quote:mja, das wel waar maar als ze het niet zeggen komt er ook niemand achter
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:38 schreef Disorder het volgende:[..]
Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
Als het echt is is het echt een gigantische blunder, als dit bij een amateuristische gamedev zou gebeuren had ik niet raar opgekeken maar bij een 'top gamedev' mag je toch wel verwachten dat ze de zaakjes op orde hebben.
quote:Helemaal waar, maar ook negatieve publiciteit is publiciteit..
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:38 schreef Disorder het volgende:[..]
Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
quote:http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3162074.stm
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:33 schreef DeStedebouwer het volgende:
We zullen wel zien, iedereen lult hier ook maar een eind raak. Ik wacht wel op officieel nieuws.
Het is allang wereldnieuws.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:05 schreef NH het volgende:[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3162074.stm
Het is allang wereldnieuws.
quote:Nog een:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:05 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Opnieuw blijkt, als dit dus waar is, dat de beveiliging van Valve zo lek is als een mandje. Lees het hele verhaal hier in de post van Lethal Tiger: http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=291202b41cb5518ff3bffbca82699df5&threadid=43226&perpage=25&pagenumber=83
Samenvatting: Chris Newcombe (Valve medewerker) chat in een Steamgesprek met een fanboy, die zich voordoet als Doug Lombardi (Valve's PR Manager). Deze fan weet zo een beroepsgeheim los te peuteren. Chris schaamt zich dood en mailt vervolgens iemand anders van Valve om hem op de hoogte te brengen van zijn blunder. Deze mail wordt vervolgens onderschept (!!!) en is nu dus wereldwijd te lezen. Die mail staat in een link van die post op het gamer.nl forum.
Over dat geheim: Steam lijkt niet goed voorbereid te zijn op de launch en daarom wil men Steam laten baseren op een peer2peer systeem, om het allemaal wat draaglijker te maken. Die verandering van dat hele systeem van Steam gaat waarschijnlijk lang duren. Misschien dus nog meer releasedate problemen? Het gaat lekker daar.
quote:Oeh ik wou net een nieuwe computer kopen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 01:06 schreef Daniel.San het volgende:
Valve heeft een gigantisch probleem met die leak. ik voorspel dat half-life2 pas in lente 2004 uit komt.
Gezegd moet wel worden dat dit een enorme blunder van wereldformaat is. Computers waar op gewerkt wordt (en dus dit soort dingen op staan) dienen nooit en te nimmer verbonden te zijn met het internet. Doe je dat wel, dan krijg je dingen zoals dit...
Half-Life_2_Leaked_Sources-DLe
(- [100% Complete]-[42 MB, 10 file(s), upped at 237KBps ] - )
Jammer dat het zo ver gaat, want dit gaat echt te ver, nu kunnen andere developers alles mooi bekijken en verwerken in hun eigen games.
quote:Lees hier meer over de waarschijnlijk gelekte beta (crosspost):
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:15 schreef Unstoppable het volgende:
Geruchten gaan dat er ook een beta is gejat, Fairlight (FLT) en Razor 1911 zouden hem aan het packen zijn. Lijkt me vaag aangezien die vrijwel nooit beta's doen en FLT zo goed als dood is atm.Half-Life_2_Leaked_Sources-DLe
(- [100% Complete]-[42 MB, 10 file(s), upped at 237KBps ] - )Jammer dat het zo ver gaat, want dit gaat echt te ver, nu kunnen andere developers alles mooi bekijken en verwerken in hun eigen games.
Valve nog veel dieper in de shit?
Nu gaan er op meerdere websites de geruchten dat er veel meer dan alleen de source is uitgelekt. Die myg0t members zouden alleen de source hebben gekopieerd en dus zelf niet verantwoordelijk zijn voor de leak. Sterker nog, men zegt dat de hoofdverantwoordelijke veel meer dan dat heeft. Zo las ik dit op HL2 World:
quote:En dit:
HL2world.com can now confirm through several sources, websites, and IRC channels that a beta of Half Life 2 is now in circulation. Developing...
quote:
Leaked by DLe! Features : -3 single player levels -4 technology test levels Installation: - Unrar - Burn - Play & Enjoy ;>
quote:
Here's an update on the Half-Life 2 source leak from Gabe Newell (thanks to Shacknews for confirming this):1) We've taken our network connection down to pretty much a minimum. We're still finding machines internally that have been compromised.
2) The suite of tools that the attacker was using included the modified version of RemotelyAnywhere (basically a Remote Desktop-style remote admin tool), Haxker Defender (a process, registry key and file hiding tool), the key logger, and various networking utilities that allowed them to transfer files (compressors, NetCat, and FTP). We also are pretty sure they were sniffing our network to gather passwords and other information. Haxker Defender includes a file system driver that allows an attacker to have stuff on your machine that is invisible, unless you do something like mount the drive under another OS that has NTFS support.
We have determined one way of detecting some infected machines, which is using a connection viewer to detect connections to anomalous hosts external to our network.
We still don't know their entry method.
3) In general, the community has been remarkably swift at tracking down the sources of the leak. What would be most helpful now are IP addresses of the people who were responsible for the intrusion or for the denial of service attacks.
4) Also, please continue to send in URLs of websites hosting the source code. We've been contacting people and asking them to take it down.
5) There's anecdotal evidence that other game developers have been targeted by whoever attacked us. This hasn't been confirmed. We've been providing other game developers with more detailed information about the exploits and evidence of infiltration.
6) We're running a little bit blind with our network shut down, but it seems like some of the press has picked up the story. I've been fielding calls from the mainstream non-games, non-technical press.all day. Hopefully they will get to report shortly what a mistake it is to piss off a whole bunch of gamers and get them hunting you around the Internet.
For any information related to this, please send it to helpvalve@valvesoftware.com, or you can always send to gaben@valvesoftware.com as well.
quote:Myg0t schijnt het niet gehacked te hebben, alleen hebben ze de hele zooi verspreid.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:27 schreef GoodspeeD het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom sites als dat myg0t niet van Internet gehaald worden? Mag toch overduidelijk niet wat ze doen.
quote:Lamlul!
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:38 schreef NullPointer het volgende:
hmm ben aan het zoeken naar de beta versie, schijnt wel in omloop te zijn maar niemand die weet waar het te downen is..
En dan ga jij vrolijk hier lopen vragen of iemand weet waar de beta te krijgen is!
![]()
Laatmaar, ik koop wel 2 exemplaren als ie dalijk uit komt, en dan
download
jij hem maar lekker
quote:Ga zitten zeiken op de hackers, die zijn de schuld van alles.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:42 schreef vosss het volgende:[..]
Lamlul!
Wat meen je hoeveel bloed zweet en tranen het die gasten van Valve gekost heeft!! (letterlijk waarschijnlijk!)En dan ga jij vrolijk hier lopen vragen of iemand weet waar de beta te krijgen is!
![]()
![]()
Laatmaar, ik koop wel 2 exemplaren als ie dalijk uit komt, en dan
download
jij hem maar lekker
quote:Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:44 schreef NH het volgende:[..]
Ga zitten zeiken op de hackers, die zijn de schuld van alles.
quote:Dat kan wel zijn, toch vind ik het zielig voor ze en ook al download ik wel eens een spelletje (nooit grote titels) deze ga ik gewoon kopen
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
quote:Idd, maar er moet eerst iets gebeuren voor er wat aan gedaan word. Is met alles zo.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
quote:Idd, normaal download ik alle games, maar deze ga ik ook zeker kopen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:47 schreef vosss het volgende:[..]
Dat kan wel zijn, toch vind ik het zielig voor ze en ook al download ik wel eens een spelletje (nooit grote titels) deze ga ik gewoon kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |