dat heeft bij één van de vorige hamsters prima geholpen, maar deze hebben we nu ongeveer 3 weken en is al wat ouder, en bijt. Ze begint ook steeds harder te bijten; nu bijt ze gewoon door de huid heen. Zelfs m'n vader moet er niks meer van weten (die had ik zover gekregen om d'r op te pakken, want dat knagen vond hij niet erg, dat bijten dus wel). Maar nu ben ik weer degene de zich er druk om maakt en m'n zus geeft het beestje eten en een schoon hokje. Ik vind het gewoon zielig dat zo;n beestje nu d'r hele leventje in een hokje zit. Misschien is het beter als we haar terugbrengen, maar daar ga ik niet over en wie weet wat er dan met 'r gebeurt?
Tap tap tap
pi_19128794
Weet je wat er stoer uitziet?

Een Albino dwerghamstertje.... We hebben er nu 3. Lijken echt op duiveltjes..
't Is dat ik nu al een lief hamstertje heb, anders nam ik er een.
pi_19140525
mijn dwerghamsterje is gewoon wit. spierwit, behalve een heel licht grijs vlekje op z'n rechteroortje.
die ander is hopeloos, zwaar agressief aan het worden. zelfs de tuinhandschoenen werken niet; ze bijt er gewoon bijna doorheen terwijl ze bedoeld zijn voor de rozen enzo. en als ze er eenmaal aan hangt dan laat ze ook niet meer los, ik ben als de dood voor dat beest.
Tap tap tap
pi_22272087
Mijn hamster heeft sown kooi met tralies, alleen ze is constant bezig met de bak op te eten en af te knauwen. Er is al echt gewoon een heel stuk plastic weg. En ik heb al een bijtsteen erbij gezet en op der neusje getikt als ze aan het knagen was (dan steekt ze der neusje door de tralies) en er een stuk kartoon tussen gezet, maar nog blijft ze aan de bak knagen ipv aan de knaagsteen.

Iemand enig idee wat hieraan gedaan kan worden?
pi_22273820
Een metaalplaatje over het reeds geknaagde gat vastschroeven, of een nieuwe kooi kopen. Als ze eenmaal bezig zijn, blijven ze doorgaan met knagen totdat ze eruit kunnen. Mijn vorige hamster was ook zo'n knaagmonster, daar hebben we dus een nieuwe kooi voor moeten kopen
  woensdag 29 september 2004 @ 19:36:34 #73
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_22291419
k heb maandag net weer een mooie witte met beetje grijze russischedwerghamster gekocht en hij/zij heet sugar
Et beessie is heel lief, en is geloof ik bezig met verhuizen. Ze brengt haar hooi van beneden naar de 1e verdieping van de 2. op de 2e verdieping is een huisje, misschien brengt ze het uiteindelijk wel daarheen.
Gister deed ze trouwes best vreemd. ik had haar even geaaid enzow(ze zit/loopt altijd heel lief op mn hand ), daarna ging ze achter haar radje zitten helemaal inelkaar en bleef zo een hele tijd zitten. ik ging later slapen en toen zat ze nog zo. na een tijdje hoorde ik haar weer bezig. waarom ze daar nou zo zat...
pi_22292483
Ik heb een nieuwe kooi gekocht via Marktplaats en ik ga hem morgen ophalen Het is zo'n bak, dus daar kan ze hopelijk niet echt aan knauwen
pi_22315301
Ik kan de hamster eindelijk oppakken Met moeite, en het angstzweet breekt me uit, maar toch.
Ik heb de zgn 'Bloem therapie' toegepast (zelfverzonnen... de hamster heet Bloem...). Pftewel, ik liet d'r loslopen in de keuken waar ze nergens bij kon en ging zelf in het midden zitten. Wel zorgen dat ze niet in m'n broekspijp kon klimmen want dan was het helemaal bloedbad. Ik had een handdoekje voor d'r (een roze de Bloem-doek) en daar kon ze aan snuffelen en na een week dit gedaan te hebben, waarin ze me geeneen keer aanviel, heb ik eens voorzichtig die handdoek om d'r heen geslagen en heb 'r opgetild Nu haal ik d'r met dat doekje uit d'r kooitje (ze moet er eerst zelf uitklimmen dat wel, ik mag nog niet echt in haar territorium komen tenzij ze eten krijgt) en dan kan ze gewoon op schoot enzo.
Alleen na een paar minuten wordt ze dol en dan word ik bang... Dus langer dan 5 minuutjes is ze niet op schoot anders wordt het een crime om d'r weer te pakken te krijgen. Maar het is iig een goede verbetering!
En ik heb via een vriendin een mooie grote kooi met 2 verdiepingen overgenomen dus ze heeft meer ruimte en ze kan lekker klimmen en nog meer slopen etc

Dwerghamstertje Maxie is bijna 2 nu en zit onder de gezwelletjes op d'r buikje (had d'r moeder ook hoorde ik laatst...) maar ze rent en knaagt en eet nog als altijd, het ziet er alleen een beetje naar uit. Maar zolang ze er geen last van heeft laat ik 'r niet inslapen. Dat is ook niet pijnloos... Pas als ze eraan gaat knagen en bijten en echt moeilijk gaat lopen etc dan laat ik 'r inslapen, maar ze is nu nog heel levenslustig...
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')